Рішення
від 02.11.2020 по справі 686/11077/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/11077/20

Провадження № 2-а/686/317/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2020 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області

в складі: головуючої судді - Козак О.В.,

при секретарі - Слободянюк А.Ю.,

за участю: представника позивача - Гетманюка О.В.,

представника відповідача - Богача Л.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м.Хмельницькому справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Подільської митниці Держмитслужби про скасування постанови в справі про порушення митних правил,

ВСТАНОВИВ:

В травні 2020 року ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Подільської митниці Держмитслужби про скасування постанови в справі про порушення митних правил. В обґрунтування позову позивач вказала, що згідно контракту №126/19 від 09.09.2019 року ТОВ Лексімор є покупцем товару в турецької фірми FIDANLAR GRUP DIS TICARET LTD.STI в кількості і по цінах, вказаних в інвойсах, що додаються до контрактів і є їх невід`ємною частиною. 29.01.2020року декларантом, ТОВ Подільська регіональна агенція , подано для митного оформлення електронну митну декларацію ІМ 40 ДЕ №UA401160/2020/002642. Разом з Декларацією було подано контракт, інвойс, пакувальний лист, лист продавця товару (для митних цілей), міжнародну товарно-транспортну накладну. Представництво інтересів здійснювалось згідно договору з ТОВ Лексімор (одержувач товару) №564-19 від 14.02.2019року.

Згідно графи 31 (опис товару) та 33 (код товару) Декларації за якими декларувався наступний товар із кодом УКТЗЕД 3920 20 80 99: Вироби з пластмас: стрічка непориста, неармована, нешарувата, без підкладки та не поєднана подібним способом з іншими матеріалами, з полімерів пропілену, завтовшки більш як 0,10 мм, призначена для виготовлення повідків для тварин: - стрічка поліпропіленова шириною 2,5см - 2798,4кг; стрічка поліпропіленова шириною 3,5см - 436,2кг.; стрічка поліпропіленова шириною 4,0см - 1053,2кг; стрічка поліпропіленова шириною 5,0см -1490,4кг. Виробник: ЕМН TEKSTIL ITН.IHR.SAN. VE TIC.LTD.STI, Туреччина .

Аналогічний опис товару вказувався і у вищезазначених товарно - супровідних документах.

12.02.2020 року керівником митного поста Хмельницький Подільської митниці Держмитслужби О.Захарчуком винесено Рішення про визначення коду товару №КТ- UA401160-0001-2020, яким змінено код товару у Декларації (графа 33 ЕМД) із 3920 20 80 99 (ставка ввізного мита - 5%) на 5806 32 10 00 (ставка ввізного мита - 7,5%); опис товару, вказаний у Рішенні: вузька тканина складного переплетення, у вигляді стрічки з тканими пругами з обох боків, яка виготовлена з синтетичних комплексних ниток різних кольорів (поліпропілен 100%), без покриття та прострочення завтовшки більш як 0,10мм, призначена для виготовлення повідків для тварин: - стрічка синтетична шириною 2,5см - 2798,4кг; стрічка синтетична шириною 3,5см - 436,2кг; - стрічка синтетична шириною 4,0см - 1053,2кг; стрічка синтетична шириною 5,0см - 1490,4кг. Торговельна марка: нема даних. Виробник: ЕМН TEKSTIL ІTH.IHR.SAN. VE TІC.LTD.STI, Туреччина.

Рішення про визначення коду товару прийнято на підставі висновку спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 07.02.2020року.

13.02.2020року Хмельницькою торгово-промисловою палатою за заявою ТОВ Лексімор , як одержувача товару, згідно Декларації, складено Експертний висновок №С-9, згідно якого встановлено: стрічка поліпропіленова шириною від 2,5см. до 5,0см. з полімерів пропілену завтовшки більш як 0,1мм. призначена для виготовлення повідків для тварин (опис товару) відповідає коду 5808 10 00 00 .

Згідно ч. 1 ст.67 Митного кодексу України українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

Згідно Групи 58 Спеціальні тканини; тафтингові текстильні матеріали; мережива; гобелени; оздоблювальні матеріали; вишивка Розділу XI Закону України Про Митний тариф України тасьма плетена у куску (код 5808 10 00 00) оподатковується за ставкою ввізного мита 5%. Отже, Рішення від 12.02.2020року із кодом товару - 5806 32 10 00 є протиправним, таким що не відповідає положенням чинного законодавства та підлягає скасуванню.

12.02.2020року на підставі Рішення про визначення коду товару головним державним інспектором відділу оперативного реагування управління запобігання та протидії контрабанді Подільської митниці Держмитслужби Кучером О.В. складено стосовно неї протокол про порушення митних правил №0138/40100/20 за ст. 485 Митного кодексу України.

07.04.2020року Постановою в справі про порушення митних правил №0138/40100/20 відповідачем визнано її винною у вчинені порушення митних правил, передбаченого статтею 485 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу 300% несплаченої суми митних платежів, що становить 23139,99грн..

Як в протоколі, так і в оскаржуваній Постанові зазначається, що об`єктивна сторона ніби-то вчиненого нею адміністративного правопорушення, яке передбачено ст.485 МК України, полягає: у заявлені в графі 33 митної декларації від 29.01.2020року №UA401160/2020/002642 неправдивих відомостей щодо коду згідно УКТ ЗЕД, що призвело до зменшення розміру митних платежів; а сума недоборів митних платежів за ЕМД №UА401160/2020/002642 становить 7713,33грн (ввізне мито - 6427,77грн, ПДВ - 1285,55грн.) .

Оскаржувану Постанову вона вважає такою, що є протиправною та підлягає скасуванню з наступних підстав.

Згідно класифікатора типів декларацій, затвердженого наказом Мінфіну України від 20.09.2012року №1011, літерний код типу ДЕ у графі 1 означає, що 29.01.2020року подано Додаткову Декларацію ІМ 40 ДЕ №UA401160/2020/002642 до попередньої митної декларації.

29.01.2020року після консультації декларанта з митницею було рекомендовано подати заяву для отримання дозволу на випуск товарів у вільний обіг за тимчасовою декларацією. Як наслідок, ТОВ Лексімор 29.01.2020року подана заява згідно ст. 260 МК України, у якій відповідачем надано письмовий дозвіл на випуск товарів за кодом УКТЗЕД 5806 32 90 00 - (ставка 7,5%).

30.01.2020року декларантом оформлена та подана тимчасова митна декларація в режимі ІМ 40 TH №UA401160/2020/002877 з підняттям митної вартості по 6 методу визначення митної вартості.

Різниця між поданою декларацією в режимі ІМ40ДЕ від 29.01.2020року та оформленою тимчасовою декларацією у режимі ІМ40ТН від 30.01.2020року складає - 18511,29грн., що більш ніж у два рази перевищує суму так званих митницею недоборів , вказаних в оскаржуваній Постанові (7713,33грн.).

Вся вказана сума у різниці митних платежів за митною декларацією у режимі ІМ40ТН за №UA401160/2020/002877 розрахована в розмірі 18511,29грн. була повністю сплачена 30.01.2020 року, у день подачі цієї ж декларації, за ставкою мита 7,5% на підставі письмового дозволу відповідача, що підтверджується обраним способом сплати - 01 у графі 47 вказаної декларації. Загалом сплачено 85360,14грн. митних платежів, включаючи ПДВ.

Отже, як на момент складення протоколу про порушення митних правил від 12.02.2020року, так і на момент винесення оскаржуваної Постанови від 07.04.2020року, будь-який склад адміністративного правопорушення щодо митних правил, передбачений ст. 485 МК України, у її діях був відсутній. Жодних вимог чинного законодавства не було порушено, бо усі митні платежі сплачені ще 30.01.2020року.

Накладене на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу - 300% від несплаченої суми митних платежів насправді є від`ємним значенням - нижче нуля, бо на думку відповідача необхідно було сплати 7713,33грн. митних платежів (3-х кратний штраф = 23139,99грн.), а реально 30.01.2020року з дозволу відповідача подано тимчасову декларацію щодо того ж товару та сплачено за митною операцією 18511,29грн. (ставка мита - 7,5%).

З огляду на те, що оскаржуване Декларантом Рішення про визначення коду товару є протиправним та підлягає скасуванню, а реальна ставка державного мита складає 5% (а не 7,5% на якій наполягав відповідач та за якою реально сплачено мито по тимчасовій декларації ІМ40ТН MUA40J160/2020/002877 від 30.01.2020року) від вартості товару, то жодних недоборів , тобто звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, не існувало, як і події та складу інкримінованого їй правопорушення. Тому позивач просить позов задоволити та скасувати постанову в.о. начальника Подільської митниці Держмитслужби В.С. Єрофєєвої в справі про порушення митних правил №0138/40100/20 від 07.04.2020 року відносно неї про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.485 МК України.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задоволити з підстав викладених в позові, суду пояснив, що відсутня вина позивача у формі умислу та об`єктивна сторона правопорушення.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти задоволення позову з підстав, викладених у відзиві.

Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 29.01.2020 року ОСОБА_1 подано для митного оформлення електронну митну декларацію ІМ 40 ДЕ №UA401160/2020/002642, згідно якої в графі 31 (опис товару) та графі 33 (код товару) задекларовано товар із кодом УКТЗЕД 3920 20 80 99: Вироби з пластмас: стрічка непориста, неармована, нешарувата, без підкладки та не поєднана подібним способом з іншими матеріалами, з полімерів пропілену, завтовшки більш як 0,10 мм, призначена для виготовлення повідків для тварин: - стрічка поліпропіленова шириною 2,5см - 2798,4кг; стрічка поліпропіленова шириною 3,5см - 436,2кг.; стрічка поліпропіленова шириною 4,0см - 1053,2кг; стрічка поліпропіленова шириною 5,0см -1490,4кг. Виробник: ЕМН TEKSTIL ITН.IHR.SAN.VE TIC.LTD.STI, Туреччина .

ТОВ Лексімор 29.01.2020 року було подано заяву начальнику м/п Хмельницький Подільської митниці Держмитслужби про надання дозволу відповідно до ст.260 МК України від 13.03.2012 року на випуск товарів у вільний обіг за тимчасовою декларацією. Рішенням митного органу дозволено випуск товарів за тимчасовою декларацією за кодом 5806329000 згідно УКТЗЕД. 30.01.2020 року ОСОБА_1 було подано декларацію ІМ40ДЕ №UA401160/2020/002642 з вказаним кодом.

30.01.2020року декларантом оформлена та подана тимчасова митна декларація в режимі ІМ 40 TH №UA401160/2020/002877 з підняттям митної вартості по 6 методу визначення митної вартості.

12.02.2020 року керівником митного поста Хмельницький Подільської митниці Держмитслужби О.Захарчуком винесено Рішення про визначення коду товару №КТ- UA401160-0001-2020, згідно якого змінено код товару у Декларації (графа 33 ЕМД) із 3920 20 80 99 (ставка ввізного мита - 5%) на 5806 32 10 00 (ставка ввізного мита - 7,5%); опис товару: вузька тканина складного переплетення, у вигляді стрічки з тканими пругами з обох боків, яка виготовлена з синтетичних комплексних ниток різних кольорів (поліпропілен 100%), без покриття та просрочення завтовшки більш як 0,10мм, призначена для виготовлення повідків для тварин: - стрічка синтетична шириною 2,5см - 2798,4кг; стрічка синтетична шириною 3,5см - 436,2кг; - стрічка синтетична шириною 4,0см - 1053,2кг; стрічка синтетична шириною 5,0см - 1490,4кг. Торговельна марка: нема даних. Виробник: ЕМН TEKSTIL ІTH.IHR.SAN. VE TІC.LTD.STI, Туреччина.

13.02.2020 року Хмельницькою торгово-промисловою палатою складено Експертний висновок №С-9, згідно якого встановлено, що стрічка поліпропіленова шириною від 2,5см. до 5,0см. з полімерів пропілену завтовшки більш як 0,1мм. призначена для виготовлення повідків для тварин (опис товару) відповідає коду 5808 10 00 00.

12.02.2020року головним державним інспектором відділу оперативного реагування управління запобігання та протидії контрабанді Подільської митниці Держмитслужби Кучером О.В. складено протокол про порушення митних правил №0138/40100/20 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 485 Митного кодексу України, згідно якого ОСОБА_1 вчинила протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у повному обсязі, а саме: заявила в митній декларації від 29.01.2020 року №ЕМД №UA401160/2020/002642 неправдиві відомості щодо коду товару, згідно з УКТ ЗЕД що призвело до зменшення розміру митних платежів у сумі 7713,33 грн. (ввізне мито - 6427,77 грн., ПДВ - 1285,55 грн.).

Постановою в.о. начальника Подільської митниці Держмитслужби Єрофєєвої В.С. в справі про порушення митних правил №0138/40100/20 від 07.04.2020 року, ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст.485 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 23139, 99 грн..

Згідно вказаної постанови брокер ТОВ Подільська Регіональна Агенція (ЄДРПОУ 38662402) ОСОБА_1 вчинила протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у повному обсязі, а саме: заявила в митній декларації від 29.01.2020 ЕМД №UA401160/2020/002642 неправдиві відомості щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД що призвело до зменшення розміру митних платежів у сумі 7713,33 грн. (ввізне мито - 6427,77 грн., ПДВ - 1285,55 грн.).

Вказані обставини підтверджуються: електронною митною декларацією ІМ 40 ДЕ №UA401160/2020/002642 від 29.01.2020 року; рішенням керівника митного поста Хмельницький Подільської митниці Держмитслужби О.Захарчука про визначення коду товару №КТ- UA401160-0001-2020 від 12.02.2020 року; висновком №1420003103-0015 від 07.02.2020 року; експертним висновком №С-9 від 13.02.2020 року Хмельницької торгово-промислової палати; протоколом державного інспектора відділу оперативного реагування управління запобігання та протидії контрабанді Подільської митниці Держмитслужби Кучера О.В. про порушення митних правил №0138/40100/20 від 12.02.2020року; постановою в.о. начальника Подільської митниці Держмитслужби Єрофєєвої В.С. в справі про порушення митних правил №0138/40100/20 від 07.04.2020 року.

Відповідно до ч.1 ст.458 Митного кодексу України , порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Статтею 485 Митного кодексу України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, у виді накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Склад вказаного вище правопорушення обумовлює наявність у діях декларанта мети - ухилення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, та вини у формі прямого умислу. Диспозиція цієї статті передбачає спеціальну протиправну мету дій декларанта щодо заявлення неправдивих відомостей - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру. Наявність спеціальної протиправної мети однозначно вказує на те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки на момент подачі митної декларації декларант повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві дані вплинули на розмір митних платежів, які йому доведеться сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.

За положеннями статті 489 Митного кодексу України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі статтею 531 Митного кодексу України підставами для скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил або про припинення провадження у справі про порушення митних правил є: 1) відсутність у діях особи, яка притягується до відповідальності, ознак порушення митних правил; 2) необ`єктивність або неповнота провадження у справі або необ`єктивність її розгляду; 3) невідповідність викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи; 4) винесення постанови неправомочною особою, безпідставне недопущення до участі в розгляді справи особи, притягнутої до відповідальності, або її представника, а також інше обмеження прав учасників провадження у справі про порушення митних правил та її розгляду; 5) неправильна або неповна кваліфікація вчиненого правопорушення; 6) накладення стягнення, не передбаченого цим Кодексом. Підставами для скасування чи зміни постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил або про припинення провадження у справі про порушення митних правил можуть бути визнані й інші визначені законами обставини.

Відповідно до статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД . Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД . На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД , вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються митними органами виключно у разі, якщо прийняте митним органом рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.

Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що брокер ТОВ Подільська Регіональна Агенція ОСОБА_1 вчинила протиправні дії спрямовані на ухилення від сплати митних платежів в повному обсязі, а саме заявила в митній декларації від 29.01.2020р. ЕМД №UA 401160/2020/002642 неправдиві відомості щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД що призвело до зменшення розміру митних платежів у сумі 7713,33грн. (ввізне мито - 6427,77грн., ПДВ - 1285,55грн.).

Відповідно до ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивачкою відомості щодо товару в декларації ЕМД №UA 401160/2020/002642 зазначено відповідно до інвойсу та листа FIDANLAR GRUP DIS TICARET LTD.STI. від 21.01.2020р., згідно якого товар, який йшов по інвойсу №FDN2020000000012 від 21/01/2020, згідно контракту №126/19 від 09.09.2019р. відповідає наступним характеристикам, в т.ч.: стрічка з поліпропілену, непориста, неармована, нешарувата, без підкладки і не поєднана подібним способом з іншими матеріалами, призначенна для виготовлення поводків для тварин.

У зв`язку з необхідністю проведення досліджень на підставі ч.5 ст.69 МК України Подільська митниця ДФС, митний пост "Хмельницький", звернулась до Управління експертиз та досліджень хімічної і промислової продукції Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Державної митної служби України, яке надало висновок № 1420003103 -0015 від 07.02.2020р.. За результатами проведених досліджень встановлено наступне: Проби товару з маркувальними етикетками, на яких зазначено « ...- стрічка поліпропіленова шириною 2,5см... , « ...-стрічка поліпропіленова шириною 3,5см...» , « ...-стрічка поліпропіленова шириною 4,0см…» , »… - стрічка поліпропіленова шириною 5,0см...» ідентифіковано як вузьку тканину складного переплетення, у вигляді стрічки з тканими пругами з обох боків, яка виготовлена з синтетичних комплексних ниток різних кольорів (поліпропілен 100%). Проби без покриття та просочення (не виявлено неозброєним оком). Загальна ширина проб становить 2,5+0,1 см, 3,5+0,1см, 4,0+0,1см, 5,0+0,1см відповідно.

Рішенням Подільської митниці ДФС, митний пост "Хмельницький" від 12.02.2020р. про визначення коду товару зазначеного в гр.33 декларації ЕМД №UA 401160/2020/002642 визначено, що опис товару (гр.31) вузька тканина складного переплетення, у вигляді стрічки з тканими пругами з обох боків, яка виготовлена з синтетичних комплексних ниток різних кольорів (поліпропілен 100%), без покриття та прострочення завтовшки більш як 0,10мм, призначена для виготовлення повідків для тварин: - стрічка синтетична шириною 2,5см - 2798,4кг; стрічка синтетична шириною 3,5см - 436,2кг; - стрічка синтетична шириною 4,0см - 1053,2кг; стрічка синтетична шириною 5,0см - 1490,4кг. Торговельна марка: нема даних. Виробник: ЕМН TEKSTIL ІTH.IHR.SAN. VE TІC.LTD.STI, Туреччина, а код (гр.33 ВМД) 5806321000.

Згідно картки відмови в прийняті митної декларації №UA 401160/2020/002642, у митному оформлені (випуску) товарів відмовлено з наступних причин: під час виконання митних формальностей за даною митною декларацією виникло складне питання щодо правильності класифікації та кодування за кодом 3920208099 згідно УКТЗЕД заявленого до митного оформлення товару №1 вироби з пластмас: стрічка непориста. Поліпропіленова шириною 2,5 см. 3,5 см. 4 см, 5 см . Відповідно ст.69. 356 Митного кодексу України були відібрані проби та зразки товару №1 для проведення їх досліджень в Департаменті податкових та митних експертиз Державної митної служби України (запит митного поста Хмельницький Подільської митниці Держмитслужби №2 від 30.01.2020). Після опрацювання результатів досліджень (висновок експерта від 07.02.2020 №1420003103-0015), було прийнято Рішення про визначення коду товару від 12.02.2020 №КТ-UА401160-0001-2020, в якому встановлено інший код згідно УКТЗЕД: заявлений код товару №1 - 3920208099 (ставка ввізного мита - 5%), встановлений - 5806321000 згідно УКТЗЕД (ставка ввізного мита - 7.5%). Складено протокол про порушення митних правил №0138/40100/20 від 12.02.2020 за ознаками ст.485 Митного кодексу України. Сума недоборів митних платежів склала 7713,33 грн..

Отже, з наведеного вбачається, що митним органом рішення про класифікацію цих товарів від 12.02.2020р. було прийнято у складному випадку після проведення досліджень на підставі ч.5 ст.69 МК України, а не на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.

Крім наведеного, слід зазначити, що відповідно до диспозиції частини першої статті 485 Митного кодексу України порушення митних правил має місце, зокрема, у разі заявлення декларантом у митній декларації: неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару; неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості; інших протиправних дій, спрямованих на ухилення від сплати митних платежів.

Тобто сам по собі факт неправильного визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД не становить склад порушення митних правил, передбаченого статтею 485 Митного кодексу України , оскільки об`єктивна сторона цього правопорушення полягає саме в заявленні декларантом у митній декларації неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД.

При цьому відповідачем також не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження противності дій позивача при зазначені коду товару в митній декларації, наявність прямого умислу у позивача та мети спрямованої на ухилення від сплати митних платежів.

Таким чином, відповідачем не доведено наявність у діях позивача складу правопорушення, передбаченого статтею 485 Митного кодексу України , у зв`язку з чим, суд приходить до висновку, що оскаржувана постанова у справі про порушення митних правил є протиправною та підлягає скасуванню, а провадження в справі про адміністративне правопорушення слід закрити за відсутністю складу вказаного правопорушення.

Керуючись ст.ст.9,10,11,77,79, 241-246, 286 КАС України, ст.ст.69, 458 ч.1, 485, 489,531 Митного кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задоволити.

Скасувати постанову в.о. начальника Подільської митниці Держмитслужби Єрофєєвої В.С. в справі про порушення митних правил №0138/40100/20 від 07.04.2020р. відносно ОСОБА_1 про притягнення її до адміністративної відповідальності за ст.485 МК України, а провадження в справі про адміністративне правопорушення закрити за відсутністю складу вказаного правопорушення.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Подільської митниці Держмитслужби (місцезнаходження: 21034, м.Вінниця, вул. Лебединського, 17, код ЄДРПОУ: 43350542) на користь ОСОБА_1 (ІПН: НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) сплачений судовий збір у розмірі 420 гривень 40 копійок.

Рішення підлягає оскарженню в апеляційному порядку шляхом подання протягом десяти днів з дня його проголошення апеляційної скарги через Хмельницький міськрайонний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата складання повного тексту рішення суду - 04.11.2020 року.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено06.11.2020
Номер документу92660132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —686/11077/20

Постанова від 24.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 02.11.2020

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Рішення від 02.11.2020

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Демінська А. А.

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Демінська А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні