Рішення
від 02.11.2020 по справі 923/547/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

02.11.2020справа №923/547/20

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні

справу №923/547/20

за позовом заступника Генерального прокурора (01011, м. Київ, вул. Різницька, буд. 13/15; ідентифікаційний код 00034051) в інтересах держави

до Херсонської обласної ради (73003, м. Херсон, пл. Свободи, буд. 1; ідентифікаційний код 24121079) та

Генічеської районної державної адміністрації (75500, Херсонська обл., м. Генічеськ, вул. Центральна, буд. 5; ідентифікаційний код 04060045),

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Генічеська санаторна загальноосвітня школа-інтернат I - III ступенів Херсонської обласної ради (75500, Херсонська обл., Генічеський район, м. Генічеськ, вул. Гоголя, буд. 86; ідентифікаційний код 22755992),

про визнання недійсними та скасування рішень від 10.04.2017 №461, від 09.06.2017 №521, від 20.12.2019 №1538 і скасування реєстраційного запису,

за участю представників:

прокуратури - Баклан Н.Ю. (посвідчення від 02.01.20 №054745);

відповідача-1 - Андрощук Н.С. (довіреність від 16.03.2020 № 01-23-609-58-234/11; в режимі відеоконференції);

відповідача-2 - не з`явився;

третьої особи - не з`явився.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Заступник Генерального прокурора (далі - Прокуратура) звернувся до господарського суду Херсонської області з позовом в інтересах держави до Херсонської обласної ради (далі - Рада) та Генічеської районної державної адміністрації (далі - Адміністрація) про:

- визнання недійсним та скасування рішення Ради від 10.04.2017 №461 Про створення комунального підприємства База відпочинку Генгірка Херсонської обласної ради (далі - рішення №461);

- скасування реєстраційного запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію створення юридичної особи - комунального підприємства База відпочинку Генгірка Ради (далі - Підприємство), зроблений 27.04.2017 державним реєстратором Адміністрації Херсонської області Дамаскіною Валентиною Петрівною, номер запису 14871020000001538;

- визнання недійсним та скасування рішення Ради від 09.06.2017 №521 Про надання права господарського відання нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська Гірка, вул. Азовська, 47, і передачу основних засобів та інших необоротних матеріальних активів з балансу Генічеської санаторної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІІ ступенів Херсонської обласної ради (далі - рішення №521);

- визнання недійсним та скасування рішення Ради від 20.12.2019 №1538 Про внесення змін до рішення XIX сесії обласної ради VII скликання від 26 липня 2018 року №953 Про затвердження переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації (далі - рішення №1538).

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- Прокуратурою виявлено факт прийняття Радою незаконних рішень стосовно майна комунального закладу освіти;

- 10.04.2017 Рада прийняла рішення №461 про створення Підприємства та одночасно затвердила його статут, яким визначила адресу новоствореного підприємства, а саме: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська Гірка, вул. Азовська, 47, за якою розташоване нерухоме майно бази відпочинку Генгірка Генічеської санаторної загальноосвітньої школи-інтернату I - III ступенів Ради (далі - Школа-інтернат);

- рішенням №521 Рада припинила Школі-інтернату право оперативного управління зазначеним майном та одночасно надала право господарського відання ним новоствореному Підприємству;

- 20.12.2019 Рада прийняла рішення №1538, відповідно до якого будівлі та споруди Підприємства включено до переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації;

- 27.04.2017 державним реєстратором Адміністрації Дамаскіною В.П. здійснено реєстрацію юридичної особи - Підприємства та вчинено відповідний запис за №14871020000001538;

- вказані рішення Ради, а також реєстраційний запис про державну реєстрацію Підприємства є незаконними та підлягають визнанню недійсними і скасуванню в судовому порядку, оскільки:

• господарська організація засновується на базі відокремленої частини комунального майна, яке на момент створення господарського товариства не повинно перебувати на балансі інших господарських організацій та закріплюється власником за новоствореною господарською організацією в установчих документах;

• все майно бази відпочинку Генгірка станом на 27.04.2017 (дата реєстрації Підприємства) не було відокремленим;

• база відпочинку Генгірка та все її майно рішенням Ради від 23.12.2015 №24 передано Школі-інтернату як правонаступнику бази відпочинку, про що 09.09.2016 затверджено відповідний передавальний акт;

• з 2015 року База перебувала в оперативному управлінні Школи-інтернату для забезпечення реалізації права дітей із хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання на оздоровлення та відпочинок, що свідчить про неможливість створення на її базі нового комунального підприємства без прийняття рішення про припинення права оперативного управління вказаним майном школі-інтернату;

• створюючи Підприємство, Рада ні в рішенні №461, ані в статуті не закріпила за ним майно та не визначила його склад і порядок використання, як цього вимагає закон; а тому Радою при створенні Підприємства порушено передбачений Господарським кодексом України (далі - ГК України) порядок створення господарської організації;

• передання бази відпочинку Генгірка , що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області та закріплене за навчальним закладом на праві оперативного управління, іншому суб`єкту суперечить частині третій статті 80 Закону України Про освіту та статті 20 Закону України Про оздоровлення та відпочинок дітей ;

• відповідно до частини четвертої статті 80 Закону України Про освіту об`єкти та майно комунальних закладів освіти не підлягають приватизації, а тому Рада не мала права включати Базу до переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації.

2. Стислий виклад заперечень Ради

05.08.2020 і 07.08.2020 Рада подала суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог з огляду на те, що:

- Рада, приймаючи рішення №1525, реалізовувала права та обов`язки Засновника , що здійснює управління об`єктами спільної власності;

- відповідно до статуту Підприємства, затвердженого рішенням ХIII сесії Ради VII скликання від 10.04.2017 №461, Підприємство відноситься до об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області і не є правонаступником будь-якої юридичної особи; станом на час створення Підприємства питання щодо надання йому будь-якого нерухомого майна не вирішувалось, відтак, вказане рішення жодним чином не порушує права та законні інтереси інших юридичних або фізичних осіб;

- зі змісту рішення №461 та рішення №521 вбачається, що вони стосуються комунального підприємства (об`єкта управління); статтею 17 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад будуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності відповідним радам, а тому Рада (суб`єкт управління) мала законні права приймати оскаржувані рішення, що стосується організації діяльності підконтрольних їй об`єктів;

- таким чином, Рада самостійно приймає рішення щодо реорганізації юридичної особи, яка належить до об`єктів спільної власності територіальних громад області - комунального унітарного некомерційного підприємства;

- оскаржувані рішення прийняті з врахуванням висновків і рекомендацій постійної комісії Ради з питань управління об`єктами комунальної власності від 21.03.2017 №439, від 18.05.2017 №501 та від 29.07.2019 № 1736 відповідно;

- в даному випадку вирішення Радою в межах своїх повноважень питання щодо створення комунального підприємства та розпорядження рухомим і нерухомим майном, що відноситься до спільної власності територіальних громад області, є дискреційними повноваженнями, які були реалізовані з дотриманням процедури, встановленої чинним законодавством України;

- відповідно до статуту бази відпочинку Генгірка , створеної за рішенням засновника-Ради від 08.01.1976 №7-р, база відпочинку Генгірка є оздоровчою установою і створена з метою організації відпочинку та оздоровлення педагогічних працівників з дітьми та дітей; в статуті не зазначено жодної функції, направленої на реалізацію права на освіту; оздоровчі заклади (бази відпочинку, пансіонати, дитячі оздоровчі табори та ін.) не входять до переліку державного майна України у розділі Народна освіта , що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 №311, проте у 2003 році згідно із висновком санепідемстанції та наказом директора бази відпочинку Генгірка оздоровлення дітей припинено; як свідчить лист Херсонської обласної державної адміністрації від 11.08.2015 №70-1583/0/9-15/323, у зв`язку з втратою своїх безпосередніх функцій база відпочинку Генгірка не має права для отримання бюджетного фінансування за рахунок коштів обласного бюджету як навчальний заклад;

- за пропозицією Херсонської обласної державної адміністрації, на підставі рішення Ради від 23.12.2015 №24 базу відпочинку Генгірка припинено шляхом її приєднання до Школи-інтернату;

- майно бази відпочинку Генгірка використовувалося з оздоровчою метою та не забезпечувало виконання освітньої функції, що підтверджується переліком активів, які Школа-інтернат прийняла за актом приймання-передачі на підставі рішення Ради від 09.09.2016 №202;

- Радою рішення №461 та №521 прийняті з метою ефективного використання майна спільної власності територіальних громад області, яке фактично ніколи не забезпечувало реалізацію права на освіту;

- до переліку об`єктів, що підлягають приватизації, було включено об`єкти нерухомого майна, яке знаходилось у господарському віданні та перебувало на балансі комунального підприємства;

- обмеження на приватизацію у сфері освіти Закон України Про приватизацію державного та комунального майна встановлює лише для закладів освіти, що фінансуються з державного бюджету і державних закладів освіти, у тому числі приміщень, в яких розміщуються державні заклади освіти;

- таким чином, приймаючі рішення №461, №521 та №1538 Рада діяла не лише як орган місцевого самоврядування, але й як звичайний власник нерухомого майна у господарських відносинах, переслідуючи мету його ефективного використання відповідно до статей 134 - 136 ГК України.

3. Процесуальні дії у справі

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 15.06.2020 позовну заяву Прокуратури передано за виключною підсудністю до господарського суду міста Києва.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 13.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 10.08.2020; залучено до участі у справі Школу-інтернат як третю особу, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.08.2020 продовжено строк підготовчого провадження; підготовче засідання відкладено на 14.09.2020.

18.08.2020 Прокуратура подала суду відповідь на відзив Ради, в якій зазначила, що: дискреційні повноваження мають використовуватися відповідним органом виключно в межах закону і прийняті на реалізацію цих повноважень рішення також мають повністю відповідати чинним нормам закону; приймаючи рішення №461, Рада фактично розпорядилася майном, яке в той момент належало іншому суб`єкту на праві оперативного управління; у розумінні норм Закону України Про освіту Школа-інтернат входить до системи освіти, оскільки є загальноосвітнім закладом, що забезпечує реалізацію прав дітей на середню освіту; на майно Школи-інтернату, як загальноосвітнього оздоровчого закладу, поширюються заборони, встановлені статтею 80 Закону України Про освіту та статтею 20 Закону України Про оздоровлення та відпочинок дітей ; вказані норми законодавства не містять будь-якої відсилки на те, що таке майно має забезпечувати виконання освітньої функції; Рада самоусунулася від обов`язку, передбаченого статтею 5 Закону України Про охорону дитинства і замість того, щоб привести спірне майно у придатний для використання стан для навчання та оздоровлення дітей, прийняла оспорюванні рішення з метою відчуження цього майна, всупереч вимогам закону, чим порушила інтереси держави у сфері охорони дитинства.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.09.2020 підготовче засідання відкладено на 05.10.2020; вирішено провести підготовче засідання в режимі відеоконференції; зобов`язано Адміністрацію та Школу-інтернат виконати вимоги ухвали господарського суду міста Києва від 13.07.2020 про відкриття провадження у справі.

Рада 14.09.2020 подала суду заперечення а відповідь на відзив, в яких зазначила про правомірність застосування дискреційних повноважень.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 05.10.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 02.11.2020.

Представники Адміністрації і Школи-інтернату у судове засідання 02.11.2020 не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили, про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином, що підтверджується інформацією з офіційного сайту акціонерного товариства Укрпошта , згідно з якою Адміністрацією отримано ухвалу від 05.10.2020 - 15.10.2020, а Школою-інтернатом - 20.10.2020.

Представник Прокуратури у судовому засіданні 02.11.2020 оголосив вступне слово та підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник Ради оголосив вступне слово та заперечив проти задоволення позовних вимог.

Суд, заслухавши вступне слово представників сторін, з`ясувавши обставини, на які посилаються сторони, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.

Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.

Представники сторін виступили з промовами (заключним словом), в яких посилалися на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.

У судовому засіданні 02.11.2020 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.

Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

Відповідно до статуту Школи-інтернату (в редакції 2017 року) Школа-інтернат є загальноосвітнім навчально-виховним закладом з медичним профілем для дітей з хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання, що забезпечує реалізацію права дітей, які потребують тривалого лікування та реабілітації, на загальну середню освіту; навчальний заклад є правонаступником середньої санаторної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з хронічними захворюваннями органів дихання, що була реорганізована згідно з розпорядженням виконавчого комітету Ради народних депутатів від 03.06.1983 №377-р Про реорганізацію Генічевської восьмирічної школи-інтернату ; назву змінено відповідно до наказу Управління освіти і науки обласної державної адміністрації від 01.09.2004 Про назви, печатки, штампи та вивіски загальноосвітніх навчальних закладів .

Листом від 11.08.2015 №70-1583/0/9-15/323 Херсонська обласна державна адміністрація повідомила Раду про те, що:

- у підпорядкуванні управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації (далі - Управління) перебуває база відпочинку Генгірка , що розташована у приміщенні Генгірської початкової школи Генічеського району та яку на підставі розпорядження виконавчого комітету Ради депутатів трудящих від 08.01.1976 №7-р разом із земельною ділянкою закріплено за нею, передано на баланс обласного відділу народної освіти з метою використання цього приміщення під табір праці та відпочинку учнів;

- база відпочинку Генгірка є юридичною особою, має власний баланс, рахунки в органах Казначейства України, зареєстрована в органах статистики та Державної фіскальної служби України; згідно з державним актом на право постійного користування землею, виданим відповідно до рішення Генічеської районної Ради народних депутатів від 28.04.1995 №83, Херсонському обласному управлінню освіти надано право постійного користування землею площею 1,2998 га, в межах згідно з планом користування, для бази відпочинку Генгірка на Арабатській Стрілці;

- відповідно до статуту бази відпочинку та оздоровлення Генгірка , затвердженого Управлінням освіти і науки обласної державної адміністрації та зареєстрованого в Генічеській райдержадміністрації 09.11.2000 за №1113, визначено статус бази відпочинку Генгірка як позашкільного навчального закладу, що є базою оздоровлення та відпочинку для дітей і педагогічних працівників області з дітьми; проте у 2003 році згідно із висновком санепідемстанції та наказом директора бази відпочинку Генгірка оздоровлення дітей припинено;

- фінансування бази відпочинку Генгірка здійснюється частково за рахунок спецкоштів, отриманих за реалізацію путівок, та за рахунок коштів обласного бюджету за кодом функціональної класифікації видатків 070401 Позашкільні заклади освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми ; однак у зв`язку із втратою своїх безпосередніх функцій база відпочинку Генгірка не може бути віднесена до позашкільних закладів освіти і не має права для отримання бюджетного фінансування;

- протягом тривалого часу обласною державною адміністрацією неодноразово порушувалося перед Радою питання про реорганізацію бази відпочинку Генгірка у структурний підрозділ іншого навчального закладу для збереження та виконання нею своїх безпосередніх функцій як позашкільного закладу освіти, оптимізації видатків на позашкільну освіту;

- відповідно до висновків та рекомендацій постійної комісії Ради з питань науки, освіти, культури, молоді, спорту та взаємодії із засобами масової інформації від 05.06.2014 №33-35 Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Херсонської обласної державної адміністрації (правонаступником є Управління) необхідно розглянути питання щодо можливості приєднання бази відпочинку Генгірка як лікувально-профілактичного відділення до Школи-інтернату та внесення відповідних змін до статуту зазначеного закладу;

- наказом в.о. начальника Управління від 06.04.2015 №113 створено робочу групу стосовно вивчення питання подальшого функціонування бази відпочинку Генгірка ; 15.04.2015 на її засіданні опрацьовано питання подальшого функціонування та фінансування бази відпочинку Генгірка із врахуванням зазначених висновків та рекомендацій, а також висновків та рекомендацій постійної комісії обласної ради з питань соціально-економічного розвитку та управління об`єктами комунальної власності від 23.01.2015 №1106; за результатами проведеної роботи група дійшла висновку про доцільність приєднання бази відпочинку Генгірка як лікувально-профілактичного відділення до Школи-інтернату;

- зазначена санаторна школа є навчально-виховним і лікувально-реабілітаційним закладом для дітей з неспецифічними захворюваннями органів дихання; наявність у закладі бази відпочинку та оздоровлення сприятиме закріпленню позитивних результатів в лікуванні органів дихання вихованців закладу в літній період на березі Азовського моря на Арабатській Стрілці;

- окрім того, такий шлях надасть можливість зберегти базу відпочинку Генгірка як заклад обласного підпорядкування, забезпечити виконання функції оздоровлення та відпочинку дітей різних категорій (з неповних та багатодітних сімей, вихованців прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, інших соціально-незахищених категорій дітей), організовувати роботу літніх профільних шкіл для талановитих і обдарованих дітей, організовувати відпочинок та оздоровлення педагогічних працівників, проводити на території бази відпочинку Генгірка культурно-масові заходи обласного рівня як для дітей, так і для педагогів приймати для оздоровлення дітей з інших регіонів України, що забезпечить додаткові надходження до обласного бюджету;

- враховуючи викладене, обласна державна адміністрація просила винести на розгляд сесії Ради питання приєднання бази відпочинку Генгірка до Школи-інтернату.

23.12.2015 ІІ сесією обласної ради VII скликання прийнято рішення №24 про:

- припинення юридичної особи - бази відпочинку Генгірка шляхом її приєднання до Школи-інтернату (пункт 1);

- визнання Школи-інтернату правонаступником усього майна, прав та обов`язків бази відпочинку Генгірка (пункт 2);

- утворення комісії з припинення бази відпочинку Генгірка (пункт 3);

- ліквідаційній комісії протягом чотирьох місяців з дати публікації повідомлення про припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації здійснити заходи, пов`язані з припиненням юридичної особи - бази відпочинку Генгірка , згідно з вимогами чинного законодавства України (пункт 4);

- встановити порядок і строки припинення юридичної особи - бази відпочинку Генгірка відповідно до плану - графіка, викладеного у додатку до даного рішення, який виконуватиметься ліквідаційною комісією (пункт 5);

- визначення голови ліквідаційної комісії уповноваженою особою, яка зобов`язана подати до державного реєстратора заяву про внесення до Єдиного державного реєстру запису щодо прийняття рішення про припинення юридичної особи - бази відпочинку Генгірка (пункт 6);

- доручення голові ліквідаційної комісії: надати в органи державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи - бази відпочинку Генгірка в установленні чинним законодавством терміни; здійснити всі передбачені чинним законодавством заходи, які пов`язані з ліквідацією та дотриманням трудових правил і соціальних гарантій працівників бази відпочинку Генгірка (пункт 7);

- встановлення двомісячного строку для задоволення вимог кредиторів з дати публікування повідомлення про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи - бази відпочинку Генгірка (пункт 8);

- після припинення юридичної особи надати до обласної ради документи, що підтверджують виключення з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (пункт 9);

- контроль за виконання даного рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань управління об`єктами комунальної власності, архітектури, будівництва та транспорту (пункт 10).

Рішенням VI сесії обласної ради VII скликання від 09.09.2016 №202 затверджено передавальний акт бази відпочинку Генгірка станом на 01.06.2016, яку передано Школі-інтернату.

Згідно із службовою запискою головного спеціаліста відділу соціально-економічного розвитку управління розвитку об`єктів спільної власності територіальних громад області Кіяниці Ф.Г. без номера та дати наявність у Школи-інтернаті бази відпочинку Генгірка (структурний підрозділ закладу) передбачає додаткові адміністративні та інші витрати; утримання бази відпочинку потребує значних фінансових ресурсів; на теперішній час для функціонування бази відпочинку необхідно виконати підготовчі роботи за рахунок коштів Школи-інтернату; при вартості одного дня проживання на базі відпочинку 100 грн., база відпочинку може отримати за один сезон 1 680,0 тис. грн. (200 осіб, 4 зміни по 21 дню); коштів, отриманих від реалізації путівок, в подальшому вистачить на проведення ремонтів та функціонування комунального підприємства; на сьогодні, для підготовки до роботи бази відпочинку в літній період необхідно передбачити в обласному бюджеті кошти в розмірі 1 680,0 тис. грн.; з урахуванням викладеного можливо зробити висновок щодо доцільності створення окремого комунального підприємства для оздоровлення та відпочинку дітей і дорослих з розміром статутного фонду 5 000 грн.; кошти статутного фонду будуть витрачені для державної реєстрації новоствореного підприємства у встановленому чинним законодавством України порядку, відкриття банківського рахунку, виготовлення печаток і штампів; при діяльності бази відпочинку, як окремого госпрозрахункового підприємства, кошти від продажу путівок будуть зараховуватися підприємству як дохід (виручка) від надання послуг; до обласного бюджету буде перераховуватися відсоток від отриманого прибутку підприємства.

За висновками та рекомендаціями постійної комісії Ради від 21.03.2017 №439, остання:

- дійшла висновку вважати за доцільне створення Підприємства;

- рекомендувала винести на розгляд сесії обласної ради питання про створення Підприємства та затвердження його статуту за умови визначення особи, на яку буде покладено виконання обов`язків керівника.

10.04.2017 XII сесією обласної ради VII скликання прийнято рішення №461 про:

- створення Підприємства (пункт 1);

- затвердження статуту Підприємства (пункт 2);

- здійснення державної реєстрації Підприємства, його статуту у відповідності до норм чинного законодавства України та надання копії статуту до обласної ради (пункт 3);

- контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань управління об`єктами комунальної власності (пункт 4).

Відповідно до статуту Підприємства:

- Підприємство відноситься до об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області та здійснює господарську діяльність з метою отримання прибутку від організації відпочинку та оздоровлення населення, в першу чергу педагогічних працівників з дітьми та дітей, а також задоволення потреб підприємств, установ, організацій та населення у послугах і товарах з високими споживчими якостями і технічним рівнем (пункт 1.1 статуту);

- засновником Підприємства є Рада (пункт 1.2 статуту);

- юридична адреса Підприємства: 75580 Україна, Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовська, 47 (пункт 1.4 статуту);

- Підприємство здійснює такі виді діяльності: організація сімейного та дитячого відпочинку з використанням цілющих властивостей природних умов курортної зони Арабатська стрілка, в тому числі: забезпеченням відпочиваючих відповідним обладнанням; забезпеченням відпочиваючих харчуванням; проведення курортно-масових заходів для дітей і дорослих; створення необхідних умов, порядку і безпеки для відпочинку; оздоровлення населення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; надання послуг з тимчасовим розміщенням (проживанням), харчування, екскурсійних, розважальних та інших туристичних послуг, інша діяльність, пов`язана з туристичним супроводженням; ремонтно-будівельні роботи; роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно з продовольчим асортиментом; виробництво молочних продуктів; виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво сухарів, печива, пирогів і тістечок з тривалим терміном зберігання; збір, очищення та розподілення води; роздрібна торгівля фруктами та овочами; роздрібна торгівля м`ясом і м`ясними продуктами; роздрібна торгівля рибою, морепродуктами і молюсками; роздрібна торгівля хлібом і хлібобулочними виробами; роздрібна торгівля кондитерськими виробами; роздрібна торгівля напоями; роздрібна торгівля тютюновими виробами; роздрібна торгівля молоком та молочними продуктами у спеціалізованих магазинах; роздрібна торгівля з лотків; роздрібна торгівля усіма видати товарів через торгові автомати тощо; експлуатація майданчиків для кемпінгів; надання місця для короткотермінового проживання в літніх будинках, котеджах, квартирах, які здають під час відпускного періоду; надання місця для короткотермінового проживання в інших приміщеннях; діяльність їдалень на підприємствах і в установах; кафе; діяльність санаторно-курортних організацій; діяльність допоміжного медичного персоналу, що виконується не в лікарні і не лікарями; діяльність залів для глядачів; діяльність атракціонів та луна-парків; різні видовищні заходи; інша діяльність у сфері відпочинку та розваг; фізкультурно-оздоровча і спортивна діяльність (пункт 3.1 статуту);

- майно Підприємства становлять основні фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається на самостійному балансі Підприємства (пункт 4.1 розділу IV статуту);

- майно, що закріплене за Підприємством, є спільною власністю територіальних громад Херсонської області, управління яким здійснює Рада; основні засоби належать підприємству на правах господарського відання; Підприємство володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна; Підприємство відповідає за своїми зобов`язаннями коштами, що є в його розпорядженні (пункт 4.2 розділу IV статуту);

- джерелами формування майна Підприємства є: грошові та матеріальні внески власника; доходи, одержані від реалізації продукції, робіт, а також від інших видів господарської діяльності; доходи від цінних паперів; кредити банків та інших кредиторів, отримані за згодою власника; капітальні вкладення і дотації з бюджетів; придбання майна іншого підприємства, установи та організації; безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, підприємств та громадян; інші джерела, що не заборонені законодавчими актами України (пункт 4.3 розділу IV статуту);

- для здійснення господарської діяльності Підприємства створено статутний капталу розмірі 5 000 грн. (пункт 4.1 розділу V статуту);

- вкладом до статутного капіталу Підприємства можуть бути будинки, споруди, приміщення, обладнання та інші матеріальні цінності, цінні папери, право користування землею, водою та іншими природними ресурсами, будинками, спорудами, приміщеннями, обладнаннями, а також інші майнові права (включаючи майнові права на об`єкти інтелектуальної власності), кошти (пункт 4.2 розділу V статуту);

- господарська діяльність Підприємства будується на принципі господарського розрахунку і частково бюджетного фінансування згідно з даним статутом і чинним законодавством України (пункт 7.1 статуту).

27.04.2017 Підприємство було зареєстровано як юридичну особу, про що зроблено відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно із службовою запискою заступника начальника відділу обліку майна та орендних відносин управління розвитку об`єктів спільної власності територіальних громад області від 12.05.2017 з метою налагодження роботи комунального закладу База відпочинку Генгірка Ради та з урахуванням службової записки головного спеціаліста відділу соціально-економічного розвитку управління розвитку об`єктів спільної власності територіальних громад області Кіяниці Ф.Г., запропоновано винести на розгляд сесії обласної ради питання:

- про надання права господарського відання нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовського, 47, комунальному закладу База відпочинку Генгірка Ради;

- про передачу основних засобів та інших необоротних матеріальних активів з балансу Школи-інтернату на баланс Підприємства відповідно до вимог чинного законодавства, шляхом підписання акта приймання-передачі;

- зобов`язати керівників Школи-інтернату та Підприємства здійснити протягом місяця з дня прийняття рішення дії щодо припинення права оперативного управління та прийняття права господарського відання зазначеним нерухомим майном згідно з нормами чинного законодавства України, копії актів надати до обласної ради протягом п`яти робочих днів після підписання.

За висновками та рекомендаціями постійної комісії Ради від 18.05.2017 №501, остання дійшла висновків, зокрема, про:

- винесення на розгляд сесії обласної ради питання про припинення права оперативного управління нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовського, 47, Школі-інтернату;

- надання права господарського відання нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовського, 47, Підприємству.

09.06.2017 XIII сесією обласної ради VII скликання прийнято рішення №521 про:

- припинення права оперативного управління нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовського, 47, Школі-інтернату (пункт 1);

- надання права господарського відання нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовського, 47, Підприємству (пункт 2);

- керівникам Школи-інтернату і Підприємства здійснити протягом 14 календарних днів з дня прийняття рішення дії щодо припинення права оперативного управління та прийняття права господарського відання вказаним нерухомим майном у відповідності до норм чинного законодавства України, копії актів надати до обласної ради протягом п`яти робочих днів після підписання (пункт 3);

- надання дозволу Школі-інтернату на передачу основних засобів та інших необоротних матеріальних активів (згідно з додатком) на баланс Підприємства відповідно до вимог чинного законодавства України, шляхом підписання акта приймання-передачі, копії актів надати до обласної ради протягом п`яти робочих днів після підписання (пункт 4);

- контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань управління об`єктами комунальної власності (пункт 5).

За висновками та рекомендаціями постійної комісії Ради від 29.11.2019 №1736, остання:

- дійшла висновку:

Ч внести на розгляд сесії Ради питання про внесення змін до рішення XIX сесії обласної ради VII скликання від 26.07.2018 №953 Про затвердження переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації : до переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації, включити будівлі та споруди Підприємства, розташовані за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовська, 47 ;

Ч постійній комісії Ради з питань управління об`єктами комунальної власності розробити відповідний проект рішення;

- рекомендувала: голові Ради внести проект рішення на розгляд сесії Ради.

20.12.2019 XXXI сесією обласної ради VII скликання прийнято рішення №1538 про внесення змін до рішення XIX сесії обласної ради VII скликання від 26.07.2018 №953 Про затвердження переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації , зокрема, перелік об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації, доповнити пунктом такого змісту: будівлі та споруди комунального підприємства База відпочинку Генгірка Херсонської обласної ради, розташовані за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовська, 47 .

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Згідно з частиною першою статті 21 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Частинами першою - четвертою статті 62 ГК України передбачено, що підприємство - це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.

Підприємства можуть створюватись як для здійснення підприємництва, так і для некомерційної господарської діяльності.

Підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту або модельного статуту. Підприємства незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, а також установчих документів, на основі яких вони створені та діють, мають рівні права та обов`язки.

Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.

Відповідно до частин першої, третьої і четвертої статті 63 ГК України залежно від форм власності, передбачених законом, в Україні можуть діяти підприємства таких видів:

приватне підприємство, що діє на основі приватної власності громадян чи суб`єкта господарювання (юридичної особи);

підприємство, що діє на основі колективної власності (підприємство колективної власності);

комунальне підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади;

державне підприємство, що діє на основі державної власності;

підприємство, засноване на змішаній формі власності (на базі об`єднання майна різних форм власності);

спільне комунальне підприємство, що діє на договірних засадах спільного фінансування (утримання) відповідними територіальними громадами - суб`єктами співробітництва.

В Україні можуть діяти також інші види підприємств, передбачені законом.

Залежно від способу утворення (заснування) та формування статутного капіталу в Україні діють підприємства унітарні та корпоративні.

Унітарне підприємство створюється одним засновником, який виділяє необхідне для того майно, формує відповідно до закону статутний капітал, не поділений на частки (паї), затверджує статут, розподіляє доходи, безпосередньо або через керівника, який призначається (обирається) засновником (наглядовою радою такого підприємства у разі її утворення), керує підприємством і формує його трудовий колектив на засадах трудового найму, вирішує питання реорганізації та ліквідації підприємства. Унітарними є підприємства державні, комунальні, підприємства, засновані на власності об`єднання громадян, релігійної організації або на приватній власності засновника.

Згідно з частинами першою і другою статті 66 ГК України майно підприємства становлять виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі підприємства.

Джерелами формування майна підприємства є:

грошові та матеріальні внески засновників;

доходи, одержані від реалізації продукції, послуг, інших видів господарської діяльності;

доходи від цінних паперів;

кредити банків та інших кредиторів;

капітальні вкладення і дотації з бюджетів;

майно, придбане в інших суб`єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;

інші джерела, не заборонені законодавством України.

Частинами першою - третьою статті 78 ГК України передбачено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Відповідно до підпункту 7 пункту б) частини першої статті 38 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать (делеговані повноваження) державна реєстрація у встановленому порядку юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно з частинами першою і третьою статті 5 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань систему органів у сфері державної реєстрації становлять:

1) Міністерство юстиції України;

2) інші суб`єкти державної реєстрації.

До повноважень інших суб`єктів державної реєстрації належить:

1) забезпечення:

прийому документів, поданих для державної реєстрації;

державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій;

ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього;

формування та зберігання реєстраційних справ;

2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Частинами першою і другою статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус.

Державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до статті 137 ГК України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).

Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.

Право оперативного управління захищається законом відповідно до положень, встановлених для захисту права власності.

Згідно з частинами першою - третьою статті 139 ГК України майном у цьому Кодексі визнається сукупність речей та інших цінностей (включаючи нематеріальні активи), які мають вартісне визначення, виробляються чи використовуються у діяльності суб`єктів господарювання та відображаються в їх балансі або враховуються в інших передбачених законом формах обліку майна цих суб`єктів.

Залежно від економічної форми, якої набуває майно у процесі здійснення господарської діяльності, майнові цінності належать до основних фондів, оборотних засобів, коштів, товарів.

Основними фондами виробничого і невиробничого призначення є будинки, споруди, машини та устаткування, обладнання, інструмент, виробничий інвентар і приладдя, господарський інвентар та інше майно тривалого використання, що віднесено законодавством до основних фондів.

Частиною другою статті 135 ГК України передбачено, що власник має право особисто або через уповноважені ним органи з метою здійснення підприємницької діяльності засновувати господарські організації, закріплюючи за ними належне йому майно на праві власності, праві господарського відання, а для здійснення некомерційної господарської діяльності - на праві оперативного управління, визначати мету та предмет діяльності таких організацій, склад і компетенцію їх органів управління, порядок прийняття ними рішень, склад і порядок використання майна, визначати інші умови господарювання у затверджених власником (уповноваженим ним органом) установчих документах господарської організації, а також здійснювати безпосередньо або через уповноважені ним органи у межах, встановлених законом, інші управлінські повноваження щодо заснованої організації та припиняти її діяльність відповідно до цього Кодексу та інших законів.

Відповідно до частини першої статті 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно з частинами першою і другою статті 321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Статтею 327 ЦК України передбачено, що у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді.

Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відповідно до частини третьої статті 37 Закону України Про освіту (чинному на момент прийняття рішення №521) для дітей, які потребують тривалого лікування, створюються дошкільні навчальні заклади, загальноосвітні санаторні школи-інтернати, дитячі будинки. Навчальні заняття з такими дітьми проводяться також у лікарнях, санаторіях, вдома.

Згідно з частинами першою і четвертою статті 63 Закону України Про освіту матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Основні фонди, оборотні кошти та інше майно державних навчальних закладів, установ, організацій та підприємств системи освіти не підлягають вилученню, крім випадків, передбачених чинним законодавством.

ВИСНОВКИ

Прокуратура обґрунтовує позовні вимоги тим, що, створюючи Підприємство, Рада ні в рішенні №461, ані в статуті не закріпила за ним майно та не визначила його склад і порядок використання, як цього вимагає закон; тому Радою при створенні Підприємства порушено передбачений ГК України порядок створення господарської організації; з 2015 року База перебувала в оперативному управлінні Школи-інтернату для забезпечення реалізації права дітей із хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання на оздоровлення та відпочинок, що свідчить про неможливість створення на її базі нового комунального підприємства без прийняття рішення про припинення права оперативного управління вказаним майном школі-інтернату.

Судом встановлено, що рішенням ІІ сесією обласної ради VII скликання від 23.12.2015 №24 вирішено, зокрема: припинити юридичну особу - базу відпочинку Генгірка шляхом її приєднання до Школи-інтернату; визнати Школу-інтернат правонаступником усього майна, прав та обов`язків бази відпочинку Генгірка ; встановлено двомісячний строку для задоволення вимог кредиторів з дати публікування повідомлення про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи - бази відпочинку Генгірка .

Згідно з частинами другою і третьою статті 107 ЦК України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Рішенням VI сесії обласної ради VII скликання від 09.09.2016 №202 затверджено передавальний акт бази відпочинку Генгірка станом на 01.06.2016, яку передано Школі-інтернату.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про припинення юридичної особи база відпочинку Генгірка припинено 19.12.2019.

Із службовою запискою головного спеціаліста відділу соціально-економічного розвитку управління розвитку об`єктів спільної власності територіальних громад області Кіяниці Ф.Г. без номера та дати фактично вбачається, що База протягом перебування в оперативному управління Школи-інтернату (з 01.06.2016 по 09.06.2017) не функціонувала, а для її належного функціонування необхідним було виділення значної суми коштів.

На підставі викладеного вказаним головним спеціалістом було запропоновано створити окреме комунальне підприємство для оздоровлення та відпочинку дітей і дорослих.

Згідно з висновками та рекомендаціями постійної комісії Ради від 21.03.2017 №439, остання дійшла висновку вважати за доцільне створення Підприємства; рекомендувала винести на розгляд сесії обласної ради питання про створення Підприємства та затвердження його статуту за умови визначення особи, на яку буде покладено виконання обов`язків керівника.

10.04.2017 XII сесією обласної ради VII скликання прийнято рішення №461, зокрема, про створення Підприємства, затвердження його статуту та здійснення державної реєстрації Підприємства і його статуту у відповідності до норм чинного законодавства України.

Згідно із службовою запискою заступника начальника відділу обліку майна та орендних відносин управління розвитку об`єктів спільної власності територіальних громад області від 12.05.2017, запропоновано винести на розгляд сесії обласної ради питання:

- про надання права господарського відання нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська гірка, вул. Азовського, 47, Підприємству;

- про передачу основних засобів та інших необоротних матеріальних активів з балансу Школи-інтернату на баланс Підприємства, шляхом підписання акта приймання-передачі;

- зобов`язати керівників Школи-інтернату та Підприємства здійснити протягом місяця з дня прийняття рішення дії щодо припинення права оперативного управління та прийняття права господарського відання зазначеним нерухомим майном згідно з нормами чинного законодавства України, копії актів надати до обласної ради протягом п`яти робочих днів після підписання.

За висновками та рекомендаціями постійної комісії Ради від 18.05.2017 №501, остання дійшла висновків, зокрема, про винесення на розгляд сесії обласної ради питання про припинення права оперативного управління нерухомим майном Школі-інтернату; надання права господарського відання таким нерухомим майном Підприємству.

09.06.2017 XIII сесією обласної ради VII скликання прийнято рішення №521, зокрема, про припинення права оперативного управління нерухомим майном Школі-інтернату, надання права господарського відання нерухомим майном Підприємству, надання дозволу Школі-інтернату на передачу основних засобів та інших необоротних матеріальних активів (згідно з додатком) на баланс Підприємства, шляхом підписання акта приймання-передачі.

Прокуратура вказує про те, що передання бази відпочинку Генгірка , що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області та закріплене за навчальним закладом на праві оперативного управління, іншому суб`єкту суперечить частині третій статті 80 Закону України Про освіту та статті 20 Закону України Про оздоровлення та відпочинок дітей .

Разом з тим, база відпочинку не використовувалася Школою-інтернатом, у зв`язку з чим Рада на підставі частини другої статті 137 ГК України мала право вилучати у Школи-інтернату майно, що не використовується останньою.

Проте у відповідності до частини першої статті 78 ГК України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

З аналізу наведеної статті ГК України вбачається, що при створенні Підприємства Рада мала спочатку виділити відповідне майно, а потім на його базі створити таке підприємство.

Натомість Рада створила Підприємство, зареєструвала його за місцезнаходженням бази відпочинку, а потім вилучила майно з оперативного управління Школи-інтернату та передала базу відпочинку Підприємству на праві господарського відання.

Таким чином, оскільки Радою порушено порядок створення Підприємства, то рішення від 10.04.2017 №461, від 09.06.2017 №521 і від 20.12.2019 №1538 є незаконними і підлягають скасуванню, а реєстраційний запис №14871020000001538 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію створення юридичної особи - Підприємства, зроблений 27.04.2017 державним реєстратором Адміністрації Херсонської області Дамаскіною В.П., - скасуванню.

Що ж до вимог стосовно визнання недійсними рішень від 10.04.2017 №461, від 09.06.2017 №521 і від 20.12.2019 №1538, то такі вимоги не підлягають задоволенню, оскільки скасування таких рішень фактично означає їх недійсність, тобто в даному випадку скасування і недійсність є тотожними поняттями.

За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на Раду.

Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги заступника Генерального прокурора (01011, м. Київ, вул. Різницька, буд. 13/15; ідентифікаційний код 00034051) в інтересах держави до Херсонської обласної ради (73003, м. Херсон, пл. Свободи, буд. 1; ідентифікаційний код 24121079) та Генічеської районної державної адміністрації (75500, Херсонська обл., м. Генічеськ, вул. Центральна, буд. 5; ідентифікаційний код 04060045), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Генічеська санаторна загальноосвітня школа-інтернат I - III ступенів Херсонської обласної ради (75500, Херсонська обл., Генічеський район, м. Генічеськ, вул. Гоголя, буд. 86; ідентифікаційний код 22755992), про визнання недійсними та скасування рішень від 10.04.2017 №461, від 09.06.2017 №521, від 20.12.2019 №1538 і скасування реєстраційного запису, задовольнити частково.

2. Скасувати рішення Херсонської обласної ради (73003, м. Херсон, пл. Свободи, буд. 1; ідентифікаційний код 24121079) від 10.04.2017 №461 Про створення комунального підприємства База відпочинку Генгірка Херсонської обласної ради .

3. Скасувати реєстраційний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію створення юридичної особи - комунального підприємства База відпочинку Генгірка Ради (далі - Підприємство), зроблений 27.04.2017 державним реєстратором Генічеської районної державної адміністрації Херсонської області Дамаскіною Валентиною Петрівною, номер запису 14871020000001538.

4. Скасувати рішення Херсонської обласної ради (73003, м. Херсон, пл. Свободи, буд. 1; ідентифікаційний код 24121079) від 09.06.2017 №521 Про надання права господарського відання нерухомим майном, розташованим за адресою: Херсонська область, Генічеський район, с. Генічеська Гірка, вул. Азовська, 47, і передачу основних засобів та інших необоротних матеріальних активів з балансу Генічеської санаторної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІІ ступенів Херсонської обласної ради .

5. Скасувати рішення Херсонської обласної ради (73003, м. Херсон, пл. Свободи, буд. 1; ідентифікаційний код 24121079) від 20.12.2019 №1538 Про внесення змін до рішення XIX сесії обласної ради VII скликання від 26 липня 2018 року №953 Про затвердження переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Херсонської області, які підлягають приватизації .

6. Стягнути з Херсонської обласної ради (73003, м. Херсон, пл. Свободи, буд. 1; ідентифікаційний код 24121079) на користь Офісу Генерального прокурора (01011, м. Київ, вул. Різницька, буд. 13/15; ідентифікаційний код 00034051) 8 408 (всім тисяч чотириста вісім) грн. судового збору.

7. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

8. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд міста Києва протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 06.11.2020.

Суддя О.В. Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92674936
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/547/20

Ухвала від 27.09.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 13.09.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 06.08.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 12.07.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Постанова від 08.06.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 18.05.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 13.05.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 26.04.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 22.04.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 07.04.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні