Рішення
від 12.11.2020 по справі 160/14914/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2020 року Справа № 160/14914/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЮркова Е.О. за участі секретаря судового засіданняШпоти Я.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом кандидата у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включеного до єдиного виборчого та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 Кам`янської міської організації Політичної партії «Сила Людей» Єфімова Олега Сергійовича до Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області, третя особа, яка не заявляє самостійник вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Дніпропетровська обласна територіальна організація політичної партії "БДЖОЛА" про визнання протиправною та скасування постанови № 193 від 06.11.2020р.

ВСТАНОВИВ:

11 листопада 2020 о 15:35 год. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов кандидата у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включеного до єдиного виборчого та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 Кам`янської міської організації Політичної партії «Сила Людей» Єфімова Олега Сергійовича до Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області з вимогами: визнати протиправним та скасувати рішення відповідача - Постанову Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області №193 від 06.11.2020 року 16 год. 15 хв. "Про встановлення результатів виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в Єдиному багатомандатної виборчому окрузі та територіальних виборчих округах №1-6".

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 06 листопада 2020 року о 16:15 год. Кам`янською міською територіальною виборчою комісією Кам`янського району Дніпропетровської області було прийнято постанову № 193 Про встановлення результатів виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах №1-6 .

Вказане рішення було прийняте відповідачем на підставі складеного протоколу про встановлення результатів голосування з виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в межах Єдиного багатомандатного виборчого округу та територіальних виборчих округах №1-6.

За результатами виборчого процесу депутатами Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, серед інших, були обрані кандидати від Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії БДЖОЛА .

Однак, позивач стверджує, що постанова №193 суперечить Конституції України, прийнята з суттєвими відхиленнями від норм Виборчого кодексу України, Закону України "Про політичні партії в Україні", а відтак, є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки відповідно до норм Закону України Про політичні партії в Україні та ВК України, суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів може бути лише організація партії, яка передбачена статутом партії та яка зареєстрована в порядку, визначеному (встановленому) Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

В порушення норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" обласні, міські, районні організації, первинні осередки політичної партії БДЖОЛА не були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань містяться відомості виключно про політичну партію БДЖОЛА (ЄДРПОУ 38010759), у зв`язку з чим належним суб`єктом виборчого процесу на відповідних виборах є виключно політична партія БДЖОЛА , як юридична особа, а не її структурні утворення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.11.2020 року відкрито провадження у справі, та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 12.11.2020 року о 13:00 год.

Крім того, ухвалою суду від 12.11.2020 року залучено до участі в адміністративній справі №160/14914/20 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійник вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Дніпропетровську обласну територіальну організацію політичної партії "БДЖОЛА" (місцезнаходження: місто Дніпро, вул.Чкалова, 44, 49000).

12.11.2020р., до канцелярії суду, шляхом електронного зв`язку, представником третьої особи було направлено на адресу суду пояснення від 12.11.2020 р. вх.№15177/20-ел, в яких зазначено, що позивач не оскаржує жодного пункту оскаржуваної постанови відповідача, не вказує в чому полягає протиправність вказаного рішення, а фактично оскаржує рішення відповідача №52 від 24.09.2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, висунутих Дніпропетровською обласною територіальною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БДЖОЛА . 18 жовтня 2020 р. Дніпропетровським окружним адміністративним судом винесено ухвалу по справі №160/13258/20, якою позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішення, в частині оскарження постанови №52 від 24.09.2020 - залишено без розгляду. Вказана ухвала не була оскаржена, набула чинності та має преюдиційне значення для розгляду даної справи. Тобто, позивач не оскаржує встановлені результати підрахунку голосів, а оскаржує рішення про реєстрацію кандидата.

Що стосується тверджень позивача про те, що Дніпропетровська обласна територіальна організація політичної партії БДЖОЛА не є суб`єктом виборчого процесу, оскільки не зареєстрована у встановленому законом порядку, представником третьої особи зазначено наступне.

02 березня 2012р. зареєстровано структурне утворення політичної партії НАРОДНИЙ ПАРЛАМЕНТ , а саме: Дніпропетровська обласна територіальна партійна організація політичної партії НАРОДНИЙ ПАРЛАМЕНТ , що підтверджується свідоцтвом Головного управління юстиції № 396. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію структурного утворення політичної партії від 02 березня 2012 р. Протоколом VII З`їзду політичної Партії Народний Парламент від 25 лютого 2019 перейменовано Політичну партію Народний Парламент у політичну партію БДЖОЛА . Рішенням південно-східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції м. Дніпра від 07.09.2020 року зареєстровано зміни до відомостей про структурне утворення політичної партії без статусу юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме про зміну найменування на ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА ТЕРИТОРІАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БДЖОЛА . Згідно з відомостями щодо зареєстрованих у встановленому законом порядку обласних організацій політичних партій у межах Дніпропетровської області, які містяться у відкритому доступі. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА ТЕРИТОРІАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БДЖОЛА зареєстрована 02.03.2012 року, порядковий номер 153.

На підставі викладеного, представник третьої особи зазначає, що доводи позивача щодо неналежної реєстрації Дніпропетровської ОТО ПП БДЖОЛА є безпідставними.

Ухвалою суду від 12.11.2020 року було закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 160/14914/20 та призначено розгляд справи по суті у судовому засіданні на 12 листопада 2020 року о 13:40 год.

У судове засідання 12.11.2020 року о 13:40 год. сторони не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, у відповідності до вимог статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України.

12.11.2020 року від позивача до канцелярії суду надійшла заява про розгляд справи без його участі.

Також, 12.11.2020 року від представника Дніпропетровської обласної територіальної організацію політичної партії "БДЖОЛА" до канцелярії суду надійшли письмові пояснення по справі в яких також зазначено клопотання розглянути вказану справу без участі третьої особи.

За приписами частини 3 статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Отже, зважаючи на скорочені строки розгляду даної категорії справ, належність повідомлення сторін про дату, час та місце розгляду справи, а також зважаючи на не наведення доказів поважності причин неявки в судове засідання, суд не вбачає підстав для відкладання розгляду справи.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов таких висновків.

Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.

Постановою ЦВК від 08 серпня 2020 року № 160 були призначені перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є кандидатом у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включеного до єдиного виборчого та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 Кам`янської міської організації Політичної партії «Сила Людей» , на перших виборах депутатів міської ради 25 жовтня 2020 року.

06 листопада 2020 року о 16 годині 15 хвилин Кам`янською міською територіальною виборчою комісією Кам`янського району Дніпропетровської області було прийнято постанову № 193 Про встановлення результатів виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах №1-6 .

На підставі протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в межах територіального виборчого округу № 1 та № 2, складених Південною районною в місті Кам`янське територіальною виборчою комісією Дніпропетровської області від 31.10.2020 р.; протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в межах територіального виборчого округу № 3 та № 4, складених Дніпровською районною в місті Кам`янське територіальною виборчою комісією Дніпропетровської області від 30.10.2020 р.; протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в межах територіального виборчого округу № 5 та № 6, складених Заводською районною в місті Кам`янське територіальною виборчою комісією Дніпропетровської області від 31.10.2020 року та 02.11.2020 року відповідно, Кам`янська міська територіальна виборча комісія Кам`янського району Дніпропетровської області склала та підписала Протокол про встановлення результатів голосування з виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в межах Єдиного багатомандатного виборчого округу та територіальних виборчих округах №1-6.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 282 Виборчого кодексу України, Кам`янська міська територіальна виборча комісія Кам`янського району Дніпропетровської області постановила:

Вважати обраними на місцевих виборах, що відбулися 25 жовтня 2020 року, депутатами Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області наступних осіб згідно з додатком.

Офіційно оприлюднити встановлені результати виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області у Єдиному багатомандатному виборчому окрузі на сайті Кам`янської міської ради та в друкованих засобах інформації - газеті Любиме місто ДЗ .

Відповідно до додатку до вищевказаної постанови депутатами Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, серед інших, були обрані кандидати, яких було висунуто Дніпропетровською обласною територіальною організацією політичної партії БДЖОЛА , а саме: ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; ОСОБА_13 ; ОСОБА_14 ; ОСОБА_15 ; ОСОБА_16 ; ОСОБА_17 ; ОСОБА_18 ; ОСОБА_19 ; ОСОБА_20 ; ОСОБА_21 ; ОСОБА_22 .

З метою визнання протиправною та скасування постанови № 193 Про встановлення результатів виборів депутатів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах №1-6 позивач і звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до ч. 1 ст. 273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Згідно ст. 1 Виборчого кодексу України вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Відповідно до ст. 11 Виборчого кодексу України громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з ч. 3 ст.12 Виборчого кодексу України усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів.

Статею 32 Виборчого кодексу України визначено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів. До виборчих комісій належать, зокрема, територіальні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

У відповідності до вимог ч.1 ст. 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Згідно з ч. 1, п. 4 ч. 2 ст. 206 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Відповідно до частини 1 ст. 269 Виборчого кодексу України сільська, селищна, міська територіальна виборча комісія з виборів депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч), встановлюючи результати голосування з виборів у відповідному багатомандатному окрузі, приймає одне з таких рішень:

1) про визнання депутатів обраними у відповідному багатомандатному окрузі;

2) про призначення повторного голосування у відповідному багатомандатному окрузі;

3) про визнання виборів у відповідному багатомандатному виборчому окрузі такими, що не відбулися, та призначення у зв`язку з цим повторних виборів;

4) про призначення повторних виборів у багатомандатному виборчому окрузі щодо тієї кількості депутатських мандатів, які залишилися вакантними.

Згідно частин 2-4 ст. 269 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія з відповідних виборів визнає обраними депутатами у багатомандатному окрузі кандидатів у депутати (у кількості, що дорівнює кількості мандатів у багатомандатному окрузі), які за результатами голосування виборців у відповідному багатомандатному окрузі отримали найбільшу порівняно з іншими кандидатами, зареєстрованими у тому самому окрузі, кількість голосів виборців.

Якщо за результатами голосування у відповідному багатомандатному окрузі на останній мандат у цьому окрузі претендують два або більше кандидатів у депутати, які отримали однакову кількість голосів виборців, територіальна виборча комісія приймає рішення про призначення повторного голосування щодо цих кандидатів.

У разі якщо за результатами голосування у відповідному багатомандатному окрузі обрано депутатів у кількості, меншій за кількість мандатів у цьому окрузі, територіальна виборча комісія приймає рішення про призначення повторних виборів у цьому окрузі щодо тієї кількості мандатів, які залишилися вакантними.

Якщо голосування проводилося по одному кандидату в депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидат вважається обраним депутатом, якщо за нього подано більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні.

Суд зазначає, що предметом доказування в даній справі є наявність чи відсутність порушень в діях Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області при винесенні постанови №193 від 06.11.2020 року "Про встановлення результатів виборів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах № 1-6".

Отже, предметом розгляду даної справи є оцінка, чи прийняте відповідне рішення відповідачем у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України та законами України, зокрема Виборчим кодексом України.

Під час розгляду даної справи позивачем не наведено та судом не встановлено порушень щодо порядку, способу та підстав прийняття оскаржуваної постанови, також не надано доказів оскарження протоколів чи відповідних дій щодо протоколів про підсумки голосування, що стали підставою для винесення оскаржуваної постанови. Доказів наявності спорів щодо проведення або підрахунку голосів до суду також не надано.

Таким чином, позивач не наводить, а судом не встановлено порушень, які б давали підстави для скасування оскаржуваної постанови.

При цьому з матеріалів справи вбачається, що позивач фактично посилається на порушення Кам`янською міською територіальною виборчою комісією Кам`янського району Дніпропетровської області порядку реєстрації кандидатів у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії БДЖОЛА з огляду на те, що територіальна організація партії не зареєстрована в порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , як структурне утворення, місцева організація партії та не може бути суб`єктом виборчого процесу.

Проте, суд зазначає, що предметом розгляду даної справи є постанова Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області №193 від 06.11.2020 року "Про встановлення результатів виборів Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах № 1-6", при цьому, дії та/або рішення, що стосуються реєстрації кандидатів в депутати від Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «БДЖОЛА» в межах даної справи не оскаржуються.

Суд вважає необґрунтованими посилання позивача на неналежну реєстрацію кандидатів в депутати від Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії БДЖОЛА , як на підставу задоволення позовних вимог, оскільки вказані позивачем обставини не стосуються предмету доказування по даній справі та не відповідають вимогам критерію щодо належності доказів.

Відповідно до частини 1 статті 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Розділом XXXVII Виборчого кодексу України передбачено чіткі умови та правила висування, реєстрації кандидатів на місцевих виборах, в тому числі кандидатів на посади депутатів сільських, селищних, міських рад.

Крім того у цьому розділі визначені підстави для відмови та скасування реєстрації кандидатів на місцевих виборах (ст. ст.230-231 ВК України).

Суд вважає, що зазначене в позовній заяві обґрунтування щодо неналежної реєстрації кандидатів у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, у разі наявності відповідних порушень, мало бути вирішено на етапі висування та реєстрації кандидатів, оскільки етап підрахунку голосів виборців, установлення голосування і результатів місцевих виборів не передбачає перевірку відповідачем реєстрації кандидатів у депутати.

Тобто, надання правової оцінки правовідносинам, які виникли в результаті прийняття рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії БДЖОЛА , з урахуванням особливого характеру виборчих спорів, доцільно під час процедури реєстрації кандидатів та заздалегідь, до початку проведення кампанії, з метою забезпечення для всіх потенційних учасників перегонів рівних можливостей для балотування.

Відповідно до вимог статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, оскільки позивачем не спростовано правомірність та обґрунтованість винесеної Кам`янською міською територіальною виборчою комісією Кам`янського району Дніпропетровської області постанови № 193 від 06.11.2020р., з урахуванням вимог, визначених частиною 2 статті 19 Конституції України, частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, позов кандидата у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включеного до єдиного виборчого та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 Кам`янської міської організації Політичної партії «Сила Людей» Єфімова Олега Сергійовича не підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Позивачем при поданні цього позову не оплачено судовий збір за одну позовну вимогу немайнового характеру у розмірі 840,80 грн. в задоволенні яких судом відмовлено.

Відповідно до статті 139, частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України витрати на сплату судового збору у розмірі 840,80 грн. покладаються на позивача шляхом стягнення до Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст.ст. 8, 9, 72-77, 139, 242-244, 246, 250, 255, 273 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову кандидата у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включеного до єдиного виборчого та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 Кам`янської міської організації Політичної партії «Сила Людей» Єфімова Олега Сергійовича до Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області, третя особа, яка не заявляє самостійник вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Дніпропетровська обласна територіальна організація політичної партії "БДЖОЛА" про визнання протиправною та скасування постанови № 193 від 06.11.2020р. - відмовити.

Стягнути з кандидата у депутати Кам`янської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, включеного до єдиного виборчого та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 Кам`янської міської організації Політичної партії «Сила Людей» Єфімова Олега Сергійовича ( АДРЕСА_1 . ІПН НОМЕР_1 ) до Державного бюджету України (реквізити: отримувач: УК у Чечелівському районі м. Дніпра/Чечел.р./22030101; Код отримавача (код за ЄДРПОУ) 37989253; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008; за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 278 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 12 листопада 2020 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2020
Оприлюднено12.11.2020
Номер документу92798091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/14914/20

Постанова від 16.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 12.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні