Рішення
від 01.10.2020 по справі 359/2515/20
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 2/359/1780/2020

Справа № 359/2515/20

РІШЕННЯ

Іменем України

01 жовтня 2020 року Бориспільський міськрайонний суд Київської області в складі :

головуючої судді Яковлєвої Л.В.,

при секретарі Русан А.М.,

за участі представника позивача - ОСОБА_1 , представника відповідача-2 - Лосінець Д.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Бориспіль Київської області цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Комунального підприємства Водопровідно-каналізаційного господарства Бориспільводоканал , Бориспільської міської ради, Головного управління Держгеокадастру в Київській області про скасування запису про державну реєстрацію, -

ВСТАНОВИВ:

23 березня 2020 року ОСОБА_2 ,через свого представника - ОСОБА_1 , звернувся до Бориспільського міськрайонного суду Київської області з позовом, яким просить скасувати проведену 07 серпня 2019 року відділом у Бориспільському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області державну реєстрацію земельної ділянки загальною площею 23.3849 га, кадастровий номер 3210500000:02:007:0006, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 та закрити поземельну книгу.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ОСОБА_2 є власником земельної ділянки з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055 з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, вид використання для розміщення торгівельно-логістичного комплексу. На підставі розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації Київської області від 23 травня 2019 року за № 282 про зміну цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 із земель для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (вид використання для розміщення торгівельно-логістичного комплексу) на землі для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (вид використання - для розміщення заводу точної механіки та відповідної інфраструктури) на території Сеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області змінено цільове призначення земельної ділянки та в подальшому державним реєстратором Відділу у Бориспільському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області Бевзюком В.О. внесено зміни до Державного земельного кадастру з наданням відповідного витягу з ДЗК про земельну ділянку № НВ-3216603812019 від 25 вересня 2019 року. Далі, приватним нотаріусом Бориспільського районного нотаріального округу Василець Т.В. було внесено зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та сформовано відповідний витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 183255859 від 02 жовтня 2019 року.

29 жовтня 2019 року представником позивача отримано відповідь із Державного земельного кадастру про те, що на земельну ділянку позивача з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055 та на ряд інших земельних ділянок накладається земельна ділянка з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006.

31 жовтня 2019 року позивач звернувся до Відділу Держгеокадастру у Бориспільському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області з вимогою про виправлення накладки на земельну ділянку ОСОБА_2 .. У відповідь йому повідомлено про те, що земельна ділянка з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006 зареєстрована 07 серпня 2019 року за заявою КП ВКГ Бориспільводоканал ЗВ - 3217768292019 від 29 липня 2019 року на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ ПІК НОВА ЗЕМЛЯ . Зареєстровані речові права на вказану земельну ділянку в порядку інформаційної взаємодії з РРП не надходили форма власності - комунальна . Відповідно Національної кадастрової системи відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055 перенесені до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку відповідно п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр . Не погодившись із відповіддю Відділу, ОСОБА_2 направив до Головного управління Держгеокадастру у Київській області заяву про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006 від 04 грудня 2019 року.

Головне управління Держгеокадастру у Київській області надало відповідь № К-2212/0-2752/6-19 від 18 груднґ 2019 року, якою повідомило, що дійсно існує перетин земельних ділянок. В подальшому позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Київській області з вимогою проведення заходів державного нагляду (контролю) у сфері використання та охорони земель. У відповідь на вищевказане звернення, листом від 27 лютого 2020 року Головне управління зазначило, що згідно відомостей державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006, яка розташована в м. Бориспіль, частково накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055, що розміщена на території Сеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області, а також зазначив, що для вирішення даного питанням необхідно звернутися до суду.

Позивач вважає зазначену вище державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі такою, що порушує вимоги положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, а також порушує право власності позивача.

Ухвалою суду від 24 березня 2020 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання. Даною ухвалою суду також роз`яснено право відповідача на подачу до суду відзив на позовну заяву.

Даними правами сторони скористались та 28 квітня 2020 року Бориспільська міська рада та 23 червня 2020 року КП водопровідно - каналізаційне господарство Бориспіль-водоканал подали до суду відзиви, обґрунтовуючи які відповідачі просили відмовити у задоволенні позову ОСОБА_2 ..

29 травня 2020 року представник позивача подав відповідь на відзив, яким просив врахувати додатково надані пояснення та докази у справі та задовольнити позов ОСОБА_2 ..

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача Бориспільської міської ради в судовому засідання проти позову заперечував, підтримав доводи викладені у відзиві та просив відмовити у задоволенні позову.

Представникі відповідачів КП водопровідно - каналізаційне господарство Бориспільводоканал та Держгеокадастру в Київській області належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи в судове засідання не з`явились. Про причини неявки суд не повідомили. Заяв чи клопотань на адресу суду не направили.

Заслухавши пояснення сторін, всебічно проаналізувавши обставини справи в їх сукупності, оцінивши за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному і об`єктивному розгляді справи, зібрані по справі докази, керуючись законом, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно ч. 1, 3 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

За змістом ч. 1 ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Обґрунтовуючи судове рішення, суд також приймає до уваги вимоги ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини відповідно якої суди застосовують при розгляді справи Конвенцію та практику Суду як джерело права та висновки Європейського суду з прав людини.

Так, враховуються висновки, зазначені у рішенні в справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) від 09 грудня 1994 року (серія А, № 303А, п. 2958), згідно якого Суд повторює, що згідно усталеної практики, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Згідно ст. 12, 81 ЦПК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексу.

У статтею 14 Конституції України вказано, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно ч. 2 ст. 78 Земельного кодексу України, право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки від 18 листопада 2016 року за № 1260 посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Башлай Д.І. та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 73665359 від 22 листопада 2016 року є власником земельної ділянки з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055. Цільове призначення земельної ділянки (під час оформлення договору) - для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, вид використання - для розміщення торгівельно-логістичного комплексу, (а.с. 7, 8).

Судом також встановлено, що на підставі розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації Київської області від 23 травня 2019 року № 282 (додаток 3) про зміну цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 із земель для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (вид використання - для розміщення торгівельно-логістичного комплексу) змінено цільове призначення на землі для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (вид використання - для розміщення заводу точної механіки та відповідної інфраструктури) на території Сеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області та в подальшому державним реєстратором Відділу у Бориспільському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області Бевзюком В.О. внесено зміни до Державного земельного кадастру з наданням відповідного витягу з ДЗК про земельну ділянку № НВ-3216603812019 від 25 вересня 2019 року (а.с. 9).

02 жовтня 2019 року приватним нотаріусом Бориспільського районного нотаріального округу Василець Т.В. внесено зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та сформовано відповідний витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 183255859 (а.с. 16).

29 жовтня 2019 року позивач отримав інформацію із Державного земельного кадастру про те, що на земельна ділянка з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006 накладається на земельну ділянку ОСОБА_2 з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055 та на ряд інших земельних ділянок (а.с. 17-18).

Судом також встановлено, що позивач звертався з листом від 31 жовтня 2019 року до Відділу Держгеокадастру у Бориспільському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області з вимогою про виправлення накладки на свою земельну ділянку (а.с. 24).

Відділ листом від 12 листопада 2019 року за № 332/136-19 повідомив ОСОБА_2 про те, що земельна ділянка з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006 зареєстрована 07 серпня 2019 року за заявою КП ВКГ Бориспільводоканал ЗВ - 3217768292019 від 29 липня 2019 року на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ ПІК НОВА ЗЕМЛЯ ( ОСОБА_3 12 березня 2019 року). Зареєстровані речові права на вказану земельну ділянку в порядку інформаційної взаємодії з РРП не надходили форма власності - комунальна . Згідно індексно-кадастрової карти, що міститься в Національній кадастровій системі, частина земельної ділянки з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055 знаходиться в м. Бориспіль. Відповідно Національної кадастрової системи відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055 перенесені до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку відповідно п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр (а.с. 25).

04 грудня 2019 року ОСОБА_2 направив до Головного управління Держгеокадастру у Київській області заяву про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006 (а.с. 26-28).

Головне управління Держгеокадастру у Київській області надало відповідь № К-2212/0-2752/6-19 від 18 грудня 2019 року, якою повідомило, що дійсно існує перетин земельних ділянок з кадастровими номерами 3210500000:02:007:0006 та 3220886700:07:002:0055 (а.с. 29-30).

Після цього, ОСОБА_2 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Київській області із вимогою проведення заходів державного нагляду (контролю) у сфері використання та охорони земель (а.с. 32-35).

Як вбачається із відповіді від 27 лютого 2020 року, Головне управління зазначило, що згідно відомостей державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006, яка розташована в м. Бориспіль, частково накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055, що розміщена на території Сеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області. З приводу питання щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006 рекомендовано звернутися до суду (а.с. 36-37).

Статтею41 Конституції України встановлено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Відповідно ст. 317, 319 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник володіє, користується, розпоряд-жається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов`язків власник зобов`язаний додержуватися моральних засад суспільства. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав.

Згідно ст. 321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

В ст. 386 Цивільного кодексу України зазначено, що держава забезпечує рівний захист прав усіх суб`єктів права власності.

У п. б) ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України вказано, що захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав.

Відповідно ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Згідно ч. 2 ст. 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.

Відповідно ч. 2 ст. 78 Земельного кодексу України, право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Відповідно ч. 1, 2 ст. 12 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстр прав містить записи про зареєстровані речові права на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва, їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав, відомості та електронні копії документів, поданих у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у процесі проведення таких реєстраційних дій. Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії.

Згідно ч. 2, 3 ст. 13 вищевказаного Закону на кожний об`єкт нерухомого майна під час проведення державної реєстрації права власності на нього вперше у Державному реєстрі прав відкривається новий розділ та формується реєстраційна справа, присвоюється реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна. Розділ Державного реєстру прав складається з чотирьох частин, які містять відомості про: 1) нерухоме майно; 2) право власності (довірчої власності) та суб`єкта (суб`єктів) цього права; 3) інші речові права та суб`єкта (суб`єктів) цих прав; 4) обтяження прав на нерухоме майно та суб`єкта (суб`єктів) цих обтяжень.

Державна реєстрація прав на земельну ділянку проводиться, згідно ч. 4 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень виключно за наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку. Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельні ділянки, що здійснюється з відкриттям розділу в Державному реєстрі прав, державний реєстратор обов`язково використовує відомості з Державного земельного кадастру про наявність / відсутність зареєстрованих речових прав щодо відповідної земельної ділянки до 1 січня 2013 року.

У частині 10 ст. 79-1 Земельного кодексу України вказано, що державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Згідно абзацу 1 ч.1 ст. 9 Закону України Про Державний земельний кадастр внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

У пункті 4 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17 жовтня 2012 року зазначено, що ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.

Відповідно ч. 2 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом а пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України Про державний земельний кадастр державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

У ч. 6 ст. 16 вказаного Закону зазначено, що кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.

Відповідно ч. 1, 2, 9 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.

Частина 10 ст. 24 вказаного Закону передбачає, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Згідно ч. 2, 3, 4 ст. 25 Закону України Про державний земельний кадастр поземельна книга відкривається одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки. Поземельна книга ведеться в паперовій та електронній (цифровій) формі. Поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.

У ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр визначено, що підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є зокрема знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Статтею 11 вказаного Закону встановлено, що відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.

Відповідно ст. 21 Закону України Про Державний земельний кадастр відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками; на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель; на підставі проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) - у разі виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв).

Варто також звернути увагу на той факт, що 26 червня 2018 року КП водопровідно-каналізаційне господарство Бориспільводоканал отримало рішення Бориспільської міської ради Київської області за № 3344-43-VII Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування комунальному підприємству площею 25,00 га. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) по АДРЕСА_1 .

13 серпня 2019 року КП Бориспільводоканал звернувся до Бориспільської міської ради Київської області із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення вищевказаної земельної ділянки, однак, 04 листопада 2019 року дану заяву ними відкликано.

Тобто, на даний час, як і на момент проведення державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006, вказаний вище проект землеустрою не був затверджений Бориспільською міською радою Київської області. Всупереч наведеному, 07 серпня 2019 року зареєстровано право власності КП Бориспільводоканал на спірну земельну ділянку.

Наведена обставина є додатковою підставою для скасування державної реєстрації права власності КП Бориспільводоканал на земельну ділянку з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що позивачем зареєстровано земельну ділянку з кадастровим номером 3220886700:07:002:0055 значно раніше за відповідача КП Бориспільводоканал , а отже, при реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006 державний кадастровий реєстратор мав з`ясувати обставини щодо можливості накладення земельних ділянок, а саме: наявність помилок в документації, інші обставини, що перешкоджають такій реєстрації, та той факт, що спірна земельна ділянка накладалась на вже сформовану та виділену у приватну власність земельну ділянку, суд приходить висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає правильним способом захисту прав позивача шляхом скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006.

Суд зазначає, що скасування державної реєстрації земельної ділянки має наслідком скасування її кадастрового номеру та закриття Поземельної книги.

Відповідно ст. 141 ЦПК України підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача ОСОБА_2 судові витрати по справі, які складаються з судового збору у розмірі 840 грн. 80 коп. На підтвердження понесених витрат позивачем надано квитанцію № 14177 від 23.03.2020 року (а.с.39).

На підставі викладеного та керуючись ст. 41 Конституції України, ст.ст. 5, 21, 25 Закону України Про Державний земельний кадастр , ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , ст. ст. 152, 158 Земельного кодексу України, ст. ст. 16, 21, 317, 319, 321, 386 Цивільного кодексу України, ст. ст. 4, 141, 258, 259, 263, 265, 273 Цивільного процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_2 до Комунального підприємства Водопровідно-каналізаційного господарства Бориспільводоканал , Бориспільської міської ради, Головного управління Держгеокадастру в Київській області про скасування запису про державну реєстрацію - задовольнити.

Скасувати проведену 07 серпня 2019 року відділом у Бориспільському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області державну реєстрацію земельної ділянки загальною площею 23.3849 га. з кадастровим номером 3210500000:02:007:0006, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 та закрити поземельну книгу.

Стягнути солідарно з Комунального підприємства Водопровідно-каналізаційного господарства Бориспільводоканал , Бориспільської міської ради та Головного управління Держгеокадастру в Київській області на користь ОСОБА_2 сплачений судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) гривень 80 (вісімдесят) копійок.

Позивач : ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса проживання : АДРЕСА_2 , РНОКПП - НОМЕР_1 , паспорт серії НОМЕР_2 виданий 21 листопада 1995 року Дніпровським РУ ГУ МВС України в місті Києві).

Відповідач-1: Комунальне підприємство Водопровідно-каналізаційного господарства Бориспільводоканал (код ЄДРПОУ : 20578712, місцезнаходження : 08301, Київська область, м. Бориспіль, вул. Бежівка, буд. 10).

Відповідач-2: Бориспільська міська рада Київської області (код ЄДРПОУ : 04054903, місцезнаходження : 08301, Київська область, м. Бориспіль, вул. Київський Шлях, 72).

Відповідач-3: Головне управління Держгеокадастру в Київській області (код ЄДРПОУ : 39817550, місцезнаходження : 03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14).

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подачі апеляційної скарги до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скаргу на рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення виготовлено 12 жовтня 2020 року.

Суддя Л.В.Яковлєва

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено03.11.2020
Номер документу92560997
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —359/2515/20

Постанова від 16.02.2021

Цивільне

Київський апеляційний суд

Іванова Ірина Віталіївна

Ухвала від 15.01.2021

Цивільне

Київський апеляційний суд

Іванова Ірина Віталіївна

Ухвала від 21.12.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Іванова Ірина Віталіївна

Рішення від 01.10.2020

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Яковлєва Л. В.

Рішення від 01.10.2020

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Яковлєва Л. В.

Ухвала від 17.08.2020

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Яковлєва Л. В.

Ухвала від 24.03.2020

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Яковлєва Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні