Рішення
від 31.10.2020 по справі 580/4851/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2020 року справа № 580/4851/20

м. Черкаси

20 год. 10 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тимошенко В.П.,

за участю:

секретаря судового засідання - Безпалого А.В.,

представника позивача - Поліщука В.В. (згідно з ордером),

представника позивача - Гричаненка О.М. (згідно з ордером)

представника відповідача - Сидоренко Н.С. (згідно з довіреністю),

представника відповідача - Сокур С.М. (згідно з довіреністю),

представника відповідача - Войцехівського Ю.В. (згідно з довіреністю),

представника відповідача - Хоменка В.В. (за посадою),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу за позовом кандидата у депутати Кам`янської міської ради Черкаського району Черкаської області ОСОБА_1 до Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання бездіяльності та рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

29.10.2020 о 23 год 45 хв до Черкаського окружного адміністративного суду звернулася кандидат у депутати Кам`янської міської ради Черкаського району Черкаської області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) з позовом до Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (вул. Героїв Майдану, 37, м. Кам`янка, Кам`янський район, Черкаська область, 20735, ідентифікаційний код 43787784), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Кам`янської міської територіальної виборчої комісії про врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №710230, 710231, 710232, 710233, 710234, 710235, 710236, 710237, 710238, 710239, 710240, 710241, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710251, 710253, 710254, 710260, 710261, 710262 при встановленні підсумків голосування з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року до Кам`янської міської ради прийняті на безперервному засіданні з 25.10.2020 по 29.10.2020.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивачка зазначає, що під час підрахунку голосів виборців бюлетені з позначкою за Черкаську обласну організацію політичної партії Команда Сергія Рудика. Час Змін! та з позначкою в квадраті де містився трафарет з цифрами зокрема 12 відносили до недійсних. Позивач зазначає, що зазначені бюлетені є дійсними відповідно до пункту 2.4 Постанови ЦВК від 10.10.2020 № 366. У позові зазначено, що під час проведення підрахунків голосів на виборчих дільницях №710230, 710231, 710232, 710233, 710234, 710235, 710236, 710237, 710238, 710239, 710240, 710241, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710251, 710253, 710254, 710260, 710261, 710262 було зафіксовано порушення вимог частини 29 статті 250 Виборчого кодексу України: бюлетені з позначкою за Черкаську обласну організацію політичної партії Команда Сергія Рудика. Час Змін! та не було поставлено позначку за кандидата від партії або з позначкою за кандидата від іншої партії були визнані недійсними. Позивач вважає, що дані у прийнятих Кам`янською міською ТВК протоколах про підрахунок голосів на зазначених виборчих дільницях не відповідають даним протоколів про підрахунок голосів виборців. Протоколи від ДВК № 710241 прийнято поза межами безперервного засідання.

Ухвалою суду від 30.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі.

Відповідач подав відзив на адміністративний позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Ухвалою суду від 30.10.2020, занесену до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представника позивача про зменшення розміру позовних вимог.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечували та просили відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідків, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

ОСОБА_1 , є кандидатом у депутати і Кам`янської міської ради Черкаського району Черкаської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунута Черкаською обласною організацією політичної партії Команда Сергія Рудика. Час Змін! , що підтверджується посвідченням кандидата в депутати, включеного до єдиного виборчого списку територіального виборчого округу від Команда Сергія Рудика. Час Змін! №129 .

26.10.2020 орієнтовно в 14 годин 30 хвилин позивачка прибула до приміщення Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області на безперервне засідання комісії та повідомила членів ТВК, що до неї надійшли звернення від членів ДВК про те, що під час підрахунку голосів виборців бюлетені з позначкою за Черкаську обласну організацію політична партії Команда Сергія Рудика. Час Змін! та з позначкою в квадраті де містився трафарет з цифрами зокрема 12 відносили до недійсних. Тобто голосували за партію, а номер ставили 12 .

Позивач зазначає, що вказані виборчі бюлетені є дійсними, шо відповідає вимогам п. 2.4 Постанови ЦВК №366 від 10.10.2020.

Про вказані факти порушень позивачка повідомила Кам`янську міську ТВК.

Зокрема 27.10.2020 близько 11 год. 00 хв. до засідання Кам`янської міської ТВК Поліщуком В.В. була подана заява (вх. №66 від 27.10.2020) та акти про виявлення порушень Виборчого кодексу України на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, а саме:

1) акт від 26.10.2020 складений о 01 год. 15 хв. на дільничній виборчій комісії 710235, який складено ОСОБА_2 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Черкаської міської ради на ДВК №710235 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

2) акт від 25.10.2020 складений о 22 год. 19 хв. на дільничній виборчій комісії 710235, який складено ОСОБА_2 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Черкаської обласної ради на ДВК №710235 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

3) акт від 26.10.2020 складений о 00 год. 04 хв. на дільничній виборчій комісії 710235, який складено ОСОБА_2 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Черкаської районної ради на ДВК №710235 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

4) акт від 26.10.2020 складений о 02 год. 30 хв. на дільничній виборчій комісії 710262, який складено ОСОБА_3 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Кам`янської міської ради на ДВК №710262 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

5) акт від 25.10.2020 складений о 22 год. 45 хв. на дільничній виборчій комісії 710262, який складено ОСОБА_3 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Черкаської обласної ради на ДВК №710262 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

6) акт від 26.10.2020 складений о 00 год. 30 хв. на дільничній виборчій комісії 710262, який складено ОСОБА_3 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Черкаської районної ради на ДВК №710262 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

7) акт від 26.10.2020 складений о 06 год. 30 хв. на дільничній виборчій комісії 710241, який складено ОСОБА_4 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Кам`янської міської ради на ДВК №710241 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

8) акт від 26.10.2020 складений о 06 год. 30 хв. на дільничній виборчій комісії 710241, який складено ОСОБА_4 , в якому зазначено, що під час підрахунку голосів до Кам`янської міської ради на ДВК №710241 виявлено порушення ч. 29 статті 250 Виборчого кодексу України;

9) акт від 25.10.2020 складений о 06 год. 30 хв. на дільничній виборчій комісії 710241, який складено ОСОБА_4 , в якому зазначено, що під час приймання документації ДВК №710241 у Кам`янській міській ТВК виявлено порушення ч. 1 ст. 253 Виборчого кодексу України, а саме виявлено розпечатування пакетів з виборчою документацією ДВК №710241.

Відповідно до витягу з протоколу №15 безперервного засідання відповідача, яке розпочате 25.10.2020 о 20 год. 00 хв. були розглянуті дві заяви від позивачки про порушення порядку підрахунку голосів на ДВК 710234 та заява від ОСОБА_5 про порушення підрахунку голосів на ДВК 710235, 710262, 710241 з доданими актами в кількості трьох штук.

За наслідками їх розгляду прийнято рішення про відмову в розгляді на підставі ст. 68 ВК України, оскільки останні не відповідають вимогам п. 6 ч. 1 ст. 67 ВК України.

Не погоджуючись з допущеними під час голосування на місцевих виборах порушеннями виборчого законодавства, позивачка звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим фактичним обставинам, суд зазначає таке.

Верховна Рада України постановою від 15.07.2020 №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Центральна виборча комісія постановою від 08.08.2020 №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14.08.2020 №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-IX (далі - ВК України).

Згідно з ч. 1 ст. 63 ВК України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до відповідної виборчої комісії, а також розгляд скарг та прийняття рішення виборчою комісією здійснюються в порядку, визначеному ВК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 65 ВК України суб`єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути:

1) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. Від імені кандидата суб`єктом звернення зі скаргою може бути також довірена особа кандидата, представник кандидата у Центральній виборчій комісії, територіальній виборчій комісії;

2) партія (організація партії) - суб`єкт відповідного виборчого процесу в особі її керівника, уповноваженого представника, уповноваженої особи партії (організації партії) чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії (керівного органу організації партії);

3) офіційний спостерігач від кандидата, партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу, громадської організації;

4) виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта оскарження.

До територіальної виборчої комісії, яка утворила відповідну дільничну виборчу комісію, може бути подана скарга на дії чи бездіяльність члена такої дільничної виборчої комісії.

Частиною 3 ст. 66 ВК України встановлено, що скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів виборчих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлення підсумків голосування та/або під час транспортування виборчих документів, може бути подана до виборчої комісії не пізніше наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності, але не пізніше часу прийняття відповідною виборчою комісією виборчих документів такої виборчої комісії відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 254 ВК з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Згідно з частиною 2 статті 254 ВК засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Частиною 5 статті 254 ВК встановлено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ; провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 6 статті 254 ВК рішення, передбачене частиною 5 цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Відповідно до частини 7 статті 254 ВК у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою Уточнений відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою Уточнений дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії. У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою Уточнений , територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Частиною 9 статті 254 ВК встановлено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Відповідно до частини 29 статті 250 ВК України недійсними вважаються виборчі бюлетені: 1) з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше):а) на яких відсутня печатка відповідної дільничної виборчої комісії; б) до яких не внесено зміни відповідно до частини тринадцятої статті 242 цього Кодексу або внесено зміни без рішення виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії чи внесені зміни не відповідають рішенню виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, міської (міста з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії; в) якщо у виборчому бюлетені проставлено позначки навпроти назви декількох організацій партій; г) якщо не проставлено жодної позначки біля повної назви організації партії; ґ) якщо не відокремлено контрольний талон виборчого бюлетеня; д) якщо з інших причин неможливо встановити зміст волевиявлення виборця щодо підтримки виборчого списку певної організації партії.

У разі якщо у виборчому бюлетені з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) після слів Від організації партії, за яку я проголосував (проголосувала), підтримую кандидата у депутати проставлений неіснуючий порядковий номер кандидата в територіальному виборчому списку або інша позначка, то такий голос вважається відданим на підтримку всього територіального виборчого списку відповідної місцевої організації партії, навпроти якої поставлено відмітку.

Відповідно до пункту 2.4 додатку до Постанови ЦВК від 10.10.2020 № 366 визначено, що за змістом абзацу 3 частини сьомої статті 248 ВК, якщо запис (позначку) у квадраті з нанесеним трафаретом для написання номера кандидата в депутати, якого підтримує виборець, зроблено в графі організації партії, яку виборець не підтримав, вважається, що такий виборець підтримує весь список кандидатів у депутати від організації партії без надання підтримки окремому кандидату.

Дослідивши акти про виявлення порушень Виборчого кодексу України на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року подані ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 ОСОБА_4 , суд зазначає таке.

Відповідно до витягу з протоколу №15 безперервного засідання відповідача, яке розпочате 25.10.2020 о 20 год. 00 хв. були розглянуті дві заяви від позивачки про порушення порядку підрахунку голосів на ДВК 710234 та заява від ОСОБА_5 про порушення підрахунку голосів на ДВК 710235, 710262, 710241 з доданими актами в кількості трьох штук.

За наслідками їх розгляду прийнято рішення про відмову в розгляді на підставі ст. 68 ВК України, оскільки останні не відповідають вимогам п. 6 ч. 1 ст. 67 ВК України.

Дані акти про виявлені порушення судом оцінюються критично оскільки вони складені особами, які були відсутні на ДВК 710235, 710262, 710241 в день голосування, під час підрахунку голосів, під час транспортування виборчої документації до ТВК.

Свідок ОСОБА_4 в судовому засіданні 31.10.2020 підтвердила, що нею акти щодо порушення виборчого законодавства на ДВК 710241 не складалися, а лише підписані нею 27.10.2020 вранці під тиском позивачки в приміщенні магазину де вона здійснює свою підприємницьку діяльність, і вона не усвідомлювала зміст даного акту.

Допитані в судовому засіданні свідки ОСОБА_6 та ОСОБА_7 пояснили, що відповідач двічі зобов`язував ДВК 710241 виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ., у зв`язку з чим двічі відбувалося засідання ДВК 710241 в терміни, що співпадають з витягом з протоколу №15 безперервного засідання відповідача.

Щодо скарг позивачки №70 та №71 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці у зв`язку з наявністю ознак розпечатування пакетів із запакованими документами ДВК та неможливістю усунення невідповідностей без проведення повторного підрахунку бюлетенів, суд зазначає таке.

Під час проведення безперервного засідання ТВК надані пояснення заступника голови відповідача, секретаря та членів цієї комісії, які підтвердили, що члени ДВК були достатньо проінформовані по виборчому процесу, з ними були проведенні семінари та роздані навчальні посібники. За відсутності доказів дані заяви позивачки залишені без розгляду.

В судове засідання 31.10.2020 представниками позивача надана 10 примірників протоколів ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Кам`янської міської ради Черкаського району Черкаської області зокрема: 710230, 710231, 710232, 710233, 710234, 710235, 710236, 710237, 710240, 710241, 710260, в яких представники позивача зазначають про наявність на їхню думку суттєвих розбіжностей з протоколами ДВК (примірники №1, 2) наданих відповідачем до відзиву.

Розглянувши дані протоколи суд зазначає таке.

Відповідно до ч.1 ст. 251 Виборчого кодексу України дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.

Форма протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці затверджується Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня чергових місцевих виборів.

Забороняється складання протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в іншому порядку, ніж визначено Центральною виборчою комісією відповідно до цього Кодексу.

Протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів. Порядок виготовлення та вимоги до протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці встановлюються Центральною виборчою комісією.

Згідно з ч. 7, 8, 9 ст. 251 ВК України перший і другий примірники протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі, а за наявності - і відповідні примірники протоколу з позначкою "Уточнений", акт про видачу копій протоколу, складений відповідно до частини дев`ятої цієї статті, запаковуються. На пакеті робиться напис "Протокол про підрахунок голосів", зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії. Третій примірник протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих на відповідних місцевих виборах у відповідному виборчому окрузі, а також протоколу з позначкою "Уточнений" (у разі його складання) зберігається у секретаря дільничної виборчої комісії, четвертий примірник (з позначкою "Уточнений" у разі його складання) - невідкладно вивішується для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії.

Членам дільничної виборчої комісії, кандидатам, їх довіреним особам, уповноваженим особам організацій партій, офіційним спостерігачам, присутніми під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їхнє прохання невідкладно видаються копії зазначеного у цій статті протоколу з відповідних місцевих виборів, по відповідному виборчому округу, в тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою комісії, з розрахунку не більш як по одній копії кожного протоколу для кожного члена комісії, кожної місцевої організації партії, яка висунула кандидатів у депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, кожного кандидата. Копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці можуть виготовлятися за допомогою технічних засобів.

Про видачу копій протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих на відповідних місцевих виборах у відповідному виборчому окрузі, складається акт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. В акті зазначаються перелік осіб, які одержали копії відповідного протоколу, дата та час одержання цих копій і ставляться підписи цих осіб. Акт підписується головою та секретарем дільничної виборчої комісії і скріплюється печаткою дільничної виборчої комісії. Акт запаковується у пакет разом з першим і другим примірниками протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих на відповідних місцевих виборах у відповідному виборчому окрузі.

З аналізу вищезазначених норм суд вбачає, що до видачі підлягають саме копії протоколів засвідченні належним чином з наявністю номеру примірника, який відповідає порядковому номеру акта видачі протоколів. Крім того, копії видаються кандидатам, їх довіреним особам, офіційним спостерігачам, які присутні під час підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях.

Судом з`ясовано, що позивачка не була присутня під час підрахунку голосів на жодній ДВК та жоден з десяти примірників протоколу наданих представниками позивача не містить в сукупності позначки копія та номеру примірника, що свідчить про недопустимість та недостовірність даного доказу.

Відсутність позивачки під час підрахунку голосів виборців на ДВК, зокрема 710241 підтверджується примірниками 1, 2 протоколів ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Кам`янської міської ради Черкаського району Черкаської області та показами свідків ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .

Таким чином, враховуючи алгоритм дій ТВК під час прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією та докази, які наявні в матеріалах справи, суд приходить до висновку, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені виборчим законодавством.

Аргументи представників позивача на розбіжності у зазначенні часу підписання протоколів ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Кам`янської міської ради Черкаського району Черкаської області, відсутності позначок у графах кількості голосів щодо кандидатів партій де потрібно було ставити цифру 0 , суд оцінює критично та наголошує, що такі не значні недоліки в оформленні протоколів ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Кам`янської міської ради Черкаського району Черкаської області не впливають на результат і не є окремою підставою для скасування оскаржуваного рішення.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що відповідно до частини 3 статті 160 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Позивачкою при зверненні до суду не сплачено судовий збір.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011р. №3674-VI, за подання фізичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру - справляється судовий збір у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Так, Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14.11.2019р. №294-ІХ (зі змінами та доповненнями), установлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 01 січня 2020 року становить 2102,00 грн.

Таким чином, розмір судового збору за подачу даної позовної вимоги становить 840,80 грн. (2102,00*0,4), тому суд дійшов висновку стягнути з позивачки на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 840,80 грн.

Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 268, 272, 273, 275 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач коштів УК у м.Черкасах/Черкаси/22030101, код отримувача за ЄДРПОУ 38031150, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA418999980313121206084023002, код класифікації доходів бюджету 22030101) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня проголошення рішення.

Суддя В.П. Тимошенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92553382
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/4851/20

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Постанова від 06.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 31.10.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні