Рішення
від 01.11.2020 по справі 300/3028/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 год. 05 хв.

"01" листопада 2020 р. справа № 300/3028/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Біньковської Н.В.,

за участю: секретаря судового засідання Федик О.В.,

представника позивача - Сливінського О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад" до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про визнання протиправними бездіяльності, дій та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Івано-Франківська обласна організація політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад", в інтересах якої діє адвокат Жарський Т.В., звернулася до суду з адміністративним позовом до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області, за змістом якого просить: визнати протиправною бездіяльність Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області у формі неприйняття рішення про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 або будь-якого іншого рішення за результатами обговорення питання про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020; визнати протиправними дії Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області у формі проведення голосування по питанню про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 без проектів відповідних постанов, якими оформлюються рішення за результатами розгляду та обговорення питання про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020; зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області вирішити питання про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020.

Ухвалою суду від 30.10.2020 о 19 год. 40 хв. у справі відкрито провадження за правилами загального позовного провадження, з урахуванням положень статей 268, 273 КАС України, призначено підготовче засідання на 31.10.2020 о 13:00 год., витребувано додаткові докази.

Відповідно до вимог статей 49, 243 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також - КАС України), суд протокольною ухвалою від 31.10.2020 о 13:26 год. відмовив у задоволенні клопотання кандидата на посаду міського голови Яремчанської міської ради Мироняка А.І. про залучення його як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, до участі в справі.

Враховуючи вимоги статей 65, 243 КАС України суд протокольною ухвалою від 31.10.2020 о 13:31 відмовив у задоволенні клопотання представника позивача про виклик та допит свідків.

Згідно частини 2 статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України протокольною ухвалою суду від 31.10.2020 о 13:38 год. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 31.10.2020 о 19:00 год.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач, в порушення вимог статей 252, 254 Виборчого кодексу України, при встановленні при повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 випадків незаконного голосування, а саме голосування за допомогою бюлетенів, які по формі не відповідають вимогам ст.240 та ч.29 ст.250 Виборчого кодексу України, а саме, з відсутньою печаткою, протиправно не визнав недійсним на цій виборчій дільниці голосування з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 за наявності передбачених чинним законодавством підстав для визнання його недійсним. Також зазначає, що відповідач вчинив протиправні дії, оскільки провів голосування по питанню визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 без підготовлення та передачі для ознайомлення членам відповідача проекту постанов з додатками про визнання голосування недійсним, чим порушив розділи 4, 9 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою ЦВК №173 від 10.08.2020.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався. На виконання вимог ухвали суду про відкриття провадження у справі на електронну адресу суду направив витребувані судом документи: копію протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області, копію протоколу Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просить позов задовольнити повністю.

Яремчанська міська територіальна виборча комісія Надвірнянського району Івано-Франківської області явку свого представника в судове засідання не забезпечила, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлена належним чином. Керуючись частиною 3 статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Івано-Франківська обласна організація політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад" зареєстрована 31.07.2020.

Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 призначено на 25.10.2020 чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Згідно постанови Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020" №160 від 08.08.2020 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

10.08.2020 Центральною виборчою комісією постановою "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Івано-Франківської області, серед яких додатком 176 Яремчанська міська територіальна виборча комісія Надвірнянського району Івано-Франківської області.

Відповідно до вказаного додатку №176 Яремчанська міська територіальна виборча комісія Надвірнянського району Івано-Франківської області складається з голови комісії, заступника голови комісії, секретаря комісії та 15 членів комісії.

Центральною виборчою комісією 30.08.2020 прийнято постанову № 208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Постановою Надвірнянської районної територіальної виборчої комісії Івано-Франківської області за №16 від 25.09.2020 кандидатами у депутати Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області зареєстровано осіб, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад", згідно додатку №1 (а.с. 9 ).

Відповідно до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області кількість виборців, які отримали бюлетені - 418, кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 418, кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 97 (а.с.58).

26.10.2020 Яремчанська міська територіальна виборча комісія Надвірнянського району Івано-Франківської області прийняла постанову № 55 «Про порядок повторного підрахунку голосів виборців Яремчанською міською територіальною виборчою комісією виборчих дільниць 261025, 261026, 261027, 261028, 261029, 261030» (а.с.11).

Як слідує із змісту витягу з протоколу Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області від 28.10.2020 21 год. 00 хв., 28.10.2020 Яремчанською міською територіальної виборчою комісією в кількості 12 членів проводився повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області на виборчій дільниці №261028. Комісією встановлено порушення вимог пункту а частини 29 статті 250 Виборчого кодексу України, а саме недійсність виборчих бюлетенів, на яких відсутня печатка відповідної виборчої дільниці №261028.

З тих підстав, що кількість голосуючих на виборчій дільниці складала 418 виборців, кількість недійсних виборчих бюлетенів на дільниці становить 97 (52 з яких без печатки виборчої дільниці №261028), що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, на безперервному засіданні Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області голова комісії, керуючись ч.15 ст.254, ч.1 ст.252, п.1 ч.1 ст.252 Виборчого кодексу України, запропонував прийняти рішення щодо визнання голосування на виборчій дільниці №261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області недійсними.

За результатами голосування, за вищевказане рішення проголосувало 12 членів комісії, а саме: За - 4, Проти -7, Утримались -1.

Комісією зазначено: Рішення не прийнято. Вибори з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області на виборчій дільниці №261028 не визнані, як такі, що недійсні .

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.

Виборчим кодексом України (надалі також - ВК України) затверджено гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Частиною 1 статті 1 ВК України визначено, що вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 3 ВК України відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів (ч.1 ст.20 ВК України).

Частина 1 статті 22 ВК України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 196 ВК України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

В Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів (ч.1 ст.32 ВК України).

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України (ч. 3 ст.32 ВК України).

Згідно частини 1 статті 33 ВК України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів (ч.4 ст.33 ВК України).

За змістом частин 1 та 4 статті 36 Виборчого кодексу України, основною формою роботи виборчої комісії є засідання. Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.

Статтями 250, 251, 253 Виборчого кодексу України регламентовано порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці, складення протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, порядок транспортування і передачі виборчих документів до територіальної виборчої комісії.

Статтею 254 Виборчого кодексу України визначено порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією.

Згідно частини 5 статті 254 ВК України за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах. Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу (ч.12 ст.254 ВК України).

Відповідно до частини 15 статті 254 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення порушення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 252 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 252 Виборчого кодексу України визначено, що дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:

1) випадків незаконного голосування (заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів;

2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів;

3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більше ніж на 10 відсотків кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.

Таким чином, законодавцем визначено вичерпний перелік порушень, у разі виявлення яких при повторному підрахунку голосів виборців, територіальна виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним.

При цьому, згідно пункту 1 частини 1 статті 252 ВК України голосування на виборчій дільниці може бути визнано недійсним у разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці випадків незаконного голосування, а саме: 1) заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу, 2) голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах, 3) голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно 4) голосування особою більше ніж один раз. Голосування на відповідній виборчій дільниці визнається недійсним згідно п.1 ч.1 ст.252 ВК України за умови, що вказані випадки перевищують 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.

Як встановлено в судовому засіданні, підставою для винесення 28.10.2020 о 21:00 год. на безперервному засіданні Яремчанської міської територіальної виборчої комісії головою цієї комісії пропозиції прийняти рішення щодо визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області, стало встановлення комісією при повторному підрахунку голосів порушення вимог підпункту а пункту 1 частини 29 статті 250 Виборчого кодексу України, за змістом якого бюлетені з виборів депутатів, зокрема, районної ради, на яких відсутня печатка відповідної дільничної виборчої комісії, вважаються недійсними. Так, кількість недійсних виборчих бюлетенів становить 97, з яких 52 без печатки виборчої дільниці №261028. Обставиною, за наявності якої слід прийняти рішення щодо визнання голосування на виборчій дільниці №261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області недійсним, визначено пункт 1 частини 1 статті 252 ВК України.

Суд зазначає, що відсутність на виборчому бюлетені печатки відповідної дільничої виборчої комісії не відноситься до порушень, визначених частиною 1 статті 252 Виборчого кодексу України як обставин, визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, зокрема, й до випадків незаконного голосування.

Отже, встановлення Яремчанською міською територіальною виборчою комісією Надвірнянського району Івано-Франківської області при проведенні 28.10.2020 повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області на виборчій дільниці №261028, порушення вимог пункту а частини 29 статті 250 Виборчого кодексу України (відсутність на 52 виборчих бюлетенях печатки виборчої дільниці №261028) не є підставою для визнання голосування на цій виборчій дільниці з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області недійсним.

Таким чином, доводи позивача щодо протиправності неприйняття відповідачем рішення про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області є безпідставними.

Частиною 3 статті 37 ВК України визначено, що рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови.

З питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформляється окремим документом (ч.5 ст.37 ВК України).

Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлену і визнану комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією (ч.6 ст.37 ВК України).

Відповідно до частини 1 статті 254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Частиною 2 статті 254 ВК України визначено, що засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Згідно частини 13 статті 254 ВК України територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

У відповідності до підпункту 9.5 пункту 9 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою ЦВК №173 від 10.08.2020, протоколи виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях про встановлення підсумків голосування та про результати відповідних виборів складаються без прийняття рішень відповідними виборчими комісіями.

Протокольне рішення, прийняте на засіданні виборчої комісії, фіксується у протоколі засідання та не оформлюється окремим документом. За необхідності може бути виготовлений витяг з протоколу засідання виборчої комісії, що відображає прийняте протокольне рішення (п.п.10.7 п.10 Порядку №173).

Як зазначалось вище, за змістом частини 15 статті 254 ВК України територіальна виборча комісія, у разі виявлення порушення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 252 цього Кодексу, може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним.

Отже, відповідне рішення приймається територіальною виборчою комісією у разі визнання голосування на виборчій дільниці недійсним. У випадку неприйняття такого рішення підсумок такої дії фіксується у протоколі комісії.

Як встановлено судом, за результатами голосування 28.10.2020 у безперервному засіданні Яремчанської міської територіальної виборчої комісії питання про визнання голосування на виборчій дільниці №261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області недійсними, рішення відповідачем не прийнято. Вибори з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області на виборчій дільниці №261028 не визнані, як такі, що недійсні. Вказане підтверджено витягом з протоколу Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірняянського району Івано-Франківської області від 28.10.2020 21 год. 00 хв. про визнання голосування на виборчій дільниці №261028 з виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області недійсними.

Враховуючи наведене судом вище, суд приходить висновку, що позовні вимоги Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад" про визнання протиправною бездіяльність Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області у формі неприйняття рішення про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 або будь-якого іншого рішення за результатами обговорення питання про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 та зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області вирішити питання про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020, є безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню.

При цьому суд зазначає про помилковість тверджень позивача про те, що бюлетень, на якому відсутня печатка відповідної дільничної виборчої комісії не є виборчим бюлетенем встановленої форми, а є предметом що не є виборчим бюлетенем, оскільки такі твердження позивача суперечать змісту статті 240, частин 27-30 статті 250 Виборчого кодексу України, постанови Центральної виборчої комісії від 24.09.2020 №295 Про затвердження форми та кольору виборчих бюлетенів з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів .

Також, є безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню позовні вимоги Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад" про визнання протиправними дій Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області у формі проведення голосування по питанню про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020 без проектів відповідних постанов, якими оформлюються рішення за результатами розгляду та обговорення питання про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці №261028 з перших місцевих виборів депутатів до Надвірнянської районної ради Івано-Франківської області 25.10.2020.

Так, позивач помилково застосовує до спірних правовідносин норми частини 6 статті 36 Виборчого кодексу України, пунктів 4, 9 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою ЦВК №173 від 10.08.2020, оскільки повторний підрахунок голосів відповідачем здійснено в ході безперервного засідання, яке почалось 25.10.2020 о 20:00 год.

Підсумовуючи вищенаведене, суд вважає позовні вимоги безпідставними, а позов таким, що не підлягає до задоволення.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Позивачем не сплачено судовий збір при поданні до суду цієї позовної заяви, а також на час вирішення справи.

Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".

Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір", у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2102,00 грн.

Як слідує зі змісту позовних вимог, позивачем заявлено три позовні вимоги немайнового характеру, третя є похідною від двох попередніх, а відтак при зверненні до адміністративного суду з позовом підлягав до сплати судовий збір у розмірі 4204,00 грн. як за дві позовні вимоги.

Доказів понесення сторонами інших судових витрат суду не подано.

За таких обставин, враховуючи, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення, документів на підтвердження звільнення позивача від сплати судового збору суду не надано, підлягає стягненню з позивача до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4204,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 295, 271, 272, 273, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Стягнути з Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад" (код ЄДРПОУ 43740039, вулиця Грушевського 22а, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018) до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4204,00 грн. ( чотири тисячі двісті чотири гривні ).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом двох днів, з дня його проголошення.

Строк на апеляційне оскарження, відповідно до частини 5 статті 270 КАС України, не може бути поновлено.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення судом апеляційної інстанції.

Учасники справи:

позивач - Івано-Франківська обласна організація політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Платформа громад" (код ЄДРПОУ 43740039, вулиця Грушевського, 22а, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018)

відповідач - Яремчанська міська територіальна виборча комісія Надвірнянського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 43798211, вулиця Свободи, 266, м.Яремче, Івано-Франківська область, 78500)

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92553323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/3028/20

Рішення від 01.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні