Постанова
від 03.11.2020 по справі 160/13925/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 листопада 2020 року м. Дніпросправа № 160/13925/20 Суддя І інстанції - Турлакова Н.В.

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),

суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В.,

за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі апеляційну скаргу кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 до Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - кандидат на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська солідарність ОСОБА_2 про визнання протиправними дій, бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 звернувся із зазначеним позовом до суду в якому просив:

- визнати протиправним дії Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області з прийняття пакетів з протоколами та іншої виборчої документації дільничних виборчих комісій № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 під час встановлення підсумків голосування на місцевих виборах у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;

- визнати бездіяльність Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій;

- зобов`язати Тернівську районну у місті Кривому Розі Територіальну виборчу комісію Дніпропетровської області вчинити дії з проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях №№ 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, 121716, 121725 та 121729 у виборчому окрузі № 7 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що Дільничними виборчими комісіями № № 121707, 121695, 121699, 121706, 121715, 121716, 121725 та 121729 складено протоколи про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях з місцевих виборів 25 жовтня 2020р. Під час передачі протоколів про підрахунок голосів виборців та іншої виборчої документації від зазначених ДВК до Центрально-Міської ТВК, довіреною особою кандидата на посаду Криворізького міського голови ОСОБА_1 . ОСОБА_3 було заявлено про те, що виборча документація зазначених вище ДВК має пошкодження упакування та ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами, що є порушенням ст. ст. 250, 253, 254 Виборчого кодексу України. Враховуючи те, що при прийнятті документів від відповідної дільничної виборчої комісії 26 жовтня 2020 р. виявлено ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії, ТВК зобов`язано було прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці у відповідності до вимог п. 10 ст. 254 Виборчого кодексу. Натомість, відповідачем протиправно було вчинено дії направлені на прийняття виборчої документації та протоків з зазначених вище виборчих дільниць, а у подальшому прийнято рішення врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № № 121707, 121695, 121699, 121706, 121715, 121716, 121725 та 121729 під час встановлення підсумків голосування на відповідних місцевих виборах та прийнято відповідну виборчу документацію. Також вказує, що було порушено порядок транспортування виборчої документації до ТВК, що є порушенням вимог ст. 253 Виборчого кодексу України, у тому числі відмовлено офіційному спостерігачеві у супроводжуванні вказаної документації до ТВК.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним дії Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області з прийняття пакетів з протоколами та іншої виборчої документації дільничних виборчих комісій № № 121706, 121729 під час встановлення підсумків голосування на місцевих виборах у виборчому окрузі № 6 у місті Кривий Ріг Криворізького району Дніпропетровської області з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Визнано протиправною бездіяльність Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № № 121706, 121729 у виборчому окрузі № 6 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Зобов`язано Тернівську районну у місті Кривому Розі Територіальну виборчу комісію Дніпропетровської області вчинити дії з проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях №№ 121706, 121729 у виборчому окрузі №6 у місті Кривий Ріг Криворізького району з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та з виборів Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. У задоволенні решти позовних вимог було відмовлено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції в частині відмовлених позовних вимог позивач подав апеляційну скаргу в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права та невідповідність висновків суду обставинам справи, просив рішення суду першої інстанції в частині відмовлених позовних вимог скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог у повному обсязі. Вказує, що факт пошкодження виборчої документації по усім зазначеним у позові дільницям підтверджується відповідним відео. Судом безпідставно відхилено покази свідка ОСОБА_4 та відеоматеріали.

В письмових відзивах на апеляційну скаргу третя особа та її представник просять відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представник кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу Шевчика Дмитра Володимировича підтримав вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав, представники відповідача та третьої особи просили відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що Верховна Рада України Постановою від 15.07.2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020 року.

На підставі вказаної постанови Центральною виборчою комісією прийнято постанову від 8 серпня 2020 року № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року , згідно з пунктом 1 якої перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатків 1-24 призначено на неділю 25 жовтня 2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30 серпня 2020 №208 Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року оголошено з 05 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Постановою Криворізької міської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №22 від 22.09.2020р., комісія постановила встановити кількість територіальних виборчих округів з виборів депутатів Криворізької міської ради Криворізького району Дніпропетровської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року - 7. Відповідно до додатку № 1 до цієї постанови територія Тернівського району Криворізької міської громади Криворізького району Дніпропетровської області з виборчими дільницями 121694-121733,121780 відноситься до територіального виборчого округу №6.

Постановою Криворізької міської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №10 від 05.08.2020р., ОСОБА_1 зареєстровано кандидатом на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Довіреними особами кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 . ОСОБА_3 до Тернівської районної у місті Кривому Розі ТВК Дніпропетровської області були подані заяви про повторний підрахунок голосів виборів на виборчих дільницях №121706 (вх.№316 від 26.10.2020р.), №121715 (вх.№315 від 26.10.2020р.), №121729 (вх.№314 від 26.10.2020р.), ОСОБА_5 до ДВК №121695 (вх.№323 від 27.10.2020р.), №121716 (вх.№325 від 27.10.2020р.), №121725 (вх.№324 від 27.10.2020 р.), ОСОБА_1 до ДВК №121699 (вх.№326 від 27.10.2020р.), ОСОБА_6 ДВК №121707 (вх.№328 від. 27.10.2020р.), в яких зазначено, що у ході проведення голосування, підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та транспортування було виявлено такі порушення:

1) у протоколах дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у порушення вимог ст.ст.250-251 Виборчого кодексу України наявні виправлення, помилки, неточності, які неможливо усунути без повторного підрахунку голосів, що є підставою та обов`язком для ТВК здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

2) під час проведення голосування та при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці було зафіксовано порушення виборчого законодавства, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, та ДВК не розглянуто заяви, скарги, акти подані у процесі та після голосування, що є підставами та обов`язком для ТВК здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

3) було порушено порядок транспортування виборчої документації до ТВК, що є порушення вимог ст.253 Виборчого кодексу України, у тому числі відмовлено спостерігачеві у супроводженні вказаної документації до ТВК;

4) на пакетах із виборчими бюлетенями відсутні прізвище та ініціали кандидата/партії, назва виборів, позначення та/або номер округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, підписи всіх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії, що є грубим порушенням ст. 250 Виборчого кодексу України - є підставою та обов`язком для ТВК здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

5) при прийнятті документів ТВК від дільничної виборчої комісії виборчої дільниці виявлено ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії, що є порушенням ст. 253 Виборчого кодексу України.

У вказаних заявах Довірена особа просила:

1) завчасно повідомити заявника про дату, час, місце розгляду заяви для забезпечення можливості прибути на розгляд вказаної заяви;

2) забезпечити збереження у приміщенні, де відбувається засідання територіальної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та пакетів з іншими виборчими документами дільничної виборчої комісії до проведення відповідного повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці;

3) прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці на перших місцевих виборах 25.10.2020 та здійснити повторний підрахунок голосів на ДВК;

4) забезпечити при повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці присутність членів цієї дільничної виборчої комісії, та кандидатів в депутати, кандидатів на посаду міського голови, їх довірених осіб, уповноважених осіб організацій партій, офіційних спостерігачів.

Розглянувши заяви Довірених осіб позивача про повторний перерахунок на виборчих дільницях № № 121695, 121699, 121706, 121707, 121715, №121716 121725 та 121729, відповідачем надано письмові відповіді від 30.10.2020р. в яких зазначено, що коробка для транспортування виборчої документації не є обов`язковим елементом процесу здачі ДВК (в якості транспортувального матеріалу може бути застосований будь-який матеріал на розсуд ДВК (паперові пакети, поліетиленові пакети, синтетичні мішки, картонні коробки, пластикові контейнери). Тому в діях ДВК ознак порушення виборчого законодавства не виявлено.

При цьому, на заяві про повторний підрахунок голосів виборів на виборчій дільниці №121716, головою ТВК ОСОБА_7 проставлено резолюція: Залишити без розгляду через відсутність серед ДВК яка зазначена в резолютивній частині заяви .

В протокольному рішенні Тернівської районної у місті Кривому Розі Територіальної виборчої комісії від 27.10.2020р зазначено: Розглянувши на безперервному засіданні ТВК, в присутності суб`єктів виборчого процесу, заяви (від 26.10.2020 року №№314, 315, 316) ОСОБА_3 , довіреної особи від кандидата на посаду Криворізького міського голови Шевчика Д.В., щодо повторного перерахунку голосів виборців на ДВК №№:121729, 121715, 121706, встановили, шляхом перевірки і демонстрації пакетів із запакованою виборчою документацією ДВК:

залишити заяви (від 27.10.2020 року №№ 323, 324, 325) ОСОБА_5 , уповноваженої особи від Криворізької Міської організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ щодо повторного перерахунку голосів на ДВК №№: 121695, 121716, 121725 (від 27.10.2020 року №327, №328) ОСОБА_8 , офіційного спостерігача від кандидата на посаду Криворізького міського голови ОСОБА_1 щодо повторного перерахунку голосів на ДВК №№: 121707, 121709; (від 27.10.2020 року №326) ОСОБА_9 , офіційного спостерігача від кандидата на посаду Криворізького міського голови ОСОБА_1 щодо повторного перерахунку голосів на ДВК №121699 без розгляду за відсутністю ознак порушень.

Допитаний у судовому засіданні першої інстанції свідок ОСОБА_5 пояснив, що він був спостерігачем на ТВК та під час прийняття та розгляду виборчих документів від дільничних виборчих комісій були непоодинокі випадки пошкодження пакування, що містять ознаки розпакування виборчої документації, про що ним було складено та подано три відповідні заяви.

Допитаний у судовому засіданні першої інстанції свідок ОСОБА_10 пояснив, що він є членом ТВК, здійснював переміщення коробок (боксів) з виборчою документацією під час якого явних пошкоджень він не помітив.

Відмовляючи у задоволенні частини позовних вимог суд першої інстанції виходив з того належні докази того, що виборча документація по ДВК №№121695, 121699, 121707, 121715, 121716 та 121725 має пошкодження та ознаки розпечатування пакетів відсутні і відеофайлами, які містяться в матеріалах справи ці факти також не підтверджуються, а тому у ТВК були відсутні законні підстави для прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів по вказаним ДВК.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.250 Виборчого кодексу України, пакети з протоколами та іншою виборчою документацією з виборів, підрахунок щодо яких вже завершено, до закінчення засідання дільничної виборчої комісії зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання, у полі зору членів дільничної виборчої комісії та осіб, присутніх на засіданні комісії. Пакети з виборчою документацією транспортуються в порядку, встановленому статтею 253 цього Кодексу, до територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - до територіальної виборчої комісії, що встановлює результати виборів, відразу після завершення підрахунку голосів виборців та складання відповідних протоколів з усіх місцевих виборів, які організовувалися відповідною дільничною виборчою комісією.

Частиною 6 вказаної статті передбачено, що дільнична виборча комісія запаковує опрацьовані виборчі документи у пакети. Пакет з виборчими документами заклеюється, на пакеті робиться напис, який вказує на кількість та вид запакованих документів, а також зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.

Згідно з ч.10 ст.251 Виборчого кодексу України, пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.253 Виборчого кодексу України, транспортування документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, здійснюється головою або заступником голови дільничної виборчої комісії та іншими двома членами цієї комісії - представниками різних суб`єктів подання кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії. Під час транспортування виборчих документів членами дільничної виборчої комісії їх супроводжують поліцейські, а у разі необхідності, за зверненням територіальної виборчої комісії, - співробітники Служби безпеки України, які повинні забезпечити охорону під час транспортування. Інші члени дільничної виборчої комісії, не зайняті у транспортуванні виборчих документів, кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі за їхнім бажанням можуть також супроводжувати транспортування таких документів. Супроводження таких документів іншими особами забороняється. Під час транспортування документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою документацією.

Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією регламентовано ст.254 Виборчого кодексу України.

Згідно з ч.1 ст.254 Виборчого кодексу України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Відповідно до ч.4 вказаної статті, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

Частиною 5 ст.254 Виборчого кодексу України передбачено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з ч.6 ст.254 Виборчого кодексу України, рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

В силу ч.7 вказаної статті, у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою Уточнений відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою Уточнений дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою Уточнений , територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Згідно з ч.9 ст.254 Виборчого кодексу України, за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Відповідно до ч.10 ст.254 Виборчого кодексу України, у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.

Зазначені норми Виборчого кодексу України кореспондуються з Порядком підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого Центральною виборчою комісією була прийнята постанова 15 жовтня 2020 року №386, який відповідно до частини п`ятої статті 250, частини першої статті 251, частини дванадцятої статті 254 Виборчого кодексу України визначає процедуру підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі - місцеві вибори), а також процедуру повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Так при огляді відеофайлів, які містяться на дисках DVD+R, не вбачається факту відмови офіційному спостерігачеві у супроводжуванні документації до ТВК, також не вбачається фактів пошкодження упакування та ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, відсутності на контрольних стрічках підписів членів ДВК та спостерігачів, відсутності контрольної стрічки на коробках та на мішках. Не доведено також факту порушення порядку транспортування виборчої документації до ТВК

Членами ТВК в порядку, передбаченому ч. 4 ст. 254 ВК України, було перевірено комплектність та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами від ДВК №№121695, 121699, 121707, 121715, 121716 та 121725.

З огляду на положення ч. ч.9-10 ст.254 Виборчого кодексу України наявність лише заяв або скарг не є безумовною підставою для прийняття ТВК рішення про проведення повторного підрахунку голосів

За таких обставин вірним є висновок суду першої інстанції про відсутність у ТВК передбачених ч.9-10 ст.254 Виборчого кодексу України підстав для прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів по дільницям №№121695, 121699, 121707, 121715, 121716 та 121725.

Наведені в апеляційній скарзі доводи не спростовують висновків суду першої інстанції, а зводяться лише до їх переоцінки, а тому не можуть бути підставою для скасування законного та обґрунтованого рішення відповідно до ст.317 КАС України.

Оскільки при поданні апеляційної скарги не було сплачено судовий збір, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Згідно з частиною дев`ятою статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Статтею 2 Закону України Про судовий збір передбачено, що платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземці) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Статтею 3 Закону України Про судовий збір передбачено, що судовий збір справляється за подання до суду апеляційної і касаційної скарг на судові рішення.

Частиною 2 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою або фізичною особою-підприємцем, ставка судового збору становить один розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За подання апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Частиною 3 статті 6 вказаного Закону визначено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Станом на 01 січня 2020 року один прожитковий мінімуму для працездатних осіб становить 2102 гривні.

В позові заявлено дві вимоги немайнового характеру та одна похідна від них.

Враховуючи наведені норми права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судовий збір за подання апеляційної скарги повинен бути стягнутий з кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 у розмірі (2102х0,4)х150% х2=2522 грн. 40 коп.

Керуючись ст.ст. 271, 272,273 278, п.1.ч.1 ст. 315, ст. 316, 321,322, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року - залишити без змін.

Стягнути з кандидата на посаду Криворізького міського голови Криворізького району Дніпропетровської області від Криворізької міської організації Політичної партії Слуга Народу ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 2522 грн. 40 коп. ( дві тисячі п`ятсот двадцять дві грн.) 40 коп. до спеціального фонду Державного бюджету України.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов

суддя В.В. Мельник

суддя С.В. Сафронова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92596537
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/13925/20

Постанова від 03.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 30.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні