Копія
Справа № 560/7123/20
РІШЕННЯ
іменем України
11 листопада 2020 рокум. Хмельницький 17 год. 00 хв.
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.
за участі:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника позивача Кримчака О.А. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
09.11.2020 позивач звернувся до суду з позовом до Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області, в якому просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області про виявлення технічної помилки при виготовленні бюлетенів, виготовлених поліграфічним виданням для виборчої дільниці № 680978 з виборів депутатів до Старосинявської селищної ради № 3 від 26 жовтня 2020 року;
- визнати протиправними дії Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області щодо врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 при складані протоколу про результати вборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;
- зобов`язати Старосинявську селищну територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області встановити результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі без урахування протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.11.20 відмовлено у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про поновлення строку звернення до суду. Позовну заяву ОСОБА_1 до Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області про визнання протиправною та скасування постанови, визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії, в частині позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області про виявлення технічної помилки при виготовленні бюлетенів, виготовлених поліграфічним виданням для виборчої дільниці № 680978 з виборів депутатів до Старосинявської селищної ради № 3 від 26 жовтня 2020 року - залишено без розгляду.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.11.2020 позовну заяву в частині позовних вимог про визнання протиправними дій Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області щодо врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 при складані протоколу про результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та про зобов`язання Старосинявську селищну територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області встановити результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі без урахування протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 прийнято до розгляду, відкрито провадження, призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву до 11:00 год. 11.11.2020.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що є кандидатом у депутати до Старосинявської селищної ради від Хмельницької обласної організації Політична партія Слуга народу . 04 листопада 2020 року на його прохання Старосинявською селищною територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області надано копію постанови № 3 від 26 жовтня 2020 року та копію протоколу про результати вборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі. Постановою № 3 від 26 жовтня 2020 року прийнято рішення про прийняття протоколу з виборів депутатів Старосинявської селищної ради від дільничної виборчої комісії № 680978. Також визначено, що виборчі бюлетені, на яких є позначки за кандидата в депутати по іншому виборчому окрузі зарахувати партіям, відповідно за кандидатів від яких виборець поставив позначку. Постанова відповідача № 3 від 26 жовтня 2020 року ґрунтувалась на тому, що під час прийняття протоколів з виборів депутатів до Старосинявської селищної ради від дільничної виборчої комісії № 680978 було виявлено, що в протоколах закреслені прізвища семи кандидатів в депутати, які були внесені в бюлетені в іншому виборчому округу на іншій виборчій дільниці та на їх місце вписані прізвища інших кандидатів, які були внесені в бюлетені від політичних партій всеукраїнського об`єднання Свобода ( 2 кандидати, за яких проголосували по одному виборцю), радикальної партії Олега Ляшка , ( 2 кандидати, за яких проголосували по три виборці), політичної партії За майбутнє (2 кандидати, за яких проголосувало шість виборців), політичної партії Сила і честь (1 кандидат, за якого проголосував один виборець). Ухвалюючи спірну постанову відповідач вважав, що невідповідність внесених прізвищ кандидатів в депутати з іншого виборчого округу за яких проголосувало лише 16 виборців ніяким чином не могло вплинути на результати виборів на цій виборчій дільниці. З урахуванням зазначеної постанови складено протокол про результати вборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі. Зазначені вище рішення та дії відповідача позивач вважає такими, що не відповідають вимогам законодавства, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу.
11.11.2020 від представника відповідача на адресу суду надійшов відзив на позов, в якому останній зазначив, що Старосинявська селищна територіальна виборча комісія Хмельницького району Хмельницької області діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Виборчим кодексом України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог. Також представник відповідача просив суд розгляд справи проводити без його участі.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належним чином.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд встановив наступне.
Позивач - ОСОБА_1 є кандидатом у депутати, включений до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 2 від Хмельницької обласної організації Політична партія Слуга народу з виборів депутатів Старосинявської селищної ради, що підтверджується посвідченням № 33 від 26.09.2020.
Постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 №160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
26.10.2020 відповідачем під час прийняття протоколів з виборів депутатів до Старосинявської селищної ради від дільничної виборчої комісії №680978 було виявлено, що в протоколах закреслені прізвища семи кандидатів в депутати, які були внесені в бюлетені в іншому виборчому округу на іншій виборчій дільниці, та на їх місце вписані прізвища інших кандидатів, які були внесені в бюлетені від політичних партій всеукраїнського об`єднання Свобода (2 кандидати, за яких проголосували по одному виборцю), радикальної партії Олега Ляшка (2 кандидати, за яких проголосували по три виборці), політичної партії За майбутнє (2 кандидати, за яких проголосувало 6 виборців), політичної партії Сила і честь (1 кандидат, за якого проголосував один виборець).
Перевіркою встановлено, що поліграфічним виданням допущена технічна помилка і прізвища семи кандидатів в бюлетеня до виборчої дільниці № 680978 зазначені з іншого виборчого округу, але в протоколах дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів з виборів депутатів Старосинявської селищної ради всі прізвища кандидатів записані правильно.
Членами дільничної виборчої комісії №680978 при прийманні бюлетенів, їх перерахунку та проставлені на кожному бюлетені печатки ВД не виявлено помилку поліграфічного видання. Невідповідність внесених прізвищ кандидатів в депутати з іншого виборчого округу виявлена членами ДВК лише під час підрахунку голосів та внесення їх до протоколу з виборів депутатів до Старосинявської селищної ради. За даних кандидатів в депутати проголосувало - 16 виборців.
26 жовтня 2020 року відповідачем прийнято Постанову № 3 від 26 жовтня 2020 року "Про виявлені технічні помилки при виготовлені бюлетенів, виготовлених поліграфічним виданням для виборчої дільниці №680978 і виборів депутатів до Старосинявської селищної ради" згідно якої прийнято протоколи з виборів депутатів Старосинявської селищної ради від дільничної виборчої комісії № 680978. Також визначено, що виборчі бюлетені, на яких є позначки за кандидата в депутати по іншому виборчому окрузі зарахувати партіям, відповідно за кандидатів від яких виборець поставив позначку.
Старосинявською селищною територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області складено протокол про результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, який підписаний 04 листопада 2020 року.
Позивач вважаючи, що Старосинявською селищною територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області під час проведення голосування 25 жовтня 2020 року допущено порушення вимог виборчого законодавства, звернувся до суду із даним позовом.
Вирішуючи спір по суті суд виходив з того, що підготовку і проведення виборів депутатів сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів регулює Виборчий кодекс України.
Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією визначає ст. 254 Виборчого кодексу України (далі - ВК України).
Згідно з ч. 1 ст. 254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі.
Ч. 2 ст. 254 ВК України визначено, що засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у ч. 1 цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
Відповідно до ч. 3 ст. 254 ВК України на засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у ч. 1 цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими ч. 10 ст. 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
За правилами, наведеними у ч. 4 ст. 254 ВК України, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.
Ч. 5 ст. 254 ВК України визначено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:
1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;
2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ;
3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч. 6 ст. 254 ВК України рішення, передбачене ч. 5 цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
Згідно з ч. 7 ст. 254 ВК України у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою Уточнений відповідно до п. 2 ч. 5 цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою Уточнений дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у ч. 10 ст. 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.
У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою Уточнений , територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене п. 1 ч. 5 цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.
Відповідно до ч. 8 ст. 254 ВК України дільнична виборча комісія зобов`язана у строк, визначений територіальною виборчою комісією, розглянути питання про внесення змін до відповідного протоколу без перерахунку виборчих бюлетенів. Протокол з позначкою Уточнений складається відповідно до цього Кодексу у порядку, в якому було складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, який потребує уточнення, транспортується до територіальної виборчої комісії в порядку, встановленому ст. 253 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколу дільничної виборчої комісії з позначкою Уточнений і занесені до цього протоколу відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
Згідно з ч. 9 ст. 254 ВК України за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Аналіз наведених вище правових норм зумовлює такі висновки:
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог ВК України під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів територіальна виборча комісія:
- зобов`язана прийняти рішення про врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Підставою для прийняття такого рішення є: 1) відсутність у протоколі дільничної виборчої комісії виправлень, помилок, неточностей; або 2) наявність у протоколі дільничної виборчої комісії таких виправлень, помилок, неточностей, зміст яких можливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою Уточнений ;
- може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці. Підставою для прийняття такого рішення є: 1) наявність заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами про порушення вимог ВК України під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці або 2) наявність акта або письмової заяви осіб, зазначених у ч. 1 ст. 253 ВК України, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців та інших документів до територіальної виборчої комісії;
- зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на дільниці. Підставою для прийняття такого рішення є: 1) наявність ознак розпечатування пакетів із запакованими документами або 2) неможливість усунення неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії без перерахунку бюлетенів.
Під час судового розгляду справи судом встановлено, що 26.10.2020 ДВК № 680978 складений протокол ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 з виборів депутатів Старосинявської селищної ради у територіальному виборчому окрузі № 3.
Вищезазначений протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 та інші документи ДВК передано до Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області.
25.10.2020 о 20:00 год Старосинявська селищна територіальна виборча комісія Хмельницького району Хмельницької області розпочала безперервне засідання.
Під час встановлення підсумків голосування відповідачем виявлено, що в протоколах дільничної виборчої комісії №680978 закреслені прізвища семи кандидатів в депутати, які були внесені в бюлетені в іншому виборчому округу на іншій виборчій дільниці, та на їх місце вписані прізвища інших кандидатів, які були внесені в бюлетені від політичних партій всеукраїнського об`єднання Свобода (2 кандидати, за яких проголосували по одному виборцю), радикальної партії Олега Ляшка (2 кандидати, за яких проголосували по три виборці), політичної партії За майбутнє (2 кандидати, за яких проголосувало 6 виборців), політичної партії Сила і честь (1 кандидат, за якого проголосував один виборець).
26 жовтня 2020 року Старосинявська селищна територіальна виборча комісія Хмельницького району Хмельницької області за результатами прийняття та розгляду виборчих документів дільничної виборчої комісії № 680978 прийняла Постанову № 3 від 26 жовтня 2020 року "Про виявлені технічні помилки при виготовлені бюлетенів, виготовлених поліграфічним виданням для виборчої дільниці №680978 і виборів депутатів до Старосинявської селищної ради" згідно якої прийнято протоколи з виборів депутатів Старосинявської селищної ради від дільничної виборчої комісії № 680978, та визначено, що виборчі бюлетені, на яких є позначки за кандидата в депутати по іншому виборчому окрузі зарахувати партіям, відповідно за кандидатів від яких виборець поставив позначку.
04.11.2020 Старосинявська селищна територіальна виборча комісія Хмельницького району Хмельницької області, із врахуванням протоколу дільничної виборчої комісії № 680978, склала протокол про результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, який підписаний 04 листопада 2020 року.
Аналізуючи положення ст. 254 Виборчого кодексу України, суд зазначає, що відповідач за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії повинен був прийняти одне з трьох рішень, а саме:
1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;
2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";
3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Проте, як встановлено судом під час розгляду справи відповідач за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії 680978 виявив порушення вимог ВК України, а саме що в протоколах закреслені прізвища семи кандидатів в депутати, які були внесені в бюлетені в іншому виборчому окрузі на іншій виборчій дільниці.
Суд зазначає, що встановивши порушення відповідач протиправно не прийняв жодного рішення передбаченого ст. 254 ВК України.
В свою чергу, постановою № 3 від 26 жовтня 2020 року відповідач прийняв рішення про прийняття протоколів з виборів депутатів Старосинявської селищної ради від дільничної виборчої комісії № 680978, а також постановив "виборчі бюлетені, на яких є позначки за кандидата в депутати по іншому виборчому окрузі зарахувати партіям, відповідно за кандидатів від яких виборець поставив позначку", що не входить до повноважень ТВК.
04.11.2020 ТВК встановлює результати вборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, із врахуванням результатів дільничної виборчої комісії №680978, що визначено у протоколах про результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 04.11.2020 та з відміткою "Уточнений" від 09.11.2020.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про наявність підстав визнання протиправними дій Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області щодо врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 при складані протоколу про результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, а тому позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Стосовно вимоги позивача про зобов`язання Старосинявську селищну територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області встановити результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі без урахування протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978, суд зазначає наступне.
Оцінка обставин виявлених порушень виборчого законодавства, на предмет того, чи ставлять такі порушення під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці входить до дискреційних повноважень територіальної виборчої комісії.
Так, дискреційні повноваження це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.
Обмежуючим фактором для рішень представників влади згідно з визначенням дискреційних повноважень є закон і справедливість.
Отже, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.
Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному органу держави та особам уповноважених на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення.
Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № К(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями необхідно розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
З огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України, Виборчого кодексу України, адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Відтак, втручання суду у дискреційні повноваження виборчої комісії щодо зобов`язання Старосинявську селищну територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області встановити результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі без урахування протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978, суперечить вимогам чинного виборчого законодавства.
При цьому, суд зауважує, що виборче законодавство не містить положень щодо встановлення територіальною виборчою комісією результатів підрахунку голосів без урахування голосів виборців на окремій виборчій дільниці, як того просить позивач у позовній заяві.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Проаналізувавши вищенаведене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов в частині зобов`язання Старосинявську селищну територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області встановити результати виборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі без урахування протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 задоволенню не підлягають.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з частиною 9 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що позивачем до адміністративного позову не був доданий документ про сплату судового збору.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 9 Закону України №3674-VI судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, розмір ставки судового збору складає - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" від 14.11.2019 року №294-IX, з 1 січня 2020 року встановлено прожитковий мінімум працездатних осіб на місяць у розмірі 2102,00 гривень.
Таким чином, розмір судового збору за подання даного позову, що містить дві немайнові вимоги, становить 1681,60 грн. (840,80х2).
Враховуючи вищезазначене, а також часткове задоволення позовних вимог ОСОБА_1 , суд вважає за необхідне стягнути з позивача судовий збір на користь Державного бюджету України у розмірі 840,80 грн.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 6-11, 12, 66, 72-77, 90, 192-194, 205, 211-212, 241-246, 251, 255, 268-273, 277- 279, 293-295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Старосинявської селищної територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області щодо врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 680978 при складані протоколу про результати вборів депутатів Старосинявської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід Державного бюджету України суму судового збору в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення , а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Старосинявська селищна територіальна виборча комісія Хмельницького району Хмельницької області (вул. І. Франка, 8, смт. Стара Синява, Старосинявський район, Хмельницька область, 31400 , код ЄДРПОУ - 43787957)
Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2020 |
Оприлюднено | 12.11.2020 |
Номер документу | 92784599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні