Постанова
від 10.03.2010 по справі 2а-117/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 березня 2010 року 16:46 № 2а-117/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Кишинсько му М.І. при секретарі судового засідання Попадин О.Б., розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву

за позовом Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Альянс-ігри та розваги"

до Державна податкова інспе кція у Солом'янському районі міста Києва

про визнання недійсним та скас ування рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій від 10.01.2009р. №0000042305

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеж еною відповідальністю «Алья нс - ігри та розваги»звернул ося в суд з позовом про визнан ня протиправним та скасуванн я рішення Державної податков ої інспекції у Солом' янсько му районі м. Києва про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0000042305 від 10.01.2009 р. в сумі 6580,00 грн.

Позовні вимоги мотивован і тим, що 14 листопада 2008 року ДПА у Дніпропетровській област і провела перевірку щодо дот римання суб' єктом господар ювання порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), вимог з регулювання обігу го тівки, наявності торгових па тентів і ліцензій, за наслідк ами якої було складено акт, зг ідно якого винесене рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій на суму 6580,00 грн. за порушення вимог п.1, ст. 3 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг». Позивач вважає не правомірним рішення про заст осування штрафних санкцій, о скільки зал гральних автомат ів, який знаходиться за адрес ою Дніпропетровська обл., м. Но вомосковськ, вул. Радянська, 18 0 не належить Товариству з обм еженою відповідальністю «Ал ьянс - ігри та розваги».

Позивач, не погодившись з ви щезазначеним податковим ріш енням, використовуючи надані законом права, оскаржив його у адміністративному порядку . За наслідками апеляційного оскарження рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій залишено без змін.

До того ж, позивач зазначає, що перевірка грального закл аду працівниками податковог о органу проводилась з поруш енням вимог чинного законода вства, в зв' язку з чим, предст авник позивача просив позов задоволити в повному обсязі.

У письмовому запереченні т а у судовому засіданні предс тавник Відповідача запереч ує проти позову. В обґрунтува ння свого заперечення вказує , що внаслідок проведеної пер евірки було встановлено, що 12 гральних автоматів - реєстра тори розрахункових операцій не зареєстровані в органах п одаткової служби і не переве дені у фіскальний режим робо ти.

Позивач до 31.12.2006 року зобов' язаний був оснастити гральні автомати фіскальною пам' ят тю, однак цього не зробив. Розр ахункова операція повинна пр оводитись на повну суму поку пки (наданні послуги) через за реєстровані, опломбовані у в становленому порядку та пере ведені у фіскальний режим ро боти реєстратори розрахунко вих операцій з роздрукування м відповідних розрахункових документів, що підтверджуют ь виконання розрахункових оп ерацій. Позивач не виконав но рму Закону, а тому, було винесе но оскаржуване рішення. Пред ставник відповідача вважає, що податковим органом правом ірно застосовано штрафні сан кції за виявлене порушення, в зв' язку з чим, просив у задов оленні позову відмовити.

За таких обставин, вислухав ши пояснення представників с торін, дослідивши письмові д окази по справі, аналізуючи н аведені міркування та запере чення, оцінюючи їх в сукупнос ті, суд вважає що позовна заяв а не підлягає задоволенню з н аступних підстав.

Товариство з обм еженою відповідальністю «Ал ьянс - ігри та розваги»зареє строване у Солом' янській ра йонній у місті Києві Державн ій адміністрації 02.10.2000 року, іде нтифікаційний код 31169127, що підт верджується Довідкою серії АА № 155456 з Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України (ЄДРПОУ).

Видами діяльності за КВЕД згідно даної довідки є: д іяльність з організації азар тних ігор, оренда інших машин та устаткування, виробництв о ігор та іграшок, здавання в о ренду власного нерухомого ма йна, інші види оптової торгів лі, роздрібна торгівля в несп еціалізованих магазинах без переваги продовольчого асор тименту.

Державною податковою адміністрацією у Дніпропетр овській області 14.11.2008 року було проведено перевірку щодо ко нтролю за здійсненням розрах ункових операцій у сфері гот івкового та безготівкового о бігу суб' єктами підприємни цької діяльності. За результ атами перевірки складено ак т № 6837/26/58/23/33776137 від 14.11.2008 р., в якому заф іксовано порушення п.1, 2, 3 ст. 3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій в сфері торгівл і, громадського харчування і послуг»від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.

На підставі вказаног о вище акту ДПІ у Солом' янсь кому районі м. Києва було вин есено рішення про застосуван ня передбачених п.1, 2 ст. 17 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»штрафних (фінансових) са нкцій від 10.01.2009 р. № 0000042305, згідно як ого до Позивача застосовано суму штрафних санкцій у розм ірі 6580,00 грн. за виявлене поруше ння.

Досліджуючи надані с торонами докази, аналізуючи наведені міркування та запер ечення, оцінюючи їх в сукупно сті, суд приходить до наступн их висновків.

Відповідно до ст. 2 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій в сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг»реєстратор розрахунко вих операцій - пристрій або програмно-технічний комплек с, в якому реалізовані фіскал ьні функції і який призначен ий для реєстрації розрахунко вих операцій при продажу тов арів (наданні послуг), операці й з купівлі продажу іноземно ї валюти та/або реєстрації кі лькості проданих товарів (на даних послуг). До реєстраторі в розрахункових операцій від носяться: електронний контро льно-касовий апарат і електр онний контрольно-касовий реє стратор, комп' ютерно-касова система, електронний таксом етр, автомат з продажу товарі в (послуг) тощо.

Даною статтею також н адано визначення автомату з продажу товарів (послуг) - це реєстратор розрахункових оп ерацій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (нада ння) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних кар ток, жетонів тощо товарів (пос луг) і забезпечує відповідни й облік їх кількості та варто сті.

Відповідно до рішенн я Київської міської ради від 10.07.2003 № 621/781 «Про затвердження Пра вил провадження господарськ ої діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у місті Ки єві», гральний автомат - це а втоматичний розігрувальний пристрій з грошовим або інши м виграшем, який через систем у електромеханічних роликів , дисплеїв, проекторів світла або відео в обмін на один або декілька жетонів чи іншим сп особом надає користувачеві к орисний час для гри з вірогід ністю отримати грошовий або інший виграш, який завжди зал ежить від випадку.

Згідно п. 1 Наказу Держ авного комітету з питань рег уляторної політики та підпри ємництва, Міністерства фінан сів України від 18.04.2006 № 40/374 «Про за твердження Ліцензійних умов провадження організації дія льності проведення азартних ігор і Порядку контролю за до держанням Ліцензійних умов п ровадження організації діял ьності з проведення азартних ігор», визначено, що: - гральни й автомат - це механічне, еле ктричне, електронне обладнан ня або пристрій, що використо вується для проведення азарт них ігор, результат яких визн ачається без участі працівни ка ліцензіата програмою робо ти цього обладнання (пристро ю) з використанням генератор а випадкових чисел, який міст иться всередині корпусу тако го обладнання (пристрою), і су ма виграшу нараховується обл аднанням (пристроєм) автомат ично;

- зал гральних автоматів - н ежитлове приміщення, крім пе ресувної малої архітектурно ї форми, закрите від огляду зз овні, у якому для проведення а зартних ігор використовують ся тільки гральні автомати.

Відповідно до вищеви кладеного, можна зробити вис новок, що оскільки внесення с тавки обліковується автомат ом і ним же визначається розм ір виграшу, то дана послуга на дається саме гральним автома том, а не залом гральних автом атів, як нежитловим приміщен ням, або розміщеному окремо в залі гральних автоматів кас овому апараті.

Відповідно до вимог п .1 та п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», суб' єкт и підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції в готівковій фор мі при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані проводити р озрахункові операції на повн у суму покупки (надання послу ги) через зареєстровані, опло мбовані у встановленому поря дку та переведені у фіскальн ий режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роз друкуванням відповідних роз рахункових документів, що пі дтверджують виконання розра хункових операцій, або із зас тосуванням у встановленому п орядку розрахункових книжок ; видавати особі, яка отримує а бо повертає товар, отримує по слугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Постановою КМУ «Про т ерміни переведення суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті на облік розрахункових оп ерацій у готівковій та безго тівковій формі із застосуван ням реєстраторів розрахунко вих операцій»від 07.02.2001 р. № 121 ( із змінами, внесеними Постанов ами КМУ від 29.01.2003 р. № 151, від 10.12.2003 р. № 1905, від 28.10.2004 р. № 1447, від 07.06.2006 р. № 803) уст ановлено терміни переведенн я суб' єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі із з астосуванням реєстраторів р озрахункових операцій з вико ристанням гральних автоматі в до 31.12.2006 р.

Виходячи із правовог о контексту вказаної вище По станови КМУ суб' єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють підприємницьку дія льність у сфері грального бі знесу шляхом надання послуг з використанням гральних авт оматів зобов' язані з 01 січня 2007 року використовувати у сво їй ліцензованій діяльності з надання послуг грального бі знесу гральні автомати з про дажу послуг, які оснащені зап ам' ятовуючими пристроями (ф іскальною пам' яттю), в т.ч. ти х, що вже задіяні у використан ні.

Державна комісія з питань впровадження електр онних систем і засобів контр олю та управління товарним і грошовим обігом протокольни м рішенням від 27 червня 2002 року № 13 встановила вимоги щодо ре алізації фіскальних функцій гральними автоматами.

За таких обставин, вих одячи з специфіки надання по слуг у сфері грального бізне су на гральних автоматах та в раховуючи викладене, гральни й автомат повинен бути оснащ ений належним РРО.

Таким чином, враховую чи вищенаведене, Позивач зоб ов' язаний був надавати посл уги через зареєстровані, опл омбовані у встановленому пор ядку та переведені у фіскаль ний режим роботи реєстратор и розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів, що підтверджують виконання роз рахункових операцій на індив ідуальному гральному автома ті.

Відповідно до п.4.4. «Пор ядку реєстрації, опломбуванн я та застосування РРО за това ри (послуги) затвердженого На казом ДПА України від 01.12.2000 р. № 16 4, реєстрація продажу товару (о плати послуги) через РРО пров одиться одночасно з розрахун ковою операцією. Розрахунков ий документ повинен видавати ся покупцеві не пізніше заве ршення розрахункової операц ії. Розрахункова операція вв ажається проведеною через РР О, якщо дані про її обсяг уведе ні в режимі реєстрації.

Згідно абзацу третьо го статті 2 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг», розрах ункова операція це приймання від покупця готівкових кошт ів, платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо за місц ем реалізації товарів (послу г), видача готівкових коштів з а повернутий покупцем товар (надану послугу), а у разі заст осування банківської платіж ної картки - оформлення відп овідного розрахункового док умента щодо оплати в безготі вковій формі товару (послуги ) банком покупця або, у разі по вернення товару (відмови від послуги), оформлення розраху нкових документів щодо перер ахування коштів у банк покуп ця.

Відповідно до ст. 3 вищ езазначеного Закону суб' єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій фо рмі при продажу товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг зобов' язані проводити розрахункові операції на по вну суму покупки через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій.

Визначений Законом п орядок проведення розрахунк ових операцій Позивачем не д отримується.

Отже, гральний автомат з 31 г рудня 2006 року, повинен самості йно виконувати фіскальні фун кції, які, зокрема, полягають в обліку, накопиченні та відо браженні даних щодо прийняти х та виданих (виграних) гравця ми грошових замінників - же тонів та кредитів.

Щодо необхідної умови вик ористання гральних автоматі в із застосуванням РРО є перш за все обов' язкове включен ня їх (або окремих блоків авто матів, що входять до складу ко мп' ютерно-касових систем, я кі забезпечують переведення таких автоматів у фіскальни й режим роботи) до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій за процедур ою, встановленою Положенням про зазначений Державний реє стр, що затверджений постано вою КМУ від 29.08.2002 № 1315 то вказана п роцедура здійснюється за под анням заявника (наприклад ви робників або постачальників такої техніки, розробленої н а замовлення операторів сфер и грального бізнесу)

Взаємовідносини між підпр иємствами - виробниками реє страторів розрахункових опе рацій і підприємствами - спо живачами цієї продукції (в то му числі, з питань її придбанн я та комплектності поставки вказаної системи) регулюютьс я Господарським кодексом Укр аїни. Зокрема, відповідно до с татті 270 ГК України товари пов инні поставлятися комплексн о, відповідно до вимог станда ртів, технічних умов або прей скурантів. Договором може бу ти передбачено поставку з до датковими до комплекту вироб ами (частинами) або без окреми х, не потрібних покупцеві вир обів (частин), що входять до ко мплекту. Якщо комплектність не визначено стандартами, те хнічними умовами або прейску рантами, вона в необхідних ви падках може визначатися дого вором.

Таким чином, суб' єкти госп одарювання в сфері грального бізнесу, самостійно мали мож ливість з 01.07.02 по 31.12.06 звернутись до виробників та постачальн иків реєстраторів розрахунк ових операцій з метою вигото влення моделі реєстраторів р озрахункових операцій (граль них автоматів) у відповіднос ті до норм Закону і відповідн о до вимог Постанови КМУ № 1315 вн ести подання на внесення мод елі до Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій.

Фіскалізація грального об ладнання є основною передумо вою для легалізації ринку гр альних автоматів.

Обов' язок застосування г ральних автоматів, які перев едені у фіскальний режим роб оти, є нормою закону, якою мают ь керуватися суб' єкти госпо дарювання при здійсненні дія льності у сфері грального бі знесу.

Крім того, слід зазначити, щ о ТОВ «Експотрейд»було розро блено комп' ютерно-касову си стему «Фіскал», яка наказом Д ПА України від 01.07.08 р. № 430 включен а до Державного реєстру реєс траторів розрахункових опер ацій. Система «Фіскал»призна чена для фіскалізації гральн их автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю дани х про функціонування залів г ральних автоматів. Наявність у складі системи технічних п ристроїв з криптографічним з ахистом інформації забезпеч ує високий рівень захисту та збереження даних про рух гот івки або її замінників (жетон ів, кредитів) як по кожному авт омату окремо, так і в цілому по залу гральних автоматів.

Як зазначає Позивач, граль ний зал, в якому здійснювалас ь перевірка не належить това риству.

Суд не погоджується з таки м обґрунтуванням, оскільки д окази, які надані позивачем у судовому засіданні не підтв ерджують того факту, що в дано му залі позивач не провадив г осподарської діяльності. В а кті перевірки зафіксовані св ідчення маркера ОСОБА_1 пр о те, що вона є працівником поз ивача і що даний гральний зал належить ТОВ «Альянс - ігри та розваги». Дані пояснення с уд вважає належним і допусти мим доказом по справі, який не потребує інших документальн их підтверджень на чому напо лягає позивач. Крім того, під ч ас перевірки від позивача бу ла присутня ОСОБА_1, жодни х зауважень та доповнень до а кту перевірки зроблено не бу ло.

Згідно з п. 1, 2 ст.17 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»за порушення вимог цього Закон у до суб' єктів підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням в ідповідних органів державно ї податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у вигляді штрафу.

Враховуючи викладе вище, су д приходить до висновку, що за стосування відповідачем сум и штрафу в розмірі 9860,00 грн. відп овідає чинному законодавств у.

Що стосується тверджень по зивача про порушення відпові дачем вимог чинного законода вства при проведенні перевір ки суд зазначає наступне.

Статтею 3 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні», органи дер жавної податкової служби в У країні в своїй діяльності ке руються Конституцією Україн и, законами України, іншими но рмативно - правовими актами о рганів державної влади, а так ож рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради Автономної Республік и Крим, органів місцевого сам оврядування з питань оподатк ування, виданими у межах їх по вноважень.

Повноваження податкового органу на проведення перевір ок платників податків визнач аються Законом України «Про державну податкову службу в Україні», Законом України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Згідно із ст.11 Закону «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»- органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах своєї компетенції та у п орядку встановлених законам и України мають право здійсн ювати контроль додержання с уб' єктами підприємницької діяльності порядку проведе ння готівкових розрахунків з а товари (послуги) у встановле ному законом порядку.

Відповідно до ст.15 Закону «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг», контр оль за додержанням суб' єкта ми підприємницької діяльнос ті порядку проведення розрах унків за товари (послуги), інши х вимог цього закону здійсню ють органи державної податко вої служби України шляхом пр оведення планових або позапл анових перевірок згідно із з аконодавством.

Відповідно до ст.16 вищезазн аченого Закону - контролюючі органи мають право відповід но до законодавства здійснюв ати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадаю ть під дію цього Закону.

Суд зазначає, що Закон Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»ви значає правові засади застос ування реєстраторів розраху нкових операцій і не є законо м з питань податків та зборів , а відповідно і визначені ним штрафні санкції не є податка ми та зборами в розумінні Зак ону України «Про систему опо даткування», тому норми, визн ачені ст. 11-1 Закону «Про держав ну податкову службу в Україн і» не можуть поширюватись н а зазначені перевірки, оскіл ьки, ст.11-1 вищезазначеного Зак ону регулює підстави та поря док проведення органами держ авної податкової служби план ових та позапланових виїзних перевірок своєчасності, дос товірності, повноти нарахува ння та сплати податків та збо рів (обов' язкових платежів) , тобто дотримання законів що до фінансово-господарської діяльності.

Таким чином, позиція позива ча, щодо порушення працівник ами ДПА у Дніпропетровській області вимог порядку провед ення перевірок, визначеними ст.11-1 ЗУ «Про державну податко ву службу»спростовується, ос кільки не відповідає дійснос ті.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС Ук раїни суд при вирішенні спра ви керується принципом закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Аналогічна норма закріп лена і в ч.2 ст.19 Конституції Укр аїни.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Відповідач виконав поклад ений на нього обов' язок щод о доказування правомірності прийнятого ним рішення.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

У позові відмовити.

Постанова наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого Кодексом адмін істративного судочинства Ук раїни, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у встановлений стро к постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бут и оскаржена до суду апеляцій ної інстанції протягом десят и днів за правилами, встановл еними ст.ст. 185-187 КАС України шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя Кишинський М.І.

Дата складання та пі дписання постанови в повному обсязі - 15.03.2010 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.03.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9234902
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-117/10/2670

Ухвала від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

Ухвала від 11.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Постанова від 10.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні