ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/2054/20-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Чернівецької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" до Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району про визнання протиправною, скасування відмови та зобов`язання вчинити певні дії,-
У С Т А Н О В И В:
Описова частина
Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача
В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким:
- визнати протиправною та скасувати відмову Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області у повторному підрахунку голосів на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346;
- зобов`язати Красноїльську селищну територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області здійснити повторний підрахунок на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 26.10.2020 р. до Чернівецької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" надійшли заяви виборців дільниць № 730344, 730345, 730346, у кількості 71 особи, в яких вказано, що при підрахунку голосів не було враховано їх голосів. Крім того, кандидат в депутати до Чернівецької обласної ради висунутий Чернівецькою регіональною організацією політичною партією "Перемога Пальчевського" по територіальному виборчому округу №6 ОСОБА_1 подав до відповідача заяву з вимогами провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346, у зв`язку із неправильним підрахунком голосів на цих виборчих дільницях та подано відповідні заяви виборців. На підставі аналізу протоколів виборчих дільниць № 730344, 730345, 730346 позивачем встановлено, що на вказаних виборчих дільницях за Чернівецьку територіальну організацію Політичну партію Перемога Пальчевського проголосувало більше виборців, ніж зазначено у вказаних протоколах. Незважаючи на це, позивач вказує, що відповідачем протиправно відмовлено у здійсненні повторного підрахунку голосів.
З вказаних підстав позивач просить суд позовні вимоги задовольнити повністю.
Рух справи у суді
Ухвалою суду від 01.11.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання по справі на 16:30 год 01.11.2020 року.
В судове засідання з`явився представник позивача. Відповідач, в особі голови Красноїльської селищної територіальної виборчої комісія Чернівецького району Юнгвіт Олени Андріївни, повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи телефонограмою 01.11.2020 р. о 12:37 год, однак в судове засідання не з`явився.
Відповідно до ст. 268 КАС України у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку. Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду. Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Згідно з п. 1 ч.3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Таким чином, суд вирішив розглянути справу за відсутності відповідача.
Перед початком судового засідання до суду надійшли письмові пояснення голови Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району від 01.11.2020 р. №5, в яких зазначено, що відповідач не може розглянути питання про повторний підрахунок голосів виборців на дільницях № 730344, 730345, 730346, оскільки виборчі бюлетені та виборча документація були передані в архів Чернівецькій обласній виборчій комісії 29.10.2020 року.
За результатами судового розгляду справи представник позивача підтримав позовні вимоги та подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
На підставі вказаного, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.
Фактичні обставини справи, встановлені судом
Матеріали справи містять заяви громадян, адресовані Керівнику Чернівецької територіальної організації Політичної партії Перемога Пальчевського , які приймали участь на місцевих виборах 25.10.2020 р. на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346, та які вважають, що при підрахунку голосів кандидатів в депутати Чернівецької обласної ради не було враховано їх голоси. (а.с. 4-9).
Також матеріали справи містять заяву (без дати) кандидата в депутати до Чернівецької обласної ради висунутого Чернівецькою регіональною організацією політичною партією "Перемога Пальчевського" по територіальному виборчому округу №6 ОСОБА_1 до Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району, з вимогами провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях, у зв`язку із тим, що в процесі підрахунку голосів відповідними дільничними виборчими комісіями 25.10.2020 р. велика кількість виборчих бюлетенів до Чернівецької обласної ради необґрунтовано були визнані недійсними, що в свою чергу вплинуло на результати голосування. Вказана заява прийнята відповідачем 30.10.2020 р., що підтверджується підписом на заяві голови Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району. Також, на вказаній заяві головою ТВК зазначено, що виборна документація передана Чернівецькій обласній ТВК та Чернівецькій районній ТВК 29.10.2020 р., а тому Красноїльська селищна ТВК не може зобов`язати Чернівецьку обласну ТВК та Чернівецьку районну ТВК провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях. (а.с. 10).
До матеріалів справи додано протоколи дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346. (а.с. 12-26).
02.11.2020 р. через канцелярію суду надішли письмові пояснення кандидата в депутати до Чернівецької обласної ради, висунутого Чернівецькою регіональною організацією політичною партією "Перемога Пальчевського" по територіальному виборчому округу №6 ОСОБА_1 , в яких зазначено, що кандидат в депутати ОСОБА_1 не має претензій до Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії і не вимагає повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346. (а.с. 41).
Мотивувальна частина
Згідно з п. 20 ч. 1 ст. 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Виборчий кодекс України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Відповідно до з ч. 1 ст. 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно ч.1 ст. 32 Виборчого кодексу України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Відповідно до ч.1 ст. 33 Виборчого кодексу України - виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Згідно з ч. 4 ст. 33 Виборчого кодексу України визначено, що територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Відповідно до ч.1 ст. 64 Виборчого кодексу України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно з ч.1 ст. 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів .
Відповідно до ч. 1 ст. 254 Виборчого кодексу України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Згідно з ч. 9 ст. 254 Виборчого кодексу України за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Відповідно до ч.12 ст. 254 Виборчого кодексу України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах. Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.
Згідно з ч. 4 ст. 250 Виборчого кодексу України у разі якщо під час проведення голосування до дільничної виборчої комісії надходили заяви, скарги щодо порушень, що мали місце під час проведення голосування на виборчій дільниці, дільнична виборча комісія розглядає їх на початку засідання, до початку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Як встановлено судом, кандидат в депутати до Чернівецької обласної ради висунутий Чернівецькою регіональною організацією політичною партією "Перемога Пальчевського" по територіальному виборчому округу №6 ОСОБА_1 подав заяву до Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району, з вимогами провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях, у зв`язку із тим, що в процесі підрахунку голосів відповідними дільничними виборчими комісіями 25.10.2020 р. велика кількість виборчих бюлетенів до Чернівецької обласної ради необґрунтовано були визнані недійсними, що в свою чергу вплинуло на результати голосування. Вказана заява прийнята відповідачем 30.10.2020 р., що підтверджується підписом на заяві голови Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району. Також, на вказаній заяві головою ТВК зазначено, що виборча документація передана Чернівецькій обласній ТВК та Чернівецькій районній ТВК 29.10.2020 р., а тому Красноїльська селищна ТВК не може зобов`язати Чернівецьку обласну ТВК та Чернівецьку районну ТВК провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях.
Згідно з ч.1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Належними доказами по вказаній справі, у відповідності до вимог ч. 9 ст. 254 Виборчого кодексу України, є заяви, скарги, підтверджені відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці
Тобто законодавець чітко визначив, якими саме доказами підтверджується інформація, повідомлена в заявах, скаргах та осіб, які мають право складати відповідні документи (акти).
Однак, позивач не подав до Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району доказів на підтвердження інформації, повідомленої в заяві, актів, складених кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями.
Згідно з ч. 1 ст. 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом.
Суд звертає увагу, що надані позивачем заяви громадян, адресовані керівнику Чернівецької територіальної організації Політичної партії Перемога Пальчевського , які приймали участь на місцевих виборах 25.10.2020 р. на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346, та які вважають, що при підрахунку голосів кандидатів в депутати Чернівецької обласної ради не було враховано їх голоси, не містять дати їх складання, особи, прізвища, імені, по батькові особи, яка їх відбирала. З вказаних підстав, суд не приймає до уваги вказані докази. Крім того, вказані заяви не подавались разом із заявою позивача від 30.10.2020 р. з вимогою провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях, а подані лише до суду.
Також, суд звертає увагу, що відповідно до ч. 9 ст. 254 Виборчого кодексу України заяви або скарги з приводу порушень Виборчого кодексу України подаються під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Згідно наданих пояснень відповідача та наданих суду доказів судом встановлено, що на момент звернення кандидата в депутати до Чернівецької обласної ради висунутого Чернівецькою регіональною організацією політичною партією "Перемога Пальчевського" із заявою до Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району з вимогами провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях, виборчі бюлетені та виборча документація з Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району були передані в архів Чернівецькій обласній виборчій комісії, що унеможливлює наразі провести повторний перерахунок голосів виборців. Таким чином, в супереч ч. 9 ст. 254 Виборчого кодексу України, позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок голосів після закінчення підрахунку голосів.
Висновки за результатами розгляду справи
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За результатами розгляду справи суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову, оскільки позивач не надав доказів на підтвердження інформації, повідомленої в заяві від 30.10.2020 р., актів, складених кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями.
Надані позивачем заяви громадян, адресовані керівнику Чернівецької територіальної організації Політичної партії Перемога Пальчевського , які приймали участь на місцевих виборах 25.10.2020 р. на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346, не містять дати їх складання, особи, прізвища, імені, по батькові особи, яка їх відбирала.
На момент звернення кандидата в депутати до Чернівецької обласної ради висунутого Чернівецькою регіональною організацією політичною партією "Перемога Пальчевського" про перерахунок голосів виборців 30.10.2020 р., виборчі бюлетені та виборча документація з Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії Чернівецького району були передані до Чернівецької обласної виборчої комісії 29.10.2020 року.
Також, 02.11.2020 р. через канцелярію суду надішли письмові пояснення кандидата в депутати до Чернівецької обласної ради, висунутого Чернівецькою регіональною організацією політичною партією "Перемога Пальчевського" по територіальному виборчому округу №6 ОСОБА_1 , в яких зазначено, що кандидат в депутати ОСОБА_1 не має претензій до Красноїльської селищної територіальної виборчої комісії і не вимагає повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях № 730344, 730345, 730346.
Вказані обставини свідчать про безпідставність та необґрунтованість заявлених позовних вимог, а тому суд відмовляє у задоволенні позову.
Судові витрати
Відповідно до ч. 9 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Як вбачається із матеріалів справи, провадження у даній справі було відкрито без сплати позивачем судового збору.
Суд звертає увагу, що правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).
Відповідно до ст. 4 Закону № 3674-VI за подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2102 грн). За подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (840,80 грн).
Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону № 3674-VI за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Судом встановлено, що позивачем подано до суду адміністративний позов, який містить дві вимоги немайнового характеру, за який необхідно сплатити судовий збір у сумі 4204 грн (2102*2).
Враховуючи несплату позивачем судового збору при зверненні до суду із цим позовом та прийняття судом рішення за результатом розгляду справи по суті про відмову у його задоволенні, суд вважає за необхідне стягнути з Чернівецької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на користь Державного бюджету України судового збору в сумі 4204 гривень.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 139, 241, 250, 257 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
2. Стягнути з Чернівецької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на користь Державного бюджету України (отримувач коштів Чернівецьке УК/м.Чернiвцi/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37978173, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA828999980313191206084024002, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у сумі 4204 гривень.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 278 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його підписання.
Рішення складено 02.11.2020 р. о 17:54 год.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач: Чернівецька регіональна організація політична партія "Перемога Пальчевського" (вул. Героїв Майдану, 43-В корпус 3, м.Чернівці, Чернівецька область, 58000, код ЄДРПОУ 40114843);
Відповідач: Красноїльська селищна територіальна виборча комісія Чернівецького району (вул. Штефана чел Маре, 157, смт. Красноїльськ, Сторожинецький район, Чернівецька область, 59022, код ЄДРПОУ 43815905).
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2020 |
Оприлюднено | 03.11.2020 |
Номер документу | 92560159 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні