Постанова
від 26.10.2020 по справі 826/10526/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/10526/18 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів Степанюка А.Г., Черпіцької Л.Т., секретаря Вінокурової І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року за адміністративним позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними та скасування Припису, Постанови, -

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення, яким його позовні вимоги задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників Сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, Рішення суду першої інстанції скасувати, ухвалити нове судове рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю з наступних підстав.

Від Громадської організації Народне правосуддя до Відповідача надійшла Скарга від 01 березня 2018 року № 321 з проханням провести перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання будівельних робіт з будівництва нежитлових приміщень, закладу громадського харчування, розташовано за адресою: АДРЕСА_2, на якому проводяться роботи з будівництва нежитлових приміщень.

На підставі зазначеного Звернення Відповідачем прийнято Наказ Про проведення позапланової перевірки від 01.03.2018 №56, яким зобов`язано Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити проведення позапланової перевірки: Товариства з обмеженою відповідальністю Парк Пушкіна (код ЄДРПОУ - 31485060, 03057, м. Київ, просп. Перемоги, 40); ФОП ОСОБА_1 (ідентифікаційний код - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ); Товариства з обмеженою відповідальністю Атлас Груп (код ЄДРПОУ - 34578393, 03056, м. Київ, вул. Борщагівська, 97-А), на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об`єкті будівництва Реконструкція приміщень нежитлової будівлі літ. А , Б (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 .

На підставі, зокрема зазначеного Наказу, Відповідачем видано Направлення від 02 березня 2018 року для здійснення позапланової перевірки на об`єкті будівництва Реконструкція приміщень нежитлової будівлі літ. А , Б (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 .

Відповідачем проведено позапланову перевірку дотримання Позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил будівництва на об`єкті будівництва Реконструкція приміщень нежитлової будівлі літ. А , Б (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 , за результатами якої складено відповідний Акт від 13 червня 2018 року (надалі - Акт).

Як вбачається із зазначеного Акта, перевірку проведено з 02.03.2018 по 16.03.2018 на підставі Направлення від 02 березня 2018 року та з 12.06.2018 по 13.06.2018 на підтсаві Направлення від 12.06.2018. Проте, доказів надання Позивачу копії Направлення від 12.06.2018 в матеріалах справи відсутні .

13 червня 2018 року Відповідачем складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким зобов`язано Позивача усунути виявлені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у відповідності до вимог законодавства у термін до 13 липня 2018 року .

Крім того, у зв`язку із встановленням зазначених в Акті перевірки порушень, Відповідачем 13 червня 2018 року щодо Позивача складено Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, в якому повідомлено Позивача про розгляд 21 червня 2018 року о 10.00 год. справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності в приміщенні Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

На підставі Акта, зазначеного Протоколу, Відповідачем 21 червня 2018 року прийнято Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №18/18/073-5788, якою Позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 частини першої ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , і накладено на нього штраф у сумі 158580,00 грн.

Відповідно до частини першої ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року №3038-VІ (надалі - Закон №3038-VІ), державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт; державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю від 23.05.2011 року № 553 (надалі - Порядок № 553), державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами (надалі - інспекції).

Відповідно до п. 7 Порядку № 553, позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції; підставою для проведення позапланової перевірки є, зокрема звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки , вимоги якого Відповідачем не виконано .

Згідно з п. 16 Порядку № 553, за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

Відповідно до пункту 17 Порядку № 553, у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт (далі - припис). У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень .

Як вбачається з Припису, Позивачу надано строк для усунення виявлених порушень до 13 липня 2018 року , а оскаржену Постанову прийнято 21 червня 2018 року, тобто до закінчення встановленого строку на їх усунення.

Крім того, як вбачається з Акта перевірки, Департамент Державного архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві зареєстрував замовнику будівництва ТОВ Парк Пушкіна Декларацію про початок виконання будівельних робіт із реконструкції нежитлової будівлі літ. А (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 №КВ 083162791149 від 05.10.2016.

Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) зареєстровано замовнику будівництва ТОВ Парк Пушкіна Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності із реконструкції нежитлової будівлі літ. А (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 № КВ 143163060794 від 01.11.2016.

Департаментом зареєстровано замовнику будівництва ТОВ Парк Пушкіна Повідомлення про початок виконання будівельних робіт, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) із реконструкції приміщень нежитлової будівлі літ. А (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 № КВ 061173600750 від 26.12.2017.

У подальшому Департаментом Наказом № 59 від 13.03.2018 скасовано реєстрацію Декларацій про початок виконання будівельних робіт № КВ 083162791149 від 05.10.2016 та про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності № КВ 143163060794 від 01.11.2016. Крім того, Департаментом Наказом №61 від 14.03.2018 скасовано право на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого Повідомлення № КВ 061173600750 від 26.12.2017.

Проте, Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 квітня 2019 року, залишеним без змін Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2019 року, у справі №826/14140/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Парк Пушкіна до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними та скасування наказів, адміністративний позов задоволено; визнано протиправним та скасовано наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №59 від 13.03.2018 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 05.10.2016 №KB 083162791149, декларації про готовність до експлуатації об`єкту, який належить до І-ІІІ категорії складності від 01.11.2016 №KB 143163060794 (по об`єкту Реконструкція нежитлової будівлі літ. А (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 ; визнано протиправним та скасовано наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №61 від 14.03.2018 про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) Реконструкція нежитлової будівлі літ. А (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 від 26.12.2017№ KB 0611736000750.

Отже, судовим рішенням, що набрало законної сили, встановлено правомірність надання Товариству з обмеженою відповідальністю Парк Пушкіна як замовнику будівництва Декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність до експлуатації об`єкта, Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єкта будівництва Реконструкція приміщень нежитлової будівлі літ. А , Б (заклад громадського харчування) по АДРЕСА_2 .

А згідно з частиною другою ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, вимоги якої Відповідачем не виконано .

На підставі наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржені Позивачем Припис та Постанова Відповідача є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до частини першої ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є, зокрема неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

А згідно з частиною другою ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню; порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, тому Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року скасовується та ухвалюється нове судове рішення, яким адміністративний позов задовольняється повністю.

Відповідно до частини першої ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 задовольнити, Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року скасувати, ухвалити нове судове рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Припис Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 13 червня 2018 року.

Визнати протиправною та скасувати Постанову Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21 червня 2018 року № 18/18/073-5788.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код за ЄДРПОУ 40224921) на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) 3963 (три тисячі дев`ятсот шістдесят три) грн. 30 коп. судового збору, сплаченого Квитанціями від 06 липня 2018 року №0634088501 та від 07 липня 2020 року №1.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Постанову складено в повному обсязі 28.10.2020року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Степанюк А.Г.

Черпіцька Л.Т.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2020
Оприлюднено29.10.2020
Номер документу92481534
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10526/18

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 26.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Постанова від 26.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Рішення від 30.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні