ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 140/5383/20 пров. № А/857/8582/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Хобор Р.Б.,
суддів Затолочного В. С., Сеника Р.П.
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 15 червня 2020 року, ухвалене суддею Костюкевич С.Ф. у м. Луцьку за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) у справі № 140/5383/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Західноукраїнська бізнес-ліга" до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з позовом до суду, у якому просив суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач-1), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 27.12.2019 №1421308/36699181, від 27.12.2019 №1421313/36699181, від 27.12.2019 №1421306/36699181, від 27.12.2019 №21421309/36699181, від 27.12.2019 №1421315/36699181, від 27.12.2019 №1421312/36699181, від 27.12.2019 №1421335/36699181, від 27.12.2019 №1421314/36699181, від 27.12.2019 №1421311/36699181, від 27.12.2019 №1421307/36699181, від 27.12.2019 №1421310/36699181, від 27.12.2019 №1421337/36699181;
- зобов`язати Державну податкову службу України (далі - ДПС, відповідач-2) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №16 від 18.11.2019 , №17 від 19.11.2019 , №20 від 20.11.2019 , №21 від 22.11.2019 , №22 від 25.11.2019 , №23 від 26.11.2019 , №24 від 26.11.2019 , №26 від 27.11.2019 , №27 від 27.11.2019 , №28 від 28.11.2019 , №29 від 29.11.2019 , №35 від 30.11.2019.
Позовні вимоги мотивовано тим, що позивачем, при здійсненні господарських операцій з поставки товару, у відповідності до договорів поставки, складено податкові накладні, які були надіслані для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних (далі також - ЄРПН). Однак, відповідно до квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . За результатами опрацювання запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивач зазначив, що надав всі необхідні документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій та надав контролюючому органу відповідні пояснення та доповнення до них. Проте, податковий орган прийняв оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
Вважає, що в оскаржуваних рішеннях не зазначено, якими мотивами керувався податковий орган, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних. Зазначає, що відповідачем порушено вимоги підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки в квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку вказано на підставі якого саме критерію оцінки ступеня ризиків було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних, проте, не зазначено, які саме копії документів (за вичерпним переліком) пропонується надати позивачу, які були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 15 червня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.12.2019 року №1421308/36699181, від 27.12.2019 року №1421313/36699181, від 27.12.2019 року №1421306/36699181, від 27.12.2019 року №21421309/36699181, від 27.12.2019 року №1421315/36699181, від 27.12.2019 року №1421312/36699181, від 27.12.2019 року №1421335/36699181, від 27.12.2019 року №1421314/36699181, від 27.12.2019 року №1421311/36699181, від 27.12.2019 року №1421307/36699181, від 27.12.2019 року №1421310/36699181, від 27.12.2019 року №1421337/36699181.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «Західноукраїнська Бізнес-Ліга» податкові накладні №16 від 18.11.2019 року, №17 від 19.11.2019 року, №20 від 20.11.2019 року, №21 від 22.11.2019 року, №22 від 25.11.2019 року, №23 від 26.11.2019 року, №24 від 26.11.2019 року, №26 від 27.11.2019 року, №27 від 27.11.2019 року, №28 від 28.11.2019 року, №29 від 29.11.2019 року, №35 від 30.11.2019 року.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Західноукраїнська Бізнес-Ліга» судовий збір у розмірі 12 612 грн.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Західноукраїнська Бізнес-Ліга» судовий збір у розмірі 12 612 грн.
Не погодившись із цим рішенням суду, його оскаржило Головне управління ДПС Волинській області, який просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач-1 зазначає те, що суд першої інстанції при прийнятті рішення порушив норми матеріального та процесуального права. Зокрема апелянт стверджує, що ДПС та ГУ ДПС у Волинській області діяли, виключно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Звертає увагу, що проведення неповної оплати за поставлений позивачем товар на день формування податкових накладних свідчить про не підтвердження господарської операції та є підставою для відмови в реєстрації податкової накладної. Заперечує висновок суду першої інстанції, що комісія нібито прийняла оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкових накладних без зазначення мотивів неврахування поданих позивачем документів та в рішенні комісії не зазначено, які саме документи було враховано, а які ні, вказуючи, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних містили застереження, що позивачем не надано розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Вважає безпідставним посилання суду першої інстанції на те, що зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом ДФС, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, оскільки позивач не оскаржував порядок їх прийняття/затвердження. Також вказує на передчасність позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, за неможливості встановлення реєстраційної суми на електронному рахунку позивача в системі електронного адміністрування ПДВ на момент прийняття рішення судом в даній справі. Відтак вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.
Суд першої інстанції встановив те, що ТзОВ «Західноукраїнська Бізнес-Ліга» виписано податкові накладні №16 від 18.11.2019 на загальну суму 86 292,00 грн, №17 від 19.11.2019 на загальну суму 74 786,40 грн, №20 від 20.11.2019 на загальну суму 74 786,40 грн, №21 від 22.11.2019 на загальну суму 74 786,40 грн, №22 від 25.11.2019 на загальну суму 86 292,00 грн, №23 від 26.11.2019 на загальну суму 83 754,00 грн, №28 від 28.11.2019 на загальну суму 70 387,20 грн (взаємовідносини з ТзОВ «МАГНЕТІК-ГРУП» ), №24 від 26.11.2019 на загальну суму 5 400,00 грн (взаємовідносини з ТзОВ «Волинське багатопрофільне підприємство» ), №26 від 27.11.2019 на загальну суму 5 100,00 грн (взаємовідносини з ТзОВ «ВІО ПРОДУКТ» ), №27 від 27.11.2019 на загальну суму 35 700,84 грн, №29 від 29.11.2019 на загальну суму 83 301,96 грн (взаємовідносини з ТзОВ «ДАРЛІСАД» ), №35 від 30.11.2019 на загальну суму 1950,00 грн (взаємовідносини з ТзОВ «ТАЙМ-ІНВЕСТ» ), які надіслано до ДПС для реєстрації в ЄРПН.
Відповідно до квитанцій, реєстрація зазначених податкових накладних була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв`язку із тим, що вказані податкові накладні відповідають вимогам підпункту 1.6. пункту 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» .
Квитанціями запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування (далі також - ПН/РК) в ЄРПН.
Для підтвердження реєстрації податкових накладних ТзОВ «Західноукраїнська бізнес-ліга» надано контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, а також ряд документів.
Комісія Головного управління ДФС у Волинській області 27.12.2019 прийняла рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №1421308/36699181, №1421313/36699181, №1421306/36699181, №21421309/36699181, №1421315/36699181, №1421312/36699181, №1421335/36699181, №1421314/36699181, №1421311/36699181, №1421307/36699181, №1421310/36699181, №1421337/36699181.
Приймаючи рішення у цій справі, суд першої інстанції виходив з того, що у позивача були наявні документи, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Такі документи підтверджували реальність здійснення господарських операцій за поданими податковими накладними, складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації ПН в ЄРПН.
Разом з тим, суд першої інстанції визнав, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості з огляду на неконкретність вимог контролюючого органу про надання документів, та не встановив обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Апеляційний суд погоджується із такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступні обставини.
Згідно з підпунктом а пункту 185.1. статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з пунктом 74.3. статті 74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200.1.3 і 200 1.9 статті 200.1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).
Згідно з пунктами 12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 15 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Судом встановлено, що ТзОВ «Західноукраїнська Бізнес-Ліга» було складено податкові накладні:
- №16 від 18.11.2019 на загальну суму 86 292,00 грн з податком на додану вартість (ПДВ) та направлено 02.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 03.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 18.11.2019 №16 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №17 від 19.11.2019 на загальну суму 74 786,40 грн з податком на додану вартість та направлено 02.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 03.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 19.11.2019 №17 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №20 від 20.11.2019 на загальну суму 74 786,40 грн з ПДВ та направлено 05.12.019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 06.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 20.11.2019 №20 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №21 від 22.11 2019 на загальну суму 74 786,40 грн з ПДВ та направлено 13.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 13.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 22.11.2019 №21 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №22 від 25.11.2019 на загальну суму 86 292,00 грн з ПДВ та направлено 13.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 13.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 15.11.2019 №22 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №23 від 26.11.2019 на загальну суму 83 754,00 грн з ПДВ та направлено 13.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 13.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 26.11.2019 №23 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №24 від 26.11.2019 на загальну суму 5 400,00 грн з ПДВ та направлено 13.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 13.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 26.11.2019 №24 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН;
- №26 від 27.11.2019 на загальну суму 5 100,00 грн з ПДВ та направлено 09.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 09.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 27.11.2019 №26 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №27 від 27.11.2019 на загальну суму 35 700,84 грн з ПДВ та направлено 13.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 02.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 27.11.2019 №27 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №28 від 28.11.2019 на загальну суму 70 387,20 грн з ПДВ та направлено 13.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 13.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 28.11.2019 №28 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №29 від 29.11.2019 на загальну суму 83 301,96 грн з ПДВ та направлено 13.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 13.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 29.11.2019 №29 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- №35 від 30.11.2019 на загальну суму 1950 ,00 грн з ПДВ та направлено 09.12.2019 для реєстрації в ЄРПН. Згідно квитанції, яка з`явилася в електронному кабінеті 09.12.2019, вказану податкову накладну було прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 30.11.2019 №35 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам лп.1.6. п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН.
Відповідно до вимог пункту 10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, ДФС визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та погоджені Міністерством фінансів України згідно з листом від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111. Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019. (далі - лист ДФС).
Пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку та здійснення операцій від 07.08.2019 року визначено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній / розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Тобто, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від визначення фіскальним органом конкретного переліку документів, який пов`язаний з видом критерію ризиковості платника податку.
Зі змісту квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних 16 від 18.11.2019, №17 від 19.11.2019, №20 від 20.11.2019, №21 від 22.11.2019, №22 від 25.11.2019, №23 від 26.11.2019, №24 від 26.11.2019, №26 від 27.11.2019, №27 від 27.11.2019, №28 від 28.11.2019, №29 від 29.11.2019, №35 від 30.11.2019 слідує, що контролюючий орган запропонував платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Проте, контролюючий орган на виконання пункту 13 Порядку № 117 не вказав конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений пунктом 14 вказаного Порядку, які є необхідними для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Також не вказав, якому конкретно з вищенаведених критеріїв, пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку та здійснення операцій відповідає платник.
Згідно з пунктом 18 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Суд першої інстанції вірно звернув увагу, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Таким чином, зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом ДФС, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, а відтак, є неправомірним.
Аналогічні правові висновки Верховного Суду викладено у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18, від 21.05.2019 у справі № 815/2791/18, від 09.07.2019 у справі №140/2093/18, 30.07.2019 у справі №320/6312/18, 20.11.2019 у справі №560/279/19.
Відповідно до пунктів 20, 21, 27 Порядку № 117 зазначені комісії приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Водночас, відповідно до пропозиції надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН позивач надіслав пояснення та документи на підтвердження реальності господарської діяльності з його контрагентами, які на думку позивача, є достатніми.
В оскаржуваних рішеннях відповідач вказав ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21 Порядку № 117).
Однак, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що не можуть вважатись слушними твердження податкового органу про ненадання платником податків певних документів з тих підстав, що такі документи при надісланні повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, не витребовувались податковим органом.
Крім того, судом встановлено, що на виконання вимог пунктів 14, 15 Порядку № 117, позивач на підтвердження реальності здійснення господарських операцій по ПН/РК надав контролюючому органу документи щодо здійснення господарських операцій за вказаними податковими накладними, зокрема:
- 21.12.2019 для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №16 від 18.11.2019 було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №2 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000279 від 18 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р0141 від 18 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019, копію договору поставки №01- 07/19-08 від 01 липня 2019 року, копію договору поставки №01/02/19 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000209 від 18 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН-126 від 18 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної № РН-0000209 від 18 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №233 від 03 грудня 2019 року, копію платіжного доручення №227 від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №217 від 22 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №16;
- 21.12.2019 для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №17 від 19 листопада 2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №1 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000280 від 19 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р0142 від 19 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019, копію договору поставки №01- 07/19-08 від 01 липня 2019 року, копію договору поставки №01/02/19 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000210 від 19 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН-127 від 19 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної № РН-0000210 від 19 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №233 від 03 грудня 2019 року, копію платіжного доручення №227 від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №217 від 22 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №17;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №20 від 20.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №3 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000281 від 20 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р0143 від 20 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019, копію договору поставки №01- 07/19-08 від 01 липня 2019 року, копію договору поставки №01/02/19 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000211 від 20 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН-128 від 20 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної №РН-0000211 від 20 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №233 від 03 грудня 2019 року, копію платіжного доручення №227 від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №217 від 22 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №20;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №21 від 22.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №4 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000282 від 22 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р0144 від 22 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019, копію договору поставки №01- 07/19-08 від 01 липня 2019 року, копію договору поставки №01/02/19 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000213 від 22 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН-129 від 22 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної № РН-0000213 від 22 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №233 від 03 грудня 2019 року, копію платіжного доручення №227 від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №217 від 22 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №21;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №22 від 25.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №5 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000283 від 25 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р0145 від 25 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019, копію договору поставки №01- 07/19-08 від 01 липня 2019 року, копію договору поставки №01/02/19 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000214 від 25 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН-130 від 25 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної № РН-0000214 від 25 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №233 від 03 грудня 2019 року, копію платіжного доручення №227 від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №217 від 22 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №22;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №23 від 26.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №6 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000284 від 26 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р0147 від 26 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019, копію договору поставки №01- 07/19-08 від 01 липня 2019 року, копію договору поставки №01/02/19 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000216 від 26 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН-131 від 26 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної №РН-0000216 від 26 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №233 від 03 грудня 2019 року, копію платіжного доручення №227 від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №217 від 22 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів,було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №23;
- 23.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №24 від 26.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №2 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію рахунку-фактури б/н від 01 листопада 2019 року, копію договору оренди приміщення від 01 січня 2019року, копію акту №ОУ-0000180 здачі-прийняття робіт (надання послуг), копію платіжного доручення №250 від 26 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 23 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №24;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №26 від 27 листопада 2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №10 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000289 від 27 листопада 2019 року, копію договору поставки №26/11/2019 від 26 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №8 від27 грудня 2019 року, копію договору поставки №01/0219 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000217 від 27 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000132 від 27 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної №РН-0000217 від 27 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №26;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №27 від 27.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено N28 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію рахунку-фактури №СФ-0000215 від 25 листопада 2019 року, копію договору поставки №04/11/2019 від 04 листопада 2019 року, копію договору поставки N201/02/2019 від 01 лютого 2019 року, копію платіжного доручення N21455 від 27 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №22 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №27;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №28 від 28.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №7 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію прибуткової накладної №ПН-0000285 від 28 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р0148 від 28 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019, копію договору поставки №01- 07/19-08 від 01 липня 2019 року, копію договору поставки №01/02/19 від 01 лютого 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000218 від 28 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН- 0000133 від 28 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної №РН-0000218 від 28 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №233 від 03 грудня 2019 року, копію платіжного доручення №227 від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №217 від 22 листопада 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №28;
- 21.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №29 від 29.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №9 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію рахунку-фактури №СФ-0000215 від 25 листопада 2019 року, копію договору поставки №04/11/2019 від 04 листопада 2019 року, копію договору поставки №01/02/2019 від 01 лютого 2019 року, копію прибуткової накладної №ПН-0000286 від 29 листопада 2019 року, копію товарно-транспортної накладної №Р014б від 29 листопада 2019 року, копію платіжного доручення №1507 від 13 грудня 2019 року, копію видаткової накладної №РН-0000215 від 29 листопада 2019 року, копію видаткової накладної №РН- 0000134 від 29 листопада 2019 року, копію сертифікату відповідності до накладної № РН-0000215 від 29 листопада 2019 року, копію акту звірки взаєморозрахунків станом на 31.12.2019. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів, було отримано квитанцію №2 від 21 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №29;
- 23.12.2019 року для підтвердження реальності господарських операцій за податковою накладною №35 від 30.11.2019 року було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №1 та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: копію договору оренди нежитлового приміщення №02-4/01/19 від 02 січня 2019 року, копію акту №ОУ-0000183 здачі- прийняття робіт (надання послуг), копію платіжного доручення №4146 від 28 грудня 2019 року. На підтвердження отримання ГУ ДПС у Волинській області вищевказаних документів,було отримано квитанцію №2 від 23 грудня 2019 року.
Таким чином, необхідно погодитись з висновком суду першої інстанції, що позивачем було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №35.
Необхідно зауважити, що подані позивачем для реєстрації податкових накладних документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, та підтверджують факт здійснення господарської операції.
Суд апеляційної інстанції з урахуванням встановлених у цій справі обставин приходить до переконання, що комісія ГУ ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації, не зважаючи на надіслані позивачем документи, прийняла оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних без зазначення мотивів неврахування поданих позивачем документів, тобто необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, а відтак апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції і вважає, що оскаржені рішення про відмову в реєстрації податкових накладних необхідно скасувати.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №16 від 18.11.2019, №17 від 19.11.2019, №20 від 20.11.2019, №21 від 22.11.2019, №22 від 25.11.2019, №23 від 26.11.2019, №24 від 26.11.2019, №26 від 27.11.2019, №27 від 27.11.2019, №28 від 28.11.2019, №29 від 29.11.2019, №35 від 30.11.2019, то необхідно зазначити, що відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкових накладних від 27.12.2019 №1421308/36699181, від 27.12.2019 №1421313/36699181, від 27.12.2019 №1421306/36699181, від 27.12.2019 №21421309/36699181, від 27.12.2019 №1421315/36699181, від 27.12.2019 №1421312/36699181, від 27.12.2019 №1421335/36699181, від 27.12.2019 №1421314/36699181, від 27.12.2019 №1421311/36699181, від 27.12.2019 №1421307/36699181, від 27.12.2019 №1421310/36699181, від 27.12.2019 №1421337/36699181 підлягають скасуванню, то з урахуванням положень пунктів 2, 10 часини 2 статті 245 КАС України суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позову щодо зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН подані ТзОВ «Західноукраїнська Бізнес-Ліга» податкові накладні №16 від 18.11.2019, №17 від 19.11.2019, №20 від 20.11.2019, №21 від 22.11.2019, №22 від 25.11.2019, №23 від 26.11.2019, №24 від 26.11.2019, №26 від 27.11.2019, №27 від 27.11.2019, №28 від 28.11.2019, №29 від 29.11.2019, №35 від 30.11.2019.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд в постанові від 21 травня 2019 в справі № 620/3556/18 та від 18 червня 2019 у справі № 0740/804/18.
Щодо доводів апеляційної скарги про неможливість встановлення реєстраційної суми на електронному рахунку позивача в системі електронного адміністрування ПДВ на момент прийняття рішення судом в даній справі, то такі відхиляються з урахуванням того, що перевірка таких сум законодавцем не ставиться як умова для реєстрації на підставі рішення суду податкових накладних, реєстрація яких була зупинена. Крім того, перевірка наявності суми ПДВ відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України здійснюється після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі, тоді як у квитанціях невідповідність реєстраційної суми на електронному рахунку позивача сумі, зазначеній у відповідних податкових накладних, не встановлено.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, апеляційний суд приходить до переконання в тому, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги безпідставними та такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції - без змін.
Судові витрати новому розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 15 червня 2020 року у справі № 140/5383/20 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, за наявності яких постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Р. Б. Хобор судді В. С. Затолочний Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 26.10.2020 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2020 |
Оприлюднено | 27.10.2020 |
Номер документу | 92412909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні