Рішення
від 23.10.2020 по справі 420/7799/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7799/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача - Мандрик Г.М. - за ордером

від відповідача - Поперечний Д.І. - за Витягом

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Виробничо-комерційного підприємства Івік -Юг у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 31327248, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 8/10) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішення №№ 0005873307;0005883307; 000605501; 000606501 від 21.11.2019 року,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 20 грудня 2019 року надійшла позовна заява Виробничо-комерційного підприємства Івік -Юг у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 31327248, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 8/10) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішення №№ 0005873307;0005883307; 000605501; 000606501 від 21.11.2019 року.

Ухвалою від 24 грудня 2019 року справу прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі за цією позовною заявою.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Так, позивач зазначив, що висновки акту перевірки, на підставі яких прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення суперечать один одному, не відповідають фактичним обставинам, документам, які надавалися в повному обсязі перевіряючим під час проведення перевірки. Також, на думку позивача, акт перевірки складений з порушенням Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України, в ньому містяться ряд процесуальних порушень, а саме: титульний аркуш акту не містить інформацію про місцезнаходження контролюючого органу, який проводив перевірку, складання акту з порушенням закону є порушенням принципу належного урядування . Зі змісту податкових повідомлень-рішень №№ 0005873307; 0005883307 вбачається, що вони прийняті на підставі неіснуючого акту перевірки від 15.10.2019 року.

Стосовно виявлених в ході проведення перевірки порушень норм Податкового кодексу України, позивач зазначив, що за перевіряємий період позивачем проводились списання паливно-мастильних матеріалів по власним транспортним засобам, визнання витрат по паливно-мастильним матеріалам (надалі - ПММ) здійснювалось на підставі видаткових накладних на отримання палива від постачальників без розрахункового документа, подорожних листів. На думку позивача, посилання контролюючого органу на необхідність наявності чеків РРО при отриманні палива є безпідставними та не відповідають вимогам чинного законодавства про РРО.

Також, позивач зазначив, що до перевірки надані всі первинні документи, що підтверджують факт продажу ПММ по талонам (скетч-картам) з АЗС, паливно-мастильні матеріали були використані у здійсненні господарської операції, що підтверджується актом списання ТМЦ та іншими первинними документами, до яких заперечень з боку контролюючого органу не було.

Стосовно правовідносин з контрагентом ТОВ Кліматмонтажсервіс позивач зазначив, що відповідачу під час перевірки надані всі належні первинні документи на підтвердження реальності даної господарської операції. Також позивач звернув увагу, що податкова накладна по цій господарській операції була належним чином зареєстрована в реєстрі податкових накладних.

По взаємовідносинам з ФОП ОСОБА_1 позивач зазначив, що теж надані всі необхідні первинні документи на підтвердження реальності даних господарських операцій. На думку позивача, висновки контролюючого органу щодо дефектності оформлених документі з ФОП ОСОБА_1 є незаконними, оскільки чинне законодавство не містить поняття дефектність оформлених документів . Посилання перевіряючих на те, що ФОП ОСОБА_1 не міг фактично надавати послуги, оскільки працював та табелювався як технічний директор на ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ є припущеннями перевіряючих та не надано жодного належного та допустимого доказу на спростування господарських операцій.

Враховуючи вищевикладене, позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.

До суду 27 січня 2020 року (вхід. №3719/20) від відповідача Головне управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що в ході проведення перевірки встановлено дефектність оформлених документів від контрагентів-постачальнику на адресу покупця ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ, а тому господарські операції між ТОВ Кліматмонтажсервіс та ВКП Івік-Юг ТОВ не підтверджені належним чином оформленими документами, не спричиняють реальні зміни майнового стану позивача, тобто вважаються такими, що фактично не відбулися. При проведенні даної перевірки було взято до уваги іншу податкову інформацію щодо ТОВ Кліматмонтажсервіс , на підставі якої встановлено, що у ТОВ Кліматмонтажсервіс відсутні можливість фактичного здійснення господарських операцій, у контрагента відсутні трудові та виробничі ресурси. Також відповідач зазначив, що ТОВ Кліматмонтажсервіс придбало товар у ТОВ ТД Ремторг Груп , у якого, у свою чергу, неможливо встановити джерело походження цього товару.

Окрім того, в ході перевірки встановлено, що між ОСОБА_1 , який є технічним директором ВКП Івік-Юг ТОВ та зареєстрований як ФОП укладено договори з ВКП Івік-Юг ТОВ про надання послуг (консультацій), які не підтверджені належними чином оформленими бухгалтерськими документами, що відображають реальність таких операцій.

Так, в ході перевірки встановлено, що ОСОБА_1 працював та табелювався цілий робочий день як технічний директор ВКП Івік-Юг ТОВ.

Щодо отримання ПММ за довіреністю працівника ВКП Івік-Юг ТОВ ОСОБА_2, відповідач зазначив, що позивачем не надані первинні документи (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція), що підтверджує факт продажу (повернення) ПММ по талонам (скетч-картам) з АЗС, а тому вартість у розмірі 1 118 934,6 грн. паливно-мастильних матеріалів, які отримувались особисто начальником участка логістики ОМТС ОСОБА_2 , без розрахункових документів щодо підтвердження факту отримання палива з АЗС по суті є доходом у вигляді додаткового блага, отриманим гр. ОСОБА_2 у натуральній (негрошовій) формі, у зв`язку з чим донараховано податку на доходи фізичних осіб у сумі 245 546,84 грн. та військового збору в сумі 16784, 01 грн.

Ухвалою від 21 лютого 2020 року продовжено строк підготовчого провадження у справі № 420/7799/19 на 30 днів до 23 березня 2020 року.

Ухвалою від 17 березня 2020 року зупинено провадження у адміністративній справі №420/7799/19, - до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвалою, занесеною до протоколу підготовчого судового засідання 10 вересня 2020 року поновлено провадження у справі зі стадії, на якій воно було зупинено.

Ухвалою, занесеною до протоколу підготовчого засідання 22 вересня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 09 жовтня 2020 року на 14 годину 00 хвилин.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання 09 жовтня 2020 року оголошено перерву за клопотанням представника позивача щодо надання додаткових пояснень з приводу порушених на судовому засіданні питань до 13 жовтня 2020 року на 12 годину 45 хвилин.

На відкритому судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача на відкритому судовому засіданні проти задоволення позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши у вступному слові пояснення представників учасників справи, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

На підставі направлень №350/05-01; №355/05-01 від 24.09.2019 року та наказу ГУДПС в Одеській області №68 від 12.09.2019 року проведена планова виїзна документальна перевірка Виробничо-комерційного підприємства Івік-Юг у вигляді ТОВ з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 року по 30.06.2019 року, валютного законодавства за період з 01.01.2016 року по 30.06.2019 року, іншого законодавства за період з 01.01.2016 року по 30.06.2019 року відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки, за наслідками якої складено акт №215-15-32-05-01/31327248 від 25.10.2019 року Про результати документальної планової виїзної перевірки Виробничо-комерційної фірми підприємства Івік-Юг у вигляді ТОВ (Т.1, а.с. 124-150).

Відповідно до висновків акту перевірки встановлені порушення:

- п.44.1 ст.44, пп. 134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, п.п.1,2,3,4,5,6, ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення об`єкта оподаткування на суму 551519 грн., у тому числі за 2017 рік у сумі 343169 грн., за 1 квартал 2018 року 27472 грн., за 2 півріччя 2018 року 27472 грн., за 9 місяців 2018 року на суму 62857 грн., за 2018 року 115758 грн., за 1 квартал 2019 року 63000 грн. та за 2 півріччя року на суму 92592 грн.;

- п.п. 14. 1. 181, п. 14. 1 ст. 14, п. 198. 1 п. 198. 2 п. 198. 3 п. 198. 6 ст. 198 ПК України, в результаті чого встановлено заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість на загальну суму 365188 грн., у т.ч. за серпень 2017 року на 365188 грн.;

- п.п. 16.3 1.1. п. 163. 1 ст. 163 , пп. е п.п. 164. 2. 17, п. 164. 2 п. 164. 5 ст. 164, п. 167. 1 ст. 157 , п.п. 168. 1.1. п. 168. 1 ст. 168 , п. 171. 2 ст. 171, пп. а п. 176. 2 ст. 176 ПК України, підприємство не утримало та не перерахувало податок на доходи фізичних осіб на загальну суму 245 546,84 грн.;

- п.п.1,2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень, п.п. 163. 1.1. п. 163. 1 ст. 163,п.п. е п.п. 164.2. 17 п. 164. 2 ст. 164,п.п. 168.1.1. п. 168. 1 ст. 168, п. 171. 2 ст. 171, пп. а п. 176. 2 ст. 176 ПК України донарахований військовий збір у розмірі 16784,01 грн.

Позивачем 07.11.2020 року було подано заперечення до акту перевірки (т.1, а.с. 152-177), на якій отримано відповідь за результатами розгляду заперечень про залишення висновків акту перевірки без змін (т.1, а.с.178-192).

На підставі акту перевірки №215-15-32-05-01/31327248 від 25.10.2019 року прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 005873307 від 21.11.2019 року, відповідно до якого позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 427 761,30 грн. (т.1, а.с. 194, 195);

- №0005883307 від 21.11.2019 року про збільшення суми грошового зобов`язання з військового збору у розмірі 29 239,02 грн. (Т.1,а.с.196, 197).

- №000605501 від 21.11.2019 року, відповідно до якого збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств на 689 399,00 грн. ( т.1, а.с.199);

- №000606501 від 21.11.2019 року, відповідно до якого збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 456 485,00 грн. (т.1,а.с.200).

Не погоджуючись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Судом досліджені первинні документи щодо правовідносин з контрагентами позивача, які були надані перевіряючим під час проведення перевірки.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши вступне слово представників сторін та, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню частково, з огляду на таке.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з п. 75.1 ст. 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Позивачем не заявлені заперечення щодо підстав призначення та проведення перевірки.

Позивач посилається на допущення контролюючим органом процесуальних порушень при складанні акту перевірки та прийняття податкових повідомлень- рішень, зокрема, титульний аркуш акту не містить інформацію про місцезнаходження контролюючого органу, який проводив перевірку, складання акту з порушенням закону є порушенням принципу належного урядування та зі змісту податкових повідомлень-рішень №№ 0005873307; 0005883307 вбачається, що вони прийняті на підставі неіснуючого акту перевірки від 15.10.2019 року.

Такі посилання представника позивача відхиляються судом, оскільки із акту перевірки зрозуміло, який контролюючий орган проводив перевірку, також зі змісту податкових повідомлень-рішень №№ 0005873307; 0005883307 зрозуміло, на підставі якого акту перевірки прийняті вказані податкові повідомлення - рішення, адже номер акту перевірки зазначений вірно, допущена помилка у даті складання акту перевірки.

Допущені помилки є описками та не впливають й не змінюють зміст встановлених контролюючим органом порушень під час проведення перевірки, відповідно, не можуть бути підставою для визнання протиправним та скасування оскаржуваних податкових повідомлень - рішень.

Також позивач не погоджується по суті виявлених порушень за результатами проведеної перевірки.

Так, в акті перевірки зазначено, що за перевіряємий період згідно з Договору від 21.08.2017 року №2108/1 ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ мало взаємовідносини з ТОВ Кліматмонтажсервіс , які були включені до складу витрат відповідно до видаткової накладної на суму 2191128,181 грн.

Матеріалами справи підтверджено, що ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ (Покупець) уклало з ТОВ Кліматмонтажсервіс (Продавець) договір №2108/1 від 21 серпня 2017 року, відповідно до якого Продавець зобов`язується поставити у власність Покупцю обладнання, найменування, перелік та ціни якого наведено в Специфікації до Договору, що є невід`ємною частиною договору, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, а саме: припливно-витяжні установки з рекуператором код УКТЗЕД 8415830090 (Т.4, а.с. 160-162).

Позивачем надані при перевірці та до суду первинні документи на підтвердження придбання припливно-витяжні установки з рекуператором код УКТЗЕД 8415830090: договір, рахунок -фактура, видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, податкова накладна, платіжне доручення, виписка банку, рахунок, акт прийому-передачі, платіжне доручення.

Вказані первинні документ не були взяті контролюючим органом до уваги, оскільки при проведенні даної перевірки було взято до уваги іншу податкову інформацію щодо ТОВ Кліматмонтажсервіс , на підставі якої встановлено, що у ТОВ Кліматмонтажсервіс відсутні можливість фактичного здійснення господарських операцій, у контрагента відсутні трудові та виробничі ресурси. Також відповідач зазначив, що ТОВ Кліматмонтажсервіс придбало товар у ТОВ ТД Ремторг Груп , у якого, у свою чергу, неможливо встановити джерело походження цього товару, а також у акті перевірки зазначено, що відносно ТОВ ТД Ремторг Груп здійснюється досудове розслідування, в ході якого встановлено, що це підприємство є транзитно-конвертаційної групи, створено з метою надання послуг з мінімізації податкових зобов`язань.

Таким чином, суд встановив, що відповідач посилається на податкову інформацію від ГУДФС у Сумській області, відповідно до якої встановлено, що ТОВ Кліматмонтажсервіс здійснювало маніпулювання податковою звітністю з метою заниження сум податку на додану вартість, які підлягають сплаті до бюджету шляхом штучного формування податкового кредиту та надання вигоди третім особам.

Оцінюючи надані сторонами докази, із застосуванням норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд зазначає таке.

Так матеріалами справи підтверджено, що відповідач, обґрунтовуючи відсутність реальних господарських операцій між позивачем та його контрагентом посилається виключно на податкову інформацію з Інформаційно-аналітичні системи ДПС України та регіонального рівня, згідно з яких було встановлено, що контрагент позивача та контрагенти його контрагента не могли фактично здійснювати господарські операції через відсутність трудових та виробничих.

У постанові Верховного Суду у складі колегії Касаційного адміністративного суду від 04.09.2018 року по справі №818/1249/17, суд зазначає: Суд визнає, що сумніви або припущення у будь-якому випадку не можуть бути доказами податкового правопорушення, прийнятним є висновок суду апеляційної інстанції про те, що припущення відповідача про відсутність у контрагентів позивача необхідних кадрів та основних фондів, а також розсуд можливості виконання ними певних видів діяльності не є доказами в межах податкових правовідносин. Податкове законодавство не ставить в залежність податковий облік (стан) певного платника податку від інших осіб, від фактичної сплати ними (контрагентами) податку до бюджету, від перебування постачальника за юридичною адресою, а також від його господарських та виробничих можливостей. Питання віднесення певних сум податку на додану вартість до податкового кредиту та формування податкового зобов`язання поширюється виключно на окремо взятого платника та не залежить від розрахунків з бюджетом третіх осіб .

Таким чином, суд доходить висновку, що предметом дослідження контролюючим органом під час перевірки мають бути первинні документи.

Суд встановив, що контролюючим органом не проведена зустрічна перевірка ТОВ Кліматмонтажсервіс .

Втім посилання контролюючого органу на податкову інформацію, що наявна в інформаційно - аналітичних базах відносно контрагента позивача, як критерій оцінки реальності господарських операцій, є безпідставним оскільки така інформація не ґрунтується на безпосередньому аналізі первинних документів та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону.

Така правова позиція відповідає висновкам Верховного Суду, викладеним у постанові від 31.07.2018 року у справі № 817/1339/17 (п. 19).

У свою чергу, оцінюючи надані позивачем первинні документи за правовідносинами з ТОВ Кліматмонтажсервіс , суд зазначає, що вказані первинні документи підтверджують реальність здійснення вказаної господарської операції.

Так, відповідно до ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Згідно з п.п.1-2 ст. 9 зазначеного Закону, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов`язкові реквізити.

Враховуючи вищевикладені приписи законодавства, будь-які документи мають силу первинних лише в разі здійснення господарської операції та можуть братися для підтвердження даних податкового обліку.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст. 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).

Відповідно до вимог п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 р. за № 168/704, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Суд зазначає, що стан виконання податкових обов`язків визначається виключно дотриманням норм податкового законодавства. В основі оподаткування лежить не волевиявлення осіб у вигляді цивільно-правового правочину, а фактичний рух активів з урахуванням ділової мети такого руху та його зв`язку з господарською діяльністю платника податків. Це випливає з того, що норми податкового законодавства пов`язують формування витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування та податкового кредиту з фактом придбання товарів з метою використання в господарській діяльності.

Отже, вирішальним значенням при вирішенні питання щодо формування платником податку витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, та податкового кредиту має значення не те, які зобов`язання сторони обумовили договором, а те, що вчинив платник податків. З позицій оподаткування не має значення чи має в господарській операції дефект волевиявлення сторін правочину, а має значення господарська операція, що вчинена платником, яка і має бути предметом аналізу в податковому спорі.

Відповідно до п.п. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 ПК України, постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Пунктом 44.1 ст. 44 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

За правилами пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Таким чином, підставою для виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей та послуг з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.

Враховуючи вищевикладені приписи законодавства, будь-які документи мають силу первинних лише в разі здійснення господарської операції та можуть братися для підтвердження даних податкового обліку.

Порядок формування платником податку на прибуток підприємств витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування, та податкового кредиту у період, охоплений перевіркою, був врегульований нормами статей 138, 139, 198 ПК України (у редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 198.2 статті 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно з пунктом 198.3 цієї статті ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу (підпункт 198.6 статті 198 ПК України).

Враховуючи вищевикладені приписи законодавства, у податковому обліку господарські операції та витрати за ними мають бути підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, підтверджують її фактичне здійснення та понесення витрат. Податковий кредит має бути обов`язково підтверджений податковою накладною.

Отже, право платника податків на збільшення валових витрат та на включення сум ПДВ до податкового кредиту обумовлено юридичним складом, до якого входять такі юридичні факти, як придбання цим платником податків товарів (послуг) або основних фондів (та/або будування, спорудження останніх), призначених для використання в оподатковуваних операціях, що відповідають цілям його господарської діяльності; підтвердження обліковими, розрахунковими документами.

Водночас, наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, а будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів виключно у разі фактичного здійснення платником податків господарської операції.

Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені платником податку та його контрагентом на підтвердження такої операції, не відповідають дійсності, а тому не можуть бути підставою для врахування фінансових показників господарської операції в податковому обліку платника. Це однаковою мірою стосується як витрат із податку на прибуток, так і сум податкового кредиту з ПДВ.

У разі фактичного здійснення господарської операції певні недоліки, допущені в первинних документах, не є безумовною підставою для їх оцінки такими, що вони не є підставою для ведення платником податків податкового обліку, за умови, що в своїй сукупності ці документи складають цілісну картину господарської операції, факт здійснення якої не викликає сумнів.

При цьому вищенаведені норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування податкового кредиту/витрат, тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг)) не повинен зазнавати негативних наслідків у вигляді позбавлення права на формування валових витрат за можливу неправомірну діяльність його контрагента за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.

Невиконання контрагентами своїх податкових обов`язків не може бути безумовним свідченням відсутності ділової мети та/або обізнаність платника податків із протиправним характером діяльності його контрагентів та відповідно недостовірності задекларованих даних податкового обліку платника податків.

Виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки, зокрема, у вигляді позбавлення права на формування платником даних свого податкового обліку, можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

За змістом указаної норми, за умови подання платником податків усіх належним чином оформлених документів, передбачених податковим законодавством, дані податкового обліку вважаються сформованими платником податків правомірно (обґрунтовано).

Зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 15 травня 2019 року по справі №804/12339/13-а.

Враховуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що позивачем до матеріалів справи надано сукупність первинних та інших документів, які в умовах звичайної ділової практики супроводжують та підтверджують фактичне вчинення платником податків господарських операцій, зокрема: договір, податкова накладна, видаткова накладна, рахунок-фактура, платіжне доручення, акт прийому-передачі, які у сукупності не дають підстав для сумніву щодо реальності здійснення підприємством даної господарської операції з придбання товару та не свідчать про відсутність у позивача підстав для формування задекларованих позивачем податкових вигод у вказаному періоді.

У свою чергу, суд зазначає, що здійснення господарської діяльності контрагентом не може мати наслідків для позивача, оскільки законодавством не передбачений обов`язок суб`єкта підприємницької діяльності бути обізнаним із особливостями господарювання контрагентів. Відомості, що є обов`язковими для перевірки підприємством стосовно свого контрагента, це включення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також наявність свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість на час здійснення господарських операцій. На період господарських взаємовідносин між позивачем та контрагентами, останні були зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також платниками податку на додану вартість.

У свою чергу, відповідачем не надано жодних належних доказів на підтвердження фактичної відсутності у контрагентів позивача об`єктивної неможливості здійснення господарської діяльності з виконання послуг та спростування вищенаведених доводів позивача.

Також, чинним законодавством не передбачено відповідальність платника податків за невиконання чи не належне виконання його контрагентами свої податкових зобов`язань.

Суд зазначає, що з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування податкового кредиту з податку на додану вартість належить з`ясовувати рух активів платника податку в процесі здійснення спірних господарських операцій. При цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції, - договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів, їх подальшу реалізацію тощо.

Також судом відхиляються доводи відповідача щодо порушення кримінальних справ відносно контрагентів контрагенту позивача, оскільки здійснення господарської діяльності контрагентами не може мати наслідків для позивача, оскільки законодавством не передбачений обов`язок суб`єкта підприємницької діяльності бути обізнаним із особливостями господарювання контрагентів. Відомості, що є обов`язковими для перевірки підприємством стосовно свого контрагента, це включення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також наявність свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість на час здійснення господарських операцій.

На період господарських взаємовідносин між позивачем та контрагентом, останній був зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також платником податку на додану вартість.

Також відповідачем не доведено, що позивач був обізнаний у такій поведінці свого контрагенту та був у змові з ним.

Окрім того, в акті перевірки зазначено, що за перевіряємий період згідно з договорів від 21.12.2017 року №339 та від 22.03.2019 року №432 ВКП Івік-Юг ТОВ мало взаємовідносини з ФОП ОСОБА_1 , які були включені до складу витрат відповідно до видаткових накладних на суму 1281500 грн. без ПДВ.

Також, в акті перевірки зазначено, що ОСОБА_1 є засновником ВКП Івік-ЮГ у вигляді ТОВ та працює на посаді технічного директора, одночасно зареєстрований як ФОП. Згідно з табелів робочого часу ОСОБА_1 працює повний робочий день на табелюється у дні складання актів виконані робіт, згідно з договорів, консультації надаються за місцем знаходження замовника за адресою: АДРЕСА_1 (адреса ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ), таким чином контролюючий орган зробив висновок про те, що ФОП ОСОБА_1 не міг фактично надавати послуги в той час коли ОСОБА_1 працював та табелювався як технічний директор на ВКП Івік Юг ТОВ, що свідчить про дефектність господарських операцій, в зв`язку з чим господарські операції з цим контрагентом вважаються такими, що були фактично здійсненими.

Оцінюючи первинні документи, надані позивачем на підтвердження вказаної господарської операції: договір, додаткові угоди, акти виконаних робіт, виконавчу документацію специфікація обладнання, сертифікація обладнання, платіжні доручення, виписки банку, суд зазначає таке.

Як судом зазначалось вище, в основі оподаткування лежить не волевиявлення осіб у вигляді цивільно-правового правочину, а фактичний рух активів з урахуванням ділової мети такого руху та його зв`язку з господарською діяльністю платника податків.

Це випливає з того, що норми податкового законодавства пов`язують формування витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування та податкового кредиту з фактом придбання товарів з метою використання в господарській діяльності.

Так, суд встановив, що 21 грудня 2017 року між ВКФ Івік-Юг у вигляді ТОВ (Замовник) та ФОП ОСОБА_1 (Виконавець) укладено договір № 339, відповідно до умов якого замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання щодо надання послуг технічного консультування та проектування та інженерному дизайні в якості Головного інженеру проектів (т.4,а.с.209-210).

На виконання цього Договору позивачем надано додаткові угоди, акти виконаних робіт, відомість, специфікації.

Суд встановив та не заперечувалось сторонами у судовому засіданні, що ОСОБА_1 є технічним директором ВКФ Вік-Юг у вигляді ТОВ, а також одним із засновників ВКФ Вік-Юг у вигляді ТОВ.

Частинами 1-2 ст. 901 ЦК України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Відповідно до п.п. 14.1.159 п. 14. 1 ст. 14 ПК України, пов`язані особи - юридичні та/або фізичні особи, та/або утворення без статусу юридичної особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв:для фізичної особи та юридичної особи:

фізична особа безпосередньо та/або опосередковано (через пов`язаних осіб) володіє корпоративними правами юридичної особи у розмірі 25 і більше відсотків;

фізична особа має право призначати (обирати) одноособовий виконавчий орган такої юридичної особи або призначати (обирати) не менш як 50 відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;

фізична особа здійснює повноваження одноособового виконавчого органу в такій юридичній особі;

фізична особа має повноваження на призначення (обрання) одноособового виконавчого органу такої юридичної особи або на призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;

фізична особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером) юридичної особи;

Як вже було зазначено, сторонами по справі не спростовано факту, що ОСОБА_1 , який є виконавцем за договором №339 від 21 грудня 2017 року володіє корпоративними правами ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ та виконував за договором доручення, яке по суті має входити до його посадових обов`язків як технічного директора.

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Аналіз зазначених правових норм дає підстави для висновку, що витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені та підтверджені належним чином оформленими первинними документами, що відображають реальність здійснення господарської операції.

Отже, предметом доказування у відповідній категорії спорів є реальність господарських операцій, що є підставою для виникнення права на врахування витрат, понесених у зв`язку із здійсненням цих господарських операцій при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток та сум податку на додану вартість при визначенні об`єкта оподаткування податком на додану вартість; добросовісність дій платника податку, яка полягає у відповідності вчинених ним дій господарській меті, а також реальність усіх даних, наведених у документах.

Доводи контролюючого органу про не підтвердження реальності здійснення господарських операцій мають ґрунтуватись на сукупності доказів, що безспірно підтверджують існування обставин, які виключають право платника, зокрема, на віднесення певних витрат до складу валових витрат з податку на прибуток чи віднесення до складу податкового кредиту певних сум податку на додану вартість.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

Так, в розумінні ст.1 Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Аналіз вказаної норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з визначенням містить дві обов`язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.

Господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства (ст. 1 Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ).

За змістом ст.3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Необґрунтована податкова вигода характеризується відсутністю фактичного виконання господарських операцій, здійсненням операцій без ділової мети та обліком операцій безвідносно до їх реального економічного змісту, узгодженістю дій покупця та постачальника для штучного створення умов бюджетного відшкодування.

Якщо певна господарська операція не відбулася чи відбулася не за тим її змістом, який відображений в укладених платником податку договорах, то це є підставою для застосування відповідних наслідків у податковому обліку.

Оцінюючи надані докази та пояснення сторонами по взаємовідносинам позивача з ФОП ОСОБА_1 , суд погоджується з позицією контролюючого органу, що ОСОБА_1 мав вплив на господарську діяльністю ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ.

Між ВКП Івік-Юг у вигляді ТОВ та ОСОБА_1 у цьому випадку є певний зв`язок, який може бути використано для того, щоб домогтися для підприємства більшої вигоди. Дана взаємозалежність ґрунтується саме на організаційно-управлінських та договірних відносинах.

Таким чином, суд вважає, що договір №339 від 21 грудня 2017 року укладено між пов`язаними особами, для досягнення більшої вигоди для підприємства, а тому не підлягають включенню до складу валових витрат у розмірі 1281500 грн. по видаткових накладних, складеними з даною господарською операцією.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, а також те, що позивачем надано належним чином оформлені первинні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій з ТОВ Кліматмонтажсервіс , суд вважає, що відповідачем неправомірно зроблено висновок про порушення позивачем вимог Податкового кодексу України, а тому податкові повідомлення-рішення №000606501 від 21 листопада 2019 року та №000605501 від 21 листопада 2019 року в частині взаємовідносин з ТОВ Кліматмонтажсервіс , які були включені до складу витрат є протиправними та позовні вимоги позивача в цій частині належать задоволенню.

Стосовно позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0005873307 від 21 листопада 2019 року та №0005883307 від 21 листопада 2019 року, суд зазначає таке.

Перевіркою встановлено, що за перевіряємий період позивачем здійснювалось списання паливно-мастильних матеріалів по власним транспортним засобам та визнання витрат здійснювалось на підставі видаткових накладних на отримання палива від постачальників без розрахункового документа.

Також, в акті перевірки зазначено, що на перевірку надані видаткові накладні на паливно-мастильні матеріали у вигляді дозволів на відпуск -талонів на загальну суму 1118 934,6 грн., які отримувались начальником відділу логістики ОМТС ОСОБА_3 згідно довіреностей ТОВ Івік-Юг у вигляді ТОВ від постачальника товарів.

Відповідачем зроблено висновок, що до перевірки не надано первинні документи (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція), що підтверджує факт продажу товару.

Так, суд встановив, що відповідно до Договору № 0287 поставки нафтопродуктів для комерційного використання від 12.07.2016 року, ТОВ КАТРАЛ ОІЛ як Постачальник зобов`язуються поставити Покупцю нафтопродукти, надалі товар , а Покупець - ТОВ Івік-Юг у вигляді ТОВ прийняти товар для комерційного використання і оплатити його вартість відповідно до умов даного договору.

Аналогічні договори було укладено з ТОВ Альянс Еволюшн , ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ , ТОВ ЛІВАЙН ТОРГ .

Відповідно до умов цих Договорів, асортимент, кількість, ціна за літр товару, визначаються у відповідних накладних та рахунках, які є невід`ємними частинами даного договору.

Постачальник, у посвідчення свого зобов`язання, що випливає з даного Договору, після складання акту прийому-передачі видає Покупцю дозволи на відпуск на всю кількість оплаченого товару, згідно з відповідної накладної.

Відпуск товару Покупцю проводиться тільки після пред`явлення дозволів на відпуск . Дозвіл на відпуск не є засобом платежу. Дозвіл на відпуск має індивідуальний номер та додаткові елементи захисту від підробки і є документом, що підтверджує прийняття Постачальником на зберігання товару відповідного виду і у визначеній кількості, а також підставою для одержання зазначеного товару їхнім пред`явником на АЗС Постачальника. У випадках, коли Покупець не оплатив вартість товару, дозвіл на відпуск є тільки документом, що підтверджує можливість одержати його шляхом заправлення транспортного засобу. Передача пред`явнику дозволів на відпуск товару не є продажем (реалізацією) товару, а пред`явник дозволу на відпуск на заправлення товаром відповідно, не є покупцем.

За умовами Договору право власності на товар переходить до Покупця з моменту надходження на рахунок Постачальника оплати за товар згідно виставленого рахунку або з моменту оформлення накладної про одержання товару на підставі гарантійного листа Покупця про оплату.

Відповідно до Договору з моменту оформлення акту прийому-передачі і видачі дозволів на відпуск та до моменту одержання товару Покупцем, Постачальник зобов`язується забезпечувати зберігання товару, що є власністю Покупця.

Відповідно до п. 2.1.3. Договору, Постачальник зобов`язується забезпечити зберігання товару переданого Покупцем по акту прийому-передачі протягом терміну дії дозволів на відпуск .

Відповідно до Актів приймання передачі Покупець передав, а Продавець прийняв на зберігання придбані нафтопереробні продукти рідкі та видав покупцю дозволи на відпуск , на підставі яких і здійснювалась заправка автомобілів ВКП ІВІК-ЮГ .

Відповідно до договору поставки № 66/01 від 09.01.2018 року ТОВ ЛІВАЙН ТОРГ (надалі - Постачальник) приймає на себе зобов`язання передати Покупцю - ВКП ІВІК-ЮГ у власність Товари, а Покупець зобов`язується сплатити і прийняти вказаний Товар згідно накладних на товар.

За п.1.5. Договору відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скретч-картки) на отримання.

За п. 4.4. Договору після оплати Товару на протязі 5-ти робочих днів Постачальник зобов`язаний передати Покупцю, а Покупець зобов`язаний отримати від Постачальника довірчі документи (талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки) на придбану кількість ПММ, як підтвердження здійснення оплати Товару.

За п.4.5. Договору Постачальник зобов`язується видати довірчі документи представнику Покупця, за умови надання представником довіреності на отримання товару, шо скріплена підписом та печаткою (за умови її наявності у сторони) Покупця, та видаткову накладну на товар.

Також, суд встановив, що товар випущений відповідно до специфікацій та скретч-карток на нафтопродукти по купюрах до видаткових накладних.

Відповідно до положень Цивільного кодексу України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати товар у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. Тобто продажем товару є не тільки сплата покупцем певної суми коштів, а й приймання-передача товару від продавця у власність покупця (фактичне набуття права власності на товар).

Згідно з нормами Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , касовий чек є розрахунковим документом, який підтверджує факт продажу товару за готівкові кошти.

Відповідно до п. 12 ст. 9 цього Закону, реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, та розрахункові книжки не застосовуються: якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).

Таким чином, реєстратори розрахункових операцій можуть не застосовуватись лише при відпуску оптових партій пального, розрахунки за які здійснено шляхом безготівкового переказу коштів з рахунку на рахунок, або шляхом взаємозаліку, або пального, яке знаходиться на відповідальному зберіганні.

Відповідно до п.7.1 розділу 7 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску і обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансу України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України № 281/171/578 / 155 від 20.05.2008 (далі по тексту - Інструкція-281), відпуск нафти споживачам здійснюється на підставі попередньо укладених договорів, а нафтопродуктів - на підставі договорів або за готівку.

Відповідно до п. 10.3.3 Інструкції №281, відпуск нафтопродуктів за талонами Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери. Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.

Таким чином, талон на отримання палива не є розрахунковим документом, тому що його форма і зміст не встановлені нормативними актами, можуть відрізнятися залежно та містить відомості, які необхідні перш за все для здійснення операції по відпуску ПММ (найменування, марка, кількість палива). Виходить, що талони не є розрахунковими документами, і їх застосування в якості оплати розрахунку робить не можливим контроль руху товарно-матеріальних цінностей і грошових коштів. Але вони все-таки використовуються для заправки на АЗС.

Первинним документом, на підставі якого можна вести аналітичний облік в розрізі автомобілів і працівників (матеріально відповідальних осіб), є подорожній лист. В залежності від типу автомобіля і цілей його використання застосовуються різні форми подорожніх листів. Подорожній лист є одночасно і документом, на підставі якого списується ПММ. Кількість палива, що підлягає списанню, розраховується на підставі даних про кількість палива при виїзді з гаража, отриманого палива, залишок палива після повернення в гараж. Дані про витрату палива з подорожніх листів переносяться в облікові регістри підприємство (їх форму підприємства можуть розробляти самостійно).

Суд встановив, що позивачем були надані під час перевірки подорожні листи, факт наявності подорожних листів та їх належного оформлення не оспорюється відповідачем.

Таким чином, враховуючи вищевикладені та встановлені обставини, суд доходить висновку, що саме подорожні листи на відпуск паливно-мастильних виробів є підтвердженням отриманого доходу та відхиляються доводи відповідача щодо необхідності надання первинних документів (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція) на підтвердження факту продажу товару.

Також суд враховує, що під час судового розгляду позивачем підтверджено, а відповідачем не спростовано факт використання позивачем придбаних у контрагентів паливно-мастильних матеріалів у власній господарській діяльності.

Таким чином, враховуючи вищевикладені та встановлені судом обставини, суд доходить висновку, що податкові повідомлення- рішення №0005873307 від 21 листопада 2019 року та №0005883307 від 21 листопада 2019 року є протиправними та належать скасуванню.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені у судовому засіданні факти, суд дійшов висновку, що відповідач, заперечуючи проти позову частково не довів, з посиланням на відповідні докази правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню частково.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Тому, суд доходить висновку, що належать стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області на користь Виробничо-комерційного підприємства Івік-Юг у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю судовий збір в розмірі 13703 грн. 30 коп., пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

У зв`язку з тим, що судові витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, жодні судові витрати не належать стягненню з позивача на користь відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Виробничо-комерційного підприємства Івік -Юг у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 31327248, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 8/10) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішення №№ 0005873307;0005883307; 000605501; 000606501 від 21.11.2019 року,- задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) №0005873307 від 21 листопада 2019 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) №0005883307 від 21 листопада 2019 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) №000606501 від 21 листопада 2019 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) №000605501 від 21 листопада 2019 року в частині взаємовідносин з ТОВ Кліматмонтажсервіс , які були включені до складу витрат.

В іншій частині позовних вимог, - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області (місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5, код ЄДРПОУ 43142370) на користь Виробничо-комерційного підприємства Івік -Юг у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 31327248, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 8/10) судовий збір в розмірі 13 703 грн. 30 коп. (тринадцять тисяч сімсот три гривні 30 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 23 жовтня 2020 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92379063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7799/19

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 13.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 23.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 13.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні