ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
25 березня 2021 року м. Дніпросправа № 160/8055/20
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2020 року (суддя Кальник В.В., м. Дніпро, повний текст рішення складено 18.09.2020 року) у справі № 160/8055/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євробудінвест-Д до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
в с т а н о в и в:
15.07.2020 року ТОВ Євробудінвест-Д (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі по тексту - відповідач), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0003600520 від 10.02.2020 року, яким податковим органом збільшено суму податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 80262,22 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням у розмірі 64209,78 грн., за штрафними фінансовими санкціями у розмірі 16052,44 грн.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.09.2020 року позовні вимоги задоволено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні його вимог у повному обсязі. Свої вимоги обґрунтовувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначав, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди землі, між Дніпропетровською міською радою та ТОВ Євробудінвест-Д було укладено договір оренди землі від 23.09.2008 року № 3380, відповідно до якого ТОВ Євробудінвест-Д прийнято у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1898 га, площа частки за яку справляється орендна плата становить 43,3% або 0,0822 га. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, однак не може бути меншим розміру земельного податку, встановленого відповідній категорії земельних ділянок на відповідній території. Дніпровською міською радою рішенням № 7/11 від 13.07.2016 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 № 5/6 Про місцеві податки в збори на території міста , встановлено розмір ставки за користування земельними ділянками у розмірі 3%. Апелянт вказував, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації. За індексом споживчих цін за попередній рік щодо року розраховується величина коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно, залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки. Апелянт вказував, що за 2017 рік, позивач задекларував плату за землю у розмірі 128420,40 грн., що є меншим за необхідну суму. Згідно витягу від 10.05.2019 року № 1005-3364 із технічної документації, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яку орендує ТОВ Євробудінвест-Д складає 12355109,80 грн., отже враховуючи ставку 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та частку орендного користування 43,3%, розмір орендної плати складає 160525,29 грн. Підприємством допущено заниження нормативної грошової оцінки землі, від якої необхідно вираховувати 3% ставки, що зрештою призвело до заниження розміру орендної плати за землю за 2017 рік на 32104,89 грн. За 2017 рік, позивач задекларував плату за землю у розмірі 128420,40 грн., що є меншим за необхідну суму. Та за 2018 рік, позивач задекларував плату за землю у розмірі 128420,40 грн., підприємством допущено заниження нормативної грошової оцінки землі, від якої необхідно вираховувати 3% ставки, що зрештою призвело до заниження розміру орендної плати за землю за період 2017 - 2018 років. Апелянт вказує, що вірним є при розрахунку орендної плати за 2017 - 2018 роки брати нормативну грошову оцінку, визначену у 2019 році згідно витягу від 10.05.2019 року № 1005-3364 із технічної документації, в якому вказано відповідальним органом - Відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про дійсність витягу станом на 2017 рік. Позивач невірно при визначенні розміру орендної плати за 2017 - 2018 роки, брав для розрахунку витяг та розмір нормативної грошової оцінки отриманий ним 10.02.2017 року, при цьому, апелянт вказує, що витяг, на підставі якого позивач розраховував орендну плату за 2017 - 2018 роки є не правильними, виданий з помилкою.
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що Податковим кодексом України прямо визначено, що порядок надання інформації контролюючим органом, яка необхідна для обчислення та справляння земельного податку, встановлюється Постановою Кабінету Міністрів України. Згідно з пунктом 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, Держгеокадастр подають щомісяця до 10 числа, за місцезнаходженням земельної ділянки інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Саме на Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, при цьому, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою. Суд першої інстанції вказував, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди земельної ділянки, а платником орендної плати є орендар такої земельної ділянки, в разі несплати орендарем обов`язкових платежів з орендної плати за землю, контролюючий орган зобов`язаний здійснити нарахування сум податку. Суд першої інстанції, виходив з того, що витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 10.05.2019 року 1005-3364, на підставі якого відповідач розраховує розмір орендної плати за 2017 рік, не може слугувати базою для обчислення орендної плати за земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:02:417:0090), оскільки спірними є саме періоди 2017-2018 років, тому застосування показників нормативно-грошової оцінки за витягом, отриманим в 2019 році, є не вірним, оскільки витяг за 2019 рік містить в собі індексацію як за 2017 - 2018 роки, так і за 2019 рік, та не може застосовуватись до минулих періодів. Платник податків виконав, покладений на нього обов`язок, отримав витяг з технічної документації на початку звітного року 2017 року з метою самостійного нарахування орендної плати за земельну ділянку, як це передбачено пунктом 286.2 Податкового кодексу України, розрахував суму орендної плати на підставі належним чином отриманого витягу №21/070217/03-07 від 10.02.2017 року на початку звітного року. Відповідальність за правильність визначення показників при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі цих показників, покладається на орган, що його формує (Головне управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області). Користувач земельної ділянки лише використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витягу на момент складання податкової звітності та не може нести відповідальність за правильність її обчислення. Збільшуючи грошове зобов`язання з орендної плати за землю за 2017-2018 роки на підставі витягу від 10.05.2019 року №1005-3364, який був відсутній у 2017-2018 роках, суд першої інстанції прийшов до висновку, що відповідач застосував його зворотню дію в часі, що суперечитьст.58 Конституції України.
Матеріалами справи встановлено, що ТОВ Євробудінвест-Д є землекористувачем земельної ділянки площею 0,1898 у частині 0,0822 (кадастровий номер - 1210100000:02:417:0090) по фактичному розміщенні багатоповерхової капітальної нежитлової будівлі із металевим навісом, яка знаходиться за адресою: вул. Мечнікова, 18, Бабушкінський район, м. Дніпро. Користування земельною ділянкою здійснюється на підставі договору оренди землі від 23.09.2008 року, укладеному між орендодавцем - Дніпровською міською радою та орендарем - ТОВ Євробудінвест-Д , посвідченому приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною А.В., зареєстрований в реєстрі за № 3380. Пунктом 3.1 договору оренди землі від 23.09.2008 року, сторони дійшли згоди, що договір укладено на п`ятнадцять років.
Встановлено, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області у період з 08.01.2020 року по 09.01.2020 року проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ Євробудінвест-Д з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ Євробудінвест-Д на підставі укладеного договору оренди землі від 23.09.2008 року № 3380, загальною площею 0,1892 га (площа частки користування 0,0822 га), кадастровий номер 1210100000:02:417:0090, за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року. За наслідками перевірки складено акт №692/04-36-05-20/34512861 від 11.01.2020 року, де у висновках зафіксовано порушення п.п.16.1.4п.16.1ст.16, п.286.1, п.286.2ст.286, п.289.1ст.289 ПК України, внаслідок чого занижено орендну плату за земельну ділянку за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року на суму 64209,78 грн, в тому числі за період 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму 32104.89 грн., за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року на суму 32104,89 грн.
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області 10.02.2020 року прийнято податкове повідомлення-рішення форми Р №0003600520, яким ТОВ Євробудінвест-Д нараховано орендну плату з юридичний осіб у розмірі 80262,22 грн., з яких за податковими зобов`язаннями - 64209,78 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 16052,44 грн.
Встановлено, що ТОВ Євробудінвест-Д не погодилось з податковим повідомленням-рішенням №0003600520 від 10.02.2020 року та подало до Державної податкової служби України скаргу, яка згідно рішення Державної податкової служби України від 29.04.2020 року № 14824/6/99-00-08-05-06-08 залишена без задоволення.
Згідно з пп. 4.1.1 п. 4.1 розділу 4 рішення Дніпровської міської ради від 15.02.2017 року № 12/18 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 № 5/6 Про місцеві податки і збори на території міста внесено зміни до рішення міської ради від 27.12.2010 № 5/6 Про місцеві податки і збори на території міста (зі змінами), виклавши пункти 3, 4 рішення та пункт 3 .1 додатка 3 до рішення у новій редакції: річна сума орендної плати у відсотках до нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які надано в користування, становить: для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, житлової та громадської забудови, природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, історико-культурного призначення, лісогосподарського призначення; водного фонду, промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за винятком земельних ділянок, зазначених у пункті 4.1.2 цього додатка - 3,0.
Встановлено, що згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:417:0090, виданого Управлінням Держземагентства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області 10.02.2017 року № 21/070217/03-07, місцезнаходження земельної ділянки: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський, вул. Мечникова, буд. 18, площа 0,1898 га, коефіцієнт Км2 - 4,00, сукупний коефіцієнт Км3 - 1,12, коефіцієнт Кф - 2,00, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і) 1: 1,249; 1,433; 1,06, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 9884103,76 грн. Витяг отримано ТОВ Євробудінвест-Д .
Встановлено, що ТОВ Євробудінвест-Д подало до ДПІ у Шевченківському районі м. Дніпра, за місцем розташування земельної ділянки, уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2017 рік (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 12.02.2018 року №9298723726, де вказано, що декларацією з плати за землю за 2017 рік (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) було задекларовано річну суму орендної плати у розмірі 128420,40 грн., помісячно з січня по грудень 2017 року у розмірі 10701,70 грн. Уточнюючою декларацією внесеною уточнення в річну та помісячну суму орендної плати, річну суму визначено як 192630,61 грн., помісячно 16052,55 грн.
Отже, ТОВ Євробудінвест-Д задекларовано податкові зобов`язання за вищевказану земельну ділянку, за 2017 рік у розмірі 128420,40 грн., шляхом подання уточнюючої декларації у розмірі 192630,61 грн. Суму орендної плати за земельну ділянку, ТОВ Євробудінвест-Д визначено, виходячи з розміру нормативної грошової оцінки землі 5026350,61 грн., відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:417:0090 від 10.02.2017 року № 21/070217/03-07.
Встановлено, що ТОВ Євробудінвест-Д подало до ДПІ у Шевченківському районі м. Дніпра, за місцем розташування земельної ділянки, податкову декларацію з плати за землю за 2018і рік (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 19.02.2018 року №9025683107, де було задекларовано річну суму орендної плати у розмірі 128420,40 грн., помісячно з січня по грудень 2018 року у розмірі 10701,70 грн.
Суму орендної плати за земельну ділянку за 2018 рік, ТОВ Євробудінвест-Д визначило, виходячи з розміру нормативної грошової оцінки землі 5026350,61 грн., відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:417:0090 від 10.02.2017 року № 21/070217/03-07.
Розмір індексації нормативної грошової оцінки земель за 2018 рік становить - 1, тому розмір орендної плати з 2017 року на 2018 рік не змінився.
Податковий орган за 2017 та 2018 роки визначив суму орендної плати відповідно нормативної грошової оцінки земельної ділянки у розмірі 12355109,80 грн., згідно витягу із технічної документації від 10.05.2019 року № 1005-3364.
Встановлено, що Відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформовано витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1892 га, що знаходиться за адресою: м.Дніпро, вул.Мечникова, буд.18, за кадастровим кодом 1210100000:02:417:009 та перебуває у користуванні ТОВ Євробудінвест-Д , згідно якого, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 12 355 109,80 грн. Цільове призначення земельної ділянки (ЦВЦПЗ): - 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку). Коефіцієнт Кф: 2,50. Вказано, що витяг сформовано станом на 2017 рік.
Листом від 11.02.2019 року № 001876 Відділ у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області повідомив ТОВ Євробудінвест-Д про те, що не передбачено формування витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за минулі роки, формування такого витягу суперечить нормам діючого законодавства.
Відповідно пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно зі ст. 5, ст. 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Згідно пунктів 288.1, 288.2, 288.3, 288.5 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки.
Згідно пунктів 289.1, 289.2 ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік. У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.
Розмір орендної плати залежиться від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Розмір нормативної грошової оцінки береться платником орендної плати з витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Про розмір нормативної грошової оцінки, платник дізнається з отриманого від уповноваженого органу витягу з технічної документації. ТОВ Євробудінвест-Д виконало свій обов`язок, отримало 10.02.2017 року витяг з технічної документації, яким керувалось та подавало податкову декларацію про сплату орендної плати за землю за 2017 рік та 2018 рік з урахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель. Відповідно до платіжних доручень, сплачувало самостійно задекларований розмір орендної плати.
Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Не передбачено, що для кожного року, за який платник буде декларувати розмір орендної плати необхідно отримувати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. ТОВ Євробудінвест-Д при розрахунку орендної плати за 2017 рік, використало інформацію про нормативну грошову оцінку й розраховуючи орендну плату за 2018 рік. При такому використанні, абзацом другим п. 289.2 ст. 289 ПК України передбачено, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Тобто коефіцієнт береться нарастуючим етапом, остання нормативна грошова оцінка множиться на коефіцієнти індексації за наступні роки, які слідують від останньої нормативної грошової оцінки.
ТОВ Євробудінвест-Д у податковій декларації з плати за землю за 2017 рік (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), задекларувало податкові зобов`язання на рік у розмірі 128420,40 грн. Суму 128420,40 грн. як орендну плату за земельну ділянку, обраховано, виходячи з розміру нормативної грошової оцінки землі, яка відома відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:417:0090 від 10.02.2017 року №21/070217/03-07. Такий розрахунок є вірним.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, у свою чергу, за 2017 рік та 2018 рік визначає суму орендної плати, беручи нормативну грошову оцінку земельної ділянки у розмірі 12355109,80 грн., згідно витягу із технічної документації від 10.05.2019 року № 1005-3364. З цього приводу суд апеляційної інстанції зазначає, що нормами ПК України не передбачено перерахування розміру нормативної грошової оцінки за минулі роки, виходячи із нововідомого розміру нормативної грошової оцінки. Інакше кажучи, неможна розраховувати ставку орендної плати за землю за 2017 рік, брати нормативну грошову оцінку відому чи обраховану у 2019 році.
Пунктом 1 Розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 року № 489, передбачено, що за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Згідно п. 2-1 Методики грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України Про Державний земельний кадастр відомості про зміну нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка відбулась внаслідок проведення нормативної грошової оцінки земель адміністративно-територіальних одиниць, вносяться до Поземельної книги без подання заяв, на підставі документації, яка є підставою для внесення. таких відомостей.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки формуються на підставі актуальних відомостей про земельні ділянки, формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється автоматично станом на день подання заяви про його отримання.
Таким чином, позивачем вірно обраховано орендну плату за використовувану ним земельну ділянку за 2017 - 2018 роки, виходячи з наявних у нього даних про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на необхідний період.
Отже, податкове повідомлення-рішення № 0003600520 від 10.02.2020 року є неправомірним з огляду на невірність застосування ГУ ДПС у Дніпропетровській області витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Не передбачено повернення судових витрат здійснених суб`єктом владних повноважень, крім пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись статтями 314, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2020 року у справі № 160/8055/20 - залишити без змін.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення у порядку ст.ст. 328 - 329 КАС України.
Головуючий - суддя О.М. Лукманова
суддя Л.А. Божко
суддя Ю. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2021 |
Оприлюднено | 29.03.2021 |
Номер документу | 95814355 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні