УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
06 листопада 2020 р. Справа № 120/6450/20-а
18:00 год
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, перевіривши в м. Вінниці матеріали:
за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 )
про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
06.11.2020 близько 16:00 год до суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Гайсинської міської територіальної виборчої комісії Гайсинського району Вінницької області (далі - Комісія) про визнання протиправною та скасування постанови відповідача № 20 від 04.11.2020 "Про виключення ОСОБА_1 зі списку обраних депутатів Гайсинської міської ради".
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 24.09.2020 позивачку зареєстровано кандидатом у депутати Вінницької обласної ради від Вінницької обласної організації політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ" (далі - ВОО ПП "ЗА МАЙБУТНЄ"), а 28.09.2020 - кандидатом у депутати Гайсинської районної ради Вінницької області та Гайсинської міської ради Вінницької області від цієї ж організації партії.
У день голосування, 25.10.2020, до Комісії надійшла скарга кандидата в депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Партія Вінничан" (далі - ВРО ПП "Партія Вінничан") ОСОБА_2 , в якій зазначено, що одночасне висування позивачки кандидатом у депутати Гайсинської міської ради, Гайсинської районної ради та Вінницької обласної ради суперечить вимогам ч. 4 ст. 216 Виборчого кодексу України.
На підставі зазначеної скарги, 06.11.2020 Комісія винесла постанову № 20 від 04.11.2020 "Про виключення ОСОБА_1 зі списку обраних депутатів Гайсинської міської ради".
Позивачка вважає оскаржувану постанову незаконною і такою, що порушує її права як суб`єкта виборчого процесу, а тому звертається до суду з цим позовом.
Позовна заява відповідає вимогам ст.ст. 160, 161, 172 КАС України, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду та подана з дотримання строку звернення до адміністративного суду, визначеного ч. 6 ст. 273 КАС України.
Судовий збір позивачкою не сплачений. Водночас згідно з ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Підстав для залишення позовної заяви без розгляду або її повернення позивачці не встановлено.
Відтак позовну заяву ОСОБА_1 належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
Визначаючись щодо форми адміністративного судочинства для розгляду цієї справи, суд враховує положення ч. 1, 2, 3 ст. 12 КАС України, відповідно до яких адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до вимог п. 4 ч. 9 ст. 171 КАС України питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, вирішується в ухвалі про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.
З огляду на викладене, враховуючи характер спірних правовідносин, категорію справи, предмет доказування, склад учасників справи, а також те, що з метою забезпечення правильного і безперешкодного розгляду справи по суті є необхідним проведення підготовчого провадження, суд доходить висновку про необхідність розгляду цієї справи в порядку загального позовного провадження.
Відповідно до ст. 32 КАС України усі адміністративні справи в суді першої інстанції, крім випадків, встановлених цим Кодексом, розглядаються і вирішуються суддею одноособово.
За правилами ч. 1 ст. 33 КАС України адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.
Частиною другою статті 33 Виборчого кодексу України передбачено, що до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.
Предметом оскарження у цій справі є рішення Гайсинської міської територіальної виборчої комісії Гайсинського району Вінницької області.
Отже, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України підстав для розгляду цієї справи колегією суддів немає.
Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 11 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
В силу вимог ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).
Враховуючи зазначені норми процесуального права, для забезпечення повного та всебічного з`ясування всіх обставин у справі і постановлення законного та обґрунтованого рішення, суд доходить висновку про необхідність витребування у відповідача належним чином засвідчених копій усіх документів, що стали підставою та пов`язані з прийняттям оскаржуваної постанови про виключення позивачки ОСОБА_1 зі списку обраних депутатів Гайсинської міської ради, в тому числі, але не виключно: протокол засідання виборчої комісії, на якому розглядалось відповідне питання, разом зі списком осіб, запрошених на засідання Комісії (якщо такий оформлявся); рішення Комісії про визнання депутатів, зокрема позивачки ОСОБА_1 , обраними до Гайсинської міської ради та додаток до цього рішення (список обраних депутатів); скаргу кандидата в депутати ОСОБА_3 тощо.
При цьому суд зауважує, що витребувані письмові докази мають бути належної якості, доступними для читання та оцінки інформації, що на них міститься.
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Згідно з ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Предметом спору у цій справі є постанова Гайсинської міської територіальної виборчої комісії Гайсинського району Вінницької області № 20 від 04.11.2020 "Про виключення ОСОБА_1 зі списку обраних депутатів Гайсинської міської ради". Водночас така постанова прийнята відповідачем на підставі скарги кандидата в депутати Гайсинської міської ради від ВРО ПП "Партія Вінничан" ОСОБА_2 від 25.10.2020.
Відтак, суд доходить висновку, що рішення у цій справі мож вплинути на права, інтереси або обов`язки ОСОБА_2 , як ініціатора прийняття оскаржуваного рішення виборчої комісії, що свідчить про необхідність її залучення до участі у справі третьою особою без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Керуючись ст.ст. 12, 32, 49, 77, 80, 171, 268-273, 276 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Гайсинської міської територіальної виборчої комісії Гайсинського району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови.
2. Розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами загального позовного провадження.
3. Призначити підготовче засідання у справі на 12:00 год 07 листопада 2020 року в залі судових засідань № 1 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
4. Встановити відповідачу строк до 11:45 год 07 листопада 2020 року для подання відзиву на позовну заяву в порядку, визначеному статтею 162 КАС України. Подання відзиву є правом відповідача, однак неподання без поважних причин відзиву суб`єктом владних повноважень може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
5. Залучити до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_2 ; засоби зв`язку: номер моб. телефону НОМЕР_2 , e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
6. Встановити третій особі строк до 11:45 год 07 листопада 2020 року для подання пояснень щодо позову з дотриманням правил, встановлених частинами другою-четвертою статті 162 КАС України.
7. Витребувати з Гайсинської міської територіальної виборчої комісії Гайсинського району Вінницької області та зобов`язати її до 11:45 год 07 листопада 2020 року надати суду належним чином засвідчені копії усіх документів, що стали підставою та пов`язані з прийняттям оскаржуваної постанови № 20 від 04.11.2020 "Про виключення ОСОБА_1 зі списку обраних депутатів Гайсинської міської ради", в тому числі, але не виключно: протокол засідання виборчої комісії, на якому розглядалось відповідне питання, разом зі списком осіб, запрошених на засідання Комісії (якщо такий оформлявся); рішення Комісії про визнання депутатів, зокрема позивачки ОСОБА_1 , обраними до Гайсинської міської ради та додаток до цього рішення (список обраних депутатів); скаргу кандидата в депутати ОСОБА_3 тощо.
8. Роз`яснити сторонам, що відповідно до ст. 268 КАС України у справах цієї категорії щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку. Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду. Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій .
9. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2020 |
Оприлюднено | 10.11.2020 |
Номер документу | 92683561 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні