Рішення
від 23.10.2020 по справі 160/8383/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2020 року Справа № 160/8383/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Юридичне бюро-А до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 21.07.2020 Приватне підприємство Юридичне бюро-А звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про:

- скасування рішень Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

-- № 1548073/33758741 від 04.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 23.03.2020 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1542919/33758741 від 29.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 12 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1541503/33758741 від 28.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 10 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1541502/33758741 від 28.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 11 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1541500/33758741 від 28.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 13 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1541501/33758741 від 28.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1548071/33758741 від 04.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1548069/33758741 від 04.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1562988/33758741 від 13.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-- № 1562987/33758741 від 13.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Приватним підприємством Юридичне бюро-А , податкових накладних:

-- № 3 від 23.03.2020 датою її подання 23.03.2020;

-- №12 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 10 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 11 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 13 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 7 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 9 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 8 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 4 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020;

-- № 5 від 31.03.2020 датою її подання 31.03.2020.

2. Ухвалою суду від 28.07.2020 адміністративний позов залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 10.08.2020 на виконання вимог ухвали суду позивачем надано платіжне доручення № 2141 від 20.07.2020 про сплату судового збору у розмірі 6 306 грн, платіжне доручення № 2159 від 20.07.2020 про сплату судового збору у розмірі 14 714 грн; письмове обґрунтування щодо об`єднання позовних вимог; квитанції № 1 та № 2 на підтвердження направлень Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

4. Ухвалою суду від 12.08.2020 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті спору, від позивача витребувано докази із встановленням строку для їх подання.

5. 02.09.2020 до канцелярії суду та 04.09.2020 засобами електронного зв`язку від позивача надійшли докази на виконання вимог ухвали суду від 12.08.2020.

6. 10.09.2020 засобами поштового зв`язку та 16.09.2020 до канцелярії суду від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву з доказом його направлення позивачу.

7. 10.09.2020 засобами поштового зв`язку та 16.09.2020 до канцелярії суду від Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву з доказом його направлення позивачу.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

8. ПП Юридичне бюро-А було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні від 23.03.2020 № 3, від 31.03.2020 № 12, від 31.03.2020 № 10, від 31.03.2020 № 11, від 31.03.2020 № 13, від 31.03.2020 № 7, від 31.03.2020 № 9, від 31.03.2020 № 8, від 31.03.2020 № 4, від 31.03.2020 № 5.

9. Позивачем направлені пояснення із підтверджуючими документами, однак відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, яке позивач вважає необґрунтованим та таким, що підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

10. В оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних, в порушення Порядку № 520 не зазначено ненадання яких саме документів або оформлення яких саме документів з порушенням законодавства стало підставою для відмови в реєстрації відповідної податкової накладної.

11. Надані контролюючому органу документи повністю підтверджували здійснення господарської операції.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

ГУ ДПС у Дніпропетровській області

12. Відповідач проти позову заперечив повністю, із посиланням на норми Порядку № 1165 та Порядку № 520 зазначив про правомірність прийнятого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки ПП Юридичне бюро-А не надано первинних документів, а саме:

- податкова накладна від 23.03.2020 № 3 - відсутні первинні документи щодо придбання, транспортування та реалізації ТМЦ (договори поставки на придбання та реалізацію, видаткові накладні, ТТН);

- податкова накладна від 31.03.2020 № 12 - відсутні первинні документи щодо надання послуг охорони для ТОВ Артеміда - 5 (договір, звіт до акту наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0306 із зазначенням кількості працівників, які здійснювали охорону об`єктів та інше);

- податкова накладна від 31.03.2020 № 10 - відсутні первинні документи щодо надання послуг охорони для ТОВ СМД-Інвест (договір, звіти до актів наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0304 та від 31.05.2020 № ОУ-0305 із зазначенням кількості працівників, які здійснювали охорону об`єктів та інше), в актах наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0304 та від 31.05.2020 № ОУ-0305 не зазначені адреси об`єктів, на яких здійснювалися послуги охорони;

- податкова накладна від 31.03.2020 № 13 - відсутні первинні документи щодо надання послуг охорони для ТОВ Центр-Інвест 2005 (договір, звіт до акту наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0307 із зазначенням кількості працівників, які здійснювали охорону об`єктів та інше);

- податкова накладна від 31.03.2020 № 7 - відсутні первинні документи щодо надання послуг охорони для ТОВ Інтер-Мол (договір, звіт до акту наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0301 із зазначенням кількості працівників, які здійснювали охорону об`єктів та інше), в акті наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0301 не зазначені адреси об`єктів, на яких здійснювалися послуги охорони;

- податкова накладна від 31.03.2020 № 9 - відсутні первинні документи щодо надання послуг охорони для TOB ВК Рендпако (договір, звіт до акту наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0303 із зазначенням кількості працівників, які здійснювали охорону об`єктів та інше), в акті наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0303 не зазначені адреси об`єктів, на яких здійснювалися послуги охорони;

- податкова накладна від 31.03.2020 № 8 - відсутні первинні документи щодо надання послуг охорони для КП Металопобуд (договір, звіт до акту наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0302 із зазначенням кількості працівників, які здійснювали охорону об`єктів та інше ), в акті наданих послуг від 31.05.2020 № ОУ-0302 не зазначені адреси об`єктів, на яких здійснювалися послуги охорони;

- податкові накладні від 31.03.2020 № 4 та № 5 - надано документи складені з порушенням законодавства, а саме: в акті наданих послуг від 31.05.2020 № ОС-0305 не зазначено адреси об`єктів, на яких здійснювалося спостереження за допомогою системи охоронної сигналізації; в акті наданих послуг від 31.05.2020 № ДВ-0301 зазначено не всі дати додаткових виїздів мобільної групи за адресою: м. Дніпро, вул. Старокозацька,73.

13. ПП Юридичне бюро-А за рішенням Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 16.03.2020 включено до переліку ризикових платників податку, як такого, що відповідає критеріям ризиковості (протокол від 16.03.2020 № 84) та 23.04.2020 виключено з переліку ризикових платників податку, як такого, що не відповідає критеріям ризиковості (протокол від 23.04.2020 № 174).

Державної податкової служби України

14. Вимога щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою до ДПС України від вимог до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

15. Приватне підприємство Юридичне бюро-А (код ЄДРПОУ 33758741) зареєстроване 26.08.2005, основним видом діяльності є діяльність приватних охоронних служб (код 80.10).

щодо укладених договорів на виконання яких складені податкові накладні

16. 21.12.2012 між ПП Юридичне бюро-А та КП Дніпровський електротранспорт Дніпровської міської ради укладено договір № 165412 на надання комплексу охоронних послуг.

17. 01.07.2013 між ПП Юридичне бюро-А (виконавець) та Колективним підприємством Металопобуд (замовник) укладено договір № 156213, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату комплекс охоронних послуг на об`єкті замовника. Об`єкт охорони розташований за адресою: м. Дніпропетровськ, проспект Газети Правда , 27.

18. 31.10.2014 між ПП Юридичне бюро-А (виконавець) та Українсько-Угорським ТОВ і ІІ ВК Рендпако (замовник) укладено договір № 1511814, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату комплекс охоронних послуг на території підприємства, яке розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, 25.

19. 23.11.2015 між ПП Юридичне бюро-А (виконавець), ТОВ Інтер-Мол (замовник) укладено договір № 159715 про надання послуг охорони, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату комплекс охоронних послуг на об`єкті замовника, що розташований за адресою: Дніпропетровська область, смт. Томаківка, вул. Комунальна, 10, а саме - охорона території, приміщень, будівель та споруд за вказаною вище адресою та виїзд групи швидкого реагування (ГШР) за необхідності.

20. 01.09.2016 між ПП Юридичне бюро-А (виконавець), ТОВ Центр-Інвест 2005 (замовник) та ТОВ ВКП Проммонтаж-Реконструкція (генпідрядник) укладено договір № 153416 про надання послуг охорони, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату комплекс охоронних послуг на об`єкті замовника: Реконструкція (реставрація) житлового будинку з добудовою і будівництвом житлового будинку з підземним паркінгом за адресою: вулиця Троїцька (вул. Червона), 5, 7 у м. Дніпро (Дніпропетровськ) , а саме - охорона території, а також виїзд групи швидкого реагування (ГШР) за необхідності.

21. Між ПП Юридичне бюро-А (виконавець) та ТОВ СМД-Інвест (замовник) були укладені договори надання послуг охорони:

- від 05.07.2018 № 07/05-1, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату комплекс охоронних послуг на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою Набережної Перемоги від Мерефо-Херсонського мосту до вул. Космічної в м. Дніпропетровську , що розташований за адресою: м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги від Мерефо-Херсонського мосту до вул. Космічної, а саме - охорона території, приміщень, будівель та споруд за вказаними вище адресами та виїзд групи швидкого реагування (ГШР) за необхідності;

- від 11.09.2019 № 150919, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату комплекс охоронних послуг на об`єкті Замовника Реконструкція вул. Короленка, від просп. Дмитра Яворницького до вул. Челюскіна в м. Дніпрі , а саме - охорона території, приміщень, будівель та споруд за вказаною адресою та виїзд групи швидкого реагування (ГШР) за необхідності.

22. 04.01.2019 між ПП Юридичне бюро-А (виконавець), ТОВ Артеміда-5 (замовник) та ТОВ ВКП Проммонтаж-Реконструкція (генпідрядник) укладено договір № 150119 про надання послуг охорони, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату комплекс охоронних послуг на об`єкті Замовника: Ремонт та пристосування історичної пам`ятки архітектури національного призначення по пр. Дмитра Яворницького, 106 у м. Дніпрі під будівлю комерційного призначення з реставрацією фасадів , а саме - фізична охорона об`єкта в режимі, встановленому у додатку № 1 до договору, а також виїзд групи швидкого реагування (ГШР) за необхідності.

23. 25.02.2020 між ПП Юридичне бюро-А та КП Дніпровський електротранспорт Дніпровської міської ради укладено договір поставки № 130220.

щодо податкових накладних

24. 15.04.2020 ПП Юридичне бюро-А подано на реєстрацію податкові накладні:

- від 23.03.2020 № 3 складену КП Дніпровський електротранспорт Дніпровської міської ради, за номенклатурою товарів/послуг продавця: Екшн-камера Tecsar BDC-53-02 140* (код товару згідно УКТ ЗЕД 9106100000), кількість 0,88625 шт, обсяги постачання без урахування ПДВ 8 333,33 грн, сума ПДВ 1 666,67 грн;

- від 31.03.2020 № 12 складену ТОВ Артеміда-5 , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги охорони за березень 2020 року (код ДКПП 80.10), кількість 1 місяць, обсяги постачання без урахування ПДВ 20 000 грн, сума ПДВ 4 000 грн;

- від 31.03.2020 № 10 складену ТОВ СМД-Інвест , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги охорони за березень 2020 року (код ДКПП 80.10), кількість 1 місяць, обсяги постачання без урахування ПДВ 33 333,33 грн, сума ПДВ 6 666,67 грн;

- від 31.03.2020 № 11 складену ТОВ СМД-Інвест , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги охорони за березень 2020 року (код ДКПП 80.10), кількість 1 місяць, обсяги постачання без урахування ПДВ 22 500 грн, сума ПДВ 4 500 грн;

- від 31.03.2020 № 13 складену ТОВ Центр-Інвест 2005 , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги охорони за березень 2020 року (код ДКПП 80.10), кількість 1 місяць, обсяги постачання без урахування ПДВ 24 416,67 грн, сума ПДВ 4 883,33 грн;

- від 31.03.2020 № 7 складену ТОВ Інтер-Мол , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги охорони за березень 2020 року (код ДКПП 80.10), кількість 1 місяць, обсяги постачання без урахування ПДВ 10 833,33 грн, сума ПДВ 2 166,67 грн;

- від 31.03.2020 № 9 складену Українсько-Угорське ТОВ і ІІ ВК Рендпако , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги охорони за березень 2020 року (код ДКПП 80.10), кількість 1 місяць, обсяги постачання без урахування ПДВ 40 690 грн, сума ПДВ 8 138 грн;

- від 31.03.2020 № 8 складену Колективне підприємство Металопобут , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги охорони за березень 2020 року (код ДКПП 80.10), кількість 1 місяць, обсяги постачання без урахування ПДВ 4 262,50 грн, сума ПДВ 852,50 грн;

- від 31.03.2020 складену КП Дніпровський електротранспорт Дніпровської міської ради, за номенклатурою товарів/послуг продавця: додатковий виїзд мобільної групи за адресою м. Дніпро, вул. Старокозацька, 73 (ТС № 3) за березень 2020 року (3 виїзди 07, 08.03.20200 (код ДКПП 80.20), кількість 1 послуга, обсяги постачання без урахування ПДВ 250 грн, сума ПДВ 50 грн;

- від 31.03.2020 № 5 складену КП Дніпровський електротранспорт Дніпровської міської ради, за номенклатурою товарів/послуг продавця:

-- послуги охорони об`єктів за допомогою системи охоронної сигналізації за березень 2020 року (код ДКПП 80.20), кількість 20 шт., обсяги постачання без урахування ПДВ 9 600 грн, сума ПДВ 1 920 грн;

-- послуги охорони об`єктів за допомогою системи охоронної сигналізації за березень 2020 року (код ДКПП 80.20), кількість 35 шт., обсяги постачання без урахування ПДВ 8 750 грн, сума ПДВ 1 750 грн;

-- послуги охорони об`єктів за допомогою системи охоронної сигналізації за березень 2020 року (код ДКПП 80.20), кількість 1 шт., обсяги постачання без урахування ПДВ 333,33 грн, сума ПДВ 66,67 грн;

-- послуги спостереження за засобами тривожної сигналізації за березень 2020 року (код ДКПП 80.20), кількість 20 шт., обсяги постачання без урахування ПДВ 9 600 грн, сума ПДВ 1 920 грн.

25. Згідно квитанцій податкові накладні від 23.03.2020 № 3, від 31.03.2020 № 12, від 31.03.2020 № 10, від 31.03.2020 № 11, від 31.03.2020 № 13, від 31.03.2020 № 7, від 31.03.2020 № 9, від 31.03.2020 № 8, від 31.03.2020 № 4, від 31.03.2020 № 5 надійшли 15.04.2020 результат обробки: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D = 6.1359%, Р = 0.

26. 24.04.2020 платником податків направлено Повідомлення від 24.04.2020 № 7 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковим накладним від 31.03.2020 № 10 на обсяг постачання без урахування ПДВ 33 333,33 грн, ПДВ 6,666,67 грн, від 31.03.2020 № 11 на обсяг постачання без урахування ПДВ 22 500 грн, ПДВ 4 500 грн отримувач (покупець) ТОВ СМД-Інвест , із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

27. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 24.04.2020 вих. № 1/28-20, податкову накладну від 31.03.2020 № 10, квитанції № 1 до податкової накладної № 10 реєстраційний номер 9082517479, податкову накладну від 31.03.2020 № 11, квитанції № 1 до податкової накладної № 11 реєстраційний номер 9082567039, рахунок від 31.03.2020 № СФ-0304, акт виконаних робіт від 31.03.2020 № ОУ-0304, рахунок від 31.03.2020 № СФ-0305, акт виконаних робіт від 31.03.2020 № ОУ-0305, виписку банку від 23.04.2020 б/н.

28. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.04.2020 о 15:11:45, реєстраційний № 9087924420, Повідомлення від 24.04.2020 № 7 прийнято до розгляду.

29. 24.04.2020 платником податків направлено Повідомлення від 24.04.2020 № 8 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній від 31.03.2020 № 13 на обсяг постачання без урахування ПДВ 24 416,67 грн, ПДВ 4 883,33 грн отримувач (покупець) ТОВ Центр-Інвест 2005 , із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

30. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 24.04.2020 вих. № 1/29-20, податкову накладну від 31.03.2020 № 13, квитанції № 1 до податкової накладної № 13 реєстраційний номер 9082569506, рахунок від 31.03.2020 № СФ-0307, акт виконаних робіт від 31.03.2020 № 0307, виписку банку від 07.04.2020 б/н.

31. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.04.2020 о 15:49:02, реєстраційний № 9088221136, Повідомлення від 24.04.2020 № 8 прийнято до розгляду.

32. 24.04.2020 платником податків направлено Повідомлення від 24.04.2020 № 6 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній від 31.03.2020 № 7 на обсяг постачання без урахування ПДВ 10 833,33 грн, ПДВ 2 166,67 грн отримувач (покупець) ТОВ Інтер-Мол , із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

33. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 24.04.2020 вих. № 1/27-20, податкову накладну від 31.03.2020 № 7, квитанцію до податкової накладної № 1 реєстраційний номер 9082575423, рахунок від 31.03.2020 № СФ-0301, акт виконаних робіт від 31.03.2020 № ОУ-0301, виписку банку від 03.04.2020 б/н.

34. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.04.2020 о 12:49:29, реєстраційний № 9087647831, Повідомлення від 24.04.2020 № 6 прийнято до розгляду.

35. 27.04.2020 платником податків направлено Повідомлення від 24.04.2020 № 9 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній від 31.03.2020 № 12 на обсяг постачання без урахування ПДВ 20 000 грн, ПДВ 4 000 грн, отримувач (покупець) ТОВ Артеміда-5 , із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

36. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 24.04.2020 вих. № 1/30-20, податкову накладну від 31.03.2020 № 12, квитанцію № 1 до податкової накладної № 12 реєстраційний номер 9082505529, рахунок від 31.03.2020 № СФ-0306, акт виконаних робіт від 31.03.2020 № 0306, виписку з банку від 07.04.2020 б/н,

37. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 27.04.2020 о 10:20:21, реєстраційний № 9089083126, Повідомлення від 24.04.2020 № 9 прийнято до розгляду.

38. 28.04.2020 платником податків направлено Повідомлення від 28.04.2020 № 12 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній від 31.03.2020 № 9 на обсяг постачання без урахування ПДВ 48 828 грн, ПДВ 8 138 грн, отримувач (покупець) Українсько-Угорське ТОВ і ІІ ВК Рендпако , із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

39. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 28.04.2020 вих. № 1/32-20, податкову накладну № 9, квитанцію № 1 до податкової накладної № 9 реєстраційний номер 9082564191, рахунок від 31.03.2020 № СФ-0303, акт виконаних робіт від 31.03.2020 № ОУ-0303, платіжне доручення від 14.04.2020 № 3909.

40. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 28.04.2020 о 16:59:53, реєстраційний № 9091539290, Повідомлення від 28.04.2020 № 12 прийнято до розгляду.

41. 28.04.2020 платником податків направлено Повідомлення від 28.04.2020 № 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній від 31.03.2020 № 8 на обсяг постачання без урахування ПДВ 4 262,50 грн, ПДВ 852,50 грн, отримувач (покупець) Колективне підприємство Металопобуд , із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

42. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 28.04.2020 вих. № 1/21-20, податкову накладну від 31.03.2020 № 8, квитанцію № 1 до податкової накладної № 8 реєстраційний номер 902560554, рахунок від 31.03.2020 № СФ-0302, акт виконаних робіт від 31.03.2020 № ОУ0302, платіжне доручення від 08.04.2020 № 60.

43. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 28.04.2020 о 10:53:20, реєстраційний № 9090714908, Повідомлення від 28.04.2020 № 10 прийнято до розгляду.

44. 29.04.2020 платником податків направлено Повідомлення № 13 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній від 23.03.2020 № 3 на обсяг постачання без урахування ПДВ 8 333,33 грн, ПДВ 1 666,67 грн, отримувач (покупець) КП Дніпровський електротранспорт Дніпровської міської ради, із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

45. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 29.04.2020 вих. № 1/33-20, податкову накладну від 23.03.2020 № 3, квитанцію № 1 до податкової накладної № 3 реєстраційний номер 9082509194, рахунок від 25.02.2020 № СФ-0000001, платіжне доручення від 23.03.2020 № 1519.

46. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 29.04.2020 о 12:35:52, реєстраційний № 9092478869, Повідомлення від 29.04.2020 № 13 прийнято до розгляду.

47. 07.05.2020 платником податків направлено Повідомлення від 07.05.2020 № 14 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковим накладним від 31.03.2020 № 4 на обсяг постачання без урахування ПДВ 250 грн, ПДВ 50 грн, від 31.03.2020 № 5 на обсяг постачання без урахування ПДВ 18 933,33 грн, ПДВ 3 768,67 грн отримувач (покупець) КП Дніпровський електротранспорт Дніпровської міської ради, із поясненнями: пояснення, що розкривають суть операції надано окремими додатками.

48. До повідомлення додано наступні документи: пояснення від 07.05.2020 вих. № 1/34-20, податкову накладну від 31.03.2020 № 4, квитанцію № 1 до податкової накладної № 4 реєстраційний номер 9082562815, податкову накладну від 31.03.2020 № 5, квитанцію № 1 до податкової накладної № 5 реєстраційний номер 9082509374, рахунок від 31.03.2020 № ДВ-0301, акт надання послуг від 31.03.2020 № ДВ-0301, платіжне доручення від 04.05.2020 № 1045, рахунок від 01.03.2020 № ОС-0305, акт надання послуг від 31.03.2020 № ОС-0305, платіжне доручення від 07.04.2020 № 621, договір від 21.12.2012 № 165412, додаткову угоду від 27.12.2019 № 19, інформацію з ЄДР від 05.05.2020 б/н.

49. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 07.05.2020 о 16:50:43, реєстраційний № 9098532484, Повідомлення від 07.05.2020 № 14 прийнято до розгляду.

50. 28.04.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1541503/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 10 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

51. 28.04.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1541502/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 11 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

52. 28.04.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1541500/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 13 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

53. 28.04.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1541501/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 7 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

54. 29.04.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1542919/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 12 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

55. 04.05.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1548073/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 23.03.2020 № 3 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей актів керівного органу платника податку, яким оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

56. 04.05.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1548071/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 9 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

57. 04.05.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1548069/33758741 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.03.2020 № 8 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

58. 13.05.2020 комісією регіонального рівня прийняті рішення від № 1562988/33758741 та № 1562987/33758741 про відмову у реєстрації податкових накладних від 31.03.2020 № 4, від 31.03.2020 № 5 у зв`язку з наданням платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

59. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 ПК України).

60. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

61. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

62. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

63. Станом на дату виникнення спірних правовідносин є чинним Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, яка набрала чинності 01.02.2020 (далі - Порядок № 1165), порядком визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

64. Згідно пункту 2 Порядку № 1165:

- автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

- комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС;

- критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

65. Порядком № 1165 передбачено здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.

66. Згідно пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

- загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

- значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

- значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

67. Пунктом 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

68. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2) (абзац перший пункту 5 Порядку № 1165).

69. Згідно із пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

70. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

71. Пунктом 10 Порядку № 1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

72. Згідно із пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

73. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (абзац другий пункту 25 Порядку № 1165).

74. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном (пункт 26 Порядку № 1165).

75. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (пункт 44 Порядку № 1165).

76. Згідно із пунктом 8 Критерії ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку № 1165) у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

77. Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/342216 (далі - Порядок № 520) визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

78. Прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня) (пункт 2 Порядку № 520).

79. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

80. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 520).

81. Згідно пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

82. Відповідно до пункту 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

83. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

84. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).

85. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9 Порядку № 520).

86. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (пункт 10 Порядку № 520).

87. Згідно пункту 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

88. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), згідно пункту 17 якого у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

89. Згідно пункту 18 Порядку № 1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

90. За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

91. Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

92. Пунктом 19 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

93. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

VІ. ОЦІНКА СУДУ

94. Враховуючи обов`язок платника податків відповідно до пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України скласти податкові накладні в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації на дату виникнення податкових зобов`язань та зареєструвати їх в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач при наявності першої події в оподатковуваних операціях, вчинив дії у повній відповідності до закону.

95. Судом встановлено, що в розглянутому спорі контролюючий орган зупинив реєстрацію податкових накладних, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, та оскаржуваними рішеннями відмовив у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів.

96. Вирішуючи спір по суті, надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що одним із способів здійснення податкового контролю є ведення обліку платників податків та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, яке є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (статті 62, 71 ПК України).

97. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

98. Ризик, відповідно до підпункту 14.1.221 пункту 14.1 статті 14 ПК України це ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов`язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

99. Процедура зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної / розрахунку коригування.

100. При цьому, згідно пункту 2 Порядку № 1165 ризик порушення норм податкового законодавства - це ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку.

101. Відповідач, на виконання контрольних функцій, за наявності рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості, зупинивши реєстрацію податкової накладної, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних у Реєстрі, без визначення переліку документів.

102. При цьому, перелік таких документів визначений пунктом 5 Порядку № 520.

103. Платником податків до повідомлення надані контролюючому органу первинні документи на підтвердження зазначених у податковій накладній даних.

104. Суд зазначає, що у надісланих позивачу квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.

105. У постанові Верховного Суду від 18.12.2019 в справі № 560/435/19 (ЄДРСР 86504198) касаційний суд сформував правовий висновок, що конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

106. У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підстава його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.

107. У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі № 826/9457/18 (ЄДРСР 85803891) зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН визначена Порядком.

108. Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.05.2019 у справах № 620/3556/18 (ЄДРСР 81857391), № 815/2791/18 (ЄДРСР 81858145), від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18 (ЄДРСР 81727808), від 22.04.2019 у справі № 2040/5445/18 (ЄДРСР 81366622).

109. Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

110. Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18 (ЄДРСР 83105330), від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18 (ЄДРСР 81858144), від 25.10.2019 у справі № 0340/1834/18 (ЄДРСР 85207548), від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18 (ЄДРСР 85574619).

111. Відмовляючи у реєстрації податкової накладної від 23.03.2020 № 3 відповідач зазначив про ненадання платником податку договорів, довіреностей актів керівного органу платника податку, яким оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

112. Відмовляючи у реєстрації податкових накладних від 31.03.2020 № 12, № 10, № 11, № 13, № 7, № 9, № 8 відповідач зазначив про ненадання платником податку ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

113. Відмовляючи у реєстрації податкових накладних від 31.03.2020 № 4 та № 5 відповідач зазначив про надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

114. Відповідно до статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 № 996-XIV (далі - Закон № 996-XIV):

- первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію;

- господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

115. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

116. За змістом частини першої статті 9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

117. Тобто для бухгалтерського обліку, а відповідно і податкового обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

118. Відповідно до наведеного вище визначення договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку, а свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання, в той час як первинні документи складаються лише за фактом надання послуг.

119. Суд звертає увагу також на те, що акти здачі-приймання робіт (наданих послуг) підписані директорами підприємств, у зв`язку із чим відсутня необхідність надання довіреностей стосовно осіб, які одержують/надають послугу.

120. Також, до кожного поданого позивачем Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено надано платіжне доручення або виписка банку.

121. Відмовляючи у реєстрації податкових накладних відповідач мав можливість підкреслення первинних документів серед наведених у такому рішенні (у встановленій формі), які були ненадані платником податків та зазначення які саме документи складені із порушенням законодавства. Проте вказані дії відповідачем не вчинені.

122. Отже, в даному випадку суд зазначає, що використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком. Відмовляючи у реєстрації податкових накладних відповідач в оскаржуваних рішеннях так і не вказав, які документи не були подані платником податків та не зазначено документів, складених із порушенням законодавства.

123. Крім того, на дату прийняття оскаржуваних у цій справі рішень про відмову у реєстрації податкових накладних (28.04.2020, 29.04.2020, 04.05.2020, 13.05.2020) ПП Юридичне бюро-А виключено з переліку ризикових платників податку, як такого, що не відповідає критеріям ризиковості згідно із протоколом від 23.04.2020 № 174.

124. Таким чином, підстави для відмови у реєстрації податкової накладної були відсутні.

125. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

126. Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

127. Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

128. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

129. Отже, суд доходить висновку про протиправність оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

130. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

щодо розподілу судових витрат

131. З урахуванням викладеного, відповідно до частини першої статті 139 КАС України, суд присуджує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 21 020 грн.

132. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

вирішив:

133. Адміністративний позов Приватного підприємства Юридичне бюро-А (код ЄДРПОУ 33758741; вул. Лазярана, 3, офіс 4, м. Дніпро, 49010) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015; вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; Львівська площа, 8, м. Київ, 04053), про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

134. Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.05.2020 № 1548073/33758741, від 29.04.2020 № 1542919/33758741, від 28.04.2020 № 1541503/33758741, від 28.04.2020 № 1541502/33758741, від 28.04.2020 № 1541500/33758741, від 28.04.2020 № 1541501/33758741, від 04.05.2020 № 1548071/33758741, від 04.05.2020 № 1548069/33758741, від 13.05.2020 № 1562988/33758741, від 13.05.2020 № 1562987/33758741.

135. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: від 23.03.2020 № 3, від 31.03.2020 № 12, від 31.03.2020 № 10, від 31.03.2020 № 11, від 31.03.2020 № 13, від 31.03.2020 № 7, від 31.03.2020 № 9, від 31.03.2020 № 8, від 31.03.2020 № 4, від 31.03.2020 № 5, подані Приватним підприємством Юридичне бюро-А , датою їх фактичного отримання.

136. Стягнути на користь Приватного підприємства Юридичне бюро-А за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати на сплату судового збору у розмірі 21 020 грн.

137. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92377745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8383/20

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 09.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 23.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні