Рішення
від 27.10.2020 по справі 804/5484/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2020 рокуСправа № 804/5484/16

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШурпіновій К.О. за участю представника відповідача Мирошніченко А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 26.08.2016 ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 29.06.2016 № 368/04-7-13-04.

2. Постановою суду від 15.11.2016 у справі № 804/5484/16 у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовлено.

3. Не погодившись з постановою суду від 15.11.2016, позивачем 22.02.2017 подано апеляційну скаргу.

4. Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17.05.2017 у справі № 804/5484/16: апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено; постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.11.2016 у справі № 804/5484/16 скасовано; позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 29.06.2016 № 368/04-67-13-04, стягнуто на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 1 157,52 грн.

5. Верховний Суд постановою від 21.05.2020 в адміністративній справі № 804/5484/16 (касаційне провадження № К/9901/36516/18) касаційну скаргу ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області задовольнив частково: постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду 15.11.2016 та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17.05.2017 у справі № 804/5484/16 скасував, а справу направив на новий розгляд до суду першої інстанції.

6. Направляючи справу на новий розгляд суд касаційної інстанції вказав:

- питання переходу права власності на земельну ділянку у разі набуття права на житловий будинок, будівлю, споруду, що розміщені на ній, регулюються статтею 120 ЗК України і статтею 377 ЦК України;

- цими нормами чітко встановлено, що до особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності або право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені;

- відповідно до пункту 287.6 статті 287 ПК України при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно;

- тобто, фізична особа - власник нежилого приміщення (його частини) є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно;

- отже, позивач є власником нежитлової будівлі, а земельна ділянка не передана у власність позивачу, що не скасовує його обов`язку щодо сплати земельного податку як землекористувача.

- тобто незважаючи на те, що позивач не зареєстрував право власності чи користування земельною ділянкою під належним йому на праві власності нежитловим приміщенням, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, обов`язок зі сплати земельного податку виник з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно;

- суд касаційної інстанції погоджується з висновком суду апеляційної інстанції в частині скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, оскільки рішення Дніпропетровської міської ради № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року № 5/6 Про місцеві податки і збори , показники за яким взяті для розрахунку суми за оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням скасовано в судовому порядку постановою Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська (справа № 200/26369/15-а (2а/200/444/15) від 20.04.2016, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016;

- при цьому, суд касаційної інстанції не приймає посилання скаржника в касаційній скарзі на правомірність прийняття ним податкового повідомлення-рішення з посиланням на те, що станом на час його прийняття рішення міської ради не було скасовано, оскільки вищенаведеними судовими рішеннями - рішення Дніпропетровської міської ради Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 № 5/6 Про місцеві податки і збори на території міста від 15.07.2015 №3/65 скасовано з моменту його прийняття;

- отже, з 15.07.2015 не підлягають застосуванню до даних правовідносин положення рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 3/65, а тому податкове повідомлення-рішення, яким позивачу визначено до сплати суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб у розмірі 40 871,90 грн з врахуванням ставок рішення міської ради - є протиправним та підлягає скасуванню;

- проте, як вказувалось судом вище, це не звільняє позивача від обов`язку сплати земельного податку за 2016 рік;

- позивач в позові наводить самостійний обрахунок суми земельного податку за 2016 рік в розмірі 13 623,98 грн, оцінку якому не було надано судами першої та апеляційної інстанції в розрізі правильності визначеного до сплати земельного податку за 2016 рік;

- суд касаційної інстанції не має права враховувати визначену позивачем суму земельного податку, яка на його думку підлягає сплаті у 2016 році без оцінки судами підстав її виникнення, тому перевірка правильності обрахунку суми земельного податку та його сплати за ставкою (з врахуванням скасованого рішення міської ради) покладена на суд першої інстанції.

7. Справа № 804/5484/16 надійшла до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 03.07.2020 та за результатами автоматизованого розподілу передана на розгляд судді І.О. Верба.

8. Ухвалами від 08.07.2020 прийнято адміністративну справу № 804/5484/16 до розгляду, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні на 23.07.2020, встановлено учасникам справи строки для надання заяв по суті спору, витребувано від відповідача розрахунок оскаржуваного податкового повідомлення-рішення; пояснення щодо підстав нарахування земельного податку з фізичних осіб, допущено заміну первісного відповідача його правонаступником - Головним Управлінням ДПС у Дніпропетровській області.

9. 23.07.2020 та 27.07.2020 засобами електронного зв`язку від відповідача надійшли клопотання про ознайомлення із матеріалами справи.

10. 23.07.2020 у судове засідання сторони не прибули, розгляд справи відкладено до 27.08.2020.

11. 31.07.2020 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

12. 26.08.2020 від позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог, в якій позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29.06.2016 № 368/04-7-13-04 в частині сплати основного платежу, від загальної суми, в розмірі 27 247,92 грн.

13. 27.08.2020 у судове засідання прибув представник відповідача, позивач не прибув, повістка про виклик до суду вручена 29.07.2020, у зв`язку із неприбуттям позивача та відсутністю від нього заяви про розгляд справи за його відсутністю, розгляд справи відкладено до 17.09.2020.

14. 17.09.2020 у судове засідання прибув представник відповідача, позивач не прибув, відомості про вручення судової повісти матеріали справи не містили, у зв`язку із чим розгляд справи відкладено до 08.10.2020, при цьому від відповідача протокольною ухвалою витребувано розрахунок суми земельного податку за 2016 рік без врахування ставок, встановлених рішенням міської ради від 15.07.2015 № 3/65.

15. 02.10.2020 відповідачем надано розрахунок земельного податку за 2016 рік на суму 40 871,90 грн, у первісно розрахованому розмірі.

16. 08.10.2020 у судове засідання сторони не прибули, відповідач клопотав про призначення розгляду справи на іншу дату у зв`язку із неотриманням на службову записку витребуваних судом доказів.

17. 23.10.2020 до суду надійшло клопотання позивача про розгляд справи без його участі за наявними матеріалами.

18. 27.10.2020 у судове засідання прибув представник відповідача, якій підтримав обрану правову позицію.

19. Ухвалою суду повернуто заяву позивача від 26.08.2020 про зменшення позовних вимог, оскільки заява подана пізніше ніж 5 днів до першого судового засідання, яке було призначено на 23.07.2020, відповідно до частини першої статті 47 КАС України.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

20. Позивач вважає незаконним нарахування суми земельного податку у зв`язку із неправомірністю застосування рішення міської ради від 15.07.2015 № 3/65, а також скасуванням рішення міської ради від 16.07.2015 № 4/65.

21. Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 № 103/36 середню (базову) вартість земель міста Дніпропетровська, розраховано на територію в межах міста у розмірі 306,35 грн за 1 кв.м.

22. Згідно довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що видавалась попередньому власнику нежитлового приміщення, визначено наступні коефіцієнти:

- зональний коефіцієнт 2,24;

- сукупний локальний коефіцієнт 0,90;

- коефіцієнт функціонального використання 2,50;

23. Розмір земельного податку повинен визначатись за формулою: БВ х Інф.2014 х Інф.2015 х ЗК х СЛК х КФВ х S х 25%, де: БВ - базова вартість одного квадратного метра; ЗК - зональний коефіцієнт; СЛК - сукупний локальний коефіцієнт; КФВ - коефіцієнт функціонального використання; S - загальна площа; 25% - частка площі (згідно з договором купівлі-продажу нерухомого майна), за яку нараховується податок; Інф.2014 - індекс інфляції за 2014 рік; інф.2015 - індекс інфляції за 2015 рік.

24. Індекс інфляції за 2014 рік склав 1,249, за 2015 рік 1,433.

25. Таким чином, сума нарахованого позивачу податку на землю на 2016 рік повинна складати: 306,35 х 1,249 х 1,433 х 2,24 х 0,90 х 2,5 х 19,72 х 25% = 13 623,98 грн.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

26. Відповідач проти позову заперечив, зазначив, що податок нараховано правомірно, на час прийняття податкового повідомлення-рішення не були скасовані рішення органу місцевого самоврядування, отже розрахунок суми податку є вірним, підстави для скасування податкового повідомлення-рішення відсутні.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

27. 22.02.2008 Управлінням земельних ресурсів у місті Дніпропетровську Дніпропетровської області ЗАТ Карл Торн (ЄДРПОУ 30838242) у відповідності з Методикою грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213, надано довідку про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 401, згідно із якої грошова оцінка земельної ділянки складає (а.с.17, 161):

- загальнодержавний кадастровий номер: 1210100000:08:249:0016;

- поштова адреса: АДРЕСА_1 , будівля аптечного складу;

- зональний коефіцієнт, Км2: 2,24;

- сукупний локальний коефіцієнт, Км3: 0,90;

- коефіцієнт функціонального використання, Кф: 2,50;

- площа ділянки, (га): 0,1972;

- грошова оцінка земельної ділянки віднесена до періоду, грн: 2 425 186,11;

- базова вартість одного квадратного метра землі з урахуванням коефіцієнтів індексації 1,028 становить 244,01 грн;

- примітка: у разі змін в діючому законодавстві, прийняття міською радою рішень щодо змін в грошовій оцінці земель міста дійсна довідка втрачає чинність;

- коефіцієнт функціонального використання (Кф) застосований відповідно до діяльності вказаного в цій довідці землевласника або землекористувача на зазначеній земельній ділянці.

28. 27.10.2011 між Приватним акціонерним товариством Карл Торн (продавець) та фізичними особами ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 (покупці) укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна, посвідчений нотаріально за реєстровим № 1985, відповідно до якого покупці, кожен в рівних частках, купили будівлю аптечного закладу за адресою: АДРЕСА_1 , що розташована на земельній ділянці площею 0,1972 га, кадастровий номер 1210100000:08:249:0016 (а.с.11-14).

29. Право власності ОСОБА_1 на ј частку нерухомого майна зареєстровано в Електронному реєстрі прав власності 08.12.2011 (а.с.15-16).

30. 26.06.2013 Дніпропетровською міською радою прийнято рішення № 103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким погоджено (а.с.25-26):

- середню (базову) вартість земель міста Дніпропетровська, розраховану на територію в межах міста 306,35 грн за 1 кв.м;

- економіко-планувальне зонування території міста, кількістю 338 економіко-планувальних зон, з яких 278 в межах міста, 338-а зона смуга відведення залізниці;

- зональні коефіцієнти Км2: min 0,40 (за межами міста 0,35), max 4,00 (за межами міста 2,19).

31. 15.07.2015 Дніпропетровською міською радою прийнято рішення № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року № 5/6 Про місцеві податки і збори , відповідно до пункту 16 Додатку 2 якого встановлено, що плата за користування земельними ділянками, які використовуються юридичними і фізичними особами, в тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено, становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельних ділянок (а.с.18-21).

32. 15.07.2015 Дніпропетровською міською радою прийнято рішення № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким (а.с.22-23):

- затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська;

- затверджено нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі 306,35 грн;

- введено в дію з 01.01.2016 нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі 306,35 грн.

33. 27.04.2016 Дніпропетровською міською радою прийнято рішення № 5/7 Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015 № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким пункт 1.2 викладено в такій редакції: Нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі 306,35 грн, визначені станом на 01.01.2013 (а.с.24).

34. 29.06.2016 контролюючим органом прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 368/04-67-13-04, яким платнику податків визначено суму податкового зобов`язання за платежем "земельний податок з фізичних осіб" у розмірі 40 871,90 грн.

35. Дніпропетровською міською радою рішенням від 13.07.2016 № 7/11 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 № 5/6 Про місцеві податки і збори на території міста , визначені ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку та встановлено, що воно набуває чинності з 01.08.2016 (а.с.90-97).

36. Пунктом 1.6. Додатку 2 Рішення № 7/11 визначено, що плата за користування земельними ділянками, які використовуються юридичними і фізичними особами, в тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено, становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, за винятком земельних ділянок, ставка податку за які справляється у розмірі, визначеному пунктами 1.3-1.5 цього додатка.

справа № 200/26369/15-а

37. Постановою Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.04.2016 у справі № 200/26369/15-а, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016, скасовано рішення Дніпропетровської міської ради Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року № 5/6 Про місцеві податки і збори на території міста від 15.07.2015 № 3/65 (а.с.27-37).

38. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06.06.2017 постанову Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.04.2016 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016 скасовано, справу № 200/26369/15-а направлено на новий розгляд до суду першої інстанції (ЄДРСР № 66955332).

39. Під час нового розгляду заявою від 10.10.2017 позивачем змінено предмет позову, а саме позивач просить скасувати рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 № 5/6 Про місцеві податки і збори на території міста в частині встановлення ставок та пільг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а також ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку згідно з додатками до рішення від 15.07.2015 № 3/65.

40. Ухвалою Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська від 18.11.2019 справу № 200/26369/15-а передано на розгляд Дніпропетровському окружному адміністративному суду згідно з предметною підсудністю (ЄДРСР № 86677523).

41. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.01.2020 справу № 200/26369/15-а прийнято до розгляду (ЄДРСР №87036037), та ухвалою від 09.04.2020 зупинено провадження у справі до завершення карантинних заходів (ЄДРСР № 88668010).

42. На час розгляду цієї справи по суті, остаточне рішення у справі № 200/26369/15-а не постановлено.

справа 202/4257/16-а

43. Правомірність прийняття рішень Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 4/65 та від 27.04.2016 № 5/7 Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015 № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська були предметом судового розгляду у справі № 202/4257/16-а (а.с.38-41), у задоволенні позову у цій справі ухвалою суду апеляційної інстанції від 23.02.2017 відмовлено (ЄДРСР № 65383291).

розрахунки, надані відповідачем

44. Відповідачем надано розрахунки земельного податку за 2016 рік (а.с.60-61):

1) розрахунок за ставкою 3%:

- за період 01.01.2016-31.12.2016, площа 0,0493 кв.м, нормативна грошова оцінка 2 763,48, розмір плати за землю 3%, розрахунок земельного податку: 0,0493 х 2 763,48 х 3, сума податку 40 871,90 грн;

- витяг з технічної документації: базова вартість землі 548,31 грн, зональний коефіцієнт 2,24, сукупний локальний коефіцієнт 0,90, коефіцієнт функціонального використання 2,50, площа земельної ділянки 0,0493;

2) розрахунок за ставками 1% та 3%:

- за період 01.01.2016-01.08.2016, площа 0,0493 кв.м, нормативна грошова оцінка 2 763,48, розмір плати за землю 1%, розрахунок земельного податку: 0,0493 х 2 763,48, сума податку 7 983,93 грн;

- за період 02.08.2016-31.12.2016, площа 0,0493 кв.м, нормативна грошова оцінка 2 763,48, розмір плати за землю 3%, розрахунок земельного податку: 0,0493 х 2 763,48 х 3, сума податку 16 919,76 грн;

- разом 24 903,60 грн;

- витяг з технічної документації: базова вартість землі 548,31 грн, зональний коефіцієнт 2,24, сукупний локальний коефіцієнт 0,90, коефіцієнт функціонального використання 2,50, площа земельної ділянки 0,0493;

- витяг з технічної документації: базова вартість землі 548,31 грн, зональний коефіцієнт 2,24, сукупний локальний коефіцієнт 0,90, коефіцієнт функціонального використання 2,50, площа земельної ділянки 0,0493.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

45. Відповідно до статті 269 ПК України, в редакції на час виникнення спірних правовідносин, платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.

46. Об`єкти оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності (стаття 270 ПК України).

47. Відповідно до пункту 271.1 статті 271 ПК України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

48. Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (пункт 271.2 статті 271 ПК України).

49. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (пункт 274.1 статті 271 ПК України).

50. Порядок обчислення плати за землю врегульовано на час виникнення спірних правовідносин статтею 286 ПК України, пунктом 286.1 вказаної норми встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

51. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (абзац другий пункту 286.1 статті 286 ПК України).

52. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу (пункт 286.5 статті 286 ПК України).

53. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.

54. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб: пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності (підпункт 2 пункту 286.2 статті 286 ПК України).

55. Пунктом 287.6 статі 287 ПК України, в редакції до 01.01.2015, встановлено, що при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

56. Статтею 1 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами; датою оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінка земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації.

57. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру земельного податку (стаття 13 Закону Про оцінку земель ).

58. Згідно із статтями 18 та 20 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій , за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

59. Вирішуючи спір по суті, суд виходить із того, підпунктом 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 ПК України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

60. У позивача обов`язок по сплаті земельного податку виник у 2011 році на підставі пункту 287.6 статі 287 ПК України, в редакції до 01.01.2015, з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно, а саме з 08.12.2011.

61. Відповідно до статті 20 Закону України Про оцінку земель , дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

62. Отже, належними та допустимими доказами, які підтверджують правильність визначення контролюючим органом розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки є витяг з технічної документації, зроблений уповноваженим органом, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

63. Наведене застосування норм права відповідає правовому висновку, висловленому Верховним Судом у постанові від 31.01.2019 у справі № 821/54/18.

64. У наданих відповідачем розрахунках наявне посилання на відомості витягу з технічної документації, однак баз зазначення реквізитів такого витягу, при цьому, застосовані коефіцієнти, визначені у довідці від 22.02.2008 № 401.

65. Матеріали справи не містять жодного витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, наявна лише довідка від 22.02.2008 № 401 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1972 га, видана попередньому власнику ЗАТ Карл Торн , копії якої надано позивачем до позову (а.с.17) та відповідачем до відзиву.

66. Оскільки після 22.02.2008 та до 01.01.2016 міською радою змінено нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська, та довідка від 22.02.2008 № 401 є виданою попередньому власнику нерухового майна, вказана довідка не є дійсною, отже визначені нею відомості не можуть бути використані для розрахунку суми земельного податку за 2016 рік.

67. Відповідачем не підтверджено отримання від уповноваженого органу витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:08:249:0016 для розрахунку податку за 2016 рік, у тому числі станом на 01.01.2016.

68. Таким чином, суд позбавлений можливості підтвердити, що контролюючий орган діяв у порядку та спосіб, передбачені законом, визначаючи платнику податків суми грошового зобов`язання з земельного податку за 2016 рік, у тому числі із додержанням:

- абзацу другого пункту 286.1 статті 286 ПК України, із направленням запиту за місцезнаходженням земельної ділянки для отримання інформації, необхідної для обчислення і справляння плати за землю;

- пункту 286.1 статті 286 ПК України, із використанням у якості підстави для нарахування земельного податку даних державного земельного кадастру;

- статті 20 Закону України Про оцінку земель , із використанням даних про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, оформлених як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель;

- пункту 271.1 статті 271 ПК України, обравши базою оподаткування достовірну нормативну грошову оцінку земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації.

69. Надаючи оцінку розрахунку, здійсненому позивачем, суд зазначає, що такий розрахунок здійснено із врахуванням скасування рішення міської ради у справі № 200/26369/15-а, із використанням введеної в дію з 01.01.2016 нормативної грошової оцінки базовою вартістю 1 кв.м землі у розмірі 306,35 грн, із застосуванням коефіцієнтів, визначених у недійсній довідці від 22.02.2008 № 401, виданої ЗАТ Карл Торн .

70. Таким чином, розрахунок позивача не може бути визнаний вірним, оскільки не ґрунтується на витязі із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, отриманому у встановленому законом порядку.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

71. З огляду на сукупність встановлених обставин у справі, суд дійшов висновку про порушення відповідачем порядку розрахунку земельного податку за 2016 рік, що є підставою для задоволення позову у повному обсязі із покладенням на відповідача витрат на сплату судового збору, понесених позивачем.

72. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

вирішив:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ; АДРЕСА_2 ) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015; вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29.06.2016 № 368/04-67-13-04, прийняте Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

3. Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати на сплату судового збору у розмірі 551,21 грн.

4. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

5. Повне рішення складено 28.10.2020.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено28.10.2020
Номер документу92472025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5484/16

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Постанова від 21.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні