Ухвала
від 03.11.2020 по справі 520/15241/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без розгляду

03 листопада 2020 року Справа № 520/15241/2020

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , іпн. НОМЕР_1 ) до Лозівської міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області (м. Лозова, пр.Перемоги,1, к.31, ЄДРПОУ 43775517), третя особа ЦВК (пл. Лесі Українки, м. Київ, 01196) про визнання дій, бездіяльності, рішень протиправними, скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

установив:

Позивач, ОСОБА_1 (кандидат в депутати Лозівської міської ради від Харківської обласної організації Політичної партії "СИЛА І ЧЕСТЬ") звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить:

визнати рішення, дії (бездіяльність) Лозівської міської територіальної виборчої комісії Харківської області незаконними, протиправними, неправомірними щодо порушення права громадян вільно обирати і бути обраними до органів місцевого самоврядування;

визнати рішення, дії (бездіяльність) Лозівської міської територіальної виборчої комісії Харківської області незаконними, протиправними, неправомірними у зв`язку з тим, що голосування 25 жовтня 2020 року не було організовано і проведено відповідно до Виборчого кодексу України на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу;

визнати протиправною та скасувати постанову Лозівської міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області №21 від 05 вересня 2020 року 10:55;

визнати протиправною та скасувати постанову Лозівської міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області №24 від 16 вересня 2020 року 16:30;

визнати голосування у день голосування 25 жовтня 2020 року недійсним, так як голосування у день голосування 25 жовтня 2020 року не було організовано і проведено відповідно до Виборчого Кодексу на всіх виборчих дільницях єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Лозівської міської ради в межах Лозівського району Харківської області;

визнати вибори депутатів Лозівської міської ради Лозівського району Харківської області 25 жовтня 2020 року у єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Лозівської міської ради в межах Лозівської міської об`єднаної територіальної громади такими, що не відбулися;

зобов`язати Лозівську міську територіальну виборчу комісію Лозівського району Харківської області офіційно не оголошувати та не оприлюднювати результати Перших місцевих виборів депутатів Лозівської міської ради Харківської області 25 жовтня 2020 року;

зобов`язати Лозівську міську територіальну виборчу комісію Лозівського району Харківської області прийняти рішення про призначення повторних виборів депутатів Лозівської міської ради Харківської області у єдиному багатомандатному виборчому округу з виборів депутатів Лозівської міської ради в межах Лозівської міської територіальної громади.

Дослідивши позовну заяву та додані до неї документи, суд зазначає про таке.

Згідно з ч. 6 ст. 273 КАС України, позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Суд зауважує, що важливим елементом цих строків є момент їх початку, який визначається днем прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Це головна відмінність строку звернення до суду щодо вирішення виборчих спорів від строку звернення до суду в інших спорах адміністративної юрисдикції, в яких, як правило, цей строк обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.

Отже, з урахуванням приписів ч. 6 ст. 273 та ч.4, 5 ст. 270 КАС України у виборчих спорах відсутня необхідність з`ясування обставин щодо дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів. Таке правове становище дозволяє чітко визначити початок строку звернення до суду для вирішення виборчих спорів, який не залежить від суб`єктивного сприйняття позивачем моменту порушення його права чи інтересу.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 26 березня 2019 року у справі № 855/91/19.

Так позивачем оскаржуються рішення Лозівської міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області № 21 від 05.09.2020 «Про утворення єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Лозівської міської ради» (час прийняття 10:55) та № 24 від 16.09.2020 «Про внесення змін до додатку до постанови № 22 від 05 вересня 2020 року» (час прийняття 16:30)

Зі змісту позовної заяви слідує, що строк звернення до суду з позовом позивач пов`язує з 29.10.2020 (датою, коли він після ознайомлення з протоколом дільничної виборчої комісії № 631002 про підрахунок голосів виборців, дізнався про відсутність свого прізвища у п.14 протоколу) та 30.10.2020 (датою отримання належним чином завіреної копії постанови Лозівської міської ТВК № 24 від 16.09.2020 року про зміну меж виборчих округів № 5 та № 4).

Отже, передумовою звернення до суду 03.11.2020 є протиправна бездіяльність відповідача, яка виразилася у неоприлюднені постанови Лозівської міської ТВК № 24 від 16.09.2020 року на офіційному сайті Лозівської міської ради та стенді офіційних матеріалів комісії, про яку позивач дізнався 30.11.2020

Суд зазначає, що протиправна бездіяльність суб`єкта владних повноважень - це зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Відповідно до положень ч.4 ст.270 КАС України днем бездіяльності є останній день встановленого законом строку, в який мало бути вчинено дію або прийнято рішення.

Так, положеннями ч.4 ст.37 Виборчого кодексу України визначено, що постанова, прийнята виборчою комісією, не пізніше 11 години наступного дня після її прийняття, а прийнята напередодні дня голосування, у день голосування та під час підрахунку голосів, встановлення підсумків голосування, - не пізніш як через чотири години після завершення засідання виборчої комісії вивішується для загального ознайомлення на стенді офіційних матеріалів комісії, облаштованому у приміщенні комісії у місці, вільно доступному для відвідувачів. У такі самі строки постанова, прийнята окружною виборчою комісією, надсилається через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему до Центральної виборчої комісії, яка оприлюднює її на своєму офіційному веб-сайті невідкладно після надходження. Копія постанови, прийнятої виборчою комісією, засвідчена головою виборчої комісії чи його заступником і секретарем виборчої комісії та скріплена печаткою виборчої комісії, видається суб`єкту виборчого процесу, якого вона стосується, на його вимогу не пізніше ніж через чотири години після її прийняття, а копія постанови, прийнятої напередодні дня голосування та в день голосування, - невідкладно.

Отже, з урахування позиції позивача, початок перебігу строку на оскарження постанови Лозівської міської ТВК № 24 від 16.09.2020 року про зміну меж виборчих округів № 5 та № 4 має починатися з 17.09.2020 з 11.00 години, тобто з дати, коли відповідач мав вчинити дії по оприлюдненню вказаного рішення.

Суд також звертає увагу на те, що відомості про віднесення дільничної виборчої комісії 631002 до Територіальний виборчий округ №4 з виборів депутатів Лозівської міської ради розміщені на офіційному сайті ЦВК ttps://www.cvk.gov.ua/pls/vm2020/pvm116pt001f01=695pt00_t001f01=695pid112=2pid100=63pid102=5927rej=0.html

Також, долученою до матеріалів позову роздруківкою з офіційного сайту Лозівської міської ради підтверджено, що постанова від 05.09.2020 № 21 розміщена на сайті 08.09.2020, отже з цієї дати починається перебіг п`ятиденного строку оскарження.

В іншій частині позовних вимог, позивачем оскаржуються рішення, дії, бездіяльність Лозівської районної територіальної виборчої комісії Харківської області, що мали місце в день голосування на місцевих виборах депутатів Лозівської районної ради Харківської області 25 жовтня 2020 року.

Матеріали позовної заяви свідчать, що вона надійшла до канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 03.11.2020 та зареєстрована Відділом з надання судово-адміністративних послуг Харківського окружного адміністративного суду о 18:12 год, тобто поза межами встановленого процесуальним законом п`ятиденного строку.

За правилами частини 5 статті 270 КАС України днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

Враховуючи вищевикладене, суддя приходить до висновку про наявність підстав для залишення даної позовної заяви без розгляду.

Керуючись статтями 248, 270, 272, 273, 278 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву - залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом двох днів з дня її прийняття.

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92621064
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/15241/2020

Постанова від 06.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні