Ухвала
від 27.10.2020 по справі 420/6938/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6938/20

УХВАЛА

27 жовтня 2020 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку письмового провадження питання про зупинення провадження в адміністративній справі за позовом виконувача обов`язків керівника Білгород-Дністровської місцевої прокуратури Одеської області Ариванюка Вадима Петровича до Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Білгород-Дністровської міської ради Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов виконувача обов`язків керівника Білгород-Дністровської місцевої прокуратури Одеської області Ариванюка Вадима Петровича до Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, в якому позивач просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо незатвердження планів та непроведення паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме спортивних майданчиків, розташованих на території м. Білгород-Дністровського Одеської області за адресами: вул. Незалежності, 14, м. Білгород-Дністровський, Одеська область (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:002:0707); вул. Лікарняна, м. Білгород-Дністровський, Одеська область (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:002:0741); вул. Белінського, 2, м. Білгород-Дністровський, Одеська область (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:007:0378);

- зобов`язати відповідача вчинити дії щодо розроблення та затвердження планів паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме спортивних майданчиків, розташованих на території м. Білгород-Дністровського Одеської області за адресами: вул. Незалежності, 14, м. Білгород-Дністровський, Одеська область (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:002:0707); вул. Лікарняна, м. Білгород-Дністровський, Одеська область (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:002:0741); вул. Белінського, 2, м. Білгород-Дністровський, Одеська область (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:007:0378), та провести їх паспортизацію.

27.10.2020 року (дата призначеного судом підготовчого засідання по справі), керуючись положеннями ч.ч. 1, 3, 9 ст. 205 КАС України, суд з`ясував, зокрема, що:

- 26.10.2020 року від представника відповідача до суду електронною поштою надійшло клопотання, вхід. № ЕП/18571/20, в якому, керуючись ст. 236 КАС України, з метою недопущення розповсюдження коронавірусу COVID-19, для убезпечення від ризику життя та здоров`я людей, зокрема учасників справи та працівників суду, останній просить зупинити провадження по справі до моменту покращення епідеміологічної ситуації в м. Одесі та Одеській області;

- станом на 27.10.2020 року від представника позивача до суду заява про розгляд справи за його відсутності не надійшла.

Судом також встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (із змінами та доповненнями), відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р.: установлено з 12 березня 2020 р. до 22 травня 2020 р. на всій території України карантин; до 22 травня 2020 р. встановлено певні заборони.

Розпорядженням Одеського міського голови № 218 від 15.03.2020 р. Про тимчасове зупинення роботи об`єктів загального користування, розташованих у м. Одесі, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19 , відповідно до статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Указу Президента України від 13 березня 2020 року № 87/2020 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 березня 2020 року Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 , постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 , розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації від 18 лютого 2020 року № 97-/од-2020 Про заходи щодо запобігання занесенню і поширенню на території Одеської області гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV , на виконання Протоколу засідання міської комісії з питань зниження ризику інфікування та попередження розповсюдження гострої респіраторної інфекції, спричиненої коронавірусом COVID-19, від 15 березня 2020 року, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19 16 березня 2020 року з 00.00 тимчасово зупинено роботу таких об`єктів загального користування незалежно від форми власності та підпорядкування з присутністю більше 10 осіб, розташованих у м. Одесі, до особливого розпорядження міського голови та скасування обмежувальних заходів, в тому числі інших закладів та установ (на розсуд та під особисту відповідальність керівника) .

Також, постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 , відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» Кабінет Міністрів України постановляє : установити з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 жовтня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) карантин, продовживши на всій території України дію карантину , встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 896, № 30, ст. 1061) та від 20 травня 2020 р. № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 43, ст. 1394, № 52, ст. 1626) та залежно від епідемічної ситуації в регіоні або районі чи місті обласного значення (далі - окремі адміністративно-територіальні одиниці регіону) встановлюється «зелений» , «жовтий» , «помаранчевий» або «червоний» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 (далі - рівень епідемічної небезпеки).

Згідно з рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 9 жовтня 2020 року, затверджено рішення про перегляд рівнів епідемічної небезпеки поширення COVID-19, відповідно до якого з 00:00 години 12 жовтня 2020 р. Помаранчевий рівень встановлено у, зокрема: Одеській області - у місті Одесі .

Крім того, наказом голови Одеського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2020 року № 22-ОС/Д/С Про встановлення обмежень, спрямованих на запобігання, виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) в Одеському окружному адміністративному суді на період запровадження в Україні карантинних заходів наказано, зокрема:

1. Встановити в Одеському окружному адміністративному суді з 21 жовтня 2020 року на період запровадження в Україні карантинних заходів такі особливості роботи:

- припинити розгляд справ у відкритих судових засіданнях за участю учасників судового процесу , крім окремої категорії адміністративних справ, особливості провадження у яких встановленні статтями 273, 275, 276 КАС України;

- здійснювати судовий розгляд справ у порядку письмового провадження або в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів учасниками судових справ;

- обмежити доступ осіб до будівлі суду .

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я , честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю .

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до ст. 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб від 06.04.2000 року № 1645-III карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.

До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 32 цього Закону обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Водночас, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, рішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.

Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.

При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.

Отже у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне, застосувавши аналогію положення закону п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, що є найбільш приближеним за змістом до ситуації, що склалася на території України, Одеської області та у місті Одесі, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, задля захисту життя та здоров`я учасників справи та працівників суду , зупинити провадження по справі до певної дати, у якій з`ясувати питання щодо наявності/відсутності обставин, які перешкоджають розгляду справи у відкритому судовому засіданні за участю учасників справи або щодо наявності/відсутності підстав для розгляду справи в режимі відеоконференції або у письмовому провадженні тощо.

Керуючись ст. ст. 7, 194, 205, 236, 248, 256, 294, 295, Перехідними положеннями КАС України, суд -

ухвалив:

Зупинити провадження у справі № 420/6938/20 до 26 листопада 2020 року до 10 год. 30 хв.

Ухвала може бути оскаржена в порядку, передбаченому п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ Перехідних положень КАС України, та у строк, встановлений ст. 295 КАС України.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 256 КАС України.

Суддя М.Г. Цховребова

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено29.10.2020
Номер документу92473474
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6938/20

Ухвала від 10.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні