Постанова
від 12.04.2010 по справі 2а-1336/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-1336/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2010 р. м. Чернігів

Чернігівський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Головуючої судді - Гром Л.М.

При секретарі - Тищенко М.В .

розглянувши у відкри тому судовому засіданні спра ву за адміністративним позов ом відкритого акціонерного т овариства «ЧРМЗ «Жовтневий м олот» до Державної податково ї інспекції у м. Чернігові про скасування податкових повід омлень - рішень та скасуван ня рішення про застосування штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

18.03.2010 року позивач звернув ся до суду з адміністративни м позовом до Державної подат кової інспекції у м. Чернігов і і просить суд:

1) скасувати акт планової ви їзної перевірки від 18.02.2010 року № 115/23/00901714;

2) скасувати податкове повід омлення - рішення № 0001322320/0 від 03 .03.2010 року на суму 135000 грн. (90000 грн. за основним платежем та 45000 грн. з а штрафними санкціями);

3) скасувати податкове повід омлення - рішення № 0001342320/0 від 03 .03.2010 року на суму 60754,82 грн. (40389,88 грн. з а основним платежем та 20364,94 грн . за штрафними санкціями);

4) скасувати податкове повід омлення - рішення № 0001312320/0 від 03 .03.2010 року на суму 2910 грн. за штраф ними санкціями;

5) скасувати податкове повід омлення - рішення № 0001332320/0 від 03 .03.2010 року на суму 364,23 грн. (109,31 грн. за основним платежем та 170 грн. за штрафними санкціями);

6) скасувати податкове повід омлення - рішення № 0000941720/0 від 03 .03.2010 року на суму 327,93 грн. (109,31 грн. за основним платежем та 218,62 грн. з а штрафними санкціями);

7) скасувати рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій № 0001442323 від 03.03.2010 року н а суму 1800 грн.

Свої вимоги обґрунтовує ти м, що відповідачем була прове дена планова виїзна перевірк а позивача, за результатами я кої було складено акт від 18.02.2010 року № 115/23/00901714. Даний акт оскаржу вався до ДПІ у м. Чернігові та до ДПА в Чернігівській облас ті, але в задоволенні скарг бу ло відмовлено. В результаті п еревірки були винесені вищез азначені податкові повідомл ення - рішення, які прийняті без врахування та досліджен ня дійсних обставин справи. П редставники позивача в судов ому засіданні стверджували, що жодних порушень чинного з аконодавства з їх боку не бул о. А тому і рішення про застосу вання фінансових санкцій № 0001 442323 від 03.03.2010 року на суму 1800 грн. та вищезазначені податкові пов ідомлення - рішення прийнят і необґрунтовано.

Представники відповідача в судовому засіданні запереч ували проти задоволення позо вних вимог. Свої заперечення обґрунтовують тим, що переві ркою на підставі акту встано влено порушення п. п. 7.4.4. п. 7.4 ст. 7 З акону України від 03.04.1997 року № 168/ 97-ВР «Про податок на додану ва ртість» зі змінами та доповн еннями, в результаті чого зан ижено податок на додану варт ість на суму 90000 грн. за листопа д 2008 року.

Позивачем також було поруш ено ст. ст. 2, 5, 14, 15, 27 Закону України «Про плату за землю» в резуль таті чого занижено земельний податок на суму 40389 грн. в тому ч ислі за червень 2009 року на 9320,74 гр н., за липень 2009 року на 10356,38 грн., з а серпень 2009 року на 10356,38 грн., за в ересень 2009 року на 10356,38 грн.

На підставі акту перевірки було прийнято рішення про за стосування штрафних санкцій № 0001442323 від 03.03.2010 року на суму 1800 грн . Відповідач діяв в межах та на підставі чинного законодавс тва.

12.04.2010 року позивач в судовому засіданні надав заяву про зм еншення позовних вимог, в які й просить суд скасувати пода ткове повідомлення - рішенн я № 0001322320/0 від 03.03.2010 року на суму 135000 г рн. (90000 грн. за основним платеже м та 45000 грн. за штрафними санкц іями); скасувати податкове по відомлення - рішення № 0001342320/0 в ід 03.03.2010 року на суму 60754,82 грн. (40389,88 г рн. за основним платежем та 20364, 94 грн. за штрафними санкціями) ; скасувати рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій № 0001442323 від 03.03.2010 року на с уму 1800 грн.

На підставі ч.3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 12 квіт ня поточного року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі в ідкладено на 16.04.2010 року, про що п овідомлено сторонам після пр оголошення вступної та резол ютивної частини постанови в судовому засіданні з урахува нням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України .

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення сторін, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд вважає, що позов підлягає ч астковому задоволенню на слі дуючих підставах.

Судом встановлено, що з 23.12.2009 р оку по 15.02.2010 року ДПІ у м. Черніго ві була проведена планова ви їзна перевірка ВАТ ЧРМЗ «Жов тневий молот» з питань дотри мання вимог податкового, вал ютного та іншого законодавст ва за період з 01.04.2008 року по 30.09.2009 р оку. За результатами проведе ної планової виїзної перевір ки був складений акт від 18.02.2010 р оку № 115/23/00901714 та винесені на його підставі податкові повідомл ення рішення № 0001322320/0 від 03.03.2010 рок у на суму 135000 грн. (90000 грн. за основ ним платежем та 45000 грн. за штра фними санкціями); № 0001342320/0 від 03.03.201 0 року на суму 60754,82 грн. (40389,88 грн. за основним платежем та 20364,94 грн. з а штрафними санкціями); № 0001312320/0 в ід 03.03.2010 року на суму 2910 грн. за штр афними санкціями; № 0001332320/0 від 03.03. 2010 року на суму 364,23 грн. (109,31 грн. за основним платежем та 170 грн. за штрафними санкціями); № 0000941720/0 ві д 03.03.2010 року на суму 327,93 грн. (109,31 грн . за основним платежем та 218,62 гр н. за штрафними санкціями); ріш ення про застосування штрафн их (фінансових) санкцій № 0001442323 в ід 03.03.2010 року на суму 1800 грн.

Представники позивача в су довому засіданні пояснили, щ о підприємство формує валові доходи виключно на підставі первинних документів та у ві дповідності до Закону Україн и «Про податок на додану варт ість». Згідно п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 цьог о Закону якщо платник податк у придбаває (виготовляє) мате ріальні та нематеріальні акт иви (послуги), які не призначаю ться для їх використання в го сподарській діяльності тако го платника, то сума податку, с плаченого у зв'язку з таким пр идбанням (виготовленням), не в ключається до складу податко вого кредиту. Позивачі зазна чили, що мова йдеться про опер ації, результати яких від сам ого початку не передбачаєтьс я використовувати в господар ській діяльності підприємст ва.

Оскільки виробництво авто запчастин та інша металообро бна діяльність, що для ВАТ ЧРМ З «Жовтневий молот» була осн овним джерелом доходу не при носила прибутку, то підприєм ство постійно шукало альтерн ативні шляхи заробітку, одни м з яких було здавання в оренд у власного майна, розробка та виготовлення металоконстру кцій за вивільненням виробни чих площ, керівництво підпри ємства прийняло рішення про розробку проекту авто мийки на два пости в приміщенні цех у, який розташований в дуже зр учному для даного бізнесу мі сті - поряд з АЗС, виходячи пр ямо на центральну вулицю м. Че рнігова - проспект Миру. З ме тою реалізації проекту будів ництва авто мийки - підприє мство звернулось з клопотанн ям до управління архітектури та містобудування і згідно з рішенням виконавчого коміте ту Чернігівської міської рад и № 140 від 26.05.2008 року отримало доз віл на розроблення проектно- кошторисної документації.

В акті зазначено, що перевір кою відображених у рядку 10.1 Де кларації «Придбання (виготов лення, будівництво, спорудже ння) з податком на додану варт ість на митній території Укр аїни товарів (послуг) та основ них фондів з метою їх викорис тання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які : підлягають оподаткуванню з а ставкою 20 відсотків та нульо вою ставкою» показників за п еріод з 01.04.08 по 30.09.09 у загальній су мі 1 124 904 грн. встановлено, що на ф ормування податкового креди ту мали вплив операції із при дбання товарів (робіт, послуг ) для здійснення господарськ ої діяльності.

Проведеною перевіркою від ображеного показника за пері од з 01.04.2008 року по 30.09.2009 року у зага льній сумі 1 124 904 грн. на підставі таких документів: договорів , рахунків, виписок банку, пода ткових накладних, реєстрів о триманих податкових накладн их встановлено завищення (за ниження) задекларованих суб' єктом господарювання показн иків у рядку 10.1 Декларацій «Пр идбання (виготовлення, будів ництво, спорудження) з податк ом на додану вартість на митн ій території України товарів (послуг) та основних фондів з метою їх використання у межа х господарської діяльності п латника податку для здійснен ня операцій, які: підлягають о податкуванню за ставкою 20 від сотків та нульовою ставкою» всього на 90000 грн., в тому числі з а листопад 2008 року на 90 000 грн.

Перевіркою встановлено, що 11.06.2008 року ВАТ ЧРМЗ «Жовтневий молот» (як «Замовник) в особі г олови правління Ковтун Людми ли Іванівни з одного боку, та П П «Терано» («Виконавець», код ЄДРПОУ 35117198, м. Одеса, вул. Базарн а, 100/1), що є платником податку на прибуток на загальних умова х, в особі в.о. директора Зайце ва Володимира Андрійовича, щ о діє на підставі статуту, з др угого боку, уклали Договір на виконання проектних робіт № 11/06/08. Позивачем було проведено цілий комплекс документальн о підтверджених робіт з прое ктування автомийки.

При проведенні перевірки г осподарської операції за Дог овором № 11/06/08 від 11.06.2008 року було в становлено наявність всіх не обхідних, належним чином офо рмлених первинних документі в, а саме: договору, акту викон аних робіт, податкової накла дної.

Відповідачем не піддавали сь сумніву зміст та умови вищ езазначеного договору.

В порядку та на умовах, зазн ачених цим Договором, Викона вець зобов'язується розробит и згідно завдання Замовника проектну документацію автом ийки в м. Чернігові по пр. - ту М иру, 194, а Замовник зобов'язуєть ся прийняти і оплатити її.

Розрахунки ВАТ ЧРМЗ «Жовтн евий молот» з ПП «Терано» за н адані роботи (послуги) провод ились шляхом видачі простого векселя № АА 1207113 на суму 540000,00 грн ., дата погашення цього вексел я 28.11.2013 року. Емітентом даного в екселя є ВАТ ЧРМЗ «Жовтневий молот».

Вексель № АА 1207113 на суму 540000,00 гр н. ВАТ ЧРМЗ «Жовтневий молот» переданий ПП «Терано» згідн о акту прийому-передачі векс елів від 28.11.2008 року в якому зазн ачено, що ВАТ ЧРМЗ «Жовтневий молот» в особі голови правлі ння Ковтун Л.І. передає, а ПП «Т ерано» в особі в.о. директора Зайцев В.А. приймає простий ве ксель.

В журналі реєстрації цінни х паперів ВАТ ЧРМЗ «Жовтневи й молот» здійснено запис під № 51, та зазначено, що вексель АА 1207813 виданий ПП «Терано» 28.11.2008 рок у на суму 540000,00 грн.

У бухгалтерському обліку В АТ ЧРМЗ «Жовтневий молот» зг ідно наданих карток рахунку № 6852 «Розрахунки з іншими кред иторами» по контрагенту ПП « Терано» за листопад 2008 року, ва ртість робіт (послуг), що поста вляється ПП «Терано» згідно договору на виконання проект них робіт № 11/06/08 від 11.06.2008 року, та п роведення оплати за вказані роботи (послуги), відображені наступним чином:

- по дебету рахунку № 39 « витрати майбутніх періодів» та кредиту рахунку № 6852 «Розра хунки з іншими кредиторами» на суму 450000,00 грн.;

- по дебету рахунку № 6415 «розрахунки за податками» та кредиту рахунку № 6852 «Розраху нки з іншими кредиторами» на суму 90000,00 грн.;

- по дебету рахунку № 6852 «Розрахунки з іншими кредито рами» та кредиту рахунку № 621 « Короткострокові векселі, вид ані в національній валюті» н а суму 540000,00 грн.

Розрахунки за надані послу ги проводились не в грошовій формі, а шляхом видачі просто го векселя. Бланки простих ве кселів були придбанні підпри ємством у ЧФВАТ «Державний е кспортно-імпортний банк» в я кому відкрито розрахунковий рахунок підприємства. Кошти за бланки простих векселів с писано з розрахункового раху нку, що підтверджується мемо ріальним банківським ордеро м та банківською випискою, а м ито при купівлі бланків векс елів сплачено на підставі пл атіжного доручення з розраху нкового рахунку.

Представники позивача заз начили, що ПП «Терано» в повно му обсязі включило до власни х податкових зобов' язань вс і суми за вищезгаданими дії п редставників ДПІ у м. Черніго ві, щодо зменшення податково го кредиту підприємства на с уму 90000 грн.

Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додан у вартість" (в редакції, яка ді яла на момент виникнення спі рних правовідносин) податков ий кредит - сума, на яку платни к податку має право зменшити податкове зобов'язання звіт ного періоду, визначена згід но з цим Законом.

Згідно з пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону У країни "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду складаєтьс я із сум податків, нараховани х (сплачених) платником подат ку за ставкою, встановленою п унктом 6.1 статті 6 та статтею 81 ц ього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Підпунктом 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додан у вартість" встановлено, що як що платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та н ематеріальні активи (послуги ), які не призначаються для їх використання в господарські й діяльності такого платника , то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (ви готовленням), не включається до складу податкового креди ту.

Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Закону України "Про оподаткування п рибутку підприємств" матеріа льний актив - основні фонди та оборотні активи у будь-якому виді, що відрізняється від ко штів, цінних паперів, дериват ивів та нематеріальних актив ів.

Пунктом 1.32 ст. 1 Закону Україн и "Про оподаткування прибутк у підприємств" передбачено, щ о господарська діяльність - б удь-яка діяльність особи, нап равлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у раз і коли безпосередня участь т акої особи в організації так ої діяльності є регулярною, п остійною та суттєвою. Під без посередньою участю слід розу міти зазначену діяльність ос оби через свої постійні пред ставництва, філіали, відділе ння, інші відокремлені підро зділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку інш у особу, яка діє від імені та н а користь першої особи.

Судом встановлено, що в рамк ах договору було підготовлен о приміщення для будівництва авто мийки, а саме звільнено ч астину цеху призначену для б удівництва та монтажу авто м ийки, облаштовано під' їзд т а вихід на проїжджу частину (о рдер № 59 на дозвіл виконання б удівельних, ремонтно-будівел ьних, земельних та інших робі т, пов' язаних з порушенням б лагоустрою у м. Чернігові від 09.04.2009 року виданий комунальним підприємством «Дільниця з к онтролю за благоустроєм міст а» Чернігівської міської рад и), продіагностовано наявні к омунікації на предмет їх від повідності вимогам майбутнь ої авто мийки. Запропоновано кілька варіантів обладнання авто мийки з наданням розрах унків їх рентабельності. Про ведено аналіз автомобілепот оку на ділянці проспекту Мир у, де планується відкриття ав томийки. Проект будівництва погоджено з начальником упра вління архітектури та містоб удування, начальником управл іння земельних ресурсів місь кої ради, головним державним санітарним лікарем обласної СЕС, начальником відділу упр авління МНС України в Черніг івській області, Головним сп еціалістом центрального від ділу з охорони навколишнього середовища м. Чернігова про щ о отримано висновок про прид атність земельної ділянки пі д будівництво авто мийки і ск ладено Акт комісією у складі вищезазначених керівників. Отримано технічні умови на в одопостачання та водовідвед ення авто мийки по проспекту Миру, 194 в комунальному підпри ємстві «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради № 7/3-1775 від 24.08.2008 року. В управлінні архітектури та містобудуван ня отримано архітектурно-пла нувальне завдання (АПЗ) № 211. В Г У МНС України в Чернігівські й області територіальному ор гані ДПН отримано технічні у мови № 172 щодо забезпечення по жежної безпеки для будівницт ва авто мийки. В Чернігівські й обласній санепідемстанції отримано Висновок № 02-32/422-880 щодо вибору (відведення) земельно ї ділянки під забудову від 24.10.2 008 року та довідку від 20.10.2008 року про можливість облаштування авто мийки в м. Чернігові по п роспекту Миру, 194 на підставі к омплексного вивчення докуме нтів та підготовлено проект висновку державної санітарн о - епідеміологічної експер тизи. З ВАТ ЕК «Чернігівоблен ерго» погоджено можливість в икористання електроенергії для опалення приміщення авт о мийки.

З огляду на вказане, суд при ходить до висновку, що позива ч мав законні підстави на вкл ючення до податкового кредит у суми, які були сплачені ПП «Т ерано».

Представники позивача заз начили, що правова підстава д ля сплати орендної плати за з емельні ділянки державної аб о комунальної власності вини кає з моменту реєстрації дог овору оренди землі, а земельн ого податку після реєстрації права власності на земельну ділянку, що проводиться у пор ядку, встановленому постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 06.05.2009 року N 439 "Про деякі пита ння посвідчення права власно сті на земельну ділянку". Таки м чином, співробітниками Дер жавної податкової інспекції у м. Чернігові при винесенні п одаткового повідомлення - рі шення від 03.03.2010 року № 0001342320/0 на сум у 60754,82 (40389,88 + 20364,94), безпідставно було нараховано земельний подато к, та штрафні санкції, так як В АТ «ЧРМЗ «Жовтневий молот» н е є власником земельної діля нки, і не є постійним користув ачем, а у відповідності до зем ельного законодавства подат ок сплачують саме ці особи, як і мають відповідні правовста новлюючі документи на цю діл янку.

Представники відпові дача суду пояснили, що за пері од з 01.04.2008 року по 30.09.2009 року переві ркою повноти визначення плат и за землю встановлено заниж ення сум земельного податку всього на 40389,88 грн., в тому числі за червень 2009 року на 9320,74 грн., за липень 2009 року на 10356,38 грн., за сер пень 2009 року на 10356,38 грн., за верес ень 2009 року на 10356,38 грн.

Судом встановлено, що за дан ими управління земельних рес урсів ВАТ ЧРМЗ "Жовтневий мол от" має у користуванні земель ні ділянки загальною площею 6,9307 га. за адресою м. Чернігів, пр . - т Миру, 194. В той же час у підпри ємства відсутні правовстано влюючі документи на земельну ділянку - термін дії договору оренди земельної ділянки № 314 від 03.06.2004 року скінчився 03.06.2009 рок у (договір було укладено між Ч ернігівською міською радою т а ВАТ ЧРМЗ "Жовтневий молот"), а новий договір оренди земель ної ділянки між Чернігівсько ю міською радою та ВАТ ЧРМЗ "Жо втневий молот" не укладено, хо ча на підставі п. 25 рішення 40 се сії 5 скликання Чернігівсько ї міської ради від 22.07.2009 року пі дприємству подовжено термін використання земельної діля нки строком на 5 років.

Згідно податкової деклара ції орендної плати за земель ні ділянки, поданої ВАТ ЧРМЗ "Ж овтневий молот" за 2009 рік розмі р річної орендної плати стан овив 128263,72 грн. на рік (по 10688,64 грн. в місяць з січня 2009 року по листо пад 2009 року, грудень 10688,68 грн.).

15.12.2009 року ВАТ ЧРМЗ "Жовтневий молот" подано уточнюючу пода ткову декларацію орендної пл ати за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і за 2009 рік зі зменшенням подат кових зобов'язань за 2009 рік в ме жах перевіряємого періоду (п о 30.09.2009 року) на 41687,70 грн. року (з 03.06.2009 року по 30.09.2009 року), мотивуючи св ої дії закінченням договору оренди земельної ділянки № 314 від 03.06.2004 року - 03.06.2009 року.

Рішенням господарського с уду Чернігівської області ві д 06.07.2009 року, справа № 6/97д, прописа но, що ні додаткова угода орен ди земельної ділянки від 08.01.2009 р оку до договору оренди № 314 від 03.06.2004 року, ні даний договір не є чинними (є невчиненими), п. 25 рі шення 40 сесії 5 скликання Черн ігівської міської ради про п родовження строку оренди зем ельної ділянки рішенням Госп одарського суду Чернігівськ ої області від 12.11.2009 року, справ а № 6/152 а - скасовано.

Відповідно до умов договор у оренди земельної ділянки в ід 03.06.04 (пункт 5 договору) у разі п рипинення або розірвання цьо го договору орендар має забе зпечити виконання умов повер нення земельної ділянки орен додавцю. Земельна ділянка вв ажається поверненою орендод авцю з моменту підписання ак ту приймання-передачі. Про те , що земельна ділянка була пер едана 03.06.2004 року Чернігівською міською радою ВАТ ЧРМЗ „Жовт невий молот" свідчить акт при йому-передачі земельної діля нки від 03.06.2004 року. Зворотня пер едача здійснена не була. Підп риємством не було надано акт а прийому передачі земельної ділянки по закінченні термі ну дії договору оренди - 03.06.2009 ро ку, що говорить про те, що ВАТ Ч РМЗ "Жовтневий молот" продовж ує користуватися земельною д ілянкою. На земельній ділянц і розташовуються будинки та споруди, переважно виробничі , складські, офісні приміщенн я даного підприємства, на які в періоді з 03.06.2009 року по 30.09.2009 рок у продовжує нараховуватисть амортизація, за даною адресо ю пр. - т Миру, 194 відбувалась пер евірка, за даною адресою ВАТ Ч РМЗ "Жовтневий молот" здає в ор енду частини приміщень іншим підприємствам, тобто викори стовує дану земельну ділянку в господарському обороті.

Перевіряємому підприємств у були надіслані (вручені) ДПІ у м. Чернігові листи на наданн я документів від 23.12.2009 року № 22269/10 /23-208, від 26.01.2010 року № 779/10/23-208, від 01.02.2010 ро ку № 1200/10/23-208, від 03.02.2010 року № 1478/10/23-208, ві д 05.02.2010 року № 1626/10/23-208, в тому числі в ідносно врегулювання віднос ин оренди земельних ділянок. Фактично підприємством не н адано документів повернення земельної ділянки по закінч енні терміну дії договору ор енди - 03.06.2009, технічної документ ації із землеустрою.

Основним документом, що рег улює земельні відносини в Ук раїні є Земельний кодекс Укр аїни, прийнятий 25 жовтня 2001 рок у, п. 12 розділу X Перехідних поло жень якого визначено, що до ро змежування земель державної і комунальної власності пов новаження щодо розпорядженн я землями в межах населених п унктів, крім земель, передани х у приватну власність, здійс нюють відповідні сільські, с елищні, міські ради, а за межам и населених пунктів - відпові дні органи виконавчої влади.

Відповідно до статті 19 Земе льного кодексу України від 25 ж овтня 2001 року N 2768-III, землі поділя ються на категорії за основн им цільовим призначенням. Ві днесення земель до тих чи інш их категорій згідно із статт ею 20 вказаного Кодексу здійсн юється на підставі рішень ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня відповідно до їх повноваж ень.

Зміна цільового призначен ня земель провадиться органа ми виконавчої влади або орга нами місцевого самоврядуван ня, які приймають рішення про передачу цих земель у власні сть або надання у користуван ня, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеу строю або приймають рішення про створення об'єктів приро доохоронного та історико-кул ьтурного призначення.

Процедуру визнання факту в иникнення або припинення пра ва власності і права користу вання земельними ділянками в изначає державний земельний кадастр, який згідно зі статт ею 193 Земельного кодексу Украї ни є єдиною державною систем ою земельно-кадастрових робі т та містить сукупність відо мостей і документів про місц е розташування та правовий р ежим цих ділянок, їх оцінку, кл асифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, ро зподіл серед власників землі та землекористувачів.

Наявність земель за їх кате горіями обліковується земле впорядними органами, підпоря дкованими Державному коміте ту України по земельних ресу рсах відповідно до Інструкці ї з заповнення державної ста тистичної звітності з кількі сного обліку земель, затверд женої наказом Держкомстату У країни 05.11.98 р. N 377, зареєстрованог о в Мін'юсті України 14.12.98 р. за N 788/3 228.

Як встановлено статтею 125 Зе мельного кодексу України, пр аво власності та право пості йного користування на земель ну ділянку виникає після оде ржання її власником або кори стувачем документа, що посві дчує право власності чи прав о постійного користування зе мельною ділянкою, та його дер жавної реєстрації. Право на о ренду земельної ділянки вини кає після укладення договору оренди і його державної реєс трації. Приступати до викори стання земельної ділянки до встановлення її меж в натурі (на місцевості), одержання док умента, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Оподаткування землі здійс нюється відповідно до Закону України «Про плату за землю» в редакції Закону від 19 верес ня 1996 року N 378/96-ВР (із змінами і до повненнями), який визначає рі зний механізм справляння зем ельного податку в залежності від того, встановлена чи ні гр ошова оцінка землі, а також ст авки земельного податку окре мо для різних категорій земе ль, визначених Земельним код ексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2, ст. 5 Зак ону України «Про плату за зем лю», використання землі в Укр аїні є платним; плата за землю справляється у вигляді земе льного податку або орендної плати, що визначається залеж но від грошової оцінки земел ь; об' єктом плати за землю є з емельна ділянка, а також земе льна частка (пай), яка перебува є у власності або користуван ні, у тому числі на умовах орен ди; суб' єктом плати за землю (платником) є власник земельн ої ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у том у числі орендар.

Підставою для нараху вання земельного податку є д ані державного земельного ка дастру, а орендної плати за зе мельну ділянку, яка перебува є у державній або комунальні й власності, - договір оренди т акої земельної ділянки; влас ники землі та землекористува чі сплачують земельний подат ок, а також орендну плату за зе мельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності а бо права користування земель ною ділянкою (ст. 13, ч. 1 ст. 15 вказа ного Закону).

Крім того, відповідно до ст. 14 Закону України «Про плату з а землю», платники земельног о податку, а також орендної пл ати за земельні ділянки держ авної або комунальної власно сті (крім громадян) самостійн о обчислюють суму земельного податку та орендної плати що року за станом на 1 січня і до 1 л ютого поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою центральним податко вим органом, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями. Подання такої декла рації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларац ій.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

З огляду на викладене, позив ач не надав суду доказів, які б спростовували факт користув ання позивачем земельною діл янкою, що була предметом дого вору оренди, а також не наведе но підтверджень, що у зв' язк у з спорами по питанням оформ лення договору оренди на зем лю позивач припинив користув ання землею на території яко ї розташоване підприємство н а протязі десятків років, том у суд приходить до висновку, щ о відносно позивача, ДПІ у м. Ч ернігові було вірно прийняте податкове повідомлення - р ішення № 0001342320/0 від 03.03.2010 року.

Що стосується рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій № 0001442323 від 03.03.2010 року на суму 1800 грн. то представники позивача зазначили, що мова й де про поданий в бухгалтерію авансовий звіт працівника п ідприємства ОСОБА_1 від 0 7.08.2009 року на суму 11000,00 грн. за оцін ку нерухомого майна, згідно Д оговору № 07-09 з НДПП „Вартість" (підтверджуючий документ - кв итанція про оплату на суму 11000,0 0 грн. видана НДПП „Вартість")., т а те що ОСОБА_1 розраховув ався з НДПП „Вартість" за влас ні кошти, а підприємство пове ртало йому зазначену вище су му в розмірі 11000,00 грн. в грудні 2009 року - частково. А саме:

- видатковий касовий о рдер № 198 від 02.12.2009р. на суму 4800,00грн .;

видатковий касовий орде р № 206 від 08.12.2009р. на суму 4750,00грн.;

- видатковий касовий орде р № 219 від 15.12.2009р. на суму 1609,99 грн.

Тобто вважають, що в жодній мірі не порушували десятитис ячне обмеження на розрахунки готівкою.

Як зазначили предста вники позивача залишок готів ки в касі підприємства 07.08.2009 рок у дорівнює нулю. Ліміт каси ВА Т ЧРМЗ „Жовтневий молот" з 02.02.2009 року встановлено в розмірі 100 ,00 грн., Наказ від 02.02.2009 року № 5/1. З 02.0 2.2009 року по 30.09.2009 року ліміт каси н е переглядався, інших наказі в про призначення ліміту кас и не було.

Сума готівкових коштів яка береться для розрахунку штр афних (фінансових) санкцій ст ановить 900,00 грн. (11000,00 грн. - 10000,00 грн. - 100,00 грн.).

Гранична сума готівкового розрахунку одного підприємс тва (підприємця) з іншим підпр иємством (підприємцем) протя гом одного дня за одним або кі лькома платіжними документа ми встановлюється відповідн ою постановою правління Наці онального банку України. Пла тежі понад зазначену суму пр оводяться виключно в безготі вковій формі. Згідно постано ви правління Національного б анку України від 09.02.2005 року №32 вс тановлена гранична сума готі вкового розрахунку одного пі дприємства (підприємця) з інш им підприємством (підприємце м) протягом одного дня у розмі рі 10000,00 грн.

У разі здійснення підприєм ствами готівкових розрахунк ів з іншими підприємствами п онад встановлену граничну су му, кошти в розмірі перевищен ня встановленої суми розраху нків додаються до фактичних залишків готівки в касі на кі нець дня платника готівки од норазово в день здійснення ц ієї операції, з подальшим пор івнянням одержаної розрахун кової суми із затвердженим л імітом каси. Відповідно пп. 2.17 п . 2 Положення № 72 застосовуютьс я штрафні санкції згідно з чи нним 3аконодавством України за перевищення встановлених лімітів каси.

Пунктом 1 Указу Президента У країни "Про застосування штр афних санкцій за порушення н орм з регулювання обігу готі вки" від 12.06.1995 р. № 436/95 передбачено , що за перевищення встановле них лімітів залишку готівки в касах застосовується штраф на санкція у двократному роз мірі сум виявленої понадлімі тної готівки за кожний день.

Згідно листа НБУ від 27.02.2002 рок у № 11-113/396 вказані обмеження, а та кож санкції за їх порушення п оширюються і на випадки, коли працівником було придбано д ля підприємства товари (робо ти, послуги) з використанням в ласних готівкових коштів.

В судовому засіданні предс тавниками позивача не було н адано жодних підтверджуючих документів, що підтверджува ли б неправомірність застосу вання фінансових (штрафних) с анкцій за здійснення порушен ня при проведенні готівкових розрахунків.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади й органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією і зак онами України.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 41, 70, 71, 104, 122 КА С України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги задоволь нити частково.

Скасувати податкове повід омлення - рішення № 0001322320/0 від 03 .03.2010 року на суму 135000 грн. (90000 грн. за основним платежем та 45000 грн. з а штрафними санкціями).

В решті позовних вимог відм овити.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду пр отягом десяти днів з дня її ск ладання в повному обсязі, осо бою, яка оскаржує постанову, з а правилами, встановленими с т. ст. 185-187 КАС України, шляхом по дання через суд першої інста нції заяви про апеляційне ос карження. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до статті 160 цьо го Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.

Постанова суду в повному о бсязі виготовлена 16 квітня 2010 р оку.

Суддя Гром Л.М.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2010
Оприлюднено15.07.2010
Номер документу9275737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1336/10/2570

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Гром Л.М.

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Постанова від 12.04.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Гром Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні