Рішення
від 10.11.2020 по справі 540/3495/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/3495/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання розглянути заяву кандидата в депутати та скасувати реєстрацію її кандидатом у депутати,

встановив:

09.11.2020 року ОСОБА_1 звернулась з позовом до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії , в якій просила суд:

- визнати протиправною бездіяльність Херсонської обласної територіальної виборчої комісії щодо ігнорування заяви кандидата у депутати до Херсонської обласної ради ОСОБА_1 від 06.11.2020 року;

- зобов`язати Херсонську обласну територіальну виборчу комісію розглянути заяву кандидата у депутати до Херсонської обласної ради ОСОБА_1 від 06.11.2020 р. та скасувати реєстрацію її кандидатом у депутати до Херсонської обласної ради.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до ст. 231 ВК України позивач особисто звернулась 06.11.2020 року із заявою про скасування реєстрації, як кандидата у депутати, однак станом на 08.11.2020 року відповідачем рішення не прийнято. У зв`язку із чим просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 09.11.2020 року відкрито провадження по справі, призначено судове засідання на 14:00 годин 09.11.2020 року та відповідачу надано строк на подачу відзиву до 09.11.2020 року 13 години 30 хвилин.

09.11.2020 від відповідача надійшли докази по справі, однак правом на подачу відзиву не скористався.

09.11.2020 року в судовому засіданні задоволено клопотання позивача та оголошено перерву до 10.11.2020 року для уточнення позовних вимог.

10.11.2020 року від представника позивача на адресу суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку із зайнятістю представника позивача у іншому судовому засіданні.

10.11.2020 року від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за правилами письмового провадження, без їх участі за наявними у справі матеріалами. Клопотання представника позивача вважають необґрунтованим, проти відкладення заперечують. В задоволенні позовних вимог просили відмовити.

Відтак, суд не вбачає підстав для відкладення та у відповідності до приписів ч. 9 ст. 205 КАС України, розглядатиме дану справу у порядку письмового провадження на підставі документів, наявних у матеріалах справи.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши докази, судом встановлено наступне: відповідно до п.1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 р. № 795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та 3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р. , згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

На підставі прийнятих вище рішень, з метою участі у виборчому процесі, враховуючи рішення Центрального виконавчого комітету політичної партії НАШ КРАЙ від 15.09.2020 р., конференцією Херсонської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ прийнято рішення від 15.09.2020 р. про висування кандидатів у депутати

Херсонської обласної ради, які були зареєстровані, а отже ХОО ПП НАШ КРАЙ є суб`єктом виборчого процесу.

06.11.2020 року ОСОБА_1 особисто звернулась з письмовою заявою до Херсонської обласної територіальної виборчих комісії та просила скасувати її реєстрацію, як кандидата у депутати до Херсонської обласної ради.

Однак, станом на день звернення до суду 08.11.2020 року, відповідачем не прийнято ніякого рішення, щодо її заяви, у зв`язку із чим звернулась до суду за захистом своїх прав та вважає таку бездіяльність відповідача протиправною.

Так, дослідивши матеріали справи, суд зазначає, що Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-IX відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 1 статті 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Частиною 3 ст. 196 ВК України виборчий процес завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів виборів у порядку, передбаченого цим Кодексом.

Відповідно до ст. 231 Виборчого Кодексу України встановлено порядок скасування реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Частиною 1 ст. 231 ВК України встановлено, що територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі:

1) звернення кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування із заявою про відмову від балотування. Така заява може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або подана до відповідної виборчої комісії особисто;

2) звернення організації партії не пізніш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування щодо скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови відповідно до рішення, прийнятого у порядку, передбаченому статутом партії, яке додається до такого звернення. Зазначені документи підписуються керівником та засвідчуються печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови;

4) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови за межі України для постійного проживання;

5) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови визнано недієздатним;

6) набрання щодо кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення або виявлення територіальною виборчою комісією факту наявності у кандидата судимості за такий злочин, не погашеної або не знятої в установленому законом порядку;

7) порушення порядку висування кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого частиною четвертою статті 216 цього Кодексу, в тому числі неподання кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови у порядку, встановленому цим Кодексом, заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії у разі виявлення включення цієї особи до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради кількох організацій партій;

8) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом, сільським, селищним, міським головою.

У разі надходження звернень, зазначених у пунктах 1 і 2 цієї частини, територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, кандидата у депутати у триденний строк з дня надходження звернення, але не пізніш як за вісімнадцять днів до дня голосування.

У разі скасування реєстрації кандидата у депутати, включеного до єдиного та територіального виборчих списків організації партії, такий кандидат одночасно виключається із відповідних виборчих списків. При цьому черговість (порядкові номери у відповідних виборчих списках) інших кандидатів не змінюється.

У разі надходження звернень, зазначених у пунктах 1 і 2 цієї частини, менш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування такі звернення територіальною виборчою комісією не розглядаються, рішення щодо них не приймаються, про що суб`єкт звернення повідомляється листом за підписом голови або за його дорученням - члена відповідної виборчої комісії.

2. Рішення про скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови з підстав, передбачених у пунктах 3-8 частини першої цієї статті, приймається відповідною виборчою комісією не пізніш як на третій день після отримання нею документів, що встановлюють відповідні факти чи підтверджують настання відповідних обставин.

Територіальна виборча комісія може прийняти рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.

Територіальна виборча комісія розглядає питання про скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у присутності такого кандидата та представника організації партії у виборчій комісії. Про час розгляду такого питання зазначені особи повідомляються не пізніш як у день, що передує дню розгляду. У разі відсутності зазначених осіб, належним чином повідомлених про засідання з розгляду цього питання, питання розглядається територіальною виборчою комісією за відсутності зазначених осіб.

3. Територіальна виборча комісія надає представнику організації партії у виборчій комісії або кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови копію рішення про скасування реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніш як наступного дня після його прийняття.

4. У разі смерті кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови територіальна виборча комісія приймає рішення про вибуття такого кандидата з балотування, а щодо кандидатів, включених до виборчих списків місцевих організацій партій, - також про виключення його з єдиного та територіального виборчих списків організації партії.

5. Рішення про скасування реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, про вибуття кандидата з балотування оприлюднюються на офіційному веб-сайті (за наявності) відповідної виборчої комісії, веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії не пізніш як наступного дня після його прийняття.

Рішення про скасування реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови невідкладно надсилається до Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку.

Отже, з урахуванням того, що позивач звернулась до відповідача із заявою у відповідності до п.1 ч.1 ст. 231 ВК України, відповідачем надана відповідь ОСОБА_1 за вих. № 51 від 09.11.2020 року, що згідно Виборчого Кодексу України, а саме п.1 ч.1 ст. 231 така заява подається не пізніше як за 19 днів до дня голосування, у разі надходження таких заяв, менш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування ( пізніше 5 жовтня) такі звернення територіальною виборчою комісією не розглядаються, рішення щодо них не приймаються, про що суб`єкт звернення повідомляється листом за підписом голови виборчої комісії (п.8 ч.1 ст. 231 ВК України), копія відповіді міститься в матеріалах справи.

З урахуванням того, що ОСОБА_1 звернулась із відповідною заявою до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії 06.11.2020 року, з порушенням строку встановленого п.1 ч.1 ст. 231 ВК України, про що відповідач повідомив позивача листом № 51 від 09.11.2020 року, то суд не вбачає протиправної бездіяльності відповідача щодо розгляду заяви від 06.11.2020 року.

Крім того, суд не вбачає підстав для зобов`язання відповідача розглянути таку заяву, так як заява ОСОБА_1 про скасування реєстрації кандидата у депутати до Херсонської обласної ради на час прийняття рішення вже розглянута у відповідності до п.8 ч.1 ст. 231 ВК України.

У зв`язку із чим, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Ставка за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI).

Стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" передбачає встановлення станом на 1 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 2102 грн.

Позивачем заявлено вимогу немайнового характеру. При зверненні до суду позивачем судовий збір за подання адміністративного позову не сплачено.

Враховуючи, що суд прийшов до висновку про відмову в задоволені позовних вимог, то судовий збір у сумі 840,80 грн. підлягає стягненню з позивача у дохід Державного бюджету України.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії (код ЄДРПОУ 43754994, м.Херсон, пл. Свободи, 1, каб. 321-А) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) у дохід Державного бюджету України судовий збір у сумі 840,80 (вісімсот сорок грн. 80 коп) грн.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими частиною 2 статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом двох днів з дня його проголошення.

Суддя Д.К. Василяка

кат. 101030200

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2020
Оприлюднено11.11.2020
Номер документу92738371
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/3495/20

Постанова від 13.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 10.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні