Рішення
від 08.10.2020 по справі 160/8917/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2020 року Справа № 160/8917/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Кучми К.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області (вул.Весняна, 50, с.Ордо-Василівка, Софіївський район, Дніпропетровська область, 53110, код ЄДРПОУ 04337966) до Дніпропетровської обласної державної адміністрації (пр.Олександра Поля, 1, м.Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 00022467), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову на стороні позивача - Червоненська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області (вул.Гагаріна, 14, с.Червоне, Криворізький район, Дніпропетровська область, 53100, код ЄДРПОУ 04339899) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

04.08.2020 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищевказаною позовною заявою, в якій просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не підготовки та не надання висновку щодо відповідності або невідповідності вимогам Конституції України та законам України проекту рішення Ордо-Василівської сільської ради про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, який був схвалений рішенням Ордо-Василівської сільської ради № 770-38/VІІ від 07.02.2020 р., та проекту рішення Червоненської сільської ради про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, який був схвалений рішенням Червоненської сільської ради №41-ІІІ/VІІ від 07.02.2020 р., та зобов`язати відповідача надати висновок щодо відповідності або невідповідності вимогам Конституції України та законам України проектів рішень про добровільне приєднання територіальних громад.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що в порушення строку, визначеного приписами частин 5-7 статті 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , відповідачем не було підготовлено та затверджено висновок щодо відповідності або підготовлено висновок щодо невідповідності проектів рішень Ордо-Василівської сільської ради та Червоненської сільської ради про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України. 05.05.2020 р. позивачем було направлено до відповідача лист вих. № 118/2/17 з проханням підготувати висновок щодо відповідності або невідповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України. Проте відповіді на даний лист Ордо-Василівською сільською радою отримано не було. В результаті бездіяльності відповідача щодо ненадання висновку щодо відповідності або невідповідності проектів рішень Конституції та законам України порушуються права Ордо-Василівської сільської ради та мешканців територіальної громади на реалізацію норм розділу II-1 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад щодо добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.08.2020 року було відкрито провадження по даній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

На виконання вимог ухвали суду 09.09.2020 року відповідачем було подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що відповідно до Перспективного плану формування територій громад Дніпропетровської області, діючого на момент прийняття зазначених рішень Ордо-Василівська сільська рада входить до Девладівської сільської об`єднаної територіальної громади у складі Девладівської, Мар`є-Дмитрівської, Ордо-Василівської та Першотравенської сільських рад Софіївського району Дніпропетровської області (розпорядження КМУ від 12.05.2019 р. № 344-р "Про внесення змін до перспективного плану формування територій громад Дніпропетровської області"). Отже, Департамент економічного розвитку Дніпропетровської ОДА, керуючись ч.6 ст.7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", правомірно повернув проекти рішень Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області та Червоненської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на доопрацювання. Вказане вище розпорядження Кабінету Міністрів України на цей час не скасовано та не змінено. Відповідач вважає, що надані облдержадміністрацією докази, на яких ґрунтуються його заперечення, вказують не невідповідність дійсності повідомлених позивачем обставин у цій справі. У свою чергу, при розгляді проектів рішень про добровільне приєднання об`єднання територіальних громад Департамент діяв від імені облдержадміністрації, у межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством України, з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надані. Враховуючи викладене, відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

До суду 30.09.2020 року від позивача надійшла відповідь, в якій зазначено, що відповідачем не долучено до відзиву на позовну заяву жодного документу на підтвердження відправлення до Червоненської сільської ради листа за вих. № 17-910/0/2-20 від 20.02.2020 р., про повернення проектів рішень на доопрацювання. В той же час Червоненська сільська рада заперечує факт отримання жодних листів від відповідача з приводу цього питання. Окрім того, до відзиву на позовну заяву відповідачем долучено лист Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської ОДА вих. № 1488/0/31-20 від 03.09.2020 р., в якому зазначено, що питання відповідності проектів рішень Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області від 07.02.2020 р. № 770-38/VІІ та Червоненської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від 07.02.2020 р. № 41-ІІІ/VІІ Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання територіальних громад , зареєстровані 11.02.2020 р. за №1708/0/1-20 та №1712/0/1-20 на сьогодні (тобто станом на 03.09.2020 року) опрацьовуються.

У відзиві на позовну заяву не зазначено про обставини того, що Ордо-Василівська сільська рада також подавала 11.02.2020 р. клопотання та відповідний пакет документів з проектами рішень про добровільне приєднання територіальних громад для розгляду питання їх відповідності вимогам Конституції України та законам, який було зареєстровано за №1708/0/1-20. Також у відзиві не повідомлено, чи було надано відповідь на вказане клопотання Ордо-Василівській сільській раді, не зазначено дату та номер вихідного листа про розгляд такого клопотання, не надано його копію. Дані обставини підтверджують факт бездіяльності відповідача у вигляді ненадання Ордо-Василівській сільській раді висновку про відповідність або невідповідність проектів рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України у строки, визначені Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад . Відтак, позивач вважає, що відповідачем не спростовано обставин того, що ним не було дотримано порядку і строків надання Ордо-Василівській сільській раді висновку про відповідність проектів рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України.

Відповідач своїм правом щодо надання заперечення на відповідь на відзив на позовну заяву не скористався.

Третя особа до теперішнього часу будь-яких пояснень щодо даної позовної заяви на адресу суду не надіслала, про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження повідомлялася належним чином шляхом направлення на її адресу ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі від 07.08.2020 року рекомендованою кореспонденцією, яка була отримана третьою особою 28.08.2020 року.

В силу ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частинами 5, 8 ст.262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

За викладених обставин, відповідно до вимог статей 258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Як видно з матеріалів справи, 24.01.2020 р. Ордо-Василівською сільською радою Софіївського району Дніпропетровської області було прийнято рішення № 769-37/VІІ Про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади .

Відповідно до рішення № 769-37/VІІ від 24.01.2020 р., на підставі ч.3 ст.8-1 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад (далі - Закон), Ордо-Василівською сільською радою за результатами розгляду ініціативи сільського голови Трофименко В.О. щодо приєднання територіальних громад сіл Ордо-Василівської сільської ради, з урахуванням громадського обговорення цієї ініціативи, було вирішено надати згоду на добровільне приєднання територіальних громад сіл Ордо-Василівка, Мар`ївка, Мар`є-Костянтинівка, Райполе, Новомихайлівка, Зав`ялівка, Володимирівка, Мотина Балка, Сергіївка, Кодак Ордо-Василівської сільської ради до Червоненської об`єднаної територіальної громади з центром у селі Червоне Криворізького району Дніпропетровської області.

Також рішенням № 769-37/VІІ від 24.01.2020 р. сільському голові було доручено звернутися до Червоненської об`єднаної територіальної громади Криворізького району, з пропозицією про добровільне приєднання територіальної громади.

31.01.2020 р. Червоненською сільською радою Криворізького району Дніпропетровської області було прийнято рішення № 20-ІІ/V-ІІ Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до об`єднаної територіальної громади .

Відповідно до рішення № 20-ІІ/V-ІІ від 31.01.2020 р., на підставі ч.5 ст.8-1 Закону, Червоненською сільською радою за результатами розгляду пропозиції Ордо-Василівської сільської ради від 24.01.2020 року № 23/2/17 було вирішено надати згоду Ордо-Василівській сільській раді на добровільне приєднання Ордо-Василівської сільської територіальної громади сіл Ордо-Василівка, Мар`ївка, Мар`є-Костянтинівка, Райполе, Новомихайлівка, Зав`ялівка, Володимирівка, Мотина Балка, Сергіївка, Кодак Софіївського району Дніпропетровської області до Червоненської сільської об`єднаної територіальної громади Криворізького району Дніпропетровської області.

Ордо-Василівською сільською радою було підготовлено проект рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, який був схвалений рішенням Ордо-Василівської сільської ради № 770-38/VII від 07.02.2020 р. Схвалений проект рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади було направлено Ордо-Василівською сільською радою до Дніпропетровської обласної державної адміністрації листом від 11.02.2020 р. Даний лист було отримано відповідачем 11.02.2020 р.

Червоненською сільською радою було підготовлено проект рішення про добровільне приєднання Ордо-Василівської територіальної громади сіл до Червоненської об`єднаної територіальної громади з центром у селі Червоне Криворізького району Дніпропетровської області, який був схвалений рішенням Червоненської сільської ради № 41-ІІІ/VІІ від 07.02.2020 р. Схвалений проект рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади було направлено Червоненською сільською радою до Дніпропетровської обласної державної адміністрації листом вих.№21/02.08-64 від 10.02.2020 р. Даний лист було отримано відповідачем 11.02.2020 р.

Відповідач у відзиві також зазначає, що за даними СЕДО "ДОК ПРОФ" до облдержадміністрації надійшов лист Червоненської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від 10.02.2020 р. за вих.№21/02.08-64, який зареєстрований 11.02.2020 р. за № 1712/0/1-20. 11.02.2020 р. керівником апарату облдержадміністрації скеровано вказаного листа на директора Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації (надалі - Департамент). 14.02.2020 р. цього листа директором Департаменту передано відповідальному працівнику Департаменту для подальшого опрацювання. Лист Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області від 05.05.2020 р. за вих. № 118/2/17 отримано та зареєстровано управлінням діловодства і контролю 08.05.2020 р. за № 4936/0/1-20, передано на розгляд першому заступнику голови облдержадміністрації. У подальшому цього листа, із відповідною резолюцією керівництва, скеровано через управління діловодства і контролю апарату облдержадміністрації на директора Департамента, який в свою чергу передав зазначено листа на опрацювання працівникам Департаменту. Тому, Департаментом було розглянуто проекти рішень Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області від 07.02.2020 р. № 770-38/VІІ та Червоненської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від 07.02.2020 р. №41-ІІІ/VІІ "Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання територіальних громад", зареєстровані в облдержадміністрації 11.02.2020 р. за № 1708/0/1-20 та № 1712/0/1-20 відповідно. Листом Департаменту до Червоненської сільської ради від 20.02.2020 №17-910/0/2-20 проекти рішень Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області та Червоненської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області "Про добровільне об`єднання територіальних громад" повернуто на доопрацювання.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Так, відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад регулює Закон України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Як визначено частиною першою статті 3 Закону суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад врегульовано статтею 6 Закону. Порядок підготовки рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад встановлений статтею 7 Закону.

Відповідно до частин 2-5 статті 8-1 Закону, ініціаторами добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади можуть бути суб`єкти, визначені частиною першою статті 5 цього Закону.

Сільський, селищний голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади.

Сільський, селищний голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади надсилає пропозицію до сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади, до якої є намір приєднатися.

Сільська, селищна, міська рада об`єднаної територіальної громади на наступній сесії розглядає пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та за результатами розгляду приймає рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади або про відмову в наданні такої згоди.

Як було зазначено вище, відповідно до вказаних норм Ордо-Василівською сільською радою прийнято рішення №769-37/VІІ від 24.01.2020 р. Про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади та Червоненською сільською радою було прийнято рішення №20-II/VІІ від 31.01.2020 р. Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до об`єднаної територіальної громади .

Згідно з ч.1 ст.8-2 Закону, сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною сільською, селищною, міською радою об`єднаної територіальної громади рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади вживає заходів для підготовки проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. Відповідно до ч.3 ст.8-2 Закону, питання про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їхній розгляд.

Відповідно до частин 4-7 ст.8-2 Закону, схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради на наступній сесії приймають рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади.

У разі встановлення невідповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання.

Відповідно до вказаних норм Ордо-Василівською сільською радою та Червоненською сільською радою 11.02.2020 р. було направлено проекти рішень про добровільне приєднання до Дніпропетровської обласної державної адміністрації для отримання висновку про їх відповідність або невідповідність Конституції та законам України.

Як вже зазначалося, відповідно до ч.5 ст.8-2 Закону, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

Вхідні листи позивача з долученими до них проектами рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади було отримано відповідачем 11.02.2020 р.

Так, до відзиву на позовну заяву відповідачем долучено лист Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської ОДА вих. № 1488/0/31-20 від 03.09.2020 р. на адресу юридичного департаменту Дніпропетровської ОДА, в якому зазначено, що питання відповідності проектів рішень Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області від 07.02.2020 р. № 770-38/VІІ та Червоненської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від 07.02.2020 р. № 41-ІІІ/VІІ Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання територіальних громад , зареєстровані 11.02.2020 р. за №1708/0/1-20 та №1712/0/1-20 на сьогодні (тобто станом на 03.09.2020 року) опрацьовуються. /а.с.36, 37/.

Таким чином, Департамент економічного розвитку Дніпропетровської ОДА підтверджує, що дані проекти рішень ще опрацьовуються, а тому суд вбачає бездіяльність в діях відповідача.

Крім того, Ордо-Василівська сільська рада також подавала 11.02.2020 р. клопотання та відповідний пакет документів з проектами рішень про добровільне приєднання територіальних громад для розгляду питання їх відповідності вимогам Конституції України та законам, який було зареєстровано за №1708/0/1-20. Також у відзиві не повідомлено, чи було надано відповідь на вказане клопотання Ордо-Василівській сільській раді, не зазначено дату та номер вихідного листа про розгляд такого клопотання, не надано його копію.

Що стосуються заявлених позивачем позовних вимог, суд зазначає наступне.

У пункті 53 рішення від 08 квітня 2010 року у справі Меньшакова проти України Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) зазначив, що право на суд не є абсолютним і може підлягати легітимним обмеженням у випадку, коли доступ особи до суду обмежується або законом, або фактично таке обмеження не суперечить пунктові 1 статті 6 Конвенції, якщо воно не завдає шкоди самій суті права і переслідує легітимну мету за умови забезпечення розумної пропорційності між використовуваними засобами та метою, яка має бути досягнута (див. рішення ЄСПЛ від 28 травня 1985 року у справі Ашинґдейн проти Сполученого Королівства (Ashingdane v. the United Kingdom), пункт 57, Series A, № 93).

Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

У Рішенні Конституційного Суду України від 14 грудня 2011 року №19-рп/2011 зазначено, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, установлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист. Право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим. Таке порушення прав має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Частиною першою статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною першою статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист у спосіб, визначений в цій статті.

Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Згідно з пунктом 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v.Spain від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

В силу пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Аналізуючи викладене суд доходить висновку, що для належного захисту порушеного права позивача слід визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не підготовки та не надання висновку щодо відповідності або невідповідності вимогам Конституції України та законам України проекту рішення Ордо-Василівської сільської ради про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, який був схвалений рішенням Ордо-Василівської сільської ради №770-38/VІІ від 07.02.2020 року та зобов`язати відповідача надати висновок щодо відповідності або невідповідності вимогам Конституції України та законам України проекту рішення Ордо-Василівської сільської ради про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, який був схвалений рішенням Ордо-Василівської сільської ради №770-38/VІІ від 07.02.2020 року.

У задоволенні решти позову слід відмовити, оскільки заявлені позовні вимоги стосуються прав та свобод Червоненської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, а не позивача.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України визначено, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В силу ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що дана позовна заява підлягає частковому задоволенню, з викладених вище підстав.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи, що позовну заяву задоволено частково, слід повернути позивачу частину судових витрат по справі в розмірі 1 051 грн. (2 102 грн. : 2).

На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 262 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо не підготовки та не надання висновку щодо відповідності або невідповідності вимогам Конституції України та законам України проекту рішення Ордо-Василівської сільської ради про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, який був схвалений рішенням Ордо-Василівської сільської ради №770-38/VІІ від 07.02.2020 року.

Зобов`язати Дніпропетровську обласну державну адміністрацію надати висновок щодо відповідності або невідповідності вимогам Конституції України та законам України проекту рішення Ордо-Василівської сільської ради про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, який був схвалений рішенням Ордо-Василівської сільської ради №770-38/VІІ від 07.02.2020 року.

У задоволенні решти позовної заяви - відмовити.

Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Дніпропетровської обласної державної адміністрації на користь Ордо-Василівської сільської ради Софіївського району Дніпропетровської області судові витрати по справі у розмірі 1 051 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Суддя К.С. Кучма

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено23.10.2020
Номер документу92347833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8917/20

Ухвала від 14.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 06.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 08.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні