Рішення
від 31.10.2020 по справі 400/4824/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2020 р. № 400/4824/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т.О., за участю секретаря судового засідання Ополинського О.В., позивача ОСОБА_1 , представників відповідача Гунька В.С., Бабкова Є. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомКандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 7 від Миколаївської обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» з виборів депутатів Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області Щербакової Анни Олександрівни вул. Ізмаїльська, 1, м. Миколаїв, 54025

до відповідача третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачаМиколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001 Центральна районна у місті Миколаєві територіальна виборча комісія Миколаївського району Миколаївської області, Вул. Інженерна, 1а, м. Миколаїв, 54000

провизнання протиправною та скасування постанови від 29.10.2020 № 139,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центральна районна у місті Миколаєві територіальна виборча комісія Миколаївського району Миколаївської області про визнання протиправною та скасування постанови від 29.10.2020 № 139.

Ухвалою суду від 30.10.2020 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи на 31.10.2020 року.

Ухвалою суду від 30.10.2020 відмовлено у задоволенні клопотання позивача про виклик до суду у якості свідків ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

Від третьої особи до початку судового засідання надійшло клопотання про відкладення розгляду справи до 17:00 год. 31.10.2020 року.

В судовому засіданні суд відклав розгляд справи на 12:00 год. 31.10.2020 року.

Позовні вимоги обгрунтовано тим, що спірною постановою скасовано постанову Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області від 28.10.2020 № 35 Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області , яка не містить обгрунтування скасування проведення повторного підрахунку голосів на зазначених в ній дільницях, та фактичні обставини її прийняття. Крім того, позивач зазначає, що відповідачем прийнято дві постанови за № 139, проте в них різняться дільниці, повторний підрахунок на яких скасовано. За приписами пункту 10.4. Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії № 173 від 10 серпня 2020 року, прийняті виборчою комісією постанови повинні мати наскрізну послідовну нумерацію в межах одного календарного року.

Відповідач надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки спірна постанова прийнята відповідно до п. 15 ст. 36, ст. 206 ВК України, оскільки постанова № 35 від 28.10.2020 прийнята третьої особою в порушення ч. 7, 10 ст. 254 ВК України.

Третя особа в судове засідання не з`явилась, пояснення суду не надала, ухвалу суду від 30.10.2020 не виконала.

Заслухав пояснення представника позивача, представників відповідача, дослідив докази, суд дійшов висновку:

Центральною районною у місті Миколаєві територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області 28.10.2020 прийнято постанову № 35 Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області , відповідно до якої постановлено провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області та Миколаївського міського голови дільничних виборчих комісій: №480936, №480880, № 480917, № 480885, № 480886, № 480887, № 480909, № 480898, № 480925, № 480913, №480884, №480875, №480922, № 480890, № 480892, № 480905.

29 жовтня 2020 року о 19 год. 00 хв. Миколаївською міською територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області прийнято постанову № 139 Про скасування постанови Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області № 35 від 28 жовтня 2020 року Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області , відповідно до якої на підставі ч. 15 ст. 36, ст. 206 Виборчого кодексу України постановлено скасувати постанову Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області № 35 від 28 жовтня 2020 року Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області в частині проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови дільничних виборчих комісій №№ 480922, 480887, 480917, 480905, 480909. З вказаною постановою ознайомився Позивач особисто у приміщенні Миколаївською міською територіальною виборчою комісії Миколаївського району Миколаївської області 30 жовтня 2020 року.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 64 Виборчого кодексу України, суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно до п. 4, 5 ч. 3 ст. 37 ВК України, рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити:

мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови.

Відповідно до ч. 15 ст. 36 Виборчого кодексу України, рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому разі виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання.

Ст. 206 ВК України встановлено повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів.

Згідно до ч. 1-2 ст. 202 ВК України, систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять:

1) Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів;

2) територіальні виборчі комісії:

а) виборча комісія Автономної Республіки Крим;

б) обласні виборчі комісії;

в) районні виборчі комісії;

г) міські виборчі комісії;

ґ) районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом);

д) селищні, сільські виборчі комісії;

3) дільничні виборчі комісії.

Ч. 2, 4 ст. 33 ВК України встановлено, що статус Центральної виборчої комісії визначається Конституцією України, цим Кодексом, Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та іншими законами.

Центральна виборча комісія очолює систему виборчих комісій, які забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів, і є комісією вищого рівня щодо всіх окружних, дільничних виборчих комісій та всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

П. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України Про Центральну виборчу комісію встановлено, що у разі необхідності з метою забезпечення дотримання законного перебігу виборчого процесу чи процесу референдуму, захисту виборчих прав громадян та поновлення порушених виборчих прав громадян Комісія може з власної ініціативи розглянути питання діяльності виборчих комісій, комісій з референдумів нижчого рівня та за результатами розгляду: скасувати рішення виборчої комісії або комісії з референдуму.

Також п. 5 ч. 1 ст. 205 ВК України встановлено, що Центральна виборча комісія, крім повноважень, передбачених Законом України "Про Центральну виборчу комісію": може з власної ініціативи у разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та/або прийняти відповідне рішення (у день голосування (день повторного голосування) такі питання розглядаються невідкладно).

Таким чином, повноваження виборчої комісії вищого рівня щодо скасування рішення виборчої комісії відповідно до ч. 15 ст. 36 належить ЦВК щодо всіх виборчих комісій, що здійснюють місцеві вибори, а ТВК є комісією вищого рівня щодо дільничних виборчих комісій.

Спірна постанова прийнята відповідно до ч. 15 ст. 36, ст. 206 ВК України, але ст. 206 ВК України не передбачено повноваження міської ТВК скасовувати з власної ініціативи рішення районної у місті ТВК.

Посилання представника відповідача на те, що вони здійснюють інші повноваження, передбачені ВК України та законами України та здійснюють контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори судом до уваги не приймається, оскільки ні ВК України, ні інші закони не наділяють їх повноваженнями скасовувати з власної ініціативи рішення інших ТВК.

В судовому засіданні представник відповідача суду пояснив, що постанова № 35 була скасована частково, оскільки члени міської ТВК, які ознайомились в приміщенні Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області з протоколами встановили, що в них зазначено неточності (арифметичні помилки), які можна усунути без повторного підрахунку голосів на 5 дільничних виборчих комісіях. Стосовно наявності двох примірників спірної постанови пояснив, що йому невідомо про наявність другого примірника.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача з яких мотивів була прийнята спірна постанова, оскільки вони не зазначені в постанові.

В судовому засіданні сторони погодилися в тому, що постанова, яка була оголошена головою міської ТВК, та її примірник, який був наданий третій особі, містять в собі номера дільничних виборчих комісій, які є однакові.

Суд доводам позивача стосовно наявності двох спірних постанов № 139 з різними номерами дільниць не надає оцінку, оскільки суд вважає достатніми інші підстави для скасування спірної постанови.

За таких обставин, спірна постанова не відповідає вимогам ст. 37 ВК України, оскільки в ній не наведені мотиви вибірковості дільничних виборчих комісій, стосовно яких скасовано повторний підрахунок голосів виборців, не відповідає вимогам ст. 2 КАС України, прийнята з перевищенням повноважень, наданих ВК України.

Згідно вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач всупереч ст. 77 КАС України не довів суду правомірність спірної постанови.

Тому позовні вимоги слід задовольнити.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 250, 271-273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов кандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 7 від Миколаївської обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» з виборів депутатів Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області Щербакової Анни Олександрівни (вул. Ізмаїльська, 1, м. Миколаїв, 54025, РНОКПП НОМЕР_1 ) до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 43756033) про визнання протиправною та скасування постанови від 29.10.2020 № 139 задовольнити.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову від 29.10.2020 № 139.

3. Стягнути з Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 43756033) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у сумі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 коп.), сплачений квитанцією № 66945 від 31.10.2020 року.

Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92536375
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/4824/20

Постанова від 05.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 31.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні