Рішення
від 02.11.2020 по справі 540/2381/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/2381/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом`якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "ЮГ-ТЕНТ" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних,

встановив:

18.08.2020 приватне підприємство "ЮГ-ТЕНТ" (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Херсонській області , АР Крим та м. Севастополі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних № 1482820/35468803 від 11.03.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної ПП "ЮГ-ТЕНТ" від 03.01.2020 за № 1 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного отримання податкову накладну ПП "ЮГ-ТЕНТ" від 03.01.2020 року за № 1.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що податкову накладну для реєстрації було сформовано та подано в результаті господарської операції із ТОВ "Фірма "ЛОГОС", при відправленні податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних позивач отримав квитанцію № 1 (в ЄРПН зареєстровано за № 9011750867) від 31.01.2020 із зазначенням про прийняття документу та зупинення реєстрації на підставі того, що податкова накладна відповідає пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Додатково повідомлено, що особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації. Позивач направив 06.03.2020 відповідачу повідомлення про подання пояснень та копії документів, які розкривають зміст господарської операції на 35 аркушах (договір підряду та підтверджуючі документи на закупівлю комплектуючих та витратних матеріалів для виготовлення покриття із маркизної тканини на Фестивальному майданчику ресторанного комплексу водоспортивного клубу "Бартоломео"). Однак 11.03.2020 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної за № 1482820/35468803 з підстав ненадання документів, а саме: ненадання первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням певних типових форм та галузевої специфіки, накладних , документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності) наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Додатково вказано, що "ПП "ЮГ-ТЕНТ" не надано достатнього пакету документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. А саме: платником надано договір підряду без додатку 1, який визначений як невід`ємна частина договору, та визначає перелік матеріалів, робіт та їх вартість. Крім того, за даними ЄРПН підприємство у зазначеному періоді залучає стороннє СГД для виготовлення та монтажу металоконструкції. За даними ЄРПН не можливо встановити походження зазначених послуг. ПП"ЮГ-ТЕНТ" не надано документи, підтвержуючі формування податкового" . Позивач подав скаргу на рішення про відмову у реєстрації ПН до ДФС України, але скаргу не було прийнято (квитанція від 26.03.2020). Вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригувань в ЄРПН про відмову у реєстрації податкової накладної прийнято з порушенням вимог податкового законодавства, оскільки підприємством надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операції по зупиненій податковій накладній. Позивач просить врахувати, що оскаржуване рішення комісії ГУ ДПС не відповідають критерію чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень. Квитанція про зупинення реєстрації податкових накладних також не відповідає принципу повноти, зрозумілості та обґрунтованості, адже не зазначає конкретного критерію ризиковості, а лише містить загальне посилання на пп. 1.6 п.1 Критерію ризиковості платника податку. Рішення комісії Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про відмову у реєстрації податкових накладних позивача є необґрунтованим як нормативно, так і документально, що є підставою для його скасування та зобов`язання ДПС України зареєструвати вказану податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх фактичного отримання ДПС України.

Ухвалою від 31.08.2020 відкрито спрощене провадження у справі, вирішено розглядати справу без виклику сторін. Залучено до участі в якості другого відповідача Державну податкову службу України.

15.09.2020 позивач надав суду додаткові докази - а саме: докази надіслання до ДПС України додатків до пояснень від 06.03.2020 № 4.

21.09.2020 до суду надійшов відзив на позовну заяву Головного управління ДПС у Херсонській області АР Крим та м. Севастополі, в якому відповідач-1 вважає позов таким, що не підлягає задоволенню, зупинення реєстрації податкової накладної відбулося в автоматичному режимі у зв`язку з тим, що податкова накладна відповідає пп. 1.6 п. І Критеріїв ризиковості платника податку. Позивач скористався своїм правом та подав на розгляд комісії в електронному вигляді пояснення та копії документів. Разом з тим, за результатами розгляду пояснень та копій документів комісія регіонального рівня прийняла рішення від 11.03.2020 №1482820/35468803 про відмову в реєстрації податкової накладної, оскільки позивачем не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію, а саме, платником надано договір підряду без додатку 1, який визначений як невід`ємна частина договору, та визначає перелік матеріалів, робіт та їх вартість. Крім того, за даними ЄРПН підприємство у зазначеному періоді залучає стороннє СГД для виготовлення та монтажу металоконструкцій. За даними ЄРПН не можливо встановити походження зазначених послуг.

22.09.2020 від Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву в якому просить відмовити в задоволенні позову, посилаючись на аналогічні підстави.

07.10.2020 до суду надійшла відповідь на відзив, в якому позивач звертає увагу суду на відсутність чіткої підстави для зупинення реєстрації, а також відповідач-1 не вказує якого саме документа не вистачило контролюючому органу для прийняття позитивного рішення. Контролюючим органом не вказано чітких вимог до позивача, натоміть використано загальні фрази положень податкового законодавства.

Відповідно до ч.5 ст. 252 КА України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши аргументи сторін, викладені в позовній заяві, відзивах та відповіді на відзив, а також докази в їх сукупності, суд встановив таке.

ПП "ЮГ-ТЕНТ" є юридичною особою, створено в 2008 році, профільними видами діяльності є виробництво готових текстильних виробів, крім одягу, виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, покрівельні роботи, інші спеціалізовані будівельні роботи.

26.12.2019 позивачем був укладений договір підряду № 261219 з товариством з обмеженою відповідальністю "Логос" (код 23363633) на суму 524502,00 грн., у т.ч. ПДВ 20% - 87417,00 грн. , предметом договору є виготовлення і монтаж покриття із маркізної тканини на фестивальному майданчику ресторанного комплексу водноспортивного клубу "Бартоломео" у кількості 1 одиниця. За умовами договору, у січні 2020 р. позивачем була отримана оплата в сумі 419601,60 грн., у т.ч. ПДВ 69933,60 грн., а саме: платіжним дорученням №60 від 03.01.2020 р. - 419601,60 грн. , у т.ч. ПДВ 69933,60 грн.. Відповідно позивачем була складена податкова накладна № 1 від 03.01.2020на суму 419601 грн. 60 коп.

При відправленні засобами електронного зв`язку податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних позивач отримав квитанцію № 1 (реєстраційний номер в ЄРПН 9011750867) від 31.01.2020 із зазначенням про доставлення документа до ДПС України, та про зупинення реєстрації з посиланням на п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна відповідає пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Додатково повідомлено, що особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації.

Позивач направив 06.03.2020 в електронному вигляді до ДПС України повідомлення № 4 щодо подачі пояснень та копій документів по ПН № 1 від 03.01.2020, реєстрацію якої зупинено, з поясненнями, та копії документів, які розкривають зміст господарської операції на 35 аркушах, а саме:

- договір підряду № 261219 від 26.12.2019, укладений із ТОВ фірма "Логос" , на виготовлення і монтаж покриття із маркітної тканини на фестивальному майданчику ресторанного комплексу водноспортивного клубу " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", вартість робіт 524502 грн. з ПДВ, із специфікацією,

- видаткові накладні на придбання тканини від ПП "Маркіза-Юкрейн"№ 5 від 28.02.2020, № 6 від 28.02.2020, № 7 від 04.03.2020,

- видаткова накладна на придбання ниток від ТОВ "КОУТС Україна" № КО-0002006 від 28.09.2018

- договір поставки металопродукції № Х-334 від 14.01.2019 з ТОВ "АВ метал груп", видаткова накладна № 4031443 від 23.10.2019 на поставку металопродукції ТОВ "АВ метал груп",

- договір купівлі-продажу товарів (металопрофіль) від 22.01.2016 ТОВ "Юг-ПРОФІЛЬ", видаткова накладна про придбання метало профілю № 2442 від 31.10.2019 від ТОВ "ЮГ-ПРОФІЛЬ"

- видаткова накладна № 007847 від 12.11.2019 на придбання тентової тканини від ТОВ "ТГ "Полімерконсалдінг",

- видаткова накладна Рнк/KS-0039311 від 19.11.2019 на придбання товарів у ТОВ "ЕПІЦЕНТР",

- банківська виписка по оплаті від покупця ТОВ "ЛОГОС" від 03.01.2020 на суму 419601 грн. 60 коп.,

- банківська виписка по оплаті постачальнику ПП "Маркіза-Юкрейн" від 30.01.20, від 28.01.20, від 11.01.2020,

Вказані документи прийняті до розгляду, що не заперечується відповідачами. 11.03.2020 комісією регіонального рівня ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 1482820/35468803 з підстав ненадання документів, а саме: ненадання первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням певних типових форм та галузевої специфіки, накладних , документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності) наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Додатково вказано, що "ПП "ЮГ-ТЕНТ" не надано достатнього пакету документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. А саме: платником надано договір підряду без додатку 1, який визначений як невід`ємна частина договору, та визначає перелік матеріалів, робіт та їх вартість. Крім того, за даними ЄРПН підприємство у зазначеному періоді залучає стороннє СГД для виготовлення та монтажу металоконструкції. За даними ЄРПН не можливо встановити походження зазначених послуг. ПП"ЮГ-ТЕНТ" не надано документи, підтвержуючі формування податкового" . Позивач подав скаргу на рішення про відмову у реєстрації ПН до ДФС України, але скаргу не було прийнято (квитанція від 26.03.2020) за пропуском строку.

Не погодившись із прийнятим рішенням комісії ГУ ДПС у Херсонській області про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. При цьому, згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини, які є предметом розгляду у даній справі, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, постановою Кабінету Міністрів України №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019, наказом Міністерства Фінансів України від 12.12.2019 №520 про затвердження Порядоку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 187.1 ст.187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246), згідно п.2 якого податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 ст.200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, було регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, якою, зокрема затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (втратило чинність 01.02.2020).

Пунктами 5-7 цього Порядку передбачено, зокрема, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку і за результатами такого моніторингу, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється, якщо платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку; податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку.

Порядок та підстави для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі визначені у пунктах 12-13 цього Порядку. Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п. 12 цього Порядку). Відповідно до п. 13 цього Порядку у даній квитанції зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

В подальшому вказані письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу, розглядаються відповідними комісіями контролюючих органів (комісіями регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісіями центрального рівня (ДФС), за результатами розгляду яких приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 19-20 цього Порядку).

При цьому, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства ( пункт 21 цього Порядку).

З 01.02.2020 року Порядок 117 втратив свою чинність, а набув чинності Порядок, затверджений постановою КМУ № 1165 від 11.12.2019 року - "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Також в спірному періоді діяв Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, затвердж. наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520, яким передбачено у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (пп. 4, 5).

Позивач в електронному вигляді 06.03.2020 направив відповідачу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків корегування, реєстрацію яких зупинено" (далі - Порядок №1165). Однак, 11.03.2020 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в ЄДРПН прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної за № 1482820/35468803 з підстав ненадання достатнього пакету документів.

З наданих позивачем до матеріалів справи договірних та первинних документів судом встановлено, що позивач надав комісії ГУ ДПС документальне підтвердження укладення договору підряду № 261219 з товариством з обмеженою відповідальністю "Логос" на суму 524502,00 грн. , у т.ч. ПДВ 20% - 87417,00 грн., предметом договору є виготовлення і монтаж покриття із маркізної тканини на фестивальному майданчику ресторанного комплексу водноспортивного клубу "Бартоломео" у кількості 1 одиниця. За умовами договору, у січні 2020 р. позивачем була отримана оплата у вигляді авансу 80 % в сумі 419601,60 грн., у т.ч. ПДВ 69933,60 грн., а саме: платіжним дорученням №60 від 03.01.2020 р. - 419601,60 грн , у т.ч. ПДВ 69933,60 грн.. Відповідно позивачем була складена податкова накладна № 1 від 03.01.2020на суму 419601 грн. 60 коп. також позивачем були надані відповідачу-1 видаткові накладні на придбання тканини, металопродукції, інших складових, та докази їх оплати.

При цьому, висновок комісії ГУ ДПС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі щодо ненадання позивачем повного пакету документів, суд вважає необґрунтованим, оскільки податкова накладна була складена не на постачання продукції, а на отримання авансу за надання робіт згідно договору підряду. Крім того, посилання відповідача-1 на залучення позивачем сторонніх СГД для виготовлення та монтажу металоконструкції, не підтверджується відповідним доказами.

З огляду на викладене, суд вважає, що вищевказані доводи комісії ГУ ДПС, як підстава для відмови у реєстрації податкової накладної, спростовуються дослідженими судом первинними документами щодо господарських операцій позивача.

Суд зазначає, що за загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Відтак, невиконання комісією ГУ ДПС законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 23 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18.

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення комісії ГУ ДПС у Херсонській області, № 1482820/35468803 від 11.03.2020 є протиправним та підлягає скасуванню, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вказує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення, що узгоджується з терміном "ефективний засіб правового захисту" у розумінні статті 13 Конвенції.

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

Враховуючи, що в ході розгляду справи судом встановлено протиправність рішення комісії ГУ ДПС про відмову в реєстрації податкової накладної, тому вказане зумовлює Державну податкову службу України усунути всі негативні юридичні наслідки з відновленням платнику податків його правового становища, шляхом реєстрації податковоїх накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду з даним позовом було сплачено судовий збір в сумі 2102 грн., тому суд стягує на користь позивача з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору в рівних частках.

На підставі викладеного, керуючись статтями 139, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Задовольнити позов приватного підприємства "ЮГ-ТЕНТ".

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Херсонській області , АР Крим та м. Севастополі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних № 1482820/35468803 від 11.03.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної ПП "ЮГ-ТЕНТ" від 03.01.2020 за № 1.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного отримання податкову накладну ПП "ЮГ-ТЕНТ" від 03.01.2020 року за № 1.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл. 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь приватного підприємства "ЮГ-ТЕНТ (73000 м. Херсон, вул. Перекопська, 169, код ЄДРПОУ 35468803) 1051 грн. судового збору.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, пр. Ушакова, 75, код 43143201) на користь приватного підприємства "ЮГ-ТЕНТ (73000 м. Херсон, вул. Перекопська, 169, код ЄДРПОУ 35468803) 1051 грн. судового збору..

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.В. Хом`якова

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92594883
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2381/20

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 18.06.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 09.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні