ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
02 листопада 2020 року м. ПолтаваСправа №440/6231/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Кукоби О.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Лазебної А.В.
позивача - ОСОБА_1 ,
представників відповідача: Антоненко Н.Г., Нішкур В.М., Ткалун С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом кандидата в депутати Лубенської міської ради Полтавської області, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу №1, ОСОБА_1 до Лубенської міської територіальної виборчої комісії Лубенського району Полтавської області про визнання дій протиправними,
В С Т А Н О В И В:
1. Стислий зміст позовних вимог та їх обґрунтування.
Кандидат в депутати Лубенської міської ради Полтавської області ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до Лубенської міської територіальної виборчої комісії Лубенського району Полтавської області (надалі - відповідач, Лубенська МТВК), у якому просив:
визнати протиправними дії Лубенської МТВК щодо не віднесення всіх виборчих бюлетенів на виборчій дільниці №531020 з виборів депутатів Лубенської районної ради Лубенського району Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №3 до таких, що не підлягають врахуванню (ч. 20 ст. 120 Виборчого кодексу);
визнати протиправними дії Лубенської МТВК щодо не віднесення всіх виборчих бюлетенів на виборчій дільниці №531020 з виборів депутатів Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №2 до таких, що не підлягають врахуванню (ч. 20 ст. 120 Виборчого кодексу);
визнати протиправними дії Лубенської МТВК щодо не віднесення всіх виборчих бюлетенів на виборчій дільниці №531020 з виборів депутатів Лубенського міського голови до таких, що не підлягають врахуванню (ч. 20 ст. 120 Виборчого кодексу);
визнати протиправними дії Лубенської МТВК щодо не віднесення всіх виборчих бюлетенів на виборчій дільниці №531020 з виборів депутатів Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №6 до таких, що не підлягають врахуванню (ч. 20 ст. 120 Виборчого кодексу).
Позовні вимоги обґрунтував посиланням на порушення його прав як суб`єкта виборчого процесу з огляду на недотримання територіальною виборчою комісією порядку здійснення повторного підрахунку голосів з виборчої дільниці №531020. За твердженням позивача, під час повторного перерахунку голосів членами Лубенської МТВК було відкрито пакет "Предмети" ДВК №531020 та виявлено, що у цьому пакеті відсутні контрольні листи з виборчих скриньок. Наведена обставина, на переконання позивача, є безумовною підставою для визнання усіх виборчих бюлетенів такими, що не підлягають врахуванню під час визначення результатів виборів на виборчій дільниці.
2. Позиція відповідача.
Відповідач позов не визнав, у наданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідача просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю з огляду на їх необґрунтованість та безпідставність. Свою позицію мотивував посиланням на те, що у спірних відносинах відсутнє порушення прав позивача як суб`єкта виборчого процесу. Крім того, на переконання відповідача, відсутність у конверті "Предмети" контрольних листів з виборчих скриньок не є підставою для визнання виборчих бюлетенів такими, що не підлягають врахуванню, оскільки наведене свідчить виключно про порушення ДВК порядку транспортування виборчої документації до ТВК, що й стало підставою для проведення повторного перерахунку голосів Лубенською МТВК.
3. Процесуальні дії у справі.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01.11.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у цій справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників та з урахуванням особливостей, визначених статтею 273 КАС України.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01.11.2020 відмовлено у задоволенні заяви позивача про вжиття заходів забезпечення позову.
У судовому засіданні 02.11.2020 позивач позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представники відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечували.
Обставини справи
Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" від 15.07.2020 №795-ІХ призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.
Постановою Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" від 08.08.2020 №160 призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
Постановою ЦВК "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Полтавської області, серед яких - Лубенська міська територіальна виборча комісія Полтавської області.
Крім того, на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії (https://www.cvk.gov.ua/vibory_category/mistsevi-vibori/vibori-deputativ-verhovnoi-radi-avtonomnoi-respubliki-krim-oblasnih-rayonnih-miskih-rayonnih-silskih-selishhnih-rad-25-10-2020.html) розміщено Перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, у якому під номером 93 зазначена Політична партія "Нова країна".
Також на офіційному веб-сайті ЦВК (https://www.cvk.gov.ua/pls/vm2020/pvm056pid102=11489pf7691=65032pt001f01=695rej=0pt00_t001f01=695.html) розміщено інформацію про кандидатів, що включені до виборчих списків політичних партій. Зокрема, ОСОБА_1 включено до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області від політичної партії "Нова країна" під номером 3, а також до територіального виборчого списку територіального виборчого округу №1 під номером 1.
25.10.2020 в Україні відбулись місцеві вибори, зокрема, з виборів депутатів Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області.
Як стверджує позивач, і цього не заперечує відповідач, під час підрахунку голосів на виборчій дільниці №531020 членами ДВК за результатами підрахунку виданих, використаних та зіпсованих бюлетенів, встановлено, що у виборчих скриньках наявні по 531 виборчому бюлетеню для голосування за депутатів Лубенської районної та міської рад Лубенського району Полтавської області та по 532 виборчі бюлетені з голосування за Лубенського міського голову та депутатів Полтавської обласної ради. Про факт неспівпадіння кількості бюлетенів члени ДВК №531020 повідомили Лубенську МТВК, на засіданні якої 28.10.2020 її члени проголосували за проведення повторного перерахунку бюлетенів, які надійшли від ДВК №531020.
29.10.2020 Лубенською МТВК проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531020, за результатами якого складено протоколи про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531020:
з виборів депутатів Полтавської обласної ради у територіальному виборчому окрузі №6;
з виборів депутатів Лубенської районної ради Лубенського району Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №3;
з виборів депутатів Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №2;
з виборів Лубенського міського голови Лубенського району Полтавської області.
Посилаючись на недотримання відповідачем порядку проведення повторного підрахунку голосів, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Норми права, якими урегульовані спірні відносини
Частина перша статті 38 Конституції України проголошує, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Гарантії права громадян на участь у виборах, процедуру підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів урегульовано Виборчим кодексом України від 19.12.2019 №396-IX.
Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією визначений статті 254 Виборчого кодексу України.
Відповідно до частини четвертої цієї статті при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.
У силу частини п`ятої зазначеної статті за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Частиною дев`ятою згаданої статті передбачено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Згідно з частиною дванадцятою статті 254 Виборчого кодексу України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.
Пунктом 6.6 Порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого постановою ЦВК від 15.10.2020 №386 (надалі - Порядок №386) визначено, що повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії з урахуванням положень статті 250 Кодексу та цього Порядку.
За змістом частин дев`ятої - тринадцятої, шістнадцятої, двадцять першої, двадцять другої статті 250 Виборчого кодексу України дільнична виборча комісія на підставі списку виборців (порівняння списку виборців та витягу із списку виборців) встановлює кількість виборців на виборчій дільниці. Ця кількість оголошується і заноситься секретарем (секретарем засідання) виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з усіх місцевих виборів.
Дільнична виборча комісія підраховує невикористані виборчі бюлетені. Кількість таких бюлетенів оголошується головою і заноситься секретарем комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Невикористані виборчі бюлетені погашаються шляхом відокремлення правого нижнього кута бюлетеня. Погашені невикористані виборчі бюлетені разом з бюлетенями, зіпсованими виборцями під час їх заповнення і повернутими членам дільничної виборчої комісії, які їх видавали, запаковуються. На пакеті робиться напис "Невикористані виборчі бюлетені", зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.
Дільнична виборча комісія підраховує кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування з відповідних місцевих виборів, за підписами виборців у списку виборців та відмітками "голосував за місцем перебування" у списку виборців. Ця кількість оголошується.
Дільнична виборча комісія підраховує кількість контрольних талонів виборчих бюлетенів з підписами виборців та членів виборчої комісії, які їх видавали, окремо з кожних місцевих виборів та по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці. Кількість таких талонів оголошується.
У разі відповідності кількості контрольних талонів, зазначеної у частині дванадцятій цієї статті, кількості виборців, зазначеній у частині одинадцятій цієї статті, ця кількість оголошується і заноситься секретарем виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці як кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені.
У разі невідповідності кількості контрольних талонів, зазначеної у частині дванадцятій цієї статті, кількості, зазначеній у частині одинадцятій цієї статті, складається акт із зазначенням встановленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії. Підписи скріплюються печаткою комісії. Цей акт мають право підписати присутні кандидати у депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, довірені особи кандидатів, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі. Після цього комісія приймає рішення про встановлення кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування з відповідних виборів. Ця кількість оголошується і заноситься до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.
Дільнична виборча комісія з кожних місцевих виборів перевіряє, чи дорівнює сума кількості невикористаних виборчих бюлетенів і кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені, кількості виборчих бюлетенів, отриманих дільничною виборчою комісією. У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія складає акт із зазначенням встановленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії. Підписи скріплюються печаткою комісії. Цей акт мають право підписати присутні кандидати у депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, довірені особи кандидатів, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі.
При відкритті непошкодженої виборчої скриньки її вміст висипається на стіл, за яким розміщуються члени дільничної виборчої комісії. При цьому перевіряється наявність у виборчій скриньці контрольного листа (у переносній виборчій скриньці - контрольних листів).
У разі відсутності у виборчій скриньці контрольного листа дільнична виборча комісія складає за формою і в порядку, передбаченими частиною шостою статті 37 цього Кодексу, акт про відсутність у скриньці контрольного листа, в якому зазначає кількість виборчих бюлетенів, що знаходяться у цій скриньці з кожних місцевих виборів. Ці виборчі бюлетені вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців з відповідних місцевих виборів.
Оцінка судом обставин справи
Згідно з частиною другою статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Спір у цій справі виник на стадій здійснення територіальною виборчою комісією повторного підрахунку голосів по виборчій дільниці №531020 під час проведення 25.10.2020 місцевих виборів.
Позивач звернувся до суду з цим позовом як кандидат у депутати Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, включений до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу №1 політичної партії "Нова країна".
Відповідно до частини першої статті 273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу.
У силу пункту 4 частини першої статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом.
А оскільки позивач зареєстрований кандидатом у депутати Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області та включений до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати зазначеної міської ради від політичної партії "Нова країна" під номером 3, суд визнає безпідставними доводи відповідача про відсутність порушення прав ОСОБА_1 як суб`єкта виборчого процесу у спірних відносинах.
Разом з цим, надаючи правову оцінку посиланню позивача на положення частини двадцятої статті 120 Виборчого кодексу України суд зауважує, що цією нормою визначено порядок підрахунку голосів з виборів Президента України, тоді як спірні відносини виникли під час проведення місцевих виборів.
Натомість, порядок підрахунку голосів дільничною виборчою комісію на місцевих виборах визначений статтею 250 Виборчого кодексу України.
У судовому засіданні позивач та заслуханий судом як свідок кандидат на посаду Лубенського міського голови ОСОБА_2 пояснили, що під час проведення повторного підрахунку голосів Лубенською МТВК у пакеті "Предмети" ДВК №531020 не виявилось контрольних листів з виборчих скриньок, що представники відповідача не заперечували.
Оцінюючи ці доводи позивача та свідка, суд виходить з того, що у силу положень частини двадцятої статті 250 Виборчого кодексу України перевірка наявності контрольного листа здійснюється у момент відкриття виборчої скриньки дільничною виборчою комісією, що виключає можливість проведення такої перевірки на засіданні ТВК, адже під час повторного підрахунку голосів ТВК відкриття виборчих скриньок не відбувається.
Крім того, суд враховує, що відсутність у виборчій скриньці контрольного листа, згідно положень частини двадцять другої статті 250 Виборчого кодексу України, є підставою для складення ДВК відповідного акта, а також має наслідком неврахування виборчих бюлетенів з такої виборчої скриньки при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців з відповідних місцевих виборів.
Аналіз згаданих вище положень статті 250 Виборчого кодексу України є підставою для висновку про те, що законодавча вимога щодо повноваження з перевірки наявності контрольних листів поширюється саме на дільничну виборчу комісію і лише під час відкривання виборчої скриньки.
Контрольний лист, який вкидається до виборчої скриньки перед початком голосування, за змістом частини четвертої статті 247 ВК - документ, у якому зазначаються номер виборчої дільниці, час вкидання контрольного листа до виборчої скриньки, прізвища, ініціали та підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та, за бажанням, кандидатів у депутати, їх довірених осіб, уповноважених осіб організацій партій, офіційних спостерігачів. Підписи скріплюються печаткою виборчої комісії. Після вкидання контрольного листа до виборчої скриньки голова виборчої комісії надає для огляду наступну виборчу скриньку і проводить з нею ту саму процедуру. Після пломбування або опечатування останньої виборчої скриньки і вкидання до неї контрольного листа та встановлення стаціонарних (великих) виборчих скриньок на відведені для них місця приміщення для голосування вважається готовим до проведення голосування.
Відповідно ж до частини шостої статті 37 ВК виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлену і визнану комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.
Так, у ході розгляду справи сторонами не повідомлено та не надано суду доказів відсутності контрольних листів на момент відкриття членами ДВК №531020 25.10.2020 після завершення голосування виборчих скриньок.
У судовому засіданні 02.11.2020 судом досліджено оригінали контрольних листів, а до матеріалів справи залучені їх копії. Доводи позивача про порушення порядку транспортування оригіналів виборчої документації (контрольних листів) до суду суд визнає безпідставними, оскільки такі документи були надані на вимогу суду, викладену в ухвалі від 01.11.2020.
Дослідивши у судовому засіданні наданий позивачем оптичний диск із записом засідання Лубенської МТВК, суд встановив, що цей носій інформації містить окремі відеозаписи з приміщення територіальної виборчої комісії без фіксації загального ходу засідання ТВК під час проведення повторного підрахунку голосів виборчої дільниці №531020. При цьому обставини щодо відсутності контрольних листів у пакеті "Предмети" не заперечується представниками Лубенської МТВК.
Загалом, за висновком суду, очевидною і об`єктивною є та обставина, що під час перерахунку виборчих бюлетенів Лубенською МТВК відкривання виборчих скриньок не здійснювалося, а тому й перевірка наявності/відсутності контрольних листів також не відбувалась, оскільки вони мають міститися в окремому пакеті з позначкою "Предмети". Той факт, що на момент відкриття Лубенською МТВК пакету з позначкою "Предмети" контрольних листів не було виявлено не може мати своїм наслідком визнання всіх виборчих бюлетенів такими, що не підлягають врахуванню, оскільки це виключне повноваження дільничної виборчої комісії і лише за наявності обставин, передбачених частиною двадцять другою статті 250 Виборчого кодексу України.
А оскільки таких обставин на момент відкриття виборчих скриньок не виявлено, то й передумов для застосування наслідків, передбачених частиною двадцять другою статті 250 Виборчого кодексу України, немає.
Твердження позивача про необхідність дотримання територіальною виборчою комісією під час проведення повторного підрахунку голосів порядку такого підрахунку, визначеного статтею 250 Виборчого кодексу України, суд визнає безпідставними, адже перевірка наявності контрольних листів у виборчих скриньках у цьому випадку є неможливою з об`єктивних причин, а саме - з огляду на той факт, що під час повторного підрахунку голосів не відбувається відкриття виборчих скриньок. У свою чергу, ані Виборчий кодекс України, ані Порядок №386 не зобов`язують територіальну виборчу комісію до початку проведення повторного підрахунку голосів перевіряти наявність контрольних листів з виборчих скриньок у окремому пакеті з позначкою "Предмети".
Відтак, твердження позивача з цього приводу суд визнає надуманими, а тому відхиляє їх як безпідставні.
Посилання позивача на виявлення факту невідповідності кількості виборчих бюлетенів за видами місцевих виборів не є підставою для визнання усіх виборчих бюлетенів виборчої дільниці №531020 такими, що не підлягають врахуванню, адже наведена обставина саме й слугувала підставою для проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №531020 Лубенською МТВК.
При цьому суд зауважує, що правомірність рішення Лубенської МТВК про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №531020 позивач не оспорював, про незгоду з підставами його прийняття не заявляв.
Доводи позивача, зазначені у позовній заяві, про те, що невикористані виборчі бюлетені з виборчої дільниці №531020 були доставлені до Лубенської МТВК непогашеними не підтверджені жодними доказами. До того ж, наведене не є самостійною підставою для визнання виборчих бюлетенів з виборчої дільниці №531020 такими, що не підлягають врахуванню під час визначення територіальною виборчою комісією результатів виборів.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Разом з цим, як визначено частиною першою цієї статті, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів правомірність своїх дій щодо проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №531020.
Натомість позивач не надав суду належних та достовірних доказів, що з достатньою ймовірністю і переконливістю свідчили б про невідповідність результатів виборів, відображених у протоколах з повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531020, реальному волевиявленню виборців та свідчили б про внесення відповідачем до цих протоколів недостовірних даних.
Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог у цій справі повністю.
Оскільки у ході розгляду справи не встановлено порушення відповідачем вимог чинного законодавства, підстави для постановлення судом окремої ухвали відсутні.
Керуючись статтями 2, 3, 5-10, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 262, 268-273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, Полтавський окружний адміністративний суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог кандидата в депутати Лубенської міської ради Полтавської області, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу №1, ОСОБА_1 до Лубенської міської територіальної виборчої комісії Лубенського району Полтавської області про визнання дій протиправними відмовити повністю.
Позивач: кандидат в депутати Лубенської міської ради Полтавської області ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ).
Відповідач: Лубенська міська територіальна виборча комісія Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 43755710; просп. Володимирський, 16, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, 37500).
Рішення набирає законної сили відповідно до положень частини першої статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду у порядку та строки, визначені частинами другою, третьою статті 278, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.О. Кукоба
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2020 |
Оприлюднено | 03.11.2020 |
Номер документу | 92558943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні