Рішення
від 05.11.2020 по справі 280/4224/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2020 року Справа № 280/4224/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Стовбур А.Ю., представника позивача: адвоката Барчук О.Є., представника відповідача: Самусєвої Я.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовною заявою

Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ КАПІТАЛ (69035, м.Запоріжжя, вул.Феросплавна, буд.38; код ЄДРПОУ 40776916)

до Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 206; код ЄДРПОУ 02140892)

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ КАПІТАЛ (далі - позивач, ТОВ ПРАЙМ КАПІТАЛ ) до Виконавчого комітету Запорізької міської ради (далі відповідач, ВК ЗМР), в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 02.01.2020 за номером ТС-О-073/1908 від 25.05.2020 року № 201/3.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що спірне рішення прийняте з порушенням норм Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011, оскільки вважає, що відповідач не наділений повноваженнями щодо анулювання паспорту прив`язки. Позивач вважає вказане рішення протиправним, просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 30.06.2020 відмовлено в задоволенні заяви про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 01.07.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі, призначено судове засідання на 30.07.2020.

Відповідач позов не визнав, 22.07.2020 подав відзив на позов (вх.№33561), в якому зазначає, що рішення про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 02.01.2020 за номером ТС-0-073/1908, прийнято відповідачем відповідно до норм Положення про порядок оформлення документів на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Запоріжжі, затвердженого рішенням ЗМР від 25.08.2016 №52 зі змінами, внесеними рішенням ЗМР від 30.01.2019 №30. Вважає, що рішення прийнято згідно з вимогами чинного законодавства та в межах наданих повноважень. На підставі викладеного, просить в задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 30.07.2020 розгляд справи відкладено на 17.08.2020.

06.08.2020 позивач подав відповідь на відзив (вх.№35830), в якій додатково звернув увагу, що законодавством не передбачено розроблення та затвердження альтернативних порядків розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності іншими органами влади, про що зазначено в листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.04.2017 №7/14-3939.

Ухвалою суду від 17.08.2020 відкладено розгляд справи на 30.09.2020.

Ухвалою суду від 30.09.2020 відкладено розгляд справи на 12.10.2020.

Ухвалою суду від 12.10.2020 відкладено розгляд справи на 04.11.2020.

У судовому засіданні 04.11.2020 оголошено перерву до 05.11.2020.

У судовому засіданні 05.11.2020 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Під час судового розгляду представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги з підстав, викладених у заявах по суті справи, просив позов задовольнити.

Під час судового розгляду представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у заявах по суті справи, просив в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши вступне слово та пояснення, надані представниками сторін, безпосередньо дослідивши письмові докази, подані сторонами, суд встановив такі обставини.

ТОВ ПРАЙМ КАПІТАЛ зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Департаментом реєстраційних послуг Запорізької міської ради 26.08.2016, номер запису: 11031020000041098, види діяльності: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний); 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 41.10 Організація будівництва будівель.

02.01.2020 Департаментом архітектури та містобудування Запорізької міської ради видано ТОВ ПРАЙМ КАПІТАЛ паспорт прив`язки тимчасової споруди по продажу товарів народного споживання за адресою розташування: м.Запоріжжі, вул.Запорізька, 6, зареєстрований за номером ТС-О-073/1908, строком дії до 02 січня 2025 року.

Як слідує з матеріалів справи, головним спеціалістом-інспектором відділу координації діяльності та оперативного контролю в сфері благоустрою інспекції з благоустрою Запорізької міської ради Семешко Г.О., головним спеціалістом-інспектором відділу координації діяльності та оперативного контролю в сфері благоустрою інспекції з благоустрою Запорізької міської ради Ревенко О.С., із залученням головного спеціаліста-районного архітектора Олександрівського району відділу планування та забудови міста департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради Маргарян Т.Г. на підставі наказу начальника Інспекції з благоустрою Запорізької міської ради від 31.01.2020 року №8р здійснено перевірку стану благоустрою території за адресою: м.Запоріжжя, вул.Запорізька, 6, за результатами якої складено Акт обстеження території 0370 від 06.02.2020.

Відповідно до висновків Акту обстеження території 0370 встановлено: За адресою вул.Запорізька,6 Департаментом архітектури та містобудування Запорізької міської ради видано паспорт прив`язки на тимчасову споруду ТС-О-073/1908від 02.01.2020, ТОВ ПРАЙМ КАПІТАЛ . На час проведення обстеження виявлено факт недотримання вимог паспорту прив`язки ТС при її встановленні, а саме:

- розташування ТС не відповідає схемі благоустрою прилеглої території, яка є складовою частиною паспорту прив`язки ТС, а саме: фактичне розташування ТС здійснено на відстані 11,85 м від вікон житлового будинку, замість передбачених 13,5 м;

- зовнішній вигляд ТС не відповідає ескізам фасадів ТС, які є складовою частиною паспорту прив`язки ТС, а саме: ширина ТС фактично становить 3,8 м, замість 3,6 м, передбачених планом по осям А-Б; вхідні двері ТС розташовано на відстані 4,0 м від краю ТС, замість 2,0 м, передбачених Фасадом 2-1 ТС.

Рішенням ВК ЗМР від 25.05.2020 №201/3 Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 02.01.2020 за номером ТС-О-073/1908 , вирішено анулювати паспорт прив`язки ТС, наданий ТОВ ПРАЙМ КАПІТАЛ , зареєстрований в містобудівному кадастрі від 02.01.2020 за номером ТС-О-073/1908, з підстав недотримання вимог паспорту прив`язки ТС при встановленні ТС по вул.Запорізькій, 6.

Позивач вважає, що ВК ЗМР не наділений повноваженнями на анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з того, що відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України від 17 лютого 2011 року №3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до частини 4 статті 28 Закону №3038-VI розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначає Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 (далі - Порядок №244).

Пунктом 1.3 Порядку №244 визначено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

При цьому, за змістом пункту 1.6 Порядку №244 до повноважень виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської, районної ради та районної державної адміністрації, відноситься лише: затвердження своїм рішенням (розпорядженням, наказом) комплексної схеми розміщення тимчасової споруди та архітипу, що розроблені за рішенням сільської, селищної, міської, районної ради.

Відповідно до п. 1.10 Порядку №244 передбачено, що для розміщення групи ТС (але не більше п`яти) розробляється єдиний паспорт прив`язки ТС з прив`язкою кожної окремої ТС з відображенням благоустрою прилеглої території та інженерного забезпечення (на топографо-геодезичній основі М 1:500).

У п.1.12 Порядку №244 зазначено, що при розміщенні ТС ураховуються всі наявні планувальні обмеження, передбачені будівельними нормами.

Згідно з п.2.2 Порядку №244 замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: 1) графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; 2) реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним.

Пунктом 2.4 Порядку №244 визначено, що відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

Відповідно до пункту 2.5 Порядку №244 про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

Відтак, у відповідності до приписів Закону №3038-VI та Порядку №244 повноваження виконавчих органів сільської, селищної, та міської ради в питаннях розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності є чітко визначеними і обмежені приписами Порядку №244, при цьому процедура оформлення та анулювання паспортів прив`язки тимчасових споруд знаходиться поза межами повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування.

Положення Закону України Про місцеве самоврядування в Україні також не містять посилань на такі повноваження виконавчих органів місцевого самоврядування, як анулювання дії паспортів прив`язки тимчасових споруд.

Оскільки процедура оформлення та анулювання паспортів прив`язки тимчасових споруд знаходиться поза межами повноважень виконавчих комітетів місцевих рад, а спеціальним нормативно-правовим актом такі повноваження покладені на орган з питань містобудування та архітектури, суд погоджується з доводом позивача про те, що ВК ЗМР прийнято спірне рішення з перевищенням повноважень та у спосіб, що не передбачений Законом №3038-VI та Порядком №244.

Такі висновки узгоджуються з правовою позицією, викладеною в постановах Верховного Суду від 24.09.2019 року у справі № 296/634/16-а, від 24.04.2018 року у справі №580/1896/19, від 10.10.2018 року у с праві №373/2346/16-а.

При цьому, суд звертає увагу, що Верховний Суд зробив загальний висновок, безвідносно до конкретних органів місцевого самоврядування, що процедура оформлення та анулювання паспортів прив`язки тимчасових споруд знаходиться поза межами повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування.

Суд зазначає, що оскільки відповідач при прийнятті рішення від 25.05.2020 №201/3 діяв поза межами своїх повноважень, наявність чи відсутність факту порушення позивачем вимог паспорту прив`язки тимчасової споруди не має правового значення для вирішення даного спору.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження матеріалами справи, є обґрунтованими, а надані сторонами письмові докази є належними та достатніми для постановлення судового рішення про задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову, понесені позивачем судові витрати на оплату судового збору в розмірі 2 102,00 грн. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача

Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 25 травня 2020 року № 201/3 Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 02.01.2020 за номером ТС-0-073/1908 .

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ КАПІТАЛ за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Запорізької міської ради судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ КАПІТАЛ , місцезнаходження: 69035, м.Запоріжжя, вул.Феросплавна, буд.38; код ЄДРПОУ 40776916.

Відповідач - Виконавчий комітет Запорізької міської ради, місцезнаходження: 69105, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 206; код ЄДРПОУ 02140892.

Повне судове рішення складено 09 листопада 2020 року.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2020
Оприлюднено10.11.2020
Номер документу92706351
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4224/20

Ухвала від 27.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 04.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 04.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 05.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Рішення від 05.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні