ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
06 листопада 2020 року м. Житомир справа № 806/984/18
категорія 6825
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черняхович І.Е., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання про накладення штрафу за невиконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
В провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №806/984/18 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити дії.
За наслідками розгляду зазначеної справи судом було прийнято рішення від 12 квітня 2018 року, яким позов ОСОБА_1 задоволено: визнано протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 23.01.2018 №Д-16036/0-277/0/22-18 у затвердженні проекту землеустрою з відведення земельної ділянки площею 50,1796 га для ведення фермерського господарства на території Ставищенської сільської ради Брусилівського району в оренду ОСОБА_1 , а також зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області затвердити проект землеустрою з відведення земельної ділянки площею 50,1796 га для ведення фермерського господарства на території Ставищенської сільської ради Брусилівського району в оренду ОСОБА_1 .
Зазначене рішення від 12 квітня 2018 року у справі № 806/984/18 набрало законної сили 22 червня 2018 року.
10 липня 2018 року Житомирським окружним адміністративним судом був виданий виконавчий лист №2202 2018 р. по справі №806/984/18 про зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області затвердити проект землеустрою з відведення земельної ділянки площею 50,1796 га для ведення фермерського господарства на території Ставищенської сільської ради Брусилівського району в оренду ОСОБА_1 .
12 червня 2019 року ОСОБА_1 до відділу документального забезпечення суду було подано клопотання про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 12 квітня 2018 року у справі № 806/984/18, в якому позивач просив суд: зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області подати до суду звіт про виконання рішення суду від 12 квітня 2018 року у справі №806/984/18; та накласти на керівника суб`єкта владних повноважень - виконуючого обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області - Козакова Сергія Володимировича, відповідального за виконання рішення від 12 квітня 2018 року у справі №806/984/18, штраф у сумі, передбаченій чинним законодавством.
За наслідками розгляду вищезазначеного клопотання ухвалою суду від 19 червня 2019 року ОСОБА_1 було відмовлено в задоволенні клопотання про встановлення судового контролю за виконанням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі № 806/984/18.
Не погоджуючись із вказаною ухвалою, ОСОБА_1 оскаржив її до Сьомого апеляційного адміністративного суду.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13.08.2019 у справі №806/984/18 апеляційну скаргу ОСОБА_1 було задоволено частково: скасовано ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 19 червня 2019 року та постановлено нову ухвалу, якою зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області подати до суду звіт про виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року по справі № 806/984/18 протягом двох тижнів після отримання копії цього судового рішення.
10 вересня 2019 року до відділу документального забезпечення Житомирського окружного адміністративного суду надійшов звіт Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про виконання судового рішення від 12.04.2018 у справі №806/984/18 (том 2 а.с.2-3).
У звіті про виконання судового рішення Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області повідомило, що рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі № 806/984/18 ним виконано, оскільки 18 жовтня 2018 року управлінням було видано наказ №6-4132/14-18-СГ "Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянки", яким затверджено проект землеустрою з відведення ОСОБА_1 в оренду земельної ділянки площею 50,1796 га для ведення фермерського господарства на території Ставищенської сільської ради Брусилівського району (том 2 а.с.8).
10 жовтня 2019 року ОСОБА_1 подав до суду клопотання (вх.№23537/19), в якому просив накласти на керівника Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, відповідального за виконання рішення від 12 квітня 2018 року у справі №806/984/18, штраф у сумі сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за невиконання вказаного рішення. В обґрунтування клопотання ОСОБА_1 зазначив, що на виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі №806/984/18 Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області було видано наказ від 18.10.2018 №6-4132/14-18-СГ "Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянки", яким затверджено проект землеустрою з відведення йому в оренду земельної ділянки площею 50,1796 га для ведення фермерського господарства на території Ставищенської сільської ради Брусилівського району в оренду. Однак, на всі його звернення щодо укладення договору оренди земельної ділянки відповідач спочатку листом від 13.12.2018 №Д-1706/0-1491/6-18 (том 2 а.с.32) повідомив, що укладення договору оренди можливе лише після надання ним агрохімічного паспорту, потім листом від 05.03.2019 №Д-198/0-190/6-19 (том 2 а.с.33) повідомив, що укладення договору оренди можливе лише після наданням ним технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки, а в подальшому листом від 07.06.2019 №Д-1000/0-596/6-19 (том 2 а.с.34) повідомив позивача, що у зв`язку з прийняттям наказу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 04.06.2019 №6-1604/14-19-СГ "Про втрату чинності наказу Головного управління від 18.10.2018 №6-4132/14-18-СГ" наказ від 18.10.2018 №6-4132/14-18-СГ "Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянки" було визнано таким, що втратив чинність. З огляду на що, ОСОБА_1 вказав, що після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області так і не здійснило передачу цієї ділянки йому в оренду, а прийняло рішення про втрату чинності такого затвердження, що на думку позивача свідчить про невиконання відповідачем судового рішення.
Розглянувши вищезазначене клопотання ОСОБА_1 від 10.10.2019 (вх.№23537/19), суд прийняв ухвалу від 18 жовтня 2019 року, якою встановив Головному управлінню Держгеокадастру у Житомирській області новий строк подання звіту про виконання судового рішення в адміністративній справі та зобов`язав Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області подати звіт про виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 в адміністративній справі № 806/984/18 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити дії протягом п6яти днів з дня отримання ухвали.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 01 липня 2020 року вищезазначена ухвала Житомирського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2019 року у справі №806/984/18 залишена без змін.
03 січня 2020 року до суду надійшло клопотання ОСОБА_1 (вх.№ 194/20) про накладення на керівника Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області штрафу в розмірі сорока прожиткових мінімумів для працездатних осіб за невиконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 у справі № 806/984/18. В обґрунтування поданого клопотання ОСОБА_1 зазначив, що відповідач після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за кадастровим номером 1820986000:06:000:0700 так і не здійснив передачу цієї земельної ділянки йому в оренду, що свідчить про невиконання рішення суду (том 2 а.с.193-194).
У зв`язку з тим, що станом на дату надходження вищезазначеного клопотання адміністративна справа №806/984/18 перебувала на розгляді в Сьомому апеляційному адміністративному суді, ОСОБА_1 листом від 09.01.2020 №806/984/18/294/20 було повідомлено, що його клопотання буде розглянуто після повернення справи до Житомирського окружного адміністративного суду.
16 квітня 2020 року до Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області подало до суду звіт про виконання судового рішення від 12.04.2018 у справі №806/984/18, в якому зазначило, що 12 лютого 2020 року з ОСОБА_1 був укладений договір оренди земельної ділянки, що свідчить про повне фактичне виконання рішення суду (том 2 а.с.201-206).
14 липня 2020 року на виконання вимог ухвали Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24.12.2019 №К/9901/35602/19, адміністративна справа №806/984/19 після її повернення з Сьомого апеляційного адміністративного суду була надіслана до Верховного Суду для розгляду касаційної скарги Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області на ухвалу Сьомого апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2019 року про у роз`ясненні постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13 серпня 2019 року.
Адміністративна справа №806/984/19 повернулась до Житомирського окружного адміністративного суду 22 вересня 2020 року.
Відповідно до ч. 4 ст. 382 КАС України питання про накладення штрафу вирішується за клопотанням позивача або за ініціативою судді у судовому засіданні з повідомленням сторін.
Розгляд клопотання ОСОБА_1 від 03.01.2020 №184/20 про накладення штрафу в порядку судового контролю за виконанням рішення суду було призначено на 21 жовтня 2020 року о 11:00.
Позивач, який був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, до суду не з`явився, про причини неявки суд не повідомляв. В свою чергу, представник відповідача 21 жовтня 2020 року подав до суду клопотання, в якому просив розглядати питання про накладення штрафу за невиконання рішення суду без його участі.
Оскільки неприбуття у судове засідання сторін, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду цього питання, суд вважає за можливе розглянути клопотання в порядку письмового провадження.
Розглянувши клопотання ОСОБА_1 про застосування до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області штрафу в порядку ст. 382 КАС України за невиконання рішення суду від 12 квітня 2018 року у справі № 806/984/18, суд встановив наступне.
Статтею 129-1 Конституції України встановлено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до статті 370 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Таким чином, право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.
Питання судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах врегульоване статтею 382 КАС України.
Зокрема, відповідно до ч. 1 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України (ч. 2, 3 ст. 382 КАС України).
З резолютивної частини рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі № 806/984/18 вбачається, що зазначеним рішенням Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області було зобов`язано затвердити проект землеустрою з відведення земельної ділянки площею 50,1796 га для ведення фермерського господарства на території Ставищенської сільської ради Брусилівського району в оренду ОСОБА_1 .
Судом безспірно встановлено, що 18 жовтня 2018 року Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області на виконання вказаного рішення суду від 12.04.2018 у справі № 806/984/18 було видано наказ №6-4132/14-18-СГ "Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянки".
Пунктами 1 та 2 вказаного наказу від 18.10.2018 №6-4132/14-18-СГ затверджено проект землеустрою з відведення земельної ділянки площею 50,1796 га для ведення фермерського господарства на території Ставищенської сільської ради Брусилівського району в оренду ОСОБА_1 , а також вирішено надати в оренду гр. ОСОБА_1 земельну ділянку загальною площею 50,1796 га (кадастровий номер 1820986000:06:000:0700) для ведення фермерського господарства строком на 7 років, із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташовану на території Брусилівського району, за межами населених пунктів Ставищенської сільської ради (том 1 а.с.198).
Згідно з ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Отже, укладення договору оренди земельної ділянки відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України є завершальним етапом визначеної процедури передачі земельної ділянку в оренду, а саме: після укладення такого договору особа має право здійснити державну реєстрацію права оренди в Державному реєстрі речових прав.
Під час розгляду справи судом безспірно встановлено та підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, що 12 лютого 2020 року між Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області та ОСОБА_1 був укладений договір оренди землі №18/57-20-ДО відповідно до умов якого, Головне управлінням Держгеокадастру у Житомирській області надало ОСОБА_1 в строкове платне користування земельну ділянку для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності, з кадастровим номером 1820986000:06:000:0700, яка розташована на території Брусилівського району, за межами населених пунктів Ставищенської сільської ради (том. 2 а.с.202-206).
Вказані обставини, свідчать про виконання Головним управлінням Держгеокадастру в Житомирській області рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 у справі №806/984/18 в повному обсязі, а тому підстави для накладення на Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області штрафу в порядку статті 382 КАС України - відсутні.
Керуючись статтями 242, 243, 248, 256, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ухвалив:
Відмовити ОСОБА_1 в задоволенні клопотання про накладення на Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області штрафу за не виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі №806/984/18.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.Е.Черняхович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2020 |
Оприлюднено | 09.11.2020 |
Номер документу | 92684087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні