ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 580/1284/20 Суддя (судді) першої інстанції: С.О. Кульчицький
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Кузьмишиної О.М.,
суддів Бужак Н.П., Костюк Л.О.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 25 червня 2020 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Носачівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобовязання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Носачівської сільської ради (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду заяви позивача про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 48 га з передачею нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок (паїв) в оренду терміном на 10 років (до моменту отримання їх власниками документів на право власності на земельні ділянки) в адміністративних межах Носачівської сільської ради (за межами населеного пункту) у місячний строк встановлений ст. 123 Земельного кодексу України;
- зобов`язати відповідача розглянути заяву позивача про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки на місцевості) площею 48 га з передачею нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок (паїв) в оренду терміном на 10 років (до моменту отримання їх власниками документів на право власності на земельні ділянки) в адміністративних межах Носачівської сільської ради (за межами населеного пункту) та прийняти відповідне рішення передбачене ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що 11.03.2020 року направив цінним листом через відділення ПАТ "Укрпошта" до Носачівської сільської ради заяву про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 48 га з передачею нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок (паїв) в оренду терміном на 10 років (до моменту отримання їх власниками документів на право власності на земельні ділянки) в адміністративних межах Носачівської сільської ради (за межами населеного пункту). Після закінчення місячного строку розгляду заяви Носачівська сільська рада не надала дозволу на складання технічної документації із землеустрою або мотивованої відмови відповідно до ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України. Таку бездіяльність відповідача позивач вважає протиправною, оскільки нею порушено його права та законні інтереси.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 25.06.2020 р. позов ОСОБА_1 до Носачівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язати вчинити певні дії задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Носачівської сільської ради щодо нерозгляду на пленарному засіданні заяви ОСОБА_1 від 11.03.2020 щодо прийняття рішення про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 48 га з передачею нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок (паїв) в оренду терміном на 10 років (до моменту отримання їх власниками документів на право власності на земельні ділянки) в адміністративних межах Носачівської сільської ради (за межами населеного пункту). Зобов`язано Носачівську сільську раду розглянути заяву ОСОБА_1 від 11.03.2020 про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки на місцевості) площею 48 га з передачею нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок (паїв) в оренду терміном на 10 років (до моменту отримання їх власниками документів на право власності на земельні ділянки) в адміністративних межах Носачівської сільської ради (за межами населеного пункту).
Не погодужючись із мотивуванням судового рішення, позивач звернувся до суду із апеляційною скаргою, в якій просить змінити рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 25.06.2020 р. у його мотивувальній частині, виклавши таким чином: Особа, зацікавлена в одержанні та користуванні земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки . В іншій частині залишити без змін.
Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить відмовити у задоволенні вимог апелянта, оскільки спірна земельна ділянка з кадастровим номером 7123785500:02:001:0500 знаходиться за межами населеного пункту, є державною власністю, що належить до повноважень обласної державної адміністрації та з цільовим призначенням землі видобувної промисловості, обтяжена договором оренди з ТОВ ТіоФаб Лтд з липня 2011 року.
Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.08.2020 р. відкрито апеляційне провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку письмового провадження згідно п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.
З матеріалів справи судом встановлено, що 11.03.2020 р. позивач надіслав до Носачівської сільської ради поштовим зв`язком цінний лист з заявою, в якій просив надати дозвіл на складання технічної документації із землеустрою. До вказаної заяви додано копію паспорту та ідентифікаційного номеру, викопіювання заявленої земельної ділянки.
Заява позивача від 11.03.2020 р. отримана Носачівської сільською радою 13.03.2020 за вх. № 8/02-14, що підтверджується витягом з журналу реєстрації заяв і скарг громадян Виконавчого комітету Носачівської сільської ради.
Листом від 16.03.2020 р. № 88 відповідач повідомив, що земельна ділянка площею 47,8994 га сформована та має кадастровий номер 7123785500:02:001:0500 з цільовим призначенням - землі видобувної промисловості. Вказана земельна ділянка перебуває в оренді ТОВ ТіоФаб ЛТД . Запис про лист від 16.03.2020 зроблено в Журналі вихідної документації під номером 88.
Позивач не погоджуючись із наданою відповіддю, вважаючи, що відповідачем має бути прийнято рішення по суті заявленого позивачем в заяві питання, звернувся до суду із позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із того, що Носачівська сільська рада проявила свою бездіяльність при розгляді заяви позивача, оскільки не прийняла жодного з рішень, передбачених ст. 118 ЗК України, а лише надіслала лист від 16.03.2020 № 88 , який має інформаційний характер.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 3).
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин може відбуватися виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку, що Носачівська сільська рада проявила свою бездіяльність при розгляді заяви позивача, оскільки не прийняла жодного з рішень, а лише надіслала лист від 16.03.2020 № 88 , який має інформаційний характер.
Разом з тим, до відзиву на апеляційну скаргу, відповідачем додано рішення Носівської сільської ради Смілянського району Черкаської області від 07.07.2020 р. № 35-11/VII про розгляд заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на складення документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки на місцевості площею 48 га.
Відповідно до ч. 1 ст. 319 КАС України судове рішення першої інстанції, яким закінчено розгляд справи, підлягає скасуванню повністю або частково в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається у відповідній частині з підстав, встановлених відповідно статтями 238, 240 цього Кодексу.
Пунктом 8 ч. 1 ст. 238 цього ж Кодексу передбачено, що суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Враховуючи те, що відповідачем задоволено вимоги позивача, і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення, колегія суддів приходить до висновку про наявність правових підстав для закриття провадження у справі.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про необхідність скасування рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 25.06.2020 р. та ухвалення нової постанови про закриття провадження по справі.
Керуючись ст.ст. 238, 315, 319, 321, 322, 325, 329 КАС України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 25 червня 2020 року скасувати та прийняти нову постанову, якою провадження у справі закрити.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя: О.М. Кузьмишина
Судді: Н.П. Бужак
Л.О. Костюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2020 |
Оприлюднено | 28.10.2020 |
Номер документу | 92455309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні