ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 500/2806/19 пров. № А/857/8532/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Хобор Р.Б.,
суддів Затолочного В. С., Сеника Р.П.
з участю секретаря судового засідання Смолинця А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "РКК Альянс" на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року, ухвалене суддею Дерех Н.В. у м. Тернополі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін, повне судове рішення складено 23 червня 2020 року, у справі № 500/2806/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РКК Альянс" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Тернопільській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Тернопільській області №123792 від 15.11.2019.
У обґрунтування позовних вимог позивач зазначає те, що при прийнятті спірної постанови про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів, фактичних обмірів та зважування вантажу не відбувалося, що підтверджуються відсутністю підпису водія, марки зернозбирального комбайна, використаних відповідачем засобів виміру (їх номери, дані про метрологічну повірку тощо), на підставі чого можна було би перевірити висновки про перевищення габаритно-вагових норм, не було складено актів відмови водія від підпису, не вказано номер товарно-транспортної накладної та дорожнього листа, на підставі яких здійснювалось перевезення вантажу.
Позивач вказав, що в акті №184498 від 26.09.2019 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом зазначено направлення на перевірку №009312 від 23.09.19, в той час, як відповідач не міг знати, що саме 26.09.2019 відбудеться перевезення позивачем відповідного вантажу. Крім того, проведення перевірки здійснював інспектор Управління Укртрансбезпеки у Львівській області, в той час як позивач зареєстрований у Тернопільській області, а здійснення перевірок суб`єктів господарювання відбувається за його зареєстрованим місцем перебування у відповідності до ст. 4 Закону України "Про засади державного контролю (нагляду) у сфері господарської діяльності".
Також позивач вказав, що всупереч пункту 18 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2017 у довідці №0007912 від 26.09.13 не вказано час здійснення габаритно-вагового контролю, що зумовлює невідповідність обумовленої довідки вимогам законодавства.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 рок у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись із цим рішенням суду, його оскаржив позивач, який просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позову.
У обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач зазначає те, що суд першої інстанції пошив норми процесуального права, надавши правову оцінку наведеним у доводах позивача порушенням, які допущені відповідачем при складанні матеріалів габаритно-вагового контролю, як формальним. Вважає, що такі порушення у своїй сукупності свідчать про відсутність факту габаритно-вагового контролю, адже виключають можливість перевірки даних, вказаних у матеріалах, відповідними доказами.
Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу, у якому просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржене рішення суду без залишити змін, вважаючи мотиви та підстави апеляційної скарги безпідставними та необґрунтованими, натомість - рішення суду ухваленим у відповідності до вимог чинного законодавства України, з врахуванням усіх фактичних обставин справи.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.
Суд першої інстанції встановив те, що посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Львівській області на підставі графіку проведення рейдових перевірок в період з 23.09.2019 по 29.09.2019, направлення на рейдову перевірку від 23.09.2019 №009312, на автомобільній дорозі М-06 Київ-Чоп, 503км+300 м проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
За результатами проведення габаритно-вагового контролю інспекторами Управління Укртрансбезпеки у Львівській області складено Довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю №0007912 від 26.09.2019, Акт №0018912 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 26.09.2019 та Акт №0003311 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 26.09.2019, на підставі яких проведено Розрахунок №235/041 від 26.09.2019 року плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування і нарахована плата за проїзд 77,90 євро.
Акт №0003311 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 26.09.2019 підписаний уповноваженими особами Управління Укртрансбезпеки у Львівській області із застереженням про відмову від підпису водія автотранспортного засобу.
Надалі, за результатами проведеної перевірки складено Акт №184498 від 26.09.2019, яким під час здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу DAF XF 105.460-тягач, реєстраційний номер НОМЕР_1 , з напівпричепом - Goldhofer STL-VL-3280, реєстраційний номер НОМЕР_2 , що належить ТОВ "РКК Альянс", встановлено перевищення нормативно допустимих габаритно-вагових параметрів транспортного засобу із вантажем (повна маса - 43,22 т, при нормативно-допустимих 40,00 т, довжина транспортного засобу - 25,0 м, що перевищує нормативно визначені 22,0 м, ширина транспортного засобу 3,40 м, що перевищує нормативно визначені 2,6 м, виступ вантажу за задній габарит транспортного засобу становить 3,0 м, що перевищує допустимі 2,0 м, та зазначено про відсутність у водія перевізника дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентним уповноваженим органом, з перевищенням вагових та габаритних параметрів.
Даний Акт підписаний уповноваженими особами відповідача із застереженням, що водій позивача від підпису останнього відмовився.
Позивачу направлено повідомлення, у якому зазначено, що розгляд справи відбудеться 29.10.2019 з 10:00 в Управлінні Укртансбезпеки у Тернопільській області за адресою: м.Тернопіль, вул.Тролейбусна, 12.
15.11.2019 Управлінням Укртрансбезпеки у Тернопільській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №123792, якою до ТОВ "РКК Альянс" за порушення абзацу 16 частини першої ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт (перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу) застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 34000,00 грн.
Приймаючи рішення у цій справі, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач обґрунтував належними, достатніми та допустимими доказами факт перевищення ТОВ "РКК Альянс" габаритних параметрів транспортним засобом, чим допустив порушення вимог статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена абзацом 16 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а тому визнав оскаржувану постанову правомірною.
Апеляційний суд погоджується із вказаним висновком з огляду на наступні обставини.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року № 2344-III (далі - Закон № 2344-ІІІ).
Відповідно до частини 14 статті 6 Закону № 2344-III державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року (далі - Порядок № 1567), органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансбезпека, її територіальні органи. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Згідно з пунктом 25 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Статтею 48 Закону № 2344-ІІІ встановлено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Згідно з пунктом 16 Порядку № 1567, під час рейдової перевірки можливе, зокрема, здійснення габаритно-вагового контролю.
Постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 року Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок № 879).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 879, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.
Пунктом 16 Порядку № 879 передбачено, що габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.
Згідно з підпунктом 5 пункту 2 Порядку № 879, документальний габаритно-ваговий контроль - визначення загальної маси транспортного засобу шляхом додавання власної маси транспортного засобу та вантажу.
Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
У вказаній справі доведенню підлягають обставини перевищення транспортним засобом, який належить позивачу, габаритних розмірів, а тому не підлягають дослідженню доводи позивача, що полягають у не правомірності здійснення вагового контролю.
Судом встановлено, і такі обставини не спростовані стороною позивача, що 26.09.2019 на автомобільній дорозі М-06 Київ - Чоп 503км+300м перевезення вантажу (комбайн зернозбиральний) здійснювалось з перевищенням габаритних обмежень (ширина -3,4 м, що перевищує допустимі 2,6 м на 30,8%, виступ на задній габарит 3 м, що перевищує допустимі 2 м на 50% ) без відповідного дозволу, у зв`язку з чим відповідачем визначено суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30-31 Порядку № 879.
Колегія суддів приймає до уваги надані відповідачем копію свідоцтва про повірку засобу вимірювальної техніки №23-25/0000198 від 14.02.2019 на рулетку вимірювальну з фібергласовою стрічкою Зав.№Р/047 та копію свідоцтва про повірку засобу вимірювальної техніки №23-25'0000103 від 04.02.2019 лінійки телескопічної (рейки нівелірної) GR 500 3ав.№70705/033, якими 26.09.2019 працівниками Управління Укртрапебезнеки у Львівській області здійснювалось вимірювання габаритних параметрів транспортного засобу позивача.
Попри те, суд апеляційної інстанції зауважує, що документи габаритно-вагового контролю (акт, довідка) складаються за затвердженою формою, яка не містить графи, що визначала б марку, модель та заводський номер вимірювально-габаритного обладнання. Тому посилання апелянта на відсутність у вказаних документах відомостей про вимірювально-зважувальне обладнання, як на неналежне заповнення документів є необґрунтованими та до уваги не приймаються.
Доводи скаржника про не затримання транспортного засобу під час проведення перевірки судом відхиляються з врахуванням того, що згідно з пунктом 15 Порядку 879 контроль за наявністю у водіїв великовагових та великогабаритних транспортних засобів дозволу на рух здійснюють уповноважені підрозділи Національної поліції та територіальні органи Укртрансбезпеки, які здійснюють габаритно-ваговий контроль.
Наказом Міністерства інфраструктури та МВС № 1007/1207 від 10.12.2013 затверджено Порядок взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування.
З аналізу наведених актів необхідно зробити висновок, що вжиття заходів із затримання транспортного засобу покладено на відповідні підрозділи МBC, а тому покликання позивача на не затримання транспортного засобу після здійснення перевірки та виявлення габаритних порушень не свідчать про фіктивність складених матеріалів.
Апеляційний суд, дослідивши матеріали габаритно-вагового контролю, погоджується з позицією суду першої інстанції, що не зазначення всіх реквізитів в актах, які складені за результатами проведеної перевірки, не спростовує відомостей, які відображені у ньому, а саме перевищення транспортним засобом, який належить позивачу, габаритних розмірів без відповідних дозвільних документів.
На переконання колегії суддів, відповідач довів правильність визначення габаритних показників транспортного засобу, що належить позивачу, та допущення ТОВ "РКК Альянс" порушення вимог статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена абзацом 16 частини першої ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Оскільки твердження позивача щодо порушення відповідачем правил габаритно-вагового контролю в ході розгляду справи не підтвердилися, то апеляційний суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні позову.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, апеляційний суд приходить до переконання в тому, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги безпідставними, та такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржене рішення суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "РКК Альянс" залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року у справі № 500/2806/19 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, за наявності яких, постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуюча суддя Р. Б. Хобор Судді В. С. Затолочний Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 02.11.2020 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92565794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні