ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" жовтня 2020 р. Справа № 911/2137/20
Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Горбасенка П.В. за участі секретаря судового засідання Куракси Ю.І., розглянувши у місті Києві у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом Керівника Бориспільської місцевої прокуратури в інтересах держави
до першого відповідача Головного управління Держгеокадастру у Київській області,
другого відповідача ОСОБА_1
та третього відповідача Фермерського господарства "Добролад"
про визнання недійсними та скасування наказів, договорів оренди земельних ділянок та повернення земельних ділянок
За участю представників:
від прокуратури: Козачук В.Б.;
від відповідача 1: не з`явилися;
від відповідача 2: Бутенко О.О.;
від відповідача 3: не з`явилися.
Обставини справи:
27.07.2020 до канцелярії Господарського суду Київської області надійшла позовна заява Керівника Бориспільської місцевої прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, ОСОБА_1 та Фермерського господарства "Добролад" про:
1) визнання недійсними наказів Головного управління Держгеокадастру у Київській області:
- № 10-19371/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:003:0002 площею 4,9339 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області;
- № 10-19372/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:001:0008 площею 8,6525 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області;
- № 10-19373/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:01:003:0008 площею 10,1651 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області;
- № 10-19374/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:01:002:0043 площею 15,00 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області;
- № 10-19375/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:003:0001 площею 18,6478 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області;
- № 10-19370/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:001:0009 площею 35,0000 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області та:
2) визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок:
- укладеного 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:003:0002 площею 4,9339 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33895747;
- укладеного 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:001:0008 площею 8,6525 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33872044;
- укладеного 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:01:003:0008 площею 10,1651 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33891989;
- укладеного 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:01:002:0043 площею 15,0000 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33894187;
- укладеного 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:003:0001 площею 18,6478 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33873487;
- укладеного 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:001:0009 площею 35,0000 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33874582.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що отримання другим відповідачем спірних земельних ділянок для ведення фермерського господарства шляхом видання спірних наказів відбулося в порушення ст.ст. 122, 123, 124, 134 Земельного кодексу України, ст.ст. 1, 2 , 7, 8, 14 Закону України "Про фермерське господарство", у позаконкурсному порядку. Відтак, прокурор звернувся з означеними позовними вимогами до суду.
На підставі протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.07.2020 вказану позовну заяву передано до розгляду судді Горбасенку П.В.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 12.08.2020 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі № 911/2137/20 та призначено підготовче засідання на 04.09.2020.
04.09.2020 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшов відзив на позовну заяву № 04-15/1810 від 24.07.2020 (вх. № 18721/20), згідно якого представник першого відповідача просить суд у задоволенні позову відмовити повністю.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 04.09.2020 відкладено розгляд справи в порядку загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 18.09.2020.
18.09.2020 до Господарського суду Київської області від прокурора надійшла відповідь на відзив № 40/04-552вих-20 від 15.09.2020 (вх. № 19859/20 від 18.09.2020), згідно якої прокурор заперечив проти доводів першого відповідача та просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Дана відповідь на відзив прийнята судом.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 18.09.2020 закрито підготовче провадження у справі № 911/2137/20, призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 09.10.2020.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 09.10.2020 розгляд справи по суті відкладено на 23.10.2020.
22.10.2020 через канцелярію Господарського суду Київської області надійшов відзив на позовну заяву б/н від 22.10.2020 (вх. № 23021/20), згідно якого другий відповідач просить суд поновити строк на подання відзиву та доказів по справі та відмовити у задоволенні позову в повністю.
29.10.2020 до канцелярії Господарського суду Київської області від другого відповідача надійшла заява про долучення додаткових доказів до матеріалів справи (вх. № 23651/20), згідно якої останній просив поновити строк подання доказів по справі, відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, провадження у справі закрити.
Відповідно до ч. 2 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом з поданням позовної заяви.
У випадку визнання поважними причин неподання учасником справи доказів у встановлений законом строк суд може встановити додатковий строк для подання вказаних доказів (ч. 5 ст. 80 ГПК України).
Згідно ч. 8 ст. 80 ГПК України докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.
Враховуючи, що другий відповідач 28.10.2020 отримав копію плану зовнішніх меж земель, переданих у колективну власність КСП Дружба , суд вирішив поновити пропущений строк на подачу означеного доказу та прийняти його до розгляду.
У судовому засіданні 30.10.2020 представник прокуратури повністю підтримав задоволення позовних вимог, другий відповідач заперечив проти задоволення позову повністю.
У судове засідання 30.10.2020 представники першого та третього відповідачів не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили, хоча про час та місце судового розгляду справи були повідомлені належним чином.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши промови (заключні слова) прокуратури та другого відповідача, суд
ВСТАНОВИВ:
У березні 2015 року до Головного управління Держземагенства у Київській області звернувся ОСОБА_1 із заявами про отримання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення в оренду шести земельних ділянок орієнтованими площами 10 га, 15 га, 25 га і 35 га в адміністративних межах Капустинської сільської ради Яготинського району (за межами населеного пункту) для ведення фермерського господарства, за результатами розгляду яких Головним упралінням Держаземагенства у Київській області прийнято накази № 10-2444/15-15-сг від 25.02.2015, № 10-2440/15-15-cг від 25.03.2015, № 10-2445/15-15-cг від 25.03.2015, № 10-2441/15-15-cг від 25.03.2015, № 10-2443/15-15-cг від 25.03.2015, № 10-2442/15-15-cг від 25.03.2015 про надання дозволів на розробку проектів землеустрою.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19371/15-16-сг від 16.09.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки, надано гр. ОСОБА_1 в оренду земельну ділянку площею 4,9339 га строком на 7 років (кадастровий номер 3225582100:05:003:0002) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення фермерського господарства, розташовану на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19372/15-16-сг від 16.09.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки, надано гр. ОСОБА_1 в оренду земельну ділянку площею 8,6525 га строком на 7 років (кадастровий номер 3225582100:05:001:0008) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення фермерського господарства, розташовану на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19373/15-16-сг від 16.09.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки, надано гр. ОСОБА_1 в оренду земельну ділянку площею 10,1651 га строком на 7 років (кадастровий номер 3225582100:01:003:0008) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення фермерського господарства, розташовану на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19374/15-16-сг від 16.09.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки, надано гр. ОСОБА_1 в оренду земельну ділянку площею 15,0000 га строком на 7 років (кадастровий номер 3225582100:01:002:0043) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення фермерського господарства, розташовану на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19375/15-16-сг від 16.09.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки, надано гр. ОСОБА_1 в оренду земельну ділянку площею 18,6478 га строком на 7 років (кадастровий номер 3225582100:05:003:0001) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення фермерського господарства, розташовану на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19370/15-16-сг від 16.09.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки, надано гр. ОСОБА_1 в оренду земельну ділянку площею 35,0000 га строком на 7 років (кадастровий номер 3225582100:05:001:0009) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення фермерського господарства, розташовану на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду від 16.09.2016 № 10-19371/15-16-сг зобов`язався надати, а орендар - прийняти в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (для ведення фермерського господарства) загальною площею 4,9339 га з кадастровим номером 3225582100:05:003:0002, яка знаходиться на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, строком на 7 років.
03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду від 16.09.2016 № 10-19372/15-16-сг зобов`язався надати, а орендар - прийняти в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (для ведення фермерського господарства) загальною площею 8,6525 га з кадастровим номером 3225582100:05:001:0008, яка знаходиться на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, строком на 7 років.
03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду від 16.09.2016 № 10-19373/15-16-сг зобов`язався надати, а орендар - прийняти в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (для ведення фермерського господарства) загальною площею 10,1651 га з кадастровим номером 3225582100:01:003:0008, яка знаходиться на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, строком на 7 років.
03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду від 16.09.2016 № 10-19374/15-16-сг зобов`язався надати, а орендар - прийняти в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (для ведення фермерського господарства) загальною площею 15,0000 га з кадастровим номером 3225582100:01:002:0043, яка знаходиться на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, строком на 7 років.
03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду від 16.09.2016 № 10-19375/15-16-сг зобов`язався надати, а орендар - прийняти в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (для ведення фермерського господарства) загальною площею 18,6478 га з кадастровим номером 3225582100:05:003:0001, яка знаходиться на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, строком на 7 років.
03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду від 16.09.2016 № 10-19370/15-16-сг зобов`язався надати, а орендар - прийняти в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (для ведення фермерського господарства) загальною площею 35 га з кадастровим номером 3225582100:05:001:0009, яка знаходиться на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, строком на 7 років.
Прокурор в якості обґрунтування позовних вимог посилається на те, що згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на час прийняття спірних наказів першого відповідача, у користуванні ОСОБА_1 вже перебували земельні ділянки надані йому для ведення фермерського господарства, а тому останнім було реалізовано право на отримання земельних ділянок в оренду для вказаних цілей в поза конкурсному порядку.
Зокрема на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації № 515 від 29.12.2012 ОСОБА_1 передано в оренду наступні земельні ділянки з кадастровими номерами:
- 3225582100:05:001:0004 площею 3,0664 га в адміністративних межах Капустинської сільської ради для ведення фермерського господарства та 29.12.2012 року укладено договір оренди вказаної земельної ділянки строком на 15 років з встановленою орендною платою у розмірі 3 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки;
- 3225582100:01:003:0005 площею 15,2980 га в адміністративних межах Капустинської сільської ради для ведення фермерського господарства та 29.12.2012 року укладено договір оренди вказаної земельної ділянки строком на 15 років з встановленою орендною платою у розмірі 3 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки;
- 3225582100:05:001:0005 площею 1,6139 га в адміністративних межах Капустинської сільської ради для ведення фермерського господарства та 29.12.2012 року укладено договір оренди вказаної земельної ділянки строком на 15 років з встановленою орендною платою у розмірі 3 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки;
- 3225582100:05:001:0003 площею 5,2148 га в адміністративних межах Капустинської сільської ради для ведення фермерського господарства та 29.12.2012 року укладено договір оренди вказаної земельної ділянки строком на 15 років з встановленою орендною платою у розмірі 3 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки;
- 3225582100:01:003:0007 площею 22,8943 га в адміністративних межах Капустинської сільської ради для ведення фермерського господарства та 29.12.2012 року укладено договір оренди вказаної земельної ділянки строком на 15 років з встановленою орендною платою у розмірі 3 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки;
- 3225582100:01:003:0006 площею 7,5193 га в адміністративних межах Капустинської сільської ради для ведення фермерського господарства та 29.12.2012 року укладено договір оренди вказаної земельної ділянки строком на 15 років з встановленою орендною платою у розмірі 3 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки.
На виконання Закону України Про фермерське господарство після оформлення права оренди на вищевказані земельні ділянки загальною площею 89,9917 га ОСОБА_1 у вересні 2013 року створено Фермерське господарство РОДОЛАД , керівником якого визначено ОСОБА_1 .
Таким чином, на час звернення до ГУ Держгеокадастру в Київській області в березні 2015 року із заявами про отримання в оренду спірних земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ОСОБА_1 був керівником Фермерського господарства РОДОЛАД та мав в оренді земельні ділянки загальною площею 89,9917 га, отримані шляхом реалізації права на отримання земель на позаконкурсній основі та відповідно займався фермерським господарством.
Відповідно до інформації з Єдиного державну реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 є засновником та керівником Фермерського господарства ДОБРОЛАД (ідентифікаційний код 41757575, дата державної реєстрації фермерського господарства - 24.11.2017).
Оскільки ОСОБА_1 отримав у 2012 році у користування земельні ділянки в адміністративних межах Капустинської сільської ради на позаконкурсній основі для створення та ведення фермерського господарства та заснував ФГ РОДОЛАД , в якому визначений керівником, то надання йому на позаконкурсній основі для ведення фермерського господарства інших земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які розташовані в іншому місці на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області суперечить Закону України Про фермерське господарство та Земельному кодексу України.
Згідно ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до п. а) ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство; якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах, а у разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району.
Згідно з ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Відповідно до ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Як визначено вказаною нормою вище, у клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення; до клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки); Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу, що визначено такою нормою, може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку; забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
В силу ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент видачі спірних наказів), не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства.
Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України "Про фермерське господарство" фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати її переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, відповідно до закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України "Про фермерське господарство" фермерське господарство може бути створене одним громадянином України або кількома громадянами України, які є родичами або членами сім`ї, відповідно до закону.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України "Про фермерське господарство" відносини, пов`язані із створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України.
Як визначено ст. 7 відповідного Закону (у редакції Закону, чинному на момент видачі спірних наказів), для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації; для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.
У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства; до заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.
Згідно з ч. 2 вказаної норми, заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.
Земельні ділянки для ведення фермерського господарства передаються громадянам України у власність і надаються в оренду із земель державної або комунальної власності (ч. 3 ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство").
Відповідно до ч.ч. 5, 6 ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство" громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради; це положення не поширюється на громадян, які раніше набули права на земельну частку (пай). Земельні ділянки, розмір яких перевищує розмір, встановлений у частині 5 цієї статті, передаються громадянам у приватну власність для ведення фермерського господарства на підставі цивільно-правових угод.
Згідно ч. 1 ст. 8 Закону України "Про фермерське господарство" після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Таким чином, за змістом ст. ст. 1, 7, 8 Закону України Про фермерське господарство заява громадянина про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства повинна містити комплекс передбачених частиною першою ст. 7 цього Закону умов і обставин. У свою чергу, розглядаючи заяву громадянина по суті, орган державної виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування (а в разі переданого на розгляд суду спору - суд) повинен дати оцінку обставинам і умовам, зазначеним у заяві, перевірити доводи заявника, наведені на обґрунтування розміру земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, в тому числі щодо наявності трудових і матеріальних ресурсів.
За наслідками зазначеної перевірки орган державної виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування повинен пересвідчитися в дійсності волевиявлення заявника, наявності в нього бажання створити фермерське господарство та спроможності вести господарство такого виду виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства. В іншому випадку відсутність належної перевірки, формальний підхід до вирішення заяви громадянина створює передумови для невиправданого, штучного використання процедури створення фермерського господарства як спрощеного, пільгового порядку одержання іншими приватними суб`єктами в користування земель державної чи комунальної власності поза передбаченою законом обов`язковою процедурою - без проведення земельних торгів.
Аналогічна правова позиція міститься у постанові Великої Палати Верховного Суду у справі № 525/1225/15-ц від 24.04.2019.
Як установлено судом, на момент подачі до Головного управління Держземагенства у Київській області заяв про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок та на момент укладання договорів оренди вказаних земельних ділянок, ОСОБА_1 вже був керівником Фермерського господарства РОДОЛАД , зареєстрованого в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - 04.09.2013 (код ЄДРПОУ 38784776), яке мало в оренді земельні ділянки загальною площею 89,9917 га, отримані у 2012 році ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства.
Отже отримання у 2017 році в оренду спірних земельних ділянок ОСОБА_1 , який на той момент був діючим засновником та керівником вже створеного Фермерського господарства РОДОЛАД та отримав у 2012 році для ведення фермерського господарства земельні ділянки в оренду, в порушення встановленого загального порядку отримання у користування земельних ділянок фермерським господарством не у процедурі проведення земельних торгів, суперечить вимогам вищевказаних норм, що визначають підстави та умови отримання земельної ділянки фізичною особою для ведення фермерського господарства та загальні умови надання у користування земельних ділянок.
Відповідно до ст. 21 Цивільного кодексу України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
При цьому згідно з ч. 2 вказаної норми, суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
За вказаних обставин, враховуючи, що відповідачами у даній справі не доведено законності дій щодо затвердження проектів землеустрою та відповідно надання в оренду земельних ділянок для ведення фермерського господарства у відповідності до вимог Закону України "Про фермерське господарство", суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання недійсними наказів Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 16.09.2016 "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду": № 10-19371/15-16-сг, № 10-19372/15-16-сг, № 10-19373/15-16-сг, № 10-19374/15-16-сг, № 10-19375/15-16-сг, № 10-19370/15-16-сг.
Відповідно до ч. 1 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Згідно ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Як визначено ст. 216 Цивільного кодексу України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.
Враховуючи, що оспорювані договори оренди землі, укладені на підставі наказів про затвердження документації із землеустрою та передачу ОСОБА_1 в оренду для ведення фермерського господарства, які визнаються судом недійсними, підлягають задоволенню й вимоги про визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок від 03.02.2017, укладених між ГУ Держгеокадастру у Київській області та ОСОБА_1 , щодо земельних ділянок: з кадастровим номером 3225582100:05:003:0002 площею 4,9339 га; з кадастровим номером 3225582100:05:001:0008 площею 8,6525 га; з кадастровим номером 3225582100:01:003:0008 площею 10,1651 га; з кадастровим номером 3225582100:01:002:0043 площею 15,0000 га; з кадастровим номером 3225582100:05:003:0001 площею 18,6478 га; з кадастровим номером 3225582100:05:001:0009 площею 35 га.
Крім того, судом відхиляються твердження першого відповідача про те, що позов у даній справі подано прокурором без достатніх повноважень.
Відповідно до ст. 131-1 Конституції України на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Організація і порядок діяльності органів прокуратури України визначаються законом.
Статтею 23 Закону України "Про прокуратуру" визначені підстави представництва прокурором інтересів держави в суді, а саме, у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Статтею 4 ГПК України встановлено, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Згідно ч.ч. 3, 4, 5 ст. 56 ГПК України прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
У разі відкриття провадження за позовною заявою особи, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб (крім прокурора), особа, в чиїх інтересах подано позов, набуває статусу позивача.
У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі набуває статусу позивача.
За приписами ст. ст. 13, 14 Конституції України та ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, у зв`язку з чим захист інтересів держави у сфері земельних правовідносин є одним із пріоритетних напрямів представницької діяльності прокурорів. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Отже в основі інтересу держави (національного, суспільного інтересу) лежить потреба у здійсненні дій, спрямованих на охорону землі як національного багатства.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Водночас інтерес держави (національний, суспільний інтерес) у вказаній сфері суспільних відносин полягає у дотриманні розпорядником та суб`єктом господарювання відповідно конституційних обов`язків здійснювати повноваження щодо реалізації прав на землю Українського народу та користуватися природними об`єктами права власності народу виключно відповідно до вимог Закону.
У даному випадку порушення суспільного інтересу, як вказує прокурор, полягає у тому, що у зв`язку з укладенням спірних договорів оренди держава позбавлена можливості визначити орендаря, який запропонував би найкращі, у порівнянні з іншими учасниками, пропозиції в тому числі щодо розміру орендної плати та інших зобов`язань, зокрема інвестиційного характеру, які покладаються на переможця у випадку його перемоги на конкурсі.
У статті 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" також встановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" від 10.09.2014 № 442 утворено Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, реорганізувавши Державне агентство земельних ресурсів України, шляхом перетворення.
Згідно п. 1 Положення про державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 (далі - Положення), центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр).
Основними завданнями Держгеокадастру є: реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів (пп. 1 п. 3 Положення).
Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах; за проведенням землеустрою; виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою; дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (п. 4 Положення).
Обгрунтовуючи наявність підстав для представництва інтересів держави в суді, прокурор посилається на відсутність повноважень Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальних органів щодо пред`явлення позовів про визнання недійсними організаційно-розпорядчих актів органів державної влади та місцевого самоврядування.
Судом установлено, що Бориспільська місцева прокуратура листом від 08.08.2018 за № 34-04-10488 повідомляла Головне управління Держгеокадастру в Київській області про намір пред`явити позов у зв`язку наявністю факту порушення порядку отримання земельних ділянок ОСОБА_1 в оренду для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району.
Матеріали справи свідчать про те, що з моменту інформування Держгеокадастру про вказане, останнім жодних дій щодо усунення вказаних порушень не виконано, відповідь на лист органів прокуратури не надано.
У Постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18 наведено такі правові висновки:
"Прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу. Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк.
Звертаючись до компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.
Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню тощо.
Таким чином, прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження судом підстав для представництва. Якщо прокурору відомі причини такого незвернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові. Але якщо з відповіді зазначеного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим.".
Враховуючи викладене, суд вважає, що при поданні позову в інтересах держави прокурор належним чином обґрунтував підстави такого звернення.
Посилання другого відповідача на належність спірних земельних ділянок до земель колективної власності оцінюються судом критично, оскільки з наданого другим відповідачем копії плану зовнішніх меж земель, переданих у колективну власність КСП Дружба не вбачається належність спірних ділянок до земель колективної власності.
Усі інші твердження та доводи прокурора, першого та другого відповідачів не спростовують вищевикладених висновків суду.
Разом із тим, аналізуючи питання обсягу дослідження доводів позивача та відповідача, які викладені останніми у позовній заяві, відзивах на позов та відповіді на відзив, суд враховує, що Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі Серявін та інші проти України зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі - Конвенція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. У справі "Трофимчук проти України" Європейський суд з прав людини також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не можна розуміти як вимогу детально відповідати на кожен довід. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.
Витрати по сплаті судового збору, відповідно до статті 129 ГПК України, покладаються судом на відповідачів порівну.
Керуючись ст.ст. 129, 233, 237-239, 240 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Позовні вимоги Керівника Бориспільської місцевої прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, ОСОБА_1 та Фермерського господарства "Добролад" про визнання недійсними та скасування наказів, договорів оренди земельних ділянок та повернення земельних ділянок задовольнити повністю.
2. Визнати недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19371/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:003:0002 площею 4,9339 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
3. Визнати недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19372/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:001:0008 площею 8,6525 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
4. Визнати недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19373/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:01:003:0008 площею 10,1651 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
5. Визнати недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19374/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:01:002:0043 площею 15,0000 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
6. Визнати недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19375/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:003:0001 площею 18,6478 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
7. Визнати недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою № 10-19370/15-16-сг від 16.09.2016, яким ОСОБА_1 затверджено документацію із землеустрою та надано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3225582100:05:001:0009 площею 35,0000 га із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області.
8. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:003:0002 площею 4,9339 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33895747.
9. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:001:0008 площею 8,6525 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33872044.
10. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:01:003:0008 площею 10,1651 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33891989.
11. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:01:002:0043 площею 15,0000 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33894187.
12. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:003:0001 площею 18,6478 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33873487.
13. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 03.02.2017 між Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3225582100:05:001:0009 площею 35 га на території Капустинської сільської ради Яготинського району Київської області, право оренди на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 33874582.
14. Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 27/2; ідентифікаційний код 02909996) 8 408 (вісім тисяч чотириста вісім гривень) 00 коп. судового збору.
15. Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 27/2; ідентифікаційний код 02909996) 8 408 (вісім тисяч чотириста вісім гривень) 00 коп. судового збору.
16. Стягнути з Фермерського господарства "Добролад" (07555, Київська обл., Яготинський р-н, с. Добраничівка, вул. Вишнева, буд. 9; ідентифікаційний код 41757575) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 27/2; ідентифікаційний код 02909996) 8 408 (вісім тисяч чотириста вісім гривень) 00 коп. судового збору.
Накази видати після набрання рішенням суду законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, а на ухвалу суду - протягом десяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається учасниками справи до Північного апеляційного господарського суду або через Господарський суд Київської області до Північного апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено: 04.11.2020.
Суддя П.В.Горбасенко
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92617796 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Горбасенко П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні