Рішення
від 02.11.2020 по справі 560/6866/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/6866/20

РІШЕННЯ

іменем України

02 листопада 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участі:секретаря судового засідання Василевської К.В. представника позивача Павлюка М.Ю. представника відповідача Панченка Д.В. розглянувши адміністративну справу за позовом кандидата в депутати Дунаєвецької міської ради від Хмельницької обласної організації Політичної партії "За конкретні справи" ОСОБА_1 до Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до відповідача, в якому просить визнати постанову Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області "Про перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад" № 21 від 29 жовтня 2020 року протиправною та скасувати.

Обгрунтовуючи позов позивач вказав, що 29 жовтня 2020 року відповідачем прийнята постанова "Про перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад" № 21 від 29 жовтня 2020 року.

Із змісту постанови вбачається, що вона не відповідає імперативним вимогам законодавства, оскільки не містить мотивувальної частини, нормативно-правового обгрунтування та резолютивної частини, викладеної у формі висновку.

Відповідач приймаючи рішення, керувався не існуюючими положеннями законодавства, яке не регламентує виборчий процес в Україні з перших та чергових місцевих виборів.

В постанові не вказано на яких виборчих дільницях необхідно здійснити перерахунок голосів.

У постанові відсутня інформація щодо скарг на підставі яких вона була прийнята, від кого вони були подані та якого змісту.

На підставі наведеного, позивач просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, та призначено судове засідання на 02 листопада 2020 року о 14:15.

Ухвалою суду зобов`язано відповідача надати належним чином завірені копії документів на підставі яких прийнята постанова Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області "Про перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад" № 21 від 29 жовтня 2020 року в строк до 12:00 годин 02.11.2020 року.

Позивач в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та надав пояснення за змістом позову.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, та заявив клопотання про відкладення судового засідання для надання доказів в підтвердження правомірності прийнятої постанови, пояснивши неможливість надання саме у це судове засідання відповідних доказів, хворобою голови територіальної виборчої комісії.

Протокольною ухвалою суду у задоволенні такого клопотання відмовлено. Суд вважає, що відповідачу надано достатньо часу для належної підготовки до участі в судовому засіданні, подання відзиву, належних доказів, тощо.

Суд звертає увагу на те, що крім голови територіальної виборчої комісії є інші посадові особи відповідача які уповноважені підготувати належним чином докази та інші документи у встановлені судом строки, для підтвердження своєї позиції щодо правомірності оскаржуваної постанови.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, враховуючи таке.

В судовому засіданні встановлено, що 29.10.2020 року об 17 годині, Дунаєвецькою міською територіальною виборчою комісією Кам`янець-Подільського району Хмельницької області прийнята постанова № 21 "Про перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад".

Дунаєвецька міська територіальна виборча комісія Кам`янець-Подільського району Хмельницької області розглянувши скарги, які були подані 28 жовтня 2020 року, керуючись Законом України про вибори постановила здійснити перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад".

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Виборчий кодекс України, відповідно до Конституції України, визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно із пунктом 7) частини 1 статті 196 Виборчого кодексу України одним із етапів виборчого процесу місцевих виборів є підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів, встановлені статтею 206 Виборчого кодексу України.

Пунктом 20 вказаної статті передбачено, що територіальні виборчі комісії розглядають звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, приймає щодо них рішення.

Відповідно до частин 5,6 статті 254 Виборчого кодексу України за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Частиною 9 статті 254 Виборчого кодексу України передбачено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Згідно із статтею 37 Виборчого кодексу України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити:

1) найменування комісії;

2) найменування постанови;

3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер;

4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії;

5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови;

6) резолютивну частину.

Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).

Аналіз наведених правових норм Виборчого кодексу України, дає підстави суду зробити висновок про те, що територіальна виборча комісія правомочна приймати рішення у вигляді письмової постанови щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці.

Дослідження змісту постанови Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області "Про перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад" № 21 від 29 жовтня 2020 року дає суду підстави зробити висновок про те, що вона не відповідає вимогам статті 37 Виборчого кодексу України як по формі так і по змісту, а саме:

- у постанові повністю відсутня мотивувальна частина;

- відповідач взагалі не посилається на будь-які обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії, посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови;

-у мотивувальній частині відсутня будь-яка інформація, посилання на заяви або скарги, що підтверджені відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці;

- уразі наявності заяв або скарг не надана правова оцінка таким заявам і скаргам, а також мотиви прийняття їх до уваги при прийнятті постанови;

- у постанові відсутня резолютивна частина;

-у постанові внаслідок відсутності резолютивної частини відсутні будь-які сформовані рішення відносно того в яких саме виборчих дільницях необхідно провести повторний підрахунок голосів із зазначенням конкретного їх переліку та інші рішення щодо порядку виконання прийнятої постанови.

Таким чином, враховуючи наведене, суд вважає, що постанова Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області "Про перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад" № 21 від 29 жовтня 2020 року не відповідає вимогам Виборчого кодексу України, тобто є протиправною, тому підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України необхідно стягнути із відповідача на користь позивача судовий збір в сумі 840,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області "Про перерахунок голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Хмельницької обласної та депутатів Дунаєвецької міської рад" № 21 від 29 жовтня 2020 року.

Стягнути на користь ОСОБА_1 із Дунаєвецької міської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір в сумі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень вісімдесят копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення .

Повне рішення складене 02 листопада 2020 року 17:35

Позивач:Кандидат в депутати Дунаєвецької міської ради від Хмельницької обласної організації Політичної партії "За конкретні справи" ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Дунаєвецька міська територіальна виборча комісія Кам`янець-Подільського району Хмельницької області (вул. Шевченка, 46,Дунаївці,Дунаєвецький район, Хмельницька область,32400 , код ЄДРПОУ - 43767731)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено03.11.2020
Номер документу92559911
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/6866/20

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 02.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 01.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 01.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні