Рішення
від 09.11.2020 по справі 560/4075/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/4075/20

РІШЕННЯ

іменем України

09 листопада 2020 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом ПМП "Авангард Два" до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання протиправним повідомлення, визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне мале підприємство "Авангард Два" 28 липня 2020 року звернулось до суду з позовом від 27.07.2020 в якому просить: 1) визнати протиправним повідомлення Управління Держаної архітектурно-будівельної інспекції про неможливість забезпечення внесення інформації, зазначеної у повідомленні від 02 липня 2020 року до реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів; 2) визнати протиправною бездіяльність Управління Держаної архітектурно-будівельної інспекції у формі не забезпечення внесення інформації, зазначеної у повідомленні від 02 липня 2020 року до реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів; 3) зобов`язати вчинити дії, а саме зобов`язати управління Державної архітектурно-будівельної інспекції забезпечити внесення інформації, зазначеної у повідомленні від 02 липня 2020 року до реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Позовні вимоги обгрунтовує тим, що підприємство є користувачем земельної ділянки площею 0,08 га, кадастровий номер 6810100000:02:003:0243, цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, за адресою: м. Хмельницький, вул. Чкалова, 13.

19.05.20202 позивач подав повідомлення про початок будівельних робіт шляхом направлення його цінним рекомендованим листом на адресу ЦНАП у м. Хмельницькому. Управління ДАБІ у Хмельницькій області надало відповідь про неможливість внести інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів у зв`язку із тим, що в повідомленні розділі "інформація про місце розташування об`єкта будівництва" не вказано кадастровий номер земельної ділянки, що передбачено приміткою 1.

Підприємство, з урахуванням зауважень, 02.07.2020, повторно подало повідомлення про початок будівельних робіт особисто через ЦНАП, однак відповідач надав відповідь про неможливість внести інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів у зв`язку із тим, що у повідомленні в розділі "інформація про місце розташування об`єкта будівництва", не вказано некоректно.

Також вказує, на норми Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", постанови КМ України №466 "Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт", Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженого наказом Мінрегіонбуду №92 від 24.06.2011 (арк. спр. 2-6).

Ухвалою суду від 03.08.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням учасників справи, та витребував докази (арк. спр. 34-35).

Відповідно до ухвали від 07.07.2020, суд залишив без задоволення клопотання позивача про розгляд справи з викликом учасників судового розгляду (арк. спр. 41-42).

Ухвалою від 26.10.2020, суд повторно витребував у відповідача докази (арк. спр. 54-55).

Відповідачем Відзиву на позов не подано.

З`ясувавши обставини на які позивач покликається, як на підставу для задоволення його позовних вимог, оцінивши надані учасниками справи докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Позивач неодноразово подавав до Управління ДАБІ у Хмельницькій області Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) /про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що а класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо нового будівництва 15-ти квартирного 3-х поверхового житлового будинку, місце розташування об`єкта будівництва: м. Хмельницький, вул.Чкалова,13, які були зареєстровані відповідачем: 17.03.2020; 10.04.2020; 21.05.2020; 03.07.2020; 04.09.2020 (арк. спр. 66-95).

Відповідно до листа Управління ДАБІ у Хмельницькій області за №1022-1.18/1289-20 від 13.05.2020 ПМП "Авангард Два" повідомлено про розгляд Повідомлень про початок будівельних робіт від 17.03.2020 та від 14.04.2020, і що Витяг з державного земельного кадастру не є правовстановлюючим документом на земельну ділянку, тому не має можливості внести інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (арк. спр.20).

Згідно з листом Управління ДАБІ у Хмельницькій області за №1022-1.18/1419-20 від 02.06.2020 ПМП "Авангард Два" повідомлено про розгляд Повідомлення про початок будівельних робіт від 21.05.2020, та що в інформації про місце розташування об`єкта будівництва не вказано кадастровий номер земельної ділянки, тому не має можливості внести інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (арк. спр.25).

Листом №1022-3.8\1651-20 від 16.07.2020 ПМП "Авангард Два" повідомлено про розгляд Повідомлення про початок будівельних робіт від 21.05.2020, і вказано: "... що інформація про місце розташування об`єкта будівництва не вказано некоректно", та запропоновано після усунення недоліків повторно звернутися до ДАБІ у Хмельницькій області для: "... для подальшого внесення даних, зазначених у повідомленні, до реєстру в установленому порядку (арк. спр.30).

Відповідно до письмової інформації відповідача №1022-1.16/2066-20 від 02.11.2020, наданій на виконання ухвали суду, повідомлено, що 14.09.2020 за №ХМ051200914364 Управлінням ДАБІ у Хмельницькій області зареєстровано Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) /про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо нового будівництва 15-ти квартирного 3-х поверхового житлового будинку, місце розташування об`єкта будівництва: м. Хмельницький, вул.Чкалова,13 (арк.спр. 59-61).

Частиною 1 ст. 26-1 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон № 3038-VI) визначено, що документи для отримання адміністративних та інших визначених цим Законом послуг у сфері будівництва подаються до суб`єкта надання відповідної послуги за вибором заявника (якщо інше не визначено цим Законом): 1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкт звернення та суб`єкт надання відповідної послуги; 2) у паперовій формі особисто заявником (у тому числі через центри надання адміністративних послуг) або поштовим відправленням з описом вкладення.

Відповідно до ч.4 ст.26-1 Закону № 3038-VI, документи, що подаються для отримання адміністративних та інших визначених цим Законом послуг у сфері будівництва, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають викладатися державною мовою; 2) текст документів має бути розбірливим (написаний машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством.

Частиною 7 ст. 26-1 Закону № 3038-VI визначено, що подання документів з порушенням вимог, визначених цією частиною, є підставою для залишення таких документів без розгляду та повернення їх заявнику, про що повідомляється заявник у строк, що не перевищує строк, передбачений для розгляду відповідних документів.

Отже, ст. 26-1 Закону № 3038-VI встановлює 4-и вимоги до документів, які подаються для отримання адміністративних та інших визначених цим Законом послуг у сфері будівництва, порушення яких спричиняє 2-а наслідки, а саме: 1) залишення документів без розгляду; 2) повернення їх заявнику.

Згідно з п.2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 № 466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" (далі - Порядок №466), реєстрація - це внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр). Під час дії експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва функції реєстру покладаються на Реєстр будівельної діяльності першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Пунктом 3 Порядку №466 визначено, що надання (отримання), відмова у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними статтею 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до п.4-1 Порядку №466, документи, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, подаються замовником (його уповноваженою особою) до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнюються та надсилаються рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг.

Адміністратор центру надання адміністративних послуг вносить відомості, необхідні для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва, до Порталу електронної системи засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.

Згідно з п.13 Порядку №466, повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнюється та надсилається рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня надходження повідомлення забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні, до реєстру згідно з цим Порядком. У випадках, встановлених у Порядку ведення першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва під час реалізації експериментального проекту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2020 р. N 559, у разі подання повідомлення через електронний кабінет внесення до реєстру інформації, зазначеної у повідомленні, здійснюється в день його надходження автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру.

Пунктом 15 Порядку №466 визначено, що у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні, які не є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39 - 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово в паперовій або електронній формі через електронний кабінет повідомляє замовникові протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.

Замовник (його уповноважена особа) зобов`язаний протягом трьох робочих днів з дня самостійного виявлення технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомленні про початок виконання будівельних робіт або отримання відомостей про виявлення недостовірних даних подати виправлені (достовірні) дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення їх до реєстру шляхом подання до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг чи через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяви за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку та повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт за формою згідно з додатками 1, 2 і 2 - 1 до цього Порядку в одному примірнику.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, до реєстру згідно з цим Порядком.

Позивач оскаржує відмову позивача у формі листа за №1022-3.8/1651-20 від 16.07.2020, яка, враховуючи встановлене судом, дійсно порушує вимоги пунктів 13, 15 Порядку №466, що видно із змісту згаданого листа Управління ДАБІ у Хмельницькій області, який суд, вважає цілком безпідставним, та повідомлення, яке було подано 02.07.2020 та зареєстровано відповідачем 03.07.2020 за №1022-14/2875-20 (арк. спр. 84-87).

Також, цей висновок суду підтверджує реєстрація чергового повідомлення поданого позивачем - 03.09.2020, яке зареєстровано за №1022-14/3954-20 від 04.09.2020, зміст якого аналогічний попередньо поданому - 02.07.2020 (арк. спр. 90-95).

Отже, відповідач системно порушував права позивача та вимоги Закону № 3038-VI і Порядку №466, при не реєстрації Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) /про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо нового будівництва 15-ти квартирного 3-х поверхового житлового будинку, місце розташування об`єкта будівництва: м. Хмельницький, вул.Чкалова,13, які ПМП "Авангард Два" подавав неодноразово, що відповідно вказує на бездіяльність Управління ДАБІ у Хмельницькій області щодо внесення відомостей до реєстру.

Так як відповідач 14.09.2020 зареєстрував Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) /про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо нового будівництва 15-ти квартирного 3-х поверхового житлового будинку, місце розташування об`єкта будівництва: м. Хмельницький, вул. Чкалова, 13 за № ХМ051200914364, відпала потреба зобов`язувати його вчиняти дії щодо внесення інформації в реєстр. Тобто, відповідач фактично самостійно усунув порушення закону під час розгляду адміністративної справи судом. При цьому, потрібно враховувати, що у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання наведених у надісланому повідомленні недостовірних даних, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягає скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень не довів, що не порушив закон та права позивача, при цьому самостійно усунув порушення під час судового розгляду, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється частково.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до квитанції ПН 215600426655 від 27.07.2020, позивач сплати судовий збір у розмірі 2102,00 гривень (арк. спр. 1), тому з урахуванням задоволення позовних вимог, цю суму потрібно стягнути на його користь, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Згідно з Наказом Хмельницького окружного адміністративного суду від 29.10.2020 №185-од "Про тимчасове припинення відправлення поштової кореспонденції Хмельницьким окружним адміністративним судом", у зв`язку із недостатнім фінансуванням, відсутністю поштових знаків та відмови Державної судової адміністрації України щодо виділення коштів відповідно до листа від 16.09.2020 №14-17229/20, наказано відділу документального забезпечення тимчасово припинити відправлення поштової кореспонденції до надходження коштів, тому суд про прийняте рішення у справі повідомляє учасників на вказані ними у позові засоби зв`язку (телефон, електронна пошта).

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного малого підприємства "Авангард Два", задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Управління ДАБІ у Хмельницькій області у формі листа за №1022-3.8/1651-20 від 16.07.2020 при розгляді Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) /про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо нового будівництва 15-ти квартирного 3-х поверхового житлового будинку, місце розташування об`єкта будівництва: м. Хмельницький, вул. Чкалова, 13, яке було подано 02.07.2020, та зареєстровано відповідачем 03.07.2020 за №1022-14/2875-20.

Визнати протиправною бездіяльність Управління ДАБІ у Хмельницькій області щодо не реєстрації Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) /про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо нового будівництва 15-ти квартирного 3-х поверхового житлового будинку, місце розташування об`єкта будівництва: м. Хмельницький, вул. Чкалова,13, які ПМП "Авангард Два", яке було подано позивачем 02.07.2020, та зареєстровано відповідачем 03.07.2020 за №1022-14/2875-20.

В решті вимог позову відмовити.

Стягнути на користь Приватного малого підприємства "Авангард Два" 2102,00 грн судового збору за рахунок асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.

Копії рішення надати учасникам судового розгляду наявними в них засобами зв`язку та відповідному підрозділу Хмельницького окружного адміністративному суду, який зобов`язати невідкладно організувати виконання вимог ст. 44, 251 КАС України, після усунення підстав, які стали підставою для не надсилання поштової кореспонденції учасникам справи, і про це повідомити суддю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 09 листопада 2020 року

Позивач:ПМП "Авангард Два" (вул. Сковороди, 11, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29008 , код ЄДРПОУ - 14160339) Відповідач:Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області (вул. Грушевського, 87/2, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 37327772)

Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2020
Оприлюднено10.11.2020
Номер документу92708111
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/4075/20

Рішення від 09.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні