ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" жовтня 2020 р. справа № 300/1923/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Микитюка Р.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Пістинської сільської ради Косівського району до Івано-Франківської обласної державної адміністрації про протиправним та нечинним положення перспективного плану від 18.02.2020 та зобов`язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
Пістинська сільська рада (надалі по тексту також - позивач, сільська рада), 05.08.2020 звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської обласної державної адміністрації (надалі по тексту також - відповідач, Івано-Франківська ОДА, облдержадміністрація) про визнання протиправними та не чинними положення Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області (надалі по тексту також - Перспективний план) від 18.02.2020 щодо включення Пістинської сільської ради до Косівської територіальної громади (надалі по тексту також - Косівська ОТГ), визнання протиправною бездіяльності щодо підготовки відповідної пропозиції про внесення змін до Перспективного плану та зобов`язання підготувати і подати до Кабінету Міністрів України пропозицію про внесення змін до Перспективного плану щодо створення Пістинської сільської об`єднаної територіальної громади (надалі по тексту також - Пістинська ОТГ) в с. Пістинь.
Позовні вимоги мотивовано тим, що Івано-Франківською обласною державною адміністрацією, в порушення вимог Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" протиправно включено територіальну громаду Пістинської сільської ради до Косівської ОТГ, згідно Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області. На переконання позивача, затверджений Перспективний план формування територій громад Івано-Франківської області не є фактом об`єднання громад. Такий перспективний план лише засвідчує загальне бачення соціально-економічної обґрунтованості територіального устрою на базовому рівні. В той же час редакція перспективного плану не є остаточною, а підлягає коригуванню шляхом розгляду Кабінетом Міністрів України відповідних пропозицій обласних державних адміністрацій. Згідно доводів позивача, Кабінет Міністрів України, первинно затверджуючи Перспективний план, доручив Івано-Франківській обласній державній адміністрації продовжити роботу з підготовки пропозицій про внесення змін до такого Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області та внесення відповідних пропозицій в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України. Однак Івано-Франківська ОДА доручення Кабінету Міністрів України стосовно ініціативи позивача у питанні створення самостійного Пістинської ОТГ не виконала та жодних робіт щодо підготовки відповідної пропозиції про внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області не проводила. Позивач звернув увагу на те, що Пістинська сільська рада є окремою адміністративно-територіальною одиницею, не входить до жодної з утворених об`єднаних територіальних громад. Вказана сільська рада не є членом асоціацій органів місцевого самоврядування та не уповноважувала вчиняти жодних дій щодо об`єднання територіальних громад жодних представників, асоціацій чи громадських об`єднань. Ні представники органів місцевого самоврядування, ні органи самоорганізації населення, ні громадськість Пістинської територіальної громади не залучалися до розробки проекту Перспективного плану. Уповноважені облдержадміністрацією посадові особи не проводили жодних консультацій з уповноваженими представниками органів місцевого самоврядування територіальної громади Пістинської сільської ради, а також суб`єктами господарювання та їх громадськими об`єднаннями. Орган місцевого самоврядування територіальної громади Пістинської сільської ради не приймав жодних рішень про визначення м. Косова потенційним адміністративним центром спроможної територіальної громади. З наведених підстав позивач вважає, що коментований Перспективний план формування територій громад Івано-Франківської області стосовно територіальної громади Пістинської сільської ради суперечить нормативно-правовим актам та прийнятий з порушенням процедури ухвалення таких рішень, проти волі територіальної громади, оскільки безпосередньо позивач не залучався до розробки Проекту перспективного плану, посадові особи відповідача не проводили жодних консультацій з уповноваженими особами позивача та орган місцевого самоврядування територіальної громади Пістинської сільської ради не приймав жодних рішень про визначення м. Косова потенційним адміністративним центром спроможної територіальної громади. За ініціативи сільського голови с. Пістинь, враховуючи думку територіальної громади та оціночний рівень спроможності її, 18.02.2020 двадцять п`ята сесія сьомого демократичного скликання вирішила в подальшому здійснювати фінансово господарську діяльність в межах самоврядної, самостійної адміністративно-територіальної одиниці. 24.02.2020 дане рішення було направлено до відповідача для врахування позиції громади при складанні перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області. Відповідно до відповіді Івано-Франківської обласної державної адміністрації №1222/10-01 від 13.07.2020, в якій позивачу повідомлено, що міжвідомчою регіональною робочою групою облдержадміністрації при підготовці проекту перспективного плану дотримано вимоги Методики формування спроможних територіальних громад та врахувала ряд показників щодо фінансової та організаційної спроможності виконувати такою потенційною об`єднаною територіальною громадою покладені на неї законом повноваження в площині субсидіарності. Тому, у випадку фінансової неспроможності та невідповідності вимогам Методики ініціатором об`єднання рекомендовано доопрацювати конфігурацію пропонованих для включення до перспективного плану формування громад з метою усунення так званих "білих плям" - Пістинської громади, зокрема.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.08.2020 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліку позовної заяви (а.с.44-45).
19.08.2020 позивачем зазначений в ухвалі про залишення позовної заяви без руху недолік усунутий, відтак ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.08.2020 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання і повідомлення (виклику) сторін за наявними матеріалами (а.с.149-150).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 18.09.2020 із відповідними письмовими поясненнями (а.с.155-160,). У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень вказав на наступні обставини. Обласною державною адміністрацією на основі проведених консультацій з представниками громад та органів місцевого самоврядування було розроблено проект Перспективного плану формування територіальних громад Івано-Франківської області (надалі по тексту також - проект Перспективного плану, Проект) і поданий на розгляд до Івано-Франківської обласної ради, який останньою був схвалений згідно рішення від 24.07.2015 №1722-36/2015. В подальшому Проект внесений облдержадміністрацією в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України разом з паспортами спроможних територіальних громад для його затвердження. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 за №1077-р затверджено Перспективний план формування територіальних громад Івано-Франківської області, а відповідачу доручено продовжити роботу з підготовки пропозицій про внесення змін до плану, затвердженого цим розпорядженням, та внесення таких пропозицій в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України. Згідно із затвердженим Перспективним планом така територіальна громада як Пістинська сільська рада входила та входить до складу Косівської ОТГ. При цьому, відповідач зазначив, що обласною державною адміністрацією впродовж 2015-2020 років велась активна робота щодо внесення змін до Перспективного плану, зокрема за результатами роботи подано до Івано-Франківської ОДА проекти рішень про внесення змін, а саме: від 12.08.2016 №262-7/2016 "Про внесень змін до рішення обласної ради від 24.07.2015 №1722-36/2015 "Про перспективний план формування територій громад області роботи", №321-10/2016 від 21.10.2016, №337-11/2016 від 09.12.2016, №598-17/2017 від 15.09.2017, №658-18/2017 від 27.10.2017, №867-22/2018 від 22.06.2018, №1009-26/2018 від 07.12.2018, №1127-28/2019 від 17.05.2019, №1196-30/2019 від 20.09.2019. Зауважив, що обраний позивачем спосіб захисту порушеного, на його думку, права щодо визнання нечинним положень Перспективного плану від 18.02.2020 стосовно включення Пістинської сільської ради до Косівської ОТГ не відновить так званих порушень прав позивача, у зв`язку з тим, що Закон України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" не передбачає функціонування об`єднаної територіальної громади у складі однієї територіальної громади. Просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Позивач скористався своїм правом на подання відповіді на відзив, яка надійшла на адресу суду 02.10.2020 із відповідними доказами (а.с.266-168, 169-186), в якій останній заперечив доводи відповідача, наведені у відзиві на позов. Зазначив, що маючи всі законні підстави для створення самостійної територіальної адміністративної одиниці, а саме територіальної громади с. Пістинь, Івано-Франківська ОДА всупереч бажанню територіальної громади с. Пістинь та в порушення Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" подала на затвердження КМУ Перспективний план формування територіальних громад включивши територіальну громаду с. Пістинь до Косівської територіальної громади, тим самим порушила права громади на отримання нового правового статуту, а внаслідок цього громада не матиме прямих міжбюджетних відносин з державним бюджетом.
Відповідачем направлено заперечення на відповідь на відзив, яке надійшло на адресу суду 13.10.2020 (а.с.190-194). У даних запереченнях зокрема зазначили, що за змістом Закону, об`єднаною територіальною громадою є територіальна громада, утворена шляхом об`єднання декількох (не менше двох) сільських, селищних або міських територіальних громад, окрема територіальна громада не є суб`єктом добровільного об`єднання територіальних громад в розумінні Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад". Крім цього, Пістинська сільська рада не інформувала обласну державну адміністрацію про утворення об`єднаної територіальної громади та за отриманням висновку щодо відповідності Конституції та Законам України проектів рішень про добровільне об`єднання громад не зверталась.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, відзив на позовну заяву, відповідь на відзив та заперечення, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, судом встановлено наступне.
Рішенням Івано-Франківської обласної ради від 22.07.2015 за №1722-36/2015 "Про перспективний план формування територій громад області" (надалі по тексту також - Рішення №1722-36/2015) схвалено, поданий обласною державною адміністрацією проект Перспективного плану формування територій громад області ( https://orada.if.ua/wp-content/uploads/2018/09/1722-36.pdf), розроблений на виконання статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", відповідно до Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 року №214, та внесений Івано-Франківською обласною державною адміністрацією в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року №1077-р затверджено Перспективний план формування територій громад Івано-Франківської області та доручено Івано-Франківській обласній державній адміністрації продовжити роботу з підготовки пропозицій про внесення змін до плану, затвердженого цим розпорядженням, та внесення таких пропозицій в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
Згідно із схваленим Івано-Франківською обласною радою та затвердженим Кабінетом Міністрів України розпорядженням від 13.10.2015 за № 1077-р, Перспективним планом територіальна громада Пістинської сільської ради входила до складу Косівської об`єднаної територіальної громади.
Вказана обставинами жодними із сторін не заперечується.
За доводами відповідача прийняті рішення Івано-Франківської обласної ради від 24.07.2015 за № 1722-36/2015 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 1077-р, представником Пістинської територіальної громади не оскаржувалось (а.с.14-24). Доказів відповідного оскарження сільською радою в суд у даній справі не подано.
У відповідності до рішення Пістинської сільської ради сьомого демократичного скликання (двадцять п`ята сесія) від 18.02.2020 №2, Пістинська сільська рада вирішила дати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Шешори - Шешорської сільської ради, Микитинці - Микитинецької сільської ради, Трач - Трацької сільської ради, Пістинь - Пістинської сільської ради в Пістинську територіальну громаду з адміністративним центром в селі Пістинь (а.с.25).
Згідно рішення Пістинської сільської ради сьомого демократичного скликання (двадцять шоста сесія) від 30.05.2020, сесія Пістинської сільської ради вирішила затвердити проект звернення до Президента України, Голови Верховної Ради України та Прем`єр міністра України щодо створення Пістинської самоврядної, самостійної адміністративно-територіальної одиниці, а також звернулася зі зверненнями до Президента України та Прем`єр міністра України від 01.06.2020 за вих №134/02-22 (а.с.26, 37-38).
Пістинська сільська рада звернулася з листом-зверненням до в.о. Голови Івано-Франківської ОДА від 24.02.2020 №62/02-22, у якому просила розглянути дане звернення відповідно до чинного законодавства України та надати відповідь у визначений законом термін (а.с.27).
Також Пістинська сільська рада звернулася з листом до депутата Верховної ради Тимофійчука В.Я. від 24.02.2020 за вих. №62-1/02-22, у якому зокрема зазначено, що громада села Пістинь провела опитування жителів села Пістинь по питанню реформи децентралізації і практично одностайно громада (98%) висловилися про те, що в подальшому хоче здійснювати фінансово-господарську діяльність в межах адміністративно-територіальної одиниці. Просили його посприяти у вирішенні даного питання (а.с.28).
Департамент розвитку громад та територій, дорожнього, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської ОДА у листі від 13.07.2020 за вих №1222/10-01 Пістинській сільській раді зокрема повідомив, що Івано-Франківською обласною державною адміністрацією, відповідно до вимог Закону України від 05.02.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад" та Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою КМУ від 08.04.2015 №214 (зі змінами), розроблено проект перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, який 18.02.2020 направлено на затвердження до Кабінету Міністрів України. Так як Пістинська ОТГ Косівського району утворена у вільній конфігурації поза межами перспективного плану, обласна державна адміністрація, відповідно до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", надала організаційно-консультативну підтримку такій громаді через призму законності, роз`яснивши ризики у їх подальшій діяльності. Також зазначено, що Перспективний план затверджено розпорядженням КМУ від 22.04.2020 №483-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області", в якому село Пістинь Косівського району включено до складу Косівської територіальної громади. Разом з тим, відповідно до абзацу першого пункту 7 1 розділу V Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та на основі затвердженого перспективного плану формування територій громад області КМУ 12.06.2020 прийнято розпорядження №714-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Івано-Франківської області" (а.с.39 та зворотна сторона).
Позивач вважає, що в даній відповіді не зазначено жодних конкретних зауважень щодо неможливості створення самоврядної, самостійної адміністративно-територіальної одиниці, а саме Пістинської територіальної громади з центром в с. Пістинь, а тому звернулись з позовною заявою до суду.
Надаючи правову оцінку публічно-правовим відносинам, суд виходить із наступного.
У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.
Відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад врегульовані Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 05 лютого 2015 року №157-VIII (надалі по тексту також - Закон №157-VIII).
Згідно статті 2 Закону №157-VIII добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.
Частиною 1 статті 4 Закону №157-VIII встановлено, що добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:
1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;
2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися;
3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;
4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади;
5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання.
В подальшому, Законом України від 05.12.2019 року №348-ІХ "Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" щодо спрощення процедури затвердження перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей", частину першу статті 4 доповнено пунктом 6, за змістом якого об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області.
Адміністративним центром об`єднаної територіальної громади визначається населений пункт (село, селище, місто), який має розвинуту інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру території об`єднаної територіальної громади (частина 2 статті 4 Закону №157-VIII).
Відповідно до вимог статті 5 Закону №157-VIII ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: сільський, селищний, міський голова; не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).
Пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.
Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.
Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
Як слідує із матеріалів справи, 18.02.2020 депутати Пістинської сільської ради на сесії сьомого демократичного скликання (двадцять п`ята сесія) ініціювали добровільне об`єднання територіальних громад сіл Шешори - Шешорської сільської ради, Микитинці - Микитинецької сільської ради, Трач - Трацької сільської ради, Пістинь - Пістинської сільської ради в Пістинську територіальну громаду з адміністративним центром в селі Пістинь (а.с.25).
18.02.2020 Пістинська сільська рада на сесії сьомого демократичного скликання (двадцять п`ята сесія) вирішила затвердити Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об`єднання територіальних громад (а.с.29).
Пістинською сільською радою видано розпорядження №9-Р від 18.02.2020 "Про ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад сіл" (а.с.30) та рішенням від 18.02.2020 за №1 затверджено "Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об`єднання територіальних громад" (а.с.32).
Згідно рішення від 18.02.2020 за №2 Пістинська сільська рада надала згоду на добровільне об`єднання вище коментованих територіальних громад в Пістинську територіальну громаду з адміністративним центром в с. Пістинь, та вирішила уповноважити сільського голову звернутися до Шешорської, Микитинецької, Трацької сільських рад з пропозицією про добровільне об`єднання територіальних громад в об`єднану Пістинську територіальну громаду в центром в с. Пістинь (а.с.25).
Так, відповідно до вимог статті 6 Закону №157-VIII сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.
Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.
У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію.
Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад.
Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.
Отже, вказаними нормами визначено певну процедуру (вчинення дій), які проводяться органами місцевого самоврядування у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст (дискреційні повноваження), які оформлюються прийняттям відповідних рішень.
На виконання вимог статті 6 Закону №157-VIII, сільський голова Пістинської сільської ради листами від 19.02.2020 за №№57/02-22, 56/02-22, 56/02-22 звернувся до сільських голів села Микитинці - Микитинецької сільської ради, села Шешори - Шешорської сільської ради, села Трач - Трацької сільської ради із пропозицією про об`єднання (а.с.75-80).
У матеріалах справи відсутні згоди вищезазначених сільських рад про надання згоди на добровільне об`єднання у Пістинську територіальну громаду з центром в с. Пістинь, а також немає відповідних розпоряджень про проведення громадських обговорень.
Черговим етапом в процедурі добровільного об`єднання територіальних громад є надання висновку місцевими державними адміністраціями про відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України.
Вимоги до проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад є загальними і визначені статтею 7 Закону №157-VIII.
За змістом частин 2, 3, 4 і 6 статті 7 Закону №157-VIII сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.
Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.
Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.
Отже, саме дотримання послідовності всіх етапів є обов`язковою передумовою для добровільного об`єднання громадян на підставі чинного законодавства України з дотриманням Конституції України.
У свою чергу суд констатує, що у матеріалах справи відсутній протокол засідання спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад. Протилежного судом не встановлено.
Як зазначалося судом вище, Пістинська сільська рада звернулася з листом-зверненням до в.о. Голови Івано-Франківської ОДА від 24.02.2020 №62/02-22, у якому зазначила, що направляємо копію рішення двадцять п`ятої сесії Пістинської сільської ради від 18.02.2020 за №2 "Про самоврядну, самостійну адміністративно-територіальну одиницю" та просила розглянути дане звернення відповідно до чинного законодавства України та надати відповідь у визначений законом термін (а.с.27).
Департамент розвитку громад та територій, дорожнього, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської ОДА у листі від 13.07.2020 за вих №1222/10-01 Пістинській сільській раді повідомив, що відповідно до Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 №1077-р Пістинська сільська рада не входила до складу жодної об`єднаної територіальної громади. Міжвідомча регіональна робоча група облдержадміністрації при підготовці проекту перспективного плану дотримувалася вимог Методики формування спроможних територіальних громад та врахувала ряд показників щодо фінансової та організаційної спроможності виконувати такою потенційною об`єднаною територіальною громадою покладені на неї законом повноваження в площині дії субсидіарності. Тому, у випадку фінансової неспроможності та невідповідності вимогам Методики ініціаторам об`єднання рекомендовано доопрацювати конфігурацію пропонованих для включення до перспективного плану формування громад з метою усунення так званих "білих плям" - Пістинської громади, зокрема.
Івано-Франківською обласною державною адміністрацією, відповідно до вимог Закону України від 05.02.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад" та Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою КМУ від 08.04.2015 №214 (зі змінами), розроблено проект перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, який 18.02.2020 на правлено на затвердження до Кабінету Міністрів України. Так як Пістинська ОТГ Косівського району утворена у вільній конфігурації поза межами перспективного плану, обласна державна адміністрація, відповідно до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", надала організаційно-консультативну підтримку такій громаді через призму законності, роз`яснивши ризики у їх подальшій діяльності.
Слід зазначити, що Перспективний план затверджено розпорядженням КМУ від 22.04.2020 №483-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області", в якому село Пістинь Косівського району включено до складу Косівської територіальної громади. Разом з тим, відповідно до абзацу першого пункту 7 1 розділу V Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та на основі затвердженого перспективного плану формування територій громад області КМУ 12.06.2020 прийнято розпорядження №714-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Івано-Франківської області" (а.с.39 та зворотна сторона).
Суд зазначає, що в контексті вказаних спірних правовідносин, виходячи із приписів статті 11 Закону №157-VIII (в редакції до внесених змін Законом №348-IX від 05.12.2019), Перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області розробляється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплює всю територію Автономної Республіки Крим, області.
Методика формування спроможних територіальних громад розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері територіальної організації влади, адміністративно-територіального устрою, розвитку місцевого самоврядування, та затверджується Кабінетом Міністрів України.
Перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області схвалюється відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації та затверджується Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року №214 затверджено Методику формування спроможних територіальних громад (надалі по тексту також - Методика).
Відповідно до пункту 1 Методики (в редакції до внесення змін постановою Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 за №34) ця Методика визначає механізм та умови формування спроможних територіальних громад, а також порядок розроблення і схвалення перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області (надалі по тексту також - перспективний план).
У розумінні пункту 2 Методики спроможна територіальна громада - територіальні громади сіл (селищ, міст), які в результаті добровільного об`єднання здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров`я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Пунктом 4 Методики передбачено, що формування спроможних територіальних громад здійснюється шляхом: розроблення Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією проекту перспективного плану; схвалення проекту перспективного плану Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою; затвердження Кабінетом Міністрів України перспективних планів; добровільного об`єднання територіальних громад; добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", суміжної сільської, селищної територіальної громади, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади; формування органів місцевого самоврядування спроможних територіальних громад.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрація розробляє відповідно до цієї Методики із залученням у разі потреби представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць: проект перспективного плану; паспорти спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком (пункт 5 Методики).
Згідно з пунктом 11 Методики з метою врахування інтересів територіальних громад під час розроблення проекту перспективного плану уповноважені Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією посадові особи проводять консультації з уповноваженими представниками органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, а також суб`єктами господарювання та їх громадськими об`єднаннями.
За приписами пункту 13 Методики проект перспективного плану розробляється в електронному та паперовому вигляді та включає: графічну частину, яка відображає межі спроможних територіальних громад, їх потенційні адміністративні центри та всі населені пункти, що увійшли до їх складу; перелік спроможних територіальних громад із зазначенням найменувань територіальних громад, що входять до їх складу.
Проект перспективного плану як визначає пункт 14 Методики схвалюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною обласною радою та вноситься в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України разом з паспортами спроможних територіальних громад для його затвердження.
У разі схвалення Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною обласною радою змін до перспективного плану, проект акта Кабінету Міністрів України про внесення таких змін до перспективного плану вноситься на розгляд Кабінету Міністрів України Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією в установленому порядку.
З аналізу викладених положень Закону №157-VIII та Методики слідує, що затвердження перспективного плану формування територій громад не є фактом об`єднання громад. Перспективний план лише засвідчує загальне бачення та соціально-економічну обґрунтованість ефективного територіального устрою на базовому рівні в межах відповідної області.
Завданням перспективного плану формування територій громад у межах відповідної області є визначення обґрунтованої територіальної основи для діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, здатних забезпечити доступність та належну якість публічних послуг, що надаються такими органами, а також необхідної для цього ресурсної бази.
Насамперед, з приводу позовної вимоги позивача щодо визнання протиправними та не чинними положення Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області щодо включення територіальних громад Пістинської сільської ради до Косівської територіальної громади Івано-Франківської області, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року №1077-р затверджено Перспективний план формування територій громад Івано-Франківської області і доручено Івано-Франківській обласній державній адміністрації продовжити роботу з підготовки пропозицій про внесення змін до плану, затвердженого цим розпорядженням, та внесення таких пропозицій в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
Слід відмітити, що оспорюваний Перспективний план носить рекомендаційний характер, не має статусу остаточного, не містить обов`язкових приписів та вказівок, не є актом індивідуальної правової дії чи нормативно-правовим актом.
Нормативно-правовий акт - це офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим на це суб`єктом нормоутворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування
Згідно з частиною 5 статті 55 Конституції України, кожному гарантується захист своїх прав, свобод та інтересів від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами. Отже, конструкцією цієї конституційної норми передбачено можливість застосування способів захисту права, в тому числі, не передбачених процесуальними нормами.
Гарантоване статтею 55 Конституції України право на захист можливе лише у разі його порушення, тому логічною вимогою при захисті такого права є обґрунтування такого порушення. Отже, порушення права має бути реальним, стосуватися індивідуально вираженого права або інтересів особи, яка стверджує про його порушення, а саме право - конкретизоване у законах України.
Визначають способи захисту права, як передбачені законом дії, що безпосередньо спрямовані на захист права. Такі дії є завершальними актами захисту у вигляді матеріально-правових дій або юрисдикційних дій щодо усунення перешкод на шляху здійснення суб`єктами своїх прав або припинення правопорушень, відновлення становища, яке існувало до порушення. Саме застосування конкретного способу захисту порушеного чи запереченого права і є результатом діяльності по захисту прав.
Під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тому ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Загальні способи звернення до адміністративного суду та захисту права у публічно-правових відносинах визначені частиною 1 статті 5 та частиною 2 статті 245 КАС України.
Якщо особа вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, така особа має право звернутися до суду та просити про їхній захист, зокрема, шляхом визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (пункт 1, 2 частини 1 статті 5 КАС України).
Вирішуючи справу по суті, суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення позову суд може поряд з іншим, прийняти рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (частина 1, пункт 1, 2 частини 2 статті 245 КАС України).
Таким чином, сформована позивачем вимога щодо визнання протиправними та не чинними положення Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, не відповідає вищенаведеним вимогам пунктів 1, 2 частини 1 статті 5 та частини 1, пунктів 1, 2 частини 2 статті 245 КАС України.
Невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті і є підставами для прийняття судом рішення про відмову в задоволенні позову.
Виходячи із вищевказаного, вимога Пістинської сільської ради про визнання протиправними та не чинними положення Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області не підлягає до задоволення.
В даному випадку, сільською радою в розумінні вимог пункту 1 частини 1 статті 5 та пункту 1 частини 2 статті 245 КАС України не заявлено вимоги про визнання протиправними та нечинними рішень обласної ради і Уряду України, описані вище по тексту судового рішення, безпосередньо якими і затверджений Перспективний план, в тому числі в частині включення позивача до такого Плану.
На час розгляду і вирішення даної справи у суду відсутні докази визнання протиправними та нечинними рішень обласної ради і розпоряджень Кабінету Міністрів України.
Поряд із вказаним, судом встановлено, що пунктом 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року №1077-р, яким затверджено Перспективний план формування територій громад Івано-Франківської області, також доручено Івано-Франківській обласній державній адміністрації продовжити роботу з підготовки пропозицій про внесення змін до плану, затвердженого цим розпорядженням, та внесення таких пропозицій в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
В свою чергу позивач вказує на допущення Івано-Франківською обласною державною адміністрацією бездіяльності щодо підготовки відповідної пропозиції про внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області та просить визнати таку бездіяльність протиправною і зобов`язати відповідача подати до Кабінету Міністрів України пропозицію про внесення таких змін стосовно створення Пістинської сільської об`єднаної територіальної громади з центром в с. Пістинь.
Досліджуючи обґрунтованість заявленої позивачем такої позовної вимоги, суд виходить із наступних мотивів.
За доводами позивача Перспективний план формування територій громад Івано-Франківської області стосовно територіальної громади Пістинської сільської ради суперечить нормативно-правовим актам та прийнятий з порушенням процедури ухвалення таких рішень, проти волі територіальної громади, оскільки безпосередньо позивач не залучався до розробки такого Проекту, а посадові особи відповідача не проводили жодних консультацій з уповноваженими особами позивача.
Так, на момент розроблення Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, який затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року №1077-р, діяла Методика формування спроможних територіальних громад затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року №214 (у попередній редакції).
Як уже зазначалось судом вище, пунктом 5 Методики передбачалось розроблення, зокрема, облдержадміністрацією відповідно до цієї Методики проект перспективного плану та паспорти спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком, із залученням у разі потреби представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
Тобто, цей пункт передбачав можливість залучення до розробки Перспективного плану широкого кола зацікавлених осіб - від представників органів місцевого самоврядування до мешканців відповідних громад. При цьому, Методика передбачає лише можливість такого залучення "в разі потреби", а не його обов`язковість. Тому важливим є ініціювання відповідних консультацій, надання пропозицій зацікавленими сторонами ще на етапі розробки перспективного плану.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, Пістинська сільська рада на момент розроблення відповідачем у 2015 році Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області не зверталася до відповідача із будь-якими пропозиціями щодо внесення змін чи доопрацювання Перспективного плану.
Важливо відмітити, що Методика містить термін спроможна територіальна громада - територіальні громади сіл (селищ, міст), які в результаті добровільного об`єднання здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров`я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Таким чином Методика та розроблений Перспективний план мають за мету не суто технічне об`єднання будь-яких громад, а визначення найбільш успішного формату можливого об`єднання територіальних громад таким чином, щоб в результаті об`єднання територіальна громада була "спроможною" - тобто самостійно та/або через органи місцевого самоврядування забезпечувала задоволення найголовніших потреб своїх мешканців.
Відтак, враховуючи вимоги Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 №214, напрацювання міжвідомчої регіональної робочої групи з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів області, Пістинську територіальну громаду запропоновано включити до складу Косівської об`єднаної територіальної громади (до надходження звернення Пістинської сільської ради Косівського району стосовно самоврядної самостійної адміністративно-територіальної одиниці).
Враховуючи напрацювання міжвідомчої регіональної робочої групи, облдержадміністрацією подано проект розпорядження Кабінету Міністрів України про затвердження перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, який в подальшому був затверджений Кабінетом Міністрів України.
Суд зазначає, що до цього часу, тобто до подання облдержадміністрацією проекту перспективного плану Кабінету Міністрів України листом від 18.02.2020, Пістинська територіальна громада не виявила бажання окремого існування.
Таким чином, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 за №1077-р "Про затвердження Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області" було й передбачено утворення Косівської спроможної територіальної громади у складі Косівської, Бабинської, Вербовецької, Городянської, Микитинецької, Пістинської, річківської, Смоднянської, Снідавської, Соколівської, Трацької, Черганівської, Шешорської, Шепітської, Яворівської територіальних громад.
Суд також вважає безпідставними та не обґрунтованими доводи Пістинської сільської ради щодо бездіяльності відповідача, яка полягла у не здійсненні підготовки відповідної пропозиції про внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, й з огляду на таке.
У період звернення Пістинської сільської ради з листом-зверненням до відповідача від 24.02.2020 №62/02-22, у якому зазначила, що направляємо копію рішення двадцять п`ятої сесії Пістинської сільської ради від 18.02.2020 за №2 "Про самоврядну, самостійну адміністративно-територіальну одиницю", діяла попередня редакція Методики, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року №214.
Пункт 5 Методики передбачав розроблення, зокрема, облдержадміністрацією проекту перспективного плану та паспорти спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком, із залученням у разі потреби представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
А також діяла Методика формування спроможних територіальних громад в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 за №34.
Пункт 4 вказаної Методики (в редакції від 24.01.2020) передбачає, що Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрація з урахуванням утворених відповідно до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" об`єднаних територіальних громад розробляє відповідно до цієї Методики із залученням представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць: проект перспективного плану; паспорти спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком 1.
Суд зазначає, що згідно вимог частини 1 статті 8 Закону №157-VIII об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.
Отже, умовою внесення певної територіальної громади до перспективного плану формування територій громад відповідної області є утворення в порядку, передбаченому Законом №157-VIII, об`єднаної територіальної громади, що відповідає критеріям, передбаченим для спроможних територіальних громад.
На момент звернення позивача 24.02.2020 до відповідача про направлення копії рішення двадцять п`ятої сесії Пістинської сільської ради від 18.02.2020 за №2 "Про самоврядну, самостійну адміністративно-територіальну одиницю", така об`єднана територіальна громада не була утворена в порядку, передбаченому Законом №157-VIII.
З урахуванням вказаних обставин у відповідача були відсутні підстави для підготовки та внесення пропозицій щодо внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, затвердженого розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року №1077-р.
Крім цього, суд зауважує, що Пістинська сільська рада не інформувала обласну державну адміністрацію про утворення об`єднаної територіальної громади та за отриманням висновку щодо відповідності Конституції та законам України проектів рішень про добровільне об`єднання громад не зверталась.
Таким чином, суд вважає дотримання відповідачем встановленого Законом №157-VIII і Методикою порядку добровільного об`єднання територіальних громад та порядку внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, що свідчить про відсутність протиправної бездіяльності з боку Івано-Франківської обласної державної адміністрації при розгляді звернень позивача від 24.02.2020 і 01.06.2020.
Зважаючи на те, що позивач і відповідач є суб`єктами владних повноважень то у справі принцип змагальності адміністративного судочинства слід застосовувати виходячи із положень частини 1 статті 77 КАС України, за змістом якої кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивач не довів обставини про наявність достатніх законних підстав для визнання протиправними та не чинними положення Перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області щодо включення територіальної громади Пістинської сільської ради у складі с. Пістинь до Косівської об`єднаної територіальної громади з центром в м. Косів, визнання протиправною бездіяльності щодо підготовки відповідної пропозиції про внесення змін до Перспективного плану та зобов`язання підготувати і подати до Кабінету Міністрів України пропозицію про внесення змін до Перспективного плану щодо створення Пістинської сільської об`єднаної територіальної громади з центром в с. Пістинь,
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
За такого правового врегулювання та обставин справи, суд вважає, що відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України, з урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) та неупереджено.
Враховуючи вищенаведене, суд робить висновок про не обґрунтованість адміністративного позову в цілому, а позовні вимоги такими, що не підлягають до задоволення.
З приводу розподілу судових витрат суд зазначає, що позивач за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру сплачено судовий збір в загальному розмірі 2 102,00 гривень, на підтвердження чого в матеріалах справи міститься платіжне доручення від 04.08.2020 за №54 на суму 2 102,00 гривень (а.с.1).
Зважаючи на висновок суду про необґрунтованість адміністративного позову в силу вимог статті 139 КАС України не підлягають стягненню із відповідача суб`єкта владних повноважень судового збору.
Учасниками справи не подано до суду будь-яких доказів про понесені ними інші судові витрати при розгляду даної справи, відтак у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу таких витрат.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
позивач: - Пістинська сільська рада (ідентифікаційний код юридичної особи 04354367, с. Пістинь, Косівський район, Івано-Франківська область, 78633);
відповідач - Івано-Франківська обласна державна адміністрація (ідентифікаційний код юридичної особи 20567921, вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76000).
Суддя Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2020 |
Оприлюднено | 27.10.2020 |
Номер документу | 92410053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні