Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 жовтня 2020 року № 520/9563/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.
за участі:
секретаря судового засідання Муравської І.Ю.,
представника позивача Третяк О.Є.,
представника відповідача Котлярової М.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ до Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) у Харківській області в особі виконуючого обов`язки начальника Головного управління Держпродспоживслужби Бабарука Андрія Валерійовича, Відділу Реєстрації сільськогосподарської техніки Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) у Харківській області, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю ІЗЮМСЬКИЙ АГРОШЛЯХБУД про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
23.07.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) у Харківській області в особі виконуючого обов`язки начальника Головного управління Держпродспоживслужби Бабарука Андрія Валерійовича, Відділу Реєстрації сільськогосподарської техніки Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) у Харківській області, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю ІЗЮМСЬКИЙ АГРОШЛЯХБУД , в якому просило суд:
- визнати дії суб`єкта владних повноважень - Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Харківській області в особі виконуючого обов`язки начальника Головного управління Держігоодспоживслужби Бабарука Андрія Валерійовича, які визначені у вигляді відмови в державної реєстрації в інтересах ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ : Вида машини Каток дорожний. марка ДУ-54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , свідоцтво НОМЕР_3 , номерний знак НОМЕР_4 і викладені у листі Головного управління Держпродспоживслужби у Харківській області за № 7.0-057/2/8605-20 від 16.07.2020 року, протиправними;
- зобов`язати Відділ Реєстрації сільськогосподарської техніки Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Харківській області за відповідною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ код ЄДРПОУ 36035876 у сфері державної реєстрації прав провести державну реєстрацію прав з видачею номерних знаків в інтересах ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ : Вида машини Каток дорожний, марка ДУ-54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , свідоцтво НОМЕР_3 , номерний знак НОМЕР_4 незважаючи на те що згідно електронного реєстру Agro Tech, станом на 16.07.2020 року, цей каток ДУ-54А, 1992 року випуску, заводський номер НОМЕР_5 , двигун номер НОМЕР_2 , зареєстрован (не знятий з держреєстрації) за власником ТОВ «Ізюмський Агрошляхбуд» .
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що відповідачем, на думку позивача, вчинено протиправні дії, які визначені у вигляді відмови в державній реєстрації в інтересах ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ : Вида машини Каток дорожний. марка ДУ-54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 , свідоцтво НОМЕР_3 , номерний знак НОМЕР_4 і викладені у листі Головного управління Держпродспоживслужби у Харківській області за № 7.0-057/2/8605-20 від 16.07.2020 року.
Відповідач, Головним управлінням Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) у Харківській області надало до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначило, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача прибув, позовну заяву підтримав та просив її задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибула, проти позовної заяви заперечувала та просила відмовити в її задоволенні.
В судове засідання представник третьої особи не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ звернулося до відділу реєстрації сільськогосподарської техніки Головного управління через Головне управління із заявою від 02.07.2020 року про реєстрацію катка (марка і модель ДУ-54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_1 , двигун номер НОМЕР_2 ) і видачу відповідних номерних знаків.
Головним управлінням Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів було направлено лист від 16.07.2020 року, яким повідомлено ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ про те, що згідно електронного реєстру Agro Tech, станом на 16.07.2020, каток марки ДУ - 54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_6 , двигун номер НОМЕР_2 , зареєстровано та не знято з обліку за власником ТОВ Ізюмський Агрошляхбуд , вид машини Каток дорожний, марки ДУ - 54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_6 , двигун номер НОМЕР_2 , свідоцтво НОМЕР_3 , номерний знак НОМЕР_4 , дата реєстрації 09.09.2008, стан зареєстровано. Також, вказано, що Головне управління Держпродспоживслужба у Харківській області не може провести подвійну реєстрацію вищевказаної техніки.
Позивач, вважаючи протиправними дії відповідача, звернувся до суду з даним позовом.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади ліквідовано Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення реєстрації та обліку машин, державного нагляду (контролю) в частині експлуатації та технічного стану машин, функції із здійснення сертифікації насіння і садивного матеріалу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, здійснення державного контролю за якістю зерна та продуктів його переробки; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності; здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування - на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Згідно пп.11-1 п.4 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року № 667 Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема здійснює реєстрацію та облік тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, видачу номерних знаків та відповідних реєстраційних документів на них, ведення автоматизованого обліку зареєстрованих тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів та систематизацію відомостей про їх власників з використанням Єдиного реєстру, держателем якого вона є.
Відповідно до частин першої та другої статті 34 Закону України "Про дорожній рух" державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і виданою реєстраційних документів та номерних знаків. Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.
Частиною дев`ятою статті 34 Закону України "Про дорожній рух" встановлено, що порядок здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України. Для ведення відомчого обліку зареєстрованих транспортних засобів відповідними органами, якими вони зареєстровані, створюються уніфіковані автоматизовані електронно-облікові системи. Відомості відомчого обліку щодо зазначених транспортних засобів є складовою частиною Єдиного державного реєстру. У разі наявності будь-яких обтяжень, реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів здійснюється виключно за умови надання згоди на це обтяжувачем (обтяжувачами).
Порядок відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо - будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 694 від 08 липня 2009 року, визначає процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо - будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), здійснення інших заходів, пов`язаних з реєстрацією та веденням обліку машин (надалі - Порядок № 694).
За приписами пункту 2 Порядку № 694 реєстрація та зняття з обліку машин проводяться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - територіальні органи Держпродспоживслужби).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 694 власники, крім суб`єктів господарювання, визначених у підпункті 5 пункту 8 цього Порядку, зобов`язані зареєструвати в територіальному органі Держпродспоживслужби машину протягом 10 діб від дня придбання, митного оформлення або виникнення інших обставин, що є підставою для реєстрації. Строк реєстрації може бути продовжений територіальним органом Держпродспоживслужби у разі неможливості власника своєчасно її провести у зв`язку з хворобою, відрядженням чи з інших причин.
Машина реєструється протягом семи днів на підставі зареєстрованої в установленому порядку державним інспектором заяви власника або уповноваженої ним особи у разі, коли документи, що додаються до заяви, подані у повному обсязі (пункт 4 Порядку № 694).
Підпунктом 6 пункту 4 Порядку № 694 передбачено, що до заяви, зокрема, додається свідоцтво про реєстрацію машини з відміткою про її зняття з обліку попереднім власником (якщо машина перебувала в експлуатації та була зареєстрована в територіальному органі Держпродспоживслужби чи іншому державному органі).
Процедуру приймання, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами (далі - інспекція) щодо відомчої реєстрації, тимчасової реєстрації, перереєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо- будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машина) врегульовано Порядком роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 644 від 22 листопада 2011 року (надалі - Порядок № 644).
Так, ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ до заяви від 02.07.2020 року зокрема додано свідоцтво про реєстрацію машини серія НОМЕР_3 , яке має відмітку про зняття з обліку катка.
Проте, згідно відомості в електронному реєстрі Agro Tech щодо зняття з реєстрації катка марки ДУ - 54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_6 , двигун номер НОМЕР_2 - відсутні. При цьому, вказаний каток є зареєстрованим за ТОВ Ізюмський агрошляхбуд .
Копія свідоцтва про реєстрацію машини серія НОМЕР_3 має в графі штампу "видано номерний знак "Транзит"" відмітку - "не видано".
За таких підстав, факт зняття вищевказаного катка з реєстрації не можна вважати доведеним.
Крім того, посилання позивача на договір купівлі-продажу, акт прийому - передачі, платіжне доручення та товарно - транспортні накладі можуть свідчити про факт переходу права власності на вказаний каток від ТОВ Ізюмський агрошляхбуд до ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ , але не можуть свідчити про факт зняття вищевказаного катка з реєстрації.
За приписами абзацу першого підпункту першого пункту 10 Порядку № 694 у реєстрації машини може бути відмовлено якщо машина не знята з обліку попереднім власником в територіальному органі Держпродспоживслужби чи іншому державному органі, за винятком випадків, передбачених законодавством.
Пунктом 3.6 Порядку № 644 встановлено, що запис про відмову в реєстрації машини із зазначенням вмотивованих підстав відмови вноситься в заяву, копія якої повертається власнику машини або уповноваженій ним особі. На прохання заявника складається окрема письмова відповідь про підставу відмови в реєстрації машини, яка підписується державним інспектором та реєструється в інспекції в установленому порядку.
З огляду на те, що в електронному реєстрі Agro Tech відсутні відомості щодо зняття з реєстрації катка марки ДУ - 54А, рік випуску 1992, заводський номер НОМЕР_6 , двигун номер НОМЕР_2 , то відповідач правомірно прийняв рішення про відмову в реєстрації катка за результатами розгляду поданої ТОВ ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ заяви від 02.07.2020 року.
Враховуючи викладене, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідачем не порушено прав позивача, протилежного судовим розглядом не встановлено, а позивачем не доведено.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні заявлених позовних вимог.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ПІВДЕНТРАНСТЕХМОНТАЖ (61093 м. Харків, вул. Карпівська, 1) до Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) у Харківській області в особі виконуючого обов`язки начальника Головного управління Держпродспоживслужби Бабарука Андрія Валерійовича (61124 м.Харків, пр.Науки,40, 6 поверх), Відділу Реєстрації сільськогосподарської техніки Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) у Харківській області (61124 м. Харків, пр. Гагаріна, 157), третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю ІЗЮМСЬКИЙ АГРОШЛЯХБУД (64305, Харківська область, м.Ізюм, Леваневського, 54) про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 05.11.2020 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2020 |
Оприлюднено | 06.11.2020 |
Номер документу | 92655131 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні