Рішення
від 16.10.2020 по справі 916/2369/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"16" жовтня 2020 р.м. Одеса Справа № 916/2369/20

За позовом: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Набережна №3, №5, №7 (вул. Набережна, 3, смт. Тарутине, Одеська область, 68500, код ЄДРПОУ 43291215)

До відповідача: Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області (вул. Красна, буд.201, смт. Тарутине, Одеська область, 68500; код ЄДРПОУ 04379226)

про стягнення

Суддя Рога Н.В.

Секретар с/з Луцюк Р.П.

Представники:

Від позивача: Ковбасюк В.В. - голова правління ОСББ; Висоцький С.О. - на підставі довіреності від 15.07.2020р.;

Від відповідача: Бородич Л.К. - на підставі довіреності №160/09-04 від 17.02.2020р.

Суть спору: Позивач, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - ОСББ) Набережна №3, №5, №7 , звернувся до Господарського суду Одеської області з позовом до Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області про стягнення заборгованості у розмірі 83 393 грн.. 94 коп.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 17.08.2020р. позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №916/2369/20, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання призначено на 08.09.2020р.

Ухвалою суду від 08.09.2020р. відкладено судове засідання на 25.09.2020р.

25 вересня 2020р. до суду надійшла заява позивача про збільшення розміру позовних вимог, згідно якої ОСББ Набережна №3, №5, №7 просить суд стягнути з Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області заборгованість у розмірі 110 721 грн. 66 коп.

Протокольною ухвалою суду від 25.09.2020р. розгляд справи відкладено на 09.10.2020р. Протокольною ухвалою Господарського суду Одеської області від 09.10.2020р. розгляд справи відкладено на 16.10.2020р.

Представники позивача в судових засіданнях позовну заяву підтримують, наполягають на задоволенні позову з підстав, викладених у позовній заяві та відповіді на відзив, що надійшла до суду 16.09.2020р.

Відповідач - Тарутинська селищна рада Тарутинського району Одеської області проти позову заперечує з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, що надійшов до суду 07.09.2020р., та у відзиві на заяву про збільшення позовних вимог, що надійшов до суду 07.10.2020р.

Позивач у справі зазначив, що ОСББ Набережна №3, №5, №7 було зареєстроване 16.10.2019р. та відповідно до положень розділу І та ІІ Статуту, положень ст.4 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , об`єднання створено власниками квартир та нежитлових приміщень багатоквартирних житлових будинків №3, №5, №7 по вул. Набережна у смт.. Тарутине, з метою забезпечення та захисту прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та Статутом.

09 грудня 2019р. будо проведено загальні збори ОСББ Набережна №3, №5, №7 , на яких співвласниками було обрано самостійну форму управління, обслуговування та експлуатації будинку з 01.01.2020р. Загальні збори уповноважили голову правління ОСББ укласти відповідні договори з підприємствами, установами, організаціями, необхідними для обслуговування та експлуатації будинку. Також, було визначено перелік та розміри внесків співвласників, що будуть діяти у період з 01.01.2020р. по 01.05.2020р. та затверджено Правила сплати внесків і платежів в ОСББ Набережна №3, №5, №7 . Зазначене рішення загальних зборів оформлене протоколом №1/19 від 09.12.2019р.

Зокрема, загальними зборами було встановлено, що з 01.01.2020р. по 01.05.2020р. щомісячний внесок з відшкодування витрат на утримання житлового будинку та прибудинкової території складає 5,41 грн. за м кв виходячи з загальної площі квартири та 10,00 грн. за м.кв. виходячи з площі нежитлового приміщення; щомісячний внесок з відшкодування витрат на опалення житлових/нежитлових приміщень складає 21,54 грн. за м кв виходячи з опалювальної площі.

При цьому, як зазначає позивач, представник Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області брав участь у загальних зборах, що підтверджується Реєстром виборців на загальних зборах.

Відповідно до рішення загальних зборів співвласників багатоквартирних будинків, що відбулися 01.06.2020р. та оформлені протоколом №1/20, з 01.05.2020р. по 01.05.2021р. щомісячний внесок з відшкодування витрат на утримання житлового будинку та прибудинкової території складає 6,78 грн. за м кв виходячи з загальної площі квартири та 10,00 грн. за м.кв виходячи з площі нежитлового приміщення; щомісячний внесок з відшкодування витрат на опалення житлових/нежитлових приміщень складає 10,77 грн. за м кв виходячи з опалювальної площі.

Відповідно до п.1 розділу У Правил сплати внесків і платежів в ОСББ Набережна №3, №5, №7 співвласник сплачує внесок не пізніше 20 числа поточного місяця.

Позивач зазначив, що відповідно до Інформації з Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта станом на 08.07.2020р. Тарутинська селищна рада Тарутинського району Одеської області є власником таких об`єктів: приміщення гуртожитку №16, загальною площею 368,5 кв.м, розташованого по вул. Набережна, 5; групи нежитлових приміщень №17, загальною площею 157,5 кв.м, по вул. Набережна, 5; групи нежитлових приміщень №25, загальною площею 97,4 кв.м, по вул. Набережна, 7.

Листом від 19.02.2020р. за №01/20-ВМ позивач направив на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області Статут ОСББ Набережна №3, №5, №7 , Правила сплати платежів та внесків ОСББ Набережна №3, №5, №7 , правила проживання в будинках ОСББ Набережна №3, №5, №7 , кошторис на період дії з 01.01.2020р. до 01.05.2020р. ОСББ Набережна №3, №5, №7 , договір, рахунок №01-6 від 18.02.2020р. та відомість №01/6 від 17.02.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за січень 2020р. на суму 16 908 грн. 71 коп.

Листом від 04.03.2020р. за №03/20-ВМ ОСББ Набережна №3, №5, №7 направило на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області рахунок №06-2 від 04.03.2020р. та відомість №01/2 від 04.03.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за лютий 2020р. на суму 16 908 грн. 71 коп.

Листом від 02.04.2020р. за №10/20-ВМ ОСББ Набережна №3, №5, №7 направило на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області рахунок №06-3 від 02.04.2020р. та відомість №01/3 від 02.04.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за березень 2020р. на суму 13 240 грн. 21 коп.

Листом від 30.04.2020р. за №12/20-ВМ ОСББ Набережна №3, №5, №7 направило на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області рахунок №06-4 від 30.04.2020р. та відомість №01/4 від 30.04.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за квітень 2020р. на суму 10 615 грн. 57 коп.

Листом від 03.06.2020р. за №15/20-ВМ ОСББ Набережна №3, №5, №7 направило на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області рахунок №06-5 від 03.06.2020р. та відомість №01/5 від 03.06.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за травень 2020р. на суму 12 417 грн. 06 коп.

Листом від 01.07.2020р. за №22/20-ВМ ОСББ Набережна №3, №5, №7 направило на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області рахунок №06-6 від 01.07.2020р. та відомість №01/6 від 01.07.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за червень 2020р. на суму 13 302 грн. 68 коп.

Листом від 31.07.2020р. за №23/20-ВМ ОСББ Набережна №3, №5, №7 направило на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області рахунок №06-7 від 31.07.2020р. та відомість №01/7 від 31.07.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за липень 2020р. на суму 13 663 грн. 86 коп.

Листом від 31.08.2020р. за №24/20-ВМ ОСББ Набережна №3, №5, №7 направило на адресу Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області рахунок №06-8 від 31.08.2020р. та відомість №01/8 від 31.08.2020р. розрахунку коштів на оплату внесків на утримання будинку та прибудинкової території за серпень 2020р. на суму 13 663 грн. 86 коп.

Але, зазначені рахунки Тарутинською селищною радою Тарутинського району Одеської області оплачено не було, що позивач вважає порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів, та у зв`язку з чим звернувся до суду за захистом та просить суд стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 110 721 грн. 66 коп.

Посилання відповідача на те, що бюджетом не передбачено кошти на утримання приміщень позивач вважає безпідставним та зазначає, що бюджет формується безпосередньо Тарутинською селищною радою Тарутинського району Одеської області

Крім того, позивач зазначає, що відповідно до ст.15 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку співвласник зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі. Відповідно до ч.2 ст.7 Закону України Про житлово-комунальні послуги споживач зобов`язаний, зокрема, укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом; оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами. Згідно ч.1 ст.9 зазначеного Закону споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.

За таких обставин, позивач вважає, що наявні підстави для стягнення з Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області заборгованості у розмірі 110 721 грн. 66 коп. в судовому порядку.

Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що відповідно до ст.2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

Видатки бюджету - кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не належать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; повернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів та інших доходів бюджету, проведення їх бюджетного відшкодування; компенсація частини суми штрафних (фінансових) санкцій, що перераховується покупцям (споживачам) за рахунок штрафних (фінансових) санкцій, застосованих органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, за наслідками проведеної перевірки за зверненням або скаргою покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій.

Згідно ч.2 ст.85 Бюджетного кодексу України забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабінету Міністрів України.

З урахуванням зазначеного, відповідач вважає, що у селищної ради не має законних підстав для здійснення оплати комунальних послуг. З метою врегулювання питання щодо використання об`єктів комунальної власності та оплати відповідних платежів, 26.05.2020р. Тарутинською селищною радою було прийнято рішення №652 Про передачу комунального майна територіальної громади селища Тарутине Тарутинського району Одеської області на баланс комунального підприємства КП ВУЖКГ Тарутинської селищної ради , на виконання якого на баланс Тарутинського комунального підприємства КП ВУЖКГ було передано: житлове приміщення гуртожиток , розташований за адресою: смт. Тарутине, вул. Набережна, буд. 5; нежитлове приміщення кафе , розташоване за адресою: смт.. Тарутине, вул. Набережна, буд.5; нежитлове приміщення магазин , розташоване за адресою: смт. Тарутине, вул. Набережна, буд. 7, що підтверджується відповідним актом прийому передачі.

У подальшому, 05.10.2020р. між Тарутинським комунальним підприємством КП ВУЖКГ та ФОП Касап Т.І. укладено договір №47-20 оренди майна комунальної власності територіальної громади селища Тарутине Тарутинського району Одеської області, згідно якого в оренду ФОП Касап Т.І. передано приміщення гуртожитку, площею 368,5 кв.м, розташоване на 2 та 3 поверхах будівлі за адресою: смт. Тарутине, вул. Набережна, 5.

Таким чином, відповідач вважає, що саме орендар має сплачувати ОСББ за надані комунальні послуги.

Відповідач також зауважив, що між ним та ОСББ Набережна №3, №5, №7 відсутні будь-які договірні відносини, договір регулювання відносин між власниками житлових і нежитлових приміщень не підписано, у зв`язку з чим у Тарутинської селищної ради не виникли зобов`язання перед ОСББ.

Виходячи з матеріалів справи та пояснень представників сторін, судом встановлено, що згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ОСББ Набережна №3, №5, №7 зареєстроване 16.10.2019р. (номер запису 1 548 102 0000 000919). Згідно Статуту ОСББ Набережна №3, №5, №7 , затвердженого установчими зборами 08.10.2019р, ОСББ створене власниками квартир та нежитлових приміщень багатоквартирних будинків №№3,5,7, що розташовані за місцезнаходженням: Одеська обл., селище Тарутине, вул. Набережна. Об`єднання діє відповідно до Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , чинного законодавства України та цього Статуту.

Судом також встановлено, і сторони у справі проти цього не заперечують, що у будинку №5 по вул. Набережна у селищі Тарутине знаходяться приміщення гуртожитку №16, загальною площею 368,5 кв.м, та нежитлові приміщення №17, загальною площею 157,5 кв.м,, у а будинку №7 по вул. Набережна, знаходяться нежитлові приміщення №25, загальною площею 97,4 кв.м, які належать на праві комунальної власності територіальній громаді селища Тарутине Тарутинського району Одеської області в особі Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області.

Згідно зі ст. 385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту. Об`єднання власників квартир, житлових будинків є юридичною особою, яка створюється та діє відповідно до статуту та закону.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .

Статтею 1 цього Закону встановлено, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) - це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до ст.4 Закону об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання й використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Основна діяльність ОСББ полягає в здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Отже, вищезазначений Закон визначає ОСББ як юридичну особу, створену власниками для сприяння використання їх власного майна, управління, утримання і використання неподільного та загального майна.

Відповідно до п.4 розділу ІІ Статуту ОСББ Набережна №3, №5, №7 об`єднання має право, зокрема, встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів. Зазначене положення Статуту повністю узгоджується з положенням ст.10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , відповідно до якої до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема, визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, та ст.16 зазначеного Закону, відповідно до якої об`єднання має право відповідно до законодавства та статуту об`єднання, зокрема, встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів.

Крім того, відповідно до ст.21 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів, встановлюються загальними зборами об`єднання відповідно до законодавства та статуту об`єднання.

Отже, суд погоджується з позицією позивача у справі щодо наявності у ОСББ Набережна №3, №5, №7 правових підстав для визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

Виходячи з тексту наданого позивачем до матеріалів справи протоколу №1/19 від 09.12.2019р. загальних зборів співвласників багатоквартирних будинків, проведених 06.12.2019р., на цих зборах розглядалося питання щодо визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, що діятимуть з 01.01.2020р. по 01.05.2020р. та затвердження Правил сплати платежів та внесків в ОСББ Набережна №3, №5, №7 .

Як вже зазначалося вище, на зборах, що відбулися 06.12.2019р., було визначено щомісячні внески з відшкодування витрат на утримання житлового будинку та прибудинкової території в розмірі 5,41 грн. за м кв виходячи з загальної площі квартири та 10,00 грн. за м.кв виходячи з площі нежитлового приміщення; щомісячний внесок з відшкодування витрат на опалення житлових/нежитлових приміщень складає 21,54 грн. за м кв виходячи з опалювальної площі.

У подальшому, на загальних зборах співвласників багатоквартирних будинків, проведених 29.05.2020р. (протокол №1/20 від 01.06.2020р.) розглядалося питання щодо визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, що діятимуть з 01.05.2020р. по 01.05.2021р. та було вирішено, що з 01.05.2020р. по 01.05.2021р. щомісячний внесок з відшкодування витрат на утримання житлового будинку та прибудинкової території складає 6,78 грн. за м кв виходячи з загальної площі квартири та 10,00 грн. за м.кв виходячи з площі нежитлового приміщення; щомісячний внесок з відшкодування витрат на опалення житлових/нежитлових приміщень складає 10,77 грн. за м кв виходячи з опалювальної площі.

Згідно п.1 Правил сплати платежів та внесків в ОСББ Набережна №3, №5, №7 внески - обов`язкові платежі: на утримання, управління, обслуговування, експлуатацію, проведення реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонту, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території, а також платежі відшкодування вартості житлово-комунальних послуг, спожитих місцями загального користування, які співвласники вносять об`єднанню (як власну дольову участь в утриманні спільного майна) в порядку та строки та у розмірах, визначених цими Правилами.

При цьому, відповідно до п.3 розділу ІІІ Правил внесок на утримання будинку та прибудинкової території є щомісячним регулярним обов`язковим платежем співвласника, який дорівнює добутку кількісного показнику площі належного йому житлового або нежитлового приміщення на певну, визначену загальними зборами, грошову суму на 1 кв.м відповідного приміщення.

Отже, позивач у Правилах об`єднав у понятті внесок всі платежі, які має здійснювати співвласник багатоквартирного будинку.

Але, з такою позицією позивача не можна погодитися, адже, виходячи з тексту Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку законодавець відрізняє поняття внески і платежі на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку.

За загальним правилом, внесок - загальне поняття, яке передбачає докладання, додаткове накопичення до вже існуючих матеріальних чи нематеріальних ресурсів, наприклад грошовий внесок, або до нематеріальних цінностей, наприклад, науковий внесок або внесок в науку, рідше внесок часу, зусиль, ідей. Платіж -фінансово-грошові операції, пов`язані з оплатою фінансово-господарських операцій з розрахунками за договірними зобов`язаннями, розрахунками за отриманий товар або отриману послугу шляхом обміну відповідної кількості грошей на товар, покриттям витрат, відшкодуванням збитків, виконанням зобов`язань перед державою, органами місцевого самоврядування тощо.

Таким чином, платежі у вигляді відшкодування вартості отриманих співвласником житлово-комунальних послуг, спожитих місцями загального користування, не можуть вважатися внесками, адже, по-перше, пов`язані із вартістю витрат, понесених ОСББ на оплату житлово-комунальних послуг, що надаються відповідними установами та організаціями на договірних началах, по-друге, не можуть бути незмінними величинами ( тарифними ставками як зазначає позивач у відомостях розрахунку коштів), адже, залежать від конкретної вартості отриманих ОСББ послуг, та є їх відшкодуванням.

При цьому, позивачем до матеріалів справи не надано доказів укладення ОСББ Набережна №3, №5, №7 договорів на отримання послуг теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також понесених на підставі таких договорів витрат, на відшкодуванні яких він наполягає.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що, як вже зазначалося вище, власником приміщення гуртожитку №16, загальною площею 368,5 кв.м, та нежитлових приміщень №17, загальною площею 157,5 кв.м,, що розташовані у будинку №5 по вул. Набережна у селищі Тарутине та нежитлових приміщень №25, загальною площею 97,4 кв.м, що знаходяться у будинку №7 по вул. Набережна, є територіальна громада селища Тарутине Тарутинського району Одеської області в особі Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області..

Відповідно до ст.1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальна громада - жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, селищ, міст, що мають єдиний адміністративний центр; право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Отже, фактично, власниками зазначених приміщень є жителі селища Тарутине Тарутинського району Одеської області.

Відповідно цієї ж статті Закону рада - представницький орган місцевого самоврядування, який виборним органом та складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.

Крім того, згідно ч.1 ст.10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

За приписами ч.3, ч.5 ст.16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Згідно ст.18 зазначеного Закону відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом.

Органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч.2 ст. 19 Конституції України).

Отже, виходячи з викладеного, рада є специфічним контрагентом, діяльність якого регулюється спеціальним законодавством та відносини з яким мають будуватися лише у визначений законом спосіб, зокрема, на договірній основі. Але, станом на даний час договірні відносини між ОСББ Набережна №3, №5, №7 та Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області відсутні.

Суд вважає за необхідне також зауважити, що відповідно до п.12 ст.2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

Відповідно до ст.1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні бюджет місцевого самоврядування (місцевий бюджет) - план утворення і використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення функцій та повноважень місцевого самоврядування.

Згідно п.2, п.11 ст.2 Бюджетного кодексу України бюджети місцевого самоврядування - бюджети територіальних громад сіл, їх об`єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об`єднаних територіальних громад; бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету.

При цьому, відповідно до п.13 зазначеної статті Кодексу видатки бюджету - кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не належать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; повернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів та інших доходів бюджету, проведення їх бюджетного відшкодування; компенсація частини суми штрафних (фінансових) санкцій, що перераховується покупцям (споживачам) за рахунок штрафних (фінансових) санкцій, застосованих органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, за наслідками проведеної перевірки за зверненням або скаргою покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій.

Згідно ч.2 ст.85 Бюджетного кодексу України забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабінету Міністрів України.

З урахуванням викладеного вище, суд погоджується з позицією відповідача у справі стосовно відсутності станом на даний час у Тарутинської селищної ради законних підстав для оплати ОСББ Набережна №3, №5, №7 як внесків на утримання будинку та придомової території, так і відшкодування понесених ОСББ витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі Серявін та інші проти України зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Згідно частини третьої статті 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності до частини першої статті 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ст.79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача згідно ст. 129 ГПК України.

На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 129, 232, 238, 240, 241 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Набережна №3, №5, №7 до Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області про стягнення - відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення (підписання).

Повний текст рішення складено 21 жовтня 2020 р.

Суддя Н.В. Рога

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення16.10.2020
Оприлюднено23.10.2020
Номер документу92347018
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2369/20

Постанова від 14.01.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 16.11.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Рішення від 16.10.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 09.10.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 25.09.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 09.09.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 08.09.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 31.08.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 17.08.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні