Рішення
від 12.11.2020 по справі 160/8515/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2020 року Справа № 160/8515/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕМ-ТОРГ

до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

24.07.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕМ-ТОРГ до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0010930504 від 26.12.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку у сумі 661 665,65 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ ЗЕМ-ТОРГ на підставі укладеного договору оренди землі та додаткових угод до нього площею 0,6313 га (кадастровий номер - 1210100000:03:231:0124) за період з 01.01.2017 року по 31.08.2019 року, за результатами якої складено акт перевірки, на підставі висновків акту було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0010930504 від 26.12.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку у сумі 661 665,65 грн. Позивач вважає, що вказане податкове повідомлення-рішення, є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки не відповідає чинному законодавству та прийняте на підставі хибних висновків, до яких дійшов відповідач в ході проведення перевірки. З огляду на вищевикладене, позивач просив суд позовні вимоги задовольнити.

29.07.2020 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження без виклику (повідомлення) сторін.

19.08.2020 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву відповідно до якого вказано, що відповідачем була проведена перевірка позивача в ході якої встановлені порушення вимог діючого законодавства. За наслідками встановлених порушень відповідачем складено акт перевірки та винесено оскаржуване податкове повідомлення - рішення. Відповідач вважає податкове повідомлення - рішення правомірним, та таким, що винесене відповідно до вимог діючого законодавства, у зв`язку з чим, підстави для його скасування відсутні.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було проведено документальну позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕМ-ТОРГ з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ ЗЕМ-ТОРГ на підставі укладеного договору оренди землі та додаткових угод до нього площею 0,6313 га (кадастровий номер - 1210100000:03:231:0124) за період з 01.01.2017 року по 31.08.2019 року, за результатами якої складено акт перевірки №8244/04-36-05-04/37149682 від 05.11.2019 року (далі - Акт).

Згідно висновків акту №8244/04-36-05-04/37149682 від 05.11.2019 року перевіркою було встановлено наступні порушення:

- п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.п.288.1 п.288, п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження суми орендної плати за земельну ділянку (розташовану на території Соборного району м.Дніпра) за період 01.01.2017 року по 31.08.2019 року на 529332,52 грн. у т.ч.: за 2017 р. на 285573,92 грн., за 2018р. на 239134,36 грн. та з січня по серпень 2019 р. на 4624,24 грн.

06.11.2019 року не погоджуючись із висновками перевірки позивачем було подано Головного управління ДПС у Дніпропетровській області заперечення вих.№061119 на акт перевірки.

21.12.2019 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області листом №46218/10/04-36-05-04 про результати розгляду заперечень, висновки акту перевірки залишено без змін.

На підставі висновків акта перевірки №8244/04-36-05-04/37149682 від 05.11.2019 року було прийнято податкове повідомлення-рішення №0010930504 від 26.12.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку у сумі 661 665,65 грн.

Позивач вважає, що вищевказане податкове повідомлення-рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що і стало підставою для звернення із даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Відповідно до п.270.1 ст.270 ПК України, об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (п.274.1 ст.274 ПК України).

Згідно з п.286.2 ст.286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

За приписами п.288.2 ст.288 ПК України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Згідно з п.288.1 ст.288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

За приписами п.п.288.3 - 288.4 ст.288 ПК України, об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до п.288.5 ст.288 ПК України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки.

Тобто, законодавець визначив нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи співпадає її розмір із визначеним у договорі.

Нормами п.п.271.1.1 п.271.1 ст.271 ПК України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Пунктом 289.1 ст.289 ПК України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно з п.289.3 ст.289 ПК України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Отже, наведені правові норми у контексті спірних правовідносин свідчать, що розмір орендної плати за землю має обчислюватись платником податків на підставі умов договору оренди і з дотриманням вимог ПК України.

Наведені правові норми також, свідчать про те, що річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

Враховуючи викладене, річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу.

Диспозиція пункту 288.5 статті 288 ПК України, чітко розрізняє розмір орендної плати, яка визначається договором, та річну суму платежу, яка не може бути меншою від затвердженого законодавцем розміру.

Отже, незалежно від установленого договором розміру орендної плати сума річного платежу не повинна бути меншою від розміру, встановленого чинним законодавством, що регулює означені правовідносини.

Зважаючи на законодавче закріплення мінімального та максимального розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, суд вважає, що позивач мав самостійно перерахувати розмір орендної плати з урахуванням обмежень, визначених підпунктами 288.5.1 та 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України.

Аналогічна правова позиція щодо застосування зазначених норм матеріального права вже неодноразово була висловлена Верховним Судом у постановах від 24 січня 2018 року (справа № 817/206/15), від 07 березня 2018 року (справа № 813/6875/14), від 29 серпня 2018 року (справа № 804/1866/16), від 20 листопада 2018 року (справа №813/269/18) від 28 березня 2019 року (справа №814/1834/16), і відповідно до вимог ч.5 ст.242 КАС України враховується судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

З матеріалів справи вбачається, що між Дніпровською міською радою та ТОВ ЗЕМ-ТОРГ було укладено Договір оренди землі від 07.03.2012 року, яким ТОВ ЗЕМ-ТОРГ прийнято в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, по вул.Мандриківська, 51-Л площею 0,6313 та (кадастровий номер - 1210100000:03:231:0124). Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення міської ради від 28.12.2011 року №107/19. Договір посвідчений приватним нотаріусом за реєстраційним 07.03.2012 року за №633. Державна реєстрація якого відбулась 06.07.2012 року за №121010004000600. Договір укладено на три роки.

Також, ТОВ ЗЕМ-ТОРГ було укладено Додаткові угоди до вищевказаного договору оренди землі про внесення змін, доповнень та поновлення права користування вищевказаною земельною ділянкою площею 0,6313 га (кадастровий номер - 1210100000:03:231:0124), які є невід`ємною частиною договору:

- Додаткова угода від 23.07.2015 року, державна реєстрація відбулась 23.07.2015 року за номером запису про інше речове право: 10519190. Право користування земельною ділянкою поновлено на три роки з моменту прийняття рішення міської ради від 03.06.2015 року №199/64.

- Додаткова угода від 13.11.2018 року, посвідчена приватним нотаріусом 13.11.2018 року за реєстраційним №1585. Право користування земельною ділянкою поновлено на три роки, починаючи з 04.06.2018 року.

ТОВ ЗЕМ-ТОРГ подано податкові декларації з плати за землю, яка розташована у Соборному районі м.Дніпра, вул.Мандриківська, буд.51-Л площею 0,6313 га (кадастровий номер - 1210100000:03:231:0124), а саме:

- за 2017 рік №9012962865 від 08.02.2017 року, тип декларації Звітна , річна сума орендної плати, що підлягає сплаті за даними платника за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року - 171359,18 грн. за 0,6313 га на рік;

- за 2018 рік №9014062841 від 07.02.2018 року, тип декларації Звітна , річна сума орендної плати, що підлягає сплаті за даними платника за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року - 171359,18 грн за 0,6313 га на рік;

- за 2018 рік №9254509517 від 16.11.2018 року, тип декларації Уточнююча , згідно із даних якої, скориговано до збільшення суми податкового зобов`язання у 2018 року загальну суму 28669,96 грн, у т.ч. за листопад 2018 року на суму 14334,99 грн та грудень 2018 року на суму 14334,97 грн., річна сума орендної плати, що підлягає сплаті за даними платника за період з 2018 року загальна-200029,15 грн за 0,6313 га.

- за 2019 рік №9007860082 від 29.01.2019 року, тип декларації Звітна , річна сума орендної плати, що підлягає сплаті за даними платника за період з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року - 343378,99 грн за 0,6313 га на рік.

Під час розрахунку розміру орендної плати та декларуванню грошових зобов`язань ТОВ ЗЕМ-ТОРГ було використано витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, отримані на замовлення ТОВ ЗЕМ-ТОРГ , затвердженні відділом у м. Дніпро ТУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області стосовно земельної ділянки загальною площею 0,6313 га (кадастровий номер 1210100000:03:231:0124) за адресою: м.Дніпропетровськ, Жовтневий, вул. Мандриківська, буд. 51-Л, а саме:

- №03-07/150615/14 від 15.06.2015 року згідно якого, нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 2 572 502,05 грн., сукупний коефіцієнт Км3: 0,80. Коефіцієнт (Кф): 0,50;

- №074115 від 01.11.2018 року - категорія земель: Землі житлової та громадської забудови, цільове призначення земельної ділянки (КВЦПЗ): 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури. Сукупний коефіцієнт Км3: 0,99, нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена - 14 929 521,33 грн. Коефіцієнт (Кф): 1,50.

При цьому, судом встановлено, що Дніпровською міською радою прийняті наступні рішення:

- №7/11 від 13.07.2016 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста (з 01.08.2016 по 27.02.2017 рр.). Згідно Додатку №2 рішення, річна сума орендної плати у відсотках до нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які надано в користування, становить - 3% (за період з 01.08.2016 рок по 28.02.2017 року);

- №12/18 від 15.02.2017 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста (з 01.03.2017 по 31.12.2017 рр.). - Згідно Додатку №2 Рішення, ставка орендної плати для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, житлової та громадської забудови, природно- заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, історійко-культурного призначення, лісогосподарського призначення, водного фонду, промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення - 3% (за період з 01.03.2017 року по 31.12.2017 року);

- №13/27 від 06.12.2017 року Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста (з 01.01.2018 по 28.02.2018рр.), Відповідно до Додатку №1 Рішення, розмір орендної плати за землю за кодом 2.10. - Для будівництва багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово- розважальної та ринкової інфраструктури - 3% (за період з 01.01.2018 р. по 28.02.2018 р.);

- №8/30 від 21.02.2018 року Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2017 року №13/27 Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста (з 01.03.2018 року). Згідно із Додатку №1 Рішення розмір орендної плати за землю, у т.ч.: - за кодом 2.10. Для обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (під об`єктами торгово- розважальної та ринкової інфраструктури) - 3%, - за кодом 2.10. Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури - 2,3%.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (п.289.2 ст.289 ПКУ).

Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 04.01.2019 року №22-28-0.22-125/2-19 Про індексацію нормативної грошової оцінки земель , коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік -1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік-1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік - для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0, для земель несільськогосподарського призначення - 1,06, 2017 рік-1,0, 2018 рік-1,0.

Судом встановлено, що відповідно до п. 10.1 договору оренди землі від 07.03.2012 року зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться без внесення змін та доповнень до даного договору. Зазначені зміни відображаються лише у витягу із технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати, що є невід`ємними додатками даного договору.

Також, відповідно до п. 13 договору оренди землі від 07.03.2012 року вказано, що розмір орендної плати переглядається щорічно, на початку кожного бюджетного року не пізніше 31 січня поточного року. При перегляді орендної плати аналізу підлягають: нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням щорічного коефіцієнта індексації, цільове призначення та функціональне використання земельної ділянки, Порядок перегляду орендної плати встановлюється податковим законодавством України.

Таким чином, умовами договору оренди чітко встановлено, що визначення розміру орендної плати залежить від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а зміна нормативної грошової оцінки такої земельної ділянки є підставою для перегляду орендної плати.

При цьому, позивачем сплачувалися суми орендної плати без врахування нормативної грошової оцінки земельної ділянки в період 2017-2019 років.

Так, при співставленні задекларованих показників орендної плати з даними Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.07.2019 року за №0307-4378 податковим органом встановлено, що сума орендної плати, яка повинна бути нарахована ТОВ ЗЕМ-ТОРГ за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 складає 1 129 640,20 грн., загальна сума відхилення становить 529 332,52 грн.

Різниця між задекларованою сумою податку з орендної плати позивачем та нарахованої податковим органом в податковому повідомленні-рішенні №0010930504 від 26.12.2019 року відбулася на підставі витягів з технічної документації з різними коефіцієнтами, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) та сукупними коефіцієнтами КмЗ.

Так, під час декларування грошових зобов`язань з орендної плати за 2017 рік та січень-жовтень 2018 року, позивачем використано Витяг з технічної документації від 15.06.2015 року за №03-07/150615/14, згідно якого, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки встановлений на рівні 0,50 , сукупний коефіцієнт КмЗ - 0,80 .

Відповідно, нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, по вул.Мандриківська, 51-Л площею 0,6313 встановлено у розмірі 2 572 502,05 грн. (без урахування коефіцієнтів індексації).

Під час декларування грошових зобов`язань з орендної плати за листопад-грудень 2018 року та 2019 рік, позивачем використано Витяг з технічної документації від 01.11.2018 року за №074115, згідно якого, сукупний коефіцієнт Км3 - 0,99 , відповідно, нормативну грошову оцінку земельної ділянки встановлено у розмірі 14 929 521,33 грн.

В свою чергу, у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.07.2019 року за №0307-4378, який використано податковим органом під час проведення перевірки ТОВ ЗЕМ-ТОРГ , коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки встановлений на рівні 1,50 , сукупний коефіцієнт Км3: 1,01. нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 15 231 103,30 грн.

Приписами п.п.14.1.42 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України визначено, що дані державного земельного кадастру - це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України Про державний земельний кадастр відомості з державного земельного кадастру надаються у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру.

Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з підпунктом 14.142 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, дані державного земельного кадастру - це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно з п.289.3 ст.289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

У пункті 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2011 № 1386 зазначено, що Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі: Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.

Оскільки позивачем сплачувалися суми орендної плати без врахування нормативної грошової оцінки земельної ділянки в період 2017-2019 років, цілком обґрунтованим є збільшення контролюючим органом позивачу суми грошового зобов`язання з орендної плати за спірним податковим повідомленням-рішенням.

Позивачем до суду не надано витягів про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на підставі яких позивачем проводився розрахунок орендної плати за користування земельною ділянкою, кадастровий номер 1210100000:03:231:0124 за 2017-2019 роки.

Враховуючи вищенаведені норми, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно при здійсненні розрахунку грошових зобов`язань позивача з орендної плати використано відомості з витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.07.2019 року за №0307-4378.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕМ-ТОРГ (49000, м.Дніпро, вул.Робоча, 56, код ЄДРПОУ 37149682) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 43145015) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Дєєв

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2020
Оприлюднено13.11.2020
Номер документу92798076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8515/20

Постанова від 20.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 12.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні