Справа № 420/11550/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левчук О.А.,
за участю секретаря Лементовського О.В.
позивача ОСОБА_1
представника позивача Бараннікова І.В.
представника відповідача Швець Ж.С.
третьої особи ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_1 до Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - кандидат на посаду Шабівського сільського голови Чернокульський Сергій Сергійович про скасування постанови, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з даним позовом та просить суд скасувати постанову Шабівської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 29 жовтня 2020 року № 36 про перерахунок голосів на виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що до Шабівської сільської територіальної виборчої комісії надійшла скарга кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 . Проте заявником в обґрунтування зазначених у скарзі обставин відповідно до ч. 2 ст. 71 ВК України не надано ані письмових доказів, ані письмових пояснень суб`єктів виборчого процесу, в тому числі виборців та правоохоронних органів, які б дійсно підтверджували викладені факти, ані відеоматеріалів. Таким чином, Шабівська сільська територіальна виборча комісія повинна була відмовити в задоволенні скарги, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 72 ВК України, оскільки вона не відповідає вимогам Порядку № 229 від 05.11.2015 року. Крім того, в книзі реєстрації відсутня дата реєстрації такої скарги. При цьому, оскільки до складу комісії включено 18 членів комісії, то відповідно до п. 12 ст. 36 ВК України постанова повинна була бути прийнята не менше 10 членами комісії.
Ухвалою суду від 30 жовтня 2020 року відкрито провадження по справі з урахуванням особливостей встановлених ст. ст. 268-273 КАС України щодо розгляду окремих категорій термінових справ та призначено судове засідання.
Також, ухвалою суду від 30 жовтня 2020 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 .
В судовому засіданні позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали, просили задовольнити позовну заяву в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала, просив суд відмовити в задоволенні позову.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача проти задоволення позову заперечував, надав письмові пояснення в яких просив відмовити в задоволенні позовної заяви та залишити в силі оскаржувану постанову.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
15 липня 2020 року Верховною Радою України прийнято постанову № 795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.
30 серпня 2020 року Центральною виборчою комісією винесено постанову № 208 Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року , якою оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.
28 вересня 2020 року Шабівською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області видано ОСОБА_1 посвідчення кандидата на посаду сільського голови Шабівської сільської ради (а.с. 7).
25 жовтня 2020 року відбулися перші місцеві вибори Шабівського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області.
До Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області надійшла скарга кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 на дії ДВК з місцевих виборів звичайних виборчих дільниць № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 (а.с. 55-56).
29 жовтня 2020 року Шабівською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області за результатами розгляду скарги кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 винесено постанову № 36, якою призначено повторний підрахунок бюлетенів з виборів голови Шабівської об`єднаної територіальної громади по виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 після рішення адміністративного суду (а.с. 53).
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, відповідно до Конституції України регулює Виборчий кодекс України (далі ВК України).
Згідно ст. 65 ВК України суб`єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. До територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, яка забезпечує організацію і проведення відповідних місцевих виборів (у разі якщо підсумки голосування з відповідних місцевих виборів не встановлюються). До територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, яка забезпечує організацію і проведення відповідних місцевих виборів.
Відповідно до ст. 66 ВК України скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів виборчих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлення підсумків голосування та/або під час транспортування виборчих документів, може бути подана до виборчої комісії не пізніше наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності, але не пізніше часу прийняття відповідною виборчою комісією виборчих документів такої виборчої комісії відповідно до цього Кодексу.
Згідно ст. 67 ВК України скарга до виборчої комісії подається у письмовій формі і повинна містити: 1) назву виборчої комісії, до якої вона подається; 2) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта звернення зі скаргою, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі є; 3) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта оскарження, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі відомі суб`єкту звернення; 4) суть порушеного питання; 5) виклад обставин і зазначення доказів, якими суб`єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги; 6) чітко сформульовані вимоги із зазначенням суті рішення, ухвалення якого вимагається від суб`єкта розгляду скарги; 7) перелік документів і матеріалів, що додаються; 8) підпис суб`єкта звернення зі скаргою чи особи, яка уповноважена представляти відповідного суб`єкта, із зазначенням дати підписання. До скарги додаються її копії, докази, зазначені у скарзі, та копії усіх документів, що приєднуються до скарги, у кількості, що дорівнює кількості суб`єктів оскарження та заінтересованих осіб, зазначених у скарзі. Письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії.
Відповідно до ст. 70, 71 ВК України скарга, оформлена з додержанням вимог цього Кодексу, розглядається відповідною виборчою комісією на її засіданні. Доказами, на підставі яких виборча комісія під час розгляду скарги встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб`єкта звернення зі скаргою, суб`єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інших обставин, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути: 1) письмові документи і матеріали (у тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги; 2) письмові пояснення суб`єктів виборчого процесу, посадових і службових осіб органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, відповідних правоохоронних органів, отримані на вимогу суб`єкта розгляду скарги, у тому числі і членів виборчої комісії на виконання повноважень виборчої комісії; 3) речові докази; 4) висновки експертів, надані письмово на запит виборчої комісії - суб`єкта розгляду скарги, суб`єкта звернення зі скаргою або суб`єкта оскарження; 5) аудіо-, відеоматеріали. Докази виборчій комісії надають суб`єкт звернення зі скаргою, суб`єкт оскарження, заінтересовані особи. Виборча комісія - суб`єкт розгляду скарги може звернутися із запитом (витребувати) додаткові докази за власною ініціативою або на прохання суб`єкта звернення зі скаргою, суб`єкта оскарження, заінтересованих осіб. Якщо суб`єкт звернення зі скаргою, суб`єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Згідно ст. 72 ВК України рішення суб`єкта розгляду скарги повинно бути законним і обґрунтованим. У разі якщо скаргу подано належним суб`єктом звернення зі скаргою до належного суб`єкта розгляду такої скарги в установлені цим Кодексом строки, виборча комісія переходить до розгляду скарги по суті. Під час розгляду по суті скарги щодо дії (бездіяльності) суб`єкта оскарження виборча комісія вирішує: 1) чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб`єкта оскарження; 2) чи оскаржувана дія (бездіяльність) здійснювалася (вчинялася) суб`єктом оскарження на законних підставах; 3) чи підтверджуються викладені у скарзі вимоги наданими доказами; 4) які правові норми належить застосувати до цих правовідносин; 5) чи належить задовольнити кожну з вимог суб`єкта звернення зі скаргою, чи відмовити в їх задоволенні; 6) чи належить поновити порушені права чи законні інтереси суб`єкта звернення зі скаргою в інший спосіб; 7) які рішення слід зобов`язати прийняти чи які дії, що випливають із факту визнання оскаржених дій чи бездіяльності протиправними, вчинити. При розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.
У разі задоволення скарги виборча комісія може прийняти рішення, яким: 1) визнати рішення суб`єкта оскарження чи окремих його положень, дії чи бездіяльність такими, що не відповідають вимогам законодавства (є протиправними), порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу; 2) скасувати оскаржене рішення; 3) зобов`язати суб`єкта оскарження здійснити дії, передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів; 4) зобов`язати суб`єкта оскарження утриматися від вчинення певних дій; 5) поновити в інший спосіб порушені виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу; 6) зобов`язати суб`єкта оскарження здійснити передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів, дії, які випливають із факту скасування рішення, визнання оскаржених дій або бездіяльності протиправними.
Виборча комісія відмовляє в задоволенні скарги, якщо встановить, що: 1) оскаржуване рішення, дія чи бездіяльність суб`єкта оскарження вчинені відповідно до закону, в межах повноважень, передбачених законом, і не порушують виборчі права виборців, права і законні інтереси інших суб`єктів виборчого процесу; 2) суб`єктом звернення зі скаргою не надано підтвердження порушення суб`єктом оскарження законодавства про вибори, а наявних у матеріалах скарги доказів недостатньо для встановлення цього факту виборчою комісією; 3) виборцем не доведено порушення особисто його виборчих прав або охоронюваних законом інтересів щодо участі у виборчому процесі рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта оскарження; 4) на момент розгляду скарги виборчою комісією, членом виборчої комісії - суб`єктом оскарження вчинено необхідні дії, скасовано рішення, що є предметом оскарження, або іншим способом поновлено права суб`єкта звернення зі скаргою відповідно до вимог цього Кодексу (відсутність предмета оскарження).
Таким чином, з аналізу приписів Виборчого кодексу України слідує, що суб`єкт звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, в поданій скарзі повинен навести суть порушеного питання, викласти обставини, а також зазначити та надати до виборчої комісії докази, якими суб`єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги. При цьому, виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, якими суб`єкт звернення обґрунтовує вимоги поданої скарги, встановлює докази про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги та під час розгляду скарги по суті вирішує, зокрема, чи мали місце оскаржувані дії (бездіяльність) суб`єкта оскарження, чи підтверджуються викладені у скарзі вимоги наданими доказами та чи належать до задоволення вимоги суб`єкта звернення зі скаргою.
Як вбачається з матеріалів справи, до Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області надійшла скарга кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 на дії ДВК з місцевих виборів звичайних виборчих дільниць № 510206, № 510174, № 510205, № 510173, щодо внесення недостовірних відомостей до протоколу про підрахунок голосів виборців на вказаних дільницях з виборів на посаду Шабівського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області такими, що не відповідають вимогам законодавства (є протиправними). Також заявник просив прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборів на виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 з перших місцевих виборів Шабівського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області 25 жовтня 2020 року (а.с. 55).
При цьому, в обґрунтування скарги заявник вказав, що на порушення положень кодексу ДВК з місцевих виборів виборчої дільниці № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 було неправомірно внесено недостовірні відомості до протоколу підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 з перших місцевих виборів до Шабівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, а саме маються сумніви щодо правдивості внесеної інформації до протоколу про підрахунок голосів, оскільки є підозри, що на вказаних виборчих дільницях невстановленими особами було здійснено вкидання виборчих бюлетенів, що кількісно перевищує бюлетені, які видаються одному виборцю для голосування. Проте, відповідного акту про фіксацію виявленого порушення складено не було, так як люди боялись це зробити. Такі протиправні дії суб`єкта оскарження, на думку заявника, ставлять під сумнів достовірність результатів підрахунку голосів виборців, відомості щодо якого внесено до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 з виборів на посаду Шабівського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області.
Отже, подана кандидатом на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 до Шабівської сільської територіальної виборчої комісії скарга ґрунтується на сумнівах заявника щодо правдивості внесеної інформації до протоколу про підрахунок голосів на виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173.
При цьому, всупереч вимогам Виборчого кодексу України заявником у скарзі на дії дільничних виборчих комісій не зазначено доказів, якими суб`єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги та не надано будь-яких доказів того, що невстановленими особами було здійснено вкидання виборчих бюлетенів, що кількісно перевищує бюлетені, які видаються одному виборцю для голосування.
Крім того, всупереч вимогам статті 67 ВК України подана кандидатом на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 скарга не містить зазначення дати її підписання.
В той же час, доказів того, що Шабівською сільською територіальною виборчою комісією під час розгляду скарги по суті встановлено наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб`єкт звернення зі скаргою, що мають значення для правильного розгляду скарги, та доказів звернення із запитом (витребуванням) додаткових доказів з власної ініціативи, суду не надано.
Таким чином, Шабівською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області винесено оскаржувану постанову № 36 від 29.10.2020 року про призначення повторного підрахунку бюлетенів з виборів голови Шабівської об`єднаної територіальної громади по виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 за відсутності належних та допустимих доказів підтвердження того, що до протоколу підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 дільничними виборчими комісіями внесено недостовірні відомості.
При цьому, пунктом 2 ч. 13 ст. 72 Виборчого кодексу України визначено, що виборча комісія відмовляє в задоволенні скарги, якщо встановить, що суб`єктом звернення зі скаргою не надано підтвердження порушення суб`єктом оскарження законодавства про вибори, а наявних у матеріалах скарги доказів недостатньо для встановлення цього факту виборчою комісією.
Відповідно до ч. 5 ст. 254 ВК України за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно ч. 9 ст. 254 ВК України за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Таким чином, рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці може бути винесено територіальною виборчою комісією лише за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці.
Проте, будь-яких доказів на підтвердження надходження заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними уповноваженими особами, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на зазначених виборчих дільницях, суду не надано.
Суд не приймає до уваги надану третьою особою, в обґрунтування заперечень проти позову, копії заяви про кримінальне правопорушення від 29.10.2020 року, з якою він звертався до Білгород-Дністровського ВП ГУ НП в Одеській області, оскільки така заява не надавалась ним до Шабівської сільської територіальної виборчої комісії разом зі скаргою та вона не досліджувалась відповідачем під час прийняття оскаржуваної постанови. При цьому, звернення третьої особи до органів поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення, не підтверджує наявність порушень, зазначених у скарзі (а.с. 61-62).
Крім того, частиною 6 ст. 254 ВК України визначено, що рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
З матеріалів справи вбачається, що постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 39 від 05.10.2020 року внесено зміни до складу територіальних виборчих комісій, зокрема, Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, до якої увійшло 18 осіб (а.с. 74-77).
Разом з тим, з протоколу засідання Шабівської сільської територіальної виборчої комісії, на якому прийнято оскаржувану постанову, вбачається, що під час засідання були присутні 17 осіб (а.с. 54).
При цьому, під час голосування територіальної виборчої комісії за прийняття рішення про призначення повторного підрахунку бюлетенів з виборів голови Шабівської об`єднаної територіальної громади по виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 проголосувало 9 осіб, проти - 6 осіб, утримались - 2 особи.
Тобто, рішення про призначення повторного підрахунку бюлетенів з виборів голови Шабівської об`єднаної територіальної громади по виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 прийнято Шабівською сільською територіальною виборчою комісією не у спосіб, передбачений ч. 6 ст. 254 ВК України, зокрема більшістю голосів від загального складу комісії (а.с. 54).
Відповідно до ч. 16 ВК України заяви, скарги та інші документи, що надійшли до виборчої комісії, мають право приймати члени відповідної виборчої комісії, уповноважені на це її рішенням. Усі заяви, скарги та інші документи приймаються та реєструються у виборчій комісії у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.
Згідно п. 5 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 скарги, що подаються до окружних і територіальних виборчих комісій, приймаються та реєструються відповідно до Кодексу і Порядку організації роботи та ведення діловодства виборних комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 173.
Відповідно до п. 13.2, 13.4, 13.6, 13.9 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 173, документи та звернення, що надходять до виборчої комісії, мають право приймати голова комісії, заступник голови комісії, секретар комісії або інші члени комісії, уповноважені на це її рішенням. Документи, звернення реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії. Особа, яка подає документи, звернення до виборчої комісії, пише опис, в якому вказує своє прізвище, ім`я, по батькові, короткий опис поданих документів із зазначенням кількості аркушів, дати та часу їх подання. Опис зберігається разом із поданими документами. Реєстраційний (вхідний) номер, що відповідає порядковому номеру запису в журналі реєстрації документів, заяв і скарг, та дата надходження зазначаються у правій нижній частині першого аркуша документа, звернення або на іншому вільному від тексту місці цього аркуша (крім місця, визначеного для підшивки).
Проте, згідно наданого відповідачем витягу з журналу реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії, скарга кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 не містить зазначення дати її подання до виборчої комісії. При цьому, на скарзі ОСОБА_2 не зазначено реєстраційного (вхідного) номеру та дати її надходження (а.с. 55-56).
Суд не приймає до уваги доводи третьої особи про те, що відсутність в книзі реєстрації дати скарги є суто формальністю, оскільки приписами Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів № 173 чітко визначено порядок реєстрації у виборчій комісії скарг, згідно якого зазначення в журналі реєстрації дати та часу подання скарги є обов`язковим реквізитом.
При цьому, посилання третьої особи на постанови Верховного Суду по справі № 640/21594/18 та справі № 1640/3394/18 суд вважає неспроможними, оскільки у вказаних постановах надано правову оцінку спірним правовідносинам, які не є тотожними спірним правовідносинам по даній справі.
За таких підстав, відповідачем, суб`єктом владних повноважень, не надано будь-яких доказів на підтвердження того, що під час прийняття оскаржуваної постанови про призначення повторного підрахунку бюлетенів з виборів голови Шабівської об`єднаної територіальної громади по виборчих дільницях № 510206, № 510174, № 510205, № 510173 Шабівська сільська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області діяла на підставі та у спосіб, що передбачені Виборчим кодексом України.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом визнання протиправною та скасування постанови Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 29 жовтня 2020 року № 36 Про призначення повторного підрахунку бюлетенів з виборів голови Шабівської об`єднаної територіальної громади по виборчих дільницях .
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих доказів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Разом з тим, судом встановлено, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом позивачем судовий збір не сплачено.
Відповідно ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» з 1 січня 2020 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102 гривень.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб .
За таких підстав, відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, з Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області на спеціальний рахунок Державного бюджету України слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 14, 78, 139, 245, 246, 250, 255, 272, 273, 278 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов кандидата на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) до Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43796521, адреса місцезнаходження: 67770, Одеська область, Білгород-Дністровський район, с. Шабо, вул. Центральна, 63), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - кандидат на посаду Шабівського сільського голови ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_2 , адреса місця проживання: АДРЕСА_2 ) про скасування постанови, - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 29 жовтня 2020 року № 36 Про призначення повторного підрахунку бюлетенів з виборів голови Шабівської об`єднаної територіальної громади по виборчих дільницях .
Стягнути з Шабівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43796521, адреса місцезнаходження: 67770, Одеська область, Білгород-Дністровський район, с. Шабо, вул. Центральна, 63) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 копійок).
Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 278 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 272 КАС України.
Суддя О.А. Левчук
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92553341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні