Рішення
від 23.10.2020 по справі 280/7555/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

23 жовтня 2020 року о/об 17 год. 24 хв.Справа № 280/7555/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., за участю представника позивача Гайдук С.П., представника відповідача Віхляєва В.В., представника третьої особи Пінаєва В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ "БАТЬКІВЩИНА" (69050, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Космічна, буд.119; код ЄДРПОУ 25766789)

до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (69105, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.206; код ЄДРПОУ 43755490),

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - кандидат у депутати Запорізької міської ради Запорізького району Запорізької області в єдиному багатомандатному та територіальному виборчих округах від ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПАРТІЯ ВОЛОДИМИРА БУРЯКА ЄДНАННЯ ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

22 жовтня 2020 року о 14 год. 50 хв. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ "БАТЬКІВЩИНА" (надалі - позивач) до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (надалі - відповідач), в якій позивач просить суд: визнати протиправною та скасувати постанову Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 20.10.2020 за №96 (з додатком) Про реєстрацію офіційних спостерігачів від кандидата в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , якою зареєстровано офіційних спостерігачів від кандидата у депутати Запорізької міської ради Запорізького району Запорізької області в єдиному багатомандатному та територіальному виборчих округах від ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПАРТІЯ ВОЛОДИМИРА БУРЯКА ЄДНАННЯ ОСОБА_1 на місцевих виборах 25.10.2020.

У позові зазначено наступне. Кількість виборців Запорізької міської ради Запорізького району Запорізької області станом на 01.08.2020 становить 568733 виборців (територіальна громада з кількістю виборців 10 тисяч і більше). Право мати офіційних спостерігачів на місцевих виборах належить не всім суб`єктам виборчого процесу, визначеним ст.22 Виборчого кодексу України, а лише зазначеним в ч.1 ст.239 Виборчого кодексу України. Зокрема, на місцевих виборах право мати офіційних спостерігачів належить: 1) в територіальних громадах з кількістю виборців 10 тисяч і більше: - організаціям партій, які висунули виборчі списки; - кандидатам на посаду сільського, селищного, міського голови; 2) в територіальних громадах з кількістю виборців до 10 тисяч: - кандидатам у депутати в багатомандатних виборчих округах; - кандидатам на посаду сільського, селищного, міського голови. Право мати офіційних спостерігачів на виборах Запорізької міської ради та Запорізького міського голови Запорізького району Запорізької області 25 жовтня 2020 року належить виключно політичним партіям, які висунули єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати та кандидатам на посаду міського голови, відповідно, зокрема, ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПАРТІЯ ВОЛОДИМИРА БУРЯКА ЄДНАННЯ , а не кандидатам від організацій партії, зареєстрованих в єдиному багатомандатному та територіальних виборчих округах. Оскаржувана постанова не зазначає на яких саме місцевих виборах 25 жовтня 2020 року зареєстровано офіційних спостерігачів: виборах депутатів Запорізької міської ради Запорізького району Запорізької області або виборах Запорізького міського голови Запорізького району Запорізької області. До того ж, як вбачається з оскаржуваної постанови та додатку до неї відповідач зареєстрував 28 офіційних спостерігачів. При цьому прізвища осіб, зазначених під №1-№14 та №15-№28 збігаються. Отже відповідач двічі зареєстрував одних й тих самих осіб та видав кожному з них по два посвідчення офіційного спостерігача, що не передбачено Виборчим кодексом України. А ні подання кандидата у депутати, висунутого місцевою організацією партії у єдиному багатомандатному та територіальних виборчих списках, а ні форма заяви особи про згоду бути офіційним спостерігачем від такого кандидата у депутати постановою Центральної виборчої комісії від 14.08.2020 за №177 Про форми виборчої документації, рекомендовані для використання під час організації підготовки та проведення місцевих виборів не передбачена. Форма посвідчення офіційного спостерігача від кандидата у депутати, висунутого місцевою організацією партії у єдиному багатомандатному та територіальних виборчих списках з виборів міської ради (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) постановою Центральної виборчої комісії 24.07.2020 за №142 Про форми посвідчень суб`єктів та інших учасників виборчого процесу з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів не встановлена. Наслідком прийняття оскаржуваної постанови Запорізької міської ТВК від 20.10.2020 за №96 (з додатком) та реалізація прав офіційних спостерігачів зареєстрованими згідно цієї постанови особами є протиправне втручання значної кількості осіб у хід виборчого процесу, проведення голосування та встановлення підсумків народного волевиявлення на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Зазначене безумовно порушує права та охоронювані законом інтереси позивача - ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ БАТЬКІВЩИНА

Представник позивача підтримав позовні вимоги.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. Встановивши, що ОСОБА_1 є кандидатом в депутати Запорізької міської ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах, Запорізька міська територіальна виборча комісія Запорізького району Запорізької області на законних підставах вважала, що за його поданням мають бути зареєстровані офіційні спостерігачі, тому прийняла законну і обґрунтовану постанову від 20.10.2020 за №96 (з додатком) Про реєстрацію офіційних спостерігачів від кандидата в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року . Відповідно до офіційної інформації Центральної виборчої комісії на чергових місцевих виборах 25.10.2015 по Територіальному виборчому округу №5 з виборів депутатів Запорізької обласної ради ОСОБА_2 був закріплений в якості кандидата від ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ "БАТЬКІВЩИНА". І саме ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ БАТЬКІВЩИНА є позивачем з аналогічною позицією до окремої думки ОСОБА_2 . Щодо позиції позивача, що відповідач двічі зареєстрував одних й тих самих осіб та видав кожному з них по два посвідчення офіційного спостерігача, що не передбачено Виборчим кодексом України, то варто зазначити, що Виборчий кодекс України не містить заборони для реєстрації одних й тих самих осіб в якості офіційного спостерігача та видачі кожному з них по два посвідчення. Позивач, вважаючи, що мало місце порушення процедури при ухваленні оскаржуваного рішення, разом з тим не зазначив як воно вплинуло або могло вплинути на правомірність такого рішення, а між тим, лише за тієї умови може бути скасовано рішення суб`єкта владних повноважень, інакше матиме місце скасування акта органу з одних лише формальних мотивів, що не буде забезпечувати дотримання балансу принципу правової стабільності та справедливості. Позивач не навів зрозумілих доводів, що би свідчили про порушення спірним рішенням особисто його прав та охоронюваних законом інтересів під час здійснення відповідачем виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням місцевих виборів. Позивачем не доведено порушення особисто його виборчих прав або охоронюваних законом інтересів у виборчому процесі спірним рішенням відповідача. Доводи позивача фактично зводяться до власного тлумачення легітимності реалізації повноважень відповідача щодо ухвалення спірного рішення у тому, що відповідачем порушено приписи законодавства процедурного характеру та повноважності комісії у цілому. Проте, завданням адміністративного судочинства є захист порушених прав та інтересів конкретної особи. Скориставшись правом на звернення до суду з позовом до суб`єкта владних повноважень, позивач не надав належних доказів того, що відповідач порушив особисті виборчі права або інтереси у виборчому процесі. У матеріалах справи відсутні докази, що вказували би на порушення інших власних особистих прав та законних інтересів позивача, пов`язаних з участю у виборчому процесі. Відсутність порушеного права чи інтересу позивача є підставою для прийняття рішення про відмову у задоволенні позову. Доводи позовної заяви не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи та не можуть бути підставою для задоволення позовних вимог.

Представник відповідача проти позову заперечував.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - кандидатом у депутати Запорізької міської ради Запорізького району Запорізької області в єдиному багатомандатному та територіальному виборчих округах від ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПАРТІЯ ВОЛОДИМИРА БУРЯКА ЄДНАННЯ ОСОБА_1 (надалі - третя особа) подано до суду письмові пояснення в яких зазначено наступне. Кандидат в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 включений до територіального виборчого списку територіального виборчого округу №3. Кандидати у депутати балотуються до місцевих рад (в даному випадку до Запорізької міської ради) в багатомандатних виборчих округах які формуються на підставі та у спосіб визначений законом. Відповідно до відомості яка затверджена Запорізькою міською територіальною виборчою комісією Запорізького району Запорізької області в особі Голови та секретаря комісії утворені територіальні виборчі округи з вибору депутатів Запорізької міської ради які отримали порядковий номер. Тобто, відповідно до діючого законодавства, кандидат в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 має право на спостерігачів у багатомандатному виборчому окрузі який отримав порядковий номер 3. Посилання позивача на роз`яснення ЦВК з цього приводу не можуть бути прийняті до уваги оскільки органи державної влади в силу ст.19 Конституції України можуть діяти лише на підставі та у спосіб встановлений законом. ЦВК не може за своєю правовою природою змінювати нормативні акти, які регламентують порядок проведення виборів, затвердження їх результатів тощо. Наявність технічних помилок та описок в оскаржуваній постанові, не може свідчити про те, що вона є протиправною, оскільки кількість спостерігачів була зазначена у поданні, і саме ця кількість спостерігачів буде приймати участь у виборчому процесі. Мотивуючи свою правову заяву що дана постанова позбавляє можливості іншим кандидатам у депутати мати своїх спостерігачів, позивач не наводить будь-яких допустимих доказів, а саме в оскаржуваній постанові відсутні будь-які посилання на те, що іншим кандидатам в депутати забороняється мати своїх спостерігачів в багатомандатному виборчому окрузі №3 та інших округах. Також, позивачем не долучено будь-яких доказів про те, що іншим кандидатам в депутати було відмовлено в реєстрації офіційних спостерігачів.

Третя особа, представник третьої особи проти позову заперечували.

Ухвалою судді від 22.10.2020 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 23.10.2020 за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

У Постанові Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 20.10.2020 за №96 Про реєстрацію офіційних спостерігачів від кандидата в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (надалі - Постанова від 20.10.2020 за №96) зазначено: … 19 жовтня 2020 року до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області надійшло подання від кандидата в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 разом з іншими документами щодо реєстрації офіційних спостерігачів в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Відповідно до частини першої статті 58 Виборчого кодексу України, у виборчому процесі можуть брати участь офіційні спостерігачі від кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу, від громадських організацій, яким у порядку, встановленому цим Кодексом, надано дозвіл мати офіційних спостерігачів на відповідних виборах. Частиною другою статті 239 Виборчого кодексу України передбачено, що офіційний спостерігач від кандидата, організації партії реєструється виборчою комісією за поданням кандидата, представника організації партії у виборчій комісії чи уповноваженої особи організації партії у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі. Розглянувши документи подані на реєстрацію Запорізька міська територіальна виборча комісія Запорізького району Запорізької області встановила їх відповідність вимогам розділу XXXIX Гарантії діяльності суб`єктів виборчого процесу, офіційних спостерігачів на місцевих виборах Виборчого кодексу України. Враховуючи викладене, відповідно до частини другої-четвертої статті 239 Виборчого кодексу України, Запорізька міська територіальна виборча комісія Запорізького району Запорізької області постановляє: 1.Зареєструвати офіційних спостерігачів від кандидата в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року згідно з додатком. 2.Копію цієї постанови надати суб`єкту подання. … .

Судом досліджено Додаток до Постанови від 20.10.2020 за №96 - список зареєстрованих офіційних спостерігачів від кандидата в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

У ч.1 ст.58 Виборчого кодексу України зазначено, що у виборчому процесі можуть брати участь офіційні спостерігачі від кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу, від громадських організацій, яким у порядку, встановленому цим Кодексом, надано дозвіл мати офіційних спостерігачів на відповідних виборах. (…).

Згідно з ч.1 ст.239 Виборчого кодексу України у виборчому процесі можуть брати участь офіційні спостерігачі від організацій партій, які висунули виборчі списки, кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Офіційним спостерігачем від організації партії, кандидата, громадської організації на місцевих виборах може бути громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України. (…).

Відповідно до ч.2 ст.239 Виборчого кодексу України офіційний спостерігач від кандидата, організації партії реєструється виборчою комісією за поданням кандидата, представника організації партії у виборчій комісії чи уповноваженої особи організації партії у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі.

Як зазначено у ч.3 ст.239 Виборчого кодексу України, у поданні про реєстрацію офіційних спостерігачів зазначаються: прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), відповідний виборчий округ, громадянство, число, місяць і рік народження, місце роботи, посада (заняття), адреса для листування, контактний номер телефону, відомості про відсутність судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, що не погашена або не знята у встановленому законом порядку. До подання додаються заява про згоду таких осіб бути офіційними спостерігачами від відповідної організації партії, кандидата, копія паспорта громадянина України (копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки) або копії першої та другої сторінок тимчасового посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) запропонованої особи. У разі виявлення технічних помилок та неточностей у поданні про реєстрацію офіційного спостерігача в постанові відповідної виборчої комісії про його реєстрацію зазначаються відомості на підставі копій паспортних документів.

Подання про реєстрацію офіційного спостерігача за підписом кандидата, представника організації партії у територіальній виборчій комісії або уповноваженої особи організації партії вноситься до відповідної територіальної виборчої комісії не пізніш як за п`ять днів до дня голосування (на паперовому носії та в електронному вигляді). Документи для реєстрації офіційних спостерігачів можуть подаватися за допомогою електронних сервісів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією (ч.4 ст.239 Виборчого кодексу України).

Виборча комісія здійснює реєстрацію офіційних спостерігачів у відповідному виборчому окрузі, забезпечує виготовлення та видачу відповідних посвідчень за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніше ніж на третій день після внесення подання (ч.5 ст.239 Виборчого кодексу України).

У ч.6 ст.60 Виборчого кодексу України зазначено, що відповідна окружна або територіальна виборча комісія здійснює реєстрацію офіційних спостерігачів у відповідному територіальному окрузі, забезпечує виготовлення та видачу їм посвідчення за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніше ніж на третій день після внесення подання.

Згідно з ч.3 ст.4 Виборчого кодексу України першим днем обчисленого у днях строку, який відповідно до цього Кодексу має початися у зв`язку з настанням певної події, є день, наступний після дня настання вказаної події.

Відповідно до ч.4 ст.4 Виборчого кодексу України останнім днем обчисленого у днях строку, який відповідно до цього Кодексу має закінчитися у зв`язку з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

Як зазначено у ч.1 ст.199 Виборчого кодексу України, систему територіальної організації виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) складають: 1) багатомандатні виборчі округи; 2) виборчі дільниці.

У ч.1 ст.201 Виборчого кодексу України зазначено, що систему територіальної організації виборів депутатів обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) складають: 1) єдиний багатомандатний виборчий округ; 2) територіальні виборчі округи; 3) виборчі дільниці.

Згідно з п.2-1 ч.1 ст.205 Виборчого кодексу України Центральна виборча комісія, крім повноважень, передбачених Законом України "Про Центральну виборчу комісію": приймає обов`язкові для виконання всіма суб`єктами виборчого процесу, установами, підприємствами, організаціями, а також органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами роз`яснення з питань застосування цього Кодексу.

Постановою Центральної виборчої комісії від 06.10.2020 за №350 Про Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно реєстрації офіційних спостерігачів на місцевих виборах затверджено Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно реєстрації офіційних спостерігачів на місцевих виборах .

У п.3 вказаного Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно реєстрації офіційних спостерігачів на місцевих виборах зазначено: 3.Абзацом першим частини першої статті 239 Кодексу передбачено, що у виборчому процесі місцевих виборів можуть брати участь офіційні спостерігачі від місцевих організацій політичних партій, які висунули виборчі списки, кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Таким чином, Кодекс правом мати офіційних спостерігачів відповідного типу місцевих виборів наділяє: - на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) - місцеві організації політичних партій, які висунули єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної в місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше); - на виборах депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) - кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів відповідної сільської, селищної, міської ради (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч); - на виборах сільського, селищного, міського голови - кандидатів на посаду відповідного сільського, селищного, міського голови .

Враховуючи матеріали справи, суд погоджується з позицією позивача, що право мати офіційних спостерігачів на виборах Запорізької міської ради Запорізького району Запорізької області 25 жовтня 2020 року належить виключно політичним партіям, які висунули єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, відповідно, зокрема, ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПАРТІЯ ВОЛОДИМИРА БУРЯКА ЄДНАННЯ , а не кандидатам від організацій партії, зареєстрованих в єдиному багатомандатному та територіальних виборчих округах.

Також, суд погоджується з позицією позивача, що форми Подання місцевої організації політичної партії, кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови щодо реєстрації офіційних спостерігачів від організації партії, кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови та Заяви особи про згоду бути офіційним спостерігачем від громадської організації, місцевої організації політичної партії, кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови , які є додатком №44 та №45 до Постанови Центральної виборчої комісії від 14.08.2020 за №177 Про форми виборчої документації, рекомендовані для використання під час організації підготовки та проведення місцевих виборів (зі змінами, внесеними постановами Центральної виборчої комісії від 08.09.2020 за №238, 06.10.2020 за №352), не передбачають можливість внесення подання кандидатом у депутати, висунутого місцевою організацією партії у єдиному багатомандатному та територіальних виборчих списках, щодо реєстрації офіційних спостерігачів та заяви особи про згоду бути офіційним спостерігачем від такого кандидата у депутати.

На думку суду, є необґрунтованим використання у спірних правовідносинах третьою особою форми Подання громадської організації щодо реєстрації офіційних спостерігачів від громадської організації , яка є додатком №43 до Постанови Центральної виборчої комісії від 14.08.2020 за №177 Про форми виборчої документації, рекомендовані для використання під час організації підготовки та проведення місцевих виборів (зі змінами, внесеними постановами Центральної виборчої комісії від 08.09.2020 за №238, 06.10.2020 за №352).

Форма Посвідчення офіційного спостерігача від місцевої організації політичної партії з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної в місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) , яка є додатком №16 до Постанови Центральної виборчої комісії від 24.07.2020 за №142 Про форми посвідчень суб`єктів та інших учасників виборчого процесу з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів , не передбачає офіційних спостерігачів від кандидата у депутати, висунутого місцевою організацією партії у єдиному багатомандатному та територіальних виборчих списках.

З огляду на матеріали справи, суд вважає не обґрунтованим зазначення відповідачем двічі одних й тих самих офіційних спостерігачів у Додатку до Постанови від 20.10.2020 за №96.

Інші зауваження позивача до оскаржуваної Постанови від 20.10.2020 за №96, на думку суду, не впливають на вирішення спору по суті.

Позивачем не надано до суду переконливих доказів того, що оскаржуваною Постановою від 20.10.2020 за №96 надано додаткові преференції саме ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПАРТІЯ ВОЛОДИМИРА БУРЯКА ЄДНАННЯ .

Враховуючи викладене, Постанова від 20.10.2020 за №96 є протиправною та підлягає скасуванню.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача, третьої особи не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 271-273 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати Постанову Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (69105, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.206; код ЄДРПОУ 43755490) від 20.10.2020 за №96 Про реєстрацію офіційних спостерігачів від кандидата в депутати Запорізької міської ради ОСОБА_1 у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .

Стягнути з Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (69105, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.206; код ЄДРПОУ 43755490) на користь Державного бюджету України судовий збір за подання позовної заяви у сумі 2102 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двух днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено та оголошено 23.10.2020.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено25.10.2020
Номер документу92378373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/7555/20

Рішення від 23.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні