Постанова
від 27.10.2020 по справі 380/1020/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/1020/20 пров. № А/857/10330/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача: Гінди О.М.,

суддів: Ніколіна В.В., Пліш М.А.,

за участю секретаря судових засідань - Михальської М.Р.,

розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 липня 2020 року (головуючий суддя: Потабенко В.А., місце ухвалення - м. Львів, дата складення повного тексту рішення - 23.07.2020) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мисливське господарство Надбужжя до Головного управління ДФС у Львівській області, Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними дій, скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю Мисливське господарство Надбужжя , 28.04.2020 звернулося з позовом до суду, в якому з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просило:

- визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Львівській області зі здійснення моніторингу податкових накладних та перевірки на відповідність критеріям ризиковості ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя згідно Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117;

- визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Львівській області пов`язані із внесенням ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, оформлене протоколом від 15.01.2019 № 9;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя з переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.09.2019 № 1289702/30947615, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 18 від 28.08.2019;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 від 28.08.2019, що складена ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя , датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.11.2019 № 1330362/30947615, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 19 від 10.09.2019;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 19 від 10.09.2019, що складена ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя , датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.11.2019 №1326944/30947615, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 21.08.2019;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 17 від 21.08.2019, що складена ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя (код ЄДРПОУ 30947615), датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.09.2019 № 1289686/30947615, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 12 від 02.08.2019;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 12 від 02.08.2019, що складена ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя (код ЄДРПОУ 30947615), датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.09.2019 № 1289678/30947615, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 13 від 03.08.2019;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 13 від 03.08.2019 року, що складена ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя , датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.09.2019 № 1289693/30947615, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 14 від 05.08.2019;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 14 від 05.08.2019, що складена ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя , датою її фактичного отримання.

Обґрунтовує позов тим, що згідно з положеннями Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, визначено спосіб та порядок дій контролюючого органу при реєстрації платником податків податкової накладної/розрахунку коригування. За відсутності ознак, визначених у п. 3 Порядку № 117, контролюючий орган позбавлений права здійснювати моніторинг та перевірку на відповідність критеріям ризиковості платника. У рішенні комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлене протоколом від 15.01.2019 № 9, яким внесено ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку ризикових платників податків, відсутнє посилання на будь-яку наявну у відповідача податкову інформацію, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій. Контролюючим органом не направлялись на адресу позивача будь-яких запитів щодо надання документів по ризиковим операціям та не проводилось перевірок щодо правомірності формування податкового кредиту.

Вказує, що ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя здійснює свою господарську діяльність у суворій відповідності до вимог чинного податкового законодавства та не проводить ризикових операцій. Зазначає, що комісією Головного управління ДФС у Львівській області безпідставно внесено ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку ризикових платників податків, адже позивач не відповідає жодному з критеріїв ризиковості платника податку, зазначеному у п. п. 1.6 п. 1 листа ДФС України від 05.11.2018 № 4065/99-99-07-05-04-18. Водночас, внесення позивача до переліку ризикових платників податків мало негативні наслідки для такого у вигляді відмови у реєстраціях податкових накладних.

Зазначає, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено. Однак, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних суб`єкта владних повноважень не містить чіткого визначення підстав та мотивів для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, внаслідок чого рішення відповідача не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії суб`єкта владних повноважень, що перешкоджає платнику податків своєчасно та в повній мірі виконати свої обов`язки та скористатись своїми правами, передбаченими чинним податковим законодавством, яким врегульовано порядок реєстрації податкових накладних у єдиному реєстрі податкових накладних, що свідчить про їх необґрунтованість і протиправність.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 липня 2020 року позов задоволено.

Із цим рішенням суду першої інстанції не погодилося Головне управління ДПС у Львівській області та оскаржило в апеляційному порядку. Вважає його необґрунтованим, таким, що прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги, апелянт посилається на те що, обов`язковою ознакою дій суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскарженні в суді, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер. Дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної) не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права. Внесення до системи АІС Податковий блок податкової інформації щодо відповідності позивача критеріям ризиковості є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань. Також зазначає, що віднесення платника податків до ризикових та зупинення реєстрації податкової накладної є дискреційними повноваженнями податкового органу і не є рішеннями про відмову у реєстрації податкової накладної, яке може потягти за собою порушення прав позивача та його контрагентів.

З приводу визнання протиправними та скасування рішень комісії ГУ ДПС у Львівській області, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних вважає, що комісією прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних правомірно, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію.

Позивач, 20.10.2020 подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник Головного управління ДПС у Львівській області Козоріз О.О., у судовому засіданні апеляційну скаргу підтримала, пояснення надала аналогічні викладеним в апеляційній скарзі. Просить апеляційну скаргу задовольнити, судове рішення скасувати, а в задоволенні позову відмовити.

Представник позивача Назарко А.Р., у судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, оскільки рішення суду першої інстанції у справі є законним та обґрунтованим, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення суду першої інстанції без змін.

Представник Державної податкової служби України, у судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, його участь в судовому засіданні обов`язковою не визнавалась. Відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, його неявка не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково.

Суд першої інстанції дійшов висновку про задоволення позову, у зв`язку з безпідставністю твердження відповідача про те, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято правомірне рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, так як надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію.

Крім цього, вважав, що твердження відповідача про те, що віднесення платника податків до ризикових та зупинення реєстрації податкової накладної є дискреційними повноваженнями податкового органу і не є рішеннями про відмову у реєстрації податкової накладної, яке може потягти за собою порушення прав позивача та його контрагентів, не знайшло свого підтвердження у матеріалах справи, відтак, є безпідставним.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що з 08.06.2000 ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя зареєстроване як юридична особа, присвоєно ідентифікаційного коду 30947615. Основний вид економічної діяльності - код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Між ДП Радивилівський комбінат хлібопродуктів (Покупець) та ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя (Продавець) 28.08.2019 укладений договір на закупівлю зерна № 156. У зв`язку з виконанням зазначеного договору 28.08.2019 було складено видаткову накладну № 18, відповідно до якої покупцю передано зерно пшениці 3 класу 2019 року у кількості 200 т на загальну суму 83800,80 грн (сума ПДВ 139666,80 грн), крім цього, листом від 28.08.2019 № 102 ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя звернулось до ДП Радивилівський комбінат хлібопродуктів з проханням переоформити пшеницю 3 класу урожаю 2019 року в кількості 200 т на ДП Радивилівський комбінат хлібопродуктів .

У зв`язку із вищенаведеним позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 28.08.2019 № 18.

За результатами обробки вищезазначеної податкової накладної, автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, позивачу надіслано квитанцію про зупинення її реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, підстава - податкова накладна/розрахунок коригування (надалі - ПН/РК) відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Відтак, підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем, в електронному вигляді, направлено на адресу податкового органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності та правомірності здійснення господарської операції, відображених у податковій накладній від 28.08.2019 № 18, та копії первинних та додаткових документів щодо здійснення цієї операції, а саме: договір на закупівлю зерна від 28.08.2019 № 156, лист на переоформлення пшениці, листа про проведення оплати, видаткову накладну № 18 від 28.08.2019, платіжне доручення про оплату товару.

Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 25.09.2019 № 1289702/30947615 було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 18 від 28.08.2019.

Підставою прийняття вищевказаного рішення зазначено неподання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікат відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Між ТзОВ Агро Фонд (Покупець) та ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя (Постачальник) 10.09.2019 був укладений договір поставки № 10/09/2019-12. У зв`язку з виконанням зазначеного договору 10.09.2019 складено видаткову накладну № 19, відповідно до якої покупцю передано ячмінь у кількості 562,274 т на загальну суму 2136643,45 грн (сума ПДВ 356107,24 грн), крім цього, 10.09.2019 між сторонами оформлено акти прийому-передачі складських квитанцій № 129, 130.

У зв`язку із вищенаведеним позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.09.2019 №19.

За результатами обробки вищезазначеної податкової накладної, автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України позивачу надіслано квитанцію про зупинення її реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, підстава - ПН/РК відповідає вимогам п. п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем, в електронному вигляді, направлено на адресу податкового органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності та правомірності здійснення господарської операції, відображених у податковій накладній від 10.09.2019 № 19 та копії первинних та додаткових документів щодо здійснення цієї операції, а саме: лист пояснення, податкову накладну від 10.09.2019 № 19 з квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, договір поставки від 10.09.2019 № 10/09/2019-2, видаткову накладну від 10.09.2019 № 19, накладні на вивантаження з господарства на елеватор, акти на очищення та реєстрів накладних за прийняте зерно, акти приймання-передачі ячменю, складські квитанції, договір на відповідальне зберігання зерна, акти витрат насіння та садивного матеріалу, договір купівлі-продажу насіння ячменю, звіт про посівні площі, звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур, податкові декларації платника єдиного податку четвертої групи, відомості про основні засоби, акт звірки взаємних розрахунків, платіжне доручення на сплату послуг елеватора, довідки сільських рад щодо орендованих земель, видаткові накладних та ТТН на придбання насіння ячменю, платіжні доручення на оплату продукції.

Рішенням Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. від 14.11.2019 № 1330362/30947615 було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 19 від 10.09.2019.

Підставою прийняття вищевказаного рішення зазначено неподання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Між ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя (Постачальник) та ТзОВ Агро Престиж (Покупець) 21.08.2019 був укладений Договір на поставку сільськогосподарської продукції № 21/08.

У зв`язку з виконанням зазначеного договору, 21.08.2019 було складено видаткову накладну № 17, відповідно до якої покупцю передано ячмінь 3 класу 2019 року у кількості 120 т на загальну суму 504000,00 грн (сума ПДВ 84000,00 грн). Крім цього, 21.08.2019 між ТОВ Агро Престиж , ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя та ДП Радивилівський комбінат хлібопродуктів оформлено акт прийому-передачі складської квитанції № 81, відповідно до якого ТОВ Агро Престиж прийняло зерно ячменю (3 класу) в кількості 120000 (сто двадцять тонн 000) кг, яке знаходиться на зберіганні в ДП Радивилівський КХП , а ДП Радивилівський КХП підтверджує надходження на ім`я ТОВ Агро Престиж вказаного ячменю. У зв`язку із вищенаведеним позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21.08.2019 № 17.

За результатами обробки вищезазначеної податкової накладної, автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України, позивачу надіслано квитанцію про зупинення її реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, підстава - ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем, в електронному вигляді, направлено на адресу податкового органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності та правомірності здійснення господарської операції, відображених у податковій накладній від 21.08.2019 № 17 та копії первинних та додаткових документів щодо здійснення цієї операції, а саме: пояснення від 05.11.2019 №117, податкову накладну від 21.08.2019 № 17 з квитанцією про зупинення, договір на поставку сільськогосподарської продукції № 21/08 від 21.08.2019, видаткову накладну від 21.08.2019 № 17, накладні на вивантаження ячменю з господарства на елеватор - ДП Радивилівський комбінат хлібопродуктів , акт на очищення, сушіння зерна, реєстр накладних за прийняте зерно з визначенням якості по середньому зразку, акт приймання-передачі складської квитанції №81 від 21.08.2019, складську квитанцію № 81 з карточкою аналізу зерна, договір на відповідальне зберігання зерна від 24.06.2019 № 72, акти витрати насіння і садівного матеріалу, договір купівлі-продажу насіння ячменю із ТОВ Волинь Нова від 11.04.2019 № 1104/88627, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур, звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи, відомості про основні засоби, акт звірки взаємних розрахунків між ТОВ «Агро Престиж» та ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя специфікацію № 1 до Договору поставки сільськогосподарської продукції № 21/08 від 21.08.2019, довідки сільської ради щодо орендованих земель пайового фонду, видаткову накладну та товаротранспортну накладну на придбання посівного матеріалу.

Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 11.11.2019 № 1326944/30947615 було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 17 від 21.08.2019.

Підставою прийняття вищевказаного рішення зазначено неподання платником податку копій документів, а саме: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя , 22.11.2019 подало до ДПС України скаргу на рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.11.2019 № 1326944/30947615 та копії первинних та додаткових документів щодо здійснення цієї операції.

Рішенням за результатами розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.11.2019 № 42378/30947615/2, комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Між ТОВ Мисливське господарство Надбужжя (Постачальник) та ТзОВ Агро Фонд (Покупець) 02.08.2019 був укладений договір поставки № 02/08/2019-2 щодо поставки ярого ячменю. У зв`язку з виконанням зазначеного договору 02.08.2019 було складено видаткову накладну № 12, відповідно до якої покупцю передано ярий ячмінь у кількості 61,36 т. на загальну суму 226418,40 грн (сума ПДВ 37736,40 грн), видаткову накладну №13 від 03.08.2019, відповідно до якої покупцю передано ярий ячмінь у кількості 24,36 т на загальну суму 89888,40 грн (сума ПДВ 14981,40 грн) та видаткову накладну № 14 від 05.08.2019, відповідно до якої покупцю передано ярий ячмінь у кількості 17,36 т на загальну суму 62704,32 грн (сума ПДВ 10450,72 грн).

У зв`язку із вищенаведеним позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 02.08.2019 № 12, від 03.08.2019 № 13, від 05.08.2019 № 14.

За результатами обробки вищезазначених податкових накладних, автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України позивачу надіслано квитанції про зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, підстава - ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем в електронному вигляді направило на адресу податкового органу повідомлення від 19.09.2019 № 9171802408 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності та правомірності здійснення господарської операції, відображених у податкових накладних від 02.08.2019 № 12, від 03.08.2019 № 13, від 05.08.2019 та копії первинних та додаткових документів щодо здійснення цієї операції, а саме: видаткову накладну від 02.08.2019 № 12 та товарно-транспортні накладні № 02-08-001 від 02.08.2019 та № 02-08-002 від 02.08.2019, видаткову накладну від 03.08.2019 № 13 та товарно-транспортну накладну № 02-08-003 від 03.08.2019, видаткову накладну від 05.08.2019 № 14 та товарно-транспортну накладну № 02-08-004 від 05.08.2019, договір № 02/08/2019-2 від 02.08.2019 з специфікацією № 1 від 02.08.2019, договір № 02/08/2019-2 від 02.08.2019 з специфікацією № 2 від 05.08.2019, платіжне доручення № 12343 від 09.08.2019, платіжне доручення № 12349 від 09.08.2019, платіжне доручення № 9184 від 09.08.2019.

Рішеннями Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 25.09.2019 № 1289686/30947615, від 25.09.2019 № 1289678/30947615, від 25.09.2019 № 1289693/30947615 було відмовлено в реєстрації податкових накладних від 02.08.2019 № 12, від 03.08.2019 № 13, від 05.08.2019 № 14.

Підставою прийняття вищевказаних рішень зазначено неподання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та або/законодавством.

Комісією Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 15.01.2019 ТОВ Мисливське господарство Надбужжя (ЄДРПОУ 30947615) включено до переліку ризикових платників податку, оформлене протоколом від 15.01.2019 № 9.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Пунктом 201.16. ст. ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми, постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин (далі Порядок № 117).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) (п. 1 Порядку № 117).

Відповідно до п. 12 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно п. 13 Порядку № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктами 14 Порядку № 117, визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (п. 15 Порядку № 117).

Відповідно до п. п. 18, 19 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п. п. 20, 21 Порядку № 117).

З системного аналізу вищенаведених норм права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що для встановлення правомірності чи протиправності оскаржуваних рішеннь, контролюючий орган повинен надати належні та достатні докази того, що зупинення реєстрації податкових накладних, вчинено згідно приписів пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України та у відповідності до Порядку № 117 затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що зі змісту квитанцій про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 9207805204 від 12.09.2019, № 9222737035 від 26.09.2019, № 9207825318 від 12.09.2019, № 9171800853 від 06.08.2019, № 9171802408 від 06.08.2019, № 9171799747 від 06.08.2019 встановлено, що реєстрація вказаних накладних зупинена, у зв`язку з тим, що такі відповідають вимогам п. п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Крім цього, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом у квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, конкретного переліку документів, який є достатнім для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Аналогічна правова позиція у подібних правовідносинах викладена у постанові Верховного Суду від 28.10.2019 у справі № 640/983/19.

Крім цього, обов`язок контролюючого органу щодо зазначення конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, визначений у п. 14 Порядку № 117.

Таким чином, не зазначення органом ДФС у квитанціях, переліку документів, які необхідно подати до контролюючого органу для реєстрації податкової накладної, порушує вимоги Порядку № 117.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що контролюючий орган:

- в Рішенні від 11.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 в ЄРПН вказав, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є, зокрема: неподання платником податків копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків ;

- в Рішенні від 25.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 в ЄРПН вказав, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є, зокрема: неподання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні ; неподання платником податків копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством ;

- в Рішенні від 25.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 в ЄРПН вказав, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є, зокрема: неподання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні ; неподання платником податків копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством ;

- в Рішенні від 25.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 в ЄРПН вказав, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є, зокрема: неподання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні ; неподання платником податків копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством ;

- в Рішенні від 14.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 в ЄРПН вказав, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є, зокрема: неподання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні ; неподання платником податків копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків ;

- в Рішенні від 25.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 в ЄРПН вказав, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є, зокрема: неподання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні ; неподання платником податків копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством .

Однак, суд апеляційної інстанції зазначає, що у відповідності до Порядку № 117, саме в квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинно бути визначено, який перелік документів, необхідно подати платнику податків до контролюючого органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Крім того, позивачем надавалися контролюючому органу документи і пояснення для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних, у свою чергу, суд апеляційної інстанції вважає, що такі документи не мають зауважень щодо форми, змісту або походження, які в силу ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату цими первинними документами юридичної сили, а тому підтверджують факт здійснення господарських операцій.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції вважає, що контролюючим органом у квитанціях про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 9207805204 від 12.09.2019, № 9222737035 від 26.09.2019, № 9207825318 від 12.09.2019, № 9171800853 від 06.08.2019, № 9171802408 від 06.08.2019, № 9171799747 від 06.08.2019, в порушення Порядку № 117, не вказано конкретний перелік документів, необхідних для реєстрації податкової накладної. Що є свідченням не відповідності рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкової накладної, вимозі правової визначеності, а можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.

Отже, на підставі зазначеного, а також з огляду на ту обставину, що відповідачами будь-які підставні та правомірні зауваження до поданих позивачем документів не висловлено, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що порушені права позивача підлягають захисту шляхом визнання протиправними рішень від 25.09.2019 № 1289702/30947615, від 14.11.2019 № 1330362/30947615, від 11.11.2019 № 1326944/30947615, від 25.09.2019 № 1289686/30947615, від 25.09.2019 № 1289678/30947615, від 25.09.2019 № 1289693/30947615 та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № № 12, 13, 14, 17, 18, 19 складені Товариством з обмеженою відповідальністю Мисливське господарство Надбужжя .

Щодо позовних вимог про визнання протиправними дії Головного управління ДФС у Львівській області зі здійснення моніторингу податкових накладних та перевірки на відповідність критеріям ризиковості ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя згідно Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117; визнання протиправними дії Головного управління ДФС у Львівській області пов`язані із внесенням ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків; визнання протиправним та скасування Рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, оформлене протоколом від 15.01.2019 № 9; зобов`язання Головне управління ДПС у Львівській області виключити ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя з переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, то суд апеляційної інстанції вважає, що такі позовні вимоги задоволеними бути не можуть.

Суд апеляційної інстанції вважає, що використання контролюючим органом податкової інформації, наявної в інформаційних системах ДФС, або внесення інформації в ці системи за результатами її опрацювання у певний спосіб, зокрема, віднесення позивача до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України та є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.

Рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості не порушує права та інтереси позивача. Віднесення Комісією контролюючого органу позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є передумовою зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому, відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, і лише ненадання платником податку відповідних письмових пояснень та запитуваних копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, є підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що податковим кодексом України врегульоване питання інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу.

Так, у пункті 61.1 ст. 61 ПК України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Так, підпунктом 62.1.2 пункту 62.2 ст. 62 ПК України передбачено, що способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до пункту 71.1 ст. 71 ПК України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 ст. 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

У підпункті 74.1 ст.74 ПК України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Відповідно до пункту 74.3 ст.74 ПК України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Виходячи з системного тлумачення норм права, слід дійти висновку, що дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок опрацювання податкової інформації та прийняття рішення у формі протоколу, який є їх внутрішнім документом, належить до службової діяльності працівників цього органу на виконання своїх професійних обов`язків по збиранню доказової інформації щодо наявності або відсутності ризикових операцій. Надання контролюючому органу відповідних повноважень є лише передумовою подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом чого в подальшому є прийняття ним остаточного рішення, щодо реєстрації або відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. Висновки, викладені в протокольному рішенні, щодо відповідності суб`єктів господарювання критеріям ризиковості, є відображенням дій працівників податкових органів і не породжують правових наслідків для платника податків. Включення суб`єктом владних повноважень до власної бази даних інформації про суб`єкта господарювання, за наслідками проведеного моніторингу та податкової історії платника податку не створює жодних перешкод для діяльності платника податків.

Тобто, саме рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування призведе до певних негативних правових наслідків для платника податків, та, вважаючи таке рішення контролюючого органу неправомірним, особа може звернутись до суду за захистом своїх прав.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 20.11.2019 справа № 480/4006/18, від 03.03.2020 справа № 240/3665/19, від 05.08.2020 справа № 520/5692/19, від 21.08.2020 справа № 520/6051/19.

З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що рішення суду першої інстанції в частині визнання протиправними дії Головного управління ДФС у Львівській області зі здійснення моніторингу податкових накладних та перевірки на відповідність критеріям ризиковості ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя згідно Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117; визнання протиправними дії Головного управління ДФС у Львівській області пов`язані із внесенням ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків; визнання протиправним та скасування Рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, оформлене протоколом від 15.01.2019 № 9; зобов`язання Головне управління ДПС у Львівській області виключити ТзОВ Мисливське господарство Надбужжя з переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків слід скасувати, оскільки суд при задоволенні позову у цій частині допустив невідповідність своїх висновків обставинам справи та неправильно застосував норми матеріального права, що, відповідно до приписів ст. 317 КАС України, є підставою для скасування судового рішення та прийняття постанови про відмову у задоволенні позову у цій частині.

В решті рішення суду першої інстанції необхідно залишити без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального права та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 310, 316, 317, 321, 322, 325, 328, КАС України, суд -

постановив:

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області задовольнити частково.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 липня 2020 року у справі № 380/1020/20 скасувати в частині:

визнання протиправними дій Головного управління ДФС у Львівській області зі здійснення моніторингу податкових накладних та перевірки на відповідність критеріям ризиковості товариства з обмеженою відповідальністю Мисливське господарство Надбужжя (код ЄДРПОУ 30947615) згідно Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117;

визнання протиправними дій Головного управління ДФС у Львівській області пов`язані із внесенням товариства з обмеженою відповідальністю Мисливське господарство Надбужжя (код ЄДРПОУ 30947615) до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків;

визнання протиправним та скасування Рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення товариства з обмеженою відповідальністю Мисливське господарство Надбужжя (код ЄДРПОУ 30947615) до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, оформлене протоколом від 15.01.2019 № 9;

зобов`язання Головне управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039) виключити товариство з обмеженою відповідальністю Мисливське господарство Надбужжя (код ЄДРПОУ 30947615) з переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків та прийняти у цій частині нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

У решті рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. М. Гінда судді В. В. Ніколін М. А. Пліш Повне судове рішення складено 06.11.2020.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92691632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1020/20

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 15.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні