Постанова
від 02.11.2020 по справі 908/2845/19
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.11.2020 року м.Дніпро Справа № 908/2845/19

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Березкіної О.В.(доповідач),

суддів: Антоніка С.Г., Іванова О.Г. (зміна складу судової колегії відбулася на підставі протоколу автоматичної зміни складу колегії суддів від 02.11.2020 р.)

секретар судового засідання: Ковзиков В.Ю.

Представники сторін:

від скаржника: Скуратов Д.В., ордер серії АР №1020782 від 05.08.2020 р., адвокат;

інші учасники процесу не з`явились, про час та місце проведення судового засідання повідомлені судом належним чином.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агрофірма "Україна"

на рішення Господарського суду Запорізької області від 30.06.2020 у справі №908/2845/19

за позовом: Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агрофірма "Україна" (ідентифікаційний код 03749922, вул. Шкільна, буд. 40, с. Воскресенка, Приазовський район, Запорізька область, 72414)

до відповідача: Воскресенської сільської ради (ідентифікаційний код 04353853, вул. Шкільна, буд. 44, с. Воскресенка, Приазовський район, Запорізька область, 72414)

третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Приазовська районна державна адміністрація (ідентифікаційний код 02126366, вул. Покровська, буд. 31, смт. Приазовське, Запорізька обл., 72401)

третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача державний реєстратор Приазовської районної державної адміністрації Новіков Артем Валерійович (вул. Покровська, буд. 31, смт. Приазовське, Запорізька обл., 72401)

про визнання протиправним і скасування запису про державну реєстрацію речового права на нерухоме майно.

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Сільськогосподарський виробничий кооператив "Агрофірма "Україна" звернувся до Воскресенської сільської ради із позовом про визнання протиправним і скасування запису №15758703, зробленого державним реєстратором Приазовської районної державної адміністрації Новіковим Артемом Валерійовичем, про державну реєстрацію права комунальної власності за Воскресенською сільською радою на земельну ділянку з кадастровим номером 2324582200:01:002:0041 площею 6,4 га.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 30.06.2020 у справі №908/2845/19 (суддя Федорова О.В.) в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись рішенням місцевого господарського суду, позивач - Сільськогосподарський виробничий кооператив "Агрофірма "Україна" звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив рішення Господарського суду Запорізької області від 30.06.2020 у справі №908/2845/19 скасувати, визнати протиправним та скасувати зроблений державним реєстратором Приазовської районної державної адміністрації Новіковим Артемом Валерійовичем запис про державну реєстрацію права комунальної власності (номер запису 15758703) за Воскресенською сільською радою на земельну ділянку з кадастровим номером 2324582200:01:002:0041. площею 6,4га. Судові витрати у справі покласти на відповідача.

В обґрунтування своєї скарги апелянт посилається на те, що державна реєстрація права власності на земельну ділянку відбулась з порушенням, оскільки на момент її проведення був відсутній технічний звіт, в якому були б встановлені межі земельної ділянки, а тому державний реєстратор не отримавши такі документи не мав правових підстав для проведення реєстраційних дій щодо майна, яке не мало технічної документації.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 07.09.2020 відкрито апеляційне провадження, розгляд справи № 908/2845/19 призначено в судовому засіданні на 19.10.2020 на 09:30 год. в приміщенні Центрального апеляційного господарського суду за адресою: м.Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 65, зал засідань №207.

28.09.2020 у зв`язку з усуненням обставин, що стали підставою для автоматизованого розподілу судової справи 01.09.2020, по справі здійснений повторний автоматизований перерозподіл, за результатами якого справу передано на розгляд колегії суддів у складі головуючого судді Березкіної О.В., суддів Дармін М.О., Іванов О.Г.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 05.10.2020 року прийнято справу №908/2845/19 за апеляційною скаргою Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агрофірма "Україна" на рішення Господарського суду Запорізької області від 30.06.2020 у справі №908/2845/19 до провадження колегією суддів у складі головуючого судді Березкіної О.В., суддів Дарміна М.О., Іванова О.Г. Розгляд справи № 908/2845/19 призначено у судовому засіданні на 02.11.2020 року

У зв`язку з відпусткою судді Дарміна М.О., за розпорядженням керівника апарату суду від 02.11.2020року, проведено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями, за результатами якого для розгляду апеляційних скарг у справі №908/2845/19 визначено колегію суддів у наступному складі: головуючий суддя -Березкіна О.В. (доповідач), судді - Антонік С.Г., Іванов О.Г.

В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги, просив рішення суду першої інстанції скасувати, задовольни апеляційну скаргу, а відповідач та треті особи 1,2 в судове засідання не з`явилися, про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином (а.с.152-156, т.3).

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, вислухавши представника позивача, перевіривши відповідність оскаржуваного рішення нормам діючого законодавства, Центральний апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено господарським судом та вбачається з матеріалів справи, 27.04.2009 між Приазовською районною державною адміністрацією (орендодавець за договором) та Сільськогосподарським виробничим кооперативом "Агрофірма "Україна" (орендар, позивач) укладений договір оренди земельної частки (паю), відповідно до якого орендодавець передає, а орендар приймає в оренду не витребувані земельні частки паї загальною площею 138,0400 га, у т.ч. 138,0400 га - рілля, виділені в натурі в контурі № 21 - 14,1800 га, № 3 - 12,5600 га, № 18 - 6,0900 га, № 68 - 6,6100 га, № 5 - 44,800 га, № 25 - 11,7600 га, згідно Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) КСП "Україна" Приазовського району Запорізької області.

Згідно п. 2.1 договору, не витребувані земельні частки (паї) передаються в оренду для товарного сільськогосподарського виробництва.

За умовами п. 2.3, договір оренди на не витребувані земельні частки (паї) укладено до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, але в будь-якому випадку не більш ніж на 49 років.

Договір зареєстрований 27.04.2009 у книзі записів реєстрації договорів оренди земельних часток (паїв) Воскресенської сільської ради за № 111.

Сторонами вносилися зміни до вказаного договору оренди землі.

Так, додатковою угодою від 08.07.2009 сторони визначили, що орендодавець передає, а орендар приймає в оренду не витребувані земельні частки паї загальною площею 96,0000 га, у т.ч. 96,0000 га - рілля, виділені в натурі в контурі № 21 - 14,1800 га, № 3 - 12,5600 га, № 18 - 6,0900 га, № 68 - 6,6100 га, № 5 - 44,800 га, № 25 - 11,7600 га, згідно Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) КСП "Україна" Приазовського району Запорізької області. Додаткова угода до договору оренди землі від 27.04.2009 № 111 зареєстрована 08.07.2009 у книзі записів реєстрації договорів оренди земельних часток (паїв) Воскресенської сільської ради за № 113.

Додатковою угодою від 24.10.2012 сторони вирішили внести зміни у договір зазначивши загальну площу не витребуваних паїв 138.0400 га, у т.ч. 138.0400 га - рілля замінити на загальну площу 89.7201 га, у т.ч. 89.7201 га - рілля. Додаткова угода зареєстрована 12.11.2012 у книзі записів реєстрації договорів оренди земельних часток (паїв) Воскресенської сільської ради за № 17.

Додатковою угодою, що зареєстрована 17.02.2014 у книзі записів реєстрації договорів оренди земельних часток (паїв) Воскресенської сільської ради за № 20, сторони замінили загальну площу не витребуваних земельних часток (паїв) 89.7201га на 64.4300 га, у тому числі 64.4300 га - рілля, виділені в натурі в контурі № 3 - 6.2800 га, № 5 - 25.6000 га, № 25 - 11.7600 га, № 21 - 14.1800 га, № 68 - 6.6100 га, згідно Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) КСП "Україна" Приазовського району Запорізької області.

Додатковою угодою, що зареєстрована 05.05.2016 у книзі записів реєстрації договорів оренди земельних часток (паїв) Воскресенської сільської ради за № 22, сторони виклали розділ "Предмет договору" в іншій редакції, визначивши, що орендодавець передає, а орендар приймає в оренду не витребувані земельні частки (паї) загальною площею 43,9700 га, у тому числі ріллі - 43,9700 га, із земель колишнього КСП "Україна" Приазовського району Запорізької області.

Звертаючись до відповідача - Воскресенської сільської ради із позовом про визнання протиправним і скасування запису №15758703, зробленого державним реєстратором Приазовської районної державної адміністрації Новіковим Артемом Валерійовичем, про державну реєстрацію права комунальної власності за Воскресенською сільською радою на земельну ділянку з кадастровим номером 2324582200:01:002:0041 площею 6,4 га., позивач - Сільськогосподарський виробничий кооператив Агрофірма Україна посилався на те, що на час державної реєстрації цього права (серпень 2016 року) у відповідача були відсутні технічні документи на земельну ділянку (технічний звіт встановлення меж земельної ділянки був виготовлений лише у жовтні 2016 року), а також була відсутня документація із землеустрою, яка стала підставою для формування земельної ділянки, тому, на думку позивача, державна реєстрація права власності відповідача була здійснена з порушенням вимог законодавства.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, господарський суд першої інстанції виходив з того, що реєстрація права власності відповідача на земельну ділянку здійснена на визначеній законом підставі - рішення суду, яким визнано право власності на земельну ділянку за відповідачем. Позивач не обґрунтував наявність визначених у ч. 1 ст. 27 Закону

України від 01.07.2004 № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації прав відповідача на момент їх вчинення, а подання технічного звіту щодо встановення меж земельної ділянки для реєстрації права власності даний закон не передбачає.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", який спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, передбачено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державній реєстрації прав підлягає право власності (п. 1 ч. 1 ст. 4 даного Закону). У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки (ч. 1 ст. 5 Закону).

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником; 4) під час проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки використовує відомості Державного земельного кадастру шляхом безпосереднього доступу до нього у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до нього записи про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації прав; 7) виготовляє електронні копії документів та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує та веде реєстраційні справи у паперовій формі; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 вказаного Закону державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Згідно ч.ч. 1, 2, 9 ст. 18 Закону державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав. Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Датою і часом державної реєстрації прав вважається дата і час реєстрації відповідної заяви, за результатом розгляду якої державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію прав.

Порядок внесення записів до Державного реєстру прав, змін до них та їх скасування регулюється ст. 26 Закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Так, згідно ч. 1 даної статті записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав.

Згідно п. 9 ч. 1 ст. 27 вказаного Закону державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Приазовського районного суду Запорізької області від 12.04.2011 у справі № 2-0-21/2011 визнано відумерлою спадщину, яка відкрилася після смерті ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 і складається з права на земельну частку (пай) розміром 7,79 в умовних кадастрових гектарах, належної йому на підставі сертифікату на право на земельну частку (пай) серії ЗП № 005576. Вирішено передати у власність територіальній громаді Воскресенської сільської ради Приазовського району Запорізької області право на земельну частку (пай) розміром 7,79 в умовних кадастрових гектарах, яке належало ОСОБА_1 на підставі сертифікату на право на земельну частку (пай) серії ЗП № 005576 ( а.с.103, т.1).

Рішенням позачергової сесії 7 скликання Воскресенської сільської ради від 28.07.2016 № 4 вирішено на виконання рішення Приазовського районного суду Запорізької області від 12.04.2011 у справі № 2-0-21/2011 прийняти у власність територіальної громади Воскресенської сільської ради земельну ділянку загальною площею 7,79 умовно-кадастрових га вартістю 87776 грн., яка розташована на території Воскресенської сільської ради та визнана судом відумерлою спадщиною; надано згоду на підготовку матеріалів для передачі земельної ділянки розміром 7,79 умовно-кадастрових га та вартістю 87776 грн. до земель комунальної власності територіальної громади ( а.с.104, т.1).

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (номер інформаційної довідки 65186020, дата формування: 05.08.2016) державним реєстратором Приазовської районної державної адміністрації Новіковим Артемом Валерійовичем 02.08.2016 зроблений запис про проведення державної реєстрації права комунальної власності (номер запису про право власності: 15758703) за Воскресенською сільською радою Приазовського району Запорізької області на земельну ділянку з кадастровим номером 2324582200:01:002:0041 площею 6,4 га. Підставою виникнення права власності зазначено рішення Приазовського районного суду Запорізької області від 12.04.2011 у справі № 2-0-21/2011. Підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 30800244 від 05.08.2016, Новіков Артем Валерійович, Приазовська районна державна адміністрація ( а.с.105, т.1).

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 затверджений Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, який визначає умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна (п. 1).

Згідно п. 6 вказаного Порядку у редакції, чинній на момент здійснення державної реєстрації прав на спірну земельну ділянку, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком.

Разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідні для відповідної реєстрації, та документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав (п. 9 Порядку).

З поданих оригіналів документів, необхідних для державної реєстрації прав, уповноважена особа суб`єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник виготовляє електронні копії таких документів шляхом їх сканування, які долучаються до заяви, зареєстрованої у базі даних заяв (п. 10 Порядку).

Розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на це саме майно, а також відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями (п. 12 Порядку).

Згідно п. 18 вказаного Порядку за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.

Державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо державної реєстрації прав відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав. Під час проведення державної реєстрації прав державний реєстратор використовує відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав. За відсутності відомостей у Реєстрі прав власності на нерухоме майно державний реєстратор використовує наявні відомості, які містяться на паперовому носії інформації (реєстрові книги та реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації) (п. 19 Порядку). У разі проведення державної реєстрації права власності на окремий індивідуально визначений об`єкт нерухомого майна, об`єкт незавершеного будівництва вперше, у тому числі у результаті поділу, виділу частки з об`єкта нерухомого майна або об`єднання об`єктів нерухомого майна, державний реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру прав відкриває новий розділ у цьому Реєстрі з присвоєнням реєстраційного номера об`єкту нерухомого майна, об`єкту незавершеного будівництва та формує реєстраційну справу відповідно до законодавства (п. 20 Порядку).

У пункті 55 вказаного Порядку визначено, що для державної реєстрації права власності на земельну ділянку у разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, також подається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку. За бажанням заявника у разі зміни відомостей про земельну ділянку, що не пов`язані з поділом, виділом частки із земельної ділянки або об`єднанням кількох земельних ділянок, для державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку може бути подано витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку, що містить актуальні відомості про неї, незалежно від наявності таких відомостей в документах, що подаються для відповідної реєстрації. У випадках, передбачених абзацами першим та другим цього пункту, а також у разі отримання державним реєстратором відомостей з Державного земельного кадастру шляхом безпосереднього доступу до нього, що містять зміни щодо відомостей про земельну ділянку, що не пов`язані з поділом, виділом частки із земельної ділянки або об`єднанням кількох земельних ділянок, державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав до Державного реєстру прав вносить відомості про земельну ділянку відповідно до витягу/відомостей з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку.

При цьому, доводи апелянта про те, що технічний звіт щодо встановлення меж земельної ділянки був виготовлений лише у жовтні 2016 року, не спростовують законність дій державного реєстратора, оскільки закон не передбачає у якості необхідної умови для здійснення реєстраційних дій надання такого звіту.

Таким чином, господарський суд першої інстанції обгрунтовано дійшов висновку, що в даному випадку реєстрація права власності відповідача на земельну ділянку здійснена на визначеній законом підставі - рішення суду, яким визнано право власності на земельну ділянку за відповідачем. Позивач не обґрунтував наявність визначених у ч. 1 ст. 27 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації прав відповідача на момент їх вчинення.

Крім того колегія суддів зазначає, що відповідно до ст.ст.11, 328 право власності виникає з юридичних фактів, а державна реєстрація цього права є його підтвердженням. Відповідач набув права власності на земельну ділянку у відповідності до ст.1277 ЦК України за рішенням суду.

З цих підстав колегія суддів вважає, що проведення державної реєстрації ніяким чином не порушує права або охоронювані законом інтереси позивача, оскільки скасування державної реєстрації не призводить до зміни власника даної земельної ділянки.

Інші доводи апелянта є безпідставними і висновків суду першої інстанції вони не спростовують.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 275 та статті 276 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на вищенаведене, суд першої інстанції при вирішенні даної справи правильно застосував норми матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини сторін, прийняв законне та обґрунтоване рішення, тому у відповідності до ст. 276 ГПК України в задоволенні скарги слід відмовити, а оскаржуване судове рішення - залишити без змін.

Зважаючи на відмову у задоволенні апеляційної скарги, судові витрати, понесені у зв`язку із апеляційним оскарженням, згідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на заявника у скарзі і відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 269, 275, 276, 282-284 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агрофірма "Україна" - залишити без задоволення.

Рішння Господарського суду Запорізької області від 30.06.2020 року (суддя Федорова О.В.) у справі №908/2845/19 - залишити без змін.

Судові витрати Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агрофірма "Україна" за подання апеляційної скарги на рішення суду покласти на заявника апеляційної скарги.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і не підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених пунктом 2 ч. 3 ст. 287 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 05.11.2020.

Головуючий суддя О.В.Березкіна

Суддя О.Г.Іванов

Суддя С.Г. Антонік

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено06.11.2020
Номер документу92672142
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2845/19

Постанова від 04.02.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Ухвала від 12.01.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 30.12.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Ухвала від 30.12.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Постанова від 02.11.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 05.10.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 07.09.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 17.08.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Рішення від 30.06.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

Ухвала від 12.06.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні