Рішення
від 18.09.2020 по справі 160/8055/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2020 року Справа № 160/8055/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Євробудінвест-Д" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

15 липня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Євробудінвест-Д" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0003600520 від 10.02.2020 року, яким податковим органом Товариству з обмеженою відповідальністю "Євробудінвест-Д" збільшено суму податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 80 262,22 грн, у тому числі, за податковим зобов`язанням у розмірі 64 209,78 грн, та за штрафними фінансовими санкціями у розмірі 16 052,44 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ ЄВРОБУДІНВЕСТ-Д (код ЄДРПОУ 34512861) з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельні ділянки, що перебувають у користуванні ТОВ ЄВРОБУДІНВЕСТ-Д на підставі договору оренди землі від 23.09.2008 року за №3380. На підставі зазначеного Акту від 11.01.2020 року відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №0003600520 від 10.02.2020 року. Зауважив, що перевіряючими під час перевірки було встановлено заниження задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року, при цьому, даний факт був встановлений на підставі Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1005-3364 від 10.05.2019 року, проте, податковим органом перевірку було проведено за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року. На думку позивача, використання витягу із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки за 2019 року під час проведення перевірки щодо відображення показника плати за землю за 2017, 2018 рр., є неправомірним, а тому податкове повідомлення-рішення від 10.02.2020 року № 0003600520 є протиправним, та таким, що підлягає скасуванню у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.07.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

06.02.2020 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що Відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформовано Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1892 га, що знаходиться за адресою: м.Дніпро, вул.Мечникова, буд.18, за кадастровим кодом 1210100000:02:417:009 та перебуває у користуванні ТОВ Євробудінвест-Д : від 10.05.2019 року №1005-3364, згідно якого, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 12 355 109,80 грн. Цільове призначення земельної ділянки (ЦВЦПЗ): - 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку). Коефіцієнт Кф: 2,50 . Витяг сформовано станом на 2017 рік. З урахуванням індексації, передбаченої ст.289 ПКУ на 2018 рік - 1%, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 2018 рік, також, становить 12 355 109,80 грн.

При співставленні задекларованих показників з орендної плати з даними Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки д 10.05.2019 року №1005-3364 встановлено, що сума орендної плати, яка повинна бути нарахована ТОВ Євробудінвест-Д за період з 01.01.2017 по 03.12.2018, складає 321 050,58 грн. Позивачем задекларовано орендну плату за земельну ділянку за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 на суму 256 840,80 грн., а отже, податковим органом встановлено заниження позивачем орендної плати на суму 64 209,78 грн.

Також, відповідачем зауважено, що різний коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, став підставою для визначення різних сум орендної плати за земельні ділянки за 2017-2018 роки.

Відповідачем додаткового було наголошено, що він не наділений повноваженнями тлумачити чинний витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 10.05.2019 №1005-3364, а лише визначає суму грошового зобов`язання з орендної плати на підставі інформації, отриманої від центрального органу виконавчої влади.

Отже, відповідач вважає, що податкове повідомлення-рішення №0003600520 від 10.02.2020 винесено правомірно.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Головним упралвнням ДПС у Дніпропетровській області проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ ЄВРОБУДІНВЕСТ-Д (код ЄДРПОУ 34512861) з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельні ділянки, що перебувають у користуванні ТОВ ЄВРОБУДІНВЕСТ-Д на підставі договору оренди землі від 23.09.2008 року за №3380 (зареєстрований в державному реєстрі земель за № 040810400483 від 03.12.2008), загальною площею 0,1892 га (площа частки користування 0,0822 га), кадастровий номер - 1210100000:02:417:009 за період з 01.01.2017 по 31.12.2018, за результатами якої складено акт від 11.01.2020 №692/04-36-05-20/34512861.

В акті перевірки зазначено порушення:

- п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 ПКУ, а саме: встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку площею 0,0822 га (кадастровий номер - 1210100000:02:417:009) за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 на суму 64 209,78 грн., в тому числі, за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 на суму 32 104,89 грн., за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 - на суму 32 104,89 грн.

На підставі акту перевірки від 11.01.2020 №692/04-36-05-20/34512861 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0003600520 від 10.02.2020 року, яким податковим органом Товариству з обмеженою відповідальністю "Євробудінвест-Д" збільшено суму податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 80 262,22 грн., у тому числі, за податковим зобов`язанням у розмірі 64 209,78 грн., та за штрафними фінансовими санкціями у розмірі 16 052,44 грн.

Не погоджуючись з винесеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Стосовно суті встановленого порушення актом перевірки від 11.01.2020 №692/04-36-05-20/34512861, судом встановлено таке.

Між Дніпропетровською міською радою та ТОВ Євробудінвест-Д було укладено договір оренди земельної ділянки від 23.09.2008 року №3380, згідно якого ТОВ Євробудінвест-Д прийняло в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,1892 га (площа частки користування 0,0822 га), що знаходиться за адресою: Україна, м.Дніпро, Бабушкінський р-н, вул.Мечникова, буд.18, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м. Дніпропетровська за кадастровим кодом 1210100000:02:417:009. Договір укладено на 15 років.

ТОВ Євробудінвест-Д отримано Витяг технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 10.02.2017 №21/070217/03-07, згідно якого, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,1892 га, що знаходиться за адресою: м.Дніпро, вул.Мечникова, буд.18, за кадастровим кодом 1210100000:02:417:009 складає 9 884 103,76 грн. Цільове призначення земельної ділянки (КВЦПЗ): Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт (КФ): 2,00.

ТОВ Євробудінвест-Д подано податкові декларації з орендної плати за земельну ділянку площею 0,0822 га (кадастровий номер 1210100000:02:417:009) на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 10.02.2017 №21/070217/03-07 (нормативна грошова оцінка за всю земельну ділянку - 9 884 103,76 грн.):

- уточнююча декларація 13.02.2018 за податковий період з 01.01.2017р. по 31.12.2017р., річна сума зобов`язання, що підлягає сплаті за даними платника - 128 420,40 грн.;

- звітна декларація від 20.02.2018 за період з 01.01.2018 р. по 31.12.2018 року, річна сума зобов`язання, що підлягає сплаті за даними платника - 128 420,40 грн.

В свою чергу, 10.05.2019 року Відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформовано Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1892 га, що знаходиться за адресою: м.Дніпро, вул.Мечникова, буд.18, за кадастровим кодом 1210100000:02:417:009 та перебуває у користуванні ТОВ Євробудінвест-Д : від 10.05.2019 року №1005-3364, згідно якого, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 12 355 109,80 грн. Цільове призначення земельної ділянки (ЦВЦПЗ): - 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку). Коефіцієнт Кф: 2,50 . Витяг сформовано станом на 2017 рік.

З урахуванням індексації, передбаченої ст.289 ПКУ на 2018 рік - 1%, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 2018 рік, становить 12 355 109,80 грн.

Податковим органом було направлено ТОВ Євробудінвест-Д запит від 24.09.2019 №6580/10/04-36-51-30 щодо надання пояснень та документального підтвердження декларування орендної плати на 2017 рік.

У зв`язку з ненаданням первинних документів на запит від 24.09.2019 №6580/10/04- 36-51-30, податковим органом проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ Євробудінвест-Д з питань повноти нарахування плати за землю за земельну ділянку, що перебуває у користуванні ТОВ Євробудінвест-Д на підставі договору оренди землі від 23.09.2008 року за №3380 (зареєстрований в державному реєстрі земель за №040810400483 від 03.12.2008), загальною площею 0,1892 га (площа частки користування 0,0822 га), кадастровий номер - 1210100000:02:417:009 за період з 01.01.2017 по 31.12.2018.

Отже, з матеріалів справи вбачається, що розмір задекларованої орендної плати за частину земельної ділянки, яка перебуває в користуванні ТОВ ЄВРОБУДІНВЕСТ-Д , за 2017, 2018 рр. був розрахований на підставі Витягу про нормативно грошову оцінку земельної ділянки № 21/070217/03-07 від 10.02.2017 р.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:02:417:009) у 2017 році склала 9 884 103,76 грн., з наступними складовими:

- місце розташування: м.Дніпропетровськ, Бабушкінський, вул. Мечникова, буд. 18;

- площа земельної ділянки 0,1898 га;

- середня (базова) вартість земель населеного пункту, грн/кв.м.: 581,21;

- коефіцієнт Км2: 4,00;

- сукупний коефіцієнт КмЗ: 1,12;

- коефіцієнт Кф: 2,00;

- коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки: 1; 1,249; 1,433; 1,06.

При проведенні перевірки, відповідачем використано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого 10.05.2019 року, з наступними складовими:

- місце розташування: м.Дніпропетровськ, вулиця Мечникова, 18, Дніпропетровська область;

- площа земельної ділянки 1898 кв.м.;

- середня (базова) вартість земель населеного пункту, грн/кв.м.: 306,35;

- коефіцієнт Км2: 4,00;

- сукупний коефіцієнт КмЗ: 1,12;

- коефіцієнт Кф: 2,50;

- коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки: 1,89720602;

- нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн.: 12355109,80.

Надаючи правову оцінку відповідним діям перевіряючих, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодексу України, визначаючи, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно ч. 288.1 статті 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

У відповідності до пунктів 288.4 статті 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з пунктом 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

288.5.1. не може бути меншою за розмір земельного податку;

288.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки;

288.5.3. може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2. у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Відповідно до пункту 286.1статті 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Такими чином, Податковим кодексом України прямо визначено, що порядок надання інформації контролюючим органом, яка необхідна для обчислення та справляння земельного податку, встановлюється Постановою Кабінету Міністрів України.

Так, згідно з пунктом 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України №1386 від 21.12.2011 року, Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку.

Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.

У відповідності до вимог ст.5 Закону України Про оцінку земель , грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема: для визначення розміру земельного податку; орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності - ст. 13 Закону України Про оцінку земель .

Згідно до ч.1 ст.15 Закону України Про оцінку земель , підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій - ст.18 Закону України Про оцінку земель .

Статтею 20 вказаного Закону визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. №5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, утворено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Відповідно до п.1 Положення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.11.2016р. № 308, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

За п.п.4 п.4 вказаного Положення, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що саме на Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, при цьому, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою.

Отже, з аналізу вищенаведених норм встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди земельної ділянки, а платником орендної плати є орендар такої земельної ділянки, в разі несплати орендарем обов`язкових платежів з орендної плати за землю, контролюючий орган зобов`язаний здійснити нарахування сум податку.

Відповідно до пункту 286.1. статті 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 286.2 цієї статті передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативно-грошової оцінки землі.

Під час судового розгляду судом встановлено, що посадова особа ГУ ДПС у Дніпропетровській області для розрахунку розміру орендної плати за землю за 2017, 2018 рр. застосувала значення нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки за 2019 рік на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 10.05.2019 року №1005-3364.

Суд звертає увагу, що спірними є саме періоди 2017-2018 рр., тому застосування показників нормативно-грошової оцінки за витягом, отриманим в 2019 році, є не вірним, оскільки витяг за 2019 рік містить в собі індексацію як за 2017 - 2018 роки, так і за 2019 рік, та не може застосовуватись до минулих періодів.

Суд зазначає, що платник податків виконав, покладений на нього Податковим кодексом України обов`язок на отримання витягу з технічної документації на початку звітного року 2017 року з метою самостійного нарахування орендної плати за земельну ділянку, як це передбачено пунктом 286.2 Податкового кодексу України.

Відтак, для визнання невірним розрахунку орендної плати за землю, проведеного на підставі належним чином отриманого витягу №21/070217/03-07 від 10.02.2017 року на початку звітного року, у суду не має підстав.

Відповідальність за правильність визначення показників при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі цих показників, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин - Головне управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області). За таких обставин, користувач земельної ділянки лише використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витягу на момент складання податкової звітності та не може нести відповідальність за правильність її обчислення.

Аналогічні висновки містяться у постанові Верховного Суду у справі № 826/11184/17 від 23.10.2018 року.

За приписами ст.58 Конституції України, встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частити першоїстатті 58 Конституції України(справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 09.02.1999р. №1-рп/99 у справі №1-7/99 встановлено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою чинності, тобто, до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Отже, збільшуючи грошове зобов`язання з орендної плати за землю за 2017-2018 рр. на підставі витягу від 10.05.2019 року №1005-3364, який був відсутній у 2017-2018 рр., суд вважає, що відповідач застосував його зворотню дію в часі, що суперечитьст.58 Конституції України.

Також, суд зазначає, що зміна індексації нормативної грошової оцінки є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договорів оренди землі його учасниками. Зазначене не тягне автоматичну зміну умов договорів щодо розміру орендної плати, а відтак, і відповідного донарахування податковим органом суми податкового зобов`язання з орендної плати за оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням.

Такий правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 20.06.2018 року, справа № 813/3819/17.

З огляду на позиції Верховного Суду, суд приходить до висновку про невірний розрахунок відповідачем суми зобов`язань, нарахованих оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням.

Отже, суд вважає неправомірним винесення податкового повідомлення-рішення №0003600520 від 10.02.2020 року.

Частиною першою статті 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З огляду на вищевикладене та приписи ч.2ст.2 КАС України, суд вважає, що відповідач, приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення, діяв не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України, а тому позов підлягає задоволенню.

Аналогічна позиція стосовно обов`язку доказування була висловлена Європейським судом з прав людини у пункті 36 справи Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), від 01 липня 2003 року №37801/97, в якому він зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення).

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в адміністративному позові доводи позивача є такими, що підлягають задоволенню, а податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0003600520 від 10.02.2020 року є таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Євробудінвест-Д" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0003600520 від 10.02.2020 року, яким Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області Товариству з обмеженою відповідальністю "Євробудінвест-Д" збільшено суму податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 80 262,22 грн, у тому числі, за податковим зобов`язанням у розмірі 64 209,78 грн, та за штрафними фінансовими санкціями у розмірі 16 052,44 грн.

Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Євробудінвест-Д" (код ЄДРПОУ 34512861) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2020
Оприлюднено11.11.2020
Номер документу92735605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8055/20

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 25.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 18.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні