Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
15 жовтня 2020 року № 520/10913/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Легостаєвої К.І.,
представника позивача - Філатова П.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНОС ПРОДУКТ" до Державної податкової служби України про скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНОС ПРОДУКТ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- скасувати рішення ДПС України про неврахування таблиці даних платника ПДВ №1789463/40543515 від 31.07.2020 року.
В обґрунтування заявленого позову вказано, що рішення відповідача є протиправним та таким, що порушує права позивача, відтак підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 25.08.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у адміністративній справі за вищевказаним позовом.
Ухвалу суду від 25.08.2020 року засобами поштового зв`язку було направлено на адресу відповідача та отримано останнім.
Відповідач правом подання відзиву на позов, заяви про визнання позову не скористався.
Відповідно до ч.6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином. Заяв або клопотань до суду від представника відповідача не надходило.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНОС ПРОДУКТ" є юридичною особою приватного права, що була створена у червні 2016 року.
Відповідно до видів діяльності підприємства позивача одним з основних видів діяльності підприємства є виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості (код КВЕД-2010 10.61).
Під час розгляду справи зі змісту наданих представником позивача пояснень встановлено, що в рамках вказаного напрямку діяльності підприємством виробляються крупи: ячмінна ячна; ячмінна перлова; пшенична; пшенична ярова; горох колотий; крупа кукурудзяна та інші, а також допоміжна продукція висівки, мучка зернова та січка. Специфіка вказаного виду діяльності полягає в тому, що для виробництва круп позивач закуповує зерно ячміню, пшеницю озиму та ярову, горох, кукурудзу та інші.
Також, представником позивача повідомлено, що виробництво здійснюється згідно затвердженої технологічної схеми на орендованих виробничих і складських площах за допомогою власних основних засобів, зокрема - обладнання для виробництва круп (розсів самобалансуючий, дробилки, норії, машини лущильно-шліфувальні для зерна, аспірації та інше обладнання та установки, які належать підприємству), що відображені в поданому до податкового органу повідомленні про об`єкти оподаткування (форма 20-ОПП).
Як зазначено представником позивача, для досягнення мети провадження господарської діяльності підприємство має штат працівників, що за перше півріччя 2020 року за середнім показником дорівнює 22,5 штатних одиниць. За цей же період заробітна плата склала 721868,84 грн. з сплаченими єдиним соціальним внеском в сумі 179567,64 грн., податком на доходи фізичних осіб в сумі 136764,93 грн., військовим збором в сумі 11917,31 грн.
За результатами проведеної перевірки контрагентів на предмет їх податкової надійності і економічної доброчесності керівництвом було прийнято рішення та укладено договори на закупівлю зерна та поставку круп.
Зі змісту наданих представником позивача пояснень встановлено, що основними постачальниками сировини для підприємства є сільськогосподарські товаровиробники, як-то ПОСП Рояківка , ПП СВП Мілітон , ПАОП Промінь , ПП Господарагро , СВК Україна , СФГ Смолянніков , СФГ Еліта , СФГ Олександрівське , ТОВ ДВК , ТОВ Каіс Агро , ТОВ ЛАН , ТОВ Чернещина , ТОВ АФ Борщівське , ТОВ Агроінвест Холдинг Охоче , ФГ Мамай .
При цьому, основним покупцем круп є мережа супермаркетів ТОВ АТБ-Маркет . Крім того, постачання відбувається на адресу виробників комбікормів ТОВ Новакорм , ТОВ Фабрика корму .
Під час розгляду справи встановлено, що 23.07.2020 року підприємством позивача була подана до Державної податкової служби України таблиця даних платника податку на додану вартість. Також 22.07.2020 року підприємством було складено пояснення до таблиці даних.
Матеріали справи свідчать, що згідно квитанції №1 від 23.07.2020, документ прийнято. При цьому, відповідно до квитанції №2 від 23.07.2020 року інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 23.07.2020 за №9175029347 не враховано автоматично через невиконання вимог ч.1 абз.3 п.18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
Судом розглядом справи встановлено, що відповідно до рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 29.07.2020 року №1778410/40543515 за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 23.07.2020 року за №9175029347, відповідно до п. 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, прийнято рішення про її врахування.
Під час розгляду справи встановлено, що комісією Державної податкової служби України прийнято рішення від 31.07.2020 р. № 1789463/40543515 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ "ГРАНОС ПРОДУКТ". В якості підстави для прийняття зазначеного рішення вказано на наявність в органах державної податкової служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.
Позивач, не погодившись із зазначеним рішенням, звернувся до суду з даним позовом.
Під час судового розгляду справи представником позивача було надано пояснення та вказано, що специфіка виду діяльності підприємства позивача пояснює наявність в таблиці даних в лівому стовбці кодів за УКТ ЗЕД 1001 (Пшениця і суміш пшениці та жита (меслин)) і 1003 (Ячмінь) та в правому стовбці кодів 1104 (Зерно зернових культур, оброблене іншими способами (наприклад, лушене, плюшене, у вигляді пластівців, обрушене, різане (ядро) або подрібнене), за винятком рису товарної позиції 1006; зародки зерна зернових культур, цілі, плющені, у вигляді пластівців або мелені) і 2302 (Висівки, кормове борошно та інші відходи та залишки від просіювання, помелу або інших способів обробки зерна зернових чи бобових культур, гранульовані чи негранульовані). Водночас, представником позивача зазначено, що подана до відповідача таблиця даних за своїм змістом повністю відповідала нормам абз. 8 п. 2, п.п. 13, 14, 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ № 1165 від 11.12.2019 року. Однак, як вказано представником позивача, оскаржуване у даній справі рішення не ґрунтується на обставинах надання позивачем якоїсь недостовірної інформації, містить посилання на податкову інформацію, що свідчить про здійснення позивачем ризикових операцій, хоча жодної конкретизації в рішенні не наведено.
Суд, надаючи оцінку заявленим позовним вимогам та запереченням проти них, зазначає наступне.
Положеннями пп.16.1.2 та пп. 16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
При цьому, суд зазначає, що механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів передбачено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).
Відповідно до п. 2 Порядку №1165 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Положеннями п.12 Порядку №1165 передбачено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
Згідно із п. 13 Порядку №1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Відповідно до положень п. 14 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Приписами пунктів 15-18 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» , та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм ґ 1,4, та в такій таблиці зазначені товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з податковими накладними/розрахунками коригування, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців у Реєстрі, становить більше 25 відсотків загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.
Відповідно до п. 19 Порядку №1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Положеннями п.25 Порядку №1165 передбачено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Під час судового розгляду справи судом зі змісту спірного у даній справі рішення встановлено, що останнє в якості підстав для його прийняття містить зазначення про наявність в органах державної податкової служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.
Однак, як встановлено судом, жодної конкретизації спірне у даній справі рішення не має, що свідчить про необґрунтованість такого рішення та його невідповідність приписам Порядку №1165, яким передбачено, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування
Суд, зазначає, що положеннями ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, відповідачем не надано до суду жодних належних та достовірних доказів на підтвердження правомірності винесення спірного рішення, а також наявності в органах державної податкової служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення підприємством позивача ризикових операцій.
Водночас, суд зазначає, що ризиковість операції має ґрунтуватись на визначенні абз. 7 п. 2 Порядку №1165 ризику порушення норм податкового законодавства, що полягає в імовірності порушення норм пп. а , б п. 185.1 ст. 185, пп. а , б п. 187.1 ст. 187, абз. 1 п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
Суд зазначає, що надані позивачем документи свідчать про наявність у останнього фактичної можливості здійснювати заявлені операції та виконувати податкові обов`язки. При цьому, суд наголошує, що під час розгляду справи протилежного відповідачем до суду не доведено.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування рішення Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника ПДВ №1789463/40543515 від 31.07.2020 року, як такого, що прийнято за відсутності підстав для його прийняття.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно із положеннями частин 1 та 3 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
З урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНОС ПРОДУКТ".
Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 257-262, 295, 297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНОС ПРОДУКТ" (вул. Калинова, 49-В, смт. Кегичівка, Кегичівський р-н, Харківська обл., 64003) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про скасування рішення - задовольнити.
Скасувати рішення Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника ПДВ №1789463/40543515 від 31.07.2020 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНОС ПРОДУКТ" (вул. Калинова, 49-В, смт. Кегичівка, Кегичівський р-н, Харківська обл., 64003, код ЄДРПОУ - 40543515) сплачену суму судового збору у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ - 43005393).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст рішення виготовлено 20 жовтня 2020 року.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92355879 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні