ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 вересня 2020 року Справа № 160/6670/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турлакової Н.В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Кофе-Лайф про стягнення штрафних санкцій, -
ВСТАНОВИВ :
Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Кофе-Лайф із позовними вимогами про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3571,40грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 25.11.2019 при здійсненні відповідного контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу, спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області встановлено ознаки порушення вимог п. 5, ст. 8 Закону України Про рекламу : реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару при розміщенні рекламного засобу на вітринному склі -50% закуски&десерти з 20.00 , а також реклами на виносній конструкції біля входу в кафе ...з 20.00 десерти&закуски - 50%! без зазначення дати початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, за адресою: ТРЦ Мост-Сіті (2 поверх), COFFEE LIFE , вул. Глінки, 2, м. Дніпро. Рішенням Головного управління № 77/19 від 16.03.2020 за недотримання встановлених законом вимог, щодо змісту реклами, відповідно о п. 4 ст. 27 Закону України Про рекламу , на ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ накладено штраф у розмірі 3571,40 грн.
Ухвалою суду від 07.07.2020 року відкрито провадження у справі та відповідно до частини 2 статті 257 КАС України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Цією ж ухвалою суду встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
Копія ухвали від 07.07.2020 року направлена на адресу відповідача засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення, та отримана останнім 16.07.2020р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.
Відповідно до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Правом на подання відзиву на позов відповідач у визначений судом строк відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України не скористався.
Зважаючи на те, що відповідача було належним чином повідомлено про відкриття провадження у справі, своїм правом на подання відзиву відповідач не скористався, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами.
Відповідно до пункту 3 Розділ VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній з 02.04.2020), під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки розгляду адміністративної справи продовжуються на строк дії такого карантину.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Судом встановлено, що в ході здійснення відповідного контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу 25.11.2019 при здійсненні відповідного контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу, спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області встановлено ознаки порушення вимог п. 5, ст. 8 Закону України Про рекламу : реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару при розміщенні рекламного засобу на вітринному склі -50% закуски&десерти з 20.00 , а також реклами на виносній конструкції біля входу в кафе ...з 20.00 десерти&закуски - 50%! без зазначення дати початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, за адресою: ТРЦ Мост-Сіті (2 поверх), COFFEE LIFE , вул. Глінки, 2, м. Дніпро, про що був складений протокол №77/19 від 25.11.2019р.
Вимогою Головного управління від 25.11.2019, відповідно до п. 2 ст. 26 Закону України Про рекламу керівника закладу COFFEE LIFE зобов`язано надати документи щодо вартості розповсюдженої реклами, інші документи та пояснення. Вказана вимога була направлена керівнику закладу ІНФОРМАЦІЯ_1 ФОП ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 та отримана 26.11.2019р., що підтверджується відповідним підписом на вимозі.
12.12.2019 від директора ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ ОСОБА_2 до Головного управління надійшла відповідь з додатками на вимогу від 25.11.2019.
09.01.2020 на електронну адресу ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ tov.coffeelife@gmail.com надіслано запрошення для участі в засіданні стосовно справи про порушення вимог п. 5 ст. 8 Закону України Про рекламу , яке повинно відбутися 17.01.2020 о 10.00 годині.
17.01.2020 на засідання представник ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ не з`явився, клопотання про перенесення розгляду справи до Головного управління не надходило, у зв`язку з чим вирішено перенести розгляд справи на 30.01.2020 на 10.00 годину, що підтверджується протоколом засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №77/19 від 17.01.2020.
Повідомлення про наступне засідання 30.01.2020р. про розгляд справи було направлено на юридичну та фактичну адресу відповідача та отримано адміністратором будівлі за юридичною адресою ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ 22.01.2020р.
30.01.2020 представники ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ на засідання не з`явились, клопотання про перенесення розгляду справи до Головного управління не надходило, у зв`язку з чим, вирішено подовжити термін розгляду справи щодо порушення законодавства про рекламу з боку ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ , а саме, перенести розгляд справи на 12.03.2020 на 10.00 годину, та направити запрошення на домашню адресу директору ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ ОСОБА_2, що підтверджується протоколом №77/19 від 30.01.2020р.
Вказане повідомлення про запрошення на наступне засідання 12.03.2020р. було отримано директором ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ ОСОБА_2 особисто 27.02.2020р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи.
12.03.2020р. на засіданні ГУ Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, розглянувши надані документи, письмові, усні пояснення, а також документи, що підтверджують вартість розміщеної реклами, надані директором ТОВ Кофе-Лайф Л.А. Міняйло, вирішено: визнати порушення вимог п. 5, ст. 8 Закону України Про рекламу : реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару при розміщенні рекламного засобу на вітринному склі -50% закуски&десерти з 20.00 , а також реклами на виносній конструкції біля входу в кафе ...з 20.00 десерти&закуски - 50%! без зазначення дати початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, за адресою: ТРЦ Мост-Сіті (2 поверх), COFFEE LIFE , вул. Глінки, 2, м. Дніпро, доведеними.
16.03.2020р. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області на підставі розгляду матеріалів справи та Протоколу засідання від 12.03.2020р. №77/19 прийнято Рішення №77/19 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на ТОВ Кофе-Лайф (52071, Дніпроетровська обл., Дніпровський район, с.Дослідне, вул.Наукова, 1; ТРЦ Мост-Сіті (2 поверх), COFFEE LIFE , вул.Глінки 2, м.Дніпро) відповідно до вимог п.7 ст. 27 Закону України Про рекламу , у розмірі 3571,40грн.
Вказане рішення отримано директором ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ ОСОБА_2 03.04.2020р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи.
04.05.2020р. у зв`язку з несплатою штрафних санкцій, директору ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ ОСОБА_2 направлено лист щодо надання відповідних платіжних доручень, у разі сплати штрафу, проте на адресу позивача повернувся конверт.
Преамбулою Закону України Про захист прав споживачів встановлено, що цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.
Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону України Про захист прав споживачів вживання понять Знижка або Зменшена ціна або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов: якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб`єкт господарювання; якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу; якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України Про захист прав споживачів нечесна підприємницька практика забороняється. Нечесна підприємницька практика включає: 1) вчинення дій, що кваліфікуються законодавством як прояв недобросовісної конкуренції; 2) будь-яку діяльність (дії або бездіяльність), що вводить споживача в оману або є агресивною.
Відповідно до п.3 ч. 2 ст. 19 Закону України Про захист прав споживачів якщо підприємницька практика спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, така практика вводить в оману стосовно ціни або способу розрахунку ціни чи наявності знижок або інших цінових переваг.
Засади рекламної діяльності в Україні визначає Закон України Про рекламу №270/96-ВР від 03.07.1996, який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.
Приписами ч. 1 ст. 3 Закону України Про рекламу встановлено, що законодавство України про рекламу складається з цього Закону та інших нормативних актів, які регулюють відносини у сфері реклами.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про рекламу основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції.
Згідно ч.5 ст.8 Закону України Про рекламу реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України Про рекламу , розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
За вимогами пп.1 п.1 ст.26 Закону України Про рекламу , контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів щодо захисту прав споживачів реклами.
Частиною 1 ст. 27 Закону України Про рекламу передбачено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
П.1 ч.2 ст.27 Закону України Про рекламу передбачено, що відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: рекламодавці, винні:
у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;
у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;
у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;
у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту;
у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно.
Згідно абз.2 ч.4 ст.27 Закону України Про рекламу Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на: - рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами.
10 вересня 2014 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади (далі - Постанова № 442), абз. 2 п. 1 якої передбачено утворити Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фіто санітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту прав споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу та поклавши на службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), а також функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів.
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері (п. 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №667 від 02.09.2015).
Відповідно до п. 2 вказаного Положення Держпродспоживслужба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Відповідно до п. п. 8-12, 14, 16, 18 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу накладати штрафи на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами мають право начальник, його заступники, начальники територіальних органів Держспоживінспекції та їх заступники. Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу в розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції. Підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів. Протокол про порушення законодавства про рекламу подається Держспоживінспекції або її територіальним органам за місцем вчинення порушення. Протокол розглядається у місячний строк. За наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи. Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках не пізніш як за один день.
За приписами п. 16, 18 згаданого Порядку № 693 справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи. За результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Як вбачається з матеріалів справи, за порушення вимог ч.5 ст.8 Закону України Про рекламу №270/96-ВР від 03.07.1996 року до ТОВ Кофе-Лайф застосовано штрафні санкції в розмірі 3571,40 грн., про що прийнято Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №77/19 від 16.03.2020р.
При цьому, судом встановлено, що згідно акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № НП - 0001103 від 04.06.2019 та акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № НП - 0001101 від 03.06.2019 до договору № ДГ - 061 від 12.02.2015 укладеного між ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ та ТОВ КЛЄВЄР , копії яких надавалися відповідачем на вимогу позивача та які наявні в матеріалах справи, вартість виготовлення реклами становить 714,28 без урахування ПДВ.
Таким чином, розмір штрафної санкції у сумі 3571,40 грн. застосовано в п`ятикратному розмірі вартості розповсюдженої реклами, що відповідає абз.2 ч.4 ст.27 Закону України Про рекламу .
Вказане рішення отримано директором ТОВ КОФЕ-ЛАЙФ ОСОБА_2 03.04.2020р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи.
Крім того, у відповідності до п. 20 Порядку, накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Таким чином, оскільки відповідачем не надано суду належних і допустимих доказів на підтвердження того, що ним здійснено оплату до державного бюджету штрафів на загальну суму 3571,40грн., також відсутні докази оскарження до судових органів вищевказаного рішення про застосування штрафних санкцій, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача суми штрафних санкцій у розмірі 3571,40 грн. є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 3 ст. 90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що даний позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (49006, м.Дніпро, вул.Філософська, 39а, ЄДРПОУ 40359593) до Товариства з обмеженою відповідальністю Кофе-Лайф (52071, Дніпропетровська обл., Дніпровський район, селище Дослідне, вул.Наукова, 1, ЄДРПОУ 39368026) про стягнення штрафних санкцій - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Кофе-Лайф (52071, Дніпропетровська обл., Дніпровський район, селище Дослідне, вул.Наукова, 1, ЄДРПОУ 39368026) до Державного бюджету штрафні санкції в розмірі 3571,40грн. (три тисячі п`ятсот сімдесят одна гривня 40 копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92408986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні