Рішення
від 27.10.2020 по справі 640/25910/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/366

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 жовтня 2020 року № 640/25910/19

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Іскростан"

До Головного управління ДПС у м. Києві

Державної податкової служби України

Про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені (після збільшення позовних вимог) про:

визнання протиправними та скасування рішень: № 1203888/41304232 від 25.06.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.05.2019 року; №1352343/41304232 від 27.12.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.06.2019 року; рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 20.09.2019 року; № 1352344/41304232 від 17.12.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 23.09.2019 року; № 1443577/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.07.2019р.; №1443576/41304232 від 24.01.2020року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 11.06.2019р.; № 1443578/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 14 від 31.07.2019р.; №1443583/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 19.12.2019 р.; № 1443580/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 12.11.2019 р.; № 1443581/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 08.11.2019 р.; № 1443579/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.10.2019р.; №1443582/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 03.01.2020р.

зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 04.07.2019р. № 3, від 11.06.2019р. № 4, від 31.07.2019р. № 14, від 19.12.2019р. № 4, від 08.11.2019р. № 5, від 12.11.2019 р. № 8, від 01.10.2019р. №1, від 03.01.2020р. № 1, від 02.05.2019р. №1, від 05.06.2019 №1, від 20.09.2019р. № 2, від 23.09.2019р. № 3.

Ухвалою суду від 17.03.2020 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

23.04.2020 р., 24.04.2020р., 14.05.2020 р. представником Головного управління ДПС у м. Києві до суду подано відзиви на адміністративний позов.

Ухвалу суду від 17.03.2020 року отримано ДПС України 24.03.2020 р. згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Відзиву на позов не надано.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Іскростан" зареєстроване як юридична особа 26.04.2017 року, знаходиться за адресою: 02081, м. Київ, вул. Здолбунівська, буд. 6, основний вид діяльності є КВЕД 46.62 Оптова торгівля верстатами.

Проваджуючи господарську діяльність, ТОВ "Іскростан" (Виконавець) уклало договір підряду № В4122 від 03.06.2019 р. з ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ" (Замовник), згідно умов якого Виконавець зобов`язаний на свій ризик та власними силами (засобами) виконати роботи (послуги) з електроерозійної обробки 2-х отворів розмірами 3,5Н11*4,9 Н11 в деталі "шарнір", наданої Замовником, і згідно конструкторської документації Замовника, а останній зобов`язується прийняти виконані роботи та оплатити їх згідно умов цього Договору.

Згідно п.1.2 вказаного Договору деталі "шарнір" для виконання робіт згідно п.1.1 надаються Замовником Виконавцю партіями, і в кількості, зазначеної в акті приймання-передачі за підписами представників Сторін. Загальна кількість деталей "шарнір" - 1240 штук.

Між ТОВ "Іскростан" та ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ" було підписано Специфікацію (Додаток №1 до Договору В4122 від 03.06.2019р.) на електроерозійну обробку шарнірів у кількості 383 шт. на загальну суму 33550,80 грн. (в т.ч. ПДВ 5591,80 грн.).

04.06.2019 року Товариством було виставлено рахунок на оплату № 22 за електроерозійну обробку шарнірів у кількості 383 штук на загальну суму 33 550,80 грн. (в т.ч. ПДВ 5591,80 грн.).

11.06.2019 року ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ" здійснило повну оплату (100%) згідно платіжного доручення № 1282 на загальну суму 33 550,80 грн. (призначення платежу - передоплата за електроерозійну обробку шарнірів згідно рахунку №22 від 04.06.2019 року, Дог. № В4122 від 03.06.2019р.).

Після здійснення оплати, Позивачем було оформлено податкову накладну № 4 від 11.06.2019 року на загальну суму 33 550,80 грн. (в т.ч. ПДВ 5591,80 грн.), на отримувача - покупця ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ".

20.06.2019 року між ТОВ "Іскростан" та ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ" було підписано Специфікацію (Додаток №2 до Договору В4122 від 03.06.2019р.) на електроерозійну обробку шарнірів у кількості 400 шт. на загальну суму 35040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 5840,00 грн.).

20.06.2019 року Товариством було виставлено рахунок на оплату № 29 за електроерозійну обробку шарнірів у кількості 400 штук на загальну суму 35040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 5840,00 грн.).

04.07.2019 року згідно платіжного доручення № 1439 ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ" здійснило повну оплату (100%) на загальну суму 35040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 5840,00 грн.) (призначення платежу - передоплата за електроерозійну обробку шарнірів згідно рахунку №29 від 20.06.2019 року, Дог. № В4122 від 03.06.2019р.).

Після здійснення оплати, Позивачем було оформлено податкову накладну № 3 від 04.07.2019 року на загальну суму 35040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 5840,00 грн.), на отримувача - покупця ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ".

18.07.2019 року між ТОВ "Іскростан" та ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ" було підписано Специфікацію (Додаток №3 до Договору В4122 від 03.06.2019р.) на електроерозійну обробку шарнірів у кількості 457 шт. на загальну суму 40033,20 грн. (в т.ч. ПДВ 6672,20 грн.).

17.07.2019 року Товариством було виставлено рахунок на оплату № 37 за електроерозійну обробку шарнірів у кількості 457 штук на загальну суму 40033,20 грн. (в т.ч. ПДВ 6672,20 грн.).

31.07.2019 року згідно платіжного доручення № 1640 ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ" здійснило повну оплату (100%) на загальну суму 40033,20 грн. (в т.ч. ПДВ 6672,20 грн.) (призначення платежу - передоплата за електроерозійну обробку шарнірів згідно рахунку №37 від 17.07.2019 року, Дог. № В4122 від 03.06.2019р.).

Після здійснення оплати, Позивачем було оформлено податкову накладну № 14 від 31.07.2019 року на загальну суму 40033,20 грн. ( в т.ч. ПДВ 6672,20 грн.), на отримувача - покупця ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ".

18.12.2019 року між ТОВ "Іскростан" (Постачальник) та Акціонерним товариством "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця" (Замовник) було укладено договір про закупівлю № УЗ/ЦЛ-19984/Ю, згідно умов якого Постачальник зобов`язується у 2019 році поставити виробничому підрозділу Замовника предмет закупівлі: код ДК 021:2015-44310000-6 Вироби з дроту (електрод - дріт молібденовий 0,18 мм, довжина 2000 м.), в найменуванні, кількості та за ціною, які зазначені у Специфікації (Додаток №1) до цього Договору , яка є його невід`ємною частиною, де Замовник та кінцевий отримувач товару приймають товар та оформлюють відповідні документи, а замовник зобов`язується здійснити оплату в строки та на умовах, визначені цим Договором.

Між ТОВ "Іскростан" та Акціонерним товариством "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця" було підписано Специфікацію №1 (Додаток №1 до Договору № УЗ/ЦЛ-19984/Ю від 18.12.2019р.) на дріт молібденовий 0,18 мм, довжина 2000 м, у кількості 15 шт. на загальну суму 100 692,00 грн. (в т.ч. ПДВ 16 782,00 грн.).

19.12.2019 року Товариством було виставлено рахунок на оплату № 79 за дріт молібденовий 0,18 мм, довжина 2000 м. у кількості 15 штук на загальну суму 100 692,00 грн. (в т.ч. ПДВ 16 692,00 грн.).

19.12.2019 року оформлено видаткову накладну № 73 на загальну суму 100 692,00 грн. (в т.ч. ПДВ 16 782,00 грн.) та згідно експрес - накладної № 59000472522972 від 19.12.2019 року направлено на адресу Акціонерного товариства "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця".

Позивачем було оформлено податкову накладну № 4 від 19.12.2019 року на загальну суму 100 692,00 грн. (в т.ч. ПДВ 16 782,00 грн.), на отримувача - покупця ПАТ "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця"/ВП Синельниківське вагонне депо.

08.10.2019 року між ТОВ "Іскростан" (Постачальник) та Акціонерним товариством "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія" в особі начальника виробничого підрозділу Синельниківське вагонне депо філії "Пасажирська компанія" АТ "Українська залізниця" Єфименка Ю.О. (Замовник) було укладено договір про закупівлю № УЗ/ЦЛ-19745/Ю, згідно умов якого Постачальник зобов`язується у 2019 році поставити виробничому підрозділу Замовника предмет закупівлі: код ДК 021:2015-42670000-3 Частини та приладдя до верстатів (Фільтр мастильно-охолоджувальної рідини), в найменуванні, кількості та за ціною, які зазначені у Специфікації (Додаток №1) до цього Договору, яка є його невід`ємною частиною, де Замовник та кінцевий отримувач товару приймають товар та оформлюють відповідні документи, а замовник зобов`язується здійснити оплату в строки та на умовах, визначені цим Договором.

Між ТОВ "Іскростан" та Начальником виробничого підрозділу Синельниківське вагонне депо філії "Пасажирська компанія" Ю.О. Єфименко було підписано Специфікацію №1 (Додаток №1 до Договору № УЗ/ЦЛ-19745/Ю від 08.10.2019р.) на фільтр мастильно-охолоджувальної рідини, у кількості 24 шт. на загальну суму 105 120,00 грн. (в т.ч. ПДВ 17 520,00 грн.).

08.11.2019 року Товариством було оформлено видаткову накладну № 60 на загальну суму 105 120,00 грн. (в т.ч. ПДВ 17 520,00 грн.) на товар фільтр мастильно- охолоджуючої рідини у кількості 24 шт.

Позивачем було оформлено податкову накладну № 5 від 08.11.2019 року на загальну суму 105 120,00 грн. (в т.ч. ПДВ 17 520,00 грн.), на отримувача - покупця ПАТ "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія"/ВП Синельниківське вагонне депо.

24.09.2019 року між ТОВ "Іскростан" (Постачальник) та Акціонерним товариством "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця" в особі начальника виробничого підрозділу Синельниківське вагонне депо філії "Пасажирська компанія" АТ "Українська залізниця" Єфименка Ю.О. (Замовник) було укладено договір про закупівлю № УЗ/ЦЛ-19700/Ю, згідно умов якого Постачальник зобов`язується у 2019 році поставити виробничому підрозділу Замовника предмет закупівлі: код ДК 021:2015-24960000-1 Хімічна продукція різна (Рідина мастильно-охолоджуюча), в найменуванні, кількості та за ціною, які зазначені у Специфікації (Додаток №1) до цього Договору , яка є його невід`ємною частиною, де Замовник та кінцевий отримувач товару приймають товар та оформлюють відповідні документи, а замовник зобов`язується здійснити оплату в строки та на умовах, визначені цим Договором.

Між ТОВ "Іскростан" та Начальником виробничого підрозділу Синельниківське вагонне депо філії "Пасажирська компанія" Ю.О. Єфименко було підписано Специфікацію №1 (Додаток №1 до Договору № УЗ/ЦЛ-19700/Ю від 24.09.2019р.) на рідину мастильно-охолоджуючу, у кількості 24 шт. на загальну суму 138 211,20 грн. (в т.ч. ПДВ 23 035,20 грн.).

12.11.2019 року Товариством було оформлено видаткову накладну № 62 на загальну суму 138 211,20 грн. (в т.ч. ПДВ 23 035,20 грн.) на товар рідина мастильно-охолоджуюча у кількості 24 шт.

12.11.2019 року Позивачем було оформлено податкову накладну № 8 на загальну суму 138 211,20 грн. (в т.ч. ПДВ 23 035,20 грн.), на отримувача - покупця ПАТ "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія"/ВП Синельниківське вагонне депо.

30.09.2019 року між ТОВ "Іскростан" (Постачальник) та ТОВ "ТД КОНТАКТ" (Покупець) було укладено договір № 1121901, згідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити і передати Покупцю електроерозійний дрото-вирізний верстат DK7740 Економ, провести пусконалагоджувальні роботи, Покупець прийняти та оплатити товар згідно з Додатком № 1,2, 3, 4 до цього Договору, який є невід`ємною частиною цього Договору.

Між ТОВ "Іскростан" та ТОВ "ТД КОНТАКТ" було підписано Специфікацію №1 (Додаток №1 до Договору № 1121901 від 30.09.2019 р.) на електроерозійний дрото-вирізний верстат DK7740 Економ, у кількості 1 шт. на загальну суму 459800,00 грн..

01.10.2019 року згідно платіжного доручення № 194 ТОВ "ТД КОНТАКТ" здійснило оплату (40% від вартості) на загальну суму 183 920,00 грн. (в т.ч. ПДВ 30653,33 грн.) (призначення платежу- передоплата за електроерозійний дрото-вирізний верстат DK7740 Економ, Дог. № 1121901 від 30.09.2019р.).

Після здійснення оплати, Позивачем було оформлено податкову накладну № 1 від 01.10.2019 року на загальну суму 183920,00 грн. (в т.ч. ПДВ 30653,33 грн.), на отримувача - покупця ТОВ "ТД КОНТАКТ".

02.01.2020 року згідно платіжного доручення № 230 ТОВ "ТД КОНТАКТ" здійснило оплату на загальну суму 229900,00 грн. (в т.ч. ПДВ 38316,66 грн.) (призначення платежу- передоплата за електроерозійний дрото-вирізний верстат DK7740 Економ, Дог. № 1121901 від 30.09.2019р.).

03.01.2020 року був відвантажений електроерозійний дрото-вирізний верстат DK7740 Економ, що підтверджується видатковою накладною №1 від 03.01.2020 року та товарно-транспортною накладною № 0301 від 03.01.2020р.

Після здійснення оплати, Позивачем було оформлено податкову накладну № 1 від 03.01.2020 року на загальну суму 229900,00 грн. (в т.ч. ПДВ 45980,00 грн.), на отримувача - покупця ТОВ "ТД КОНТАКТ".

23.04.2019 року Товариством був виставлений рахунок №12 для ТОВ "Меткаспостач" за Електроерозійну обробку роликів на загальну суму 5040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 840,00 грн.).

02.05.2019 року згідно платіжного доручення № 1096 ТОВ "Меткаспостач" здійснило оплату на загальну суму 5040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 840,00 грн.) (призначення платежу - оплата за електроерозійну обробку роликів по рах. №12 від 23.04.2019р.).

Після здійснення оплати Позивачем було оформлено податкову накладну № 1 від 02.05.2019 року на загальну суму 5040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 840,00 грн.), на отримувача - покупця ТОВ "Медкаспостач".

04.06.2019 року Товариством був виставлений рахунок №21 для ТОВ "БУЛАТ" за Емульсійну пасту JR3A (2 кг) арт 210502 на загальну суму 19650,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3275,00 грн.).

05.06.2019 року згідно платіжного доручення № 226 ТОВ "БУЛАТ" здійснило оплату на загальну суму 19650,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3275,00 грн.) (призначення платежу- згідно рах. №21 від 04.06.2019р.).

Після здійснення оплати, Позивачем було оформлено податкову накладну № 1 від 05.06.2019 року на загальну суму 19650,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3275,00 грн.), на отримувача - покупця ТОВ "БУЛАТ".

ТОВ "Іскростан" закупає ТМЦ у іноземного постачальника CHINA NATIONAL MACHINERY & TECHNOLO GY (TIANJIN) CO. LTD та розмитнює за допомогою ТОВ "Агенція митних брокерів "Капітал". Послуги з оренди складу підприємству надає ПРАТ "БМУ "БУДТОРГСЕРВІС".

17.07.2019р. був укладений договір №УЗЦЛ-19521 Ю від 17.07.2019р. з Виробничим підрозділом Синельниківське пасажирське вагонне депо філії "Пасажирська компанія" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", предметом якого є послуги з технічного обслуговування верстату електроерозійного дротово-вирізного з ЧПК DK 7732.

З метою технічного обслуговування верстату на ВП Синельниковське пасажирське вагонне депо були відряджені директор ОСОБА_1 та налагоджувальник верстатів і маніпуляторів з програмним керуванням ОСОБА_2 .

Технічне обслуговування верстату за даною господарчою операцією було проведене 20.09.2019р., що підтверджується актом приймання-передачі наданих послуг №1 від 20.09.2019р.

20.09.2019 року Позивачем було оформлено податкову накладну № 2 на загальну суму 239 220,00 грн. (в т.ч. ПДВ 39 870,00 грн.), на отримувача - покупця ПАТ "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія"/ВП Синельниківське вагонне депо.

19.09.2019 року Товариством був виставлений рахунок №44 для ТОВ "ФІЛЬМОТЕХНІК" за електроерозійну обробку деталі "флажок" згідно креслення на загальну суму 20 800,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3466,67 грн.).

23.09.2019 року згідно платіжного доручення № 26492 ТОВ "ФІЛЬМОТЕХНІК" здійснило оплату на загальну суму 20800,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3466,67 грн.) ( призначення платежу- передоплата за обробку деталей згідно рахунку №44 від 19.09.2019 р.).

Після здійснення оплати Позивачем було оформлено податкову накладну № 3 від 23.09.2019 року на загальну суму 20800,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3466,67 грн.), на отримувача - покупця ТОВ "ФІЛЬМОТЕХНІК".

Товариство засобами телекомунікаційного зв`язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслало податкові накладні від 04.07.2019р. № 3, від 11.06.2019р. № 4, від 31.07.2019р. № 14, від 19.12.2019р. № 4, від 08.11.2019р. № 5, від 12.11.2019 р. № 8, від 01.10.2019р. №1, від 03.01.2020р. № 1, від 02.05.2019р. №1, від 05.06.2019 №1, від 20.09.2019р. № 2, від 23.09.2019р. № 3, які не були прийняті, згідно квитанцій від 27.06.2019 р., 31.07.2019р., 09.08.2019р., 27.11.2019р., 30.10.2019р., 15.01.2020р., 29.05.2019р., 27.06.2019р., 15.10.2019р.: "Виявлені помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

На вимогу п. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України для подальшої реєстрації податкових накладних та прийняття рішення щодо прийняття рішення та реєстрації податкових накладних Державною фіскальною службою України товариством було надіслано до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв`язку документи згідно переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також пояснення товариства щодо суті господарських операцій.

Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняла рішення № 1203888/41304232 від 25.06.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.05.2019 року; № 1352343/41304232 від 27.12.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.06.2019 року; № 1352344/41304232 від 17.12.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 23.09.2019 року; № 1443577/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.07.2019р.; № 1443576/41304232 від 24.01.2020року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 11.06.2019р.; № 1443578/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 14 від 31.07.2019р.; № 1443583/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 19.12.2019 р.; № 1443580/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 12.11.2019 р.; № 1443581/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 08.11.2019 р.; № 1443579/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.10.2019р.; № 1443582/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 03.01.2020р., з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Іскростан" - вважає вказані рішення протиправними та просить суд їх скасувати з таких підстав.

Позивач посилається на виконання ним вимог законодавства щодо оформлення податкової накладної згідно ст. 187, 201 Податкового кодексу України, надання ним документів на підтвердження реальності господарської операції, які не були враховані відповідачем.

Відповідач - Державна податкова служба України - відзиву на позов не надала.

Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечила, зазначивши, що позивачем не надано всіх необхідних документів відповідно до чинного законодавства, на підтвердження реальності господарської операції.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до часткового задоволення з таких підстав .

Згідно підпунктів "а", "б" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України).

П.201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Іскростан" вказані вимоги виконано: складено податкові накладні від 04.07.2019р. № 3, від 11.06.2019р. № 4, від 31.07.2019р. № 14, від 19.12.2019р. № 4, від 08.11.2019р. № 5, від 12.11.2019 р. № 8, від 01.10.2019р. №1, від 03.01.2020р. № 1, від 02.05.2019р. №1, від 05.06.2019 №1, від 20.09.2019р. № 2, від 23.09.2019р. № 3 та направлено їх на реєстрацію до Державної податкової служби України.

Щодо підстав відмови у реєстрації вказаних податкових накладних, суд зазначає наступне.

За приписами п.74.2 ст. 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст. 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.10р., податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, в тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до п. 13 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи містить пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.

Відповідно до пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанцій від 27.06.2019 р., 31.07.2019р., 09.08.2019р., 27.11.2019р., 30.10.2019р., 15.01.2020р., 29.05.2019р., 27.06.2019р., 15.10.2019р. контролюючим органом сформульовано висновок про виявлення помилок, що призвели до зупинки реєстрації податкових накладних, оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", у зв`язку з чим платнику запропоновано надати пояснення та/або додаткові документи.

У відповідності до пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.3 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп.201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Як передбачено п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до п. 6 зазначеного Порядку у разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п. 7 цього ж Порядку у разі, коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (п. 10 Порядку).

Підпункт 1.6 п. 1 Критеріїв (лист ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у Квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв №959, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Крім того, відповідачем не надано ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу змісту вказаних норм вбачається, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданих позивачем Податкових накладних зупинена, як зазначено в Квитанціях, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до Податкової накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію Податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - Порядком №117.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 16.04.2019 року, справа № 826/10649/17, виклав правову позицію, яка є обов`язковою в силу приписів ст. 242 КАС України, вказавши, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Рішення Відповідача (Головного управління ДПС у м. Києві) про зупинення реєстрації податкової накладної не містить інформації про застосування якого-небудь підпункту з пункту 1.6 Критеріїв.

Відповідно до приписів пункту 3 частини 2 статті 2 КАС України рішення суб`єкта владних повноважень перевіряється судом на предмет обґрунтованості.

Крім того, суд також враховує правову позицію Верховного Суду у справі 822/1878/18, викладену у постанові від 02.04.2019 року, з якої вбачається, що акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Верховний Суд у вищезазначеному судовому рішенні погодився з висновками судів попередніх інстанцій щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної на підставі критеріїв ризикованості, визначених виключно в листі Державної фіскальної служби від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, та протиправності рішення податкового органу про відмову в її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 15 Порядку письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 16 Порядку).

Пунктом 14 Порядку визначений перелік документів, необхідних для реєстрації податкової накладної.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Позивачем вказані вимоги виконано та було надано письмові пояснення з копіями первинних документів та інших документів на підтвердження здійснення господарської операції.

Дослідивши та проаналізувавши надані позивачем копії документів, суд встановив, що надіслані позивачем письмові пояснення з копіями документів, відображають зміст господарських операцій між ТОВ "Іскростан" та ТОВ "Меткаспостач", ТОВ "БУЛАТ", ТОВ "ФІЛЬМОТЕХНІК", ПАТ "Українська залізниця" Філія "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця"/ВП Синельниківське вагонне депо, ДП "Державне Київське конструкторське бюро "ЛУЧ", ТОВ "ТД КОНТАКТ".

Незважаючи на виконання позивачем вказаних вимог законодавства, відповідачем прийнято оскаржувані рішення № 1203888/41304232 від 25.06.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.05.2019 року; № 1352343/41304232 від 27.12.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.06.2019 року ; № 1352344/41304232 від 17.12.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 23.09.2019 року; № 1443577/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.07.2019р.; № 1443576/41304232 від 24.01.2020року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 11.06.2019р.; № 1443578/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 14 від 31.07.2019р.; № 1443583/41304232 від 24.01.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 19.12.2019 р.; № 1443580/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 12.11.2019 р.; № 1443581/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 08.11.2019 р.; № 1443579/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.10.2019р.; № 1443582/41304232 від 24.01.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 03.01.2020р., з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Однак, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Крім того, в матеріалах справи містяться розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків позивача.

Згідно п. 18, 19, 20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 23 Порядку Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Згідно п. 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано необхідні документи, які підтверджують здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено.

Окремо суд зазначає, що відсутність чітко виписаної у законодавстві процедури, що передбачала б зрозумілі підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, не може бути поставлена у провину позивачу, тоді як відповідальність за це має нести держава (в даному випадку в особі відповідача як контролюючого органу).

Однак, слід зазначити, що в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 20.09.2019 року, суд відмовляє, оскільки ані позивачем, ані відповідачами до суду не було надано оскаржуваного рішення із зазначенням його номеру і дати, а тому суд не може дослідити та надати йому належну оцінку.

Відповідно, суд відмовляє у задоволенні позовної вимоги в частині зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 20.09.2019, як похідної.

Згідно п. 70 рішення Європейського суду з прав людини у справі RYSOVSKYY v. UKRAINE (Рисовський проти України), заява № 29979/04, Судом проаналізовано поняття "належне урядування", а саме.

Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119) (http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-107088).

Також, визнаючи протиправними та скасовуючи оскаржувані рішення, суд вважає вірним обраний позивачем спосіб захисту порушеного права - шляхом зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно правової позиції Європейського суду з прав людини, висловленої у п. 50 рішення від 13.01.11р. по справі ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04), ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".(http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-102814).

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2.Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1203888/41304232 від 25.06.2019 року; № 1352343/41304232 від 27.12.2019; №1352344/41304232 від 17.12.2019; №1443577/41304232 від 24.01.2020 року; №1443576/41304232 від 24.01.2020року; №1443578/41304232 від 24.01.2020 року; №1443583/41304232 від 24.01.2020 року; №1443580/41304232 від 24.01.2020 року; №1443581/41304232 від 24.01.2020 року; №1443579/41304232 від 24.01.2020 року; №1443582/41304232 від 24.01.2020 року.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 04.07.2019р. № 3, від 11.06.2019р. № 4, від 31.07.2019р. № 14, від 19.12.2019р. № 4, від 08.11.2019р. № 5, від 12.11.2019 р. № 8, від 01.10.2019р. №1, від 03.01.2020р. № 1, від 02.05.2019р. №1, від 05.06.2019 №1, від 23.09.2019р. № 3 Товариства з обмеженою відповідальністю "Іскростан" (02081, м. Київ, вул. Здолбунівська, буд. 6, код 41304232) датами їх фактичного надходження.

4. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

5.Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код 43141267) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Іскростан" (02081, м. Київ, вул. Здолбунівська, буд. 6, код 41304232) 22579,00 грн. судового збору.

6. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

7. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 27.10.2020 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено01.11.2020
Номер документу92543519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/25910/19

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 14.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 18.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні