Рішення
від 30.10.2020 по справі 160/13925/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2020 року Справа № 160/13925/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турлакової Н.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 до Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: кандидат на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська солідарність ОСОБА_2 про визнання протиправними дій, бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Кандидат на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 звернувся до суду із позовною заявою до Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області в якій просить:

- визнати протиправним дії Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області з прийняття пакетів з протоколами та іншої виборчої документації дільничних виборчих комісій № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 під час встановлення підсумків голосування на місцевих виборах у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;

- визнати бездіяльність Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій;

- зобов`язати Тернівську районну у місті Кривому Розі Територіальну виборчу комісію Дніпропетровської області вчинити дії з проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях №№ 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 25.10.2020 р. розпочалося безперервне засідання Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області з встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області. 26.10.2020 року Дільничними виборчими комісіями № № 121707, 121695, 121699, 121706, 121715, 121716, 121725 та 121729 складено протоколи про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях з місцевих виборів 25 жовтня 2020р. Під час передачі протоколів про підрахунок голосів виборців та іншої виборчої документації від зазначених ДВК до Центрально-Міської ТВК, довіреною особою кандидата на посаду Криворізького міського голови Шевчика Д.В. ОСОБА_3 було заявлено про те, що виборча документація зазначених вище ДВК має пошкодження упакування та ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами, що є порушенням ст. ст. 250, 253, 254 Виборчого кодексу України. Факт порушення цілісності виборчої документації підтверджується фото та відеозаписами виборчої документації, зробленими Довіреною особою під час прибуття виборчої документації до ТВК, та з яких вбачається, що виборча документація з зазначених вище виборчих дільниць прибула до ТВК у пошкодженій упаковці, належним чином не опечатаній та не опломбованій, з пошкодженою або без контрольної стрічки, деякі сейф-пакети не містять будь-якої інформації про їх вміст. Позивач вважає, що враховуючи те, що при прийнятті документів від відповідної дільничної виборчої комісії 26 жовтня 2020 р. виявлено ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії, ТВК зобов`язано було прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці у відповідності до вимог п. 10 ст. 254 Виборчого кодексу. Натомість, відповідачем протиправно було вчинено дії направлені на прийняття виборчої документації та протоків з зазначених вище виборчих дільниць, а у подальшому прийнято рішення врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № № 121707, 121695, 121699, 121706, 121715, 121716, 121725 та 121729 під час встановлення підсумків голосування на відповідних місцевих виборах та прийнято відповідну виборчу документацію. Крім того, позивач зазначає, що було порушено порядок транспортування виборчої документації до ТВК, що є порушенням вимог ст. 253 Виборчого кодексу України, у тому числі відмовлено офіційному спостерігачеві у супроводжуванні вказаної документації до ТВК. Позивач вважає такі дії відповідача та бездіяльність щодо неприйняття рішень про повторний підрахунок голосів виборців на зазначених виборчих дільницях протиправними.

Ухвалою суду позовну заяву прийнято до провадження та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження із призначення підготовчого засідання на 15.00год. 29.10.2020р. Вказаною ухвалою суду: 1) зобов`язано позивача надати до суду належним чином засвідчені копії: - заяв (повний текст) про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг із доказами подачі їх відповідачу; - акти про порушення виборчого законодавства України по кожній дільниці; - посвідчення кандидата видане Криворізькою міською територіальною виборчою комісією Криворізького району Дніпропетровської області №3-МГ від 22 вересня 2020 р.; 2) зобов`язано відповідача надати до суду належним чином засвідчені копії: - заяв про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг; - пояснення чи проведено повторний підрахунок голосів на виконання вказаних заяв із наданням копій протоколів, за наявності; - актів або письмових заяв, поданих відповідно до частини десятої статті 254 ВК України на виборчих дільницях № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729; - пояснення щодо вчинених дій за результатами розгляду вказаних заяв.

Ухвалою суду від 29.10.2020р. задоволено клопотання кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська солідарність ОСОБА_2 та залучено його до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Представником відповідача до суду надано відзив на позов в якому останній заперечує проти позовних вимог, у задоволенні позову просить відмовити. Відповідач зазначає, що до складу Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області входить також два члени комісії від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу , однак жодних зауважень чи посилань про відсутність цілісності упаковки з боку цих членів комісії не було. Заяви про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях мають лише описові характеристики можливих порушень, передбачених Виборчим кодексом України, позивачем жодних належних доказів того, що виборча документація зазначених вище ДВК має пошкодження та ознаки розпечатування пакетів не надано. Крім того, члени Дільничної виборчої комісії ніяким чином не могли завадити суб`єктам виборчого процесу (офіційним спостерігачам від Криворізької міської організації ПП Слуга народу ) супроводжувати виборчу документацію вищезазначених ДВК до Тернівської районної у місті Кривому Розі територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області.

Від третьої особи до суду надані письмові пояснення в яких зазначено, що він не погоджується із наведеними позивачем доводами, а також обставинами та правовими підставами позову, вважає їх необґрунтованими, не підтвердженими належними, допустимими та достатніми доказами. Зазначає, що ані позовна заява, ані надані у якості додатків до позовної заяви документи не містять доказів не допуску зі сторони ДВК офіційних спостерігачів до супроводження відповідних виборчих документів до ТВК. Від зазначених у позові офіційних спостерігачів відсутні будь-які акти про порушення виборчого законодавства, складені відповідно до положень Виборчого кодексу України, відео- чи фотоматеріали цих порушень, не зазначено прізвища, ім`я, по батькові таких офіційних спостерігачів , якого суб`єкта виборчого процесу вони представляли тощо. Виборчим кодексом не передбачено жодних вимог опломбування ящиків (коробок) для транспортування запечатаної виборчої документації, у яких виборча документація ДВК прибула до ТВК. Крім того, ТВК не здійснювала бездіяльності, адже прийняла рішення у порядку та строки, визначені Виборчим кодексом України, а саме: врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, зазначених у позові.

У підготовчому засіданні 30.10.2020 року представники сторін підтримали обрані правові позиції, що викладені в позовній заяві та у відзиві на позовну заяву.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 30 жовтня 2020 року в приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду за адресою: м.Дніпро, вул.Янгеля, 4.

В судовому засіданні 30.10.2020р. представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував.

Третя особа у судове засідання не з`явилася, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлена належним чином.

Від учасників справи надійшли відповідні клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Відповідно до частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи, що сторони надали клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, суд на підставі частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалив продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Судом встановлено, що Верховна Рада України Постановою від 15.07.2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020 року.

На підставі вказаної постанови Центральною виборчою комісією прийнято постанову від 8 серпня 2020 року № 160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року", згідно пункту 1 якої перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24 призначено на неділю 25 жовтня 2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30 серпня 2020 №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 05 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Постановою Криворізької міської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №22 від 22.09.2020р., комісія постановила встановити кількість територіальних виборчих округів з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року - 7. Згідно додатку № 1 до цієї постанови територія Тернівського району Криворізької міської громади Криворізького району Дніпропетровської області з виборчими дільницями 121694-121733,121780 відноситься до територіального виборчого округу №6.

Постановою Криворізької міської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №10 від 05.08.2020р., комісія постановила зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Довіреними особами кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 . ОСОБА_3 до Тернівської районної у місті Кривому Розі ТВК Дніпропетровської області були подані заяви про повторний підрахунок голосів виборів на виборчих дільницях №121706 (вх.№316 від 26.10.2020р.), №121715 (вх.№315 від 26.10.2020р.), №121729 (вх.№314 від 26.10.2020р.), ОСОБА_4 до ДВК №121695 (вх.№323 від 27.10.2020р.), №121716 (вх.№325 від 27.10.2020р.), №121725 (вх.№324 від 27.10.2020 р.), ОСОБА_1 до ДВК №121699 (вх.№326 від 27.10.2020р.), ОСОБА_5 ДВК №121707 (вх.№328 від. 27.10.2020р.), в яких зазначено, що у ході проведення голосування, підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та транспортування було виявлено такі порушення:

1) у протоколах дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у порушення вимог ст.ст.250-251 Виборчого кодексу України наявні виправлення, помилки, неточності, які неможливо усунути без повторного підрахунку голосів, що є підставою та обов`язком для ТВК здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

2) під час проведення голосування та при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці було зафіксовано порушення виборчого законодавства, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, та ДВК не розглянуто заяви, скарги, акти подані у процесі та після голосування, що є підставами та обов`язком для ТВК здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

3) було порушено порядок транспортування виборчої документації до ТВК, що є порушення вимог ст.253 Виборчого кодексу України, у тому числі відмовлено спостерігачеві у супроводженні вказаної документації до ТВК;

4) на пакетах із виборчими бюлетенями відсутні прізвище та ініціали кандидата/партії, назва виборів, позначення та/або номер округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, підписи всіх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії, що є грубим порушенням ст. 250 Виборчого кодексу України - є підставою та обов`язком для ТВК здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

5) при прийнятті документів ТВК від дільничної виборчої комісії виборчої дільниці виявлено ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії, що є порушенням ст. 253 Виборчого кодексу України.

У вказаних заявах Довірена особа просила:

1) завчасно повідомити заявника про дату, час, місце розгляду заяви для забезпечення можливості прибути на розгляд вказаної заяви;

2) забезпечити збереження у приміщенні, де відбувається засідання територіальної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та пакетів з іншими виборчими документами дільничної виборчої комісії до проведення відповідного повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці;

3) прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці на перших місцевих виборах 25.10.2020 та здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

4) забезпечити при повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці присутність членів цієї дільничної виборчої комісії, та кандидатів в депутати, кандидатів на посаду міського голови, їх довірених осіб, уповноважених осіб організацій партій, офіційних спостерігачів.

Розглянувши заяви Довірених осіб позивача про повторний перерахунок на виборчих дільницях № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, №121716 121725 та 121729, відповідачем надано письмові відповіді від 30.10.2020р. в яких зазначено, що коробка для транспортування виборчої документації не є обов`язковим елементом процесу здачі ДВК (в якості транспортувального матеріалу може бути застосований будь-який матеріал на розсуд ДВК (паперові пакети, поліетиленові пакети, синтетичні мішки, картонні коробки, пластикові контейнери). Тому в діях ДВК ознак порушення виборчого законодавства не виявлено.

При цьому, на заяві про повторний підрахунок голосів виборів на виборчій дільниці №121716, головою ТВК ОСОБА_6 проставлено резолюція: Залишити без розгляду через відсутність серед ДВК яка зазначена в резолютивній частині заяви .

Також в матеріалах справи наявне протокольне рішення Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії від 27.10.2020р., в якому зазначено Розглянувши на безперервному засіданні ТВК, в присутності суб`єктів виборчого процесу, заяви (від 26.10.2020 року №№314, 315, 316) ОСОБА_3 , довіреної особи від кандидата на посаду Криворізького міського голови Шевчика Д.В., щодо повторного перерахунку голосів виборців на ДВК №№:121729, 121715, 121706, встановили , шляхом перевірки і демонстрації пакетів із запакованою виборчою документацією ДВК:

залишити заяви (від 27.10.2020 року №№ 323, 324, 325) ОСОБА_4 , уповноваженої особи від Криворізької Міської організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ щодо повторного перерахунку голосів на ДВК №№: 121695, 121716, 121725;(від 27.10.2020 року №327. №328) ОСОБА_7 , офіційного спостерігача від кандидата на посаду Криворізького міського голови ОСОБА_1 щодо повторного перерахунку голосів на ДВК №№: 121707, 121709; (від 27.10.2020 року №326) ОСОБА_8 , офіційного спостерігача від кандидата на посаду Криворізького міського голови ОСОБА_1 щодо повторного перерахунку голосів на ДВК №121699 без розгляду за відсутністю ознак порушень.

Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_4 пояснив, що він був спостерігачем на ТВК та під час прийняття та розгляду виборчих документів від дільничних виборчих комісій були непоодинокі випадки пошкодження пакування, що містять ознаки розпакування виборчої документації, про що ним було складено та подано три відповідні заяви.

Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_9 пояснив, що він є членом ТВК, здійснював переміщення коробок (боксів) з виборчою документацією під час якого явних пошкоджень він не помітив.

Також судом були досліджені наявні в матеріалах справи відеозаписи надані позивачем.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Конституція України закріпила право громадян вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (частина перша статті 38 Конституції України).

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

При вирішені спору суд виходить із того, що згідно із приписами статті 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

У статті 20 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно зі статтею 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України (частина 1 статті 206 Виборчого кодексу України).

Відповідно до ч.2 ст.250 Виборчого кодексу України, пакети з протоколами та іншою виборчою документацією з виборів, підрахунок щодо яких вже завершено, до закінчення засідання дільничної виборчої комісії зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання, у полі зору членів дільничної виборчої комісії та осіб, присутніх на засіданні комісії. Пакети з виборчою документацією транспортуються в порядку, встановленому статтею 253 цього Кодексу, до територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - до територіальної виборчої комісії, що встановлює результати виборів, відразу після завершення підрахунку голосів виборців та складання відповідних протоколів з усіх місцевих виборів, які організовувалися відповідною дільничною виборчою комісією.

Частиною 6 вказаної статті передбачено, що дільнична виборча комісія запаковує опрацьовані виборчі документи у пакети. Пакет з виборчими документами заклеюється, на пакеті робиться напис, який вказує на кількість та вид запакованих документів, а також зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.

Згідно ч.10 ст.251 Виборчого кодексу України, пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.253 Виборчого кодексу України, транспортування документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, здійснюється головою або заступником голови дільничної виборчої комісії та іншими двома членами цієї комісії - представниками різних суб`єктів подання кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії. Під час транспортування виборчих документів членами дільничної виборчої комісії їх супроводжують поліцейські, а у разі необхідності, за зверненням територіальної виборчої комісії, - співробітники Служби безпеки України, які повинні забезпечити охорону під час транспортування. Інші члени дільничної виборчої комісії, не зайняті у транспортуванні виборчих документів, кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі за їхнім бажанням можуть також супроводжувати транспортування таких документів. Супроводження таких документів іншими особами забороняється. Під час транспортування документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою документацією.

Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією регламентовано ст.254 Виборчого кодексу України.

Згідно ч.1 ст.254 Виборчого кодексу України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Відповідно до ч.4 вказаної статті, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

Частиною 5 ст.254 Виборчого кодексу України передбачено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно ч.6 ст.254 Виборчого кодексу України, рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

В силу ч.7 вказаної статті, у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою "Уточнений", територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Згідно ч.9 ст.254 Виборчого кодексу України, за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Відповідно до ч.10 ст.254 Виборчого кодексу України, у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.

Зазначені норми Виборчого кодексу України кореспондуються з Порядком підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого Центральною виборчою комісією була прийнята постанова 15 жовтня 2020 року №386, який відповідно до частини п`ятої статті 250, частини першої статті 251, частини дванадцятої статті 254 Виборчого кодексу України визначає процедуру підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі - місцеві вибори), а також процедуру повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 Постановою Криворізької міської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №22 від 22.09.2020р. зареєстрований кандидатом на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

25.10.2020р. розпочалося безперервне засідання Тернівською районною у місті Кривому Розі ТВК Дніпропетровської області з встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі №7 у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області.

26.10.2020 року Дільничними виборчими комісіями № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 складено протоколи про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях з місцевих виборів 25 жовтня 2020 р.

Щодо виборчої документації ДВК № 121706.

Згідно заяви вх. № 316 від 26.10.2020 р. про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 121706 Довірена особа, серед іншого, заявила, що при прийнятті документів ТВК від ДВК № 121706 26 жовтня 2020 р. о 16 год. 00 хв. виявлено ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії. Також, звернула увагу ТВК, що ДВК № 121706 було порушено порядок транспортування виборчої документації до ТВК, у тому числі відмовлено офіційному спостерігачеві у супроводжуванні вказаної документації до ТВК.

На вказану заяву, відповідачем було надано відповідь вих.№318 від 26.10.2020р., що коробка для транспортування виборчої документації не є обов`язковим елементом процесу здачі ДВК (в якості транспортувального матеріалу може бути застосований будь-який матеріал на розсуд ДВК (паперові пакети, поліетиленові пакети, синтетичні мішки, картонні коробки, пластикові контейнери). Тому в діях ДВК ознак порушення виборчого законодавства не виявлено.

Щодо порушення порядку транспортування, суд зазначає, що надані у якості додатків до позовної заяви документи не містять доказів не допуску зі сторони ДВК офіційних спостерігачів до супроводження відповідних виборчих документів до ТВК. Від зазначених у позові офіційних спостерігачів відсутні будь-які акти про порушення виборчого законодавства, складені відповідно до положень Виборчого кодексу України, відео- чи фотоматеріали цих порушень, в позові не зазначено прізвища, ім`я, по батькові таких офіційних спостерігачів , якого суб`єкта виборчого процесу вони представляли тощо.

Разом з тим, суд зазначає, що факт наявності ознак пошкодження та розпечатування виборчої документації підтверджується відеозаписом, який наявний в матеріалах справи та був досліджений судом у судовому засіданні. З вказаного відео вбачається, що коробки з виборчою документацією належним чином не опечатано та не опломбовано. При цьому, упакування мають пошкодження та деформування, розпечатування, бокс з переміщення виборчої документацією розірваний, та наявність зазначених пошкоджень, як вбачається з відеозапису, не заперечується членами ДВК № 121706.

Щодо виборчої документації ДВК М 121729.

Згідно заяви вх. № 314 від. 26.10.2020 р. про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 121715 Довірена особа, серед іншого, звернула увагу ТВК, що ДВК № 121729 було порушено порядок транспортування виборчої документації до ТВК, у тому числі відмовлено офіційному спостерігачеві у супроводжуванні вказаної документації до ТВК. Також Довірена особа поданням вищевказаної заяви заявила, що при прийнятті документів ТВК від ДВК № 121729 26 жовтня 2020 р. о 15 год. 09 хв. виявлено ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії.

На вказану заяву, відповідачем було надано відповідь в якій зазначено, що коробка для транспортування виборчої документації не є обов`язковим елементом процесу здачі ДВК (в якості транспортувального матеріалу може бути застосований будь-який матеріал на розсуд ДВК (паперові пакети, поліетиленові пакети, синтетичні мішки, картонні коробки, пластикові контейнери). Тому в діях ДВК ознак порушення виборчого законодавства не виявлено.

Щодо порушення порядку транспортування, суд зазначає, що надані у якості додатків до позовної заяви документи не містять доказів не допуску зі сторони ДВК офіційних спостерігачів до супроводження відповідних виборчих документів до ТВК. Від зазначених у позові офіційних спостерігачів відсутні будь-які акти про порушення виборчого законодавства, складені відповідно до положень Виборчого кодексу України, відео- чи фотоматеріали цих порушень, в позові не зазначено прізвища, ім`я, по батькові таких офіційних спостерігачів , якого суб`єкта виборчого процесу вони представляли тощо.

Разом з тим, факт порушення цілісності виборчої документації підтверджується відеозаписом, який наявний в матеріалах справи та був досліджений в судовому засіданні, з якого видно, що виборча документація з ДВК 121729 прибула до ТВК не упакованою, члени вказаної ДВК здійснювали її упакування біля будівлі ТВК, зокрема член ДВК від руки заповнювала інформацію про вміст пакування, яку у подальшому наклеювала на бокси з виборчою документацією.

В даному випадку існують сумніви щодо вмісту боксів з виборчою документацією даної ДВК, у зв`язку з чим Довірена особа просила провести перерахунок голосів відповідної виборчої дільниці.

Вищевказані факти також підтверджені поясненнями свідка ОСОБА_4 , який у судовому засіданні пояснив, що він був спостерігачем на ТВК та під час прийняття та розгляду виборчих документів від дільничних виборчих комісій були непоодинокі випадки пошкодження пакування з виборчою документацією, про що ним було складено та подано три відповідні заяви та наявні ознаки розпечатування пакетів.

Разом з тим, пояснення свідка ОСОБА_9 (члена ТВК) суд оцінює критично, оскільки ...

Таким чином, зазначені вище факти ставлять під сумнів можливість достовірно встановити результати волевиявлення виборців на вищевказаних виборчих дільницях без проведення повторного перерахунку голосів на відповідній виборчій дільниці.

Разом з тим відповідно до ч.1 п.10 ст.254 Виборчого кодексу України, у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у ч.1 ст.253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

При цьому, у відповідності до ч. 12 ст. 254 Кодексу, на ТВК покладається обов`язок провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій.

Враховуючи, що при прийнятті документів від відповідних дільничних виборчих комісій 27-28 жовтня 2020р. виявлено пошкодження цілісності упаковки пакетів з виборчими документами, що в свою чергу може свідчити про наявність ознак розпечатування пакетів, та наявності письмових заяв осіб про порушення вимог Виборчого кодексу України. на думку суду ТВК було безпідставно прийнято пакети з протоколами та іншою виборчою документацією з дільничної виборчої дільниці № № 121706, 121729 під час встановлення підсумків голосування на місцевих виборах у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Таким чином, судом встановлено, що відповідачем за відсутності на то підстав, протиправно прийнято пакети з протоколами та іншою виборчою документацією з дільничної виборчої дільниці № № 121706, 121729 під час встановлення підсумків голосування на місцевих виборах у виборчому окрузі №6 у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та відповідно допущено бездіяльність щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на вказаних виборчих дільницях, відповідно позовні вимоги в частині виборчих дільниць № № 121706, 121729 підлягають задоволенню.

Разом з тим, позивач просить суд зобов`язати вчинити дії з проведення повторного підрахунку голосів виборців у виборчому окрузі №7 у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області в той же час, згідно додатку № 1 до Постанови Криворізької міської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №22 від 22.09.2020р, територія Тернівського району Криворізької міської громади Криворізького району Дніпропетровської області з виборчими дільницями 121694-121733,121780 відноситься до територіального виборчого округу №6.

Таким чином, судом встановлено, що в позовній заяві допущено технічну описку в частині зазначення номера - 7 територіального виборчого округу Тернівської районної у місті Кривому Розі, який вірним слід вважати - 6 .

Стосовно прийняття виборчої документації з ДВК № № 121695, 121699, 121707, 121715, 121716 та 121725, суд зазначає наступне.

З приводу доводів позивача щодо відмови офіційному спостерігачеві у супроводжуванні документації до ТВК, виявлення факту щодо пошкодження упакування та ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, відсутності на контрольних стрічках підписів членів ДВК та спостерігачів, відсутності контрольної стрічки на коробках та на мішках, суд зазначає, що при огляду відеофайлів, які містяться на дисках DVD+R, судом не встановлено. До того ж, означені порушення не були також доведені свідками, як були присутні під час проведення судового засідання.

Стосовно доводів позивача про порушення порядку транспортування виборчої документації до ТВК на думку суду є також безпідставними, оскільки доказів зазначених порушень позивачем не надано. Членами ТВК в порядку, передбаченому ч. 4 ст. 254 ВК України, було перевірено комплектність та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами від зазначених дільничних виборчих комісій. Ознак розпечатування пакетів, на які посилається позивач, також не доведено та не підтверджено наданими доказів позивачем.

Згідно з статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Позивачем належних доказів того, що виборча документація зазначених вище ДВК №№121695, 121699, 121707, 121715, 121716 та 121725 має пошкодження та ознаки розпечатування пакетів не надано.

Інших доказів наявності порушень виборчого законодавства до відповідача позивач не надавав. Не надано таких доказів і суду.

При цьому, судом також враховано, що представником позивача у судовому засіданні зазначено, що долучені відеозаписи частково вказаних дільниць не стосуються.

Прийняття рішення про повторний перерахунок голосів є правом, а не обов`язком ТВК у випадку:

- за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці;

- у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії.

В той же час, по дільницям №№121695, 121699, 121707, 121715, 121716 та 121725, на думку суду, у ТВК були відсутні законні підстави для прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів, адже не було жодних із 4-х підстав, передбачених ч.9-10 ст.254 Виборчого кодексу України. Позивачем не надано до позову жодних належних, допустимих та належних доказів існування обставин, визначених ч.9-10 ст.254 Виборчого кодексу України, для прийняття рішення про повторний перерахунок голосів по вказаним ДВК.

Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому суд відмічає, що "на підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень: 1) повинен бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України; 2) зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним; "у межах повноважень" означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх; "у спосіб" означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби; "з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано", тобто використання наданих суб`єкту владних повноважень повинно відповідати меті та завданням діяльності суб`єкта, які визначені нормативним актом, на підставі якого він діє; "обґрунтовано", тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Рішення повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Статтею 9 КАС України закріплено принцип законності, який вимагає, щоб органи державної влади та їх посадові особи діяли тільки на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Разом з тим, відповідач як суб`єкт владних повноважень під час розгляду справи належних і достатніх доказів, які б простували доводи позивача, не надав.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відтак, суд з`ясувавши обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи і дослідженими доказами, дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Суд відмічає, що станом на момент вирішення справи, судовий збір позивачем не сплачено, а тому питання стягнення судового збору вирішується судом відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно частини 3 статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Згідно з нормами Закону України "Про судовий збір" за звернення з даним позовом до суду позивач повинен був сплатити судовий збір в розмір 1681,60 гривень (2 позовні вимоги (860,80*2) та одна похідна).

Таким чином, з огляду на положення ч. 9 ст. 273 та ч.3 ст. 139 КАС України, а також беручи до уваги часткове задоволення позовних вимог кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 та відсутність сплати позивачем судового збору станом на момент вирішення справи, суд приходить до висновку, що стягненню з кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 на користь державного бюджету України підлягає судовий збір пропорційно частині до розміру задоволених позовних вимог у розмірі 840,80 гривень.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 271-273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області (50000, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, вул.Свято-Миколаївська, 27, ЄДРПОУ 43773614), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: кандидат на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська солідарність ОСОБА_2 про визнання протиправними дій, бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним дії Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області з прийняття пакетів з протоколами та іншої виборчої документації дільничних виборчих комісій № № 121706, 121729 під час встановлення підсумків голосування на місцевих виборах у виборчому окрузі № 6 у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Визнати бездіяльність Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № № 121706, 121729 у виборчому окрузі № 6 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Зобов`язати Тернівську районну у місті Кривому Розі Територіальну виборчу комісію Дніпропетровської області вчинити дії з проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях №№ 121706, 121729 у виборчому окрузі №6 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) на користь Державного бюджету України (реквізити: отримувач: УК у Чечелівському районі міста Дніпра/Чечел.р./22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37989253; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008; за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень вісімдесят копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються у відповідності до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено та підписано 30 жовтня 2020 року.

Суддя Н.В. Турлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92535172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/13925/20

Постанова від 03.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 30.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні