Рішення
від 27.10.2020 по справі 905/1139/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27.10.2020 Справа № 905/1139/20

Господарський суд Донецької області у складі судді Хабарової М.В. , розглянувши матеріали справи

за позовом Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства доТовариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд простягнення 190 767,28 грн Без повідомлення (виклику) учасників справи

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Комунальне підприємство Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства звернулось до Господарського суду Донецької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд про стягнення плати за скид понаднормативних стоків у розмірі 190767,28 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що на підставі укладеного між сторонами договору №6824 надання послуг водопостачання, водовідведення від 25.04.2017 представниками заявника проводились відбори проб стічних вод, внаслідок чого були виявлені перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. У зв`язку з чим, відповідно до Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя , затверджених Рішенням виконавчого комітету Маріупольської міської ради №465 від 22.10.2018 позивачем нараховано відповідачу плату за скид понаднормативних забруднень у стічні води у загальному розмірі 190767,28 грн, яку позивач просить стягнути з відповідача.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 23.06.2020 на підставі ст. 174 Господарського процесуального кодексу України позовну заяву Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства до Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд про стягнення 190767,28 грн залишено без руху.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 13.07.2020 у справі №905/1139/20 після усунення позивачем недоліків позовної заяви, які стали підставою для її залишення без руху, за вказаною позовною заявою відкрито провадження у справі №905/1139/20, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Судом враховано, що постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 на всій території України з 12.03.2020 встановлено карантин, строк якого неодноразово продовжувався.

При цьому, суд зазначає, що 02.04.2020 набрав чинності Закон України від 30.03.2020 №540-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019) , яким внесено зміни до Господарського процесуального кодексу України, а саме розділ X Прикінцеві положення доповнено пунктом 4: під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.

Судом при винесенні ухвали про відкриття провадження у справі від 13.07.2020 було враховано вказані законодавчі зміни та в п. 3 резолютивної частини встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позов - протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали, але не менше, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та для подання заперечень на відповідь на відзив (якщо така буде подана) - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив, але не менше, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

17.07.2020 набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18.06.2020 №731-IX, ч. 2 Розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення якого передбачено наступне:

Процесуальні строки, які були продовжені, зокрема, відповідно до пункту 4 розділу Х Прикінцеві положення Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням короно вірусної хвороби (COVID-19) №540-ІХ від 30.03.2020, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом.

Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.

Ухвала суду про відкриття провадження у справі від 13.07.2020 отримана відповідачем 06.08.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №6102252339786.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, станом на 27.10.2020 відповідач не реалізував своє право на подання відзиву, будь-яких заяв чи клопотання як по суті справи, так і з приводу процесуальних питань від відповідача не надходило.

Враховуючи достатність часу, наданого сторонам для подачі доказів в обґрунтування своїх позицій у справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарським судом, в межах наданих йому повноважень, сторонам створені усі належні умови для надання доказів.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За приписами ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.

Оскільки клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило, у відповідності до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, Господарський суд Донецької області

В С Т А Н О В И В :

25.04.2017 між Комунальним підприємством Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства (позивач, виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Євростройгранд (відповідач, абонент) підписано договір №6824 надання послуг централізованого водопостачання, водовідведення (далі - Договір).

Відповідно до п. 1.1 Договору виконавець бере на себе зобов`язання забезпечувати надання на об`єкти абонента послуги централізованого водопостачання, водовідведення (забезпечення холодною водою, приймання стічних вод) (далі - послуги водопостачання, водовідведення), що відповідають встановленим нормам якості, в межах допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах.

(Код ДК 021-2015 (CPV) 65110000-7- Розподіл води ; код ДК 016-2010:36.00 послуги щодо обробляння та постачання води).

(Код ДК 021-2015 (CPV) 90400000-1- Послуги у сфері водовідведення ; код ДК 016-2010:37.00 послуги каналізаційні).

Згідно з п. 1.3 Договору користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення допускається лише на підставі договору між виконавцем та абонентом за обов`язкового взаємного виконання умов договору, а також суворого додержання Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України , затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190 (далі - Правила користування), Правил прийому стічних вод підприємств у систему міської каналізації м. Маріуполя , затверджених рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 18.02.2004 №48 (далі - Правила прийому стічних вод), а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг з водопостачання та водовідведення.

Пунктом 3.1 Договору передбачено, що надання послуги централізованого водовідведення здійснюється шляхом приймання стічних вод, що надходять з мереж водовідведення абонента через окремі випуски водовідведення з обов`язковим улаштуванням контрольних колодязів в місці підключення до мереж водовідведення виконавця. Контрольні колодязі будуються, обладнуються та експлуатуються абонентом. Колодязі, встановлені на мережах водовідведення, що належать споживачам, мають бути завжди доступні для огляду, вільні від завалів ґрунтом, будівельним сміттям тощо. Забороняється залишати колодязі з нещільно причиненими, розбитими або зсунутими з нього люками, забороняються отвори в стінках колодязів. Взимку споживачі зобов`язані очищати ляди колодязів від снігу та льоду. Місце розташування колодязів має бути позначене спеціальними табличками із зазначенням відстані до колодязя у метрах. У разі пропажі або поломки ляд колодязів, споживачі повинні придбати нові. Межа балансової належності з водовідведення визначається у Акті розділу балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж (зі схемою водопровідних та каналізаційних мереж), який є додатком до Договору.

Сторони домовились, що під терміном стічні води у відповідних відмінках за текстом слід розуміти як стічні води з холодного та гарячого водопостачання, а також усі інші стічні води, які утворилися внаслідок діяльності абонента після використання води із будь-якої системи водопостачання, а також талі, ливневі, ґрунтові, поверхневі та дощові води, які поступають з території об`єктів абонента у каналізаційну мережу виконавця (п. 3.2 Договору).

Відповідно до п. 3.3 Договору показники допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах абонента, які поступають у мережі водовідведення виконавця, не повинні перевищувати показники якості стічних вод встановлені у додатку № 1 Правил прийому стічних вод) Крім тих, які вказані в цьому додатку абоненту суворо забороняється скидати у мережі водовідведення виконавця стічні води, які визначені згідно Правил прийому стічних вод та іншими нормативними актами.

За умовами п. 3.4 Договору кількість стічних вод, що надходять до мереж водовідведення виконавця, визначається за кількістю води, що надходить з мереж водопостачання та з інших джерел з урахуванням умов договору.

У п. 3.7 Договору сторонами встановлено, що здійснення відбору проб стічних вод з контрольних колодязів абонента виконується у присутності його відповідального представника (згідно з наказом, який є Додатком до Договору) уповноваженими представниками виконавця. Абонент (представник абонента) повинен сприяти представникові виконавця у здійснені відбору стічних вод а також підписати акт. Відбір проб стічних вод здійснюється відповідно до Правил прийому стічних вод.

Згідно з п. 4.3 Договору у разі перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах абонента, розрахунок за надані послуги здійснюється відповідно до Правил прийому стічних вод.

Відповідальність сторін визначається відповідно до умов договору, Правил користування, Правил прийому стічних вод, а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення (п. 5.1 Договору).

Договір вступає в силу з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2017 року і вважається щорічно продовженим строком на один рік на тих самих умовах, якщо за місяць до закінчення дії договору не буде отримано заяви однієї зі сторін про відмову від даного договору або перегляду його умов. У разі перегляду цього договору він діє на цих умовах до підписання сторонами нового договору та узгодження розбіжностей (п. 8.1 Договору).

Як вбачається з матеріалів справи, ані позивачем, ані відповідачем доказів припинення дії Договору не надано.

Оскільки в матеріалах справи відсутні заяви про припинення Договору, суд приходить до висновку, що строк дії Договору неодноразово було пролонговано на наступний рік і на тих самих умовах, які були ним передбачені.

Наказом №25 від 17.10.2018, який є Додатком №10.6 до Договору назначено уповноважених осіб, представляти підприємство при відборі проб, підписувати акти відбору проб та результати аналізів стічних вод, а саме: Нагорного Василя Володимировича - директор, ОСОБА_1 - слюсар (монтажник СТС), ОСОБА_2 - слюсар (монтажник СТС).

21.12.2018 між позивачем та відповідачем підписано Додаткову угоду №1 до Договору, якою внесено зміни до п. 1.3 та п. 3.3 Договору та викладено їх в наступній редакції:

1.3. Користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення допускається лише на підставі договору між Виконавцем та Абонентом за обов`язкового взаємного виконання умов договору, а також суворого додержання Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України , затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008р. №190 (далі - Правила користування), Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя , затверджених рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 22.10.2018 року №465 (далі - Правила прийому стічних вод), а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг з водопостачання та водовідведення .

п. 3.3. Показники допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах Абонента, які поступають у мережі водовідведення Виконавця, не повинні перевищувати показники якості стічних вод встановлені у Правилах прийому стічних вод .

19.12.2018 позивачем був зроблений разовий відбір проб стічних вод з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 19.12.2018 встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: залізу (загальне) (при нормі 0,7 мг/дм 3 показники 2,56 мг/дм 3 ), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм 3 показники 4,05 мг/дм 3 ).

Листом №5495/7 від 27.12.2018 позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 19.12.2018 на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа було додано: акт відбору проб від 19.12.2018, результати аналізу стічних вод від 19.12.2018 (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 28.12.2018 рекомендованим листом з повідомленням та передано сервером mvk.org.ua на електронну адресу.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 18.01.2019 на суму 14560,00 грн. Вказаний розрахунок було отримано 25.01.2019 нарочно представником відповідача, про що свідчить підпис останнього на розрахунку.

18.01.2019 позивачем був зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 18.01.2019 встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: фосфату (РО 4 3+ )(при нормі 3,6 мг/дм 3 показники 8,30 мг/дм 3 ), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм 3 показники 2,69 мг/дм 3 ), азоту амонійному (при нормі 14,1 мг/дм 3 показники 30,84 мг/дм 3 ).

Листом №1/22 від 25.01.2019 позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 18.01.2019 на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа було додано: акт відбору проб від 18.01.2019, результати аналізу стічних вод від 18.01.2019 (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 25.01.2019 рекомендованим листом з повідомленням та передано сервером mvk.org.ua на електронну адресу.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 21.02.2019 на суму 7423,87 грн. Вказаний розрахунок було отримано 28.02.2019 нарочно представником відповідача, про що свідчить підпис останнього на розрахунку.

17.04.2019 позивачем був зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 17.04.2019 встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: азоту амонійному (при нормі 14,1 мг/дм 3 показники 25,23 мг/дм 3 ), фосфату (РО 4 3+ )(при нормі 3,6 мг/дм 3 показники 6,06 мг/дм 3 ), сульфату (при нормі 1492,1 мг/дм 3 показники 1722,13 мг/дм 3 ), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм 3 показники 4,28 мг/дм 3 ).

Листом №1169/30 від 23.04.2019 позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 17.04.2019 на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа було додано: акт відбору проб від 17.04.2019, результати аналізу стічних вод від 17.04.2019 (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 23.04.2019, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500036153345. Крім того, зазначений лист було передано сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 17.05.2019 на суму 26585,17 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-220/Ш від 17.05.2019 було надіслано на адресу відповідача 24.05.2019, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500039655180.

16.07.2019 позивачем був зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень. Представник позивача вказаний акт підписав із зауваженнями зазначивши про те, що контрольний колодязь не промаркований.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 16.07.2019 встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: ХСК (при нормі 500 мгО 2 /дм 3 показники 935 мгО 2 /дм 3 ), фосфату (РО 4 3+ )(при нормі 3,6 мг/дм 3 показники 20,20 мг/дм 3 ), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм 3 показники 1,39 мг/дм 3 ), азоту амонійному (при нормі 14,1 мг/дм 3 показники 138,51 мг/дм 3 ).

Листом №2565/33 від 22.07.2019 позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 16.07.2019 на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа було додано: акт відбору проб від 16.07.2019, результати аналізу стічних вод від 16.07.2019 (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 22.07.2019, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500046472830. Крім того, означений лист було передано 23.07.2019 сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 26.07.2019 на суму 72051,29 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-222/Ш від 26.07.2019 було надіслано на адресу відповідача 02.08.2019, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500047981371.

25.10.2019 позивачем був зроблений відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача без присутності уповноважених представників відповідача, згідно наказу №25 від 17.10.2018, про що представниками позивача зазначено в акті, рапорті та складено акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод.

Листом №62.10-65295-6217.1 від 25.10.2019 позивач повідомив відповідача, що 25.10.2019 на об`єкт Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд розташований за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9 споживач відмовився виділити уповноваженого представника для відбору проб вод, а тому відповідно до п. 6.12 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Маріуполя , затверджених рішенням виконавчого комітету Маріупольської ради №465 від 22.10.2018 буде здійснено нарахування із застосовуванням коефіцієнту кратності Кк=2, за розрахунковий місяць в якому виявилось таке порушення. До вказаного листа було додано: копію наказу №25 від 17.10.2018 та акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод від 25.10.2019. Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 25.10.2019, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500060443397. Крім того, акт відбору проб стічних вод від 25.10.2019 було передано 25.10.2019 сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 21.11.2019 на суму 6043,44 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-226/Ш від 21.11.2019 було надіслано на адресу відповідача 27.11.2019, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500065902179.

21.01.2020 позивачем був зроблений відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача без присутності уповноважених представників відповідача, згідно наказу №25 від 17.10.2018, про що представниками позивача зазначено в акті, рапорті та складено акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод.

Листом №62.10-4006-62.17.1 від 21.01.2020 позивач повідомив відповідача, що 21.01.2020 на об`єкт Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд розташований за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, споживач відмовився виділити уповноваженого представника для відбору проб вод, а тому відповідно до п. 6.12 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Маріуполя , затверджених рішенням виконавчого комітету Маріупольської ради №465 від 22.10.2018 буде здійснено нарахування із застосовуванням коефіцієнту кратності Кк=2, за розрахунковий місяць в якому виявилось таке порушення. До вказаного листа було додано: копію наказу №25 від 17.10.2018 та акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод від 21.01.2020. Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 21.01.2020, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500075072085. Крім того, акт відбору проб стічних вод від 21.01.2020 було передано 21.01.2020 сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 22.01.2020 на суму 11111,76 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-228/Ш від 22.01.2020 було надіслано на адресу відповідача 28.01.2020, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500076337228.

19.02.2020 позивачем був зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень. Даний акт був складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд , розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 19.02.2020 встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: фосфату (РО 4 3+ )(при нормі 3,6 мг/дм 3 показники 8,59 мг/дм 3 ), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм 3 показники 13,03 мг/дм 3 ), ХСК (при нормі 500 мгО/дм 3 показники 736 мгО/дм 3 ).

Листом №69 від 25.02.2020 позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 19.02.2020 на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа було додано: акт відбору проб від 19.02.2020, результати аналізу стічних вод від 19.02.2020 (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 25.02.2020, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500081644791. Крім того, означений лист було передано 25.02.2020 сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 19.03.2020 на суму 69517,13 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-230/Ш від 19.03.2020 було надіслано на адресу відповідача 20.03.2020, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500086771422.

Як вбачається з матеріалів справи, суть спору полягає у стягнені з відповідача плати за скид понаднормових забруднень у стічні води у загальній сумі 190767,28 грн на підставі актів відбору проб стічних вод від 19.12.2018, 18.01.2019, 17.04.2019, 16.07.2019, 25.10.2019, 21.01.2020, 19.02.2020.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов`язком держави згідно з ст. 16 Конституції України.

Згідно з преамбулою Закону України Про охорону навколишнього природного середовища охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини - невід`ємна умова сталого економічного та соціального розвитку України. З цією метою Україна здійснює на своїй території екологічну політику, спрямовану на збереження безпечного для існування живої і неживої природи навколишнього середовища, захисту життя і здоров`я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.

Як зазначено у постанові Верховної Ради України №188/98-ВР від 05.03.1998 Про Основні напрямки державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки порушення норм якості води досягло рівнів, які ведуть до деградації водних екосистем, зниження продуктивності водойм. Для переважної більшості підприємств промисловості та комунального господарства скид забруднюючих речовин істотно перевищує встановлений рівень гранично допустимого скиду (далі - ГДС). Це призводить до забруднення водних об`єктів, порушення норм якості води.

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами. Згідно зі ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України та положень ст. 193 Господарського кодексу України, зобов`язання повинні виконуватись належним чином згідно умов договору та вимог діючого законодавства. Одностороння відмова від виконання зобов`язання або зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено законом або договором.

Згідно з положеннями ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

У відповідності зі ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Договірні правовідносини між сторонами регулюються Законом України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення , сферу дії якого визначено статтею 2 Закону.

Відповідно до ст. 2 вказаного Закону його дія поширюється на всі суб`єкти господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об`єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, а також на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води, станом джерел та систем питного водопостачання, а також споживачів питної води .

Як зазначалось вище, згідно з п. 1.3 Договору в редакції Додаткової угоди від 21.12.2018 користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення допускається лише на підставі договору між виконавцем та абонентом за обов`язкового взаємного виконання умов договору, а також суворого додержання Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України , затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190 (далі - Правила користування), Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя , затверджених рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 22.10.2018 №465 (далі - Правила прийому стічних вод), а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг з водопостачання та водовідведення.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України Про охорону навколишнього середовища екологічні нормативи розробляються і вводяться в дію центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, та іншими уповноваженими на те державними органами відповідно до законодавства України.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 44 Водного кодексу України встановлено, що водокористувачі зобов`язані дотримуватися встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Постановою Кабінету Міністерства України від 21.07.2005 №630 затверджено Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, які регулюють відносини між суб`єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг, і фізичною та юридичною особою, яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

У Правилах надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення визначено, що централізоване водовідведення - послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у відведенні стічних вод, яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових централізованих систем водовідведення.

Порядок користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення населених пунктів України визначається Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 за №936/15627, які є обов`язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності і підпорядкування та фізичних осіб - підприємців, що мають у власності, господарському віданні або оперативному управлінні об`єкти, системи водопостачання та водовідведення, які безпосередньо приєднані до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення і з якими виробником укладено договір на отримання питної води, скидання стічних вод.

Відповідно до п. 2.1 цих Правил договірні відносини щодо користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення здійснюються виключно на договірних засадах відповідно до Законів України Про питну воду та питне водопостачання та Про житлово-комунальні послуги , яким, згідно п.2.2, визначаються істотні умови договору між виробником та споживачем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення.

Пунктом 1.4 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190 визначено, що приймання стічних вод від підприємств, установ, організацій до системи централізованого водовідведення населених пунктів України здійснюється відповідно до Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду від 19.02.2002 №37, зареєстрованих у Мін`юсті 26.04.2002 за №403/6691, а також місцевих правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту.

21.05.2017 Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджені наказом Держбуду від 19.02.2002 №37, зареєстрованих у Мін`юсті 26.04.2002 за №403/6691 втратили чинність, внаслідок набрання чинності розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №166-р Про скасування деяких наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади .

02.02.2018 набрали чинності Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 №316 (далі - Привила).

Відповідно до п. 2 Правил, останні поширюються на суб`єктів господарювання, які надають послуги з централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічних вод) (далі - виробники), на юридичних осіб незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб - підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до систем централізованого водовідведення або безпосередньо у каналізаційні очисні споруди (далі - споживачі).

На підставі цих Правил виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначають ДК забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення. Місцеві правила приймання затверджуються органами місцевого самоврядування та є обов`язковими для виробників та споживачів (п. 4 Правил).

У ст. 13-1 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення вказується, що у населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше, впровадження централізованого водовідведення є обов`язковим. Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту встановлюють вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту. Місцеві правила розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ фізичних і юридичних осіб до затверджених місцевих правил. Місцеві правила включають: основні вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту підприємствами централізованого водовідведення; популяційний еквівалент населеного пункту; основні вимоги щодо скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення суб`єктами господарювання; вимоги щодо якості і режиму скидання стічних вод; визначення механізму контролю за скиданням стічних вод; розмір плати, що справляється із суб`єктів господарювання за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог щодо якості і режиму скидання стічних вод; визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи централізованого водовідведення відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог щодо скидання стічних вод; інші вимоги, передбачені законом. Місцеві правила не можуть передбачати обов`язок фізичних чи юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також надавати повноваження органам державної влади, органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам, підприємствам, установам, організаціям, утвореним такими органами, щодо видачі дозвільних документів.

За приписами ст. 32 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища державні стандарти в галузі охорони навколишнього природного середовища є обов`язковими для виконання і визначають поняття і терміни, режим використання й охорони природних ресурсів, методи контролю за станом навколишнього природного середовища, вимоги щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища, інші питання, пов`язані з охороною навколишнього природного середовища та використанням природних ресурсів. Екологічні стандарти розробляються і вводяться в дію в порядку, що встановлюється законодавством України.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Рішенням виконавчого комітету Маріупольської міської ради №465 від 22.10.2018 з метою встановлення вимог щодо приймання стічних вод м. Маріуполя, відповідно до статті 13-1 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення , Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 №316 Про затвердження Правил прийому стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, керуючись ст. ст. 30, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні затверджені Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м.Маріуполя (далі - Місцеві правила) та визначено таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 18.02.2004 №48 Про затвердження Правил приймання стічних вод, скидаємих у мережі міськканалізації м. Маріуполя .

Вказані Місцеві правила регулюють відносини сторін по даній справі та є чинними на час вирішення спору.

Пунктами 2.1.7, 2.1.8 Місцевих правил встановлено, що виробник контролює якість, кількість та режим скидання стічних вод споживача, здійснює раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений зі споживачами заздалегідь, відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидається.

Згідно з п. 2.2.2 Місцевих правил споживачі дотримуються установлених виробником кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках споживачів, вимагають від субспоживачів виконання вказаних положень цих Правил.

Відповідно до п. 4.1 Місцевих правил допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах споживачів, що скидаються до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя подані в таблиці 4.1.

Так, згідно Таблиці до Місцевих правил встановлено максимально допустимі значення показника (концентрація в пробі стічних вод споживача), а саме:

- завислі речовини - 300 мг/дм 3 ;

- БСК5 - 252 мгО 2 /дм 3 ;

- ХСК - 500 мгО 2 /дм 3 ;

- Азот амонійний - 14,1 мг/дм 3 ;

- Нітрати - 46,1 мг/дм 3 ;

- Фосфати (РО 4 3+ ) - 3,6 мг/дм 3 ;

- Нафтопродукти - 1,1 мг/дм 3 ;

- СПАР - 1,1 мг/дм 3 ;

- Залізо (загальне) - 0,7 мг/дм 3 ;

- Мідь - 0,26 мг/дм 3 ;

- Цинк - 0,73 мг/дм 3 ;

- Жири рослинні та тваринні - 30,0 мг/дм 3 ;

- Феноли - 0,03 мг/дм 3 ;

- Хлориди *) - 525,2 мг/дм 3 ;

- Сульфати *) - 1492,1 мг/дм 3 .

Пунктом 6.10 Місцевих правил передбачено, що з метою контролю якості стічних вод споживачів виробник здійснює відбір контрольних проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод споживачів виконується уповноваженим представником виробника, що фіксується в Акті відбору проб (додаток 7 до цих Правил), який підписують як представник виробника, так і представник споживача. У разі відмови представника споживача поставити свій підпис у Акті відбору проб, представник виробника зазначає про таку відмову від підпису в Акті відбору проб.

Відповідно до п. 7.3.1 Місцевих правил з метою контролю якості стічних вод споживачів виробник здійснює відбір контрольних проб, які можуть бути як разовими, так і усередненими в часі (КНД 211.1.0.009-94). Контрольні проби характеризують склад забруднень стічних вод споживача. Виявлені таким чином перевищення ДК забруднюючих речовин є підставою для нарахування плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод згідно з цими Правилами.

У п. 7.3.4 Місцевих правил встановлено, що відбір проб стічних вод споживачів виконують співробітники виробника в присутності представника споживача. Факт відбору фіксується в акті відбору проб (додаток 7 до цих Правил), який підписують як представник виробника так і представник споживача. Відбір проб для забезпечення контролю за скиданням стічних вод споживача здійснюється службами виробника без попередження споживача заздалегідь.

За умовами п. 7.3.5 Місцевих правил у разі неявки уповноваженого представника споживача, при його відмові підписати акт відбору проб, при зволіканні з допуском уповноваженого представника виробника на територію споживача (більше ніж 30 хвилин після його прибуття), створенні перешкод у відборі проб з боку представників споживача, представники виробника роблять відповідний запис в акті відбору проб, із зазначенням прізвища представника споживача (у разі його наявності), та повідомляють про ситуацію, що виникла диспетчеру виробника. Диспетчер в журналі вихідних телефонограм робить відповідний запис та вказує точний час отримання інформації і прізвище представника виробника. Лист-повідомлення щодо інциденту передається до споживача засобами поштового зв`язку та дублюються на електронну адресу споживача в той же день, в який стався цей інцидент.

Згідно з п. 6.13 Місцевих правил при відмові споживача виділити уповноваженого представника для відбору проб, що фіксується в акті за підписом представника виробника виставляється споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності К k = 2 за розрахунковий місяць, у якому було вчинене дане порушення.

У відповідності до п. 6.14 Місцевих правил у разі перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами, виробник у строк не більше 5 робочих днів з дати відбору контрольної проби (без врахування дня відбору) направляє споживачу засобами поштового зв`язку лист-повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах споживача за результатами хімічного аналізу та дублює його на електронну адресу споживача. У строк, що не перевищує шести місяців після визначення перевищення допустимих концентрацій виробник направляє споживачу розрахунок плати за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та відповідний рахунок.

Пунктом 7.3.20 Місцевих правил визначено, що у разі виявлення перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами виробник: у термін не більше 5 робочих днів з моменту відбору контрольної проби (день відбору не враховуються) направляє споживачу лист-повідомлення (засобами поштового зв`язку та дублює його на електронну адресу споживача за результатами хімічного аналізу; після визначення обсягів водовідведення споживача за розрахунковий період направляє споживачу рахунок плат за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та відповідний рахунок.

У відповідності з вказаними пунктами, позивач листами №5495/7 від 27.12.2018, №1/22 від 25.01.2019, №1169/30 від 23.04.2019, №2565/33 від 22.07.2019, №69 від 25.02.2020 повідомив відповідача про те, що в пробах стічних вод, відібраних на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Крім того, листами №62.10-65295-6217.1 від 25.10.2019, №62.10-4006-62.17.1 від 21.01.2020 позивач повідомив відповідача про неявку уповноважених представників споживача для відбору проб води 25.10.2019 та 21.01.2020 та про нарахування споживачу за понаднормативний скид забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності Кк=2. Про факт відсутності представників споживача при відборі проб води також свідчать відповідні записи в актах відбору проб від 25.10.2019 та 21.01.2020, акти про відсутність уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод від 25.10.2019 та від 21.01.2020, рапорти. Про факт відсутності представника відповідача при відборі проб води від 25.10.2019 та від 21.01.2020 також було повідомлено диспетчера виробника, про що свідчать копії відповідних телефонограм в журналах вихідних телефонограм які містяться в матеріалах справи.

Судом досліджено акти відбору проб стічних вод від 19.12.2018, 18.01.2019, 17.04.2019, 16.07.2019, 25.10.2019, 21.01.2020, 19.02.2020 та встановлено, що вказані акти відбору стічних вод відповідають вимогам Місцевих правил, а тому є належними і допустимими доказами у справі.

Як свідчать матеріали справи, акти відбору проб стічних вод від 19.12.2018, 18.01.2019, 17.04.2019, 16.07.2019, 19.02.2020 підписано представником відповідача без зауважень та заперечень. Акти відбору проб стічних вод від 25.10.2019 та від 21.01.2020 направлялись на поштову та електронну адресу відповідача, будь-яких зауважень та заперечень щодо їх складання відповідачем до суду не подано.

Судом також встановлено, що відразу після відбору проб, проби були доставлені на аналіз до Хіміко-бактеріологічної лабораторії контролю якості вод Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства , що підтверджується відомостями зазначеними в актах відбору проб стічних вод.

Згідно з п. 6.8 Місцевих правил для визначення вмісту забруднень у стічних водах споживачів використовуються дані лабораторії виробника, а в разі її відсутності, або відсутності у неї можливостей для проведення необхідних лабораторних досліджень - інших лабораторій, що проводять свою діяльність в цій галузі відповідно вимогам Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність .

При проведенні аналізу проб стічних вод, відібраних у споживачів, використовуються засоби вимірювальної техніки, повірені уповноваженими органами відповідно вимог статті 17 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність (п. 6.9 Місцевих правил).

Аналогічне положення закріплено у п. 4 та 5 Розділу VI Порядок контролю за скидом стічних вод до систем централізованого водовідведення Правил.

Відповідно до відомостей, які містяться на офіційному сайті Маріупольського водопостачання (веб-посилання: https://mvk.org.ua/index.php/o-predpriyatii/512-laboratoriji-kp-mariupolske-vuvkg-otrimali-sertifikati-viznachennya-vimiryuvalnikh-mozhlivostej ) Комунальне підприємство Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства отримало 26.12.2018 від Державного підприємства Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів Сертифікат визначення вимірювальних можливостей №ПТ-516/18, яким визнано вимірювальні можливість хімічної лабораторії контролю якості стічних вод. Вказаний сертифікат є чинний до 25.12.2020.

Відповідач доказів на підтвердження незгоди зі здійсненим аналізом проб стічних вод не надав. Також матеріали справи свідчать, що відповідачем не здійснювався паралельний аналіз відібраних проб.

В матеріалах справи містяться розрахунки плати за скид понаднормативних забруднень від 18.01.2019, від 21.02.2019, від 24.05.2019, від 26.07.2019, від 21.11.2019, від 22.01.2020, від 19.03.2020 проведені відповідно до п.п. 6.12, 8.3, 8.13 Місцевих правил.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було нарочно отримано розрахунки плати за скид понаднормативних забруднень від 18.01.2019 та від 21.02.2019, а інші розрахунки плати за скид понаднормативних забруднень та відповідні рахунки були направлені позивачем відповідачу на адресу останнього.

Згідно розрахунку позивача станом на 01.06.2020 у відповідача наявна заборгованість перед позивачем по оплаті за скид понаднормових забруднень у розмірі 190767,28 грн.

Судом перевірено здійснений позивачем розрахунок щодо нарахування відповідачу плати за скид понаднормативних забруднень та визнано його вірним та таким, що відповідає вищезазначеним нормам законодавства.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, позивачем доведений, а відповідачем не спростований факт перевищення максимально допустимих значень показників стічних вод споживача.

За приписами ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст. 14 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідачем належними та допустимими доказами в розумінні ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України обставин, повідомлених позивачем, не спростовано, доказів погашення заборгованості в добровільному порядку не надано.

Враховуючи викладене, вимоги позивача про стягнення з відповідача плати за скид понаднормативних стоків у розмірі 190767,28 грн є обґрунтованими, документально підтвердженими та такими, що підлягають задоволенню.

У зв`язку із задоволенням позову, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача та підлягає стягненню на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-80, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Євростройгранд (87501, Донецька обл., м. Маріуполь, Приморський бульвар, 9, ідентифікаційний код 40254830) на користь Комунального підприємства Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства (87555, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Соборна, 7, ідентифікаційний код 03361508) плату за скид понаднормативних стоків у розмірі 190767 (сто дев`яносто тисяч сімсот шістдесят сім) грн 28 коп. та судовий збір у розмірі 2861 (дві тисячі вісімсот шістдесят одна) грн 51 коп.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України з урахуванням положень п. 4 розділу Х Прикінцеві положення та п.п.17.5 п.17 Розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Суддя М.В. Хабарова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено27.10.2020
Номер документу92438486
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1139/20

Постанова від 27.10.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Радіонова Олена Олександрівна

Ухвала від 11.10.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Радіонова Олена Олександрівна

Ухвала від 06.09.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Радіонова Олена Олександрівна

Ухвала від 30.07.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 28.07.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 26.07.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 12.07.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 12.07.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 12.07.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

Ухвала від 05.07.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сковородіна Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні