Рішення
від 30.10.2020 по справі 300/2009/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" жовтня 2020 р. справа № 300/2009/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" до Державної податкової служби України про скасування рішення Комісії Державної податкової служби України від 16.07.2020 за №1739084/31789715 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої в контролюючому органі 30.06.2020, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" (надалі по тексту також - позивач, ТзОВ "ГПК-М`ясо", платник податків, товариство) 11.08.2020 звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (надалі по тексту також - відповідач, ДПС України, контролюючий орган) про скасування рішення Комісії Державної податкової служби України від 16.07.2020 за №1739084/31789715 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої в контролюючому органі 30.06.2020 (надалі по тексту також - оскаржуване рішення).

Ухвалою суду від 17.08.2020 позовну заяву залишено без руху (а.с.123-124), у зв`язку з її невідповідністю вимогам Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України).

20.08.2020 позивач усунув недоліки позовної заяви у строк встановлений судом, шляхом подання позовної заяви від 20.08.2020 в новій редакції (а.с.126, 127-131).

Позовні вимоги мотивовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" , зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 25.01.2002 (у зв`язку із зміною місцезнаходження юридичної особи свідоцтво про державну реєстрацію замінено 27.05.2010) та з 05.02.2002 і по даний час перебуває на обліку в Головному управлінні Державної податкової служби в Івано-Франківській області. У своїй діяльності позивач здійснює реалізацію м`яса свинини, яловичини, субпродуктів свинних, курятини, риби, ковбаси, а також переробку свинини, курятини яловичини та виготовлення фаршу. Основним постачальником м`яса свинини та тушки курки є ТОВ "Тернопільський м`ясокомбінат". Постачання м`яса яловичини здійснює фізична особа підприємець (надалі по тексту також - ФОП) ОСОБА_1 , а постачання риби здійснює ПМП "Лотос", ковбасні вироби закуповуються у ФОП ОСОБА_2 , транспортно-експедиційні послуги товару здійснює ФОП ОСОБА_3 . Також, як відзначив позивач, між ТзОВ "ГПК-М`ясо" та ОСОБА_4 укладений договір на оренду автомобіля, який використовує у господарській діяльності товариства. Крім того, платник податків має укладені договори із іншими юридичними та фізичними особами, які виконуються в процесі здійснення ним підприємницької діяльності. Зокрема, за доводами позивача, реальність, законність та неризиковість здійснення ТзОВ "ГПК-М`ясо" господарських операцій підтверджується наступними договорам, які укладені позивачем із: ТзОВ "Галицький м`ясокомбінат" (договір оренди нежитлових приміщень №5 від 20.04.2019; ТзОВ "Тернопільський м`ясокомбінат" (договір поставки № 9-1102/19 від 11.02.2019); ФОП ОСОБА_2 (договір поставки №06/2017 від 12.01.2017); Центральною районною лікарнею Калуської міської та районної рад Івано-Франківської області (договір №138 від 28.02.2020); ТзОВ "Тріос" (договір поставки №02/03-20 від 02.03.2020); ОСОБА_1 (договір купівлі-продажу №3 від 10.03.2020); ФОП ОСОБА_3 (договір транспортного експедитування від 15.01.2020); Малим підприємством "Лотос" (договір купівлі-продажу №260 від 04.05.2020); ТзОВ "Кормотех" (договір купівлі-продажу від 20.11.2017 за №20/11/17); ТзОВ "Корніко" (договір поставки №22/08 від 22.08.2019). Реальність господарських операцій, окрім вказаного, підтверджується складеними на виконання вищевказаних договорів видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, відомостями про вантаж, рахунками-фактурою та банківськими виписками.

ТзОВ "ГПК-М`ясо" 30.06.2020 направило до контролюючого органу Таблицю даних платника податку на додану вартість, яка за наслідком її розгляду рішенням Комісії регіонального рівня в складі Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 30.06.2020 врахована контролюючим органом. Однак, в подальшому, 16.07.2020 Державна податкова служба України прийняла інше рішення №1739084/31789715 щодо поданої товариством таблиці даних платника податку на додану вартість, яким не врахувала таку таблицю. Підставою прийняття даного рішення відповідач зазначив наявність в органах Державної податкової служби України податкової інформації, що свідчать про здійснення платником ризикових операцій.

За доводами товариства, відповідач порушив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, оскільки рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 16.07.2020 за №1739084/31789715 не містить належної мотивації підстав та причин віднесення ТзОВ "ГПК-М`ясо" до ризикових платників податків та здійснення останнім ризикових операцій. Позивач вважає, що обставини, які унеможливлюють врахування поданих товариством таблиць даних платника податків повинні бути зазначені у рішенні.

А тому, на переконання позивача, відсутність конкретизації причин, які слугували підставою для віднесення товариства до ризикових платників податків і як наслідок відсутність належної мотивації неврахування поданих товариством таблиць, а також не направлення товариству рішення про віднесення його до ризикових платників податків, яке слугувало підставою прийняття оскаржуваного рішення, є порушенням права позивача на захист та свідчить про те, що контролюючий орган приймаючи оскаржуване рішення діяв не в межах та не у спосіб, визначений чинним законодавством України.

У зв`язку із вказаним ТзОВ "ГПК-М`ясо" просить скасувати рішення Комісії Державної податкової служби України від 16.07.2020 за №1739084/31789715 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої в контролюючому органі 30.06.2020.

За наслідками виконання позивачем ухвали про залишення позовної заяви без руху від 17.08.2020 (а.с.123-124), Івано-Франківським окружним адміністративним судом ухвалою від 25.08.2020 на підставі статей 260-261 КАС України відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами (а.с.134-135).

Відповідач 28.08.2020 отримав ухвалу суду про відкриття провадження у справі (а.с.139), що засвідчується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (№76501 0097324 3). Державна податкова служба України не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву у строк, встановлений пунктом 3 ухвали про відкриття провадження від 25.08.2020.

В силу вимог частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши наявні матеріали справи, вивчивши зміст позовної заяви, дослідивши в сукупності письмові докази, якими обґрунтовані позовні вимоги і яких достатньо для ухвалення рішення у справі, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що врегульовують спірні правовідносини, суд виходить із таких підстав та мотивів.

При розгляді справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" є юридичною особою, 25.01.2002 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис про проведення державної реєстрації позивача, а також зареєстровано платником податку на додану вартість.

Видами економічної діяльності ТзОВ "ГПК-М`ясо" згідно кодів КВЕД є 10.11 "Виробництво м`яса" (основний) та 46.32 "Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами" (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result).

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" у відповідності до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, направило до контролюючого органу таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована у останнього 30.06.2020 за №9150605766, разом із поясненнями щодо виду діяльності товариства (а.с.12-13, 14).

Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних при Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області ОСОБА_5 як комісією регіонального рівня прийнято рішення №1698148/31789715 від 06.07.2020 про врахування коментованої таблиці даних платника податку на додану вартість (а.с.11).

В подальшому, 16.07.2020, Комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних як комісією центрального рівня прийнято рішення №1739084/31789715 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 30.06.2020 за №9150605766 (а.с.10).

Як слідує із змісту оскаржуваного рішення підставою для неврахування відповідачем таблиці зазначено наявність в органах державної податкової служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.

Позивач, вважаючи протиправним рішення Комісії Державної податкової служби України від 16.07.2020 за №1739084/31789715 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої в контролюючому органі 30.06.2020, і таким, що не містить належної мотивації підстав, причин віднесення ТзОВ "ГПК-М`ясо" до ризикових платників податків та здійснення останнім ризикових операцій, оскаржив його до суду.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

Податковий кодекс України (надалі по тексту також - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Стаття 185 ПК України визначає об`єкти оподаткування податком на додану вартість.

Відповідно до підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

До податкового кредиту, серед іншого, за приписами підпункту "а" пункту 198.1 статті 198 ПК України відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку як вимагають положення пункту 201.1 статті 201 ПК України зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно пункту 17 наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" за №1307 від 31.12.2015, для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі по тексту також - Порядок №1165).

За змістом пункту 12 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

Приписами пункту 2 Порядку №1165 визначено, що визначено термін таблиці даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Згідно вимог пункту 14 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Отож, виходячи із змісту пунктів 12, 14 Порядку №1165 подання такої таблиці є правом платника податків, і така таблиця подається з поясненням щодо виду діяльності, який здійснюється платником податків.

Як уже відзначалось судом, ТзОВ "ГПК-М`ясо" подано до відповідача таблицю даних платника податку на додану вартість, зареєстрована у контролюючому органі 30.06.2020 за №9150605766, яка попередньо врахована контролюючим органом (комісією регіонального рівня), згідно рішення від 06.07.2020 за №1698148/31789715 (а.с.11).

Втім, 16.07.2020 Комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (комісією центрального рівня) прийнято рішення №1739084/31789715 про неврахування коментованої таблиці даних платника податку на додану вартість, як підставу для неврахування таблиці вказано: "наявність в органах державної податкової служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій" (а.с.10).

Судом встановлено, що дані таблиці, зареєстрованої у контролюючому органі (Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області) 30.06.2020 за №9150605766, свідчить про зазначення позивачем у таблиці відомостей за кодами:

1) згідно з КВЕД 10.11 "Виробництво м`яса" та 46.32 "Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами";

2) згідно УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України): 0202 "М`ясо великої рогатої худоби, морожене"; 0203 "Свинина, свіжа, охолоджена або морожена"; 0206 "Субпродукти їстівні великої рогатої худоби, свиней, овець, кіз, коней, віслюків, мулів або лошаків, свіжі, охолоджені або морожені"; 0207 "М`ясо та їстівні субпродукти свійської птиці, зазначеної в товарній позиції 0105, свіжі, охолоджені або морожені"; 1602 "Інші готові чи консервовані продукти з м`яса, м`ясних субпродуктів або крові"; 1902 20 99 00 "інші", що являється підпунктом 1902 "Вироби з макаронного тіста варені або неварені, начинені (м`ясом чи іншими продуктами) або неначинені, або приготовлені іншим способом, наприклад, спагетi, макарони, локшина, ріжки, галушки, равіолі, канелоні; кускус, готовий або не готовий до вживання"; 0303 66 19 00 "інші", що являється підпунктом 0303 "Риба морожена, крім рибного філе та іншого м`яса риб товарної позиції 0304"; 1601 00 99 00 "інші", що являється підпунктом 1601 00 "Ковбаси та аналогічні вироби з м`яса, м`ясних субпродуктів чи крові; готові харчові продукти, виготовлені на основі цих виробів"; 49.41 "Перевезення вантажів дорожніми транспортними засобами"; 68.20 "Послуги щодо оренди й експлуатування власної чи взятої у лізинг нерухомості".

3) згідно УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання): 0202 "М`ясо великої рогатої худоби, морожене"; 0203 "Свинина, свіжа, охолоджена або морожена"; 0206 "Субпродукти їстівні великої рогатої худоби, свиней, овець, кіз, коней, віслюків, мулів або лошаків, свіжі, охолоджені або морожені"; 0207 "М`ясо та їстівні субпродукти свійської птиці, зазначеної в товарній позиції 0105, свіжі, охолоджені або морожені"; 0209 "Сало (підшкірний жир) без пісних частин, свинячий жир і жир свійської птиці, не витопленi та не видiленi іншим способом, свіжі, охолоджені, морожені, солені або в розсолі, сушені або копчені"; 1602 "Інші готові чи консервовані продукти з м`яса, м`ясних субпродуктів або крові"; 1902 20 99 00 "інші", що являється підпунктом 1902 "Вироби з макаронного тіста варені або неварені, начинені (м`ясом чи іншими продуктами) або неначинені, або приготовлені іншим способом, наприклад, спагетi, макарони, локшина, ріжки, галушки, равіолі, канелоні; кускус, готовий або не готовий до вживання"; 0303 66 19 00 "інші", що являється підпунктом 0303 "Риба морожена, крім рибного філе та іншого м`яса риб товарної позиції 0304"; 1601 00 99 00 "інші", що являється підпунктом 1601 00 "Ковбаси та аналогічні вироби з м`яса, м`ясних субпродуктів чи крові; готові харчові продукти, виготовлені на основі цих виробів".

Як свідчать матеріали справи, разом із таблицею позивачем подано до контролюючого органу пояснення від 30.06.2020 за №30/06-02, в якому, поряд з іншим, зазначено інформацію щодо здійснення господарської діяльності товариством: "…."ТзОВ "ГПК-М`ясо" здійснює реалізацію м`яса свинини, яловичини, субпродуктів свинних, курятини. Основним постачальником м`яса свинини та тушки курки є ТОВ "Тернопільський м`ясокомбінат". Постачання м`яса яловичини здійснює ФОП ОСОБА_1 , а постачання риби здійснює ПМП "Лотос", ковбасні вироби закуповуємо у ФОП ОСОБА_2 . Транспортно-експедиційні послуги товару здійснює ФОП ОСОБА_3 . Підприємство має укладений договір на оренду автомобіля з ОСОБА_4 , який використовує в господарській діяльності. ТзОВ "ГПК-М`ясо" здійснює переробку свинини, курятини, яловичини та виготовлення фаршу. " (а.с.14) .

На підтвердження реальності, правомірності та неризиковості здійснення ТзОВ "ГПК-М`ясо" господарських операцій із виробництва та торгівлі м`ясом і м`ясними продуктами, позивачем до матеріалів адміністративного позову долучено ряд документів, а саме:

- договір оренди нежитлових приміщень №5 від 20.04.2019, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Галицький м`ясокомбінат" (Орендодавець) і Товариством з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" (Орендар), предметом якого є передання орендодавцем та прийняття орендарем у строкове платне користування камеру зберігання і офісне приміщення, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 ; акт прийому-передачі до договору оренди нежитлових приміщень №5 від 20.04.2019 (а.с.15-19, 20);

- договір на оренду автомобіля №02/12-01 від 02.12.2019, укладений між ОСОБА_4 (Орендодавець) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Орендар), відповідно до якого орендодавець передає в тимчасове користування орендареві приналежний орендодавцеві на праві приватної власності автомобіль марки MERSEDES-BENZ випуску 2015 року, двигун No.316, кузов No WDB 9066331 Р 112198, білий колір, номерний знак НОМЕР_1 , зареєстрований у ДАІ м. Івано-Франківська (а.с.21-22);

- договір поставки №9-1102/19 від 11.02.2019, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Тернопільський м`ясокомбінат" (Постачальник) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Покупець), зміст якого свідчить, що постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець - прийняти й оплатити товар у повному розмірі на умовах та в порядку, визначених цим Договором. Конкретне найменування та асортимент товару, що поставляється на умовах даного Договору визначається у видаткових товарних накладних; видаткові накладні №16421 від 27.03.2020, №28185 від 29.05.2020, №28183 від 29.05.2020; товарно-транспортні накладні №Р16421 від 27.03.2020, №Р28185 від 29.05.2020, №Р28183 від 29.05.2020; відомості про вантаж (а.с.23-30, 31-39);

- договір поставки №06/2017 від 12.01.2017, укладений між ФОП ОСОБА_2 (Постачальник) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Покупець), згідно якого постачальник в порядку та умовах, визначених цим договором, зобов`язується систематично поставляти та передавати у власність покупцю належну постачальнику на праві власності продукцію (ковбасні вироби) за ціною згідно виписаних накладних, а покупець зобов`язується прийняти такий товар та здійснити оплату на умовах даного договору; видаткову накладну №РН-0000156 від 02.06.2020; товарно-транспортну накладну №156 від 02.06.2020; відомості про вантаж (а.с.40-44);

- договір поставки №02/03-20 від 02.03.2020, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Тріос" (Постачальник) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Покупець), відповідно до приписів якого постачальник зобов`язується постачати м`ясну сировину (надалі - товар), з необхідними документами та передавати товар у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти товар та здійснити оплату за нього у повному обсязі на умовах даного договору; видаткову накладну №16 від 06.04.2020; рахунок на оплату №17 від 06.04.2020; товарно-транспортну накладну №Р-16 від 06.04.2020; відомості про вантаж (а.с.45-47, 48-51);

- договір купівлі-продажу №260 від 04.05.2020, укладений між Малим підприємством "Лотос" (Продавець) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Покупець), за змістом якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю рибну продукцію (надалі - товар), а покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити його за цінами, в строки і на умовах, які передбачені даним договором; видаткову накладну №2005-0014 від 20.05.2020 (а.с.52-55, 56);

- договір купівлі-продажу від 20.11.2017 за №20/11/17, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Кормотех" (Покупець) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Продавець), згідно положень якого продавець зобов`язується передати, а покупець прийняти і вчасно оплатити охолоджені та заморожені елементи м`яса свинного та яловичого, свинини охолодженої та замороженої в напівтушах, розділка свинного, сала свинного, субпродуктів свинних та яловичих, каркасу курячого, каркасу індика, шкіри птиці та іншого; видаткову накладну №ГП-0000184 від 27.04.2020; товарно-транспортну накладну №184 від 27.04.2020; відомості про вантаж (а.с.57-62, 63-65);

- договір поставки №22/08 від 22.08.2019, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Корніко" (Постачальник) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Покупець), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених дійсним договором, на підставі заявок покупця окремими партіями поставляти та передавати у власність останнього товар, а покупець зобов`язується приймати та сплачувати поставлений товар в порядку та на умовах, визначених у дійсному договорі; видаткову накладну №30 від 02.06.2020; товарно-транспортну накладну № 9 від 02.06.2020; відомості про вантаж (а.с.66-69, 70-72);

- договір купівлі-продажу №3 від 10.03.2020, укладений між ОСОБА_1 (Продавець) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Покупець), за яким продавець зобов`язується поставити узгодженими партіями покупцеві продукцію (надалі - товар): м`ясо яловичини по сортах, ГОСТ 46019, субпродукти 1 кат., ГОСТ 779-87, зазначене у додатках: Додаткових угодах, видаткових накладних та рахунках-фактурах на кожну партію товару, які є його невід`ємною частиною, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити кожну партію товару; видаткову накладну №Ск-0000003 від 13.03.2020, рахунок-фактуру №Ск-0000003 від 13.03.2020, товарно-транспортну накладну №Ск-0000003 від 13.03.2020, відомості про вантаж (а.с.73-75, 76-79);

- договір транспортного експедитування від 15.01.2020, укладений між ФОП ОСОБА_3 (Експедитор-Перевізник) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Замовник), згідно з яким Експедитор-Перевізник зобов`язується за винагороду й за рахунок замовника виконати або організувати виконання визначених даним договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу; акт виконаних робіт від 17.04.2020, рахунок-фактуру №1 від 17.04.2020; договір-заявку про надання транспортно-експедиційних послуг від 16.04.2020 (а.с.80-81, 82-84);

- договір №138 від 28.02.2020, укладений між Центральною районною лікарнею Калуської міської та районної рад Івано-Франківської області (Замовник) і ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Постачальник), положеннями якого передбачено, що постачальник передає у власність замовника, а замовник оплачує вартість товару, який визначений в асортименті та за ціною, яка зазначена у специфікації, що є невід`ємною частиною договору про закупівлі на умовах (а.с.85-89);

- договори купівлі-продажу №5 і №6 від 01.08.2019, укладені між ТзОВ "ГПК-М`ясо" (Продавець) і Товариством з обмеженою відповідальністю "Мрія Фармінг Тернопіль" (Покупець), Товариством з обмеженою відповідальністю "Мрія Фармінг Поділля", відповідно до яких продавець зобов`язується передати у власність покупцям, а покупці прийняти і оплатити м`ясну продукцію в асортименті; акти обвалки №ОБВ-000006 від 03.06.2020, акти переробки від 03.06.2020 (а.с.90-94, 95-99, 100-103);

- банківські виписки за період 30.04.2020, 20.05.2020, 25.05.2020, 09.06.2020, 26.06.2020 (а.с.104-109, 110-114, 115-117, 118-119, 120).

У матеріалах справи відсутні докази, а також обґрунтовані зауваження відповідача, які б спростовували доводи позивача про здійснення ТзОВ "ГПК-М`ясо" на постійній основі діяльності, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно з КВЕД 10.11 "Виробництво м`яса" та 46.32 "Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами", а отже, суд позбавлений процесуальних підстав заперечити твердження товариства з приводу вірного відображення ним у таблиці даних платника податку на додану вартість, поданої до контролюючого органу, інформації щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Досліджуючи доводи позивача щодо неналежної мотивації прийняття оскаржуваного рішення, без зазначення конкретних підстав та причин здійснення ТзОВ "ГПК-М`ясо" ризикових операцій, слід зазначити наступне.

Судом уже з`ясовано, що таблиця даних платника податку на додану вартість, подана позивачем та зареєстрована контролюючим органом 30.06.2020 за №9150605766, попередньо врахована головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у складі Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Зікратою Наталією (комісією регіонального рівня) згідно рішення №1698148/31789715 від 06.07.2020.

При цьому, надалі, 16.07.2020 відповідачем прийнято рішення №1739084/31789715 про неврахування коментованої таблиці, із зазначенням підстави для неврахування - наявність в органах державної податкової служби України податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.

Так, Додатком 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено "Критерії ризиковості здійснення операцій" (надалі по тексту також - Критерії), визначено вичерпний перелік критеріїв, які свідчать про здійснення платником податків ризикових операцій.

Разом з тим, як зазначено вище Порядком №1165 визначено відповідну процедуру подання платниками податків таблиць даних платника податку на додану вартість, розгляд таких таблиць контролюючими органами, а також відповідний порядок прийняття рішень про врахування або неврахування таблиці даних платника податку.

За змістом пунктів 15 і 16 Порядку №1165 таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6 ).

Тобто, приймається одне із рішень, яке в спірному випадку прийнято комісією регіонального рівня - рішення про врахування таблиці даних платника податків на додану вартість від 06.07.2020 за №1698148/31789715.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (пункт 17 Порядку №1165).

Такі причини зазначаються саме за умови не врахування, а у досліджуваному випадку комісія регіонального рівня такого рішення не приймала.

Як визначено у пункті 18 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм ґ 1,4, та в такій таблиці зазначені товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з податковими накладними/розрахунками коригування, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців у Реєстрі, становить більше 25 відсотків загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.

За змістом пункту 19 Порядку №1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована , зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Відповідно до пунктів 20, 22, 23, 24 Порядку №1165, якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

ДПС постійно розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку, якими може подаватися таблиця даних платника податку.

В той же час, згідно пункту 25 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Тобто, комісія центрального рівня, на відміну від комісії регіонального рівня, не наділена повноваженнями приймати рішення щодо врахування таблиці, а лише (виключно) її неврахування.

При цьому, як свідчить пункти 15 і 25 Порядку комісія регіонального рівня вправі приймати як рішення про врахування так і неврахування таблиці, останнє в свою чергу, як первинне рішення в силу вимог пункту 17 порядку повинно містити причини такого неврахування, що правда без конкретизації обов`язкових вимог до такого рішення, а лише - "причина такого неврахування".

В контексті досліджуваного питання слід наголосити, що Порядок №1165 чітко визначає умови за яких повинна діяти комісія регіонального або центрального рівня після прийняття рішення комісією регіонального рівня рішення про врахування таблиці.

Зокрема, у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка попередньо вже врахована (пункту 19 Порядку).

Отже, після врахування комісією регіонального рівня таблиці, наступне рішення про неврахування повинно обов`язково містити в собі відомості і дані про те, яка саме інформація контролюючого органу свідчить і підтверджує надання платником податку недостовірної інформації, що це за інформація, в таблиці даних платника податку, яка попередньо вже врахована комісією регіонального рівня .

Як свідчить рішення Державної податкової служби України від 16.07.2020 за №17390284/31789715 відповідної обов`язкової мотивації прийняття рішення про неврахування, що визначена в пункті 19 Порядку №1165, не містить.

У розділі "підстави" визначено інше, зокрема, "наявність в органах державної податкової служби податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій".

Втім, суд констатує, що таке формулювання підстав не містить в собі жодної інформації в чому саме фактичний і правовий зміст податкової інформації, яка засвідчує надання 30.06.2020 позивачем недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована рішенням комісії регіонального рівня від 06.07.2020 за №1698148/31789715.

Відповідного відзиву на позов відповідач не подав, про причини немотивованості та невідповідності оскаржуваного рішення вимогам пункту 19 Порядку №1165 перед судом Державної податкової служби України не пояснила.

Таким чином, суд погоджується з доводами позивача про те, що оскаржуване рішення Комісії Державної податкової служби України від 16.07.2020 за №1739084/31789715 є не обґрунтованим і таким, що прийняте в порушення приписів, визначених Порядком №1165.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, в адміністративному судочинстві діє принцип офіційного з`ясування усіх обставин справи, який полягає в активній позиції суду щодо з`ясування всіх обставин у справі (пункт 4 частини 3 статті 2, частини 2, 4 статті 9, частина 3 статті 77, частина 6 статті 94 КАС України).

В даній справі суд вжив усіх заходів для витребування необхідних доказів, в тому числі з власної ініціативи (пункт 5 резолютивної частини ухвали суду від 25.08.2020; а.с.131). Вимоги ухвали суду про витребування доказів відповідачем проігноровано, про причини їх неподання чи неможливості подання, суд не інформовано.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Як свідчать встановлені в суді обставини, відповідач, приймаючи 16.07.2020 рішення про №1739084/31789715 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої в контролюючому органі 30.06.2020, діяв не на підставі закону, необґрунтовано, без урахування усіх обставин, які маю значення для правильного вирішення питання у спірних відносинах.

Враховуючи вищенаведене, суд робить висновок про обґрунтованість адміністративного позову в цілому, а позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.

Розподіляючи між сторонами судові витрати суд відзначає, що відповідно до частини 1 статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Позивачем сплачено судовий збір за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру в розмірі 2 102,00 гривень, підтвердженням чого є наявна в матеріалах справи квитанція №0.0.1793741341.1 від 07.08.2020 (а.с.1).

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням вказаного підлягають стягненню з відповідача за його рахунок на користь позивача понесені ним судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 2 102,00 гривень.

До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, серед інших, і витрати на професійну правничу допомогу (частина 3 статті 132 КАС України).

Позивач в адміністративному позові вказує на орієнтовний розмір витрат на правову допомогу, виходячи із розрахунку 0,5 розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб за годину роботи адвоката, та участь адвоката в якості представника в судовому засіданні, за кожну годину представництва в суді, але не менше 0,5 розміру прожиткового мінімуму, які очікує понести, та просить їх стягнути із відповідача.

Водночас, в адміністративному позові представник товариства зазначив, що подання до суду доказів понесення витрат на правничу допомогу буде здійснено за правилами 139 КАС України.

Згідно приписів частини 3 статті 143 КАС України, якщо сторона з поважних причин не може до закінчення судових дебатів у справі подати докази, що підтверджують розмір понесених нею судових витрат, суд за заявою такої сторони, поданою до закінчення судових дебатів у справі, може вирішити питання про судові витрати після ухвалення рішення по суті позовних вимог.

З урахуванням вказаного, не надання належних документів щодо фактичного понесення товариством витрат на правничу допомогу, суд, ухвалюючи рішення, не вбачає процесуальної можливості встановлення обставини надання такої допомоги зі сторони адвоката.

Учасниками справи не подано до суду будь-яких доказів про понесення ними інших витрат, пов`язаних з розглядом справи, відтак у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо їх розподілу.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної податкової служби України від 16.07.2020 за №1739084/31789715 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо", зареєстрованої в контролюючому органі 30.06.2020.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ідентифікаційний код юридичної особи 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" (ідентифікаційний код юридичної особи 31789715) сплачений судовий збір в розмірі 2 102,00 гривень (дві тисячі сто дві гривні нуль копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 255, 295, 297 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ГПК-М`ясо" (ідентифікаційний код юридичної особи 31789715), вул. Верхня, 1а, с. Залуква, Галицький район, Івано-Франківська область, 77160.

Відповідач - Державна податкова служба України (ідентифікаційний код юридичної особи 43005393), Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92535695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2009/20

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 14.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 30.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні