Постанова
від 21.08.2020 по справі 760/12845/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/5941/20

в справі 760/12845/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 серпня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України, фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

10 червня 2020 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України.

Відповідно до протоколу №0922/10000/20 про порушення митних правил від 23.04.2020 вбачається, що 18.01.2020 через пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ЕК/10/АА від 14.01.2020 № UA500040/2020/200421 експортером ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за межі митної території України вивезено товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , вагою брутто 24 000,00 кг, вартістю 4 025,28 євро.

У якості підстави для переміщення зазначених вище товарів через митний кордон України до митного органу - Одеської митниці Держмитслужби подано наступні документи:

?рахунок-фактура (інвойс) від 21.11.2019 № 15 на товари пиломатеріали обрізна (сосна) 2, 3 сорт у кількості 41,93 м 3 , вартістю 4 025,28 євро, виданий продавцем/відправником - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) до покупця - компанії PREMIER TRADE & CONSULTING (UK) LLP (SUITE 1.5 PERSY STREET, FITZROVIA, LONDON, W1T 1DG, UK (Великобританія), із зазначенням у якості одержувача товарів компанії XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (UNIT 06 XIAMEN INTERNATIONAL SHIPPING CENTER E 7/F, № 99 XIANGYU ROAD, XIAMEN AREA OF CHINA (FUJIAN) PILOT FREE TRADE ZONE (Китайська Народна Республіка);

?сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887 на товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , виданий Одеським обласним управлінням лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України на підставі наданих експортером - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) залізничної накладної № 32763336 від 28.03.2019 та товарно-транспортної накладної № 908 від 06.06.2018 про придбання лісо- та пиломатеріалів у лісокористувачів - продавців ДП Середино-Будське лісове господарство (ЄДРПОУ 00992970) та Білогірське СЛКП ОРЛАН (ЄДРПОУ 31919374) лісоматеріалів та пиловника.

20.02.2020 листом Головного управління контррозвідувального захисту інтересів у сфері економічної безпеки Служби Безпеки України від 12.02.2020 № 8/4/1-580 на адресу Київської митниці Держмитслужби надійшла інформація щодо порушення митних правил ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) під час експорту пиломатеріалів.

З тексту вказаного вище листа Головного управління контррозвідувального захисту інтересів у сфері економічної безпеки Служби Безпеки України та доданих до нього копій документів слідує, що в ході контррозвідувального забезпечення лісопромислового комплексу від Білогірського СЛКП ОРЛАН (ЄДРПОУ 31919374) отримано інформацію щодо виданих останнім у період з 01.01.2018 по 20.05.2019 товарно-транспортних накладних на реалізовану лісопродукцію.

Згідно з відомостями наданого листом Білогірського СЛКП ОРЛАН

(ЄДРПОУ 31919374) від 20.05.2019 № 33 реєстру виданих у період з 01.01.2018 по 20.05.2019 товарно-транспортних накладних на реалізовану лісопродукцію, останнє не видавало товарно-транспортні накладні з нумерацією, яка перевищує значення 762, та не могло реалізувати лісо- та пиломатеріали на підставі товарно-транспортної накладної № 908 від 06.06.2018, яка подавалась до Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887.

Відповідно до положень Закону України від 08.09.2005 № 2860-IV Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів та постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 № 1260 Про затвердження тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій , реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 1 вказаного вище Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, який є підставою для випуску митним органом у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, а відповідальність за достовірність інформації в документах, які подаються для їх отримання, несуть експортери.

Враховуючи вищевикладене, проведеною перевіркою встановлено, що з метою отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887 на товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 та їх подальшої реалізації за межі митної території України в митному режимі експорту, експортером - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) до Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України подано товарно-транспортну накладну № 908 від 06.06.2018, яка отримана незаконним шляхом та містить ознаки підробки.

У зв`язку з цим митний орган прийшов до висновку, що 18.01.2020 товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , вагою брутто 24 000,00 кг, вартістю 4 025,28 євро або 108 281,24 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 євро = 26,90030000 грн.), переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, отриманих незаконним шляхом.

Пунктом 1 частини четвертої ст. 335 МКУ встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій: а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація); б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що громадянин ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв`язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил № 0922/10000/20 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Громадянин ОСОБА_1 надав суду пояснення, в яких зазначив, що він особисто не мав господарських відносин безпосередньо з Білогірським СЛКП "Орлан", оскільки з цим підприємством договірні відносини мало ТОВ "Ольга Транс Сервіс", саме у якого ОСОБА_1 і придбав лісопродукцію. А отже, йому не зрозуміло та невідомо яким чином Білогірське СЛКП "Орлан" надає двом державним органам, а саме: Одеському обласному управлінню лісового та мисливського господарства та Головному управлінню контррозвідувального захисту інтересів у сфері економічної безпеки Служби безпеки України, різну за змістом інформацію, проте до виготовлення цих листів він не має жодного відношення. У зв`язку з цим просив закрити провадження у справі за відсутності в його діях події та складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення представників митного органу, громадянина ОСОБА_1 , розглянувши та дослідивши отримані матеріали, вбачається наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Протокол про порушення митних правил № 0922/10000/20 складено відносно ОСОБА_1 .

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

З матеріалів справи вбачається, що 18.01.2020 через пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ЕК/10/АА від 14.01.2020 № UA500040/2020/200421 експортером ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за межі митної території України вивезено товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , вагою брутто 24 000,00 кг, вартістю 4 025,28 євро.

У якості підстави для переміщення зазначених вище товарів через митний кордон України до митного органу - Одеської митниці Держмитслужби подано наступні документи:

?рахунок-фактура (інвойс) від 21.11.2019 № 15 на товари пиломатеріали обрізна (сосна) 2, 3 сорт у кількості 41,93 м 3 , вартістю 4 025,28 євро, виданий продавцем/відправником - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) до покупця - компанії PREMIER TRADE & CONSULTING (UK) LLP (SUITE 1.5 PERSY STREET, FITZROVIA, LONDON, W1T 1DG, UK (Великобританія), із зазначенням у якості одержувача товарів компанії XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (UNIT 06 XIAMEN INTERNATIONAL SHIPPING CENTER E 7/F, № 99 XIANGYU ROAD, XIAMEN AREA OF CHINA (FUJIAN) PILOT FREE TRADE ZONE (Китайська Народна Республіка);

?сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії

ОД № 433887 на товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , виданий Одеським обласним управлінням лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України на підставі наданих експортером - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) залізничної накладної № 32763336 від 28.03.2019 та товарно-транспортної накладної № 908 від 06.06.2018 про придбання лісо- та пиломатеріалів у лісокористувачів - продавців ДП Середино-Будське лісове господарство (ЄДРПОУ 00992970) та Білогірське СЛКП ОРЛАН (ЄДРПОУ 31919374) лісоматеріалів та пиловника.

В ході проведеної перевірки, митними органами встановлено, що згідно з відомостями наданого листом Білогірського СЛКП ОРЛАН (ЄДРПОУ 31919374) від 20.05.2019 № 33 реєстру виданих у період з 01.01.2018 по 20.05.2019 товарно-транспортних накладних на реалізовану лісопродукцію, останнє не видавало товарно-транспортні накладні з нумерацією, яка перевищує значення 762, та не могло реалізувати лісо- та пиломатеріали на підставі товарно-транспортної накладної № 908 від 06.06.2018, яка подавалась до Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887.

Проте згідно з доказами, які надав ОСОБА_1 , а саме: копією листа-підтвердження Білогірського спеціалізованого лісогосподарського підприємства "Орлан" від 14.02.2019 №27, адресованого на ім`я Одеського ОУЛМГ, ТЗОВ "Ольга Транс Сервіс" дійсно була відпущена лісопродукція (пиловник сосновий) відповідно до товарно0транспортної накладної №908 від 06.06.2018.

Також, відповідно до договору купівлі-продажу №2 від 03.01.2018 Білогірське СЛКП "Орлан" продає, а ТОВ "Ольга Транс Сервіс" покупає пиловник хвойних та твердих пород, та саме на виконання цього договору продавець надав покупцеві товарно-транспортні накладні. А відповідно до договору №1 від 01.02.2019 ТОВ "Ольга Транс Сервіс" продає, а ФОП ОСОБА_1 покупає пиломатеріали соснові обрізні (дошка, брус), саме на виконання умов даного договору продавець надав покупцеві товар, а також супровідні документи - товарно-транспортні накладні. Усі вищезазначені документи ОСОБА_1 своєчасно, до звернення до митних органів, надано до Одеського ОУЛМГ, яке з метою перевірки їх законності надало відповідний запит до Білогірського СЛКП "Орлан", та яке в свою чергу підтвердило офіційним листом справжність усіх поданих ним документів.

Встановлено, що ОСОБА_1 не мав господарських відносин безпосередньо з Білогірським СЛКП "Орлан", оскільки з цим підприємством договірні відносини мало ТОВ "Ольга Транс Сервіс", саме у якого ОСОБА_1 і придбав лісопродукцію.

В подальшому, державним органом Одеським ОУЛМГ було направлено відповідні запити до постачальника продукції СЛКП "Орлан", яке підтвердило факт продажу такої продукції ТОВ "Ольга Транс Сервіс" та видачу останньому товарно-транспортних накладних.

Тобто, будь-якої вини в діях ОСОБА_1 щодо підробки цих ТТН не встановлено, оскільки державним органом перевірялась справжність цих накладних.

Відповідно до постанови Верховного Суду України від 23.06.2020 у справі №159/3738/16, особі не може ставитись в провину службова недбалість тоді, коли підготовлені товариством документи перевірялись і затверджувались державними органами.

Будь-яких інших доказів на підтвердження вини громадянина ОСОБА_1 суду не надано та не зазначено про наявність таких доказів. Не надано і належних доказів на підтвердження того, що громадянину ОСОБА_1 могли бути відомі причини та мета надання Білогірським СЛКП "Орлан" двом різним державним органам різної за змістом інформації.

У ст. 257 МК України визначено поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

В матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у митних деклараціях (товаросупровідних документах) на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що громадянин ОСОБА_1 не подавав митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняв дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

За таких обставин не може йти мова про наявність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 483 Митного Кодексу України

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,

П О С Т А Н О В И В :

Закрити провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.08.2020
Оприлюднено30.10.2020
Номер документу92521465
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/12845/20

Постанова від 11.12.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Полосенко Василь Степанович

Постанова від 21.08.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні