ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/3405/20
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Хом`якової В.В.,
при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача Іпатова В.В.,
представника відповідача Кривонос О.В.,
представників третіх осіб - Бєлої Є.Ю., Ільченка Д.О. Дудченко В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" до Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області, за участю третіх осіб на стороні відповідача без самостійних вимог Херсонської обласної організації політичної партії "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО", Херсонської регіональної організації Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ", Херсонської Обласної організації Політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" про визнання протиправною бездіяльності, скасування рішення та визнання недійсним голосування,
встановив:
Херсонська обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" (далі - позивач) звернулася до суду із позовом до Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області ( далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати протокол Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650742 з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6, складений 31 жовтня 2020 р. о 18 год. 18 хв.;
- визнати протиправною бездіяльність Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області щодо неприйняття рішення про визнання недійсним голосування з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6 на виборчій дільниці № 650742;
- визнати недійсним голосування з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6 на виборчій дільниці № 650742.
Ухвалою суду від 03.11.2020 задоволено самовідвід судді Попова В.Ф. , повторним автоматизованим розподілом судової справи № 540/3405/20 останню передано на розгляд судді Хом`яковій В.В.
Ухвалою від 03.11.2020 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 04.11.2020 о 14:00 год., відповідачу надано строк для подання до суду відзиву на позовну заяву до 04.11.2020 о 11:00 год.
У встановлений суддею строк відповідач відзив на позовну заяву не надав.
Ухвалою від 04.11.2020 залучено до участі у розгляді справи в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Херсонську обласну організацію політичної партії "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО", Херсонську регіональну організацію Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ", Херсонську Обласну організацію Політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" .
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до протоколу Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №650742 з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6, складеного 31 жовтня 2020 року о 18 год. 18 хв. встановлено, що кількість голосів виборців, які прийняли участь у голосуванні на виборчій дільниці становить 567 (п.9 протоколу), а кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними становить 35 (п.10 протоколу). Херсонська обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" вважає, що відповідачем проігноровано вимоги виборчого законодавства щодо необхідності визнання недійсним голосування виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у межах територіального виборчого округу №6 на виборчій дільниці №650742. Позиція позивача обґрунтована посиланням на п.1 ч.1 ст.252 Виборчого кодексу України, відповідно до якого дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин: випадків незаконного голосування (заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів. Позивач зазначає, що кількість недійсних бюлетенів становить 35, а всього бюлетенів 567, тобто кількість недійних бюлетенів становить понад 5 відсотків. З наведеного позивач робить висновок про наявність правових підстав для постановлення судового рішення про визнання протиправною бездіяльності, скасування рішення та визнання недійсним голосування.
Представник позивача прибув в судове засідання, позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві, просить позов задовольнити повністю. Вточнив обґрунтування позовних вимог, вказавши, що 35 бюлетенів було визнано виборчою комісією недійсними внаслідок незаконного голосування, а саме голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах та голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно.
Суд залишив без задоволення клопотання представника позивача про витребування у відповідача оригіналів бюлетенів, які визнані недійсними та які вказані у протоколі Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №650742 з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6, складеного 31 жовтня 2020 року, оскільки представником позивача не зазначено, які обставини можуть підтвердити ці бюлетені та з огляду на те, що на момент розгляду справи жоден з учасників справи не заперечує факт недійсності цих бюлетенів та їх кількість.
Представник відповідача прибув в судове засідання. Просить відмовити в задоволенні позову.
Представники третіх осіб заперечували проти задоволення позовних вимог. Представник Херсонської обласної організації політичної партії "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" зауважив про відсутність законодавчих підстав для визнання судом протиправним протоколу підрахунку голосів, який не є рішенням виборчої комісії, та недійсним голосування. Представник Херсонської Обласної організації Політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" повідомив в судовому засіданні про особисту присутність при складанні оспорюваного протоколу та відсутність будь-яких скарг або порушень при цьому.
Розглянувши надані документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, заслухавши пояснення учасників спору, суд встановив наступне.
15 липня 2020 року Верховна Рада України прийняла Постанову № 795-ІХ, якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року. На підставі вказаної постанови Центральною виборчою комісією прийнято постанову "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р." від 08.08.2020 № 160, згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 р. перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
15.09.2020 конференцією Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" прийнято рішення про висування кандидатів у депутати Херсонської міської ради, які зареєстровані.
25.10.2020 відбулись перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
31.10.2020 о 18 год. 18 хв. Суворовською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області складено протокол повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №650742 з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі №6.
Згідно протоколу повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №650742 з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі №6 від 31.10.2020 , підписаного 15 членами комісії з 18 відповідно до складу, кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією - 1905; кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничною виборчою комісією - 1338; кількість виборців, включених до списку виборців, включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) - 1889; кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування - 8; кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування - 563; кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування - 4; загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - 567; кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню - 0; кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 567; кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 35; сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій - 532.
Скарг, заяв щодо порушень виборчого законодавства від офіційних спостерігачів від кандидатів та інших зацікавлених осіб під час підрахунку голосів та фіксації результатів виборів у протоколі не надходило. Актів про порушення виборчого законодавства не складалось, скарги , що стосувались виробного процесу, не подавались.
Позивач вважає, що відповідачем протиправно не визнано недійсним голосування виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у межах територіального виборчого округу №6 на виборчій дільниці №650742, у зв`язку з тим, що кількість голосуючих склала 567 виборців, кількість недійсних бюлетенів становила 35, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, тому позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.
При вирішенні справи по суті суд враховує наступне.
Згідно з ч.1 ст.273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Ч.4 ст. 273 КАС України передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності (ч.6 ст. 273 КАС України).
Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, Виборчим Кодексом від 19.12.2019 № 396-IX (далі - ВК України), законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ст.2 Кодексу). Позивач та відповідач, треті особи є суб`єктами виборчого процесу (ч.1 ст. 22 ВК України).
Відповідно до ч.4 ст.33 ВК України територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Частиною 5 статті 33 ВК України встановлено, що дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць. Зі змісту ч.2 ст.250 ВК України слідує, що підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу. Відповідно до ч.1 ст.251 ВК України дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.
Згідно ч.1 ст.254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. Відповідно до ч.2 ст.254 ВК України засідання територіальної виборчої комісії оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. У протоколі засідання територіальної виборчої комісії оголошуються зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях. Приписами ч.5 ст.254 ВК України визначено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія має право прийняти рішення, зокрема, про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці.
Відповідно до ч.12 ст.254 ВК України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.
В силу вимог ч.13 ст.254 ВК України територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
З аналізу даних правових норм слідує, що територіальна виборча комісія може провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог Виборчого кодексу України під час підрахунку голосів на виборчій дільниці.
Судом встановлено, що Суворовською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області 31.10.2020 проведено перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650742 та складено відповідний протокол за формою, встановленою Центральною виборчою комісією без прийняття рішення. Протокольне рішення, прийняте на засіданні виборчої комісії, фіксується у протоколі засідання та не оформлюється окремим документом. За змістом частини 15 статті 254 ВК України територіальна виборча комісія, у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 252 цього Кодексу, може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним. У випадку неприйняття такого рішення підсумок такої дії фіксується у протоколі комісії.
Спірною у справі є бездіяльність Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області щодо неприйняття рішення про визнання недійсним голосування з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6 на виборчій дільниці № 650742.
Наслідком такої бездіяльності, на думку позивача, є протиправність протоколу Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650742 з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6, складений 31 жовтня 2020 р. о 18 год. 18 хв., а також не прийняття рішення про визнання недійсним голосування з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонського району Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 6 на виборчій дільниці № 650742. Підставою для такої правової позиції позивача є та обставина, що 35 бюлетенів з 567 визнано недійсними.
У ч.1 ст. 252 ВК України законодавцем визначено вичерпний перелік порушень, у разі виявлення яких при повторному підрахунку голосів виборців, територіальна виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним.
Згідно п.1 ч.1 ст.252 ВК України, на який посилається позивач, дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин: випадків незаконного голосування (заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.
В наведеній нормі законодавець наводить перелік конкретних обставин, які підпадають під визначення "незаконне голосування", при встановленні яких та за умови, що кількість бюлетенів за встановленими фактами становить понад 5 відсотків, дільнична виборча комісія має право визнати голосування на виборчій дільниці недійсними.
Відповідно до приписів п.1 ч.29 ст.250 ВК України недійсними вважаються виборчі бюлетені з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше):
а) на яких відсутня печатка відповідної дільничної виборчої комісії;
б) до яких не внесено зміни відповідно до частини тринадцятої статті 242 цього Кодексу або внесено зміни без рішення виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії чи внесені зміни не відповідають рішенню виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, міської (міста з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії;
в) якщо у виборчому бюлетені проставлено позначки навпроти назви декількох організацій партій;
г) якщо не проставлено жодної позначки біля повної назви організації партії;
ґ) якщо не відокремлено контрольний талон виборчого бюлетеня;
д) якщо з інших причин неможливо встановити зміст волевиявлення виборця щодо підтримки виборчого списку певної організації партії.
У разі виникнення сумнівів щодо дійсності виборчого бюлетеня у випадках, передбачених підпунктом "д" пункту 1 цієї частини, питання вирішується дільничною виборчою комісією шляхом голосування. При цьому кожен член комісії має право особисто оглянути виборчий бюлетень. На час огляду виборчого бюлетеня підрахунок інших виборчих бюлетенів припиняється (ч.29 ст.250 ВК України).
Кількість недійсних бюлетенів склала 35 шт., і цей факт сторонами визнається. Тому підстави, з яких бюлетені були визнані недійсними, не є спірними та судом не розглядаються.
Суд зазначає, що підстави для визнання бюлетенів недійсними, не є тотожними тим порушенням, які визначені частиною 1 статті 252 Виборчого кодексу України як обставини для визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, зокрема, й до випадків незаконного голосування.
Крім того, доводи представника позивача про те, що недійсні бюлетені підтверджують факт незаконного голосування, а саме голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз, суд вважає припущеннями, які не підтверджені відповідними доказами.
В той же час згідно ч.25 ст.250 ВК України якщо зазначені на виборчому бюлетені позначення (номер) виборчого округу та/або номер виборчої дільниці не відповідають позначенню (номеру) відповідного виборчого округу та/або номеру виборчої дільниці, на якій проводиться підрахунок голосів, такі виборчі бюлетені вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.
Однією з вимог до виборчого бюлетеня є зазначення у ньому виборчої дільниці, а наслідком недотримання цієї вимоги є визнання бюлетеня таким, що не підлягає врахуванню при встановленні кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.
З аналізу ч.ч.29-30 ст.250 ВК України та ч.1 ст.252 ВК України суд встановив, що підстави для визнання бюлетеня недійсним та підстави для визнання голосування незаконним є різними.
Тобто, недійсність бюлетеню є наслідком або механічної помилки або технічної помилки, або наслідком бездіяльності дільничної виборчої комісії (відсутність печатки на бюлетені, не відокремлено контрольний талон виборчого бюлетеня) і не породжує обставин, викладених в ч.1 ст.252 ВК України.
Окремо суд звертає увагу, що у разі виявлення обставин, зазначених у частині першій статті 252 ВК України, у кожному випадку дільнична виборча комісія складає відповідний акт, який підписується всіма присутніми членами дільничної виборчої комісії та засвідчується печаткою виборчої комісії. Такий акт (акти) є підставою для розгляду дільничною виборчою комісією питання про визнання голосування на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі недійсним (ч.2 ст.252 ВК України). Тобто кожний випадок незаконного голосування підлягає документуванню відповідним актом, який підписується всіма присутніми членами дільничної виборчої комісії та засвідчується печаткою виборчої комісії. Кожен випадок повинен бути задокументований актом, а кількість таких випадків повинна бути більшою за 5 відсотків загальної кількості бюлетенів на виборчій дільниці.
Такий акт (акти) відповідачем не складався, а сторонами не вимагалось від відповідача складання такого акту (актів). За таких обставин, позивач не підтвердив наявності понад 5 відсотків від 567 бюлетенів випадків незаконного голосування на територіальному виборчому окрузі № 6 на виборчій дільниці № 650742.
Суд дійшов висновку, що у Суворовської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області були відсутні правові підстави для прийняття такого рішення. Таким чином, доводи, які покладено позивачем в обґрунтування позовних вимог, щодо визнання голосування на виборчій дільниці № 650742 недійсним, не відповідають фактичним обставинам.
Суд погоджується з доводами представника ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" про те, що протокол територіальної виборчої комісії не є тим рішенням, яке має право оскаржувати суб`єкти відповідного виборчого процесу, в порядку ст. 273 КАС України. Так само, визнавати голосування на певній виборчій дільниці недійсним у разі встановлення порушень ВК України не входить до компетенції адміністративних судів.
Приписами ч.1 ст.90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивачем не надано до суду жодних належних та допустимих доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовує свої позовні вимоги, а тому суд не вбачає підстав для задоволення позовної заяви Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ".
Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи, суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2102 грн. Згідно ст.4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Цією ж нормою встановлено, що за подання до адміністративного суду юридичною особою адміністративного позову немайнового характеру судовий збір складає 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відтак, розмір судового збору за подання до адміністративного суду позову із заявленими вимогами немайнового характеру складає 2102 грн.
Враховуючи те, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не сплачено, а за результатами розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовної заяви, то з позивача до Державного бюджету України підлягає стягненню судовий збір в розмірі 2102 грн.
Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 242-246, 250, 255, 273, 278 КАС України, суд -
вирішив :
В задоволенні позовних вимог відмовити.
Стягнути з Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" (73003, м.Херсон, вул. Перекопська, 19, код ЄДРПОУ 39833792) до Державного бюджету України (УК у м Херсоні/м Херсон/22030101, код ЄДРПОУ 37959779, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA078999980313181206084021002, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в дводенний строк з дня проголошення судового рішення, при цьому, апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Хом`якова
кат. 101030600
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2020 |
Оприлюднено | 05.11.2020 |
Номер документу | 92621216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні