Справа 760/33372/18 Головуючий у I-й інстанції - Букіна О.М.
Провадження № 33/824/4434//2019 Суддя-доповідач - Полосенко В.С.
Категорія ст.483 МК України
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 грудня 2020 року м. Київ
Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Полосенко В.С.,
за участі:
представника Київської митниці ДФС - Юрківа В.В.,
особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали провадження про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою представника Київської митниці Юрківа В.В. на постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 21 серпня 2020 року, якою закрито провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, -
В С Т А Н О В И В:
Як вбачається з постанови судді І-ї інстанції, відповідно до протоколу №0922/10000/20 про порушення митних правил від 23.04.2020 вбачається, що 18.01.2020 через пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ЕК/10/АА від 14.01.2020 № UA500040/2020/200421 експортером ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за межі митної території України вивезено товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , вагою брутто 24 000,00 кг, вартістю 4 025,28 євро.
У якості підстави для переміщення зазначених вище товарів через митний кордон України до митного органу - Одеської митниці Держмитслужби подано наступні документи:
?рахунок-фактура (інвойс) від 21.11.2019 № 15 на товари пиломатеріали обрізна (сосна) 2, 3 сорт у кількості 41,93 м 3 , вартістю 4 025,28 євро, виданий продавцем/відправником - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) до покупця - компанії PREMIER TRADE & CONSULTING (UK) LLP (SUITE 1.5 PERSY STREET, FITZROVIA, LONDON, W1T 1DG, UK (Великобританія), із зазначенням у якості одержувача товарів компанії XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (UNIT 06 XIAMEN INTERNATIONAL SHIPPING CENTER E 7/F, № 99 XIANGYU ROAD, XIAMEN AREA OF CHINA (FUJIAN) PILOT FREE TRADE ZONE (Китайська Народна Республіка);
?сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887 на товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , виданий Одеським обласним управлінням лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України на підставі наданих експортером - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) залізничної накладної № 32763336 від 28.03.2019 та товарно-транспортної накладної № 908 від 06.06.2018 про придбання лісо- та пиломатеріалів у лісокористувачів - продавців ДП Середино-Будське лісове господарство (ЄДРПОУ 00992970) та Білогірське СЛКП ОРЛАН (ЄДРПОУ 31919374) лісоматеріалів та пиловника.
20.02.2020 листом Головного управління контррозвідувального захисту інтересів у сфері економічної безпеки Служби Безпеки України від 12.02.2020 № 8/4/1-580 на адресу Київської митниці Держмитслужби надійшла інформація щодо порушення митних правил ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) під час експорту пиломатеріалів.
З тексту вказаного вище листа Головного управління контррозвідувального захисту інтересів у сфері економічної безпеки Служби Безпеки України та доданих до нього копій документів слідує, що в ході контррозвідувального забезпечення лісопромислового комплексу від Білогірського СЛКП ОРЛАН (ЄДРПОУ 31919374) отримано інформацію щодо виданих останнім у період з 01.01.2018 по 20.05.2019 товарно-транспортних накладних на реалізовану лісопродукцію.
Згідно з відомостями наданого листом Білогірського СЛКП ОРЛАН
(ЄДРПОУ 31919374) від 20.05.2019 № 33 реєстру виданих у період з 01.01.2018 по 20.05.2019 товарно-транспортних накладних на реалізовану лісопродукцію, останнє не видавало товарно-транспортні накладні з нумерацією, яка перевищує значення 762, та не могло реалізувати лісо- та пиломатеріали на підставі товарно-транспортної накладної № 908 від 06.06.2018, яка подавалась до Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887.
Відповідно до положень Закону України від 08.09.2005 № 2860-IV Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів та постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 № 1260 Про затвердження тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій , реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 1 вказаного вище Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, який є підставою для випуску митним органом у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, а відповідальність за достовірність інформації в документах, які подаються для їх отримання, несуть експортери.
Враховуючи вищевикладене, проведеною перевіркою встановлено, що з метою отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887 на товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 та їх подальшої реалізації за межі митної території України в митному режимі експорту, експортером - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) до Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України подано товарно-транспортну накладну № 908 від 06.06.2018, яка отримана незаконним шляхом та містить ознаки підробки.
У зв`язку з цим митний орган прийшов до висновку, що 18.01.2020 товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , вагою брутто 24 000,00 кг, вартістю 4 025,28 євро або 108 281,24 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 євро = 26,90030000 грн.), переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, отриманих незаконним шляхом.
Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 21 серпня 2020 року закрито провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Не погоджуючись з рішенням судді І-ї інстанції, представник Київської митниці ДФС подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову Солом`янського районного суду м. Києва скасувати та постановити нову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення, з конфіскацією товарів, а у разі неможливості конфіскації товарів - стянути їх вартість.
Вважає, що висновок суду першої інстанції про закриття провадження у справі є передчасним, оскільки судом не в повному обсязі з`ясовано протиріччя щодо фактів дійсного відпуску лісопродукції, на які посилається у запереченнях сторона захисту, не викликано та не опитано в якості свідка директора СЛКП "Орлан" ОСОБА_2 , який надав повністю протилежні свідчення на запит адвоката, ніж ті, які повідомив співробітникам СБ України.
В запереченнях на апеляційну скаргу ОСОБА_1 зазначає, що постанова суду першої інстанції є законною та обгрунтованою, а тому має бути залишена без змін.
Заслухавши доповідь судді, думку представника Київської митниці ДФС Юрківа В.В. на підтримку поданої апеляційної скарги, доводи ОСОБА_1 , який заперечував проти задоволення апеляційної скарги та вважав рішення суду першої інстанції правильним, вивчивши матеріали справи про правопорушення митних правил та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з вимогами ст. ст. 245, 252 КУпАП під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи.
За змістом ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Як вбачається з матеріалів справи про адміністративне правопорушення, суддя І-ї інстанції при розгляді справи щодо ОСОБА_1 вказаних вимог закону дотримався повністю та прийняв законне й обґрунтоване рішення про відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Висновок судді про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, яким суд дав належну правову оцінку.
Суддя місцевого суду вірно визначив, що для притягнення до відповідальності за ст.483 МК України, необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п.6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил ).
Виходячи зі змісту ч.1 ст.483 МК України даної статті, склад вищевказаного правопорушення полягає саме в умисному переміщенні товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, чи документів, які містять неправдиві відомості.
Згідно ч. 1 ст. 486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Як вбачається з матеріалів справи про порушення митних правил, митними органами встановлено, що 18.01.2020 через пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ЕК/10/АА від 14.01.2020 № UA500040/2020/200421 експортером ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за межі митної території України вивезено товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , вагою брутто 24 000,00 кг, вартістю 4 025,28 євро.
20.02.2020 листом Головного управління контррозвідувального захисту інтересів у сфері економічної безпеки Служби Безпеки України від 12.02.2020 № 8/4/1-580 на адресу Київської митниці Держмитслужби надійшла інформація щодо порушення митних правил ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) під час експорту пиломатеріалів.
З тексту вказаного листа Головного управління контррозвідувального захисту інтересів у сфері економічної безпеки Служби Безпеки України та доданих до нього копій документів слідує, що в ході контррозвідувального забезпечення лісопромислового комплексу від Білогірського СЛКП ОРЛАН (ЄДРПОУ 31919374) отримано інформацію щодо виданих останнім у період з 01.01.2018 по 20.05.2019 товарно-транспортних накладних на реалізовану лісопродукцію.
Згідно з відомостями наданого листом Білогірського СЛКП ОРЛАН
(ЄДРПОУ 31919374) від 20.05.2019 № 33 реєстру виданих у період з 01.01.2018 по 20.05.2019 товарно-транспортних накладних на реалізовану лісопродукцію, останнє не видавало товарно-транспортні накладні з нумерацією, яка перевищує значення 762, та не могло реалізувати лісо- та пиломатеріали на підставі товарно-транспортної накладної № 908 від 06.06.2018, яка подавалась до Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887.
Таким чином, перевіркою встановлено, що з метою отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 05.12.2019 серії ОД № 433887 на товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 та їх подальшої реалізації за межі митної території України в митному режимі експорту, експортером - ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) до Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України подано товарно-транспортну накладну № 908 від 06.06.2018, яка отримана незаконним шляхом та містить ознаки підробки.
У зв`язку з цим митний орган прийшов до висновку, що 18.01.2020 товари обрізні соснові пиломатеріали у кількості 41,93 м 3 , вагою брутто 24 000,00 кг, вартістю 4 025,28 євро або 108 281,24 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 євро = 26,90030000 грн.), переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, отриманих незаконним шляхом.
Разом з тим, як встановлено в судовому засіданні суду першої інстанції, згідно з наданими ОСОБА_1 документами, а саме: копією листа-підтвердження Білогірського спеціалізованого лісогосподарського підприємства "Орлан" від 14.02.2019 №27, адресованого на ім`я Одеського ОУЛМГ, ТЗОВ "Ольга Транс Сервіс" дійсно була відпущена лісопродукція (пиловник сосновий) відповідно до товарно-транспортної накладної №908 від 06.06.2018.
Також, відповідно до договору купівлі-продажу №2 від 03.01.2018 Білогірське СЛКП "Орлан" продає, а ТОВ "Ольга Транс Сервіс" купує пиловник хвойних та твердих пород, та саме на виконання цього договору продавець надав покупцеві товарно-транспортні накладні. А відповідно до договору №1 від 01.02.2019 ТОВ "Ольга Транс Сервіс" продає, а ФОП ОСОБА_1 купує пиломатеріали соснові обрізні (дошка, брус), саме на виконання умов даного договору продавець надав покупцеві товар, а також супровідні документи - товарно-транспортні накладні. Усі вищезазначені документи ОСОБА_1 своєчасно, до звернення до митних органів, надано до Одеського ОУЛМГ, яке з метою перевірки їх законності надало відповідний запит до Білогірського СЛКП "Орлан", та яке в свою чергу підтвердило офіційним листом справжність усіх поданих ним документів.
Таким чином встановлено, що ОСОБА_1 не мав господарських відносин безпосередньо з Білогірським СЛКП "Орлан", оскільки з цим підприємством договірні відносини мало ТОВ "Ольга Транс Сервіс", саме у якого ОСОБА_1 і придбав лісопродукцію.
В подальшому, державним органом Одеським ОУЛМГ було направлено відповідні запити до постачальника продукції СЛКП "Орлан", яке підтвердило факт продажу такої продукції ТОВ "Ольга Транс Сервіс" та видачу останньому товарно-транспортних накладних
З огляду на вищевказані обставини, суддя місцевого суду на підставі повного всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин справи дійшов до обґрунтованого висновку про відсутність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та на законних підставах закрив провадження у цій справі із підстав, передбачених п.1 ч.1 ст.247 КпАП України.
Доводи, за яких представник Київської міської митниці ДФС просить скасувати постанову суду першої інстанції та притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України не знайшли свого підтвердження в суді апеляційної інстанції.
Враховуючи наведене , приходжу до висновку, що постанова судді є законною та обґрунтованою, відсутні підстави для її скасування, в зв`язку з чим апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову судді - без змін.
Керуючись ст.294 КпАП України та ст.ст.487, 527 МК України, суддя
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу представника Київської митниці ДФС залишити без задоволення, а постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 21 серпня 2020 року щодо ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України - без змін.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя В.С. Полосенко
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2020 |
Оприлюднено | 24.12.2020 |
Номер документу | 93777759 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Полосенко Василь Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні